“ဘံုအက်ဳိးစီးပြားခ်င္းတူရင္ တြဲလုပ္တယ္။ မတူရင္ တြဲမလုပ္ဘူး။ ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ ကိုယ့္ဖာသာလုပ္တယ္။ ဒါ သဘာဝပဲ။ ဘာမွမထူးဆန္းဘူး။ အျပစ္ေျပာစရာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္က ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့လမ္းကသြားသလို၊ သူလည္း သူႀကိဳက္တဲ့လမ္းက သြားပါေစ။ ဒါ လူတိုင္းရဲ႕ ေမြးရာပါအခြင့္အေရးပဲ။ ကိုယ့္အခြင့္အေရးကို ကိုယ့္ျမတ္ႏိုးသလို သူလည္း သူ႔အခြင့္အေရးကို တန္ဖိုးထားမွာပဲ။ ဒါကို နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး …”
“ျမန္မာလူမ်ဳိးက ႏွစ္ေယာက္ရွိရင္ ႏွစ္ဂိုဏ္းကြဲတယ္။ သံုးေယာက္ရွိရင္ သံုးဂိုဏ္းကြဲတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ မညီညြတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မတိုးတက္တာ” ႏိုင္ငံေရး အလုပ္ကိုမႏွစ္ၿမိဳ႕တဲ့ လူစားမ်ားရဲ႕ပါးစပ္က အျမဲတမ္းၾကားရေလ့ရွိတဲ့ စကားျဖစ္တယ္။
ျမန္မာမွာ မကြဲတာမရွိတဲ့
သူတို႔စကား ခုိင္မာေစဖို႔အတြက္ ကြန္ျမဴနစ္ေတြလည္း ကြဲတယ္။ ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္ေတြလည္း ကြဲတယ္။ ဆိုရွယ္လစ္လည္း ကြဲတယ္။ ဖဆပလလည္း ကြဲတယ္။ ပထစလည္း ကြဲတယ္။ အဲဒီမတိုင္ခင္က ဂ်ီစီဘီေအလည္း ကြဲ၊ သခင္ေတြလည္း ကြဲ၊ မကြဲဘူးတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုမွကို ျမန္မာၿပည္မွာ မရွိဘူးလို႔ ဆက္ေျပာခ်င္ေျပာပါလိမ့္ဦးမယ္။ ဘယ္သူေတြက အဲဒီလိုေျပာၾကတာလဲလို႔ ၾကည့္လိုက္ရင္၊ အမ်ားစုဟာ ဘယ္ေခတ္၊ ဘယ္အခါမွာမွ အမ်ားအေရးကို ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေလ့ မရွိဘဲ ကိုယ့္အေရး၊ ကိုယ့္မိသားစုအေရး တစ္ခုတည္းကိုသာ အေလးထားလုပ္ေဆာင္ေလ့ရွိသူေတြျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရလိမ့္မယ္။
သက္သက္ရမယ္ရွာတာ
တကယ္ေတာ့ ဒီလူေတြဟာ အမ်ားအက်ဳိး၊ ရပ္က်ဳိးရြာက်ဳိး သူတို႔မလုပ္တာကို ခုခံကာကြယ္ဖို႔အတြက္ သက္သက္မဲ့ ရမယ္ရွာၿပီး ေျပာၾကတာျဖစ္တယ္။ လူ႔ေလာကမွာ ႐ုပ္ခ်င္းခြဲမရေအာင္ တူတယ္ဆိုတာသာရွိၿပီး စိတ္သေဘာထားခ်င္း တစ္ထပ္တည္း တစ္သားတည္းက်ေအာင္ တူတယ္ဆိုတာ မရွိဘူး။ ဒါ သဘာဝတရား ျဖစ္တယ္။ ႐ုပ္ခ်င္းတူတဲ့ အႁမႊာခ်င္းေတာင္မွ စိတ္ခ်င္းအေတာ္တူေပမယ့္ အားလံုးတစ္သားတည္းက်ေအာင္ တူတာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ မတူတဲ့ေနရာေတြလည္း ရွိေသးတယ္။ မိဘနဲ႔သားသမီးလည္း အလားတူပဲ။ စ႐ိုက္မတူတာေတြရွိသလို အႀကိဳက္မတူတာေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒါဟာ လူ႔ေလာကရဲ႕ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္ သဘာဝပဲ။ အဆန္းမဟုတ္ဘူး။ အျပစ္ေျပာစရာလည္း မဟုတ္ဘူး။
စစ္မျဖစ္ဖူးတဲ့ ႏုိင္ငံမရွိ
ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြမွ သူမ်ားထက္ထူးၿပီး ကြဲၾကတာမဟုတ္ဘူး။ မညီမညြတ္ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ကမၻာေပၚမွာရွိသမွ် ႏိုင္ငံတိုင္း၊ လူမ်ဳိးတိုင္း မကြဲဖူးတဲ့ႏိုင္ငံ၊ စစ္မျဖစ္ဖူးတဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုမွမရွိပါဘူး။ တိုးတက္ထြန္းကားေနတဲ့ ႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာလည္း အယူအဆမတူ ကြဲျပားၾကလို႔ သူ႔ပါတီ၊ ကိုယ္ပါတီဆိုၿပီး သီးျခားခြဲေထာင္ထားၾကတာပဲ။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ သက္တမ္းအရွည္ဆံုး အာဏာရပါတီႀကီးျဖစ္တဲ့ အယ္လ္ဒီပီပါတီဆိုရင္ ပါတီတစ္ခုတည္းမွာကို သီးျခားအုပ္စုကြဲေတြ တစ္ဒါဇင္ေလာက္ တရားဝင္တည္ရွိေနတာ ျဖစ္တယ္။
လူလားမေျမာက္ေသးလို႔
ကြဲၾက၊ ျပဲၾကတယ္ဆိုတာက အယူအဆခ်င္း၊ ယံုၾကည္ခ်က္ခ်င္း မတူလို႔မဟုတ္ဘူး။ ဦးေႏွာက္လူလား မေျမာက္ေသးလို႔နဲ႔ ႏိုင္ငံေရး မရင့္က်က္ေသးလို႔ျဖစ္တာ။ လူလားေျမာက္ရင့္က်က္ၿပီဆိုရင္ အျမင္အယူအဆ မတူတာဟာ လူ႔သဘာဝပဲလုိ႔ နားလည္ၿပီး သည္းခံႏိုင္တယ္။ အတူတြဲၿပီး လုပ္ႏိုင္ကိုင္ႏိုင္တယ္။ လူ႔ဘံုလူ႔ေလာကဆိုတာ မတူတဲ့လူေတြအတူတြဲၿပီး မတူတဲ့အေတြးအေခၚ အယူအဆေတြကို တစ္ဦးခ်င္း ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ လုပ္ၾကကိုင္ၾကရင္းက ျဖည္းျဖည္းခ်င္း တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။
ထင္းစည္း ဥပမာ
တစ္ေသြးတစ္သားတည္း ေပါင္းစည္းညီညြတ္တယ္၊ ေရကိုသားလို႔ အၾကားမထင္သလို ေပါင္းစပ္တယ္ ဆိုတာေတြက စကားအျဖစ္ေျပာတာ သက္သက္ပဲ။ တကယ္လက္ေတြ႔ တည္ရွိႏိုင္တာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ ထင္းစည္းတစ္စည္းလို စည္းလံုး ညီညြတ္တယ္ဆိုတဲ့ ပံုေဆာင္စကားကမွ လူေလာကမွာ သဘာဝက်စြာျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ေပါင္းစည္းညီညြတ္ေရး ျဖစ္တယ္။ ထင္းစည္းတစ္စည္းမွာ အမ်ဳိးအစားမတူတဲ့၊ အတိုအရွည္မညီတဲ့ ထင္းေခ်ာင္းေတြကို ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ စုၿပီးစည္းထားလိုက္တာ ျဖစ္တယ္။ ေပါင္းစည္းထားတဲ့အတြက္ လိုရာအရပ္ေရာက္ေအာင္ သက္သက္သာသာ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ သယ္ပိုးသြားႏိုင္တယ္။ အလြယ္တကူ က်ဳိးပဲ့မသြားဘူး။
ဘံုအက်ဳိးစီးပြားအတြက္
လူ႔ေလာကဆိုတာလည္း အတူတူပဲ။ အေသြးအေရာင္၊ အမ်ဳိးအႏြယ္မတူ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ လူအမ်ားအျပားဟာ တူညီတဲ့ ပန္းတိုင္တစ္ခုကိုေရာက္ဖို႔အတြက္ ဘံုအက်ဳိးစီးပြားဆိုတဲ့ ႀကိဳးနဲ႔စုစည္းၿပီး ခရီးသြားေနတာျဖစ္တယ္။ တူညီတဲ့ပန္းတိုင္ ဆိုတာကေတာ့ ေအးခ်မ္းသာယာၿပီး လူတိုင္းလူတိုင္း မေတာင့္မတ မေၾကာင့္မၾက လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနထိုင္ႏိုင္တဲ့ သာယာေရႊျပည္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ သာယာေရႊျပည္ကိုေရာက္ရင္ လူမ်ဳိးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး၊ အသားေရာင္မေရြး၊ လူသားအားလံုး ခံစားရမွာဆိုေတာ့ ကိုယ္လည္း ခံစားရမယ္။ သူလည္း ခံစားရမယ္ေပါ့။ အဲဒီလို ခံစားခ်င္စိတ္က ဘံုအက်ဳိးစီးပြားျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းက ညီညြတ္ေရးဆိုတာ တူညီတဲ့ ဘံုအက်ဳိးစီးပြားတစ္ခုအတြက္ ပူးတြဲ ေနထိုင္လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္တယ္။
ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္
ဘံုအက်ဳိးစီးပြားခ်င္းတူရင္ တြဲလုပ္တယ္။ မတူရင္ တြဲမလုပ္ဘူး။ ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ ကိုယ့္ဖာသာလုပ္တယ္။ ဒါ သဘာဝပဲ။ ဘာမွမထူးဆန္းဘူး။ အျပစ္ေျပာစရာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္က ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့လမ္းကသြားသလို၊ သူလည္း သူႀကိဳက္တဲ့လမ္းက သြားပါေစ။ ဒါ လူတိုင္းရဲ႕ ေမြးရာပါအခြင့္အေရးပဲ။ ကိုယ့္အခြင့္အေရးကို ကိုယ့္ျမတ္ႏိုးသလို သူလည္း သူ႔အခြင့္အေရးကို တန္ဖိုးထားမွာပဲ။ ဒါကို နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး သူ႔အခြင့္အေရးကို တန္ဖိုးထား ေလးစားတာ၊ သူ႔အခြင့္အေရး သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ အသံုးခ်တာကို ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴနဲ႔ လက္ခံေပးတာဟာ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ ျဖစ္တယ္။
လူသံုးမ်ဳိး
ဒီလိုေျပာတဲ့အတြက္ အားလံုးဟာ မိတ္ေဆြျဖစ္တယ္၊ ရန္သူမရွိဘူးလို႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမွာ လူေကာင္း၊ လူဆိုး၊ လူယုတ္မာဆိုတာကေတာ့ ဘယ္ေခတ္ဘယ္အခါမဆို ရွိေနတာပဲျဖစ္တယ္။ လူေကာင္းကို မိတ္ေဆြအျဖစ္ သေဘာထားရမယ္ဆိုတာကေတာ့ ေျပာစရာမလိုဘူး။ လူတိုင္း သိတယ္။ လူဆိုးက်ေတာ့ ခြဲျခားစဥ္းစားစရာရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕က အရက္ေသစာ ေသာက္စားမူးရစ္တဲ့သူ၊ ေလာင္းကစား အလြန္အကြ်ံလုပ္သူကို လူဆိုးလို႔ ေခၚတယ္။ သူ႔ဟာသူ ႀကိဳက္လို႔စြဲလို႔ ေသာက္တယ္၊ ေလာင္းကစားလုပ္တယ္၊ ဘယ္သူ႔ကိုမွဒုကၡမေပးဘူး ဆိုတဲ့သူမ်ဳိးကိုေတာ့ မိတ္ေတြအျဖစ္ မေပါင္းသင္းခ်င္ရင္ေတာင္ ရန္သူအျဖစ္ သေဘာထားၿပီး ေရွာင္ဖယ္ေနစရာေတာ့ မလုိဘူး ထင္ပါတယ္။
အမွားကိုျမင္လို႔ ျပဳျပင္ရင္
တခ်ဳိ႕ ဆင္းရဲလြန္းလို႔ ၾကံမိၾကံရာၾကံရင္းနဲ႔ ခါးပိုက္ႏႈိက္ျဖစ္၊ သူခိုးျဖစ္သြားတာမ်ဳိးရွိတယ္။ သူတို႔ဟာ လူဆုိးေတာ့ လူဆိုးပဲ၊ ဒါေပမယ့္ မတရား ႏိုင္ထက္စီးနင္းနဲ႔ ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပန္း မလုပ္ဘူး။ သူတစ္ပါးသားပ်ဳိ၊ သမီးပ်ဳိကို ထိပါးေစာ္ကား မျပဳဘူးဆိုရင္ေတာ့ လူယုတ္မာလို႔ေခၚတဲ့အဆင့္ မေရာက္ေသးဘူးလို႔ ဆိုခ်င္တယ္။ သူတို႔အမွားကိုသိလို႔ ေနာင္တတရားရ ျပဳျပင္တယ္ဆိုရင္ ခြင့္လႊတ္သင့္သူကို ခြင့္လႊတ္ရမယ္။ ျပဳျပင္ေပါင္းသင္းသင့္သူကို ေပါင္းသင္းႏိုင္တယ္။ ေရွးေခတ္၊ ေရွးအခါ နာမည္ႀကီးတဲ့ ရွင္မေတာင္ ဓားျပဂိုဏ္းႀကီးေတာင္ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးႀကီးထဲ ပါဝင္လာၿပီး တိုင္းျပည္ရဲ႕ အဖိုးတန္သားေကာင္း၊ သမီးေကာင္းေတြျဖစ္လာခဲ့ၾကတဲ့ သာဓကရွိပါတယ္။
ငေတမာၿပီးေရာ
တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ေသာက္စားမူးယစ္မႈ မရွိဘူး၊ ေလာင္းကစား မလုပ္ဘူး၊ ဓားျပလည္းမတိုက္ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔ တစ္ရြာလံုးငတ္ၿပီး ေသခ်င္ေသ ငါ့စပါးက်ီထဲက စပါးေတြေတာ့ ထုတ္ေရာင္းမေပးႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး လူေတြ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ေသသြားတာကို ငုတ္တုတ္ထိုင္ၾကည့္ေနႏိုင္တယ္။ တခ်ဳိ႕ ႏိုင္တုန္းဖိေထာင္းထားတယ္ဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔ အားနည္းသူေတြကို ႏိုင့္ထက္စီးနင္းညႇဥ္းပန္းႏွိပ္စက္တတ္တယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ မသိနားမလည္သူေတြကို လိမ္ညာလွည့္စားၿပီး ကုိယ္ေကာင္းစားဖို႔ ဂုတ္ေသြးစုပ္တတ္တယ္။ တခ်ဳိ႕က သူေတာ္ေကာင္းဟန္ေဆာင္ၿပီး လူမသိေအာင္ မေတာ္မတရားအလုပ္ေတြ လုပ္တတ္တယ္။
ေမာ႐ံုသာ အဖတ္တင္
ဒီလူစားမ်ဳိးေတြကိုေတာ့ လူဆိုးဓားျပထက္ေတာင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းလို႔ လူယုတ္မာဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ပဲ ထိုက္တန္တယ္။ ဘယ္ေတာ့ ဘယ္အခါမွ အေပါင္းအသင္း မလုပ္အပ္သူေတြျဖစ္တယ္။ ရန္သူအျဖစ္ ျပတ္ျပတ္သားသား သတ္မွတ္ၿပီး ေခါင္းမေဖာ္ႏိုင္ေအာင္ ႐ႈတ္ခ်ပစ္ရမယ္။ အားနာေနလို႔ မျဖစ္ဘူး။ ညႇာတာေထာက္ထားဖို႔ မတန္ဘူး။ လူယုတ္မာေတြက ေမတၱာတရားကို ဘယ္ေတာ့မွတန္ဖိုးထားတာ မဟုတ္ဘူး။ တရားေဟာေနရင္ ေမာ႐ံုသာ အဖတ္တင္ပါလိမ့္မယ္။
၂၁. ၀၂. ၂၀၁၂ ထုတ္ News Watch Journal မွာပါတဲ့ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment