Tuesday, August 28, 2012

ႏွစ္ငါးဆယ္ ... ေဆာင္းႏွင္းမႈန္မ်ား၊ စစ္ပြဲအသစ္မ်ားႏွင့္ ကမၻာႀကီး (ကမာပုလဲ)

“အေရးႀကီးတာက ကိုယ့္ကို၊ ကိုယ့္ျပည္သူကို အဓမၼ ဖိႏွိပ္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ဆိုးႀကီးကို ေသြးအစားထိုး ကုသေပးေနရာမွာ ကိုယ္တိုင္အလွဴႀကီး ဝင္မေပးမိလိုက္ဖို႔ပါပဲ …” 

ေဆာင္း၏ ရနံ႔ကို ရေနသည္။ ေျမာက္ျပန္ေလမွ တဆင့္ ...။

ေၾသာ္ ... ဘဝ၏ ငါးဆယ္ႀကိမ္ေျမာက္ ေဆာင္းသည္ ေရာက္ရွိလာေတာ့မည္။ ေဆာင္းငါးဆယ္ ... ေႏြငါးဆယ္ ... မိုးရာသီ ငါးဆယ္ ...။

ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္သည္ မေန႔တေန႔ကလိုပင္ ျဖစ္ေနသည္။ တကယ္ေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္သည္ မနည္းလွသည့္ ႏွစ္ကာလမ်ား ျဖစ္သည္။ ကေလးတေယာက္၏ မိုးေကာင္းကင္မ်ား၊ ရွက္တတ္ ေၾကာက္တတ္စ ေက်ာင္းတက္ ေခါင္းေလာင္းသံမ်ား၊ လိုခ်င္ေတာင့္တမႈမ်ားႏွင့္ စိတ္လိုကိုယ္က် ျဖစ္ခြင့္မရေသာ ဆႏၵ၏ မြန္းၾကပ္မႈမ်ား ...။

‘အို ... ေလွကေလးရယ္ ... မင္း ေတာ္ေတာ္လည္း အမွတ္မရွိပါလားကြယ္ ... ေက်ာက္ဆူးလည္း ခ်ထားရက္နဲ႔ ... မင္းဟာ ပင္လယ္ဘက္ကုိ ခဏ ...ခဏ ေမ်ာေနတယ္’


ကြယ္လြန္သူ အဆိုေတာ္လႊမ္းမိုး၏ သီခ်င္း အစအန (ရာဘင္ျဒာနတ္ တဂိုး၏ ကဗ်ာတစ)ျဖင့္ ႏွစ္ငါးဆယ္ေဆာင္း၏ ႀကိဳဦးရနံ႔မွာ ငယ္ဘဝကို လြမ္းပါသည္။ အေဆာ့မက္သည့္ ကေလးတေယာက္၏ အသားေရေပၚတြင္ ေဆာင္းသည္ ေနရာမရရွိခဲ့။ လူႀကီးသူမေတြ၏ ေဆာင္းကို ခုခံခ့ဲေသာ မီးဖိုကေလးမ်ားသည္ ကေလးတေယာက္၏ ဥေပကၡာတြင္ မလွမပ က်ဆံုးခဲ့ရသည္။ ခုေတာ့ ေဆာင္းသည္ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ လူသားတေယာက္အား ႀကိဳတင္ စိန္ေခၚမႈမ်ားျဖင့္ ေရာက္ရွိလာေတာ့မည္။

‘အမုန္းသည္ ခ်စ္ျခင္း၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ကပ္လ်က္ တည္ရွိေနတတ္ပါသလား’

တကယ္ဆို အမုန္းျဖင့္ လမ္းခြဲရမယ့္ ဇာတ္သိမ္းခန္းေတြကို ဘဝမွာ မၾကံဳေတြ႔ခ်င္၊ မျဖတ္သန္းခ်င္၊ မခံစားရခ်င္။ အမုန္းသည္ အမုန္းခံရသူအတြက္သာမက မုန္းေနရသည့္သူအတြက္ပါ ၿငိမ္းမရသည့္ ခံစားခ်က္ မီးေတာက္မီးလွ်ံပင္ ျဖစ္သည္။ ဘာသာတရားေတြ ... နီတိအဆံုးအမေတြ ... တရားစာေတြကို ဖတ္ရသည္။ စာက စာ၊ စကားက စကား၊ တရားက တရား၊ လူသား၏ လက္ေတြ႔မွာ အမုန္းမ်ား၊ မတရားအႏိုင့္အထက္ ျပဳက်င့္မႈမ်ား၊ ဘဝ၏တိုက္ပြဲမ်ား၊ ပဋိပကၡမ်ားျဖင့္ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ ပတ္ဝန္းက်င္မ်ား ... ႏွစ္ေပါင္း ငါးဆယ္ ...။

‘အတိတ္ကာလသည္ ကတၱီပါ ျမက္ခင္းစိမ္းမဟုတ္ ... ဆူးခက္ ကႏၱာရမ်ားျဖင့္သာ ...’

ကေလးတေယာက္သည္ ႀကီးႏိုင္ငယ္ညႇဥ္း ျပဳက်င့္ခံခဲ့ရေသာ စာသင္ခန္းကေလးကို နာက်င္မႈျဖင့္ အမွတ္ရေနတတ္သည္။ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ ခြဲျခားဆက္ဆံတတ္ေသာ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္တြင္ တင္းမာ ခက္ထန္ေနေသာ မ်က္ႏွာမ်ားသည္ သူ၏ ေျခာက္ညအိပ္မက္ဆိုးမ်ား ...။ အစိတ္စိတ္အႁမႊာႁမႊာ ကြဲေၾကေနေသာ ေက်ာက္သင္ပုန္းကေလးတခ်ပ္ေပၚမွာ က်ခဲ့ရေသာ မ်က္ရည္စမ်ားျဖင့္ ကေလးတေယာက္၏ စာသင္ခန္းသည္ ...။

အရြယ္ေရာက္သူ၏ အထီးက်န္ျခင္းသည္ သူ႔အတြက္ ေျဖရွင္းရန္ နည္းလမ္းမ်ားစြာ ရွိေနသည္။ ကေလးတေယာက္၏ သိမ္ငယ္စိတ္သည္ ႏုနယ္သည့္ သူ႔ႏွလံုးသားကေလးအေပၚ သူမသိသည့္ အမုန္းတရားတို႔ျဖင့္ စြန္းထင္းေနပါလိမ့္မည္။ စြဲျမဲထင္က်န္သြားေတာ့မည္လည္း ျဖစ္သည္။ မတရားမႈမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ ၾကံဳေတြ႔ရသည့္အခါ ဆတ္ဆတ္ခါ နာတတ္သည့္ ခံစားမႈအက်င့္သည္လည္း ေသရာပါမည့္ ေလာကအေမြ ျဖစ္သြားတတ္ပါသည္။

ကေလးတေယာက္၏ ငယ္ဘဝသည္ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြမ်ားျဖင့္ အတိၿပီးသင့္သည္။ အကစားဖက္ခဲ့ရသည္မွာလည္း လမ္းေပၚမွာပင္ မျဖစ္သင့္။ ကိုယ္က ခင္မင္မႈျဖင့္ လႈိက္လွဲအားရ ႏႈတ္ဆက္အေခၚကို မႏွစ္ၿမိဳ႕ ရြံရွာမုန္းတီးသည့္ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ အျပစ္ေပး အေရးယူခံေနရေသာအခါ ကေလးငယ္၏ ကမၻာသည္ တကယ့္ကို ေမွးမွိန္ ေသးငယ္ သြားေတာ့သည္။ စုတ္ျပဲႏြမ္းရိေနေသာ ေက်ာင္းသံုး ျပဌာန္းစာအုပ္မ်ားသည္ သူ႔အေဖာ္၊ သူ႔သူငယ္ခ်င္း၊ သူ႔ကစားကြင္း၊ သူ၏ ေလာက နိဗၺာန္ဘံု ...။ ဤသို႔ ကေလးတေယာက္၏ ႀကီးျပင္းမႈသည္ ကေလးသဘာဝႏွင့္ မေလ်ာ္ညီေတာ့။ ထိခိုက္ခံစားလြယ္တတ္ေသာဉာဥ္သည္ သူ၏ လူႀကီးဘဝ ေဖာ္ျပဆက္ဆံမႈအေပၚ စိတ္ေရာဂါတခုႏွယ္ လြမ္းမိုး က်င့္သားပါေနေတာ့မည္လား။

ဒီလို ကိုယ့္စိတ္အခံကို ကိုယ္သိခြင့္ရခဲ့သည္မွာ မိသားစုဘဝ ေနထိုင္ခဲ့ပံုမ်ားေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္။ မည္သို႔ဆိုေစ မိဘ၊ ညီအကို ေမာင္ႏွမတို႔၏ တန္ဖိုးထား ဆက္ဆံမႈစည္းသည္ သူ႔ကို ခံစားမႈအဓိက ဆက္ဆံေရးသမားအျဖစ္ အစြန္းသို႔ တြန္းမပို႔ႏိုင္ခဲ့။ နားလည္ခံစားတတ္သည့္အက်င့္သည္ သူတို႔ႏွင့္ ရွင္ကြဲ၊ ေသကြဲလမ္းေပၚကို ေရာက္ရွိလာေတာ့မွ ပို၍ သေဘာေပါက္ ျပဳမူလာႏိုင္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ သူ၏ ကေလးဘဝ အထီးက်န္ အိပ္မက္ဆိုးမ်ားသည္ သူ႔စိတ္ကို လႊမ္းမိုး ေျခာက္လွန္႔လို႔ေနဆဲပင္ ...။

ဖတ္ခဲ့ရေသာ စာအုပ္မ်ား၊ သူငယ္ခ်င္းေကာင္း မိတ္ေဆြ အနည္းငယ္မ်ား၊ တန္ဖိုးျဖတ္မရသည့္ ဘဝအေတြ႔အၾကံဳမ်ားျဖင့္ ေလးစားအတုယူထိုက္ေသာ အေမွာင္ေခတ္၏ ၾကယ္စင္ပြင့္ႏွယ္ လူသားမ်ား၊ ကိုယ္တိုင္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္ ႏွစ္ငါးဆယ္ အေတြ႔အၾကံဳမ်ား ...။

ဘဝ ဘဝမ်ဳိးစံုကို ရင္းႏွီးေစ့ငုခြင့္ ရခဲ့သည္။ ကိုယ့္ဘဝထက္ ႏႈိင္းယွဥ္မရေအာင္ ဆိုးဝါးသိမ္ငယ္လွေသာ ဘဝမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရသည္။ ထုိအခါ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဗဟုိျပဳ ခံစားခ်က္မ်ားအေပၚ ကိုယ္တိုင္အရွက္ရ ဆင္ျခင္မႈလမ္းစကို ေတြ႔ခဲ့သည္။ တဆက္တည္းမွာ လူတေယာက္၏ သူလုပ္ႏိုင္သည့္ အလုပ္ထက္ သူ၏လိုခ်င္တပ္မက္မႈမ်ား တထပ္တည္း မက်ႏုိင္ပံုကိုပါ မွတ္မထင္ ထိေတြ႔ခံစားလိုက္ရသည္။

ေပးဆပ္ေနပါသည္ဟု စကားလံုးအားျဖင့္ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေတြ မေျပာလိုေတာ့၊ မေျပာရဲေတာ့ပါ။ ေျပာရမွာလည္း ရွက္ပါသည္။ တကယ္ဆို ကိုယ္လုပ္ခ်င္တဲ့အလုပ္အတြက္ ကိုယ့္ဘဝကို ကိုယ္တုိင္ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာသာ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သူတဦးတေယာက္ကမွ် တြန္းအားေပး လႈံ႔ေဆာ္ခဲ့သည္ မဟုတ္။ မိသားစုဘဝကေလးကို မိသားစု အလြမ္း၊ မ်က္ရည္ ... စိတ္ေသာကမ်ားျဖင့္ လဲလွယ္ကာ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာကို ေခါင္းမာမာ ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္ပဲ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဒီလမ္းဟာ မွားယြင္းသြားဖို႔ထက္ တာဝန္မေက် ျဖစ္သြားႏုိင္တာကိုပဲ ထိတ္လန္႔စိတ္ျဖင့္ အသိကုိ ခိုင္မာေစခဲ့ပါသည္။

‘အခ်စ္ျဖင့္ စြဲနစ္ေနေသာ ဘဝလမ္းကေလး ... မည္သို႔ပင္ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းေနပါေစ သည္လမ္းကေလးကို တိုးလို႔ တိုး၍ ဆက္ကာ ခ်စ္လို႔ေနရဦးမည္သာ ျဖစ္သည္’

အမုန္းျဖင့္ စစ္ပြဲေတြျဖစ္ေနသည္။ ယံုၾကည္ခ်က္ျဖင့္ စစ္ပြဲေတြျဖစ္ေနသည္။ ခုခံေရးအတြက္ စစ္ပြဲေတြ ျဖစ္ေနသည္။ စစ္မျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံႀကီးတခ်ဳိ႕က အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ စစ္လက္နက္မ်ား၊ စစ္ပြဲမ်ားကို အေရာင္းသြက္ နည္းပညာမ်ားျဖင့္ ထုတ္လုပ္ေနၾကသည္။ လူသည္ စစ္ပြဲေတြကို မုန္းသင့္သည္။ လူသည္ စစ္ပြဲေတြအစား ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တရားဓမၼမ်ားျဖင့္ ေမႊ႔ေလ်ာ္ေနသင့္သည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏ ရန္ဘက္အက်ဳိးစီးပြားသည္ ‘ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး’ ဟု လူၾကားေကာင္း႐ံု ေအာ္ဟစ္ကာ စစ္ပြဲအသစ္ေတြအတြက္ ဦးေႏွာက္မွတ္ဉာဏ္ထဲမွာ ေဒသနာ အခ်က္အလက္မ်ားျဖင့္ အလုပ္႐ႈပ္ေနၾကသည္။ ေျခေမႊးမီးမေလာင္ လက္ေမႊးမီးမေလာင္ ဘဝမ်ားျဖင့္ စစ္ပြဲအသစ္ေတြကို ဖန္တီးေနၾကသည္။ ဒါကိုပဲ ကမၻာ့ လူ႔ယဥ္ေက်းမ်ားက အဆိပ္ပင္ကို ေရဝိုင္းေလာင္းေပးေနၾကသည္။ အေၾကာက္တရားသည္ အျဖစ္မွန္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳထားသလို၊ ႏႈတ္၏ ဆြံ႔အမႈမ်ားျဖင့္ စိတ္ကူးယဥ္ ေလာကနိဗၺာန္ကို တည္ေဆာက္ေနၾကသူမ်ားသည္ ယေန႔ကမၻာ၏ ေခတ္အစားဆံုး ဇာတ္ေကာင္မ်ား ျဖစ္ေနၾကသည္။ ကမၻာ့ျပည္သူမ်ားမွာ မ်က္ရည္ႏွင့္မ်က္ခြက္။ လူညႊန္႔တံုးေနသည့္ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ျဖင့္ အနာဂတ္သည္ ေမြးဖြား မလာမီကပင္ တစျပင္သခၤ်ဳိင္းအျဖစ္ တင္ႀကိဳျပဌာန္းၿပီး ျဖစ္ေနသည္။

‘မတရားတာကို မတရားဘူးလို႔ ေျပာပစ္လိုက္စမ္းပါ။ မမွန္တာကို မမွန္ဘူးလို႔ သတၱိရွိရွိ ရပ္တည္ျပလိုက္စမ္းပါ။ ရန္လိုေနတဲ့ ေႁမြတေကာင္ကို ေမတၱာသုတ္ေတြ ရြတ္ျပေနျခင္းျဖင့္ သူ႔အဆိပ္စြယ္ က်ဳိးမသြားႏိုင္ပါ ...။ ရန္သူဟာ သူ႔ ရန္လိုဖ်က္ဆီးေနမႈကို အက်ဳိးစီးပြားအားျဖင့္ ေအာင္ျမင္အႏိုင္ရရွိေနသေရြ႕ ဘယ္ေတာ့မွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဲ႕ မိတ္ေဆြ ျဖစ္မလာႏုိင္ပါ။ အေရးႀကီးတာက ကိုယ့္ကို၊ ကိုယ့္ျပည္သူကို အဓမၼ ဖိႏွိပ္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ဆိုးႀကီးကို ေသြးအစားထိုး ကုသေပးေနရာမွာ ကိုယ္တိုင္အလွဴႀကီး ဝင္မေပးမိလိုက္ဖို႔ပါပဲ’

ေႏြေပါင္း ငါးဆယ္ ...၊ မုိးရာသီ ... ငါးဆယ္၊ ေဆာင္းရာသီ ငါးဆယ္တို႔သည္ တခုႏွင့္တခု မတူ။ တူသည္ဆိုလွ်င္လည္း အဓိပၸာယ္ သက္ဝင္ေနမည္မဟုတ္။ ခပ္ဆင္ဆင္ေတာ့ တူေကာင္းတူမည္ ျဖစ္သည္။ ဆရာျမ၏ ‘အက္ဆစ္မိုး၊ ခရမ္းလြန္ ေႏြဦးႏွင့္ ျႏဴကလီးယား ေဆာင္း’ ကို သတိရသည္။ စစ္ပြဲေတြကို မျမင္ခ်င္၊ မၾကားခ်င္၊ မေတြ႔ၾကံဳခ်င္ေသာ စကားလက္ အိုဟာရာ၏ ေသနတ္သံကို ၾကားေယာင္ေနမိသည္။ အေရွ႕အလယ္ပုိင္းေဒသမွာ စစ္ပြဲေတြကို ေဝသာလီ အခင္းအက်င္းနဲ႔ ခ်န္ရစ္ၿပီးေနာက္ စစ္မ်က္ႏွာ အသစ္ အသစ္ေတြဟာ ကမၻာႀကီးရဲ႕ အျခားေသာ မ်က္ႏွာစာေတြကို လွည့္လို႔လာေနသည္။

ယေန႔ စစ္ပြဲအသစ္မ်ားသည္ လူျမင္ႏုိင္သည့္ လက္နက္ကိရိယာမ်ားအျပင္ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ေသာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား လက္နက္မ်ားျဖင့္ အျပစ္မဲ့ ကမၻာ့ျပည္သူမ်ားကို ေမတၱာရိ ႏွိပ္စက္ သတ္ျဖတ္ေနသည္။ က်ည္တေတာင့္ ဗံုးတလံုးထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ေသေၾကပ်က္စီးေစပါသည္။ ေမတၱာတရားသည္ ထိုထိုေသာ လက္ေတြ႔ စစ္ပြဲမ်ားေအာက္တြင္ မ်က္ရည္စက္လက္ ေသဆံုးလ်က္ ...။ တရားေသာ ခုခံစစ္ပြဲမ်ားႏွင့္ သမိုင္း၏ လိုအပ္ခ်က္အရ ျဖစ္ေပၚေနေသာ တိုးတက္ ေျပာင္းလဲေရး ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားမႈမ်ားကလည္း ေခတ္ၿပိဳင္ ...။

‘ေဆာင္းဦးကို ႀကိဳတင္အသိေပးေနသည့္ ... ႏွင္း ... ခင္ဗ်ားရဲ႕ ေအးတိေအးစက္ အထိအေတြ႔ေတြမွာ စစ္ပြဲ အသစ္ေတြရဲ႕ ရနံ႔ကို က်ေနာ္တို႔ ရရွိေနပါတယ္ ...’

ကမာပုလဲ 
၂၈၀၈၂၀၁၂


 

No comments: