Monday, September 3, 2012

လႊတ္ေတာ္အမတ္ ေဒၚျဖဴျဖဴသင္းရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးခရီး လႈပ္ရွားမႈ

ဒီတပတ္ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီေရးရာ ေဆြးေႏြးခန္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေနျပည္ေတာ္ကို ေရာက္ေနစဥ္ ဗီြအုိေအ ျမန္မာသတင္းဌာနမွဴး ဦးသန္းလြင္ထြန္း က အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ကို ေတြ႔ဆံုၿပီး သူျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးခရီး၊ လက္ရွိ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ဘဝ ႏွင့္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနမ်ားကို ေဆြးေႏြးေမးျမန္းထားပါတယ္။


ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ႏိုင္ငံေရးတက္ႂကြလႈပ္ရွားသူ၊ HIV/AIDS ေဝဒနာရွင္ေတြကို ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးသူ၊ အဲဒီကေနတဆင့္ ရန္ကုန္တုိင္း မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္ ကိုယ္စားျပဳ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ကို ၾသဂုတ္လအေစာပိုင္းက ေနျပည္ေတာ္မွာ ဗီြအိုေအ က သြားေရာက္ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ သူျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ခရီးစဥ္ကို ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း က အခုလို ရွင္းျပပါတယ္။


ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ။ ။ တခုနဲ႔တခုကေတာ့ မတူဘူးေပါ့။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အသက္အရြယ္အရလည္း ကြာသြားတယ္လို႔ ျမင္တယ္။ ပထမဦးဆံုးကေတာ့ activist ေပါ့။ Activist လုပ္တုန္းကေတာ့ လႈပ္ရွားတုန္းကေတာ့ က်မတို႔က ၈၈ အေရးေတာ္ပံုကာလမွာ မီခဲ့ရတာ။

အဲဒီအခ်ိန္တည္းက ပါလာခဲ့ၿပီးေတာ့ က်မတို႔ ၉၀ ခုႏွစ္အထိ NLD က ပါတီေထာင္လိုက္ေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ပါတီဝင္လိုက္တယ္။ အရင္တုန္းကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးပတ္သက္လို႔ေတာ့ part time ေလာက္ပဲ။ ကိုယ့္ရဲ႕ေပးႏိုင္တဲ့အခ်ိန္ေလး။ ကိုယ္က အိမ္က စီးပြားေရးတဖတ္ရွိေတာ့ ကိုယ္ေပးႏိုင္တဲ့ အခ်ိန္ေလးေပးၿပီး လုပ္ေနရင္းနဲ႔ လူငယ္အေနနဲ႔ ႐ံုးရဲ႕လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ ဝင္လႈပ္ရွားတယ္။ ေဆးေပးတဲ့ကိစၥ။

အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ကေလးေတြ ကူညီေပးတဲ့ကိစၥ။ Library ကိစၥေတြ။ အဲဒီလို လူငယ္ကိစၥေတြ အျမဲတမ္းလုပ္ေနရင္းနဲ႔ ၉၉ အန္တီ မႏၱေလးခရီးစဥ္မွာလိုက္ပို႔ရင္းနဲ႔ က်မတို႔ အင္းစိန္ေထာင္ကို ေရာက္သြားခဲ့တယ္။ အဲဒီမွာ ၄ လေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ ေနခဲ့ရတဲ့အခါမွာေတာ့ က်မ ထင္တယ္၊ အဲဒီမွာ ပိုၿပီးေတာ့ ဒီႏိုင္ငံေရးကို လံုးဝ ေဇာက္ခ်လုပ္ျဖစ္ဖို႔ကို အဲဒီကစၿပီး ေျခလွမ္းတာလို႔ ျမင္လိုက္တယ္။

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အမွန္တကယ္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ေထာင္ထဲေရာက္ခဲ့တဲ့အခါၾကေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တဲ့သူေတြအေပၚ၊ ဘယ္ေလာက္အထိ ခက္ခက္ခဲခဲနဲ႔ ႐ုန္းကန္ရသလဲဆိုတာကို နားလည္သြားတဲ့အခါၾကေတာ့ အင္းစိန္ေထာင္မွာ ေလးလေက်ာ္ေလာက္ ေနၿပီးတဲ့အခါၾကေတာ့ ေျပာရရင္ေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီးေတာ့ ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္ထိေပါ့၊ ႏိုင္ငံေရး field ထဲ ဆက္ပါခဲ့တာ။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ အဲဒီေတာ့ HIV/AIDS ေရာဂါေဝဒနာရွင္ေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ေပးတဲ့လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္လို စတင္လုိက္တာလဲ။

ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ။ ။ အဲဒါကလည္း NLD က လူငယ္အဖြဲ႔ေတြကို အဲဒီတုန္းက လူငယ္ေရးရာတာဝန္ခံ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က က်မတုိ႔ကို လူငယ္ေရးရာဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေတြကို စဥ္ဆက္မပ်က္ လုပ္တယ္။ ဥပမာ အဂၤလိပ္စာ သင္တန္းေတြ၊ ေနာက္တခါ ႏိုင္ငံတကာကလာတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုပြဲေတြ။ ပညာရွင္ေတြေခၚၿပီး ေဟာေျပာပြဲေတြ လုပ္တယ္။ အဲဒါကေတာ့ က်မ HIV/AIDS ကိစၥကေတာ့ က်မတုိ႔ရဲ႕ လူငယ္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးရဲ႕ က႑တခုေပါ့။

က်မတို႔ လူငယ္ ၁၉ ဦး သင္တန္းသြားတက္ခဲ့တယ္။ အဲဒါက UNDP မွာပါ။ သင္တန္းကို က်မတို႔ ေတာ္ေတာ္ခက္ခက္ခဲခဲ တက္ခဲ့ရတာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သင္တန္းေပးဖို႔ မေျပာနဲ႔ UNDP ႐ံုးသြားတာေတာင္ လူမသိ သူမသိ၊ ဘယ္သူမွ မေျပာဘဲနဲ႔ ခိုးေၾကာင္ခိုးဝွက္သြားၿပီး သင္ခဲ့ရတဲ့ပံုစံမ်ဳိး။ အဲဒီမွာ ၇ ရက္ သင္တန္း တက္ခဲ့ရတယ္။ တက္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ဒီကိစၥကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သိခဲ့ရတယ္။ အမွန္တိုင္းေျပာရင္ ဒီသင္တန္းမတက္ခင္ က်မတို႔ကိုယ္တိုင္ HIV ဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာ မသိခဲ့ဘူး။

အဓိကေတာ့ HIV ကို ကာကြယ္တဲ့ Condom လိုဟာမ်ဳိးေတြ က်မတို႔ ျမင္လည္းတခါမွ မျမင္ဖူးဘူး။ ၾကားတယ္ဆိုတာေတာင္ သိုးသိုးသန္႔သန္႔ ၾကားေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီကိစၥကို သင္တန္းတက္လိုက္တဲ့အခါမွာ ဒီကိစၥ ဘယ္ေလာက္အထိ အေရးႀကီးေနတယ္ဆိုတာကို အသိရွိလို္က္တယ္။ ဒါေပမဲ့ က်မတို႔ သင္တန္းတက္တာကေတာ့ ေျပာရရင္ေတာ့ ပညာေပးေရးအပိုင္းပဲ။ ပညာေပးေရးအပိုင္းကို တက္ခြင့္ရလိုက္တယ္။ က်မတို႔ ပညာေပးဖို႔အတြက္ ႐ံုးမွာစၿပီး လုပ္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာပဲ က်မတို႔ စေတြ႔လာရတာက ေရာဂါေဝဒနာ ခံစားေနရတဲ့သူေတြပဲ။ အဲဒီသူတုိ႔ အကုန္လံုးက NLD ကေတာ့ HIV/AIDS နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ Section ႀကီးကို ဖြင့္လိုက္ၿပီ။ ငါတုိ႔ ဘယ္ေလာက္အထိ အကူအညီရမလဲဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ က်မတို႔ ရြယ္တူေလးေတြ လာၾကတာ။

ရြယ္တူဆိုတာမွ တခ်ဳိ ႔ဆုိရင္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူေလးေတြ။ တခ်ဳိ ႔ဆိုရင္ အိမ္ေထာင္သည္ေပါ့၊ ကေလးေတြေမြးၿပီး ေဝဒနာရွင္ေတြ လာၾကတယ္။ လာၿပီးဆက္သြယ္တဲ့အခါၾကေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ အဲဒီတုန္းက ခံစားေနရတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြ တကယ့္ကို မိသားစုထဲမွာလည္း မေျပာရဲဘူး။ ေနာက္ ပတ္ဝန္းက်င္ဆိုေတာ့ ပိုဆိုးတာေပါ့။ ဘယ္သူမွ မေျပာရဲဘဲနဲ႔ သူတုိ႔တေတြ အရမ္းကို ခံစားေနရတယ္။ က်မတို႔ၾကေတာ့ သူတုိ႔တေတြ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရဲတယ္။ အဲဒီကေနစၿပီး က်မတို႔တေတြ ပညာေရးအပိုင္းကိုလည္း လုပ္ခြင့္မရဘူး။

အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက အစိုးရက အမ်ဳိးမ်ဳိးကန္႔သတ္တယ္။ ငါးဦးထက္ မပိုရဆိုတဲ့ ဥပေဒေတြ ျပဌာန္းထားတာေတြ ရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ပညာေပးတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျပၿပီးေတာ့ လုပ္ခြင့္မေပးတာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီအခါၾကေတာ့ က်မတုိ႔ကဘာလဲဆိုေတာ့ ဒီက လုပ္ခြင့္မေပးတာလည္း ရွိတယ္။ ဒီမွာလည္း ေရာဂါေဝဒနာသည္ေတြ ေတြ႔လာတဲ့အခါမွာ က်မတို႔ အဓိကအေရးႀကီးဆံုးက ဘာလဲဆိုၿပီး စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့ ပညာေပးေရးကိုတြဲၿပီးေတာ့ ေဆးဝါးကုသမႈအပိုင္းမွာ ေျပာင္းၿပီး လုပ္ခဲ့ရတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ အဲဒီေတာ့ ေဒၚျဖဴျဖဴသင္းတို႔ရဲ႕ HIV ေဝဒနာရွင္ေတြကို ျပဳစုေစာင္႔ေရွာက္ေပးတဲ့လုပ္ငန္းဟာ အေတာ္ေလးလဲ ထင္ရွားေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။ စုစုေပါင္းေဝဒနာရွင္ ဘယ္ႏွစ္ဦးေလာက္ကို ေစာင့္ေရွာက္ေပးႏုိင္ခဲ့တယ္လုိ႔ ထင္ပါသလဲ။

ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ။ ။ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေသာင္းႏွင့္ခ်ီေနၿပီေပါ့ေနာ္။ ေသာင္းႏွင့္ခ်ီဆိုတာ ငါးေသာင္းေက်ာ္ေလာက္ရွိၿပီလို႔ ထင္တယ္။ ဒါက်မတို႔ရဲ႕ ခန္႔မွန္းခ်က္ေပါ႔။ ပထမဦးဆံုးတုန္းကေတာ့ အဓိက က်မတို႔လုပ္ေပးတာကေတာ႔ ဒီလူနာေတြကို ဘယ္ေနရာမွာေတာ့ ေဆးကုသလို႔ ရႏိုင္တယ္၊ ဘယ္ေနရာကိုသြားကုရင္ အဆင္ေျပတယ္ဆိုတာ က်မတို႔က တုိင္းႏွင့္ ျပည္နယ္အသီးသီးမွာရွိေနတဲ့ က်မတို႔ေျပာရလို႔ရွိရင္ေတာ့ NLD အဖြဲ႔ဝင္ေတြက ေနရာတိုင္းမွာ ရွိေနတယ္။ ဒီတိုင္းနဲ႔ ျပည္နယ္အသီးသီးမွာရွိေတာ့ စိတ္ဝင္စားတဲ့ လူငယ္ေတြႏွင့္ေပါင္းၿပီး က်မတို႔ pamphlet ေတြ ေဝေပးတယ္။ ဒီ IECD ေပါ့ က်မတို႔ ျဖန္႔ေပးတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ ေဆးဝါးကုသလို႔ရလဲဆိုတာ က်မတို႔က Information ေပးတယ္ေပါ႔ေနာ္။ က်မတို႔ဆီေရာက္တဲ႔ လူနာကေတာ႔ ဒီအစကေန 2002 ကေနစၿပီး ဒီေန႔အခ်ိန္ထိဆိုရင္ေတာ့ ငါးေသာင္းေက်ာ္ နီးနီးေလာက္ ရွိပါၿပီ။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ အဲဲဒီရက္ပိုင္းေတြ အဲဒီႏွစ္ပိုင္းေတြတုန္းကဆိုလို႔ရွိရင္ ေဝဒနာရွင္ေတြကိုထားတဲ့ေနရာကို ေျပာင္းေရႊ႕ခုိင္းတာတို႔ ဘာတို႔ အဲလိုအခက္အခဲေတြ ၾကားခဲ့ရပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း ဒီေဝဒနာရွင္ေတြကို ျပဳစုေစာင္႔ေရွာက္တဲ့ေနရာမွာ ေနရာအခက္အခဲ ေနရာထိုင္ခင္းေပါ့ေနာ္ အဆင္ေျပရဲ႕လား။ ရန္ပံုေငြေကာ လုံေလာက္မႈရွိရဲ႕လား။

ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ။ ။ တကယ္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ လူနာ အေယာက္ အခုလက္ရွိဆိုလို႔ရွိရင္ က်မတို႔ ၂၀၁၀ ထိေပါ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ျပန္လည္း လြတ္ေျမာက္လာတဲ့ေန႔မွာပဲ လူနာေတြကိုလာၿပီးေတာ႔ အားေပးတယ္၊ ေတြ႔ဆံုတယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲေနာက္ပိုင္းေတြ က်မတို႔ ေထာက္ပ့ံေနရတုန္းပဲ။ လူနာေတြ။ အဲခ်ိန္တုန္းက က်မတို႔ လူနာေယာက္ ၈၀ ေလာက္ကို က်မတို႔ဒီမွာ တာဝန္ယူေပးႏိုင္တယ္။ ေနဖို႔ထိုင္ဖို႔ စီစဥ္ေပးႏိုင္တယ္ေပါ႔ေနာ္။

ဒါေပမဲ့ အဲေနာက္ပိုင္းအခ်ိန္မွာၾကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ျပန္တဲ့အခါၾကေတာ့ ဒီအာဏာပိုင္းေတြက ေမာင္းထုတ္တာေတြ၊ ေနာက္ ကမာၻကေကာ ျမန္မာျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ လူေတြကပါ စိတ္ဝင္းစားလာ သိၾကလာတဲ့အခါၾကေတာ့။ အဲလိုပဲ တျခားလူေတြ သိလာသလိုပဲ တိုင္းႏွင့္ျပည္နယ္အသီးသီးမွာရွိေနတဲ့ လူနာေတြကလည္း ပိုသိလာတယ္။ သိလာတဲ့အခါ အဲဒီအခ်ိန္ကေနစၿပီးေတာ့ လာတာ ဒီေန႔အခ်ိန္ထိ ၂၀၁၀ မွာဆို ၈၀ ေလာက္၊ ၂၀၁၁ မွာဆို က်မတို႔ အေယာက္ ၂၀၀ ခ်က္ခ်င္း ျဖစ္သြားတယ္။ အခုဆိုရင္က်မတို႔ အေယာက္ ၃၀၀။ ဆက္ၿပီးၾကည့္႐ႈေပးထားတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ဒီပံုမွန္ အေဆာက္အဦထဲမွာပဲ။

ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ။ ။ ဒီေနရာမွာပဲ က်မတို႔။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ဒါဆို အရမ္းျပည့္က်ပ္ေနမွာေပါ႔။

ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ။ ။ အရမ္းကိုက်ပ္ၿပီးေတာ့ တကယ္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ တေယာက္တေနရာရဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အခုလက္ရွိအေျခအေန ေတာ္ေတာ္ေလးကို အခက္အခဲရွိတယ္။ က်မတို႔အခုဆိုရင္ လူနာအေယာက္ ၃၀၀ ကို ႏွစ္ေနရာမွာထားတယ္ေပါ႔ေနာ္။ ေတာင္ဒဂုံ တေနရာရယ္၊ ေျမာက္ဒဂုံ တေနရာရယ္။ ဆိုေတာ့ ေတာင္ဒဂုံဆိုလို႔ရွိရင္ေပ ၆၀ ပတ္လည္ပဲ ရွိတယ္။ အိမ္ ႀကီးႀကီးမားမားလည္း မဟုတ္ဘူး။ အားလံုးလဲ သိတဲ့အတိုင္းပဲ ခပ္ေသးေသးပါ။ အဲဒီ ေသးေသးေလးမွာပဲ က်မတို႔ အေယာက္ ၂၀၀ နီးပါးထားရတယ္။ ဟိုဘက္က ေျမာက္ဒဂုံက်ေတာ့ က်မတို႔ တဲေလးတလုံးထိုးၿပီး အဲဒီတဲထဲမွာ ၁၀၀ နီးပါးေလာက္ထားရတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ေနရာတိုးခ်ဲ႕ဖို႔ေကာ။

ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ။ ။ က်မ စိတ္ကူးရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြ အရမ္းကို လိုအပ္ခ်က္လည္း ရွိတယ္။ က်မတို႔ ေနက်ယ္က်ယ္လည္း လိုတယ္။ လူနာေတြကို ျဖစ္ႏိုင္လို႔ရွိရင္ ႏွစ္ေနရာကို တစ္ေနရာတည္းေပါင္းၿပီးေတာ့ကို လုပ္ထားႏုိင္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ က်မတို႔ လူနာေတြအတြက္လည္း ပိုၿပီး ထိေရာက္မႈရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မတို႔ အခု အခက္အခဲက ဘာလဲဆိုေတာ့ က်မတို႔ ေျမမရွိဘူး။ ေနာက္ က်မတို႔မွာ အခက္အခဲက ေျမရွိၿပီးေတာ့ က်မတို႔ အေဆာက္အဦေဆာက္တာတို႔ လုပ္လို႔႔ရမွာေပါ့ေနာ္။ အခုကေတာ့ က်မတို႔ အဓိက အခက္အခဲကေတာ့ အေရးတႀကီးကေတာ့ ဒီႏွစ္ေနရာေပါင္းဖို႔အတြက္ ေျမအခက္အခဲ ေတာ္ေတာ္ျဖစ္ေနတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ဒါေတြက ႏိုင္ငံေတာ္ကေနၿပီးေတာ့ ပူေပါင္းလုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္တာ ဘာေတြမရွိဘူးလား။

ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ။ ။ အခုအခ်ိန္ထိေတာ့ က်မတို႔ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်မတို႔ ဒီလႊတ္ေတာ္ထဲ ေရာက္လာၿပီေပါ့ေနာ္။ က်မတို႔ ဒီ ၂၀၁၀ ကေနစၿပီးေတာ့ ဒီေန႔ဒီခ်ိန္ထိ က်မတို႔ကို ေႏွာက္ယွက္မေပးတာ သူတို႔ပူေပါင္းတဲ့အဆင့္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ တကယ့္ကိုလာၿပီးေတာ့ ကူညီေပးတာ က်မတို႔လုိအပ္ေနတဲ့ အခက္အခဲေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပးတာေတာ့ ဒီေန႔အခ်ိန္ထိ မရွိပါဘူး။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ရန္ပံုေငြအားျဖင့္ကေကာ။ အဲဒါဆိုလို႔ရွိရင္။

ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ။ ။ ရန္ပုံေငြအားျဖင့္ကေတာ့ က်မတို႔အမ်ားႀကီး အခက္အခဲရွိတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ က်မတို႔ ဒီေန႔ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီလူနာေတြအတြက္ ေနဖို႔ စားဖို႔၊ ေဆးဝါး၊ ခရီးစရိတ္၊ ေနာက္ ေဆး႐ံုစရိတ္ေတြ၊ ေနာက္ဆံုး ေသဆံုးသြားတဲ့အခါၾကတဲ့အထိ ေနာက္ဆံုးစရိတ္ေတြအထိ က်မတို႔ တာဝန္ယူထားရတဲ့အခါၾကေတာ႔ အခု တာဝန္ယူတယ္ဆိုတာကလည္း က်မတို႔ တာဝန္ယူႏုိင္လို႔ယူတာ မဟုတ္ဘူး။

အခုလက္ရွိျဖစ္ေနတဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေျခအေနအရကိုက ျမန္မာျပည္မွာဆိုလို႔ရွိရင္ တကယ့္ကို တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ က်မတို႔ ပိုသိလာတယ္။ ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုေတာ့ အရင္တုန္းက စလုပ္ေတာ့ လူနာေတြ သူ႔ပိုက္ဆံႏွင့္သူ ေဆးကုသႏုိင္တယ္။ က်မတို႔က ကူညီေပး႐ံုပဲ။ အခုေနာက္ပိုင္း ေတြ႔ခဲ့ရတဲ႔လူနာေတြကေတာ့ က်မတို႔ဆီေရာက္ၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ ေနစရာမရွိတဲ့လူေတြ စားဖို႔မရွိတဲ့လူေတြ၊ အဝတ္အထည္မရွိတဲ့လူေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႔ရတယ္။ တကယ့္တကယ္လည္း သူတို႔အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္ေနတယ္ဆိုေတာ့ က်မတို႔က ဒီအခက္အခဲေတြေၾကာင့္ အကုန္လံုးကို ကူညီေပးလုိက္ရတဲ့အခါၾကေတာ့ က်မတို႔မွာလည္း အမ်ားႀကီး အခက္အခဲရွိတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ျပည္သူလူထုဆီကေကာ တိုက္႐ိုက္အလွဴေငြ ေကာက္ခံပါသလား။

ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ။ ။ ေကာက္ခံပါတယ္။ က်မတို႔ တခ်ဳိ႕ေတြဆိုလို႔ရွိရင္ က်မတို႔ ျပည္တြင္းကေနၿပီးေတာ့ အလွဴရွင္ေတြ လာလွဴတာေတြ ရွိပါတယ္။ က်မတို႔ ဒါေေတြကိုလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ စာရင္းႏွင့္ ေကာက္တယ္။ ေနာက္ၿပီး တခ်ဳိ႕ ႏိုင္ငံတကာကေန လွဴတာေတြလည္း ရွိတယ္။ ျမန္မာေတြေပါ႔။ ႏုိင္ငံျခားေရာက္ေနတဲ့သူေတြ၊ သူတို႔တက္ႏိုင္တဲ့ဟာေလးေတြ လွဴေပးတာေလးေတြ ရွိပါတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ေဒၚျဖဴသင္းအေနႏွင့္က အခုဆိုလို႔ရွိရင္ လႊတ္ေတာ္အမတ္ တာဝန္ေနရာကလည္း ယူထားရေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ အခုလႊတ္ေတာ္္အစည္ေဝးပြဲေတြ က်င္းပေနတဲ့အခ်ိန္ဆိုရင္ ဒီေနျပည္ေတာ္မွာ လာၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ အစည္းေဝးပြဲေတြ ထိုင္ေနရတယ္ေလ။ အဲဒီေတာ့ နဂိုမူလလုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့ HIV/AIDS ေရာဂါေဝဒနာရွင္ေတြကို ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေရးကိစၥ၊ အဲဒါအျပင္ကို ကိုယ့္ရဲ႕ မဲဆႏၵနယ္ျဖစ္တဲ့ မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္က မဲဆႏၵရွင္ေတြနဲ႔ ျပန္လည္ထိေတြ႔မႈကိစၥ အဲဒါေတြကို ဘယ္လိုမ်ား အလ်င္မီေအာင္ လုပ္ေနႏိုင္ပါသလဲ။

ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ။ ။ က်မေတာ့ နည္းနည္းေလး တျခားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြထက္ ကံေကာင္းတာကေတာ့ က်မက ရန္ကုန္ကေပါ့ေနာ္၊ မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ ႔နယ္ကလည္း ရန္ကုန္မွာ ေနာက္ၿပီး က်မ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနတတဲ့ ဒီ HIV/AIDS ကိစၥေတြကလည္း ရန္ကုန္မွာရွိတဲ့အခါၾကေတာ့ ဒီက က်မ ပိတ္ရက္တိုင္း ျပန္ပါတယ္။ ေသာၾကာေန႔ဆိုရင္ က်မ ျပန္တယ္။ ဟိုမွာ စီစဥ္စရာရွိတာ စီစဥ္တယ္။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ က်မ ႐ံုးခန္းလည္း ရွိတယ္။ ဒီ မဂၤလာေတာင္ညြန္႔မွာဆိုရင္ က်မ ႐ုံးခန္းထားထားတယ္။ အဲမွာ က်မတို႔အပတ္စဥ္ ျပည္သူေတြရဲ႕ အခက္အခဲေတြ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာ လိုအပ္ခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္ေလ။ ေက်ာင္းကိစၥေတြ ရွိတယ္၊ စည္ပင္ကိစၥေတြ ရွိတယ္။ လွ်ပ္စစ္မီးကိစၥေတြ ရွိတယ္၊ ေနာက္ ဥပေဒႏွင့္ပတ္သက္တဲ႔ကိစၥေတြ အမ်ားႀကီးလာတယ္။ အဲလိုကိစၥေတြ ဆိုလို႔ရွိရင္ က်မတို႔ တက္ႏုိင္သေလာက္ ဥပေဒအရအဖြဲ႔ေလးေတြ ဖြဲ႔ထားတယ္။ သူတို႔လာလုိ႔ရွိရင္ က်မတို႔ ခ်က္ခ်င္းေျဖရွင္းႏိုင္တာေတြ ခ်က္ခ်င္းေျဖးရွင္းေပးလုိက္တာေတြ ရွိတယ္။ ေနာက္ က်မ လုပ္ႏုိင္တာေလးေတြကေေတာ့ ဒီၿမိဳ႕နယ္မွာရွိတဲ့ လူငယ္ေတြကို က်န္းမာေရးႏွင့္ပတ္သက္တဲ့ သားဆက္ျခားတဲ့ HIV ဆိုတဲ့ သင္တန္းေလးေတြကိုလည္း အပတ္စဥ္ေပးတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ အဲဒီေတာ့ နားရက္မရွိျဖစ္ေနတာေပါ့။

ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ။ ။ နားရက္ကေတာ့ မရွိဘူး။ အရင္ကတည္းကလည္း မရွိဘူးေပါ့ေနာ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လႊတ္ေတာ္အတြင္း ကိစၥအေၾကာင္းကို ေျပာရေအာင္။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ က်ေနာ္ သတိထားမိတာ မၾကာေသးခင္ရက္ပိုင္းအတြင္းကပဲ ဒီအစုိးရအဖြဲ႔ထဲမွာ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြပတ္သက္လို႔ေပါ့၊ သမၼတႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ အစိုးရအဖြဲ႔ရဲ႕ တဦးခ်င္းပိုင္ဆိုင္မႈေတြကုိ ေၾကညာေပးရမယ္ဆိုတဲ့ကိစၥမွာ အဆိုတင္သြင္းမႈကို မေဒၚျဖဴျဖဴသင္းက ဝင္ၿပီးေတာ့ေထာက္ခံေဆြးေႏြးတာ က်ေနာ္ ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေထာက္ခံေဆြးေႏြးေပမယ့္ ဒီအဆိုက မေအာင္ျမင္ဘူး။ ဆုိေတာ့ အဲ့အေတြ႔အၾကံဳေလးကို နည္းနည္းေလးတခ်က္ေလာက္ ေျပာျပပါလား။

ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ။ ။ အဓိကေတာ႔ ဒီအဆိုေလးက ေတာ္ေတာ္ကို ဒါ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ကလည္း ေျပာပါတယ္။ အရမ္းကိုေကာင္းတဲ့ အဆို။ ေနာက္တခုကၾကေတာ့ သမၼတကိုယ္တိုင္ကလည္း ဒါေတြကို ထုတ္ျပန္ေၾကညာဖို႔အတြက္ သူအေနႏွင့္ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ၿပီးတာလည္း ျဖစ္ေနၿပီေလ။ ဆိုေတာ့ အခု ဦးဝင္းျမင့္တင္တဲ့အဆိုကလည္း လက္ရွိအေျခအေနႏွင့္ အေတာ္ေလးကို ကိုက္ေနတယ္။ ကိုက္ေနတယ္ဆိုတာ တကယ့္ကိုလုပ္ရမယ့္ကိစၥ။ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း လုပ္ေနတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာလည္း လုပ္ရမယ္။

က်မ တခုျမင္တာကေတာ့ အဲဒီမွာ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ က်မတို႔ ပထမဆံုး ေဆြးဖုိ႔ေပါ့ေနာ္၊ ေဆြးေႏြးဖို႔ စာရင္းေပးတဲ့အခါၾကေတာ့ က်မတို႔ NLD ထဲက လူေတြႀကီးပဲ ျဖစ္ေနတယ္။ တိုင္းရင္းသား ကိုယ္စားလွယ္တေယာက္ပဲ ပါတယ္။ အျခားလူေတြ ဝင္ေဆြးေႏြးတာ က်မတို႔ သိပ္မေတြ႔ရဘူးေပါ့ေနာ္။

အဲ့မနက္မွာမွာပဲ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ ႏွစ္ဦးရယ္၊ ေနာက္ အျခားပါတီက ႏွစ္ဦးရယ္၊ တိုင္းရင္းသားတဦးရယ္ေပါ႔၊ ငါးဦး။ အဲ့ဒီ ငါးဦးက အဲဒီ မနက္ၾကမွပဲ ဝင္ေဆြးေႏြးတယ္။ ေဆြးေႏြးၿပီးသူက ကန္႔ကြက္ၿပီး ေဆြးေႏြးသြားတာေပါ့ေနာ္။ ဒါေတြဟာဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီအေျခခံဥပေဒႏွင္႔ မကိုက္ညီဘူး။ ပုဒ္မ ၆၈ ကို ဖ်က္ရာၾကတယ္ေပါ့။ တကယ္လုပ္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္မယ္ဆိုရင္ 75+1 ေတြ ဘာေတြေပါ႔ေနာ္။ သူတို႔က အဲဒါေတြ ေဆြးေႏြးသြားၾကတယ္။ ေဆြးေႏြးသြားေတာ့လည္း က်မတို႔ေျပာရလို႔ရွိရင္ က်မတို႔က လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ လူနည္းစုကို။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ အေၾကာင္းအရာႏွင့္စာရင္ သူတို႔က နည္းဖက္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဘက္ကေနၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့။

ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ။ ။ ဟုတ္တယ္။ သူတို႔က အဲဒီဘက္ေနခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ေဆြးေႏြးသြားတဲ့အခါက်ေတာ့၊ အမွန္တကယ္ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္တဲ့အေပၚမွာေတာ့ တကယ့္တကယ္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒လည္း သိတယ္ အေရးတႀကီးျဖစ္ေနတဲ့ကိစၥ။ တကယ့္ကို လုပ္ရမယ့္ကိစၥေတြ။ က်မ တခုျမင္တာကေတာ့ အျမဲတမ္းေျပာေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္စြဲ မရွိရဘူး ေနာက္ ပါတီစြဲ မရွိရဘူး။ ဘာမွ အစြဲအလမ္းမရွိဘဲႏွင့္ ျပည္သူလူထုအက်ဳိးအတြက္၊ တိုင္းျပည္ရဲ႕အက်ဳိးအတြက္ လုပ္ပါလို႔ အျမဲတမ္းေျပာေနေပမယ့္လည္း က်မေတာ့ အစြဲေတြရွိေနေသးတယ္လို႔ ျမင္တယ္။ က်မေတာ့ ေနာက္ပိုင္း လႊတ္ေတာ္ကို ျဖစ္ေစခ်င္တာကေတာ့ ျပည္သူလူထုအက်ဳိးကုိ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ဘယ္သူပဲ တင္ျပတင္ျပ တကယ္ပဲ ျပည္သူ အက်ဳိးရွိမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဝိုင္းၿပီးေတာ့ ေထာက္ခံေစခ်င္တယ္။ လုပ္ေစခ်င္တယ္ေပါ့ေနာ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ပါတီကို ကိုယ္စားမျပဳဘဲ လူထုကို ကိုယ္စားျပဳ။

ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ။ ။ လူထုကို ကိုယ္စားျပဳ။ ဘယ္အဆိုပဲ တင္သြင္းတင္သြင္း အမွန္တကယ္က လူထုကို အက်ဳိးရွိမွာလား၊ ဘယ္သူ႔အတြက္ အက်ဳိးရွိမွာလဲဆိုတာကို စဥ္စားၿပီးေတာ့ ဆံုးျဖတ္ေစခ်င္တယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ရန္ကုန္တိုင္း မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚျဖဴျဖဴသင္းႏွင့္ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးခဲ့တာပါ။

ဗီြအိုေအ (ျမန္မာပိုင္း) အစီအစဥ္မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။


 


 

No comments: