Friday, May 6, 2011

အသံလႊင့္သတင္း (၁)


“အသံလႊင့္လုပ္ငန္းမွန္သမွ်ဟာ အတတ္ပညာအဆင့္အတန္းကို အစြမ္းကုန္ ျမႇင့္တင္ ထိန္းသိမ္းထားၾကရပါမယ္။ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပဲြ တက္ေရာက္သူေတြအျမင္မွာ အသံလႊင့္လုပ္ငန္းေတြ ၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ ျပႆနာအမ်ားစုဟာ ပညာပိုင္း ဆိုင္ရာခ်ဥ္းကပ္မႈ ခ်ဳိ႕တဲ့တာေၾကာင့္ ျဖစ္ရတယ္လို႔ သတ္မွတ္ၾကတယ္။

ဒီလို ခ်ဳိ႕တဲ့ေတာ့ အသံလႊင့္သတင္း တင္ဆက္မႈ၏ေတြ ညံ့ဖ်င္းလာတယ္။ အသံလႊင့္သမားေတြရဲ႕ ကြၽမ္းက်င္မႈ အရည္အေသြးေတြ တံုးသြားတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အသံလႊင့္လုပ္ငန္းမွာ အရည္အခ်င္း ျပည့္ဝကြၽမ္းက်င္သူေတြကို ေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားၿပီး ခ်မွတ္ထားတဲ့ မူဝါဒေဘာင္အတြင္းက လြတ္လပ္စြာ ဆံုးျဖတ္လုပ္ကိုင္ခြင့္ ျပဳသင့္တယ္”


အာရွနဲ႔ ပစိဖိတ္ေဒသ အသံလႊင့္လုပ္ငန္းဌာန အႀကီးအကဲမ်ားရဲ႕ အဲဒီသံုးသပ္ခ်က္ဟာ အျပည့္အဝ မွန္တယ္လို႔ေတာ့ မယူဆပါဘူး။ အသံလႊင့္လုပ္ငန္းအေပၚ ျပည္သူရဲ႕ယံုၾကည္မႈ ေလ်ာ့ပါးက်ဆင္းသြားရျခင္းဟာ ျဗဴ႐ိုကရက္ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈေၾကာင့္ တခုတည္း မဟုတ္ပါဘူး။

ျပန္ၾကားေရးလုပ္ငန္းေတြကို အရင္းရွင္ႀကီးေတြက အုပ္စီးၿပီး စီးပြားေရး လုပ္ငန္းႀကီးေတြအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေနၾကတာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားေျပာဆိုခြင့္ ဘယ္ေလာက္ႀကီးရိွတယ္ ေျပာေျပာ၊ လုပ္ငန္းပိုင္ရွင္သူေဌးႀကီးေတြရဲ႕ အဆံုးအျဖတ္က ေနာက္ဆံုးမွာ အခရာ ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ ျပည္သူလူထုက အျပည့္အဝ ယံုၾကည္ကိုးစားမႈ မျပဳၾကတာပါ။

သတင္းစာသမား၊ အသံလႊင့္သမားဆိုတာ အစိုးရရဲ႕သတင္းကို ျပည္သူသိေအာင္ လုပ္ေပးရသလုိ ျပည္သူေတြရဲ႕ သတင္းကိုလည္း အစိုးရသိေအာင္ လုပ္ေပးရပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သတင္းသမား၊ အသံလႊင့္သမားဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕ အေၾကာင္းကို အျမဲစိတ္ဝင္တစား ရိွေနရပါတယ္။

ျပည္သူေတြ ဘယ္လို ေနထိုင္စားေသာက္ေနၾကရတယ္၊ ဝင္ေငြ ထြက္ေငြ အေျခအေနေတြ ဘယ္လိုရိွေနတယ္၊ လုပ္ခနဲ႔ ကုန္ေစ်းႏႈန္း အခ်ဳိးအဆ ဘယ္ေလာက္ရိွေနတယ္ စတဲ့ စတဲ့ အရာေတြ အားလံုးကို အျမဲေလ့လာထိေတြ႔ေနရပါတယ္။

ဒီေန႔ သတင္းျပန္ၾကားေရးလုပ္ငန္းမွန္သမွ်ဟာ ဘုရင္နဲ႔ ဘုရင္မေတြ၊ သမၼတနဲ႔ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြ အေၾကာင္းေတြကလဲြရင္ ႏိုင္ငံစံု ေကာ္ပိုေရးရွင္းႀကီးေတြရဲ႕ တခုကိုတခု ၿမိဳေနၾကတဲ့ အေၾကာင္းေတြ၊ ေကာ္ပိုေရးရွင္းႀကီးေတြရဲ႕ အႀကီးအကဲေနရာ အေျပာင္းအလဲျဖစ္မႈ အေၾကာင္းေတြ စတာမ်ဳိးေတြကိုသာ သတင္းအျဖစ္ ေဖာ္ျပေနၾကပါတယ္။

အလုပ္သမားေတြရဲ႕ လုပ္ခနဲ႔ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈအခ်ဳိးအဆက ဘယ္လုိ၊ လုပ္ခတိုးႏႈန္းနဲ႔ ကုန္ေစ်းႏႈန္းတက္မႈႏႈန္းက ဘယ္ပံု၊ လူမႈဖူလံုေရး ခံစားခြင့္အက်ဳိးက ဘယ္ေလာက္၊ အခြန္အတုတ္ေတြက ဘယ္မွ်ဆိုတဲ့ ျပည္သူအမ်ားစုနဲ႔ တိုက္႐ိုက္သက္ဆိုင္တဲ့ အေၾကာင္းကိစၥေတြက်ေတာ့ သိပ္ၿပီးအေလးထား ေရးသားထုတ္လႊင့္ေလ့ မရိွၾကေတာ့ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ျပန္ၾကားေရး လုပ္ငန္းေတြအေပၚမွာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ယံုၾကည္ကိုးစားမႈ ေလ်ာ့ပါးက်ဆင္းလာရတာပါ။

‘သတင္း’ ဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ယူနက္စကိုအဖဲြ႔ႀကီးမွာ တဲြဖက္ကြၽမ္းက်င္မႈ ပညာရွင္အျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ Paul De Maeseneer က ဒီလိုေရးခဲ့ပါတယ္။

‘သတင္း ဆိုတာ ဘာလဲ’ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို တိတိက်က်ေျဖဖို႔ အေျဖမရိွပါဘူး။ ႏိုင္ငံတခုခ်င္းရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ အလိုက္၊ ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္မႈအဆင့္အလိုက္ ကဲြျပားျခားနားစြာ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုၾကမွာပါပဲ။

လက္ေတြ႔အလုပ္သေဘာ လိုအပ္ခ်က္အရ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ၾကတာက – “သတင္းဆိုတာ ျပည္သူလူထုက စိတ္ဝင္စားၿပီး သူတို႔အတြက္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ တစံုတရာျဖစ္ေစတဲ့၊ ထူးျခားၿပီး လတ္တေလာ ျဖစ္ပြားေပၚေပါက္တဲ့ အေၾကာင္းကိစၥသစ္ တခု” လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

“ထူးျခားမႈဆိုတာ သတင္းရဲ႕ အေျခခံတန္ဖိုးပါ။ ေနာက္တန္ဖိုးတခုကေတာ့ ေလာေလာလတ္လတ္ ျဖစ္ပြားျခင္းဆိုတဲ့ အရာပါ။ ေနာင္မွာ ျဖစ္ရန္၊ လုပ္ရန္ ရည္ရြယ္ထားတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ဆိုတာက သတင္းအေနနဲ႔ သိပ္တန္ဖိုးမရိွလွပါဘူး”

“အသံလႊင့္လုပ္ငန္းက ျပည္သူလူထုရဲ႕ ေရရွည္အက်ဳိးစီးပြားကို ထမ္းေဆာင္တဲ့ေနရာမွာ ထိေရာက္မႈရိွေစဖို႔အတြက္ အခိုက္အတန္႔ ႏိုင္ငံေရးအျမင္အေတြးကို ျဗဴ႐ိုကရက္ထိန္းခ်ဳပ္မႈတို႔က အတားအဆီး အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေစသင့္ပါဘူး။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ယံုၾကည္ကိုးစားမႈ ဆိတ္သုဥ္းမသြားေစသင့္ပါဘူး”

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။ 

No comments: