သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၏ ဘဝႏွင့္ စာေပ
ထိန္လင္း
ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးစာေပေတြအေၾကာင္း ေျပာၾကမယ္ဆိုရင္ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းနဲ႔ သူ႔ရဲ႕စာ သူ႔ရဲ႕ကဗ်ာေတြကို ခ်န္လွပ္လို႔မျဖစ္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးသမိုင္းမွာ ဆရာႀကီးက လူပုဂၢဳိလ္အေနနဲ႔ေရာ၊ စာေပအရပါ ဦးေဆာင္မႈအခန္းက ပါဝင္ခဲ့လို႔ပါပဲ။
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ ျမန္မာျပည္ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ က်ေရာက္ခဲ့တဲ့အခ်ိန္မွာ အသက္ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ေနပါၿပီ။ အဲဒီအျပင္ သီေပါမင္းနဲ႔ စုဖုရားလတ္တို႔ကို ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္သြားတာကိုလည္း မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရသူျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ကို တိုင္းတပါးေအာက္က လြတ္ေျမာက္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းရမယ္ဆိုတဲ့အသိ ငယ္ငယ္ကေလးတည္းက ကိန္းေအာင္းခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ ဂုဏ္ပုဒ္ကိုေဖာ္ျပမယ္ဆိုရင္ စာေပပညာရွင္၊ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဖခင္၊ မ်ဳိးခ်စ္ပုဂၢဳိလ္ႀကီး စသျဖင့္ ေခါင္းစဥ္မ်ဳိးစံုတပ္ၿပီး ေဖာ္ျပမွ ျပည့္စံုပါလိမ့္မယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဆရာႀကီးဟာ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးသမိုင္းစဥ္တေလွ်ာက္လံုးမွာ အခန္းက႑မ်ဳိးစံုကေန ပါဝင္လာခဲ့သူျဖစ္လို႔ပါ။ ျမန္မာျပည္မွာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕အေၾကာင္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေဖာ္ထုတ္ဖို႔မလြယ္ပါဘူး။ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈရဲ႕ သေကၤတျဖစ္တယ္၊ သူ႔အေၾကာင္းကို ထုတ္ေဖာ္ေနတာကိုက ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈအေငြ႔အသက္ေတြ ထြက္ႏိုင္တယ္လို႔ အာဏာပိုင္အဆက္ဆက္က ထင္ျမင္ယူဆထားပံုရပါတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္မွာ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း အသက္ ၁ဝဝ ျပည့္ အမွတ္တရလုပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တဲ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားအမ်ားအျပား ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ျခင္းခံခဲ့ရသလို ၁၉၉၆ ခုႏွစ္တုန္းက သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း အသက္ ၁၂ဝ ျပည့္ အမွတ္တရထုတ္ေဝတဲ့ စာအုပ္ဆိုရင္လည္း ဆရာႀကီးရဲ႕ပံုကို စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုးမွာ ေဖာ္ျပခြင့္မရခဲ့ပါဘူး။
ဒီလိုပဲ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ေတာင္ဘက္မုခ္မွာရွိတဲ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ ဂူဗိမာန္ကို ဝင္ခြင့္မေပးေတာ့တဲ့အတြက္ အမ်ားသူငါ သြားေရာက္ဂါရဝျပဳခြင့္မရေတာ့တာ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္သြားပါၿပီ။ သူ႔ရဲ႕စာေပေတြဆိုရင္လည္း ‘တို႔ဗမာ ဝတ္ရြတ္စဥ္’ ဆိုတဲ့ ဘာသာေရးစာအုပ္က လြဲလို႔ တျခားစာအုပ္ေတြ ျပန္လည္ထုတ္ေဝႏိုင္ျခင္း မရွိပါဘူး။
ဒါေတြဟာ ဘာကိုျပသလဲဆိုရင္ ဆရာႀကီးရဲ႕ အရွိန္အဝါႀကီးမႈ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ဆိုတာကို ေဖာ္ျပတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ပိတ္ဆို႔မႈေတြၾကားကပဲ ဆရာႀကီးကြယ္လြန္ခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း ၄ဝ ေက်ာ္ခဲ့ေပမယ့္ ဆရာႀကီးရဲ႕ စာေပအရွိန္အဝါ၊ ဆရာႀကီးရဲ႕ပံုရိပ္ေတြက မေပ်ာက္မပ်က္ တည္ရွိေနတုန္းပါပဲ။ ေနာင္တခ်ိန္ လြတ္လပ္တဲ့ေခတ္မွာဆိုရင္ေတာ့ ဒီထက္ပိုၿပီး ေနရာယူထားႏိုင္မယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။
ဒီလိုဆိုေတာ့ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ စာေပေတြက ဘာေတြလဲ၊ ေခတ္ကို ဘယ္လိုျဖတ္သန္းလာခဲ့သလဲ ဆိုတာကို အနည္းငယ္ ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။ စာေပနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေဆြးေႏြးတဲ့သေဘာဆိုေတာ့ အတၳဳပၸတၱိကို အေသးစိတ္မေျပာဘဲ တင္ျပမယ့္အေၾကာင္းအရာနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့အပိုင္းကိုသာ ေျပာသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ အသက္ ၁၉ ႏွစ္မွာ ရန္ကုန္ကိုေရာက္လာၿပီး စာစီ၊ စာျပင္ဆရာ၊ အယ္ဒီတာ၊ သတင္းစာအယ္ဒီတာ အျဖစ္လုပ္ကိုင္ခဲ့ၿပီး သတင္းစာအယ္ဒီတာ ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေဆာင္းပါးေတြ စၿပီးေရးခဲ့ပါတယ္။ ‘ေရႊေတာင္ ေမာင္လြမ္း’ဆိုတဲ့ ကေလာင္နာမည္ကို ေရွ႕ပိုင္းမွာ သံုးစြဲခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အဂၤလိပ္ကိုအထင္ႀကီးၿပီး ကိုယ့္နာမည္ေရွ႕မွာ မစၥတာ တပ္တဲ့ ဗမာေတြကို စက္ဆုပ္တဲ့အတြက္ အဲဒီေခတ္ကနာမည္ႀကီးတဲ့ ဝန္စာေရးဦးႀကီးရဲ႕ ‘ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္သည္ ေမာင္မႈိင္း’ ဝတၳဳထဲက လူ႐ႈပ္လူေပြ ဇာတ္ေကာင္ ‘ေမာင္မႈိင္း’ရဲ႕ အေရွ႕မွာ မစၥတာတပ္ၿပီး မစၥတာေမာင္မႈိင္း ဆိုတဲ့ ကေလာင္အမည္ကို ေျပာင္းလဲသံုးစြဲခဲ့ပါတယ္။ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ဆိုတဲ့အမည္ကေတာ့ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးကို ဝင္ၿပီး အဲဒီအသင္းႀကီးရဲ႕ နာယက ျဖစ္လာတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ တြင္ခဲ့တဲ့အမည္ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ စာေပေတြမွာ ဗိုလ္ဋီကာ၊ သခင္ဋီကာ၊ ေဒါင္းဋီကာ၊ ဘြဳိင္းေကာက္ဋီကာ၊ ဂဠဳန္ပ်ံဒီပနီဋီကာ စတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသေဘာတရားေတြပါရွိတဲ့ စာေပေတြပါဝင္သလို ကဗ်ာလကၤာေတြ၊ ရာဇဝင္ေတြလည္း ပါဝင္ပါတယ္။
ဆရာႀကီးရဲ႕စိတ္ဓာတ္ထဲမွာ ငါတို႔ တိုင္းတပါးလက္ေအာက္ ေရာက္ၿပီ၊ တိုင္းတပါးရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈေအာက္မွာ ငါတို႔ရဲ႕ အမ်ဳိးသားအေမြအႏွစ္ေတြ ဆံုးပါးရၿပီလို႔ ခံစားခဲ့ရတဲ့အတြက္ အမ်ဳိး ဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈ စာေပ စတဲ့အရာေတြ ေပ်ာက္ပ်က္သြားမွာ စိုးရိမ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကဗ်ာလကၤာေတြ ေရးသားတဲ့အခါ ကဗ်ာအမ်ဳိးအစား စံုလင္ေနေအာင္ ေရးဖြဲ႔ခဲ့သလို ေရွးယခင္ ပညာရွင္မ်ားရဲ႕ စာေပေတြနဲ႔၊ သူတို႔နဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ အေၾကာင္းေတြကိုပါ ထည့္သြင္းေရးသားေလ့ရွိပါတယ္။ ဆရာႀကီးရဲ႕ မဟာကဗ်ာေလးခ်ဳိးႀကီးမ်ားဟာ အထူးထင္ရွားတဲ့ လက္ရာေကာင္းမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၂ဝ မွာ အဂၤလိပ္ရဲ႕ ကြၽန္ပညာေရးစနစ္ကို ရန္ကုန္ေကာလိပ္နဲ႔ ယုဒႆန္ေကာလိပ္က ေက်ာင္းသားေတြ သပိတ္ေမွာက္ၾကတဲ့ သမိုင္းဝင္ ပထမေက်ာင္းသားသပိတ္ ေပၚေပါက္ခဲ့ပါတယ္။
သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ကြၽန္ပညာေရးမဟုတ္တဲ့ သခင္ပညာေရးစနစ္ ထူေထာင္ၾကမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ခဲ့ၿပီး အမ်ဳိးသားေက်ာင္းေတြ ဖြင့္လွစ္ၾကဖို႔ ျပင္ဆင္ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါ ဆရာႀကီးက သူရိယသတင္းစာတိုက္မွာ တာဝန္ယူေနခ်ိန္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဆရာႀကီးရဲ႕ မိန္႔ဆိုခ်က္ကို စာေရးဆရာ သိန္းေဖျမင့္က ‘ဆရာလြန္း အတၳဳပၸတၱိ’စာအုပ္မွာ အခုလို ျပန္လည္ေရးျပထားပါတယ္။
“တပည့္တို႔- ဆရာသည္ တပည့္တို႔ကဲ့သို႔ပင္ အမ်ဳိးသားပညာေရးအတြက္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ေတာ့မည္။ ဆရာသည္ သူရိယတိုက္ လက္ရွိအလုပ္မွ ထြက္ခဲ့ၿပီ။ ထြက္၍ တပည့္တို႔ႏွင့္ အလုပ္လုပ္မွ အက်ဳိးမ်ားမည္ဟု ဆရာယံုၾကည္သည္။ ဆရာ့ကို တပည့္တို႔ႏွင့္အတူတူ စာရင္းသြင္းလိုက္ပါ။ ဆရာ့အသက္ကို တပည့္တို႔အားအပ္၏။ ဆရာ့မွာ ရွိသမွ်စည္းစိမ္ကို အမ်ဳိးသားပညာေရး ေအာင္ျမင္ ထေျမာက္ေအာင္ အသံုးျပဳေတာ့မည္။ ဆရာ ဆည္းပူး သင္ၾကားထားခဲ့ေသာပညာ၊ ဆရာ ဘဝါဘဝက ျဖည့္ခဲ့၍ ယခုဘဝ၌ ရေသာ ဂုဏ္သည္ တပည့္တို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းျဖစ္ၿပီး သံုးလိုရာ၌ သံုးၾကေလာ့”
အဲဒီလို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီးေနာက္ပိုင္း အမ်ဳိးသားေက်ာင္းက ေပးတဲ့ လစာေငြနဲ႔ပဲ ရပ္တည္ရင္း အမ်ဳိးသားေက်ာင္းမွာ ျမန္မာစာနဲ႔ ရာဇဝင္ ဘာသာရပ္မ်ား သင္ၾကားေပးခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းက ေပးႏိုင္တဲ့လစာက မေလာက္ငွတဲ့အတြက္ ဘားလမ္းေနအိမ္နဲ႔ ဗဟန္းမွာရွိတဲ့ ေက်ာင္းကို ေျခက်င္ အသြားအျပန္ လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။
တကယ္ေတာ့လည္း စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ စာေပၾသဇာ၊ လူအမ်ားရဲ႕ အၾကည္ညိဳ အေလးစားခံရမႈဟာ သူရဲ႕စိတ္ေစတနာ ဘယ္ေလာက္အထိ နက္႐ႈိင္းသလဲဆိုတဲ့အခ်က္ေပၚမွာလည္း မူတည္ေနပါလိမ့္မယ္။ ။
၂၃၊ ၆၊ ၂ဝဝ၈
ဒီမိုကရက္တစ္ျမန္မာ့အသံ (DVB) မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။
No comments:
Post a Comment