တေခတ္တခ်ိန္က ဗမာျပည္မွာ တစည္းတလံုးနဲ႔ ေက်ာက္ေဆာင္ေက်ာက္သားပမာ ၾကံ႕ခိုင္ခဲ့တဲ့ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢကို အၿပိဳင္အဆိုင္ေတြ၊ အကြဲအျပဲေတြနဲ႔ ေတြ႔ရေတာ့မလိုလို အေျခအေနေတြ ေတြ႔ျမင္ေနရတာ စိုးရိမ္စိတ္မေကာင္းစရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ တခ်ိန္က ေက်ာင္းသားသမဂၢရယ္လို႔ ဗမာႏိုင္ငံမွာ ထီးထီးမားမား တည္ရွိၿပီး ေက်ာင္းသားအေရး၊ မိဘျပည္သူမ်ားအေရးကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာေတြကို ေတြ႔ျမင္သိရွိသူေတြအဖို႔ အသဲနင့္မွ် ခံစားရပါတယ္။
ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂၢဆိုတာဟာ တိုက္ပြဲတြင္းမွာ ေမြးဖြား၊ တိုက္ပြဲတြင္းမွာ ရွင္သန္၊ တိုက္ပြဲထဲမွာ ႀကီးထြားခဲ့တာပါ။ ကိုလိုနီေခတ္ကစလို႔ ကေန႔အထိ တိုင္းျပည္ကို ဖိႏွိပ္သူေတြကအုပ္စိုးေနတဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၆ဝ ေက်ာ္ၾကာ ကာလတေလွ်ာက္မွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢတိုက္ပြဲလို႔ ဆိုရမလိုေတာင္ ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ သမဂၢေခါင္းေဆာင္တျဖစ္လဲ သခင္ေတြဟာ သခင္ေပါက္စ ေထာင္ ေျခာက္လေခတ္မွာ ေထာင္ထဲဝင္ခဲ့ၾကရသလို လြတ္လပ္ေရးေခတ္ ေနာက္ပိုင္းမွာက်ေတာ့ သမဂၢေခါင္းေဆာင္ေတြအဖို႔ ေထာင္နဲ႔ အိမ္ဟာ အိမ္ဦးနဲ႔ၾကမ္းျပင္ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ မလိုသူေတြက ကြယ္ရာမွာ သူတို႔ကို “ေထာင္စာေလးေတြ” လို႔ေခၚတာေတာင္ ရွိခဲ့ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားထုနဲ႔ ျပည္သူလူထုဟာ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြကို သူတို႔အတြက္ တိုက္ပြဲဝင္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းလို႔ ျမင္ထားၾကသလို ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ဖြဲ႔က်ဴးခဲ့တဲ့ ‘ထဆင္ထူးကို တျမည္ျမည္သင္ခဲ့တဲ့ ထီမထင္’ တိုက္ပြဲဝင္တဲ့လူေတြ (တနည္း တိုက္ပြဲကို မေရွာင္တဲ့ လူေတြ) နဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတာပဲ ျဖစ္ေစခ်င္ၾကပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ေျပာင္းျပန္ ဖိႏွိပ္သူ အာဏာပိုင္ေတြကေတာ့ ေက်ာင္းသားသမဂၢဆိုတာကို မတတ္သာလို႔ တည္ရွိေနေစ ရတယ္ဆိုရင္ သူတို႔ကို ဆန္႔က်င္တာေတြ မလုပ္တဲ့ ရပ္ကြက္ဓမၼာ႐ံုအသင္း၊ သဟာယနဲ႔စာဖတ္ အဖြဲ႔အစည္းေလးေလာက္ ျဖစ္ေစခ်င္တာပါ။ ဒီေန႔ ဗမာျပည္အႏွံ႔အျပားမွာ ဖြဲ႔စည္းဖို႔ လံုးပမ္းေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြကသာ “စစ္အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ေရး မေျပာပါဘူး၊ ဗမာျပည္ရဲ႕ ကေမာက္ကမ ပညာေရး အေျခအေနကို ျပစ္တင္ေဝဖန္တာ မလုပ္ပါဘူး၊ ေက်ာင္းသား အခြင့္အေရးေတြအတြက္ တိုက္ပြဲ မဝင္ပါဘူး၊ အင္န္ဂ်ီအိုေတြရဲ႕ အစီအစဥ္ေတြကိုသာ လုပ္ေနပါမယ္” လို႔ ကတိေပးခဲ့ရင္း ဗိုလ္သန္းစိန္အစိုးရက ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ခ်က္ျခင္းပဲ တည္ေထာင္ခြင့္ ေပးမွာပါ။ သမဂၢ အေဆာက္အဦေတြကိုလည္း သူတို႔ကေတာင္ ေဆာက္ေပးပါလိမ့္ဦးမယ္။
ျပန္စဥ္းစားလိုက္ရင္ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းမွာ ပါတီအဖြဲ႔အစည္းေတြ ကြဲျပဲခဲ့တာ မနည္းပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဗကသ ကြဲတယ္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ကြဲတယ္ဆိုတာ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ေက်ာင္းသားေလာကထဲမွာ ေက်ာင္းသားညီၫြတ္ေရးတပ္ဦး၊ ဒီအက္စ္အို၊ တပ္ဦးသစ္၊ အင္အားစသျဖင့္ မတူတဲ့ အင္အားေတြ ၿပဳိင္ဆိုင္ခဲ့ၾကေပမယ့္ ဘယ္သူကမွ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ သမဂၢ ထေထာင္တယ္လို႔ မလုပ္ဝံ့၊ မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ သမဂၢရဲ႕ အရွိန္အေစာ္က ႀကီးလြန္းလို႔ အားလံုးပဲ ေက်ာင္းသားထုရဲ႕ဆႏၵကို ေလးစားရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး လူထုကလည္း ဒါမ်ဳိးကို မၾကံေကာင္းမစည္ရာဆိုၿပီး ႏွာေခါင္း႐ံႈ႕ၾကမွာပါ။
ေနာက္ေထာက္ျပသင့္တယ္ထင္တဲ့ အခ်က္တခ်က္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ဗဟိန္း၊ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ စသူေတြ တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့၊ သမိုင္းမွာ အစဥ္အလာႀကီးခဲ့တဲ့ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာေက်ာင္းသားသမဂၢကုိ နာမည္ေျပာင္းဖို႔ဆိုတာမ်ဳိးလည္း ဘယ္သူမွ မေတြးဝံ့၊ မၾကံစည္ဝ့ံခဲ့ၾကပါဘူး။ ဗိုလ္ေနဝင္းနဲ႔ စစ္အာဏာရွင္အဆက္ဆက္က သမဂၢေတြနဲ႔ သမဂၢ အစဥ္အလာတို႔ကို သမိုင္းစာမ်က္ေပၚက ေပ်ာက္သြားေအာင္ ရာစုႏွစ္တဝက္ေလာက္ လုပ္လာေတာ့ သမိုင္းကို မသိ၊ သမိုင္းကို ထိုက္တန္စြာတန္ဖိုး မထားတတ္သူေတြက ဒါေတြကို မေလာက္ေလး မေလာက္စားမ်ား လုပ္လာသလားလို႔ စဥ္းစားစရာျဖစ္ေနပါတယ္။ ဗိုလ္ေနဝင္းဟာ ဗမာစကားေဝါဟာရ၊ သတ္ပံုေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္ေလ့ရွိတယ္ဆိုတာကိုလည္း မေမ့သင့္ပါတူး။
ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြ မကြဲခဲ့၊ စင္ၿပိဳင္ေတြ မေပၚခဲ့တာရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းရင္းတခုကေတာ့ သမဂၢေတြရဲ႕သမိုင္းမွာ ဘယ္ သံ႐ံုး၊ ဘယ္ႏိုင္ငံရဲ႕ (အင္န္ဂ်ီအို ဆိုတာ အဲဒီတုန္းက မေပၚေသးပါ)၊ ဘယ္ျပင္ပ အင္အားစုရဲ႕ အကူအညီ အေထာက္အပံ့ကိုမွ မယူခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သမဂၢေတြဟာ ျပည္သူလူထုနဲ႔ ေက်ာင္းသားထုဆီက အလွဴခံၿပီး အသက္ရွင္ လႈပ္ရွားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဖာက္ျပန္တဲ့ အာဏာပိုင္ေတြက ေက်ာင္းသားသမဂၢ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ကိုယ့္လူအျဖစ္ ေမြးဖို႔၊ ဝယ္ယူဖို႔ႀကိဳးစားရာမွာ ရာထူးေပး၊ ေငြေပးလုပ္တဲ့ နည္းေတြကိုလည္း တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသံုးျပဳခဲ့ပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ ဖမ္းထားၿပီး အလုပ္အကိုင္ေပးမယ္၊ ရာထူးေပးမယ္၊ လက္နက္ခ်လို႔ အၾကပ္ကိုင္တာမ်ဳိးေတြလည္း ရွိပါတယ္။
ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြဟာ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈေတြအျပင္ စာေပပညာရွင္ေတြကို ဖိတ္ေခၚ ေဟာေျပာေစတာနဲ႔ ပညာေရး ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ၊ တကၠသိုလ္ ေငြရတုသဘင္ပြဲ စတာေတြ က်င္းပခဲ့ေပမယ့္ ေစ်းေရာင္းပြဲနဲ႔ ေငြရွာတာမ်ဳိး မလုပ္ပါဘူး။ ရပ္ကြက္ထဲ၊ ေစ်းထဲ၊ အလွဴခံထြက္တာေတာ့ လုပ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢ၊ အထူးသျဖင့္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြကို ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက ေငြေၾကးေထာက္ပံ့တဲ့ အစဥ္အလာကို ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီအစိုးရက သူတို႔ႏိုင္ငံမွာနည္းတူ စနစ္တခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါကို လြတ္လပ္ေရးေနာက္ပိုင္း အစိုးရမ်ားကလည္း လိုက္နာက်င့္သံုးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဗိုလ္ေနဝင္းက အာဏာသိမ္းၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ သမဂၢေတြလည္း ဥပေဒေဘာင္ အျပင္ဘက္ေရာက္၊ ဒီ အစဥ္အလာလည္း ေပ်ာက္ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ အမွန္မွာ အစိုးရကေပးတယ္ဆိုတဲ့ေငြဟာ စာသင္ႏွစ္အစမွာ ေက်ာင္းသားေတြဆီက ေကာက္ခံထားတဲ့ ေငြေတြျဖစ္လို႔ ေက်ာင္းသားေတြကေပးတဲ့ ေငြလို႔ဆုိမွ ပိုမွန္မွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေငြဟာ သမဂၢရဲ႕ တႏွစ္စာ အသံုးအတြက္ မလံုေလာက္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေက်ာင္းသားေတြဆီမွာ ခြက္ထိုး အလွဴခံတာ၊ လူထုဆီမွာ ျဖတ္ပိုင္းျဖတ္ အလွဴခံတာေတြ လုပ္ရပါတယ္။ သမဂၢဆိုတာဟာ ဒီလိုနည္းနဲ႔ ရံပံုေငြေတြရခဲ့တာျဖစ္ေလေတာ့ ေက်ာင္းသားထုမ်က္ႏွာနဲ႔ ျပည္သူ လူထုမ်က္ႏွာကလြဲလို႔ ဘာမွ ေထာက္ထားစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။
ဒီလို အေၾကာင္းရင္းေတြေၾကာင့္ပဲ ဗမာျပည္ ေနာက္ပိုင္းသမိုင္းမွာ ကိုလိုနီ နယ္ခ်ဲ႕သမားေရာ စစ္အာဏာရွင္ေတြအပါ ဖိႏွိပ္တဲ့ အစိုးရေတြအဖို႔ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြဟာ အႀကီးမားဆံုး ပစ္မွတ္တခုအျဖစ္ တည္ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ သူတို႔ဟာ ေက်ာင္းသားသမဂၢကို နည္းမ်ဳိးေပါင္းစံုနဲ႔ သူတို႔ အပိုင္ျဖစ္ဖို႔ လံုးပမ္းခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါကို ဖဆပလ အစိုးရ လက္ထက္တုန္းက ဆိုရွယ္လစ္ပါတီက နည္းမ်ဳိးေပါင္းစံုနဲ႔ ညစ္တီးညစ္ပတ္ လုပ္ခဲ့သလို ရွစ္ေလးလံုးေနာက္ပိုင္းမွာ ဗိုလ္ခင္ၫြန္႔တို႔ ေထာက္လွမ္းေရးကလည္း ေငြပံုေပးတာအပါ နည္းလမ္းေပါင္းစံု အသံုးျပဳခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုအခါမွာ တခ်ိန္တုန္းက တခုတည္းေသာ ေက်ာင္းသားသမဂၢဆိုတဲ့မူအေပၚမွာ မားမားရပ္ၿပီး အနာခံခဲ့တဲ့ သမဂၢေခါင္းေဆာင္နဲ႔ ေက်ာင္းသားအဆက္ဆက္ကို သတိရမိပါတယ္။
တပါတည္းမွာပဲ ဒီေန႔ေခတ္ ေက်ာင္းသားမဂၢေဖာ္ထုတ္ေရး၊ သမဂၢအလံေတာ္ေအာက္မွာ တိုက္ပြဲဝင္ေရးတို႔အတြက္ လံုးပမ္းေနသူအားလံုးကိုလည္း ေက်ာင္းသားသမဂၢကို စတင္တည္ေထာင္ခဲ့သူနဲ႔ သယ္ေဆာင္ခဲ့သူေတြရဲ႕ ဆႏၵနဲ႔ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြကို သတိရၾကပါ၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ ကစလို႔ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ (၇) ရက္ အေရးေတာ္ပံုအလယ္ ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုအထိျဖစ္တဲ့ ဂုဏ္ေျပာင္လွတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ တိုက္ပြဲႀကီးေတြနဲ႔ အဲဒီတုန္းက စိတ္ဓာတ္ေတြကို သတိရၾကပါလို႔ သတိေပးလိုပါတယ္။ သူတို႔ေတြဟာ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြ တည္တံ့ေရးအတြက္ အသက္ေတာင္ေပးခဲ့ၾကတာပါ။ တကယ္ေတာ့ ဒီေန႔အထိ အသက္ဝင္တည္ရွိေနတဲ့ ေက်ာင္းသားသမဂၢဟာ ဗမာျပည္သမိုင္းမွာ သက္တမ္းအရွည္ဆံုး အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္မယ္ဆိုတာကိုလည္း မေမ့သင့္ပါဘူး။
ရဲေဘာ္
ဖိုးသံေခ်ာင္း
အိုနာသေခရီးအစသို့ ကိုးရက်တာ..
2 months ago
No comments:
Post a Comment