ေလာကဟူသည္ ဆန္႔က်င္ဘက္အရာမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔တည္ထားသည္ဆိုေသာ ေဝါဟာရကို တစံုတေယာက္က စတင္ ေျပာဆိုခဲ့ေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္လည္း ထုိသူ မေျပာမီကပင္ တည္ရွိျခင္းက ရွိႏွင့္ၿပီးျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ က်ေနာ္ မေမြးဖြားမီကပင္ရွိႏွင့္ေသာ ယင္းနိယာမက က်ေနာ့္ဘဝကိုပါ သက္ေရာက္ေစခဲ့ပါသည္။
ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးတစ္ခုတြင္ ေမြးဖြားခဲ့ၿပီးေနာက္ ေတာရြာကေလးမ်ားတြင္ ႀကီးျပင္းခဲ့ရသည့္ က်ေနာ္သည္ ယေန႔အခ်ိန္ထိ ေတာသားလား ၿမိဳ႕သားလား ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခြဲျခားမသိခဲ့ေပ။ ေတာသား ၿမိဳ႕သား ဘယ္ဟာမွ် မေသခ်ာေသာ္လည္း ႏိုင္ငံသားတစ္ေယာက္ေတာ့ ျဖစ္ရေပလိမ့္မည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္ဟု အခ်ဳိ႕က ေကာက္ခ်က္ေပးေကာင္းေပးေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္လည္း က်ေနာ္ကား မည္ကာမတၱမွ်ပင္။
ကိုယ့္ေျမကိုယ့္ေရ ကိုယ့္ေဒသျဖစ္ေသာ ေတာမွာလည္း မရွိ၊ ၿမိဳ႕မွာလည္း မရွိ၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာလည္း မရွိေသာ က်ေနာ့္အဖို႔ အလြမ္းေတြသာ ရွိႏွင့္ေပသည္။
အလြမ္းကား စံုလွ၏။
အညာက သင္းသင္းကေလး ေမႊးၾကဴသည့္ တမာနံ႔ကေလးေတြကို လြမ္းသည္။
မေလွာ္တတ္ ေလွာ္တတ္ တစ္ကိုယ္တည္းေလွာ္သျဖင့္ ပတ္ခ်ာလည္ေနသည့္ ေလွတစ္စင္းႏွင့္ လူငယ္ငယ္ကေလးကို ၾကည္ျဖဴခဲ့ေသာ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚက ေခ်ာင္းငယ္ကေလးကို လြမ္းသည္။
ေနၾကာ႐ိုင္းမ်ား စီတန္းေပါက္ေနသည့္ အေကြ႔အေကာက္ အတက္အဆင္း မ်ားျပားလွသည့္ ရွမ္းေျမျမင့္က လမ္းၾကမ္းၾကမ္းကေလးမ်ားကို လြမ္းသည္။
ေန႔ဘက္တြင္ မီးလင္း၍ ညဘက္တြင္ ပိန္းပိတ္ေအာင္ ေမွာင္ေနသည့္ ၿမိဳ႕ျပက ဓာတ္မီးတိုင္ကေလးမ်ားကို လြမ္းသည္။
တံခါးေခါက္သံမ်ားကို နားစြင့္ရင္း ႏိုးတစ္ဝက္ ေပ်ာ္တစ္ဝက္ အိပ္ခဲ့ရေသာ ညကေလးမ်ားကို လြမ္းသည္။
ရင္ခုန္စရာ၊ ၾကည္ႏူးစရာ၊ စိုးရိမ္စရာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ၊ ငိုေႂကြးစရာ အားလံုးက ခုေတာ့ လြမ္းေမာစရာပါေပ။
ဥသွ်စ္သီး၏ ေစးကပ္ကပ္အရသာကို ျမည္းစမ္းရင္း သို႔တည္းမဟုတ္ မမွည့္တမွည့္ မန္က်ည္းသီးမ်ားကို ဆားျဖင့္ တို႔စားရင္း ေျမတလင္းဝယ္ စပါးနယ္ခဲ့စဥ္ ခံစားခဲ့ရသည့္ ေနအပူရွိန္ကား ဘဝတေလွ်ာက္ အပူျပင္းဆံုးျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ထင္မွတ္မွားခဲ့သည္။
ဘဝေက်ာင္းႀကီးသည္ ထိုထက္ျပင္းျပေသာ အပူတို႔ကို က်ေနာ္တို႔အား ျမည္းစမ္းေစခဲ့သည္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ရင္ထဲသို႔ အပူေတြတသီႀကီး ေလာင္းခ်ခဲ့သည္။
မည္မွ်ပူခဲ့သည္ကို မတြက္ဆမိေသာ္လည္း ေလာင္ကြၽမ္းမႈမ်ားက က်ေနာ္တို႔အား ႏွိပ္စက္ၿပီးခဲ့ေလၿပီ။ က်ေနာ္က ထိုအပူမ်ားၾကားမွေန၍ ငယ္ငယ္က အပူေပ်ာ့ေပ်ာ့ကို ျပန္လည္တမ္းတေနမိသည္။
စပါးရိတ္သိမ္းေႁခြေလွ႔ၿပီး၍ ေျမပဲေပၚခ်ိန္သည္ က်ေနာ္တို႔ ရြာတြင္ သႀကၤန္က်ခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ဤအမွတ္သေကၤတက တျခား အရပ္ေဒသ တျခား ျပကၡဒိန္မ်ားႏွင့္ တူခ်င္မွ တူပါလိမ့္မည္။ က်ေနာ္တို႔ရြာတြင္ အလွျပကား မရွိ၊ ေရပက္မ႑ပ္ မရွိပါ။ မ်က္ႏွာတြင္ ေပါင္ဒါေတြ အေဖြးသားလိမ္းရင္း ရြာလမ္းတေလွ်ာက္ လွည္းေမာင္းထြက္တတ္ေသာ ဖိုးေထာင္တို႔ တသိုက္၊ ရံဖန္ရံခါ ၿမိဳ႕မွေရာက္လာတတ္သည့္ ေက်ာင္းဆရာေလး ကိုေက်ာ္၏ ညီဝမ္းကြဲတခ်ဳိ႕မွလြဲ၍ ရြာ၏ မူလအေနအထားအတိုင္းသာပင္။
သို႔ေသာ္လည္း က်ေနာ္တို႔ရြာတြင္ ရင္ခုန္ဖြယ္ျဖစ္သည့္ သႀကၤန္ရွိေနေၾကာင္း ေတာ္ရံုလူက မသိၾကပါ။ ထိုသႀကၤန္ကို ႏွစ္တိုင္းဦးေဆာင္သူက ရြာေတာင္ပိုင္းက မက်င္ျဖစ္သည္။ သူက ရြာရွိ အိမ္ေထာင္သည္အမ်ဳိးသမီးအခ်ဳိ႔ကို ဦးေဆာင္သည္။
သူတို႔က ေရပက္မ႑ပ္ မထိုးပါ။ သို႔ေသာ္လည္း သက္တမ္းႀကီးရင့္လွၿပီျဖစ္ေသာ ကုကၠိဳပင္ႀကီးမ်ားက သူတို႔၏ မ႑ပ္လည္းဟုတ္၊ ကတုတ္က်င္းလည္းဟုတ္၊ စစ္မ်က္ႏွာလည္း ဟုတ္သည္။ ရြာထဲက လူပ်ဳိေပါက္မ်ားက သူတို႔ကို ေၾကာက္သည္။ ေဝးေဝးက ေရွာင္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း မက်င္တို႔၏ ကြၽမ္းက်င္လွသည့္ ေျပာက္က်ားစစ္ဆင္ေရးကို ေတာ္႐ံုျဖင့္ မလြတ္ႏိုင္ၾကပါ။
သူတို႔ ဖမ္းမိသည့္ လူပ်ဳိေယာက္်ားေလးမ်ားသည္ တဒဂၤအတြင္းမွာပင္ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာေျပာင္းသြားႏိုင္ေပသည္။ စည္းခ်က္မညီမညာ လက္ခုပ္တီးရင္း တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္သီဆိုေနၾကသည့္ ေတးသြားမ်ားအတိုင္း က ရမည္၊ ႀကိဳးတုပ္ခံရမည္၊ အိုးမည္းေခြ ခံရမည္ေပါ့။ အကယ္၍ သူတို႔ အမ်ဳိးသမီးအုပ္စုထဲမွ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ေယာက္်ားေလးမ်ားက ဖမ္းမိခဲ့လွ်င္လည္း ထိုနည္းႏွင္ႏွင္ပင္။ သူတို႔သည္ လူ႔အခြင့္အေရး ဆိုသည္ကို မသိ၊ အမ်ဳိးသား အမ်ဳိးသမီးအခြင့္အေရးဆိုသည္တို႔ကို မသိပါ။ သို႔ေသာ္ စိတ္မဆိုးတတ္ၾကပါ။
ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးထူးျခင္း၏ တစ္ဖက္တြင္ ေအးျမၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ျမင္ကြင္းမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ အခ်ဳိ႕မိန္းမပ်ဳိကေလးမ်ားက ရြာဦးဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသို႔ သြားေရာက္ကာ ဥပုသ္သီတင္းေဆာက္တည္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ ေယာက္်ားပ်ဳိမ်ားကလည္း ဆြမ္းအုပ္ပို႔ရင္း သမာဓိပိုး ပိုးၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ ေယာက္်ားပ်ဳိမ်ားကမူ ဥပုသ္သည္ မိန္းကေလးအခ်ဳိ႕ကို ေရေလာင္းခြင့္ရေအာင္ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ႀကိဳးပမ္းၾကသည္။
ထိုကာလ၊ ထိုအခ်ိန္မ်ားသည္ မိုးအံု႔ခ်င္ အံု႔မည္၊ ေနသာခ်င္ သာမည္၊ ပိေတာက္ပြင့္လွ်င္ ပြင့္မည္။ အေလ့အထကေတာ့ ႐ုတ္ခ်ည္း ေျပာင္းလဲျခင္း မရွိပါ။ ထို႔အတူ ရြာ၏ လူေနမႈအခင္းအက်င္းကလည္း လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ မေျပာင္းလဲခဲ့ပါ။
က်ေနာ္သည္ ဝါးလံုး ခပ္ေသးေသးကေလးမ်ားကို ေရျပြတ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးတတ္ေသာ အစ္ကိုတို႔ကို ေက်ာခိုင္း၍ ေမာ္တာျဖင့္စုပ္ကာ ပိုက္ျဖင့္ ေရျဖန္းပက္သည့္ သႀကၤန္မ်ားရွိရာ အရပ္ေဒသမ်ားဆီ ထြက္ခြာခဲ့သည္။ လသာေသာ ညမ်ားကို ေက်ာခိုင္းခဲ့သည္။ ၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕ျပမ်ား၏ ဘာသာစကားကို ေလ့လာရင္း ဘဝသင္ခန္းစာမ်ားကို ရြတ္ဖတ္ခဲ့သည္။ သိျခင္း၊ မသိျခင္းမ်ား ေရာေထြးေနသည့္ ဝန္းက်င္မ်ားကို မသိျခင္းမ်ားျဖင့္ ျဖတ္သန္းခဲ့သည္။ တစံုတရာ တိမ္းေစာင္းေနသည့္ ကမာၻေလာကႀကီးေပၚတြင္ ခပ္ယိုင္ယိုင္ လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့သည္။
သႀကၤန္ေပါင္းမ်ားစြာကို ျဖတ္သန္းမိေသာအခါ က်ေနာ့္မွာ ပိုင္ဆိုင္မႈေပါင္း မ်ားစြာရွိလာသည္။ အထူးသျဖင့္ ႐ႈံးနိမ့္မႈမ်ား၊ မုန္းတီးမႈမ်ား၊ မွားယြင္းမႈမ်ား၊ ကတိကဝတ္ျပဳခဲ့မႈ အေႂကြးမ်ားျဖစ္သည္။ ေက်းလက္သႀကၤန္ကို ဆံုေတြ႔ခဲ့ရသည့္ ငယ္ငယ္တုန္းက အခ်ိန္ေတြကိုလည္း ထြက္ေပါက္တစ္ခုလို လြမ္းဆြတ္မိျပန္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း က်ေနာ္ကား ကမာၻထဲမွာပင္ ကမာၻႏွင့္ေဝးကြာေနသူတစ္ဦး ျဖစ္ေနေပသည္။
သခ်ၤာစာအုပ္ျပင္ပက ညီမွ်ျခင္းမ်ားကား ႐ႈပ္ေထြးသည္ဟု အေသအခ်ာမသိမီမွာပင္ က်ေနာ္က ညီမွ်ျခင္းမ်ားစြာၾကားမွာ နစ္ျမဳပ္ေနခဲ့သည္။ အခ်ဳိ႕က ခင္မင္ၾကေသာ က်ေနာ့္အား အခ်ဳိ႕က အဆေပါင္းမ်ားစြာ မုန္းတီးၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က ဖိတ္ေခၚခ်င္ေသာ က်ေနာ့္ကို အခ်ဳိ႕က ခါးခါးသီးသီး ေမာင္းထုတ္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က အက်ဳိးရလဒ္ အထိုက္အေလ်ာက္ ခံစားေနရသူဟု ယူဆထားေသာ က်ေနာ့္ကို အခ်ဳိ႕က အမႈိက္တစ္ခုလို ကင္ပြန္းတပ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယေန႔ခ်ိန္ထိ အမႈိက္ပံုးတစ္ခုခုထဲ က်ေနာ္ မဆင္းဝံ့ေသးပါ။ အမႈိက္ပံုးထဲ ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္ေနမည္ဆိုလွ်င္လည္း ကိုယ္တိုင္သိခ်င္မွ သိပါလိမ့္မည္။ က်ေနာ့္လို မသိေသာသူမ်ားလည္း က်ေနာ့္အနားမွာ ရွိခ်င္ရွိပါလိမ့္မည္။
တခါတရံ ရဲဝံ့၍ တခါတရံ ေၾကာက္ရြံ႕စိုးရိမ္တတ္ေသာ၊ တခါတရံ တည္ၿငိမ္၍ တခါတရံ ဂဏွာမၿငိမ္ျဖစ္တတ္ေသာ က်ေနာ္က ဆန္႔က်င္ဘက္သေဘာတရားမ်ားကို ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကာကြယ္ဖို႔ လက္ခံတတ္မိသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေရရာလွသည္ေတာ့ မဟုတ္။
တ႐ုတ္ ပညာရွိ လင္ယုတန္က ဆိုသည္။
“ကေလးဘဝတုန္းက ကြၽႏု္ပ္ ဘာမွ် မသိခဲ့ပါ။
ေကာလိပ္ေရာက္တဲ့အခါ အလံုးစံု သိတယ္လို႔ ထင္မိတယ္။
ဘြဲ႔ရၿပီးခ်ိန္က်ျပန္ေတာ့ ငါ ဘာမွ မသိပါလားလို႔ သေဘာေပါက္သြားတယ္။
ဒါေပမယ့္ လူလတ္ပိုင္းေရာက္တဲ့အခါ အကုန္သိတယ္လို႔ ထင္ျပန္ေရာ။
အိုမင္းတဲ့အခ်ိန္ေရာက္ေတာ့မွ ငါ ဘာမွကို မသိပါလားလို႔ သေဘာေပါက္မိျပန္တယ္”
လင္ယုတန္က ပညာရွိျဖစ္သည္။ က်ေနာ္က ဘာမွ် မဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ သိပ္ၿပီး မေတြးရဲပါ။ ။
ထိန္လင္း
၈၊ ၄၊ ၂ဝဝ၃
(ငယ္ငယ္တုန္းက အေၾကာင္းကို ငယ္ငယ္တုန္းက (လြန္ခဲ့တဲ့ ၉ ႏွစ္က) ေရးထားတာပါ။
No comments:
Post a Comment