တတိယအႀကိမ္ေဆးစစ္ဖို႔ စင္ကာပူကို ျပန္ေရာက္ေနတုန္း သည္စာကို ေရးျဖစ္ပါတယ္။ ကီမိုေဆးသြင္းကုသမႈ စင္ကာပူမွာ ႏွစ္ႀကိမ္၊ ရန္ကုန္မွာ ႏွစ္ႀကိမ္အၿပီး ဒုတိယအႀကိမ္ ေဆးလာစစ္တုန္းက အဆုတ္က အႀကိတ္ရဲ႕အရြယ္ပမာဏ အေတာ္ကေလး က်ဳံ႕သြားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ေဆးသြင္းကုသမႈ ရန္ကုန္မွာ ေနာက္ထပ္ ေလးႀကိမ္အၿပီး ယခုတစ္ႀကိမ္မွာ ေဆးစစ္ခ်က္အေျဖက အႀကိတ္ဟာ ထပ္ၿပီးေလ်ာ့မသြားေပမယ့္ ပိုလည္း ႀကီးမလာဘူး၊ တစ္ျခားေနရာေတြကိုလည္း ပ်ံ႕ႏွံ႔မႈမရွိဘဲ ထိန္းထားႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကုသေနတဲ့ သမားေတာ္က ေဆးတစ္မ်ဳိး ေျပာင္းေပးလိုက္ပါတယ္။ အရင္က gemcitabine ကို cipllatin နဲ႔ Avastin နဲ႔တြဲၿပီး သြင္းခဲ့ရာက အခု gemcitabine ကိုဖယ္လိုက္ၿပီး Alimta ဆိုတဲ့ ေဆးအသစ္ကို ေပးလိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်စ္ခင္ၾကင္နာစြာ သတင္းေမး အကူအညီေပးေနၾကတဲ့ ျပည္တြင္းျပည္ပ မိတ္ေဆြမ်ားထဲက ေဆးအေၾကာင္း နားလည္သူမ်ား သိႏိုင္ဖို႔ ေဆးအမည္မ်ား ေဖာ္ျပလိုက္တာပါ။
ေဆးဝါးေတြရဲ႕ေစ်းႏႈန္းကေတာ့ ေၾကာက္ခမန္းလိလိပါ။ ကၽြန္ေတာ္ အရင္တစ္ႀကိမ္က အစီရင္ခံခဲ့ဖူးသလိုပါပဲ၊ မိတ္ေဆြသဂၤဟမ်ားရဲ႕ ကူညီေထာက္ပံ့မႈသာမရွိရင္ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ ကၽြန္ေတာ္ ေဆးမကုႏိုင္ပါဘူး။ အမည္နာမေတြကို မေဖာ္ျပႏိုင္ေပမယ့္ ကူညီေနသူအားလုံးကို အထူးေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ထပ္ေလာင္းေျပာပါရေစ။
ေဆးစစ္တာေတြၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္မျပန္ခင္ နားနားေနေနရွိခိုက္ စာအုပ္တခ်ဳိ႕ ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ သမီးႀကီးထိုက္ ဖတ္ခ်င္လို႔ မွာလိုက္တဲ့ စာအုပ္ေတြ ဝယ္လာတဲ့အထဲမွာ ဇာဂနာရဲ႕ ‘ပထမ’ နဲ႔ မသီတာ စမ္းေခ်ာင္းရဲ႕ ‘စမ္းေခ်ာင္း အင္းစိန္ ဟားဗတ္’ တို႔ ပါပါတယ္။ အခ်ိန္ရတုန္း အဲဒီႏွစ္အုပ္စလုံး ဖတ္ၿပီးသြားပါတယ္။ ဇာဂနာစာအုပ္က ခပ္ပါးပါးဆိုေတာ့ အရင္ဖတ္ၿပီးသြားတယ္။ မသီတာ စာအုပ္က ထူၿပီး အေၾကာင္းအရာေတြက မ်ားေလေတာ့ ျဖည္းျဖည္း ဖတ္ရပါတယ္။
ဆရာႀကီး ဟံသာဝတီဦးဝင္းတင္ရဲ႕အမွာစာမွာ မသီတာရဲ႕စာအုပ္ဟာ သူ႔ရဲ႕ ‘ဘာလဲဟဲ့ လူ႔ငရဲ’ စာအုပ္ထက္ ပိုေကာင္းတယ္လို႔ ရဲရဲႀကီး ညႊန္းထားပါတယ္။ “ကၽြန္ေတာ့္စာအုပ္က သတင္းစာကေလာင္နဲ႔ ေရးတယ္။ အျဖစ္ကို ေရးတာ။ သနစ္ကို ေရးတာ။ ေထာင္ဆိုတာ ငရဲေဟ့ လို႔ ေျပာျပတာ။ ေထာင္ဆိုတာ ေက်ာင္းေဟ့ လို႔ေျပာျပတာ။ ရသဆြံ႔ရွားတယ္။ ခံစားခ်က္ မ်ားတယ္။ မသီတာ စာအုပ္က စာေပကေလာင္နဲ႔ ေရးတယ္။ ေဝဒနာကို ေရးတာ။ ေစတနာကို ေရးတာ။ ေထာင္ဆိုတာ စိတ္ခံယူခ်က္ရွင့္လို႔ ေျပာျပတာ။ ေထာင္ဆိုတာ ႐ုပ္ခံစားခ်က္ရွင့္လို႔ ေျပာျပတာ။ ရသ ျပည့္လွ်ံတယ္။ ခံစားခ်က္ ေဗာင္းလံတယ္။” လို႔ ဆရာက အားပါးတရ ေရးထားပါတယ္။ ဆရာ ညႊန္းသေလာက္လည္း ေကာင္းတာ အမွန္ပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္စိအေျခအေနအရ နားနားေနေနဖတ္ရေတာ့ သုံးရက္အၾကာမွာ ဖတ္လို႔ၿပီးသြားပါတယ္။ စာမ်က္ႏွာတိုင္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အတိတ္က အရိပ္ေတြကို ျပန္သတိရေအာင္ ကာလယႏၱရားစက္ႀကီးနဲ႔ ျပန္ေခၚသြားသလိုပါပဲ။
ဇာဂနာရဲ႕ ‘ပထမ’ ေထာင္အေတြ႔အၾကံဳစာအုပ္ကေတာ့ သူ႔ပါရမီအတိုင္း မထိခလုတ္ ထိခလုတ္ေလးေတြနဲ႔ဖတ္ရင္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပံဳးမိစရာေတြ အမ်ားႀကီးပါပါတယ္။ ၈ ေလးလုံးအေရးေတာ္ပုံႀကီးၿပီးခါစအခ်ိန္မွာ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား အဖမ္းခံရတဲ့ စာေပနဲ႔ အႏုပညာရွင္တစ္စုအေၾကာင္း ရႊင္ရႊင္သြက္သြက္ကေလး ေရးထားတာပါ။ ဇာဂနာ၊ ဇင္ဝိုင္း၊ မိုးဝင္း၊ ညီဝင္းစိန္၊ ဦးေအာင္ျမင့္ျမတ္၊ စပယ္ဦး ဦးတင္စိုးႏွင့္ ကိုအမိန္တို႔ ဘားလမ္းကေန ပိတ္ဆို႔ဖမ္းဆီးခံရၿပီး ေနာက္ပိုင္း ေတြ႔ၾကံဳရတဲ့ျဖစ္ရပ္ေတြကို ၁၉၈၉ ဧၿပီလ ၂၁ ရက္ ေထာင္ကလြတ္ၿပီးၿပီးခ်င္း ႏွစ္ရက္အၾကာမွာ ေရးထားတဲ့ မွတ္တမ္းလို႔ ဆိုပါတယ္။
သူ႔စာအုပ္ထဲမွာ အင္းစိန္ေထာင္မႀကီးထဲက သီးသန္႔ေထာင္ကေလးတစ္ခုလို႔ဆိုႏိုင္တဲ့ အထူးေဆာင္အေၾကာင္းပါေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ၁၉၈၉ကေန ၂၀၀၁ အတြင္း သုံးႀကိမ္ ဝင္လိုက္ထြက္လိုက္ျဖစ္ခဲ့စဥ္ သုံးႀကိမ္လုံးေနခဲ့ဖူးတဲ့ ၁၀ ခန္းတြဲ အထူးတိုက္အေၾကာင္းကို ျပန္ေျပာင္းသတိရစရာေတြ ျဖစ္ရပါတယ္။
ရန္ကုန္မွာ ေစာေစာပိုင္းက ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ခဲ့တဲ့ ေဇာ္သက္ေထြးရဲ႕ ေထာင္တြင္းအေတြ႔အၾကံဳစာအုပ္ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ့္အခန္းထဲက မ်က္စဥ္းေဆးခပ္ဖို႔ အဂၤလိပ္လို အညႊန္းစာရြက္ေလး ေတြ႔သြားလို႔ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ စစ္ေဆးခံရတဲ့အေၾကာင္း ပါခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္က တြဲဘက္ေထာင္လို႔ေခၚၾကတဲ့ သီးသန္႔ေထာင္ထဲက ကၽြန္းတိုက္ထဲမွာ ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ေထာင္မႀကီးက အထူးတိုက္ကို ေရာက္ေတာ့ ပိုလို႔ေတာင္ တင္းက်ပ္ပါတယ္။ ဇာဂနာရဲ႕ အထူးတိုက္ အေတြ႔အၾကံဳေတြကိုဖတ္ရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဲဒီမွာရွိခဲ့တဲ့အခ်ိန္က ဟံသာဝတီ ဦးဝင္းတင္ အခန္းထဲ က်ီးကန္းငမဲက ေဘာပင္ခိုးသြင္းတဲ့အမႈအေၾကာင္း ျပန္သတိရၿပီး ျပံဳးမိပါတယ္။
က်ီးကန္းငမဲဆိုတာက လူ မဟုတ္ပါ။ တကယ့္က်ီးကန္း အစစ္ပါ။ သရက္ပင္အျမင့္ႀကီးရဲ႕ ထိပ္ဖ်ားနားက က်ီးကန္းအသိုက္တစ္ခု မေတာ္တဆ ျပဳတ္က်ေတာ့ က်န္တဲ့ က်ီးေပါက္စေလးေတြ ေသကုန္ေပမယ့္ ေနာင္ ငမဲလို႔ နာမည္ေပးခံရမယ့္ က်ီးကန္းကေလးက ကံႀကီးလို႔ မေသဘူး။
သူ႔ကို ေက်ာက္တန္းဘက္က လူသတ္မႈနဲ႔ ျပစ္ဒဏ္က်ေနတဲ့ ‘ေမာင္ညိဳ’ ဆိုပါစို႔၊ အက်ဥ္းသား ေမာင္ညိဳက ျပဳစုယုယေကၽြးေမြးခဲ့လို႔ အသက္ရွင္ေနခဲ့တယ္။ ေမာင္ညိဳက အထူးေဆာင္ဝင္းထဲမွာပဲထားရွိတဲ့ အျမဲဆင္း ေခၚ ေထာင္က်လုပ္သားေဆာင္မွာ ညအိပ္ရတယ္။ သူက အထူးေဆာင္ရဲ႕ ဖိုႀကီးေခၚ ထမင္း႐ုံမွာ တာဝန္က်တယ္။ ေပါက္စနဘဝကစၿပီး ငမဲကို သူက အိပ္ေဆာင္ကို ေခၚသြားၿပီး သူ႔ေဘးမွာ သိပ္တယ္။ ငမဲ နည္းနည္းႀကီးလာၿပီး အေတာင္ပံေတြ သန္မာလာေတာ့ သရက္ပင္ေတြေပၚ ပ်ံတက္တယ္။ က်ီးကန္းေတြရဲ႕ ဓေလ့စ႐ိုက္ထူးဆန္းပုံက ငမဲကို က်ီးကန္း အသိုက္အဝန္းက လက္မခံၾကေတာ့ဘူး။ အထက္ျမင့္ျမင့္ကို ငမဲ ပ်ံတက္လာရင္ ဝိုင္းၿပီး ထိုးဆိတ္ေမာင္းထုတ္ၾကတယ္။
သည္ေတာ့ ငမဲခမ်ာ သရက္ပင္ႀကီးေတြရဲ႕ေအာက္ေျခပိုင္း အကိုင္းေတြအထိပဲ ပ်ံတက္ခြင့္ရွိပါတယ္။ က်ီးသိုက္က ျပဳတ္က်တဲ့ ေကာင္၊ လူေတြနဲ႔ ေရာေႏွာေပါင္းဖက္ေနတဲ့ အေကာင္ဆိုၿပီး မသကၤာျဖစ္ေနၾကပုံရပါတယ္။ ေမာင္ညိဳက မနက္အလုပ္ဆင္းလာၿပီဆိုရင္ ငမဲကို ပခုံးေပၚတင္လာၿပီး ဖိုႀကီးထဲ အလုပ္ဝင္ခ်ိန္မွာ ငမဲက သရက္ပင္ေအာက္ေျခကိုင္းေတြေပၚ ေလွ်ာက္နားေနေလ့ရွိပါတယ္။ ညေနေစာင္း အလုပ္သိမ္းၿပီဆိုရင္ ေမာင္ညိဳက ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုက္ေရွ႕က စိုက္ခင္းေတြအလယ္ လူသြားလမ္းေလးက ေလွ်ာက္သြားရင္း “ငမဲေရ လာေဟ့ အိပ္ေဆာင္ျပန္ၾကရေအာင္” လို႔ အသံေပးလိုက္တာနဲ႔ ကိုေရႊငမဲက တစ္ေနရာရာက ေပၚလာတယ္။ ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေလး ပ်ံဝဲဆင္းလာၿပီး ေမာင္ညိဳရဲ႕ပခုံးေပၚနားကာ လိုက္သြားပါေလေရာ။
အဲဒီျမင္ကြင္းေလးဟာ လနဲ႔ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီး ညေနေစာင္းတိုင္း ျမင္ေတြ႔ေနက် ၾကည္ႏူးစရာ ျမင္ကြင္းကေလးပါ။ ဒီလိုနဲ႔ ငမဲဟာ က်ီးကန္းေတြနဲ႔ မေပါင္းေတာ့ဘဲ လူေတြနဲ႔ ပိုနီးစပ္လာရာက ကၽြန္ေတာ္တို႔အခန္းေတြထဲပါ တစ္ခန္းဝင္တစ္ခန္းထြင္ ဝင္လာရဲတဲ့အထိ ကဲလာပါတယ္။ ေန႔လယ္ေန႔ခင္း သူ႔ေမြးစားအေဖ အလုပ္မ်ားေနခ်ိန္မွာ သူက သရက္ကိုင္းေတြေပၚ ေလွ်ာက္သြားမေနေတာ့ဘဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔အခန္းေတြထဲ လာလာလည္ပါတယ္။
သို႔ေပမယ့္ ဒီေကာင္က အေတာ္ ဘ႐ုတ္က်ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခန္းထဲက စားစရာထည့္တဲ့ ဘူးေတြ ခြက္ေတြကို လွန္ေလွာ ေမွာက္ခါပစ္တယ္။ ေျမပဲဆံဘူးတို႔ ဘာတို႔ ပြင့္က်သြားရင္ စားပစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုရင္ သူလာတဲ့အခ်ိန္ တရားထိုင္ေနတာနဲ႔တိုးလို႔ကေတာ့ ပခုံးေပၚတက္ၿပီး ေနာက္ေစ့ကို ႏႈတ္သီးနဲ႔ ထိုးဆိတ္ခံရေတာ့တာပါပဲ။ ဆက္ၿပီး ထိုင္လို႔မရေအာင္ ေႏွာင့္ယွက္တတ္ပါတယ္။
တစ္ေန႔မွာေတာ့ ၁ ခန္းက ဆရာ ဦးဝင္းတင္က ၃ ခန္းက ကၽြန္ေတာ့္ကို လွမ္းေအာ္ေျပာတယ္။ “ကိုဝံသေရ ငမဲဆိုတဲ့ေကာင္ က်ဳပ္ကို ဒုကၡေပးေနတယ္ဗ်ဳိ႕” တဲ့။ “ဘာျဖစ္တာလဲ ဆရာ” လို႔ေမးေတာ့ “ၾကံၾကံဖန္ဖန္ဗ်ာ၊ ဒီေကာင္ ေထာင္ဝန္ထမ္းေတြ ႐ုံးခန္းက ေဘာပင္ေတြ စာရြက္ေတြခိုးလာၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ ကြပ္ပ်စ္ေအာက္မွာ လာဖြက္ထားတယ္ဗ်၊ ဒီေကာင္ ေထာက္လွမ္းေရး သူလွ်ဳိလား မသိပါဘူးဗ်ာ” တဲ့။
“ဆရာ အဲဒီကိစၥ ဘယ္လို ေျဖရွင္းလိုက္လဲ” လို႔ေမးေတာ့ “ဟာ သူတို႔ ရွာေဖြေရးဝင္မွေတြ႔ရင္ ျပႆနာေတြတက္ကုန္မွာဆိုေတာ့ ဝန္ထမ္းေတြကိုေခၚၿပီး အပ္လိုက္ရတာေပါ့။ ငမဲ လုပ္တယ္ ဆိုတာ သူတို႔ကလည္း သိတယ္။ ေတာ္ေတာ္ ႐ႈပ္တဲ့ေကာင္” လို႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။ “ဆရာရယ္ ငမဲက ဆရာ့ကို စာေတြ ေရးေစခ်င္တဲ့ေစတနာနဲ႔ ေဘာပင္တို႔ စာရြက္တို႔ ခိုးသြင္းေပးတာ ျဖစ္မွာေပါ့၊ ဒီေကာင္ ေထာက္လွမ္းေရးသူလွ်ဳိေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ျဖစ္ခ်င္းျဖစ္ ဒီမိုကေရစီဘက္ေတာ္သားေတြထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္ ဝင္စားတာမ်ားလား” လို႔ ကၽြန္ေတာ္က လွမ္းေျပာေတာ့ ဆရာက “ၾကံၾကံဖန္ဖန္ဗ်ာ” လို႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။
၂၀၀၁ မွာ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လြတ္လာခ်ိန္အထိ ငမဲ ရွိပါေသးတယ္။ ႏွစ္အတန္ၾကာၿပီးေတာ့ အထူးေဆာင္က ေနာက္ပိုင္းလြတ္လာသူ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားတခ်ဳိ႕နဲ႔ စကားစပ္မိလို႔ ငမဲအေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္က သတင္းေမးတဲ့အခါ သူ႔ဇာတ္သိမ္းခန္းက ႐ုပ္ရွင္သေဘာနဲ႔ဆိုရင္ အလြမ္းဇာတ္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
အက်ဥ္းသား ေမာင္ညိဳဟာ ႏွစ္ႀကီးသမားဆိုေတာ့ ရဲဘက္စခန္း မထြက္ရဘူး။ ေနာက္ပိုင္းမွာ လြတ္ရက္ ၂ ႏွစ္ေလာက္ပဲက်န္တဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ ေမာင္ညိဳ ရဲဘက္စခန္း ပါသြားတယ္။ သူက သူလြတ္ရင္ ငမဲကို အိမ္ေခၚသြားမယ္လို႔ ေျပာေျပာေနတာ၊ ခုေတာ့ လြတ္တာမဟုတ္ဘဲ ရဲဘက္စခန္းပါသြားတာဆိုေတာ့ ေခၚလို႔မရဘူးေပါ့။ ငမဲကို သူ႔သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဆီ အပ္ထားခဲ့တယ္တဲ့။ ဒါေပမယ့္ သံေယာဇဥ္ဆိုတာက ခက္သားကလား။ ေမာင္ညိဳနဲ႔ ႏွစ္ရွည္လမ်ား သံေယာဇဥ္တြယ္ခဲ့တဲ့ ငမဲဟာ ေမာင္ညိဳ႕သူငယ္ခ်င္းနဲ႔မေနဘဲ သရက္ပင္ေအာက္ေျခကိုင္းေတြမွာပဲ လိုက္နားေနတယ္၊ အထူးတိုက္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြဆီလဲ မလာေတာ့ဘူး တဲ့။
ေနာက္ေတာ့ သရက္ကိုင္းေတြေပၚမွာ သြားလာေနတာလဲ မေတြ႔ရေတာ့ဘဲ ေပ်ာက္သြားတယ္ တဲ့။ အထူးေဆာင္ဝင္းထဲကကို တစ္ေနရာရာကို အၿပီးတိုင္ ထြက္သြားပုံရတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြက ေျပာပါတယ္။ “ေမာင္ညိဳေနာက္ကိုမ်ား လိုက္ရွာဖို႔ထြက္သြားေလသလား ငမဲရယ္” လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာမိရင္း အလြမ္းဇာတ္သိမ္းေလးတစ္ခုအျဖစ္ မွတ္ထားလိုက္ရပါတယ္။ ဇာဂနာရဲ႕ ပထမစာအုပ္ကိုဖတ္ရင္း အထူးတိုက္တုန္းက အေတြ႔အၾကံဳေလးတစ္ခုကို ျပန္သတိရမိလို႔ သည္စာကို ေရးျဖစ္သြားပါတယ္။ ။
၂၃၊ ၁၂၊ ၂၀၁၂
maungwuntha@gmail.com
(ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ ၂၇၊ ၁၂၊ ၁၂ ေန႔ထုတ္တြင္ ေဖာ္ျပသည့္ ေမာင္ဝံသ ေျပာခ်င္လြန္းလို႔ ေဆာင္းပါး)
ေနာက္ဆံုးရ ျမန္မာသတင္းမ်ား
4 years ago
No comments:
Post a Comment