အိမ္တအိမ္ထဲတြင္ ေန႔ခ်င္းအၿပီး႐ိုက္သည္။ မင္းသားႏွင့္ မင္းသမီးတို႔၏ အခ်စ္ခန္း႐ိုက္သည့္ေနရာမ်ားကလည္း တကားႏွင့္တကား ထပ္ေနသည္။ ေကာ့စ္က်ဴးမ္ ဒီဇိုင္းနာ (အဝတ္အစား ဒီဇိုင္နာ) မပါလို႔လား။ ဒါမွမဟုတ္ ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားမွာ စိုးလို႔ေလလား။ မင္းသား၊ မင္းသမီးတို႔၏ အက်ႌအဝတ္အစားမ်ားကလည္း တကားႏွင့္တကား တူေနသည္။ ၾကည့္ရသည္မွာ စ်ာန္ပ်က္ရသည္ခ်ည္း။
မင္းသားကလည္း တကားၿပီးတကား သူ၊ မင္းသမီးကလည္း တကားၿပီးတကား သူမ။ စန္းတက္တုန္း ႐ိုက္ထား။ ထုတ္လုပ္သူက ျမတ္မွ႐ိုက္သည္။ ဒါ႐ိုက္တာ၏ အခန္း၊ ဇာတ္ညႊန္းဆရာ၏ အခန္းကား လကြယ္ည ေဆာင္းႏွင္းမႈန္ေတြအၾကား ျမင္ကြင္းကို စူးစိုက္ၾကည့္ေနရသလို မၿပီျပင္ မႈန္ဝါးဝါးႏွင့္ …..။
စႏၵယားဆရာႏွင့္ တပည့္မ သူေဌးသမီးတို႔ ခ်စ္ႀကိဳက္သြားၾကသည္။ လြတ္လပ္သည့္ အရြယ္ေရာက္လူငယ္ေတြပဲ။ ႏွစ္လံုးသားတစံုကလည္း အႏုပညာအေပၚမွာ တထပ္တည္း။ ဒီေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ဦး ခ်စ္ၾက၊ ႀကိဳက္ၾကသည္မွာ မဆန္း။ ဒါေပသိ သိတဲ့အတိုင္းပဲ လူတန္းစားကြာဟမႈက စကားေျပာလြန္းလွသည္။ သူေဌးသမီး၏ မိဘမ်ားက လံုးဝ သေဘာမတူၾက။ ေအာင္မယ္ အႏူလက္နဲ႔ ေရႊခြက္ႏႈိက္ခ်င္လုိ႔ ဘယ္ရလိမ့္မလဲ။ ဒါက ပေဒသရာဇ္နဲ႔ အရင္းရွင္ အထက္လႊာ လူတန္းစားစ႐ိုက္ကို ေဖာ္ျပလိုက္ျခင္း။ သမီးျဖစ္သူကုိ သူတို႔လို မနီး႐ိုးစြဲ ခ်မ္းသာသူ သူေဌးသားတဦးႏွင့္ အျမန္ေပးစားေတာ့မည္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ခ်စ္သူႏွစ္ဦး ခုိးယူေပါင္းသင္းၾကဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကသည္။
လြဲပါသည္။ ခ်စ္သူႏွစ္ဦး ခ်ိန္းဆိုထားသည္မ်ား အကုန္အစင္လြဲခဲ့ပါသည္။ စႏၵယား ဆရာေလးက ဂ်စ္ကားျဖင့္အလာ လမ္းမွာ တပည့္မတဦး၏ အသည္းအသန္ျဖစ္ေနေသာ မိခင္ကို ေဆး႐ံုလိုက္ပို႔ရသည္။ ေဆး႐ံုေရာက္ေတာ့ မၾကာပါ။ မိခင္ျဖစ္သူ လူနာခမ်ာ ဆံုးပါးသြားရွာပါသည္။ ခ်ိန္းထားတဲ့ ေစတီကို အေျပးသြားခဲ့သည္။ အခ်ိန္ကား လြန္စြာ ေနာက္က်ခဲ့ေလၿပီ။
ေစတီ၏ ရင္ျပင္ေပၚတြင္ ေမာင့္ကိုေမွ်ာ္ေနရင္း သက္ျပင္းေမာမ်ားျဖင့္ တကိုယ္လံုး တုန္ရီေနခဲ့သည္။ မလာႏိုင္ေသးပါလား။ သူမ၏ မိခင္ႏွင့္ ဖခင္ျဖစ္သူတို႔ ေစတီေပၚလုိက္လာၾကသည္။ မိခင္က သမီးအမိုက္မကို ပါး႐ိုက္၊ နား႐ိုက္ကာ ျပန္ေခၚသြားသည္။ ေစတီရင္ျပင္ေပၚမွ ေႏြေလ၏ သယ္ေဆာင္ရာ ေရြ႕လ်ားေမ်ာပါေနေသာ ေရာ္ရြက္ဝါမ်ားကို အနီးကပ္ ႐ိုက္ျပသည္။ ေႏြေလ သယ္ေဆာင္ရာ လိုက္ပါလြင့္ေျမာေနေသာ သစ္ရြက္ဝါေႂကြမ်ားထံမွ ငိုညည္းသံလိုလို၊ ႐ႈိက္ငင္တုန္ရီေနသလိုလို။ စႏၵယားဆရာေလး ေရာက္လာသည္။ ခ်စ္သူ က်က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ေျခရာ၊ လက္ရာ သက္ေသခံ ပစၥည္းကေလးမ်ားကို ႐ိုက္ျပသည္။ ပရိသတ္ထံမွ သက္ျပင္းလား၊ ႀကိတ္၍ ႐ႈိက္သံေတြလား။ သဲ့သဲ့ သဲ့သဲ့ႏွင့္ …။
မိဘေတြေပးစားမည့္ သူေဌးသားကုိ ယူရေတာ့မည္။ မဂၤလာ အခန္းအနားကိစၥကို စီစဥ္ၾကသည္။ ဧည့္ခံပြဲတြင္ ေတးဂီတဝိုင္း ငွားရန္ကိစၥကို ေရာက္လာသည္။ သတို႔သမီးေလာင္းက ေတာင္းဆုိမႈတခုကို ျပဳသည္။ ကတိမတည္ေသာ ခ်စ္သူေဟာင္း စႏၵယားဆရာ၏ တီးဝိုင္းကို ငွားေပးပါ။ သူ ခ်စ္သူေဟာင္း စႏၵယားဆရာကိုယ္တိုင္ စႏၵယားတီးၿပီး ဧည့္ခံပါေစ။ ဒါဟာ က်မနဲ႔ စႏၵယားဆရာၾကားမွာ ဘာမွ် အေပးအယူ မရွိေတာ့တဲ့အေၾကာင္းကို က်မ လက္ထပ္မယ့္သူ သိေစ၊ ျမင္ေစခ်င္လို႔ပါ။ အားလံုးက စိတ္မသက္မသာႏွင့္ ေတာင္းဆိုမႈကို လက္ခံလိုက္ၾကသည္။
မဂၤလာ အခမ္းအနားကား စေလၿပီ …..
“ႏွစ္ကိုယ္တူ ခ်စ္သမွ်ရယ္ …. အလိုတူ ရွစ္ဆကဲ ”
သတို႔သမီးျဖစ္ေစခ်င္သည့္အတိုင္း က်င္းပသည့္မဂၤလာပြဲ။ သီခ်င္းဆိုသူက ေဆး႐ံုတြင္ ေသဆံုးခဲ့ရေသာ မိခင္၏သမီး၊ စႏၵယားဆရာ၏ တပည့္မ၊ ပူပူေႏြးေႏြး ဇနီးသည္။ စႏၵယားဆရာက စႏၵယားကိုသာ ေခါင္းငံု႔တီးခတ္ေနပါသည္။ အခမ္းအနားကို မၾကည့္။ သီဆုိေနသူကေလးခမ်ာ “ႏွစ္ကိုယ္တူ ခ်စ္သမွ်ကို” မဂၤလာသီခ်င္းကို ဆိုေနရင္းက ႀကိတ္ၿပီး ႐ႈိက္ေနသည္။ ဒါကို သတို႔သမီးက ျမင္သည္။ ထူးဆန္းလြန္းေနကာ သိလိုသျဖင့္ ေတးဂီတဝိုင္းမွ အဖြဲ႔ဝင္တဦးကို ခ်ဥ္းကပ္ ေမးျမန္းသည္။ စႏၵယားဆရာ၏ အရင္းႏွီးဆံုး သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူကို ေမးျမန္းျခင္းျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းစံုကို သိရပါၿပီ။ ျဖစ္မွျဖစ္ရေလ “ေမာင္” ရယ္။
ကုန္ဆံုးသြားေသာ ႏွစ္ကာလမ်ားကို မိုးစက္၊ ပိေတာက္ပန္း၊ တစစႀကီးျပင္းလာေသာ ကေလး၏ ပံုရိပ္မ်ားျဖင့္ ႐ိုက္ျပသည္။ စႏၵယားဆရာ၏ ဇနီးသည္ တပည့္မကေလးမွာ ကေလးကုိ မီးဖြားရင္း ေသဆံုးသြားခဲ့သည္။ သားကေလးကို ႀကီးျပင္းလာေအာင္ေမြးျမဴရင္း စႏၵယားဆရာကား ယစ္ထုပ္ႀကီး ျဖစ္၍ေနၿပီ။ ဧည့္ခံပြဲ၊ အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ သား၊ ေရေႏြး ခရားအိုးထဲမွ အရက္၊ အၾကမ္းပန္းကန္ထဲသုိ႔ အရက္ငွဲ႔ကာ စႏၵယားတီးရင္း ပက္ေနေသာ …. အသည္းကြဲ မုဆိုးဖို စႏၵားယားဆရာ …။
သူေဌးသမီးေနရာတြင္ ႐ုပ္ရွင္နယ္သုိ႔ တဖန္ျပန္လည္ဝင္ေရာက္လာသူ မမႏု (ခင္သန္းႏု) က သ႐ုပ္ေဆာင္သည္။ သူမကား သူသ႐ုပ္ေဆာင္ရမည့္ ရင္ထဲက ခံစားမႈမ်ားကို မ်က္လံုးႏွင့္ စကားေျပာတတ္၊ သ႐ုပ္ေဆာင္တတ္သည့္ မင္းသမီးျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္က ျပည္ေထာင္စုမယ္ ဆုကိုရရွိခဲ့သူလည္း ျဖစ္သည္။ စႏၵယားဆရာေနရာတြင္ မင္းသား ကိုေနေအာင္က သ႐ုပ္ေဆာင္သည္။ ႐ုပ္ရွင္နယ္သို႔ မဝင္ေရာက္ခင္ ကိုယ္ပိုင္အငွားကား ေမာင္းခဲ့သူျဖစ္သည္။ ႐ုပ္ရွင္နယ္သို႔ အဝင္ေနာက္က်ခဲ့ေသာ္လည္း ဘဝရွိခဲ့ေသာ ကိုေနေအာင္၏ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈမ်ားမွာ လက္ျဖားခါေလာက္ေအာင္ ေကာင္းပါသည္။
“ဘာဗ် ကေလးေတြ ေပ်ာ္ပါေစ ဟုတ္လား။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ လူတန္းစားေတြ ေပ်ာ္ပါးဖို႔ က်ဳပ္သားကို အသံုးခ်ခ်င္ရင္ အသံုးခ်ခ်င္တယ္လို႔ ေျပာပါဗ်ာ … ဟား … ဟား …ဟား … သြားေတာ့ … ခင္ဗ်ားသြားေတာ့ …. ျပန္ပါေတာ့ဗ်ာ … ဟား … ဟား … ဟား”
မမႏု၏ သမီး ေမသန္းႏုႏွင့္ ကိုေနေအာင္၏သား ဇင္ဝိုင္းတို႔မွာ သူငယ္ခ်င္းေတြ ျဖစ္ၾကသည္။ မႏၱေလး သႀကၤန္တြင္ သူတုိ႔အဖြဲ႔ သႀကၤန္ကားထြက္ၾကမည္။ ေမသန္းႏုတို႔က ကမည္။ ဇင္ဝိုင္းက ကီးဘုတ္ တီးမည္။ ဒါကို ကိုေနေအာင္က ခြင့္မျပဳ။ မမႏုက ကေလးေတြအတြက္ လာေျပာရွာသည္။ ကိုေနေအာင္က အထက္ေဖာ္ျပပါအတိုင္း မမႏုကို ဟားတုိက္လႊတ္လုိက္သည္။
မႏၱေလး သႀကၤန္ကား အစဥ္အလာႀကီးလြန္းလွသည္။ ဆရာႀကီး ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၏ ၿမိဳ႕မ ေတးဂီတအဖြဲ႔ႏွင့္ မႏၱေလး သႀကၤန္၊ ေငြငန္း၊ အလွျပ ေရသဘင္ကား၊ မႏၱေလးေတာင္၊ က်ဳံးပတ္လည္၊ ေစ်းခ်ဳိက မမအပ်ဳိမ်ား။ သႀကၤန္တိုင္း မပ်က္ကြက္ေအာင္ သြားေရာက္ဂုဏ္ျပဳ သႀကၤန္ေရကစားကာ သီခ်င္းမ်ားျဖင့္ မႏၱေလးလူထုကို ဧည့္ခံခဲ့သူ … ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၊ အဆိုေတာ္၊ စာေရးဆရာ၊ စႏၵာမဂၢဇင္း ထုတ္ေဝသူ ကိုဝင္းဦး (ကြယ္လြန္သူ) တုိ႔သည္ကား မႏၱေလး သႀကၤန္ႏွင့္ ခြဲမရ။ တထပ္တည္း။ တသားတည္း။ သမိုင္းဝင္ မႏၱေလးသႀကၤန္ ပံုရိပ္မ်ား ….။
သႀကၤန္မိုး ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားတြင္ လူထုဦးလွႏွင့္ လူထုေဒၚအမာတုိ႔၏ တူေတာ္သူ စက္မႈတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေဟာင္း၊ မဇၥိ်မလႈိင္း ေတးဂီတအဖြဲ႔၏ ပင္တုိင္ေတးေရး ဆရာ၊ ႀကိဳးၾကာသံ၊ ပန္းခ်စ္သူ သီခ်င္းတို႔မ်ား၏ ဥယ်ာဥ္မွဴးဖခင္ ကိုေမာင္ေမာင္ (ယခု ကြယ္လြန္)က ေတးဂီတမွဴး …။ ဒါ႐ိုက္တာက ႐ုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ကိုေဇာ္ဝမ္း (သူက သႀကၤန္မိုးတြင္ ဧည့္သည္ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ ယခု ကြယ္လြန္) ၏ အကိုျဖစ္သူ ေမာင္တင္ဦး …. ။
ေဖာ္ျပၫႊန္းဆိုခ်င္သည္မွာ သႀကၤန္မိုးသည္ ျမန္မာ့ရနံ႔၊ ယဥ္ေက်းမႈတုိ႔ ထံုမြမ္းေနသည္။ ေတးဂီတပိုင္းကလည္း အပိုအလို မရွိ။ ဇာတ္ကားကုိ အေကာင္းဆံုးပံ့ပိုးကာ ဇာတ္ကား၏ ဝိဉာဥ္လို ျဖစ္ေနသည္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ပိုင္း၊ ဒါ႐ိုက္တာပိုင္း၊ ဇာတ္ၫႊန္းပိုင္း၊ အဝတ္အစား ဒီဇိုင္းပိုင္း၊ ကင္မရာမင္းအပိုင္းတို႔မွာလည္း အပိုအလိုမရွိ ေကာင္းလြန္းလွသည္။ ပန္းခ်ီဆရာ၊ စာေရးဆရာ၊ ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ဦးဝင္းေဖ (တခါက အာဖက္ေအ မွ ဦးေဇာ္ဝိတ္)က ႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ပတ္သက္လို႔ သူ႔အျမင္ကို ေျပာရာမွာ “႐ုပ္ရွင္သည္ အေျပာ အဓိကမဟုတ္ အျပသာ အဓိက ျဖစ္သည္” ဟု။ က်ေနာ္တို႔ကား သူ႔႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္တတ္လာသည္ဟု ဆိုခ်င္သည္။ သူ ဒါ႐ိုက္တာလုပ္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ “မဟူရာ၊ ပန္းစကား၊ ႏွင္းဆီနီအိပ္မက္၊ သံမဏိလိပ္ျပာ” တုိ႔ကို ခုထိ စြဲလန္း အမွတ္ရေနတုန္း …။
သူ႔သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ဒါ႐ိုက္တာ၊ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၊ စာေရးဆရာႀကီး ဆရာျမတ္ေလး၊ ဒါ႐ိုက္တာ၊ အာခိတက္ခ်ား အင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းဆရာ၊ ပန္းခ်ီဆရာ ႀကီး ဦးခင္ေမာင္ရင္၏ “ႏွမလက္ေလွ်ာ့ ေနေလေတာ့” ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီးမ်ားကို လြမ္းေမာ အမွတ္ရေနမိပါသည္။
ခုေတာ့ ကေလးေတြေျပာလုိ႔ ဗမာကားေတြ ၾကည့္ျဖစ္သည္။ ဗြီဒီယိုကားေတြက မ်ားသည္။ အက္ရွင္ (အမူအယာ) ေတြက အလြန္အကၽြန္ ျဖစ္လြန္းလွသည္။ ရဲေဘာ္ႀကီးတေယာက္၏သားျဖစ္သူ (နယ္စပ္တြင္ ေမြးဖြားသူ) ကေလးက “ ဟာ ငိုျပန္ၿပီ” ဆိုၿပီး ဗမာကားမ်ားကို ကဲ့ရဲ႕သည္။ သူ ကဲ့ရဲ႕သည္မွာ မမွား။ မွန္ေနသည္။ မင္းသမီးတင္မက မင္းသားကလည္း ဇာတ္ကားစသည္ႏွင့္ ငိုေနသည္မွာ ဇာတ္ကားဆံုးသည္အထိ။ ေအာ္ ျဖစ္မွျဖစ္ရေလ။ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီးမ်ားမွာလည္း မ်ားမ်ားစားစား ေပၚထြက္မလာေတာ့။ ဖလင္ကို ႏိုင္ငံျခားမွ တင္သြင္းေနရသည္ဟုဆုိကာ စစ္အုပ္စုအစိုးရ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔ ေပၚလစီကားမ်ားကိုသာ ဦးစားေပး ဖလင္ခ်ေပးသည္။ အကယ္ဒမီဆိုသည္မွာ ေပၚလစီကား႐ိုက္မည့္သူမ်ားသာ ေသခ်ာေပါက္ရသည္။
ငယ္ငယ္က ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ဖက္ အမျဖစ္သူ၏မွတ္ခ်က္ကို ခုထိအမွတ္ရေနသည္။ ဗိုလ္ေနဝင္း၏ မဆလ ေခတ္တြင္ ျဖစ္သည္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ေကာင္းေသာ “ေက်းဂ်ဴး ကမၻာ” ဇာတ္ကားမွ သ႐ုပ္ေဆာင္မင္းသား ေဇာ္လင္းကုိ အကယ္ဒမီ မေပးသည့္ ကိစၥျဖစ္သည္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ ေဇာ္လင္းကို အကယ္ဒမီ မေပးတာလဲဟု က်ေနာ္ကေမးရာ အမက …
“ဟဲ့ ေဇာ္လင္းက သူပုန္ (ေတာ္လွန္ေရးသမား) အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္တာကိုး ဘယ္ေပးမလဲ”
“ဟာ အမကလဲ … ဒါဆို ေနာ္ကူးမ ဇာတ္ကားမွာ ေအာင္လြင္ႀကီးလဲ သူပုန္ဗိုလ္ပဲဟာ ဘာလို႔ သူ႔က်ေတာ့ အကယ္ဒမီရခဲ့လဲ”
အမျဖစ္သူ ျပန္ေျဖလိုက္သည္မွာ …..
“ဟဲ့ ေအာင္လြင္ႀကီးက သူပုန္ဗိုလ္ဆိုေပမယ့္ လက္နက္ခ်ခဲ့တယ္ေလ၊ ေနာ္ကူးမ ဇာတ္ကားမွာ၊ ဒါေၾကာင့္ အကယ္ဒမီေပးတာ ျဖစ္မွာေပါ့”
ဝူး …. ေမာပါတယ္ေလ။ လိုက္မမီေတာ့ဘူး။ ကိုေနေအာင္ ရယ္သလိုသာ ရယ္လိုက္ခ်င္ပါေတာ့တယ္။
ကိုရီးယား ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားက ဂလုိဘယ္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ အႏုပညာအရလည္း အားေကာင္းသည္။ ၾကည့္မိလွ်င္ မထခ်င္ေတာ့ စြဲသြားသည္။ ေသခ်ာ ၾကည့္ၾကည့္ေတာ့ သူတို႔၏ ႐ုပ္ရွင္ကားထဲမွ သ႐ုပ္ေဆာင္ မ်ားသည္။ အျပင္တြင္ ေတြ႔ေနက် လူသားမ်ားႏွယ္ ျဖစ္ေနသည္။ တကယ့္ ဘဝေတြထဲက လူကို ႐ိုက္ျပႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု ထင္သည္။ အိမ္နီးျခင္း ထိုင္းႏိုင္ငံကလည္း မေခပါ။ သူတုိ႔႐ုပ္ရွင္သည္ အေတာ့္ကို အဆင့္ျမင့္ေနပါၿပီ။ အႏုပညာအရေရာ၊ စက္ပစၥည္းပိုင္းအရေရာ တုိးတက္ေနပါၿပီ …။
သႀကၤန္ေရာက္ေတာ့မည္။ “သႀကၤန္ေႏြဦး တူးပို႔ … တူးပို႔ … တူးပို႔ … တူးပို႔ဗ်ာ” ျမနႏၵာ ေနညိဳသန္းခ်ိန္ … ေႏြဦး ကဗ်ာ ….. သႀကၤန္မိုး …. ေခတ္သည္ အဘယ္မည္ေသာ လူတန္းစားအတြက္ သႀကၤန္ကို ႀကိဳဆိုေနပါသနည္း …..။ ။
ၫႊန္းဆက္
၂၀၁၁။
ကမာပုလဲ ရဲ႕ ကေလာင္ခြဲတခုပါ။
No comments:
Post a Comment