အခု အစီအစဥ္မွာေတာ့ လြတ္လပ္ခြင့္အေၾကာင္း ေဟာေျပာခ်က္ ပထမပိုင္းကို နားဆင္ႏိုင္ၾကပါတယ္။
လြတ္လပ္ခြင့္ အေၾကာင္း
ဘီဘီစီကတဆင့္ အခုလို မိတ္ေဆြတို႔ကို စကားေျပာရတာ ကၽြန္မအဖို႔မွာ အင္မတန္မွ ထူးျခားတဲ့ အဓိပၸာယ္ ေဆာင္ပါတယ္။ အဓိပၸာယ္က ဘာလဲဆိုေတာ့ ကၽြန္မဟာ တရားဝင္အားျဖင့္ လြတ္လပ္မႈရွိေသာ လူပုဂၢိဳလ္တေယာက္ တဖန္ျပန္လို႔ျဖစ္ၿပီဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မဟာ တရားဝင္အားျဖင့္ လြတ္လပ္မႈမရွိေသာ လူတေယာက္ ျဖစ္ေနခဲ့တုန္းက ဆိုလိုတာက ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္နဲ႔ေနခဲ့ရစဥ္တုန္းက ကၽြန္မကို စကားေျပာခဲ့သူဟာ ဘီဘီစီ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မက နားေထာင္ခဲ့ရသူပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို နားေထာင္ရတဲ့အတြက္ လြတ္လပ္မႈတမ်ဳိးကိုလည္း ကၽြန္မ ရခဲ့ပါတယ္။ အျခားေသာ လူပုဂၢိဳလ္တို႔ရဲ႕ အေတြးအျမင္ကို စူးစမ္းႏိုင္ျခင္းဆိုတဲ့ လြတ္လပ္မႈျဖစ္ပါတယ္။ လူပုဂၢိဳလ္ခ်င္း အေတြးအျမင္ ဖလွယ္ရတာမ်ဳိးနဲ႔ေတာ့ တထပ္တည္း တူညီတယ္လို႔ မေခၚႏိုင္ပါဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ လူသားခ်င္းဆက္သြယ္မႈ ပုံစံတမ်ဳိး ျဖစ္တယ္လို႔ ေခၚႏိုင္ပါတယ္။
ကိုယ့္ရဲ႕အေတြးအေခၚ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊ ကိုယ့္ရဲ႕အရယ္အေမာဆိုတာေတြကို မွ်ေဝခ်င္လို႔ ေနာက္ၿပီး တခါတေလမွာ ကိုယ့္ရဲ႕ေဒါသ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ ေဒါမနႆကိုပင္လွ်င္ မွ်ေဝခ်င္လို႔ သူတပါး လူသားေတြနဲ႔ လြတ္လပ္စြာ ဆက္သြယ္ခြင့္ဆိုတာဟာ ဘယ္ေသာအခါမွ ခ်ဳိးေဖာက္တာခံရဖို႔မသင့္တဲ့ အခြင့္အေရးတခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေန႔ ကၽြန္မဟာ မိတ္ေဆြတို႔နဲ႔ လူကိုယ္တိုင္ မေတြ႔မဆုံႏိုင္ေသာ္လည္းပဲ ကၽြန္မအဖို႔ေရာ ေနာက္ၿပီး လြတ္လပ္မႈကင္းမဲ့ျခင္းလို႔ ကၽြန္မ ေခၚခ်င္တဲ့ ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာေကာင္းလွတဲ့ အေျခအေနႀကီးမွာ ေနထိုင္ေနရတဲ့ ကမၻာတဝွမ္းလုံးက တျခားသူေတြအဖို႔ေရာ လြတ္လပ္ခြင့္ဆိုတာ ဘယ္လို အဓိပၸာယ္ အႏွစ္သာရ ျပည့္ဝသလဲဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္မရဲ႕ အေတြးအျမင္ေတြကို မိတ္ေဆြတို႔ဆီေရာက္ေအာင္မွ်ေဝေပးလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ လူသားခ်င္း ဆက္သြယ္ႏိုင္ခြင့္ဆိုတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ အခြင့္အေရးကို အခုလို သုံးစြဲခြင့္ရရွိျခင္းအတြက္ ကၽြန္မ အင္မတန္မွ ေက်းဇူးတင္လွပါတယ္။
ပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ ကၽြန္မဖတ္ဖူးခဲ့တဲ့ ကိုယ္တိုင္ေရး အတၳဳပၸတိၱ စာအုပ္ဟာ အေနေတာ္ျဖစ္တာလို႔ ေခၚရမလား၊ အတိတ္နိမိတ္ျဖစ္တယ္လို႔ ေခၚရမလား၊ ႏွစ္ခုစလုံးပဲလို႔ ေျပာေကာင္း ေျပာႏိုင္မလား၊ (Seven Years Solitary) ေထာင္မွာ တေယာက္ထဲ ခုႏွစ္ႏွစ္ ဆိုတဲ့ စာအုပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ Hungarian အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ ေရးခဲ့တာပါ။ ၁၉၅ဝ ျပည့္လြန္ႏွစ္ေတြရဲ႕ အေစာပိုင္းကာလတုန္းက သူတို႔ဆီမွာ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီအတြင္း ျဖဳတ္ထုတ္ပြဲႀကီးေတြ ျဖစ္ေပၚေနစဥ္အတြင္းတုန္းက အာဏာရွိသူေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ဂိုဏ္းမွာ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ ေရးခဲ့တာပါ။ တေယာက္ထဲေနရတဲ့ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ဟာ လူသားခ်င္း ဆက္သြယ္မႈဆိုလို႔ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် သူ႔ရဲ႕မာန္ကို ခ်ဳိးႏိုင္သေလာက္ခ်ဳိးဖို႔ စဥ္းစားေနတဲ့ ေယာက္်ားႀကီးေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈသာလွ်င္ရွိတဲ့အထဲက ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီးၾကာေအာင္ ဦးေႏွာက္ကလည္း ထက္ျမက္ျမဲ ၊ စိတ္ဓာတ္ကလည္း မက်ဘဲေနႏိုင္ခဲ့တာဟာ ဘယ္လို ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေၾကာင့္ပါလိမ့္၊ ဘယ္လို ၾကံရည္ဖန္ရည္ေၾကာင့္ပါလိမ့္ဆိုၿပီး အဲဒီတုန္းက ၁၃ ႏွစ္အရြယ္ ကၽြန္မဟာ စိတ္ဝင္တစား ျဖစ္ခဲ့မိပါတယ္။
အစိုးရဝါဒကို သေဘာမတူတဲ့လုပ္ငန္းထဲ ဝင္ေရာက္ဖို႔၊ ေနာက္ၿပီး အဲဒီ လုပ္ငန္းမွာ ဇြဲနဘဲနဲ႔ေနဖို႔ ဆုံးျဖတ္ထားသူေတြရဲ႕ အဖို႔ရာမွာ ဒီလိုအပ္ခ်က္ဟာ ဆုံး႐ႈံးမႈကို ႀကိဳတြက္ၿပီး ျပင္ဆင္ထားရတဲ့ အေျခခံအက်ဆုံး လိုအပ္ခ်က္တခု ျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္မွာ အခြင့္အေရး ဆုံး႐ႈံးျခင္းဟာ အစိုးရဝါဒကို ေဝဖန္သူေတြရဲ႕ ဘဝအစိတ္အပိုင္း အႀကီးႀကီးတခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လို ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးေတြဟာ အခြင့္အေရးဆုံး႐ံႈးမႈလမ္းေၾကာင္းကိုေလွ်ာက္ဖို႔ တမင္တကာ ေရြးခ်ယ္တတ္ၾကပါသလဲ၊ Max Weber ကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြအဖို႔ အဆုံးအျဖတ္ျဖစ္ေစႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အေရးႀကီးတဲ့ အရည္အခ်င္း ၃ ခုဟာ စိတ္ဓာတ္ျပင္းထန္ျခင္း၊ တာဝန္သိျခင္း၊ အေရးႀကီးတာနဲ႔ အေရးမႀကီးတာကို ခြဲျခားႏိုင္ျခင္းတို႔ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
ပထမ အခ်က္ျဖစ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္နဲ႔ ခြန္အားစိုက္ထုတ္ လုပ္ကိုင္ျခင္းျဖစ္တယ္လို႔ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုပါတယ္။ အဲဒီလို စိတ္ဓာတ္ ျပင္းထန္မႈမ်ဳိးဟာ ေဘးအႏၱရာယ္ အမ်ားဆုံး ႏိုင္ငံေရးမ်ဳိးျဖစ္တဲ့၊ အစိုးရဝါဒကို သေဘာမတူတဲ့ ႏိုင္ငံေရးမွာ ပါဝင္ၿပီး လုပ္ကိုင္သူေတြအဖို႔ အလြန္႔အလြန္ အေရးႀကီးပါတယ္။
က်န္တဲ့ ႏိုင္ငံသားမ်ားနဲ႔ တသီးတျခားေလာကမွာ ေနထိုင္ဖို႔၊ အစိုးရဝါဒ ေဝဖန္မႈေလာကမွာ ေနထိုင္ဖို႔၊ ေၾကညာၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေစ၊ မေၾကညာဘဲနဲ႔ျဖစ္ေစ၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္သူ လူတိုင္းလူတိုင္းရဲ႕ အတြင္းသ႑ာန္မွာ အဲဒီလို စိတ္ဓာတ္ ျပင္းထန္မႈမ်ဳိးရွိေနရပါတယ္။
ဒီေလာကမွာေနထိုင္သူ လူထူးလူဆန္းေတြကို အမွတ္အသားျပဳႏိုင္ဖို႔ရာ၊ အျပင္ပန္း လကၡဏာရယ္လို႔ေတာ့ မရွိပါဘူး။ အန္အယ္ဒီ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ ဌာနခ်ဳပ္ကို ႐ုံးဖြင့္တဲ့ရက္ ဘယ္ရက္မဆို လာၾကည့္ပါ၊ ေရစိမ္ခံ အၾကမ္းခံ အဖြဲ႔ဝင္ေတြအတြက္ စီစဥ္ထားတဲ့ ခေနာနီ ခေနာ္နဲ႔ ပုံမလွ ပန္းမလွ ခပ္႐ိုး႐ိုး အေဆာက္အဦ ကေလးတခုပါ။ ဒီအေဆာက္အဦကို အန္အယ္ဒီ တင္းကုပ္ဆိုၿပီး အေခၚခံရတာဟာျဖင့္ တႀကိမ္မကေတာ့ပါဘူး။ ဒီလိုေခၚၾကတဲ့ သူေတြဟာ စာနာတဲ့ စိတ္နဲ႔ေရာ၊ မၾကာခဏဆိုသလို ခ်ီးက်ဴးတဲ့စိတ္နဲ႔ေရာ ျပံဳးၿပီးေခၚၾကေလ့ရွိတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကၽြန္မတို႔ကလည္း စိတ္မဆိုးပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ကမၻာမွာ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈ အႀကီးမားဆုံး လႈပ္ရွားမႈတခုဟာ တင္းကုပ္တခုထဲမွာ အစျပဳခဲ့တာ မဟုတ္လား။
ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ လူေနစရာ ၾကပ္ၾကပ္တည္းတည္းနဲ႔ ခပ္စုပ္စုပ္ ႐ုံးခန္းမွာ သူလို ကိုယ္လို ပုံပန္းသ႑ာန္ အမ်ားႀကီးေပါက္တဲ့ လူေတြကို မိတ္ေဆြတို႔ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ ကဗ်ာဆန္ဆန္ ပုံမက်ပန္းမက် ဆံပင္ပုံစံႀကီးနဲ႔ အဲဒီ သက္ႀကီးရြယ္အိုႀကီးက၊ သတင္းစာဆရာ လက္ေဟာင္းႀကီး တေယာက္ပါ။ သူက အစိုးရဝါဒေဝဖန္သူ ထိပ္တန္းပုဂၢိဳလ္ႀကီးတေယာက္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ၾကာၿပီး လြတ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ သူ႕ရဲ႕ စိတ္မခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ရာ အေတြ႔အၾကံဳေတြအေၾကာင္း စာအုပ္တအုပ္ကို ခ်က္ျခင္းေကာက္ၿပီး ေရးပါတယ္။
စာအုပ္နာမည္က (Is This A Human Hell) ( ဘာလဲဟဲ့ လူ႔ငရဲ) တဲ့။ ဗမာျပည္မွာ ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ေနသူေတြ ေထာင္နဲ႔ခ်ီေအာင္ရွိေနဆဲဆိုတာကို အမွတ္ရေနေစဖို႔အတြက္ဆိုၿပီး သူက ေထာင္အက်ႌ အျပာေရာင္ကို အျမဲဝတ္ပါတယ္။ မ်က္ႏွာမွာ ေသာကေသာ္လည္းေကာင္း၊ အရိပ္အေရာင္ကင္းရွင္းတဲ့ ေဟာဒီ သပ္သပ္ ရပ္ရပ္နဲ႔ မ်က္မွန္နဲ႔ အမ်ဳိးသမီးကေတာ့ ေထာင္ထဲမွာ ၉ ႏွစ္ေနခဲ့ရသူ ဆရာဝန္တေယာက္ပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၃ ႏွစ္မွာ သူ လြတ္လပ္လာတဲ့အခ်ိန္ကစလို႔ သူဟာ ကၽြန္မတို႔ပါတီရဲ့ လူမႈေရးနဲ႔ လူသားဒုကၡ ကယ္ဆယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး လုပ္ငန္းေတြမွာဝင္ေရာက္ၿပီး အားလပ္ရက္ရယ္လို႔မရွိေအင္ လုပ္ကိုင္ေနခဲ့ပါတယ္။ အသက္ ၈ဝ ေက်ာ္အရြယ္ပိုင္း ေရာက္ေနတဲ့ ခင္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ အဖြားအိုႀကီးတခ်ဳိ႕လည္း ရွိပါတယ္။
သူတို႔ဟာ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ကစၿပီး ကၽြန္မတို႔ရဲ႕႐ုံးခန္းကို မွန္မွန္ေရာက္လာေလ့ရွိသူတြေပါ့။ အဲဒီႏွစ္ဟာ ကၽြန္မတို႔အဖို႔ (Tsunami) ဒီေရလႈိင္းလုံးႀကီး ႐ိုက္ခတ္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ တႏွစ္ပါပဲ။ အဲဒီႏွစ္မွာ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈ လိႈင္းလုံးအႀကီးႀကီးရဲ႕ဒဏ္ေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီအေရးလႈပ္ရွားေနသူ အေျမာက္အျမားဟာ ေထာင္ထဲ ေရာက္ကုန္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ပါတီရဲ႕ အစည္းအေဝးတခုမွာ ကၽြန္မက ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းခံခဲ့ရသူေတြရဲ႕ ဇနီး သားမယားေတြကိုေရာ သားငယ္ သမီးငယ္ေတြကိုေရာ မိအို ဖအိုေတြကိုေရာ ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့အေရးကို ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ ေထာက္ခံၾကပါ။ ကၽြန္မတို႔ဟာ လက္ေျမႇာက္ အ႐ႈံးေပးမွာ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ေထာက္ထဲမေရာက္ဘဲက်န္ခဲ့တဲ့ ကၽြန္မတို႔ တေတြဟာ ေထာင္ထဲေရာက္လို႔ လြတ္လပ္ခြင့္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခံရသူေတြရဲ႕ အလံေတာ္ကို ေကာက္ကိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ သတၱိခဲေတြအထဲမွာ အခုနေျပာတဲ့ ခင္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ အဖြားအိုႀကီးေတြလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ခိုင္ျမဲတဲ့ စိတ္ဓာတ္ အင္အားႀကီးႀကီးမားမားနဲ႔ အလံေတာ္ကို ကိုင္စြဲျမဲ ကိုင္စြဲေနၾကပါတယ္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။
သ႐ုပ္ေဖာ္ ေကာက္ေၾကာင္းပန္းခ်ီ - မင္းေက်ာ္ခိုင္
No comments:
Post a Comment