Thursday, August 16, 2012

႐ုပ္ပံုလႊာ ... (ဒဂုန္တာရာ)

ေဇာ္ဂ်ီ၏ အမွာ 

စာေရးသူ၏ အမွာ

သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ (သို႔မဟုတ္) ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပိသုကာ

ေအာင္ဆန္း (သို႔မဟုတ္) အ႐ိုင္း

ကိုဘဟိန္း (သို႔မဟုတ္) ကဗ်ာ

သခင္ႏု - မုန္တိုင္းထဲက သစ္ရြက္တရြက္

သခင္သန္းထြန္း - အနီကို ေလ့လာၾကည့္႐ႈခ်က္

ကိုဗေဆြ - လွ်ဳိ႕ဝွက္ေသာ အျပံဳး

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလး စာေပျဖန္႔ခ်ိေရး
၁၃၆၊ ဘီဂင္ဒက္လမ္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕

ထုတ္ေဝသည့္ ခုႏွစ္ (၁၉၅၅)

နိဒါန္း 

ေဇာ္ဂ်ီ အမွာေရးသည္ 

စာဖတ္ပရိသတ္အခ်ဳိ႕သည္ ဤစာအုပ္၌ပါရွိေသာ ႐ုပ္ပံုလႊာေဆာင္းပါးမ်ားကို (ဝါ) စာတန္းမ်ားကို အခ်ဳိ႕ ခ်ဳိ႕ေသာ ဂ်ာနယ္မဂၢဇင္းတုိ႔၌ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္မွစ၍ ထံု႔ပိုင္းထံု႔ပိုင္း ဖတ္႐ႈခဲ့ၿပီးျဖစ္မည္ဟု ထင္ပါသည္။

ဒဂုန္တာရာသည္ ဤစာအုပ္ကို ‘႐ုပ္ပံုလႊာ’ ဟု အမည္မွည့္ထားရာ၊ ထိုသို႔ပင္ အမည္မွည့္ထိုက္သည္ဟု ယူဆပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေဆာင္းပါးမ်ားတြင္ ဒဂုန္တာရာသည္ မိမိ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘဝက သိကၽြမ္းခင္မင္ခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေၾကာင္းကို ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ ႏွလံုး အမူအယာမ်ားမွ၄င္း၊ တစိတ္တေစာင္း အကြက္အေကာင္းယူ၍ ေရးစီရင္ထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။

ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔အေပၚ၌ထားရွိခဲ့ေသာ ဒဂုန္တာရာ၏ အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ေသာ အယူအဆ အၾကားအျမင္တို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စာဖတ္ပရိသတ္သည္ ဒဂုန္တာရာႏွင့္ သေဘာခ်င္းတိုက္ဆိုင္ျခင္း ရွိခ်င္မွရွိေပလိမ့္မည္။ သို႔ရာတြင္ ဒဂုန္တာရာ၏ ေစတနာႏွင့္ ကေလာင္ေသြးေဆာင္မႈတို႔ကိုကား ေလးစားၾကရမည္သာ ျဖစ္ေလသည္။ စင္စစ္မွာ ဒဂုန္တာရာ၏ ေဆာင္းပါးမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာစာေပတြင္ လူ႔သမိုင္းေရးပံုေရးနည္း အသစ္တမ်ဳိး တုိးလာၿပီဟုပင္ ဆိုႏိုင္ေလသည္။


စာဆိုဉာဏ္ရွိသူတို႔သည္ လူ႔သဘာဝ၌၎၊ ေလာကအျဖစ္အပ်က္၌၎၊ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ အကြက္၊ ေက်ကြဲဖြယ္ အကြက္ စေသာ အကြက္မ်ားကို ျမင္တတ္ၾကသူမ်ားလည္းျဖစ္၍ ႏွစ္သက္ဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ တင္ျပတတ္သူမ်ားလည္း ျဖစ္ေပသည္။ ထိုသို႔ ျမင္တတ္၍ ထိုသို႔ တင္ျပတတ္ေသာသူမ်ား၏ စာေပမ်ဳိးသည္ ျပည္သူ လူထု၏ ဉာဏ္ပညာတိုးတက္ေရးတြင္ ေရွ႕ေဆာင္ေရွ႕ရြက္သဖြယ္ျဖစ္ေလသည္။ ထိုစာေပမ်ဳိးသည္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို သတိမမူေနတတ္သူတုိ႔အား သတိမူခ်င္လာေအာင္ ျပဳေပးတတ္ေလသည္။ နားမ်က္စိကို ဖြင့္ေပးတတ္ေလသည္။ ေစတနာကို ႏႈိးေဆာ္ေပးတတ္ေလသည္။

အၾကင္ႏိုင္ငံတခုတြင္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို သတိမမူျခင္း၊ နား၊ မ်က္စိ မသံုးျခင္း၊ ေစတနာ ထံုထိုင္းျခင္းတို႔ ရွိ၏၊။ ထိုႏိုင္ငံတြင္ တိုးတက္ျခင္းမရွိျဖစ္တတ္သည္။ ရွိေစကာမူ ေႏွးေကြးတတ္သည္။ ဤသို႔ပင္ထင္မိေလသည္။ ဤစာအုပ္တြင္ စာခံပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ႏိုင္ငံကသိေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္းျဖစ္သည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔၏ အတိတ္ကို ေဆာင္ျပထားပံုမွာလည္း ႏွစ္သက္ဖြယ္ရာျဖစ္ေလရာ ဤစာအုပ္သည္ စာေရးဆရာေလာက၌၎၊ စာဖတ္ပရိသတ္ေလာက၌၎၊ ပတ္ဝန္းက်င္ သတိမမူျခင္း၊ နားမ်က္စိ မသံုးျခင္း၊ ေစတနာ ထံုထိုင္းျခင္းတို႔ကို ဖယ္ရွား၍ ဉာဏ္ပညာကို ပြင့္လန္းေအာင္ျပဳရာတြင္ အားေကာင္းတခုျဖစ္မည္ဟု ယူဆပါသတည္း။

ေဇာ္ဂ်ီ  
၂၂၊ ၅၊ ၅၅

——————————————————————————————————— 

စာေရးသူ၏ အမွာ 

စာေရးသူသည္ ၁၉၄၆ က ‘လူကို ေလ့လာျခင္း’ ဟု ေခါင္းစဥ္တပ္၍ ‘ေအာင္ဆန္း သို႔မဟုတ္ အ႐ိုင္း’ ဟူေသာ စာတပုဒ္ ေရးလုိက္၏။ ထိုအခါက ဖဆပလမွာ အင္အားေကာင္းခ်ိန္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းမွာ တျပည္လံုးက တသက္သက္ ၾကည္ညိဳျခင္းခံေနရေသာအခ်ိန္ျဖစ္ရာ၊ အခ်ဳိ႕က ‘အ႐ိုင္း’ ဟု ဆိုရပါမည္ေလာဟူ၍ မေက်နပ္ၾက။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကမူ “ေဌးၿမိဳင္ကေတာ့ ကိုယ့္ကို အ႐ိုင္းလို႔ ေရးတယ္။ ကိုယ္ဒီေလာက္ မ႐ိုင္းေသးပါဘူးကြာ” ဟု ေျပာသည္ဟု ၾကားရ၏။ ဘဟိန္း သို႔မဟုတ္ ကဗ်ာ ‘လူကိုေလ့လာျခင္း’ ကိုဖတ္ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက “ဘဟိန္းကေတာ့ ဘဟိန္း သို႔မဟုတ္ Romance လို႔ဆိုရင္ပိုမွန္မယ္” ဟု ျပံဳးရယ္ကာ ေျပာေလသည္။

စာေရးသူကား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို အ႐ိုင္းဟူ၍ ပုတ္ခတ္မည္၊ ဘာမည္၊ ညာမည္ စသည့္ ေစတနာထား၍ေရးျခင္း မဟုတ္။ သူ၏စိတ္၌ ေရးခ်င္စိတ္ေပၚလာ၍ ေရးလိုက္ျခင္းသာျဖစ္သည္။ ကိုဘဟိန္း ကြယ္လြန္ေသာအခါ စိတ္၌ထိခိုက္၍ ေရးလိုက္မိသည္။ ကြန္ျမဴနစ္မ်ား ေတာခိုစက သခင္သန္းထြန္းကို ေရးသည္။ ကိုဗေဆြႏွင့္ ျပည္သူ႔စာေပတိုက္၌ေတြ႔ၿပီး ျပန္လာေသာအခါ လွ်ဳိ႕ဝွက္ေသာအျပံဳးရွင္ အေၾကာင္းေရးေလသည္။

စာေရးသူသည္ စီကာစဥ္ကာ ဇာတ္အိမ္ဖြဲ႔ဆင္ ၾကံစည္၍ေရးသည္ မဟုတ္။ သူ၏စိတ္၌ သတိရေပၚေပါက္လာသည္ကို စာလံုးမ်ားျဖင့္ ကံုးသီလိုက္သည္သာျဖစ္၏။ ကိုဗေဆြကိုေရးမည္ဟု စားပြဲ၌ထိုင္လိုက္ေသာအခါ အတိတ္မွ အခင္းအကြက္ေလးမ်ားသည္ မွတ္ဉာဏ္မွ ျဖတ္ခနဲ ျဖတ္ခနဲ ထြက္ကာ စာေပစိတ္ကူး တံခါးဝသို႔ ဝင္လာၾကေလ၏။ သူသည္ ထိုဝင္လာသမွ်ကို ေဆးစက္တုိ႔၍ ပံုကားကို ျခယ္သည္။

ထိုသို႔ ျခယ္ေရးရာ၌ အေဝးကား၊ အနီးကား ဟူ၍ကား ရွိေပမည္။ နီး၍ မျမင္တာလည္း ရွိမည္။ ေဝး၍ပိုျမင္တာလည္း ရွိခ်င္ရွိမည္။ သူသည္ သူ႔စိတ္ေစတနာ၌ လာ၍တိုးမိတိုက္မိေသာအခါမွသာ ေရးလိုက္သည္ကား ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေခတ္အခါႏွင့္ စိတ္အေျခအေန၏ အခ်င္းအရာမ်ားလည္း ပါမည္။

သူသည္ အတၳဳပၸတၱိကို ေရးေနျခင္း မဟုတ္။ သူ သတိရေသာ အခင္း၊ သူ သိေသာ အကြက္၊ သူ ျမင္ေတြ႔ရေသာ ပံုပန္းတို႔ကို ဖြဲ႔စည္း၍သာ ျခယ္ေရးျခင္းျဖစ္သည္။ အတိတ္ရာဇဝင္ကို သူ၏ ေတြ႔ၾကံဳရခ်က္မ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္၍ ေနာက္ကား ခံထားသည္။

သူသည္ သူ၏ ‘လူကိုေလ့လာျခင္း’ မ်ားကို ေပါင္းခ်ဳပ္၍ စာတအုပ္ ထုတ္ေဝရေကာင္းမွန္း မသိ။ ေဇာ္ဂ်ီက စာအုပ္တအုပ္အျဖစ္ ေပါင္းခ်ဳပ္၍ ထုတ္ေဝအပ္သည္ဟု အၾကံေပး၍သာ ယခုကဲ့သို႔ ႐ုပ္ပံုလႊာစာအုပ္ ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူက ေဇာ္ဂ်ီအား ေက်းဇူးတင္သည္။

‘လူကိုေလ့လာျခင္း’ စာအခ်ဳိ႕မွာ တာရာ၊ ႐ႈမဝ၊ ဂႏၳဝင္ဂ်ာနယ္တို႔၌ ပါၿပီးသားမ်ားျဖစ္၍ အခ်ဳိ႕မွာ အသစ္ေရးထားထားေသာ စာမ်ား ျဖစ္သည္။ ပံုႏွိပ္ေသာအခါ ပံုႏွိပ္ၿပီးသားစာမ်ားတြင္ ေရးသည့္ရက္စြဲပါသည္။ ရက္စြဲကိုၾကည့္၍ ေခတ္ကာလကို သိရာသည္။ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဆိုလွ်င္ စတာလင္ဆု မရမီက ေရးျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ားသည္ ေရးေသာေခတ္ကို မေမ့ရန္ မွာၾကားလိုသည္။

သူ႔၌ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိေသးသည္။ ယေန႔ေခတ္၌ အမ်ဳိးသားညီၫြတ္ေရးသည္ ကြဲၿပိဳေနသည္။ အမ်ဳိးသားညီၫြတ္ေရး မရွိသျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရွိ။ တခါက အမ်ဳိးသားလြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲ၌ ညီၫြတ္စုေပါင္းေသာ တပ္ေပါင္းစုအင္အားျဖင့္ ကိုလုိနီစနစ္၊ ဖက္ဆစ္စနစ္တို႔အား လက္တြဲ၍ တိုက္ခဲ့ၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ဤကား ဖ်က္၍မရေသာရာဇဝင္ ကမၸည္းေက်ာက္စာျဖစ္သည္။ ဤရာဇဝင္ကို သူသည္ ျပန္၍ေဖာ္လိုသည္။

အကယ္၍ ဤစာအုပ္သည္ အမ်ဳိးသားညီၫြတ္ေရးကို အားျဖည့္ေပးေသာ အမွ်င္တမွ်င္မွ် လူတို႔၏ေစတနာကို သစ္လန္းလာေအာင္ လႈံ႔ေဆာ္ေပးမည္ဆိုပါက သူ၏ ႏိုင္ငံေရးရည္ရြယ္ခ်က္သည္ တစိပ္တေဒသ ျပည့္မည္ဟု ေက်နပ္ရေပမည္။ ။

ဒဂုန္တာရာ
၁- ၆- ၅၅

ကိုေပါက္ (ကမာပုလဲ) ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပတာပါ။ သူကိုယ္တိုင္လည္း ဒီလိုေလး မွတ္ခ်က္ျပဳထားေလရဲ႕ …။

“ဒီစာအုပ္ကေလးဟာ အႀကိဳက္ဆံုးစာအုပ္ေတြထဲ ပါခဲ့တယ္။ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္မွာ ကိုခင္လြန္း (အိပ္မက္ဖူး) နဲ႔ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမမွာဆံုေတာ့ ဒီစာအုပ္အေၾကာင္း ေျပာျဖစ္ၾကတယ္။ သူက သူနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ စာၾကည့္တိုက္ကေန ေန႔ခ်င္း ေကာ္ပီကူးေပးတယ္။ ဘယ္သြားသြား အဲဒီစာအုပ္ကေလး ပါတယ္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က ဝက္ဆိုဒ္တခုအတြက္ ကိုယ္တိုင္ ႐ိုက္တင္ေပးခဲ့တယ္။ က်ားႀကီးအထိပဲ ႐ိုက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ခု ျပန္ေတြ႔လို႔ တင္ျဖစ္တယ္ ... စာအုပ္ကေလးကလည္း မကြဲမကြာ အတူရွိေနတယ္။ ဒီေတာ့ ဆက္႐ိုက္ၿပီး ေဖ့စ္ဘြခ္မွာ တင္ျဖစ္မယ္ ထင္တာပဲ ...” 


 

No comments: