(သံုး)
ကိုႏိုင္ဝင္းလည္း မဂ်ဳံကို ေခ်ာ့ရ (ၿဖီးရ)ဖို႔ ရွမ္းစကား ေတာ္ေတာ္ေျပာတတ္ လာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုႏိုင္ဝင္းလည္း စိတ္ေကာက္တတ္တာပဲ။ သူ႔စိတ္နဲ႔ မေတြ႔တဲ့အခါ သုန္သုန္မႈန္နဲ႔ ျဖစ္တတ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ႏွစ္ႀကိမ္ေလာက္ ၾကံဳဖူးတယ္။
တႀကိမ္က သူ႔ကို ကြၽန္ေတာ္က ဆရာႀကီး လို႔ ေခၚမိတာကို မေက်နပ္လို႔ ကလာပ္စည္းေဆြးေႏြးပြဲမွာ ...
“ဒါဟာ သေဘာထား ျပႆနာျဖစ္တယ္”
ဆိုၿပီး စြဲခ်က္တင္ေတာ့တာပဲ။ သူ ဘာအခံနဲ႔ ဒီလိုေျပာသလဲ ကြၽန္ေတာ္ မသိဘူး။ သူက ကြၽန္ေတာ့္ကို ဆရာႀကီး လို႔ေခၚလိုက္ ဗိုလ္လံု လို႔ေခၚလိုက္ စိတ္ရႊင္ရင္ရႊင္သလို ေခၚေနတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း တခါတေလ ခင္မင္သမႈနဲ႔ ေခၚေနတာပဲ။
ကလာပ္စည္းအတြင္းေရးမွဴးက ကြၽန္ေတာ့္ကို ေတာင္းပန္ဖို႔ ေျပာလာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္လည္း ေဒါပြၿပီး မေတာင္းပန္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဘာသေဘာထားမွ မရွိဘူး၊ ခါတိုင္းလည္း သူေကာ ကိုယ္ေကာ ဒီလိုပဲ တခါတေလ ခင္မင္သမႈနဲ႔ ေခၚေနၾကတာျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။
ေနာက္တႀကိမ္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းေတာင္ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ စကားထိုင္ေျပာေနရင္းကေန ကြၽန္ေတာ္က သူ႔အႏုပညာကို ေစာ္ကားတယ္ဆိုၿပီး ကြၽန္ေတာ့ကို ေဒါပြေတာ့တာပဲ။ ေျပာေနၾကတာေတြက အႏုပညာအေၾကာင္းလည္း မဟုတ္ဘူး။ ေရာက္တတ္ရာရာေျပာေနၾကတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ေတာ္ေတာ္ အံ့အားသင့္သြားတယ္။ ဒီလူ ဘာအခံေတြရွိေနသလဲ မသိဘူးလို႔ စဥ္းစားမိၿပီး ေဒါသကိုထိန္းလိုက္ရတယ္။
သူဟာ ထိုစဥ္က အႏုပညာ ေမွာ္ေပါက္ေနတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ‘သူ႔ရဲ့အႏုပညာျဖတ္သန္းမႈ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္’ ေျမာက္ အထိမ္းအမွတ္ သူ႔အိမ္မွာ လုပ္တာကို ကြၽန္ေတာ့ကို မဖိတ္ဘူး။ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ၾကည္ေနသူတခ်ဳိ႕ကိုပဲ ဖိတ္တယ္။
သူဟာ ႏိုင္ငံေရးဆန္ဆန္ စာတမ္းေတြလည္း ေရးတယ္။ သူ ၾကည္တဲ့လူကိုပဲ ျပတယ္။ အဆန္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ထိုစဥ္က ပါတီကိုယ္၌ကလည္း စစ္ေအးေခတ္ ကုန္ဆံုးခါနီး အေျပာင္းအလဲတရပ္အတြက္ တာစူေနတာပါ။
ဒါေပမယ့္ သူေကာ ကြၽန္ေတာ္ေကာ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အထိ ဘာအခုအခံမွမရွိဘဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ခ်င္းရဲ႕ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ သံေယာဇဥ္ဟာ ခိုင္မာေနခဲ့ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ပုဂၢလိကခံစားမႈနဲ႔ အခါအားေလ်ာ္စြာေရးထားတဲ့ ကဗ်ာတခ်ဳိ႕ကို ဘယ္ကေန သတင္းၾကားသလဲ မသိဘူး၊ လာေတာင္းဖတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ...
“ခုမွပဲ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အရင္တုန္းကပံုကုိ ျပန္ေတြ႔ရေတာ့တယ္”
ကုိႏိုင္ဝင္းရဲ႕ လႈိက္လွဲတဲ့အေျပာကို ကြၽန္ေတာ္ ျဖံဳသြားတယ္။ အရင္တုန္းက ေအာင္ၿငိမ္းဟာ အခုလည္း ဒီ ေအာင္ၿငိမ္းပါပဲ မေျပာင္းလဲပါဘူး ကိုႏိုင္ဝင္းေရ။
ကြၽန္ေတာ္ သူ႔ကို လက္ေဆာင္ေပးထားတဲ့ ကုတ္အက်ႌကို စုတ္ခ်ာသြားတဲ့အထိ ဝတ္တယ္။
“ေက်းဇူးပဲဗ်ဳိ႕၊ အက်ႌက ကိုယ္နဲ႔အမိပဲ”
လို႔ ေျပာတယ္။ ၁၉၈၇ ထဲမွာပါ။ ေဆာင္းတြင္းႀကီး သံလြင္ျမစ္ကူးၿပီးတိုက္တဲ့ တိုက္ပြဲတပြဲမွာ သူ႔မွာ အေႏြးထည္ပါမလာလို႔ ကြၽန္ေတာ့မွာပါတဲ့ ဆြယ္တာခ်ဳိင္းျပတ္ နက္ျပာေလးတထည္ ေပးလိုက္တယ္။ ျပန္ေတြ႔ေတာ့ အက်ႌေကာလို႔ေမးေတာ့၊ ေလးလာတာနဲ႔ လမ္းမွာ လႊင့္ပစ္လိုက္ေၾကာင္း ေျပာတယ္။
“ကြၽန္ေတာ့္အေဖ အက်ႌပဲ၊ အေမကိုယ္တိုင္ ထိုးေပးထားတာ၊ ကြၽန္ေတာ္ အမွတ္တရ ယူလာတာ”
လို႔ ေျပာေတာ့ ကိုႏိုင္ဝင္းဟာ ငိုင္သြားၿပီး ေတာ္ေတာ္စိတ္ မေကာင္းျဖစ္ကာ ဝမ္းနည္းေၾကာင္းေျပာပါတယ္။
၁၉၈၉ ဧၿပီ ၁၇၊ ပါတီတြင္းအေရးအခင္း ေပၚလာေတာ့ ပါတီဗဟိုဟာ နမ့္ခေခ်ာင္းတဖက္ကိုကူးၿပီး ဆုတ္ခြာသြားရတယ္။ ေနာက္တေန႔မွာ ေခ်ာင္းကူးၿပီး ပါတီေနာက္ကိုလိုက္လာတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြထဲမွာ ကိုႏိုင္ဝင္းနဲ႔ မဂ်ံဳလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ အတူပါပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္ဟာ အေတြးအေခၚ အ႐ႈပ္ေထြးဆံုးကာလပဲ။
ရက္တခ်ဳိ႕ၾကာတဲ့တေန႔ ကိုႏိုင္ဝင္းက သူ တဖက္ကို ျပန္ေတာ့မယ့္အေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ့္ကို ေျပာလာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ဘာမွ ျပန္မေျပာတတ္ဘူး။ မေရရာတဲ့အနာဂတ္မွာ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ႐ိုင္းပင္းကူညီတာမွအပ အဆံုးအျဖတ္ မေပးႏိုင္ဘူး။ မဂ်ံဳက မျပန္ခ်င္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ မခြဲခ်င္ဘူး။ မဂ်ံဳ ငိုပါတယ္။ ကို္ႏိုင္ဝင္းလည္း မ်က္ႏွာမေကာင္းဘူး။
“ပါတီက ကြၽန္ေတာ့္ကို ေငြနဲ႔ဆန္ ေထာက္ပံ့ကူညီခဲ့တာကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္” တဲ့။
သူ ကြၽန္ေတာ့ကို ေျပာသြားတဲ့ စကားပါ။ ဒီဘက္ကမ္းေရာက္ေနတဲ့ ရဲေဘာ္တိုင္းကို ေလာေလာဆယ္ စားေရးေသာက္ေရးအတြက္ ယြမ္ေငြတခ်ဳိ႕နဲ႔ ဆန္ ေထာက္ပံ႔ေပးထားတာကို ရည္ၫႊန္းေျပာတာပါ။
ဆန္ကေတာ့ ခြဲတမ္းရယ္လို႔ေတာင္ မရွိပါဘူး။ အိမ္ေထာင္ ေလးငါးစုအတြက္ အိတ္လိုက္ ခ်ေပးထားတာပါ။ ပိုတဲ့ဆန္ကို ျပန္မအပ္ေတာ့ဘဲ သူတည္းခိုေနထိုင္ခဲ့တဲ့ ရွမ္းရြာကအိမ္ရွင္ကို ေပးခဲ့ခ်င္တဲ့အေၾကာင္းလည္း ေျပာပါတယ္။
အေရးထဲ ကြၽန္ေတာ့ကို လူႀကီးလူေကာင္း လာဆန္ျပေနေသးတယ္။ ကိုႏိုင္ဝင္းနဲ႔အတူ မဂ်ံဳဟာ မ်က္ရည္စက္လက္ တဖက္ကမ္း ျပန္ကူးသြားခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္းမွ ျပန္ၾကားရတာက တဖက္မွာက်န္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက အႏုပညာရွင္ စာေရးဆရာ ႏိုင္ဝင္းေဆြကို စာေရးဖိတ္ေခၚ ႀကိဳဆိုတဲ့အေၾကာင္း၊ ရဲေဘာ္ေက်ာ္ဆိုင္မွ ပါတီဗဟိုသို႔ ႏုတ္ထြက္ခြင့္ျပဳရန္ စာေရးခဲ့ေၾကာင္းတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။
No comments:
Post a Comment