• ပြင့္ရန္အားခဲ
ငံုဆဲခိုက္။
• ယုတ္မာသိမ္ဖ်င္း
ေလျပင္းတိုက္။
• တစ္ပြင့္ဇာနည္
ေႂကြၿပီတဲ့။
• က်န္သည့္ပန္းေတြ
ငံုေနရဲ႕။ ။
မွတ္တမ္းစာအုပ္တြင္ ကဗ်ာတိုကေလး တစ္ပုဒ္ခ်ေရးၿပီး “ပန္းမ်ဳိးဆက္မ်ား” ဟု အမည္ေပးလိုက္သည္။ သူ႔အတြက္ ဝမ္းနည္းမွတ္တမ္း ေရးခ်ိန္မွာ သူမရွိေတာ့ပါ။ သူကား သူခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာ ေလာကႀကီးအား ေက်ာခိုင္းစြန္႔ခြာခဲ့ေလၿပီ။
• • • • •
က်ေနာ္တို႔သည္ သူ႔အား ၾကားဖူးနားဝျဖင့္ ပံုေဖာ္ခဲ့ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕၏႕က သူ၏ေက်ာင္းသားဘဝ ပံုရိပ္မ်ားအား စကားျဖင့္ ျပသၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က သူ၏စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္အျဖစ္အပ်က္မ်ားအား ဇာတ္အိမ္ဖြဲ႔ ခင္းက်င္းၾကသည္။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ သူ၏ပံုရိပ္မ်ားက က်ေနာ္တို႔ အေတြးအာ႐ံုထဲဝယ္ ရွင္သန္လာခဲ့သည္။ မျမင္ေတြ႔ဖူးသူတစ္ေယာက္၏ စကားသံမ်ားကို ျမင္ေယာင္ၾကားေယာင္ရင္း သူႏွင့္ေတြ႔ဆံုရမည့္ အခ်ိန္အခါ တစ္ခုကို ေစာင့္ဆိုင္းခဲ့ၾကသည္။
သူ႔တြင္ က်ေနာ္တို႔ေလးစားေလာက္စရာ အခ်က္မ်ားစြာ ရွိေပသည္။ ထိုအခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာထဲမွ အဓိကအခ်က္မွာ စိတ္ဓာတ္ခိုင္မာမႈပင္ ျဖစ္သည္။
“အမွန္နဲ႔အမွားဆိုတာ အျမဲတမ္းဒြန္တြဲေနတာပဲ။ အဲဒီမွာ အမွန္ဘက္ကလူနဲ႔ အမွားဘက္ကလူဆိုၿပီး ကြဲႏိုင္တာပဲ။ ဘယ္လိုပဲကြဲကြဲ ဘယ္ဘက္မွာပဲေနေန အမွန္ကိုေတာ့ သိရမွာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ တခါတေလမွာ အမွန္တရားႏွစ္ခုရဲ႕ အားၿပိဳင္မႈဆိုတာလည္း ရွိတာပဲ။ လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ္ဘယ္ဘက္မွာ ရပ္မလဲ။ တခုခုမွာ ရပ္ၿပီဆိုရင္လည္း ခိုင္ခိုင္မာမာ ရပ္ဖို႔လိုတယ္။ ဟိုလိုလို ဒီလိုလိုေတာ့ လုပ္တာမႀကိဳက္ဘူး”
သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦး၏စကားကို က်ေနာ္ျပန္စဥ္းစားမိသည္။ လူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ အမွားအမွန္ကို ေဝခြဲသံုးသပ္ႏိုင္ရမည္။ ထို႔ေနာက္ ယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ ရပ္တည္ခ်က္ရွိရမည္။ ထိုရပ္တည္ခ်က္မ်ားကုိ ခိုင္မာေစရန္လည္း ႀကိဳးပမ္းရမည္။ က်ေနာ္ညႊန္းဆိုခဲ့ေသာ သူ႔၌ ယင္း အရည္အေသြးမ်ား ရွိေလသည္။ သူသည္ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားအတြက္ ဒုကၡဆင္းရဲအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ခံစားခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူကား ေနာက္မတြန္႔ေခ်။
သူသည္ သူ၏ ႏိုင္ငံေရးခံယူခ်က္ကို အသက္ေပးခဲ့ရသည္အထိ ဆုပ္ကိုင္သြားခဲ့သူလည္း ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ ရန္ကုန္တိုင္း စည္း႐ံုးေရးေကာ္မတီဝင္အျဖစ္ တာဝန္ယူလုပ္ေဆာင္ရင္း ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ဝင္ေရာက္အေရြးခံခဲ့သည့္အခါ မဲဆႏၵနယ္ တစ္ခုတည္း၌ပင္ ၎၏ အစ္ကိုအရင္းျဖစ္သူႏွင့္ ၿပိဳင္ဆိုင္အေရြးခံခဲ့သည္။ သူ႔အကိုကား ထုိစဥ္က NLD ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ဟု လူအမ်ား သိရွိထားေသာ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရးပါတီ (တစည) ဘက္မွ ဝင္ေရာက္အေရြးခံခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤအျဖစ္အပ်က္မ်ားကပင္ သူ၏ ခံယူခ်က္ျပတ္သားမႈကို ထင္ထင္ရွားရွား ျပသလိုက္ျခင္းျဖစ္ေလသည္။
• • • • •
ဦးတင္ေမာင္ဝင္း(ခရမ္း)
“ဦးတင္ေမာင္ဝင္း ဆံုးၿပီတဲ့၊ ဒီေန႔ သူ႔အေလာင္းကို ထုတ္ေပးမယ္လို႔ ေျပာတယ္”
ထိုအသံ၊ ထိုသတင္းသည္ က်ေနာ္တို႔ မၾကားလိုေသာ သတင္းစကားျဖစ္ေသာ္လည္း က်ေနာ္တို႔ၾကားလိုက္ရေလၿပီ။ သို႔ေသာ္ မယံုခ်င္ေသး။ သူ႔အား ဖမ္းဆီးလိုက္သည္မွာ လပိုင္းမွ်သာရွိေသးသည္ မဟုတ္လား။ ဤသည္မွာ က်ေနာ္မေတြ႔ဖူးသူတစ္ေယာက္အား မ်က္ဝါး ထင္ထင္ေတြ႔ျမင္ခြင့္ရေတာ့မည့္ သေဘာေပေလာ။ ဤအေနအထားျဖင့္ ေတြ႔ခြင့္ႀကံဳရျခင္းကို က်ေနာ္မေမွ်ာ္လင့္လိုပါ။သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ အေနျဖင့္ ဘယ္အရာကိုမ်ား ကာကြယ္တားဆီးႏိုင္ပါသနည္း။ အရာရာ လံုျခံဳမႈကင္းမဲ့လွသည္ မဟုတ္ပါလား။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ မယံုဝံ့ဝံ့ ယံုဝံ့ဝံ့ ျဖစ္ေနေသာ က်ေနာ္တို႔ စံုစမ္းဖို႔ ႀကိဳးစားရေပေတာ့မည္။ ထို႔ေနာက္ က်ေနာ္တို႔ မသြားလုိေသာ ေနရာတစ္ခုဆီသို႔ သြားခဲ့ၾကသည္။ ထိုေနရာကား လူမစည္ကားအပ္ေသာ အရပ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ ၾကံေတာသုသာန္ပါတကား။
ပူျပင္းေသာေနေရာင္ေအာက္တြင္ ကုကၠဳိပင္ႀကီးတစ္ပင္၏ အရိပ္ကိုခုိကာ က်ေနာ္တို႔ ထိုင္ေနၾကသည္။ က်ေနာ္တို႔ထိုင္ေနၾကသည့္ ထိုင္ခံုမ်ားကား ေဟာင္းႏြမ္းၿပိဳပ်က္ေနေသာ အုတ္ဂူေဟာင္းမ်ားျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တို႔က ခပ္လွမ္းလွမ္း မ်က္ေစာင္းထိုးရွိ အေအးတိုက္ဆီသို႔ မ်က္ႏွာမူထားၾကသည္။ ထိုအေအးတိုက္၏ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာေတာ့ အသိဉာဏ္ကင္းမဲ့ကာ မိမိခံတြင္းသို႔ ထိုးထည့္ေပးလိုက္ေသာအရာတိုင္းအား ေလာက္ၿမိဳက္ဝါးၿမိဳပစ္ေသာ မီးသၿဂႋဳဟ္စက္အိုႀကီး ရွိေလသည္။ ထိုမီးသၿဂႋဳဟ္စက္ႀကီးအတြင္း အသက္မေသေသးသည့္ ေက်ာင္းသားျပည္သူတို႔ တခ်ိန္က ေရာက္ရွိသြားခဲ့သည္ဆိုျခင္းကို သူက အမွားအမွန္ခြဲျခားလ်က္ အတည္ျပဳမေပးႏိုင္ပါ။ ထိုအေဆာက္အအံုတြင္းမွ မီးလွ်ံမ်ားသည္ က်ေနာ္တို႔ရင္တြင္းမွ အပူမီးကို ေက်ာ္လြန္ႏိုင္မည္မဟုတ္ဟု က်ေနာ္က ေတြးမိလိုက္သည္။ ကုကၠဳိပင္ေအာက္မွ က်ေနာ္တို႔က အရိပ္ထဲမွာထိုင္ရင္း ကိုယ္စီ ေလာင္ၿမိဳက္မႈမ်ား ဖံုးလႊမ္းေနၾကသည္။
လူ႔ဘဝကား ဆန္းၾကယ္စြ။ ထို႔ထက္ ေလာကကား ပို၍ ဆန္းၾကယ္စြ။
သခ်ႋဳင္းဟူသည္ ကြယ္လြန္သူတို႔အား အမွတ္ရစရာ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ဗိမာန္တစ္ခုသာ ျဖစ္သည္ဟု သတ္မွတ္ထားခ်င္ေသာ က်ေနာ္တို႔အား ထိုမွ်ျဖင့္ မျပည့္စံုေၾကာင္း ျငင္းဆိုလိုက္ေခ်ၿပီ။ ဤသုသာန္၌ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး သမိုင္းတြင္ ေဖ်ာက္ဖ်က္မရႏိုင္ေသာျဖစ္ရပ္မ်ား တည္ရွိခဲ့သည္။ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္၊ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၊ သခင္ျမသန္း စသည့္ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးမ်ား၏ ဂူဗိမာန္မ်ားလည္း ေလ်ာင္းစက္ေနသည္။ ထိုမွ်သာမက မေရမတြက္ႏိုင္ေသာ အာဇာနည္မ်ား၏ ဝိညာဥ္မ်ားလည္း ကိန္းဝပ္ေနေပလိမ့္မည္။
၇ ေယာက္ခန္႔မွ်သာရွိေသာ က်ေနာ္တို႔သည္ ကားလမ္းနံေဘး အုတ္ဂူမ်ားေပၚတြင္ထိုင္လိုက္၊ အေအးတိုက္သို႔ အေလာင္း ေရာက္မေရာက္ သြားေမးလိုက္၊ တစံုတရာ မသိရသည္ႏွင့္ သခ်ႋဳင္းအတြင္း ျပတိုက္သို႔ေရာက္ရွိလာေသာ ကေလးမ်ားကဲ့သို႔ လွည့္ပတ္ၾကည့္႐ႈလိုက္ျဖင့္ အနိစၥကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းေနၾကရေပသည္။ ထိုမွ်သာမက အသုဘလာေရာက္ပို႔ေဆာင္သူမ်ား၏ ကားသံ၊ ေအာ္ဟစ္ငိုယိုသံမ်ားကို အလွည့္က် ၾကားေနၾကရသည္။
ညေန ေလးနာရီ ထိုးေခ်ၿပီ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သခ်ႋဳင္းတြင္း၌ သိသိသာသာ လူရွင္းသြားသည္။ ထိုအခါက်မွ က်ေနာ္တို႔ လူအုပ္စုေလးက သီးျခားအုပ္စုကေလးအျဖစ္ က်န္ရစ္ေနေၾကာင္းသိလိုက္ရသည္။ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးအခ်ဳိ႕က က်ေနာ္တို႔အား ေစာင့္ၾကည့္ေနသည္ဟုလည္း သိရသည္။
မတတ္ႏိုင္ပါ။ ဤအတိုင္း ရင္ဆိုင္ၾက႐ံုမွလြဲ၍ အျခားနည္းလမ္း မရွိၿပီတကား။
• • • • •
ကမာၻမေၾကဘူး x x ငါတို႔ေသြးနဲ႔ ေရးခဲ့ရတဲ့ ေမာ္ကြန္းေတး x x ေတာ္လွန္ေရး xx ဒီမိုကေရစီတိုက္ပြဲအတြင္းမွာ က်ဆံုးေသာ x x သူရဲေကာင္းတို႔ေရ x x အာဇာနည္ေတြ ေနတဲ့တိုင္းျပည္ x x ရဲရဲေတာက္ တို႔ျမန္မာျပည္ x x
အံႀကိတ္မာန္တင္းထားသည့္ ရင္တြင္းမွ ထြက္ေပၚလာေသာ ေတးသံသည္ မျမင္ႏိုင္သည့္ ေၾကကြဲမႈမ်ားကို သယ္ေဆာင္ရင္း ၾကံေတာသုသာန္ ပရဝုဏ္ကို ခရီးဆန္႔ေလၿပီ။ ဤသည္မွာ အာဇာနည္တစ္ဦး၏ စ်ာပနတစ္ခုမွ်သာ မဟုတ္ဘဲ အာဏာရွင္စနစ္ဆိုးေအာက္ရွိ ရင္နင့္ဖြယ္ျပယုဂ္လည္း ျဖစ္ေပသည္။ ထိုအျဖစ္ကို က်ေနာ္တို႔အားလံုး မယံုခ်င္ယံုခ်င္ျဖင့္ လက္ခံလိုက္ၾကရသည္။
နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္၌ က်ေရာက္ခဲ့စဥ္က မည္သူသည္နယ္ခ်ဲ႕။ မည္သူသည္ အလုိေတာ္ရိ စသျဖင့္ ခြဲျခားကာ သိႏိုင္ေသာ္လည္း ယခုမူ ကိုယ့္လူမ်ဳိးမွ ကိုယ့္ကို ႏွိပ္စက္ကလူျပဳျခင္းအား ခါးသီးစြာ ခံစားေနၾကရေပၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္း ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုမ်ား၏ ေလးစားစရာ ေကာင္းလွသည့္ စိတ္ဓာတ္ခိုင္မာမႈမ်ားက လုံးဝခ်ဳိးႏွိမ္၍ ရႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ ၾကည့္လိုက္ပါ၊ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးမ်ား၏ အတားအဆီး ထူထပ္စြာ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကသည့္အခ်ိန္မွာပင္ သူ႔႐ုပ္ကလာပ္ထည့္ထားေသာ ေခါင္းကို အလုအယက္ဝိုင္းထမ္းရင္း ရင္တြင္းမွ ေဒါသမ်ားကို သီခ်င္းသံအျဖစ္ ဖြင့္ထုတ္ေနၾကသည္ မဟုတ္ပါလား။
အေအးတိုက္၏ အေလာင္းျပင္ရာခန္းမမွ မီးသၿဂႋဳဟ္စက္ဆီသို႔ လွည္းျဖင့္မတင္ေဆာင္ဘဲ တေယာက္တလွည့္ ပုခုံးျဖင့္ထမ္းကာ သယ္ေဆာင္လာစဥ္ ေရွ႕မွလည္း လြမ္းသူ႔ပန္းျခင္းမ်ား၊ ပန္းေခြမ်ားကုိ လူငယ္မ်ားက စီတန္းသယ္ေဆာင္လာခဲ့ၾကသည္။ မၾကာမီ သူရဲေကာင္းတစ္ဦး၏ ႐ုပ္ကလာပ္သည္ မီးလွ်ံမ်ား၏ ဝါးမ်ဳိပစ္ျခင္းကို ခံရေပေတာ့မည္။ သူ႔ဘဝ၏ ေနာက္ဆံုးခရီးကား ဤမွာပင္ ရပ္တန္႔ပါမည္ေလာ။ က်ေနာ္ထင္ပါသည္။ သူ႔ဝိညာဥ္၊ သူ႔စိတ္ဓာတ္တို႔က ေခါင္းတိုင္မွ ထြက္ေပၚလာမည့္ မီးခိုးမ်ားႏွင့္အတူ ေမ်ာပါရင္း ေလာကကို အေပၚစီးမွ ၾကည့္႐ႈပါလိမ့္မည္။
“အစ္မရယ္ မငိုပါနဲ႔၊ အေဖက ငိုတာ မႀကိဳက္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ညီမတို႔လည္း မငိုဘူး။ အစ္မလည္း အေဖ့အတြက္ မငိုပါနဲ႔ေနာ္”
ဤစကားသံေၾကာင့္ က်ေနာ္ ရင္နင့္သြားရသည္။ ကြယ္လြန္သူ၏သမီးက ဖခင္အတြက္ ငိုယိုေနသူအား ေျပာျပေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ဟုတ္သည္။ က်ေနာ္တို႔ သူ႔အတြက္ ငိုေႂကြးစရာမလို၊ သူက သူ႔ဘဝကို အေကာင္းဆံုး ျမွဳပ္ႏွံခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ က်န္ရွိေနေသာ က်ေနာ္တို႔က သူတို႔ ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့ၾကသည့္ ပန္းတိုင္သို႔ ေရာက္ေအာင္ ဆက္၍ လွမ္းၾကရမည္။ သို႔အတြက္ ငိုယိုျခင္းအစား အားမာန္မ်ားကိုသာ ေမြးျမဴၾကရမည္ျဖစ္သည္။
သူသည္ အက်ဥ္းက်ခဲ့ရသည့္ အခ်ိန္တိုအတြင္း ကြယ္လြန္ခဲ့ရသည္။ အာဏာပိုင္မ်ားကမူ သူ ‘ေသြးကင္ဆာ’ ေရာဂါျဖင့္ ေသဆံုးသည္ဟု မိသားစုအား ေျပာဆိုခဲ့သည္။ ေသြးကင္ဆာဆိုသည္က ခ်က္ခ်င္း ေပၚလာတတ္ေသာ ေရာဂါမဟုတ္။ မိသားစုပင္ မသိေသာ ထိုေရာဂါျဖင့္ သူ ကြယ္လြန္သတဲ့။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ လြမ္းသူ႔ပန္းေခြတစ္ခု၌ ဤသို႔စာတမ္းကေလး ေရးထိုးထားသည္။
“ၾကယ္ေႁခြတာ - -
ကင္ဆာတဲ့လား - -
ကင္ဆာ က်ဆံုးပါေစ - -”
က်ေနာ္တို႔၏ ၾကယ္တစ္ပြင့္သည္ က်ေနာ္တို႔ မ်က္ေမွာက္ကာလမွ ေဝးကြာေသာ အရပ္ဆီသို႔ ေႂကြလြင့္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူ႔အလင္းေရာင္မ်ားက က်န္ရစ္ဆဲပါ။
• • • • •
ပန္းတို႔သည္ ေလာကအား ရနံ႔သင္းျဖင့္ ထံုမႊမ္းရန္၊ အေရာင္အေသြးျဖင့္ အလွဆင္ရန္ ထာဝရ အားယူၾကရသည္မွာ ဓမၼတာျဖစ္သည္။ ထိုပန္းတို႔မွ အခ်ဳိ႕သည္ အေၾကာင္းတစံုတရာေၾကာင့္ ေႂကြလြင့္ပ်က္စီးေကာင္း ပ်က္စီးေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္လည္း ပန္းအားလံုးကို မတားဆီးႏိုင္ပါ။ ဤသည္မွာ ေသခ်ာေသာ နိယာမ တရားပင္ျဖစ္ေခ်သည္။
• တစ္ပြင့္ဇာနည္
ေႂကြၿပီတဲ့။
• က်န္သည့္ပန္းေတြ
ငံုေနရဲ႕။ ။
ထိန္လင္း
၂၃၊ ၇၊ ၂ဝဝ၁
(၁၈၊ ၁၊ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္တြင္ ကြယ္လြန္ခဲ့ေသာ ဦးတင္ေမာင္ဝင္း(ခရမ္း) သို႔ ဂုဏ္ျပဳေရးဖြဲ႔ပါသည္။ ဤေသဆံုးမႈသည္ စစ္ထာက္လွမ္းေရး အႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔ လက္ထက္တြင္ ေပၚေပါက္ခဲ့သည့္ ျဖစ္ရပ္မွန္ ျဖစ္ပါသည္။)
No comments:
Post a Comment