ဒီေဆာင္းပါးေရးဖို႔ အတိတ္ကို စဥ္းစားေနခ်ိန္ၿပီးခဲ့တဲ့ တနဂၤေႏြ (ႏိုဝင္ဘာ၂၅) မွာ မႏၲေလးကေန အိႏိၵယနယ္စပ္အထိ တေလွထဲစီး တခရီးထဲအတူလာခဲ့တဲ့ ကိုၿဂိဳလ္တု (ကိုေအာင္ေက်ာ္ထူး) တေယာက္ အသဲအသန္ျဖစ္လို႔ အိႏိၵယနယ္စပ္ မိုးေရးၿမိဳ႕ကေန ဗမာျပည္အျပန္ ကေလးၿမိဳ႕ေဆး႐ံုမွာ တိမ္းပါးသြားတဲ့သတင္းဆိုးကို ၾကားလိုက္ရတယ္။ သူ႔ကို မႏၲေလး ခ်က္ခ်င္းေခၚသြားဖို႔ ခြင့္ျပဳခ်က္မရေသးတာကို ေစာင့္ဆိုင္းေနတုန္း ကေလးေဆး႐ံုမွာေသာင္တင္ၿပီး ေမြးဇာတိနဲ႔ ထာဝရ နႈတ္ဆက္သြားရတာလို႔လည္း သတင္းေတြထြက္လာတယ္။
ကိုၿဂိဳလ္တုဟာ လာျခင္းေကာင္းေပမယ့္ ျပန္ျခင္းမလွခဲ့သူလို႔ ဆိုရမလားပဲ။ ဇာတိေျမကို သံေယာဇင္ႀကီးၿပီး နယ္စပ္မွာပဲ ဆင္းဆင္းရဲရဲ ကုတ္ကပ္ေနရင္း ေက်ာက္ကပ္ေရာဂါ၊ အသဲေရာဂါေတြရခဲ့တာ။ စနစ္တက်နဲ႔ ေဆးဝါးလည္း မကုသႏိုင္ခဲ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔တေတြဟာ နယ္စပ္နဲ႔ၿမိဳ႕ေပၚ ဆင္းရဲသားရပ္ကြက္ေတြမွာ ဆယ္စုႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီး ျဖစ္သလိုေန၊ ျဖစ္သလိုစားနဲ႔ ဘဝမွာ ေပေပေတေတနဲ႔ ပစၥလကၡေနခဲ့ၾကသူေတြမ်ားတယ္။ ခႏၶာကိုယ္မွာ မသိလိုက္မသိဖာသာ စဲြကပ္ေနတဲ့ ေဝဒနာေတြကို ေရာင့္ရဲသီးခံၿပီး ရိွသမွ်အင္အားေလးနဲ႔ တြန္းလွန္ခဲတာ အရြယ္ေကာင္းစဥ္က မသိသာေပမယ့္ အသက္ ၅၀ နားကပ္လာတာနဲ႔ ခံႏိုင္ရည္က မရိွေတာ့ဘူး။
“ခႏၶာဝန္ရွင္သန္ေရး ... ဓာတုေဆးဝါးက်ားကန္ရင္း .. .ရင္ထဲဝင္ေရာက္ကူးဆက္တဲ့ ... ျပင္ပဇီဝပိုးမႊားေၾကာင့္္…”ဆိုတဲ့ မၾကာေသးခင္ကပဲ သြားေလသူ အဆိုေတာ္ ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ “ခႏၶာဝန္” သီခ်င္းေလးလိုေပါ့၊ ဇီဝပိုးမႊားေၾကာင့္ ခံစားရတဲ့ ကိုယ္တြင္းေဝဒနာေရာ၊ အသိတရားနဲ႔ ခံစားမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ရတဲ့ရင္ထဲေဝဒနာေရာ ရိွသမွ်ခံႏိုင္ရည္အားေလးနဲ႔ တြန္းလွန္ေနရတာပါ။ ကိုၿဂိဳလ္တုကေတာ့ သူခ်စ္တဲ့ ကဗ်ာတို၊ စာတိုေလးေတြနဲ႔ ေဝဒနာေတြ ႀကိတ္ကုစားရင္း ဇာတိမႏၲေလးမေရာက္ခင္ လမ္းခုလတ္မွာ က်ဆံုးသြားရွာတယ္။
က်ေနာ္တို႔ မႏၲေလးက ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ ေတာခိုေတာ့ ဆရာဦးေရႊထူးနဲ႔ ကိုၿဂိဳလ္တုက ဦးေဆာင္ေခၚခဲ့တာပဲေလ။ ၁၉၈၈ အာဏာသိမ္းၿပီးစ၊ နယ္ေဒသက သပိတ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူေတြကို စစ္ေထာက္လွမ္းေရးက၊ တိတ္တဆိတ္နဲ႔တမ်ဳိး၊ ေပၚေပၚထင္ထင္တမ်ဳိး ဆဲြေနခ်ိန္ေပါ့။ ေက်ာင္းသားလူငယ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သူတို႔ဖမ္းတာ မခံဘူး၊ ျပန္ခ်မယ္ဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔ အႏုနည္းနဲ႔မရလို႔ လက္နက္ကိုင္နည္းနဲ႔ ျပန္တြယ္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ေတြရိွေနတယ္။ အဲဒီတုန္းက လူငယ္ေတြ ေတာမခိုရင္ ေခတ္မမီသလိုပဲ။
ကိုယ့္ခ်စ္သူ ရည္းစားကေတာင္ ေတာခိုမွ၊ ေတာ္လွန္ေရးလုပ္မွ အထင္ႀကီးျမတ္ႏိုးတယ္လို႔ ဆိုရမေလာက္ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္။ (ဦးႏုနဲ႔ ဝန္ႀကီးသားသမီးေတြ၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ျပည္ခ်စ္အဖဲြ႔ေတြ ေတာခိုတုန္းကလည္း အဲလိုပဲလို႔ ၾကားဖူးတယ္) ဆိုလိုတာက ျပည္သူေတြက အာဏာသိမ္းစစ္တပ္ကို သိပ္ကိုခါးသီးတယ္။ လက္နက္နဲ႔ ဘိုက်တာကို ရံြတယ္။ တခ်ဳိ႕မိဘေတြဆို ကိုယ့္သားသမီးေတာခိုဖို႔ ကိုယ္တိုင္စီစဥ္ေပးတဲ့အထိ ေတာ္လွန္ေရးကို အားေပးတယ္။
သားအဖေတြ အတူေတာခိုတာ၊ ညီအကိုေတြ အတူေတာခိုတာ၊ မိသားစုလိုက္ ေတာခိုတာေတြေတာင္ရိွတယ္။ ေသခ်ာတာက ေၾကာက္လို႔ေျပးတာ မဟုတ္ဘူး၊ ျပန္ခ်ဖို႔ထြက္တာ။ ေၾကာက္လို႔ဆိုရင္ ျပည္တြင္းထဲမွာပဲ လွည့္ပတ္ေရွာင္ေနလို႔ရတယ္။ ရန္သူကိုခ်ဖို႔ဆို အဲဒီတုန္းက လူထုက သိတ္ညီညြတ္တာ။ သိပ္အားေပးတာ။
၈၈ စက္တင္ဘာေနာက္ဆံုးပတ္ ေက်ာက္မဲကေန ကားတတန္၊ ေျခက်င္တလီနဲ႔ မႏၲေလးေရာက္ေတာ့ အေပၚယံၾကည့္ရတာ ဘာေရာဂါမွမေတြ႔ရတဲ့ အတြင္းလူနာတေယာက္လိုပဲ မႏၲေလးဟာ ပံုမွန္စက္ဘီးေတြ၊ ဆိုင္ကယ္ေတြ ဘတ္စ္ကားေတြနဲ႔ ေစ်းခ်ဳိ၊ တိုက္တန္း၊ တ႐ုတ္တန္းကလည္းသြားလာသူ၊ ေစ်းဝယ္သူေတြနဲ႔ ေတြ႔ေနရတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူေတြရဲ႕မ်က္ႏွာေတြဟာ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔။
သပိတ္ကာလတုန္းကလို တက္တက္ႂကြႂကြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ၾကည္လင္ေနတဲ့ပံုရိပ္ေတြ မ်က္ႏွာမွာမေတြ႔ရဘူး။ ၾကည့္ရတာ စက္႐ုပ္ေတြလိုပဲ။ ကာဖ်ဴးအမိန္႔ကလည္း ထုတ္ထားတုန္း။ မနက္ ၆ နာရီကေန ည ၁၀ နာရီအထိေတာ့ သြားလာႏိုင္တယ္။ အရင္လို ေနဝင္မီးၿငိမ္း (မနက္ ၆ နာရီ ည ၈ နာရီ) ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။
က်ေနာ္ နန္းေရွ႕က ဆရာထူးအိမ္မွာ တည္းတယ္။ ကိုေက်ာ္ႀကီး (ေက်ာက္မဲေက်ာ္ႀကီးနာမည္နဲ႔ တႏွစ္တခါပြင့္တဲ့ ပိေတာက္လို အိႏိၵယက တိုက္ပဲြဝင္သံခ်ပ္ေတြ စီစဥ္ထုတ္လုပ္ေနသူ) နဲ႔ ဆရာထူးနဲ႔ အေစာပိုင္းဆရာ့အိမ္မွာပဲ အိပ္ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း မိတ္ေဆြတေယာက္စီစဥ္ေပးတဲ့ လက္ဖက္ပဲြ႐ံုတခုမွာ ညအိပ္တယ္။ မႏၲေလးမွာ တပတ္ေလာက္ ဆရာထူးနဲ႔အတူ ဟိုဟိုဒီဒီ ျပန္႔ၾကဲသြားတဲ့ သူ႔တပည့္ေက်ာင္းသားေတြကို ျပန္ခ်ိတ္ဆက္တယ္။ စက္တင္ဘာလကုန္ ညေနေလာက္ က်ေနာ္တို႔တည္းတဲ့ေနရာကို အသက္ ၃၀ ဝန္းက်င္ အသားညိဳညိဳ၊ ခပ္ဝဝ၊ လည္ပင္းမွာ စတီးဆဲြႀကိဳးနဲ႔ အေဆာင္လိုလို၊ လက္ဖဲြ႔လိုလိုတဲြၿပီးဆဲြထားတဲ့ လူတေယာက္ခရီး ေဆာင္အိတ္တလံုးနဲ႔ ေရာက္လာတယ္။
ဆရာထူးက အဲဒီလူကို က်ေနာ္နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးတယ္။ “သူ႔နာမည္က ၿဂိဳလ္္တု၊ ငါ႔ရဲေဘာ္ပဲ၊ တခိ်န္က မႏၲေလးတကၠသိုလ္မွာ ေဘာ္လံုးကန္အလြန္ေကာင္းၿပီး နာမည္ႀကီးတဲ့ ၿဂိဳလ္တုဆိုတဲ့ တကၠသိုလ္လက္ေရြးစင္ ေဘာ္လံုးသမားတေယာက္ရိွတယ္။ အခုသူလည္း အဲဒီတုန္းက ၿဂိဳလ္တုလိုပဲ ကစားတဲ့ပံုစံတူလို႔ ဒို႔က ၿဂိဳလ္တုလို႔ေခၚတာ၊ နာမည္ရင္းက ေအာင္ေက်ာ္ထူး” လို႔ ဆရာက ရွင္းျပတယ္။ အဲဒီေန႔ညေန က်ေနာ္တို႔ မံုရြာကိုသြားဖို႔အတူသြားမယ့္သူေတြနဲ႔ အခ်ိတ္အဆက္မမိတာနဲ႔ မသြားျဖစ္ဘဲ ေနာက္တေန႔ညေနမွ က်ေနာ္၊ ကိုၿဂိဳလ္တုနဲ႔ ဆရာထူး မံုရြာကိုသြားတယ္။
မံုရြာက တည္းအိမ္ကိုေရာက္ေတာ့ ညပိုင္း ခပ္ဝဝ လူ ၂ ေယာက္ ေရာက္လာျပန္တယ္။ အသားခတ္လတ္လတ္ ဝဝနဲ႔ လူက ေဒါက္တာေအာင္ေက်ာ္ဦး တဲ့။ ျမတ္ထက္ ဆိုတဲ့ ကေလာင္နာမည္ခံၿပီး အိႏိၵယကေန သံခ်ပ္ေတြေရးေနသူေပါ့။ ကဗ်ာေရးလည္း သိပ္ေကာင္းတယ္။ ကိုၿဂိဳလ္တုနဲ႔သူက ညီအကိုအရင္းေတြ။ ေနာက္ထပ္ ခပ္ဝဝ အသားညိဳညိဳ ဆံပင္ ဖ႐ိုဖရဲ၊ ကြမ္းတငံုငံုနဲ႔သူက ဆရာထူးနဲ႔ ခရီးစဥ္ကို တိုင္ပင္ေနတယ္။
“ဆရာတို႔က ေမာ္ေတာ္နဲ႔ပဲ တမူးကို ေရလမ္းေၾကာင္းကသြားမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔က ဟုမၼလင္းကပတ္ၿပီး ကားလမ္းနဲ႔ တက္မယ္၊ ဟိုမွာ ဆံုမယ္”
အဲဒီလူဟာ မႏၲေလးက နာမည္ေက်ာ္ပန္းခ်ီဆရာ စစ္ၿငိမ္းေအးဆိုတာ က်ေနာ္ ေနာက္မွသိတယ္။ မံုရြာမွာ စက္ေလွငွားတာနဲ႔ ၂ ရက္ေလာက္ၾကာသြားတယ္။ ေအာက္တိုဘာလဆန္းပါ။ ညပိုင္း ဘီဘီစီေရဒီယိုကေန အိႏိၵယနယ္စပ္ကို ခိုလႈံဝင္ေရာက္လာတဲ့ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြကို အိႏိၵယလံုျခံဳေရးရဲတပ္ဖဲြ႔ေတြက ဖမ္းဆီးၿပီး တမူးဘက္ကိုျပန္ပို႔တဲ့သတင္း မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ၾကားလိုက္တယ္။ က်ေနာ္တို႔တည္းခိုတဲ့ အိမ္ရွင္လူႀကီးဆို တက္တေခါက္ေခါက္နဲ႔။ “အိႏိၵယက ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံျဖစ္ၿပီး ... ဘာေၾကာင္တာလဲ ... ဘာေၾကာင့္လက္မခံတာလဲ၊ ေက်ာင္းသားေတြ ဒုကၡပါပဲ” လို႔ ညည္းေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔လည္း စိတ္မေကာင္းဘူး။ ေရွ႕ဆက္ဘာျဖစ္မယ္ဆိုတာလည္း မသိဘူး။ ကိုၿဂိဳလ္တုကေတာ့ “ငါတို႔လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး၊ ဒို႔က တေနရာသြားမွာ” လို႔ ေျပာတယ္။
က်ေနာ္တို႔အဖဲြ႔ေတြက မႏၲေလးက အိႏိၵယဖြား ပုဂိၢဳလ္တေယာက္ရဲ႕အခ်ိတ္အဆက္နဲ႔ အာသံနယ္ကိုသြားဖို႔ စီစဥ္ထားတာ ျဖစ္တယ္။ အာသံမွာ လက္နက္ကိုင္သင္တန္း တက္မယ္။ အဲဒီကတဆင့္ ျပည္တြင္းျပန္ဝင္မယ္ဆိုတာေလာက္ပဲ က်ေနာ္ သိထားတယ္။ မံုရြာမွာ သိပ္ၾကာၾကာေနလို႔ မေကာင္းဘူး။ လူစိမ္းမွန္း သိသာတယ္။ မံုရြာသပိတ္ကအေစာပိုင္းမွာ ညီညြတ္ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း တန္ျပန္သပိတ္ေပၚၿပီး ေက်ာင္းသားအဖဲြ႔စိတ္ဝမ္းကဲြ၊ သတ္ျဖတ္မႈအထိျဖစ္သြားလို႔ ၿမိဳ႕လူထု စိတ္ပ်က္သြားပံုကို အိမ္ရွင္က ရွင္းျပတယ္။
ေနာက္တရက္ ညေနပိုင္း မံုရြာနယ္က ဦးဇင္းရဲ႕ေမာ္ေတာ္ကို စင္းလံုးငွားၿပီး က်ေနာ္တို႔ စုစုေပါင္း (၁၀) ေယာက္ေလာက္ မံုရြာကေန ခ်င္းတြင္းျမစ္အထက္ကို ဆန္တက္လာခဲ့တယ္။ ေမာ္ေတာ္ပိုင္ရွင္က ဘုန္းႀကီးလူထြက္ပါ၊ ဦးဇင္းလို႔ပဲ အမ်ားက ႏႈတ္က်ဳိးေနၾကတယ္။ မံုရြာကေန ကားနဲ႔ဆိုလည္း က်ေနာ္တို႔အုပ္စုထဲက အမ်ားစုက ေက်ာင္းသားမွန္း သိပ္သိသာေတာ့ မသြားႏိုင္ဘူး။
အဲဒီတုန္းက ေက်ာင္းသားပံုစံ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏုႏုဆိုရင္ လံုျခံဳေရးက ေက်ာင္းသားလားလို႔ အရင္ေမးတာ။ ကားဂိတ္တိုင္း၊ စစ္ေဆးေရးဂိတ္တိုင္း ေက်ာင္းသားပါလားဆိုတာ အရင္စစ္ေဆးေမးျမန္းတယ္။ ေက်ာင္းသားပါရင္ ကားသမားပါ မေခ်ာင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီကာလစစ္ေဆးရင္ ဘယ္သူမွေက်ာင္းသားလို႔ မေျပာရဲဘူး။ ေတာမခိုရဘဲ အိမ္ျပန္ပို႔ခံရမွာ ေၾကာက္လို႔။
က်ေနာ္တို႔အဖဲြ႔မွာ ေက်ာင္းသားက စံုတယ္။ မန္းတကၠသိုလ္၊ သြားဘက္ဆိုင္ရာတကၠသိုလ္။ မန္းေဆးတကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသိုလ္က လူငယ္ေတြ။ ဘယ္ေမာ္ေတာ္မွ ငွားလို႔မရဘူး။ ကံေကာင္းလို႔ ဦးဇင္းက စာနာကူညီလိုစိတ္ရိွၿပီး ငွားေပးတာ။ သူ႔မွာလည္း အႏၲရာယ္ေလ၊ စိုးရိမ္တႀကီးနဲ႔ လိုက္ပို႔ရွာတယ္။
က်ေနာ္တို႔အဖဲြ႔ ဒီခရီးမွာ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ကို ေမာ္ေတာ္နဲ႔ဆန္တက္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ အေတြ႔အၾကံဳမရိွဘူး။ တမူးဘက္ မၾကာခဏသြားေလ႔ရိွတဲ့ ‘ကိုဂ်ဴး’ လို႔ေခၚတဲ့ ကိုၿဂိဳလ္တုရဲ႕မိတ္ေဆြကဦးေဆာင္ၿပီး လိုက္ပို႔တာ။ ကိုဂ်ဴး က ဘဝစံုတယ္။ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားတယ္။ လမ္းခရီးတေလွ်ာက္ ဘယ္ရြာမွာ ရဲကင္းရိွတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ စစ္တပ္ရိွတယ္ဆိုတာကို မွတ္သားထားတဲ့ ခရီးစဥ္တေလွ်ာက္ ေျမပံုကို သူ႔အကူအညီနဲ႔ ဆဲြထားတယ္။
ရဲကင္းရိွတဲ့ရြာဆိုရင္ ရြာမေရာက္ခင္ ေမာ္ေတာ္ကို ကမ္းကပ္၊ ေက်ာင္းသား႐ုပ္၊ ငယ္႐ုပ္ေပါက္သူေတြ ၄-၅ ေယာက္က ရြာကိုကြင္းၿပီး ေတာလမ္းကေနေလ်ာက္၊ ရြာအေက်ာ္ျမစ္ကမ္းတေနရာကေန ေမာ္ေတာ္ကို ျပန္ႀကိဳေစာင့္။ အဲလို ေထာ့နင္းေထာ့နင္းနဲ႔ ခရီးဆက္ရတာ။ ခ်င္းတြင္းျမစ္အတိုင္း ဆန္တက္ရတာ ႐ႈခင္းကလည္း သိပ္သာယာတယ္။ ေရကလည္း ၾကည္လင္ေနတယ္။ (တေလာက ခ်င္းတြင္းျမစ္ေရေနာက္က်ိၿပီး တျဖည္းျဖည္းေကာလာတဲ့သတင္း ၾကားရတယ္) က်ေနာ္တို႔ဟာ ကုန္သည္ေတြနဲ႔လည္းမတူ အကဲခတ္ၾကည့္တာနဲ႔ ေက်ာင္းသားမွန္း သိသာတယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္မိေနတာတခုက ‘မင္းကင္း’ ရြာေရာက္တုန္းက အျဖစ္ပါ။ ‘မင္းကင္း’ မွာ ရဲကင္းရိွတယ္။
စစ္တပ္လံုျခံဳေရးလည္း ရိွတယ္။ မင္းကင္း မေရာက္မီကတည္းက ကိုယ့္ဆီက ျဖဴျဖဴႏုႏု ... တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြ (၂ ေယာက္က မႏၲေလးေဆးတကၠသိုလ္က နီေသာတ႐ုတ္) မို႔ ကုန္းေပၚတက္ ရြာကိုကြင္းေရွာင္ၿပီး ဟိုး ... အေရွ႕ႀကိဳတင္ သြားႏွင့္ၿပီ။ ေမာ္ေတာ္ေပၚမွာ ဆရာထူး၊ ကိုၿဂိဳလ္တု၊ ကိုဂ်ဴး၊ ဦးဇင္းနဲ႔ မႏၲေလးက က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းသားလူငယ္ ၅ ေယာက္ေလာက္ပါတယ္။ တမူးဘက္ ကုန္ကူးမလို႔ဆိုၿပီး စည္းဝါးကိုက္ထားတယ္။
ကိုဂ်ဴးကေျပာလို႔ တမူးက နာမည္ႀကီးပဲြ႐ံုနဲ႔ ပဲြစားနာမည္ေတြ အလြတ္က်က္ထားတယ္။ ဆရာထူးနဲ႔ ကိုၿဂိဳလ္တု၊ ကိုဂ်ဴးက ေမာ္ေတာ္ဝမ္းထဲက ဝါးခၽြန္တခ်ဳိ႕နဲ႔ ဓားရွည္တေခ်ာင္းကို ေမာ္ေတာ္ေပၚက လြယ္ကူလက္လွမ္းမွီတဲ့ေနရာေတြမွာ ဝွက္ထားလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ ၃ ေယာက္ ရဲေဆးတင္ တခြက္တဖလားခ်ေနတာ ေတြ႔ရတယ္။
ဦးဇင္းကေတာ့ ကုန္းေပၚက ရဲစခန္းဆီတက္သြားၿပီး စာရြက္စာတမ္းေတြ သြားျပေနတယ္။
က်ေနာ္တို႔ကိုေတာ့ စကားမမွားဖို႔၊ မ်က္ႏွာမပ်က္ဖို႔မွာထားေတာ့ ကိုယ့္အစုေလးနဲ႔ကိုယ္ တိုးတိုးႀကိတ္ႀကိတ္ စကားေျပာေနၾကတယ္။
မၾကာခင္ ဦးဇင္းနဲ႔ ရဲတပ္ၾကပ္ႀကီးတေယာက္၊ ရဲ ၂ ေယာက္ ေမာ္ေတာ္ေပၚတက္လာတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကို ဘယ္ကလဲ၊ ဘာအလုပ္လုပ္္လဲ၊ ေက်ာင္းသားလား ... ဘာညာ ေမးခြန္းေတြ ေမးတယ္။
ပစၥည္းေတြ စစ္တယ္။ အဝတ္အစားအိပ္ေတြကအစ အေသးစိတ္ရွာတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ... က်ေနာ္တို႔ထဲက မန္းတကၠသိုလ္က ‘ေတာက္ထိန္’ ဂ်င္းဂ်ပ္ကက္အိပ္ထဲကေန ေက်ာင္းလခေျပစာ စာရြက္အပိုင္းအေဟာင္းေလး ေတြ႔သြားတယ္။ မႏၲေလးတကၠသိုလ္ဆိုတဲ့ စာေလးကပါတာကိုး။ ရဲတပ္ၾကပ္ႀကီးက မ်က္ႏွာပ်က္သြားတယ္။ ကုန္းေပၚျပန္တက္ၿပီး တယ္လီဖုန္းသြားဆက္ဟန္တူတယ္။ က်ေနာ္တို႔လည္း စိတ္ေတြလႈပ္ရွားေနတယ္။ ဆရာထူးနဲ႔ ကိုၿဂိဳလ္တုကေတာ့ ပံုမွန္တည္ တည္ၾကည္ၾကည္ပဲ။ ဦးဇင္းလည္း နည္းနည္း ကြိဳင္ေနတယ္။ သိပ္မၾကာခင္ ရဲၾကပ္ႀကီး ဆင္းလာတယ္။
“ခင္ဗ်ားတို႔ က်ေနာ္တို႔ကို ကူညီပါ၊ အမွန္အတိုင္းေျပာပါ၊ က်ေနာ္တို႔က သတင္းရထားတယ္၊ ေက်ာင္းသားေတြ တက္လာမယ္ဆိုတာ သိထားတယ္” လို႔ တန္းေျပာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေတာက္ထိန္ကို မိဘေတြ နာမည္၊ လိပ္စာေမးတယ္။ မွတ္ပံုတင္ျပရတယ္။ ေတာက္ထိန္အေဖကလည္း တပ္မေတာ္က ပင္စင္စားတပ္ၾကပ္ႀကီးပဲ။ ရဲၾကပ္ႀကီးက စိတ္သေဘာ ေကာင္းပံုရတယ္။ က်ေနာ္တို႔လည္း တာဝန္အရ လုပ္ရတာပါလို႔ေျပာၿပီး “ခင္ဗ်ားတို႔သြားႏိုင္ပါတယ္၊ က်ေနာ္ စာတေစာင္ တမူးရဲဌာနကို ေရးေပးမယ္၊ ဟိုေရာက္ရင္ ခင္ဗ်ားက အဲဒီစာသြားေပးလိုက္ပါ” လို႔ေျပာၿပီး စာတေစာင္ေရးေပးတယ္။ စာထဲမွာ ယခုစာယူလာသူကို္ စစ္ေဆးေမးျမန္းၿပီး လိုအပ္သလို ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ဆိုၿပီး ေရးထားပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ မင္းကင္းစခန္းကေန ထြက္လာေတာ့ ညေနေစာင္းေနၿပီ။ အတန္ၾကာသြားမိေတာ့ ရြာနဲ႔ေဝးေဝး ျမစ္ကမ္းေျခမွာ ေျခလွ်င္သမား ေမာင္ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ဆံုတယ္။ မိုးအရမ္းခ်ဳပ္လို႔ ဆက္မသြားဘဲ ျမစ္ကမ္းနားေသာင္ျပင္မွာပဲ ညအိပ္ဖို႔ ျပင္ၾကတယ္။ ညေနဆည္းဆာမွာ ျမစ္တဘက္ကမ္းက ေတာအုပ္ႀကီးဟာ စိမ္းညိဳ႕ေနတာပဲ။ ေခ်ေတာက္သံ တခ်က္တခ်က္ ၾကားရတယ္။ တခါမွ အဲလိုအသံမၾကားဖူးေတာ့ ႐ုတ္တရက္ဆို ထိတ္လန္႔စရာႀကီး။ ေတာကလည္း သိပ္ထူတယ္။ ျမစ္ကမ္းစပ္မွာ သစ္ကိုင္းေျခာက္ေတြ စုပုံမီးလႈံၾကတယ္။
ဖေယာင္းတိုင္မီးေလးေတြနဲ႔ ကမ္းစပ္က ငါးေသးေသးေလးေတြ ဖမ္းမရမွန္းသိသိနဲ႔ လိုက္ဖမ္းေနရတဲ့ အဲဒီခဏတာေလးရဲ႕ အရသာကို ခုထိမေမ့ဘူး။ ေစာေစာကၾကံဳခဲ့ရတဲ့ ပူပန္မႈေတြ၊ ထိတ္လန္႔စိုးရိမ္စရာေတြ ခ်က္ခ်င္းေမ့သြားတယ္။ သိပ္လြတ္လပ္တယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းတယ္။
မီးပံုက ေႏြးေနေပမယ့္ ေသာင္ျပင္မွာတိုက္ေနတဲ့ေလက ေအးစိမ့္စိမ့္ဆိုေတာ့ ေနာက္ေက်ာေတြ ေအးေနတယ္။ သဲေသာင္ျပင္ကို လက္နဲ႔ယက္ၿပီး တူးလိုက္ရင္ အထဲကသဲေတြက ေႏြးေနတယ္။ ေစာင္မရိွေပမယ့္ သဲေလးေတြယက္၊ က်င္းတိမ္တိမ္ေလးမွာေလ်ာင္းရင္း အေပၚကသဲေတြကိုျပန္ဖံုးၿပီး သဲေစာင္လႊမ္းအိပ္ရတဲ့အရသာ ခုေနခါေတာင္ ျပန္တမ္းတမိေသးတယ္။ ေသာင္ျပင္မွာ ပက္လက္အိပ္ရင္း မဲေမွာင္ေနတဲ့ေကာင္းကင္ေပၚက ၾကယ္ေတြက ေတာက္ပေနတာပဲ။ ေမွာင္လြန္းလို႔ ထင္တယ္၊ မွိတ္တုတ္လင္းတုတ္ ၾကယ္ေတြၾကားမွာ ေရြ႕လွ်ားေနတဲ့ၿဂိဳလ္တုေတြကို လွမ္းျမင္ေနရတယ္။
ဆရာျမသန္းတင့္ရဲ႕ ဓားေတာင္ကိုေက်ာ္၍ မီးပင္လယ္ကိုျဖတ္မည္ထဲက သေဘၤာပ်က္ၿပီး လူသူမရိွတဲ့ကၽြန္းေပၚ ေသာင္တင္ေနတဲ့ ကိုနႏၵာ ညေကာင္းကင္က ၿဂိဳလ္တုေတြကိုၾကည့္ၿပီး အေတြးပြားတာေတြ သြားသတိရတယ္။ ၿပီးေတာ့ စႀကၤာဝဠာနဲ႔ အမႈံတစက္လို လူသား၊ အေၾကာင္းအက်ဳိးနဲ႔ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္တည္မႈ၊ ကြယ္ေပ်ာက္မႈ၊ ႂကြင္းက်န္မႈေတြနဲ႔ ဗုဒၶ၊ ေတာ္စတိြဳင္း၊ ႐ိႈပင္ဟြာ၊ ကာလ္မတ္တို႔ရဲ႕ ေလာကအျမင္နဲ႔ သမလြန္သေဘာတရားေတြကို တို႔ထိေရးသြားတာကို ခပ္ေရးေရး မွတ္မိေနတယ္။
က်ေနာ္တို႔ဟာ ဟိုတုန္းလူေတြေလာက္ စာမဖတ္ႏိုင္၊ မေတြးေတာႏိုင္၊ ညံ့ဖ်င္းသြားပံုေတြကို ေတြးမိၿပီး စနစ္ဆိုးႀကီးရဲ႕ ဆုတ္ကပ္ထဲလူျဖစ္ရတဲ့ဘဝ၊ ကမၻာေျမႀကီးတခုထဲမွာ လူသားျဖစ္ရတာခ်င္းအတူတူ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံသားေတြက အခုအခ်ိန္ထိ သမိုင္းဦးေက်းကၽြန္ေခတ္၊ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ဆိုးႀကီးထဲမွာ ေနာက္က်န္ရစ္ေနတာကို မေက်မနပ္ျဖစ္ေနေတာ့တယ္။ ေအာ္ ... ေရွ႕က ဆရာႀကီးေတြရဲ႕ စာေကာင္းေပေကာင္းေလး နည္းနည္းပါးပါး လက္လွမ္းမီလိုက္တာပဲ ကံေကာင္းရဲ႕လို႔ ရေသ့စိတ္ေျဖလိုက္ရတယ္။
မနက္အေစာႀကီး မိုးမေသာက္ခင္ ခရီးဆက္ၾကတယ္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္က်ဥ္းတခု (ေနရာမမွတ္မိ) ေတာင္ႏွစ္လံုးၾကားကေန ျမစ္က စီးေနတာ၊ ေတာင္အစြန္း ၂ ခုက နီးနီးကပ္ကပ္၊ သိပ္လွတယ္။ အခုထိ အဲဒီ႐ႈခင္းေလး မွတ္မိေနတယ္။ တခ်ဳိ႕ေနရာ ေတြေတာ့ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြထူထပ္ၿပီး ေရစီးသန္တယ္။ က်ေနာ္တို႔တေတြဆင္းၿပီး ေမာ္ေတာ္ကို ႀကိဳးနဲ႔ဆဲြရတယ္။ ကုန္တင္စက္ေလွေတြ မၾကာခဏေမွာက္တယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ေနာက္ဆံုး ခ်င္းတြင္းျမစ္ကေန ေတာင္ဘက္အထက္ကို ခဲြထြက္သြားတဲ့ ယုေခ်ာင္းအတိုင္း ဆန္တက္ၿပီး တမူးနယ္ထဲ ေရာက္လာတယ္။
အင္ၾကင္းေတာႀကီးေတြျဖတ္ၿပီး ၂ မိုင္ေက်ာ္ ၃ မိုင္နီးပါး လမ္းေလွ်ာက္လာလိုက္တာ ေနာက္ဆံုး တမူးကို ေရာက္လာတယ္။ ရယ္ရတယ္။ ၿမိဳ႕ထဲမဝင္ခင္ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ခပ္ခြာခြာေလွ်ာက္က်ဖို႔၊ တန္းစီမေလွ်ာက္ဖို႔ ႀကိဳတင္သတိေပးထားေပမယ့္ နားရမယ့္အိမ္ကို လမ္းက်ဥ္းတိုတိုေလးမွာ ဟိုေကြ႔ဒီေကြ႔ ေလွ်ာက္ရေတာ့ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ မ်က္ေျချပတ္မွာေၾကာက္ၿပီး သြားလိုက္တာ ၿမိဳ႕ထဲကို ေက်ာပိုးအိတ္ကိုယ္စီနဲ႔ တန္းစီၿပီးဝင္လာတဲ့ စစ္ေၾကာင္းတေၾကာင္းလိုပဲ။
လူစိမ္းေတြဝင္လာတာ သိပ္သိသာတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲက အကဲခတ္တဲ့မ်က္လံုးေတြနဲ႔ ဝိုင္းၾကည့္ေနၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔အားလံုး စိုးရိမ္စိတ္ေတြရိွေနၾကတယ္။ ဟိုဘက္ကမ္းကို ျမန္ျမန္ေရာက္ခ်င္ေနတယ္။ ဂ်ဴးရဲ႕အသိအိမ္မွာ ခဏနားၿပီး ကမန္းကတန္း ထမင္းခ်က္စားတယ္။ မိုးေရးၿမိဳ႕ (အိႏိၵယဘက္) ကိုသြားဖို႔ ကုန္သည္လို အေယာင္ေဆာင္ရမယ္ဆိုၿပီး တမူးက လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးေတြ အတဲြလိုက္ စုျပံဳဝယ္တယ္။ ဟိုဘက္ကမ္း သြားေရာင္းမလို႔ေပါ့ေလ။ အၾကံက အဲလို။ အမွန္က အဲဒီ ဓာတ္မီးေတြဟာ အိႏိၵယလုပ္ေတြ၊ မိုးေရးကေန တမူးကိုဝင္လာတာ ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔က ခပ္တည္တည္နဲ႔ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးခံြေတြ ကိုယ္စီအတဲြလိုက္ကိုင္ၿပီး တဖက္ကမ္းကို ဓာတ္မီးေရာင္းဖို႔ ၾကံေနတာ။ ေတာ္ေသးတာေပါ့၊ စပ္စပ္စုစု လူေတြနဲ႔ မတိုးတာ။ ေတာက္ထိန္ကိုေတာ့ တမူးမွာပဲ ခ်န္ထားလိုက္ရတယ္။ စက္ေလွပိုင္ရွင္ဦးဇင္းကို တမူးရဲစခန္းက ျပန္စာတပါတည္းယူလာခဲ့ဖို႔ ‘မင္းကင္း’ ရဲက မွာထားလို႔ ျဖစ္တယ္။ ဦးဇင္း လံုျခံဳေရးကိုငဲ့ၿပီး ေတာက္ထိန္ေနခဲ့ရတယ္။ နယ္ျခားေခ်ာင္းကို ေလွနဲ႔ျဖတ္ရတာ သတိရတယ္။
တဖက္ကမ္းေရာက္ၿပီး နယ္စပ္က သံဆူးႀကိဳးေတြဖ်က္ထားတဲ့ ဝင္ေပါက္ကေန ဝင္လိုက္တာနဲ႔ ေသနတ္ကိုင္ထားတဲ့ ကာကီေရာင္ယူနီေဖာင္းနဲ႔ ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္း အိႏိၵယလံုျခံဳေရးရဲႀကီးက က်ေနာ္တို႔တေတြကို ျပံဳးျပံဳးႀကီးၾကည့္ၿပီး
“ဘရမား . ..စတူးဒင့္ ... ဘရမား စတူးဒင့္ ... ဝဲလ္ကမ္း ဝဲလ္ကမ္း ...”
(ဗမာေက်ာင္းသားေတြလား ႀကိဳဆိုပါတယ္) ဆိုၿပီးေျပာေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာအံ့ၾသၿပီး ဝမ္းသာလိုက္ရတာ။ သိပ္ေပ်ာ္သြားၿပီး ေသေဘးက လြတ္လာသလိုခ်ည္း ခံစားလိုက္ရတယ္။ အမွန္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔မေရာက္လာခင္ ၂ ရက္ေလာက္မွာပဲ (ေအာက္တိုဘာ ၁၁ ရက္ ၁၉၈၈ ထင္တယ္) အိႏိၵယဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ရာဂ်စ္ဂႏီၶက ျမန္မာႏိုင္ငံသားဒုကၡသည္ေတြကို အိႏိၵယ အစိုးရက ခိုလႈံခြင့္ေပးမွာျဖစ္တယ္လို႔ တရားဝင္ေၾကျငာလိုက္လို႔ ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေရာက္မယ္ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ထက္အရင္ ကားလမ္းကေနႀကိဳတင္သြားႏွင့္တဲ့ ကိုေက်ာ္ႀကီး (ေက်ာက္မဲေက်ာ္ႀကီး)နဲ႔ ကိုဘရမ္ (ကိုသိန္းေဌး၊ ယခု အေမရိကား) တို႔က မိုးေရးေဒသခံအဖဲြ႔ေတြကို အသိေပးထားၿပီး၊ နယ္ျခားေစာင့္ေတြကိုပါ လႈံ႔ေဆာ္ထားလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔တေတြရဲ႕ အိႏိၵယအလာခရီးက လွပခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ဘြား မိုးေရးနယ္ခံ အိႏိၵယႏိုင္ငံသားေတြက ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ႀကိဳဆိုၾကတယ္။
အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ တေလွထဲစီး တခရီးထဲလာခဲ့သူေတြ ၁၀ ေယာက္ထဲက တေယာက္မွ အိႏိၵယမွမရိွေတာ့ဘူး။ တေယာက္က ကေနဒါမွာ၊ တေယာက္က ၾသစေတးလွ်ားမွာ၊ က်ေနာ္က ေနာ္ေဝးမွာ အဲ ကိုၿဂိဳလ္တုတေယာက္ထဲ အိႏိၵယမွာက်န္ခဲ့တာ က်န္လူေတြေတာ့ ဟိုး အေစာပိုင္းကတည္းက ဗမာျပည္ထဲျပန္ဝင္သြားခဲ့တာ။ အခုေတာ့ ကိုၿဂိဳလ္တုႀကီးလည္း မရိွေတာ့ဘူး။ သူမေသခင္ ေျပာသြားတာေလး မွတ္မိေသးတယ္။ (သူက က်ေနာ့္နာမည္ ကိုညိဳကို ... အဂၤလိပ္လို Brown လိုပဲ ေခၚေနက်) “ဘေရာင္းေရ ... ကိုယ္ကေတာ့ တတိယႏိုင္ငံေတြ၊ ဘာေတြေတာ့ မသြားခ်င္ေတာ့ဘူး၊ ေသမယ့္ေသ ကိုယ့္ႏိုင္ငံပဲျပန္ၿပီးေသမယ္” လို႔ ေျပာခဲ့တာ။ အခုေတာ့ သူ႔ဆႏၵေလးျပည့္သြားတယ္လို႔ပဲ ေျပာရမလားပဲ။ ကေလးၿမိဳ႕က ၈၈ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ခ်င္းတြင္း လူငယ္ကြန္ယက္အဖဲြ႔ေတြရဲ႕ေက်းဇူးေၾကာင့္ သူ႔အသုဘ (ကေလးၿမိဳ႕မွာ) လွလွပပ ျဖစ္သြားတယ္လို႔ ေျပာရမယ္။
သူ႔ရဲ႕႐ုပ္အေခါင္းကို ခြပ္ေဒါင္းအလံေလး လႊမ္းေပးထားတဲ့ ဓာတ္ပံုတပံု ေဖ႔စ္ဘြတ္ခ္မွာေတြ႔လိုက္ရလို႔ သြားေလသူအတြက္ စိတ္ေျဖႏိုင္ခဲ့တယ္။ သူ ယံုၾကည္တာလုပ္ခဲ့လို႔ သူ႔ဘဝေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ ေဒါင္းအလံေလး အလႊမ္းခံရတာ၊ သူ႔အတြက္ ေက်နပ္သြားတယ္။ ဂုဏ္ယူလိုက္တယ္။
သူ႔လိုမ်ဳိး ေဒါင္းအလံမလႊမ္းႏိုင္ဘဲ က်ဆံုးသြားသူေတြ နည္းမွမနည္းပဲကိုး။
ကိုညိဳ
ဒီဇင္ဘာ ၃၊ ၂၀၁၂
အိုနာသေခရီးအစသို့ ကိုးရက်တာ..
2 months ago
No comments:
Post a Comment