ဒါေပမယ့္ ျပည္သူအေပၚ မတရား ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြကိုေတာ့ ရြံရွာမုန္းတီးသလို၊ အဖိႏွိပ္ခံ ျပည္သူဘက္က ရပ္တည္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ့ရဲ႕ ကဗ်ာဆရာ သက္တမ္းအတြင္း စစ္အာဏာသိမ္းမႈ ၂ ႀကိမ္ ၾကံဳခဲ့ရၿပီး ၂ ႀကိမ္စလံုး အာဏာရွင္ေတြကို စာေပနဲ႔ ေတာ္လွန္ခဲ့ပါတယ္။ အာဏာရွင္ကို ဘယ္လိုဆန္႔က်င္တယ္၊ ျပည္သူဘက္က ဘယ္လိုရပ္တည္တယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ေပၚလြင္ေစဖို႔ ဆရာေရးခဲ့တဲဲ့ ကဗ်ာတခ်ဳိ႕အေၾကာင္း ေျပာျပလိုပါတယ္။
ပထမဆံုး ဆရာ့ရဲ႕ ကဗ်ာေတြထဲက ‘စစ္လူစု ႏွင့္ တို႔လူထု’ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာကို ေရြးခ်ယ္ေဖာ္ျပလိုပါတယ္။ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္မွာတင္ စစ္အစိုးရ နဲ႔ ျပည္သူကို ‘စစ္လူစု’၊ ‘တို႔လူထု’ လို႔ သံုးထားတဲ့အတြက္ ကဗ်ာေရးတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို စတင္မွန္းဆႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္း စစ္အာဏာသိမ္းၿပီး ေနာက္ ၁ ႏွစ္အၾကာ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၂၅ ရက္ေန႔မွာ ေရးသားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
စစ္လူစုႏွင့္ တို႔လူထု
နယ္ခ်ဲ႕အ႐ုပ္၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္သည္
စစ္႐ုပ္ဆင္ကာ၊ စစ္ခရာျဖင့္
စစ္ဝါဒကို ျဖန္႔ေလၿပီ။
စစ္လက္ေဝခံ၊ လုပ္ၾကံေၾကညာ
သတင္းစာလည္း
‘စစ္ဝါဒသည္၊ တရားသည္’ဟု
လိမ္လည္ေထာက္ခံေနဘိ၏။
စားကုန္ေသာက္ကုန္၊ လူသံုးကုန္တို႔
စုျပံဳသိုေလွာင္၊ ဂိုေဒါင္သြင္းၿပီး
ကုန္သည္ႀကီးလည္း
စစ္မီးလွ်ံတြင္၊ အျမတ္ျမင္၍
ျပံဳးရႊင္ေခါင္းညိတ္ ေနဘိ၏။
လက္နက္႐ံုမွ
ကုမၸဏီရွင္၊ ေငြသခင္လည္း
ၾကည္လင္ႏႈတ္သြက္၊ တအားတက္ၿပီး
စစ္မက္ေရးကို ႀကိဳဘိ၏။
ေစ်းကြက္ကစား၊ နယ္ခ်ဲ႕မ်ားလည္း
စစ္အားေကာင္းမႈ၊ လံု႔လျပဳ၍
တပ္စုစည္း႐ံုး ေနဘိ၏။
တဖက္မွာမူ
သတင္းစာဖတ္၊ ပရိသတ္ကား
လွပ္လွပ္ရင္ဖို၊ စိတ္စက္ၿပိဳတည့္။
ဂိုေဒါင္ေစာင့္လည္း
မေျဖာင့္ပ်ံ႕လြင့္၊ စိတ္ထင့္ထင့္ႏွင့္
ဗံုးသင့္မည္ကို၊ ရင္ဖိုဖိုတည့္။
လက္နက္႐ံုမွ၊ ကုန္ထုတ္သမား
စက္လုပ္သားလည္း
သားမယားေရး၊ စိတ္စက္ေလး၍
ေႏွာင့္ေႏွးစိုးခန္႔၊ တလန္႔လန္႔တည့္။
စားသံုးသူလည္း
ကုန္မူရွားပါး၊ ေစ်းႀကီးမား၍
စားဝတ္ဒုကၡ၊ မေအးရေအာင္
ေၾကာင့္ၾကမ်ဳိးစံု၊ ကိုယ္လံုးတုန္တည့္။
စစ္အျမတ္ထုတ္၊ လက္တဆုပ္သာ
မဟုတ္ပါေလာ ရဲေဘာ္တို႔ ..။
လူနည္းစုမွာ
လက္နက္သာရွိ အားမရွိ။
လူမ်ားစုမွာ၊ မဟာအင္အား
ႀကီးမားပါဘိ ႀကီးပါဘိ။
ဆန္႔ေလာ့ ဟန္႔ေလာ့ ..
မလန္႔မထိတ္၊ ရဲရင့္စိတ္ျဖင့္
စစ္ၿပိတၱာကို ေမာင္းထုတ္ေလာ့။ ။
ဒီကဗ်ာကို ၁၉၆၇ ခုႏွစ္မွာ ပုဂံစာအုပ္တိုက္က ထုတ္ေဝတဲ့ ဆရာ့ရဲ႕ ‘ပန္းေစ်းခင္း’ ကဗ်ာစာအုပ္မွာ ထည့္သြင္း ပံုႏွိပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာမွာ လက္တဆုပ္စာပဲ ရွိတဲ့ စစ္အုပ္စုမွာ လက္နက္ရွိေပမယ့္ အားမရွိတဲ့အေၾကာင္း၊ လူမ်ားစုျဖစ္တဲ့ ျပည္သူလူထုမွာ အားရွိတဲ့အတြက္ မေၾကာက္မရြံ႕ တြန္းလွန္ၾကဖို႔ တိုက္တြန္းထားတာ ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းေစ်းခင္း ကဗ်ာစာအုပ္ထဲမွာပဲ ၁၉၆၆ ခုႏွစ္ ေမလ ၈ ရက္ေန႔မွာ ေရးသားခဲ့တဲ့ ‘အနာဂတ္ေရး’ ဆိုတဲ့ကဗ်ာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာထဲမွာ သူ႔စာသင္ေက်ာင္းက ထူးခြၽန္တဲ့ ေက်ာင္းသားသားေတြ ထြက္ေပၚေနတဲ့အတြက္ ပီတိျဖစ္ရတဲ့ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ေက်ာင္းအနီးမွာ ဆီးသီး၊ ခ်ဳိခ်ဥ္၊ ဆိတ္သားကင္ေတြ ေရာင္းၿပီး ေန႔စဥ္ဝမ္းေက်ာင္းေနတဲ့ ေက်ာင္းသားအရြယ္ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္ကို ျမင္ရလို႔ ကေလးနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး တိုင္းျပည္အနာဂတ္ကို ရင္ေလးမိတဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ ရင္ထဲက ေဝဒနာကို ဖြဲ႔သီထားပါတယ္။ ဒါကို ၾကည့္ရင္ ဆရာ့ရဲ႕ အသက္ ၃ဝ ေလာက္က တိုင္းျပည္ခ်စ္စိတ္ကို မွန္းဆႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယအႀကိမ္ စစ္အာဏာသိမ္းခဲ့တဲ့ ၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဆရာက ဒီမိုကေရစီေရး ဘက္ေတာ္သား အျဖစ္ပါ ရပ္တည္ရင္း ကေလာင္ အပိတ္ခံရ၊ အက်ဥ္းခ်ခံရတာေတြကိုၾကံဳရင္း ေနာက္ဆံုးေတာ့ ျပည္ပမွာတင္ ကြယ္လြန္ခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္ပကို ေရာက္ၿပီး ဆရာ့ရဲ႕ စာမူေတြကို စာအုပ္အျဖစ္ ၅ အုပ္ ပံုႏွိပ္ျဖန္႔ခ်ိႏိုင္ခဲ့ၿပီး ပံုမႏွိပ္ျဖစ္ေသးတဲ့ ဆရာ့စာမူေပါင္းမ်ားစြာ ရွိေနပါေသးတယ္။
၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္ မတ္လမွာ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ ေရႊသဂၤဟာ-ျမန္မာအသင္း စာၾကည့္တိုက္က ဆရာ့ရဲ႕ ကဗ်ာအပုဒ္ ၁၄ဝ စုစည္းထားတဲ့ ‘အညာလမ္းက တမာတန္း’ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္ကေလး ထုတ္ေဝပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာစုက ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ‘ေဗဒါလမ္း’ ကဗ်ာမ်ားကို အမွီျပဳၿပီး ေရးျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ ဆရာေဇာ္ဂ်ီကို သတိတရ ဂါရဝျပဳလိုတဲ့ ေစတနာနဲ႔ ေရးဖြဲ႔ခဲ့တဲ့အေၾကာင္း အမွာစာမွာ ဆရာက ဆိုထားပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာေတြကို ‘ေဗဒါလမ္း’ ကဗ်ာမ်ားလိုပဲ တစ္ပုဒ္ခ်င္းေခါင္းစဥ္မေပးဘဲ အမွတ္စဥ္နဲ႔ ေဖာ္ျပထားတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီထဲက ကဗ်ာပုဒ္ေရ ၅၅ မွာ ဆရာက ခုလိုေရးသားထားပါတယ္။
ကမာၻပတ္လို႔ အရပ္စံု
ဘယ္ဟာ ကိုယ့္နတ္ဘံု။
ကိုယ့္ျပည္ကိုယ့္ရပ္ ခပ္ႏံုႏံု
အဲဒါ ကိုယ့္နတ္ဘံု။
ေဆြစံုမ်ဳိးစံု ဆံုေတြ႔ၾက
စကား ဆိုမဝ။
ကိစၥျမားေျမာင္ အတူရွင္း
ကိုယ့္ေသြးကိုယ့္သားခ်င္း။
သီခ်င္းသံၿပိဳင္ ဆိုလို႔ျမဴး
မေမ့တဲ့ႏိုင္ဘူး။ ။
၁၂၊ ၈၊ ၂ဝဝ၅
ဒီကဗ်ာကိုၾကည့္ရင္ ႂကြယ္ဝခ်မ္းသာေနတဲ့ ကမာၻ႔ႏိုင္ငံအမ်ားအျပားကိုေရာက္ေပမယ့္ ဆင္းရဲတဲ့ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ကိုသာ နတ္ဘံုနတ္နန္းလို ခံယူထားတဲ့ ဆရာ့စိတ္ဓာတ္ကို ျမင္ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာနဲ႔ပဲ ဆရာ့ရဲ႕ ေက်းဇူးတရားေတြကို ေအာက္ေမ့ရင္း ဦးညြတ္ဂုဏ္ျပဳလိုက္ပါတယ္။
ျမန္မာျပည္သူမ်ား ေအးခ်မ္းတဲ့ အရိပ္ေအာက္မွာ ေနထိုင္ခြင့္ ရရွိပါေစ။ ။
သ႐ုပ္ေဖာ္ - ေအာင္ထက္
No comments:
Post a Comment