Tuesday, January 3, 2012

မလြတ္မလပ္ လြတ္လပ္ေရး (ထိန္လင္း)

“ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း အဂၤလိပ္ႏွစ္သစ္ကူးၿပီဆိုတာနဲ႔ ‘ဟက္ပီးနယူးယီးယား’ လို႔ ေအာ္ဖို႔သူေတြေရာ၊ လြတ္လပ္ေရးေန႔ ႏွစ္ပတ္လည္ကို ေစာင့္စားေနသူေတြပါ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔မွာ ရွိေနပါတယ္။ အေနာက္တိုင္းျပကၡဒိန္ရဲ႕ ႏွစ္သစ္ကူးကို ႀကိဳဆိုတဲ့အစဥ္အလာ တျဖည္းျဖည္းက်ယ္ျပန္႔လာတာ ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ စိတ္ဝင္စားသူေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ရတဲ့ ႏွစ္ေဟာင္းေတြက စိတ္ခ်မ္းသာစရာ၊ ေက်နပ္စရာ နည္းပါးေနလို႔ လာမယ့္ႏွစ္သစ္မွာ ...”

မၾကာခင္ လြတ္လပ္ေရးေန႔ ႏွစ္ပတ္လည္တစ္ခု ၾကံဳရျပန္ဦးမည္။
က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာ လြတ္လပ္ေရးေန႔ ဆိုတာေတြကို ၾကံဳခဲ့ရတဲ့ႏွစ္ေပါင္းက ၆ဝ ေက်ာ္ရွိေပမယ့္ တကယ္လြတ္လပ္ေရးရတယ္ဆိုတာက ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ပထမဆံုးႏွစ္ေလာက္ပဲရွိတယ္လို႔ ေတြးမိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုေျပာရတယ္ဆိုတာ က်ေနာ့္မွာ သက္ေသျပစရာ ရွိပါတယ္။

ၾကည့္လိုက္ပါ။ ျမန္မာျပည္ လြတ္လပ္ေရးရတာ ၆၃ ႏွစ္ ျပည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ တိုင္းျပည္က ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအနည္းဆံုး၊ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ အညံ့ဆံုး၊ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈ အႀကီးမားဆံုး စတဲ့ ကမာၻ႔အဆိုးဝါးဆံုး စံႏႈန္းသတ္မွတ္ခ်က္ေတြထဲမွာ ေရာက္ရွိေနပါၿပီ။ ကမာၻ႔အဆိုးဆံုး အာဏာရွင္တိုင္းျပည္ေတြထဲမွာ ျမန္မာျပည္ ထိပ္ဆံုးက ပါေနတာ၊ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ၂ဝဝဝ ေက်ာ္က အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ခံေနရတာ၊ သိန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြ ျမန္မာျပည္က ထြက္ေျပးေနရတာ၊ သိန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ ျပည္သူေတြက အတိတ္မွာ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ထက္ နိမ့္က်ဆင္းရဲတဲ့ ႏိုင္ငံေတြဆီထြက္ၿပီး အလုပ္ လုပ္ကိုင္ေနရတာ၊ ေက်ာင္းေနရမယ့္ ကေလးသူငယ္ေတြက စာသင္ခန္းျပင္ပမွာထြက္ၿပီး မိသားစုအတြက္ ဝမ္းေက်ာင္းေနရတာ စတဲ့အခ်က္ေတြက ပိုၿပီး ထင္သာျမင္သာျဖစ္တဲ့အရာေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။

အဓမၼလုပ္အားေပးကိစၥ၊ ကေလးစစ္သား စုေဆာင္းျခင္း၊ ေျမျမႇဳပ္မိုင္းျပႆနာ ေျဖရွင္းဖို႔ အေရးတႀကီး လိုအပ္ေနတာ စတဲ့ လက္ရွိမွာေရာ အနာဂတ္မွာပါ တိုင္းျပည္ကိုထိခိုက္ေစမယ့္ ကိစၥရပ္ေတြကလည္း အမ်ားႀကီး။

ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း အဂၤလိပ္ႏွစ္သစ္ကူးၿပီဆိုတာနဲ႔ ‘ဟက္ပီးနယူးယီးယား’ လို႔ ေအာ္ဖို႔သူေတြေရာ၊ လြတ္လပ္ေရးေန႔ ႏွစ္ပတ္လည္ကို ေစာင့္စားေနသူေတြပါ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔မွာ ရွိေနပါတယ္။ အေနာက္တိုင္းျပကၡဒိန္ရဲ႕ ႏွစ္သစ္ကူးကို ႀကိဳဆိုတဲ့အစဥ္အလာ တျဖည္းျဖည္းက်ယ္ျပန္႔လာတာ ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ စိတ္ဝင္စားသူေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ရတဲ့ ႏွစ္ေဟာင္းေတြက စိတ္ခ်မ္းသာစရာ၊ ေက်နပ္စရာ နည္းပါးေနလို႔ လာမယ့္ႏွစ္သစ္မွာ ေကာင္းမြန္ပါေစေၾကာင္း ေမွ်ာ္လင့္ႀကိဳဆိုၾကတာပဲျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။

တကယ္တမ္း တိုင္းျပည္ရဲ႕ ေခတ္အေျခအေန ေကာင္းမြန္ၿငိမ္းခ်မ္းမယ္ဆိုရင္ ႏွစ္သစ္ကူးအခါသမယက က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္အတြက္ အင္မတန္ မဂၤလာ ၾကက္သေရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္သစ္ကူးေန႔နဲ႔ လြတ္လပ္ေရးေန႔က ဆက္တိုက္ဆိုသလိုျဖစ္ေတာ့ လြတ္လပ္ျခင္းနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းေတြက တၿပိဳင္တည္းခံစားရသလို ျဖစ္မွာပါ။ အခုေတာ့ အဲဒါေတြက စိတ္ကူးအိပ္မက္ေတြထဲမွာပဲ ရွိႏိုင္မယ္ထင္ပါရဲ႕။
တကယ္ေတာ့ လြတ္လပ္ေရးေန႔ရဲ႕ အႏွစ္သာရဟာ သက္ဆိုင္ရာတိုင္းျပည္မွာ မွီတင္းေနထိုင္သူအေပါင္းနဲ႔ သက္ဆိုင္သလို၊ ရရွိတဲ့ အက်ဳိးစီးပြားဆိုတာေတြကလည္း အားလံုးအတြက္ ျဖစ္ရပါမယ္။ ေကာင္းက်ဳိးေကာင္းေမြ ခံစားရရင္လည္း အတူတူ၊ ဆိုးေမြကို ခံစားရမယ္ဆိုရင္လည္း အတူတူ မွ်ေဝခံစားရဖို႔ လိုပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေတြ ေကာင္းစားဖို႔ တခ်ဳိ႕က (ဒါမွမဟုတ္) အမ်ားက ဆိုးဝါးတဲ့အတိဒုကၡ ခံစားေနရမယ္ဆုိရင္ မတရားပါဘူး။ လြတ္လပ္ခြင့္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အက်ဳိးစီးပြား အားလံုး သာတူညီမွ်ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးဆိုတာကလည္း ျပည္သူအားလံုး တကယ္တမ္း လြတ္လပ္မွ လြတ္လပ္ေရးရတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မူလ လြတ္လပ္ေရးရရွိစဥ္က အဓိပၸာယ္သတ္မွတ္ခ်က္၊ အႏွစ္သာရေတြကို ျပန္လည္ရွာေဖြၾကည့္မိပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးဟာ ဘယ္သူေတြအတြက္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၄ ရက္ လြတ္လပ္ေရးေန႔က ေၾကညာခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္ေရးေၾကညာစာတမ္းမွာ

“ငါတို႔သည္ တစ္မ်ဳိး တစ္ဘာသာ တစိတ္တေဒသ၏ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာကို မလိုလား၊ ေက်ာသား ရင္သား သူကား ငါကား ခြဲျခားျခင္းကို အလိုမရွိ။ ျမစ္ေခ်ာင္းသီတာ သမုဒၵရာေတာင္တန္းတို႔ျဖင့္ ကမၻာ့ဓမၼတာ သဘာဝအပိုင္းအျခား ထင္ရွားစြာသတ္မွတ္အပ္ေသာ ရာဇဝင္ရွည္ေဝး ေရွးပေဝသဏီမွစ၍ ယခုထက္တိုင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားဟု သမုတ္အပ္သူ တိုင္းရင္းသားအေပါင္းတို႔ ဇာတိခ်က္ေႂကြ ေနထိုင္ၾကရာ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္တဝွန္းကို တေသြးတသားတည္းဟူေသာ ႀကိဳးထူး၊ အလိုအေလ်ာက္ သဘာဝအေထာက္အပံ့ျဖင့္သာလွ်င္ ျဖစ္ေပၚအပ္ေသာ ေစတနာတည္းဟူေသာ ႀကိဳးထူး၊ တစိတ္တဝမ္းတည္းဟူေသာ ႀကိဳးထူး ဤႀကိဳးသံုးပါးျဖင့္ ကမာၻဆံုးတိုင္ ျမဲခုိင္တည္တံ့ေအာင္ ရစ္ပတ္ဖြဲ႔စည္းအပ္ေသာ ျပည္ေထာင္စုအျဖစ္ကို လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ငါတို႔ အပိုင္ရေလၿပီ။”

လို႔ အတိအလင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြနဲ႔ ဒီကေန႔ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ အေနအထားကို ယွဥ္တြဲသံုးသပ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ လြတ္လပ္ေရးရဲ႕ အႏွစ္သာရ ဘယ္ေရြ႕ဘယ္မွ် က်န္ေနေသးတယ္ဆိုတာ မွန္းဆႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

တိုင္းျပည္ရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ၊ သယံဇာတ စတဲ့ အေမြအႏွစ္ေတြကေရာ ဘယ္သူေတြအတြက္ ျဖစ္ပါသလဲ။ ဒါကို လြတ္လပ္ေရးေၾကညာစာတမ္းမွာ အခုလို အတိအလင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

“ငါတို႔ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးသည္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ တစ္ဖြဲ႔တစ္သင္း၏ အေမြအႏွစ္မဟုတ္၊ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ တစ္ဖြဲ႔တစ္သင္း၏ ပုဂၢလိကအပိုင္ပစၥည္းမဟုတ္၊ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ တစ္ဖြဲ႔တစ္သင္းက ခ်ဳပ္ကိုင္ အႏိုင္သိမ္းယူ အက်ဳိးခံစားအပ္ေသာ ႏိုင္ငံမဟုတ္၊ အတိတ္ကာလကလည္းေကာင္း၊ ယခု မ်က္ေမွာက္တြင္လည္းေကာင္း၊ ေနာင္လာလတၱံ႔ေသာ အနာဂတ္ကာလ၌လည္းေကာင္း ငါတို႔ျပည္ေထာင္စုႀကီးအတြင္း၌ မွီတင္းေနထိုင္ၾကေသာ ႀကီးငယ္ေဝးနီး က်ားမ မျခား သစၥာေတာ္ခံႏိုင္ငံသားဟူသေရြ႕တို႔၏ အေမြအႏွစ္ အပိုင္ပစၥည္း အက်ဳိးခံစားရာျဖစ္သည္ဟူေသာ လူ႔ဘာသာ လူ႔တရားႏွင့္အညီ ကမာၻဦးကာလ လူတို႔၏ ပထမ စည္း႐ံုးမႈ၌ လူအေပါင္းတို႔၏ သေဘာဆႏၵအရ လူအဝွန္း၏ အက်ဳိးကို ေကာင္းစြာရြက္ေဆာင္ႏိုင္အံ့ေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို ေရြးေကာက္၍ သမၼတတင္ေျမႇာက္ၾကေသာ မေဖာက္မျပန္ မစြန္းမၿငိ ပကတိသန္႔ရွင္းျဖဴစင္ေသာ မူလ လူ႔ဝါဒႏွင့္ေလ်ာ္စြာ စည္းကမ္းဥပေဒ ေသခ်ာထင္ရွားစြာ ပိုင္းျခားသတ္မွတ္တူညီေသာတရား၊ တူညီေသာအခြင့္အေရး၊ တူညီေသာအဆင့္အတန္းအားျဖင့္ ကမာၻအရွည္တည္စိမ့္ေသာငွာ လူအေပါင္းတို႔၏ ဆႏၵသာလွ်င္ အဓိကျဖစ္ေသာ သမၼတျမန္မာႏိုင္ငံတည္းဟူေသာ ျမတ္ေသာအျဖစ္ကို လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ငါတို႔အပိုင္ရၿပီ။”

ဒီလိုေဖာ္ျပထားတဲ့အျပင္ “ငါတို႔သည္ လြတ္လပ္ေသာႏိုင္ငံ ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ကမာၻ႔ လြတ္လပ္ေသာ ႏိုင္ငံအေပါင္းတို႔ တရားသျဖင့္က်င့္ေဆာင္အပ္ေသာ က်င့္ဝတ္ကို ေစာင့္ေရွာက္က်င့္ေဆာင္မည္” လို႔လည္း အုပ္စိုးသူေတြ အုပ္ခ်ဳပ္ရမယ့္ အေျခခံက်င့္ဝတ္ကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

လြတ္လပ္ေရးရလို႔ ၆၃ ႏွစ္ ၾကာျမင့္တဲ့ ယေန႔ကာလမွာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ၊ တစ္ဦးခ်င္းရရွိတဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရး၊ မၿငိမ္းႏိုင္ေသးတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္၊ အုပ္စိုးသူေတြရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ပံု၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဥပေဒျပဳေရး တရားစီရင္ေရး စတဲ့ မ႑ိဳင္ေတြမွာ လြတ္လပ္မွ်တမႈ အတိုင္းအတာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူနဲ႔ လူထုရဲ႕ အျပန္အလွန္ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မႈ စသျဖင့္ အခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာကို ေဝဖန္ဆန္းစစ္ရင္း ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၄ ရက္ေန႔က ရရွိခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္ေရးရဲ႕ အႏွစ္သာရ ဘယ္ေလာက္က်န္ေသးသလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ ျပည့္စံုသလဲ၊ ဘာေတြမွားယြင္းေနသလဲဆိုတာ သံုးသပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးက ျပည္သူျပည္သားအားလံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္သလို မလြတ္ေျမာက္ေသးတဲ့ တိုင္းျပည္ကို လြတ္ေျမာက္ေအာင္ႀကိဳးပမ္းဖို႔ကလည္း ျပည္သူတရပ္လံုးရဲ႕ တာဝန္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေၾကညာစာတမ္းပါ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ မညီညြတ္တဲ့ ကာလပတ္လံုး တိုင္းျပည္ရဲ႕လြတ္လပ္ေရးဟာ မလြတ္မလပ္ လြတ္လပ္ေရးေတြသာ ျဖစ္ေနမွာ မလြဲမေသြပါပဲ။ ။

ထိန္လင္း
၂၆၊ ၁၂၊ ၂ဝ၁ဝ

လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္က ေရးခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးပါ။ လက္ရွိအခ်ိန္နဲ႔ ဘယ္ေလာက္ကြာဟၿပီလဲဆိုတာ ေတြးၾကည့္ဖို႔ပါ။


 

No comments: