“ႀကိတ္ထားဟ ... ႀကိတ္လိုက္စမ္း”
“ဝက္ႀကီးကြ”… “ညိဳႀကီးကြ”
“ဝါးမေနနဲ႔ ၿမိဳခ်လိုက္ … ၿမိဳခ်လိုက္”
“ေရာ့ ... ေနာက္ တတံုး”
“ေမာင္ညိဳ အ႐ံႈးမေပးနဲ႔ ... ႀကိတ္ထား … ဗိုက္ကေလးလႈပ္ၿပီး ဝါး”
“ေဝး၊ ေဝး၊ ေဝး၊ ေဝး …”
က်ေနာ့္စားပဲြခုံရွည္ႀကီးမွာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ မတ္တပ္ရပ္ၿပီး ဝက္ဆီတံုးႀကီးေတြ ပလုတ္ပေလာင္း ၿမိဳေနတဲ့ဝက္ႀကီး (ေဇာ္ႏိုင္ - မန္းေဆးတကၠသိုလ္) ရဲ႕ အေျခအေန ဘယ္လိုေနမယ္ မသိ၊ က်ေနာ္ကေတာ့ ေခါင္းေတြမူးၿပီး မ်က္လံုးေတြဝါးေနၿပီ၊ ဗိုက္လည္း ျပည့္လွ်ံၿပီး အီလည္လည္ျဖစ္ေနၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ဝက္ႀကီးကိုေတာ့ အ႐ံႈးေပးလို႔မျဖစ္၊ သူက ဝက္သားကို ဘယ္ႏွစ္ပိႆာကုန္ေအာင္ တထိုင္ထဲအျပတ္စားႏိုင္တယ္ ဘာညာနဲ႔ အသားငတ္ရတဲ့အထဲ တခ်ိန္လံုးႂကြားခဲ့တာ။ တကယ္လည္း သူက တ႐ုတ္လူမ်ဳိးပီပီ ဝက္သားကႀကိဳက္သလို ျဖဴျဖဴဝဝနဲ႔ အသားကုန္ဆဲြေနတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း ငယ္ငယ္ကတည္းက ဝက္သားႀကိဳက္။ ဝက္သားဆိုရင္ အဆီတံုးမွဝါးတာ။
ေဘးကလူေတြအကုန္လံုး က်ေနာ္တို႔ ၂ ေယာက္ အႀကိတ္အနယ္ ဝက္ဆီတံုး အစားၿပိဳင္ေနတာကို လက္ခုပ္လက္ဝါးတီး ဝိုင္းအားေပးေနတယ္။ ဟိုက ဒီက တေယာက္ၿပီးတေယာက္ စားမကုန္လို႔ ပစ္ထည့္ေပးေနတဲ့ လက္သီးဆုပ္ေလာက္ ဝက္ဆီတံုးႀကီးေတြက တတံုးၿပီးတတံုး သူ႔ပန္းကန္းေရာ၊ ကိုယ့္ပန္းကန္မွာ ေရာျပည့္ေနတယ္။ တခ်ဳိ႕အတံုးေတြက အေခါက္ေတာင္ပါ မလာ၊ အဆီခ်ည္းသက္သက္ ေဖြးလို႔။
၂ ေယာက္လံုး အေလ်ာ့မေပးဘူး။ ပန္းကန္ထဲက အဆီတံုး အပံုလိုက္ကိုၾကည့္ၿပီး တတံုးၿပီးတတံုး ၿဖိဳေနတယ္။ ေဘးကလည္း က်ေနာ္တို႔ ဝက္ဆီတံုးေတြ အီလည္လည္ဝါးေနတဲ့မ်က္ႏွာေတြၾကည့္ၿပီး ဟားတိုက္ေနၾကတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဝက္ႀကီး တခ်က္ေလာက္ “ေအ့” ခနဲ တခ်က္ပ်ဳိ႕တက္လာၿပီး …“မရေတာ့ဘူးဗ်ာ … က်ေနာ္ အ႐ံႈးေပးတယ္” လို႔ ေျပာၿပီး အစားရပ္လိုက္တယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ မဆလ စစ္တပ္ႀကီးကို (ရမ္ဘိုလို) တကိုယ္ေတာ္ ေခ်မႈန္းေအာင္ႏိုင္္တဲ့ဟန္နဲ႔ ... ဝက္ဆီတံုးအျပည့္ ပန္းကန္ ၂ ခ်ပ္လံုးကို ပင့္ေျမႇာက္ၿပီး ေအာင္ပဲြခံလိုက္ပါတယ္။
“ေဝး ... ေဟး … ညိဳႀကီးကြ၊ မႏၱေလးသား ဝက္ႀကီးကို အလဲထိုးၿပီး ဝက္ဆီဖတ္ ခ်န္ပီယံဆု ဆြတ္ခူးသြားပါၿပီခင္ဗ်ား”
ကိုေက်ာ္ႀကီး (ေက်ာက္မဲေက်ာ္ႀကီး)က က်ယ္ေလာင္တဲ့အသံႀကီးနဲ႔ ဝက္ဆီဟဲဗီး အစားၿပိဳင္ပဲြႀကီးကို အဆံုးသပ္ေပးလိုက္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔တေတြ တလနီးပါး အသားမစားရဘဲ ငတ္ျပတ္ေနရာက ခရစ္စမတ္ပဲြေတာ္ရက္မွာ စားဖို႔ဆိုၿပီး က်ေနာ္တို႔ဒုကၡသည္စခန္းနဲ႔ ၅ မိုင္ေက်ာ္ေဝးတဲ့ ‘ကြန္မလာသာဗီ’ ဆိုတဲ့ နာဂရြာက ရြာသူႀကီး (ဦးခ်ဳိ၊ ျမန္မာျပည္ေပါက္ နယ္ေျမခံအမတ္၊ ျမန္မာစကားတတ္) နဲ႔ မဏိပူရျပည္နယ္ (အား/ကာ ဝန္ႀကီး၊ ယခင္ ျမန္မာျပည္သား၊ နာမည္ေမ့ေန)တို႔ ဝက္တေကာင္ကိုေပၚၿပီး က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ ညစာစားဖို႔ လာေပးတာပါ။
ၿပီးေတာ့ ေဘာလံုး၊ ေဘာ္လီေဘာေဘာ္လံုး၊ ပိုက္ စတဲ့ အားကစားပစၥည္းေတြလည္း လာလွဴပါတယ္။ အဲဒါ ပထမဆံုး အသားကို ေဝပံုက် ခဲြတမ္းရာရွင္နဲ႔မဟုတ္ဘဲ အဝစားေကၽြးခဲ့တာပါ။ ေနာက္ပိုင္း လအတန္ၾကာေတာ့ သူႀကီးဦးခ်ဳိအိမ္ကို ေက်ာင္းသားေတြ ေခ်ာင္းေဖာက္ေတာ့တာပဲ။ မႏွစ္ကပဲ ဦးခ်ဳိ ဆံုးသြားတယ္။ ဦးခ်ဳိနဲ႔ ဇနီး ေက်ာင္းဆရာမက စခန္းကလူေတြကို သားသမီးေတြလို ခ်စ္တာ။
အေစာပိုင္းကာလေတြက စခန္းအျပင္ထြက္ဖို႔ေနေနသာသာ စခန္းေအာက္ေတာင္ေျခက ေခ်ာင္းထဲ အသုတ္လိုက္၊ အသုတ္လိုက္ ေရခ်ဳိးသြားရင္ေတာင္ ကသဲ အေစာင့္က ေသနတ္နဲ႔လံုျခံဳေရးလိုက္တာ။ ပထမေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္တာလို႔ ထင္တာ။ ေနာက္မွ က်ေနာ္တို႔ဘဝက အက်ဥ္းသားေတြလိုျဖစ္ေနမွန္း သိတာ။
က်ေနာ္တို႔ Leikun စခန္း (ကိုယ့္ဖာသာ လိပ္ခံြလို႔ နာမည္ေပးထားတယ္၊ အတၱစဲြေတြမ်ားေနလို႔) ေရာက္စက အဖဲြ႔နာမည္ေပးဖို႔ စဥ္းစားၾကတယ္။ ဦးစီးအဖဲြ႔ထဲမွာလည္း နာမည္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သေဘာထားက အမ်ဳိးမ်ဳိး။ ေနာက္ဆံုး ‘ဒီမိုကရက္တစ္ ျမန္မာေက်ာင္းသားတပ္ဦး’ (BDSF)ဆိုတဲ့နာမည္နဲ႔ ေျမေပၚႏိုင္ငံေရးေလာကမွာ ဝါဒျဖန္႔မယ္။ ေျမေအာက္ေတာ္လွန္ေရးအျဖစ္ (BDGF) ဒီမိုကရက္တစ္ေျပာက္က်ားတပ္ဦး (ျမန္မာႏိုင္ငံ) ကို ဆံုးျဖတ္တယ္။
အဲဒီေနာက္ ပန္းခ်ီစစ္ၿငိမ္းေအးက ဦးေဆာင္ၿပီး ေျမေအာက္ဝါဒျဖန္႔ စာေစာင္၊ စာစဥ္ေတြကို ဒီဇိုင္းလွလွေတြနဲ႔ နယ္စပ္ကတဆင့္ ျဖန္႔ခ်ိၾကတယ္။ စခန္းမွာလည္း နံရံကပ္စာေစာင္ေတြ တလ ၂ ခါေလာက္ လုပ္တယ္။ အဲဒီတုန္းက လူတိုင္းနီးနီး ကဗ်ာေတြ၊ စာေတြ ေရးၾကတယ္။ ကေလာင္ ေသြးၾကတယ္။
စာေရးဆရာ ေကာလ္ထန္ေမာရိယာယ္ကလည္း ညပိုင္းထမင္းစားၿပီးရင္ လသာမွန္အိမ္ႀကီးနဲ႔လုပ္တဲ့ ေဟာေျပာပဲြမွာ အားရပါးရ ကဗ်ာေတြ ရြတ္ေတာ့တာပဲ။ သူရြတ္တဲ့ ‘မဏိပူရေတာင္တန္းေပၚက ၾကယ္နီမ်ား’ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာကို က်ေနာ္တို႔ သိပ္သေဘာက်တယ္။
“အို ... အမိျမန္မာျပည္ ... မ်က္ရည္သုတ္ေလာ့၊
မဏိပူရေတာင္တန္းမွဆီ ... ဧရာဝတီသို႔ ... မၾကာမီလာမည္ ၾကယ္နီမ်ား” တဲ့ ...။
တခ်ဳိ႕က သူ႔ကို မၾကားတၾကား ေနာက္တယ္၊ “မၾကာမီလာမည္၊ ရျဖဴဂ်ီ” ဆိုၿပီး။
အဲဒီ ရျဖဴဂ်ီ (Refugees=ဒုကၡသည္) ဆိုတဲ့စကားကလည္း က်ေနာ္တို႔အတြက္ တဒုကၡ။ ကသဲ စစ္သားေတြ၊ အရာရိွေတြက ရျဖဴဂ်ီလို႔ပဲ အလြယ္ေခၚတယ္။ ဘ႐ူးမား ရျဖဴဂ်ီေပါ့၊ သူတို႔ကေတာ့ ခပ္လြယ္လြယ္ပဲေခၚတာေပါ့။ မရဘူး၊ က်ေနာ္တို႔ဗမာေတြက သိပ္ၿပီး ဇာတိမာန္ျပင္းထန္တာ။
“No ... No ..., don’t call refugees. We are Freedom fighter” (က်ေနာ္တို႔ကို ဒုကၡသည္လို႔မေခၚပါနဲ႔၊ ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြျဖစ္တယ္) လို႔ ေျပာတယ္။
တကယ္တမ္းဆို … က်ေနာ္တို႔ဟာ ဒုကၡသည္ဆိုတဲ့စကားလံုးကို အဲဒီအခ်ိန္က်မွ ၾကားဖူးၾကတာပါ။ ဒုကၡသည္လို႔ ဘယ္သူမွ မခံယူခ်င္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဟာ ဒုကၡသည္အျဖစ္ ဒီေနရာကို ခိုလႈံဖို႔လာတာ မႈတ္ဘူး၊ အမိႏိုင္ငံကို ကယ္တင္ဖို႔လာတာ ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ဟာ ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြ၊ ေျပာက္က်ားစစ္သည္ေတြ ... လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခံယူထားၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရျဖဴဂ်ီလို႔ေခၚရင္ အေတာ္နာတယ္။
ဒါေပမဲ့ တကယ့္လက္ေတြ႔မွာေတာ့ ပီဘိ ရျဖဴဂ်ီ။ ဒုကၡသည္မွ ဒုကၡသည္အစစ္။ ဘယ္ေလာက္ ဒုကၡသည္စစ္သလဲဆိုရင္ ေျချပတ္ေနသလို ဒီေတာင္ကုန္းေပၚကေန ဒီစခန္းကေန ဘယ္လူေတာထဲမွ သြားခြင့္မရိွဘူး၊ မ်က္ေစ့ကန္းေနသလို ျပင္ပကမၻာႀကီးကို ၾကည့္႐ႈခြင့္ မရိွဘူး၊ ႐ုတ္စြအဆံုး အျဖဴအမဲ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားေလးေတာင္ မရိွဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဖာသာ အစုအစည္းေလးနဲ႔ သူ႔အေတြ႔အၾကံဳ၊ ကိုယ့္အေတြ႔အၾကံဳ ေျပာၾက၊ ေဆြးေႏြးၾက၊ ရီစရာေတြ ၾကံဖန္လုပ္ၾကနဲ႔မို႔သာ ႐ူးသြပ္မသြားၾကတာ။ ဒါေတာင္ ကိုယ့္ရည္မွန္းတာနဲ႔လက္ေတြ႔ မိုးနဲ႔ေျမကြာေနလို႔ စိတ္ဓာတ္ေတြက်ၿပီး ေဂါက္မလိုလိုျဖစ္ေနသူေတြ ရိွေသးတယ္။ အျဖစ္ေတြက အေတာ္ဆိုး။
ဒီေနရာမွာ စားေသာက္ရတဲ့ အေျခအေနေလး ေျပာျပအံုးမယ္။ က်ေနာ္တို႔က ကိုယ့္ဖာသာ ခ်က္စားမယ္ေျပာထားလို႔ အာလူး၊ ဆန္၊ ပဲ၊ ဆီ၊ ျငဳပ္သီးေျခာက္၊ ၾကက္သြန္နီ၊ ဆား၊သၾကား စတာေတြကို လူတေယာက္ ဘယ္ေလာက္ႏႈန္းဆိုၿပီး ခဲြတမ္းရပါတယ္။ ႐ံုးခန္းေဘးက ဂိုေဒါင္ေလးထဲမွာ တပါတ္စာ လာပို႔ထားတယ္။ ရိကၡာထုတ္ေပးတဲ့ မဏိပူရနယ္သား ဇိုမီးခ်င္းႀကီးနာမည္က ႐ိုခူးမား တဲ့။ သူလာၿပီဆို မ်က္ႏွာနီနီ၊ ဝီစကီနံ႔သင္းသင္းနဲ႔ ဒရီးဒယိုင္။ ေနာက္ပိုင္း ရိကၡာ မေလာက္ငွရင္၊ ေအာက္ေစာ္နံ ဆန္နဲ႔ အာလူး အပုပ္ေတြေပးတာေၾကာင့္ သူ႔ကို ဒုကၡသည္ရိကၡာနဲ႔ ႀကီးပြားေနသူလို႔ပဲ အားလံုးက ျမင္လာတယ္။
ထင္လည္း ထင္စရာ၊ က်ေနာ္တို႔ကိုေပးတဲ့ဆန္က မဲညစ္ၿပီး ေအာက္ေစာ္နံ႐ံုမက ႂကြက္ေခ်း၊ ခဲ၊ သလဲေတြ ေရာေနတဲ့အျပင္ ဂံုနီအိတ္ေအာက္ပိုင္းက အစိုျပန္ၿပီး အေတာင့္လိုက္ အေတာင့္လိုက္ ပုပ္ေနတဲ့ဆန္ေတြပါ ေရာပါေနပါတယ္။ ပံုမွန္ေပးေဝတဲ့ဆန္ကို ကဂဲသလဲနဲ႔ မႈိတက္တာေတြ ပါေနတယ္။
ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ႐ိုးသြားၿပီး အဲဒီဝက္စားတဲ့ဆန္ေတြကိုလည္း မျပစ္မျမင္ၾကေတာ့ပါဘူး။ မနက္ပိုင္း က်န္းမာေရး ေလ့က်င့္ခန္းေတြလုပ္ၿပီးရင္ ထမင္းခ်က္တာဝန္က်တဲ့ရဲေဘာ္ေတြက မိုးျဗဲဒယ္ႀကီးထဲ ဆန္အသိုးေတြထည့္ၿပီး ေခ်ာင္းထဲ ဆင္းတယ္။ ဆန္ထည့္ထားတဲ့ မိုးျဗဲဒယ္ႀကီးထဲ ေခ်ာင္းေရခပ္ထည့္ၿပီး ေဆးပါတယ္။ ၃ ေခါက္ေလာက္ ေဆးၿပီးရင္ လ ၂ ေယာက္က ဒယ္ႀကီးကိုလွဲ႔ၿပီး ေရႊက်င္သလို ေမႊရတယ္။
အဲဒီေနာက္ အေပၚက ဆန္၊ ေအာက္ေျခမွာ သဲနဲ႔ေက်ာက္ခဲမဲမဲေတြ ေပၚလာၿပီး၊ ဆန္နဲ႔ သလဲ ကဲြျပားသြားတယ္။ အဲဒီေတာ့ မိုးျဗဲဒယ္အေပၚယံက ဆန္ေတြကို သီးျခားေကာ္ခပ္လိုက္တယ္။ တေခါက္ၿပီးတေခါက္ ေရျဖည့္လိုက္၊ ဒယ္အိုးလႈပ္ၿပီး ေရႊလိုက်င္လိုက္နဲ႔ ေအာက္ဆံုးက ဆန္နည္းနည္းနဲ႔ ေက်ာက္ခဲသလဲေတြ သီးျခားက်န္တဲ့အထိ က်င္ရပါတယ္။
ဒါက ေန႔စဥ္ မနက္တႀကိမ္ ညတႀကိမ္ ထမင္းခ်က္တာဝန္က်တဲ့ တပ္စုတိုင္း လုပ္ေနက်ပါ။ ဟင္းကေတာ့ နႏြင္းမႈန္႔ႏိုင္ႏိုင္နဲ႔ ခ်က္ထားတဲ႔ အာလူးစိတ္ေသးေသးေလး ေရက်ဲက်ဲနဲ႔ ပဲနီေလး အရည္က်ဲက်ဲ (နည္းနည္းပ်စ္ေအာင္ ထမင္းေရ ေရာၾကတယ္) ျဖစ္တယ္။
စခန္းမွာ ထမင္းေရကလည္း သိပ္တန္ဖိုးႀကီးတာ။ အဲဒီက်မွ ထမင္းေရဆိုတာ အင္မတန္ အရသာထူးကဲမွန္း သိသြားတာ။ မနက္ ဗိုက္ေဟာင္းေလာင္းနဲ႔ ေျပးလႊားေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ရေပမဲ့ ဘရိတ္ဖတ္စ္ (Breakfast) မနက္စာက ေကၽြးစရာ မရိွဘူး။
ဒါေပမဲ့က ‘က်ငန္း’ လို႔ေခၚတဲ့ လက္ဖက္ေျခာက္ႏွပ္ရည္ထဲ သၾကားထည့္ေသာက္တယ္။ ႏို႔ မပါဘူး။ ေနာက္တခါ ထမင္းခ်က္အဖဲြ႔ရဲ႕ ‘သာလြန္ဂ်ဳစ္’ ဆိုတဲ့အသံကို ေမွ်ာ္ၾကတယ္။ အသံၾကားတာနဲ႔ ခြက္ေလးေတြကိုင္ၿပီး တန္းစီရတယ္။ သူငယ္တန္း သမိုင္းဖတ္စာထဲက သာလြန္မင္းတရားႀကီးရဲ႕ ေႁခြတာေရးသာဓကကို အစဲြျပဳၿပီး ထမင္းရည္ကို ‘သာလြန္ဂ်ဳစ္’ လို႔ပဲ နာမည္ေပးထားတယ္။ ဟင္းက ေန႔စဥ္ ပဲဟင္းနဲ႔ အာလူးခ်ည္းပဲ။ ခ်က္တာလည္း တပံုစံထဲ။ ေပးတဲ့ရာရွင္နဲ႔က ဒီပံုစံပဲခ်က္မွ အားလံုး ေလာက္ငွမွာေလ။ တခါတေလ ... ထမင္းေတာင္ မဝဘူး။ အထူးသျဖင့္ လူသစ္ေတြ တိုးလာတဲ့အခ်ိန္။
ဒီလိုရိွတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရတဲ့ခဲြတမ္းက လူဦးေရနဲ႔ ေပးတာဆိုေတာ့ ဥပမာ လူ ၁၀၀ စာဆိုၿပီး ရိကၡာထုတ္ေပးလိုက္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ ေနာက္တေန႔ လူသစ္ေတြ ၂၀-၃၀ တိုးလာၿပီဆို ... ရိကၡာမေလာက္ငွေတာ့ဘူး။ အဲဒီအတိုင္း တပတ္လံုး မေလာက္မင စားရတာ။ ေနာက္တပတ္က်မွ ရိကၡာတိုးတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူသစ္ေရာက္ေလ ... မေလာက္ငေလပဲ။
ဒီလို ထမင္းမဝလို႔လည္း က်ေနာ္တို႔အားလံုး စိတ္မပ်က္ပါဘူး၊ လူသစ္ေတြေရာက္ရင္ စိတ္ဓာတ္ေတြ တက္ႂကြၿပီး ေပ်ာ္ၾကတယ္။ ကိုယ့္မွာရိွတဲ့ေစာင္ေတြ အတူမွ်ျခံဳၾကတယ္။ အရင္က လူတေယာက္ ေစာင္ ၂ ထည္ကေန ေနာက္ေတာ့ ေစာင္တထည္ လူ ၂ ေယာက္ျဖစ္သြားတယ္။
လူသစ္ေတြလာၿပီဆို ... က်ေနာ္တို႔တေတြ စခန္းအဝင္ဂိတ္ေပါက္ဝမွာ တန္းစီၿပီး ေက်ာင္းသားသမဂၢ သီခ်င္းေတြ၊ ဘီအိုင္ေအေခတ္ စစ္ခ်ီေတးေတြ လက္ခုပ္တီး သံၿပိဳင္ဆိုၿပီး ႀကိဳဆိုၾကတယ္။
“ငါတို႔ရဲ႕ ဦးေခါင္းမ်ားသည္ ... ေသြးခ်င္းခ်င္းနီၿပီ၊ သို႔ေသာ္ ... ညႊတ္ကားမညႊတ္ပါၿပီ ... နာဇီတပါတီ အျမစ္ကမက်န္ ... တိုက္ခဲ့ၿပီ ... ေက်ာင္းသားသမဂၢတပ္ဦး ခ်ီလာၿပီ ...”
ေတာ္လွန္သီခ်င္းေတြ ဝိုင္းဆိုေတာ့ ... စခန္းထဲဝင္လာသူေတြလည္း စိတ္ဓာတ္ေတြ တက္ႂကြ၊ က်ေနာ္တို႔လည္း ေပ်ာ္ျမဴးၾက။
အဲ ... ေနာက္ေနာက္ေျပာင္ေျပာင္ေတြလည္း ရိွတယ္။
လူသစ္ေတြဝင္လာၿပီဆို တေယာက္က ေဘာပင္၊ စာရြက္ေလးကိုင္ၿပီး …
“အသားမစားတဲ့လူ ဘယ္သူရိွလဲ၊ စာရင္းေပးပါ”
“အမဲသားစားလား”
“ဝက္သားစားလား?”
“သက္သတ္လြတ္ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ပါလဲ?” ဆိုၿပီး အတည္ေပါက္ စာရင္းေတာင္းၾကတာမ်ဳိး။ လူသစ္ေတြက ဘယ္သိလိမ့္မလဲ၊
“အကုန္စားပါတယ္”
“က်ေနာ္ အမဲသားမစားဘူး”
“က်ေနာ္ ဝက္သားမစားဘူး” နဲ႔ အဟုတ္မွတ္ၿပီး စာရင္းေပးၾကတယ္။
အစအေနာက္သန္တဲ့ထဲမွာ အခု ... ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီဆရာဆိုၿပီး နာမည္ႀကီးေနတဲ့ ပန္းခ်ီထိန္လင္းနဲ႔ စစ္ႏိုင္ (နယ္စပ္မွာ ကြယ္လြန္)တို႔ လူရႊင္ေတာ္ ၂ ေယာက္က အကဲဆံုး။ လူသစ္ေတြလာၿပီဆို ‘စစ္ႏိုင္’ က၊ ကသဲ စစ္ဗိုလ္ပံုစံဖမ္းၿပီး (စစ္အက်ႌ၊ စစ္ဦးထုပ္နဲ႔) ထိန္လင္းက စကားျပန္ပံုစံနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးလုပ္တာေပါ့။ လူသစ္တေယာက္ျဖစ္တဲ့ ဖ်ာပံုနယ္က ‘ကိုတာရာ’ ဆို ... အေတာ္ခံလိုက္ရတယ္။ စစ္ႏိုင္က ကသဲစကားလိုလိုနဲ႔ ပါးစပ္ထဲေတြ႔တာ ဗလြတ္ခ်လြတ္ေတြ ေလွ်ာက္ေျပာတာ။ ကိုထိန္လင္းက သူစိတ္ကူးတည့္ရာ ဘာသာျပန္ခ်င္ရာျပန္တာ။
ဥပမာ “ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုစြန္႔စြန္႔စားစား ထြက္လာခဲ႔တာလဲ?၊
“အခု စစ္သင္တန္းေပးၿပီးရင္ လက္နက္ကိုင္ၿပီး ခင္ဗ်ား တကယ္တိုက္ရဲလား?
“ခင္ဗ်ားမိသားစုကို မလြမ္းဘူးလား … ရည္းစားမရိွဘူးလား? … ဘာညာေပါ့။
ဟိုကလည္း အဟုတ္ထင္ၿပီး အပီအျပင္ေတြ ေျဖတာ။ ေဘးကလူေတြက နားေထာင္ၿပီး ႀကိတ္ရယ္ၾကတယ္။ အဲလို မဟုတ္တာကို အဟုတ္ထင္ေအာင္ အတည္ေပါက္ ေျမႇာက္ပင့္လိမ္ညာေျပာတာကို က်ေနာ္တို႔က ‘ၾကပ္တယ္’ လို႔ ေခၚတယ္။ လူသစ္ဆိုရင္ အမ်ားစုက ‘ၾကပ္’ေလ့ရိွတယ္။ ေနာက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေနတဲ့ လိပ္ခြန္းေတာင္ကုန္းေတာင္ ‘ၾကပ္ကုန္း’ လို႔ နာမည္တြင္သြားေသးတယ္။ အဲေလာက္ဆိုးတာ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာျပည္သားေတြပီပီ ဆင္းရဲတာ၊ စိတ္မြန္းၾကပ္တာ၊ ဒုကၡေရာက္တာမ်ဳိးဆိုလည္း ၾကံဖန္ၿပီး ရယ္စရာေတြလုပ္၊ ေနာက္ေနာက္ေျပာင္ေျပာင္နဲ႔ စိတ္ထြက္ေပါက္ရွာၾကတာေပါ့ေလ။
ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ရာသီဥတုဒါဏ္၊ အဟာရခ်ဳိ႕တဲ့ၿပီး ခပ္ညံ့ညံ့ အစားအေသာက္ဒါဏ္၊ က်န္းမာေရးခ်ဳိ႕တဲ့တဲ့ဒါဏ္ေတြနဲ႔ အဓိကက်တဲ့ လက္နက္ကိုင္သင္တန္း မရိွဘဲ နဂိုရည္မွန္းခ်က္အတိုင္း ျဖစ္မလာတဲ့ဒါဏ္၊ အိမ္လြမ္းတဲ့ဒါဏ္ေတြေၾကာင့္ စိတ္ပ်က္ၿပီး ျပန္သြားသူေတြ အစုလိုက္အျပံဳလိုက္ပဲ။ အဓိက ကေတာ့ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး လိုအင္ေတြ မျပည့္ၾကလို႔ပါ။
ေနာက္ပိုင္း ရန္ကုန္စီးပြားေရးေလာကမွာ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ ျပည္ေတာ္ျပန္တေယာက္ဆိုရင္ ... သူ မျပန္ခင္ ေျပာသြားတာေလး သတိရမိေသးတယ္။
“ေနာက္ဆံုးေတာ့ ... အာလူးနဲ႔ပဲ ၾကာၾကာစားႏိုင္တဲ့သူေတြပဲ ေဟာဒီေတာင္ကုန္းႀကီးမွာ က်န္ရစ္မွာ” ... ဆိုတာေလးေပါ့။
ကိုညိဳ (ေအာ္စလို)
ေနာက္ဆံုးရ ျမန္မာသတင္းမ်ား
4 years ago
No comments:
Post a Comment