Sunday, February 6, 2011

ယုန္ႏွစ္မွာ ယုန္သားစားျခင္း (လူထုစိန္ဝင္း)

လူ႔သမိုင္းမွာ ေျပာင္းလဲမႈဆိုတာ လိုအပ္ခ်က္တခု ျဖစ္တယ္။ တားဆီးလို႔မရတဲ့ အရာလည္း ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေျပာင္းလဲမႈတိုင္းဟာ ေကာင္းတယ္လို႔ေတာ့ သတ္မွတ္လို႔ မရဘူး။ ေကာင္းတဲ့ေျပာင္းလဲမႈရွိသလို မေကာင္းတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈလည္း ရွိတယ္။

တ႐ုတ္ျပကၡဒိန္အရ ဒီႏွစ္က ယုန္ႏွစ္ ျဖစ္တယ္။

ထူးထူးျခားျခား တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ တ႐ုတ္ႏွစ္ကူးေန႔မွာ ယုန္သားလက္ေဆာင္ရတယ္။ မႏၲေလးက မိတ္ေဆြတေယာက္က ေနျပည္ေတာ္က အျပန္လမ္းမွာေတြ႔လို႔ ဝယ္လာခဲ့ၿပီး ကားဂိတ္ကတဆင့္ ပို႔လိုက္တာ။ မႏွစ္ကလည္း သူပို႔ေပးလို႔ ႏွစ္ငါးဆယ္ေလာက္အတြင္း ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ ယုန္သား စားလိုက္ရတယ္။ မႏွစ္ကေတာ့ ဘုတလင္ကရလို႔ ပို႔လိုက္တာတဲ့။


တိုင္း၍ရက္တဲ့ပကၠလာ

သူက မႏၲေလးသားစစ္စစ္ဆိုေတာ့ အညာစာေတြ ႀကိဳက္တတ္တယ္။ တခါတေလ တယ္လီဖုန္းထဲကေနၿပီးေတာင္ အညာစာေတြအေၾကာင္း သူေျပာတာ နားေထာင္ရင္း သေရ(သြားရည္)က် ရတယ္။ ညက္ညက္ကေလးနဲ႔ အေျပာလည္း ေကာင္းတယ္။ သူ ယုန္သားပို႔တဲ့ေန႔မွာပဲ ႏွမေတြကလည္း ထံုးစံအတိုင္း အညာစာေတြ ဘူးႀကီးတဘူးနဲ႔ ပို႔လိုက္ေတာ့ တိုင္း၍ရက္တဲ့ပကၠလာ ဆိုသလို ျဖစ္သြားတယ္။

ႏွမေတြပို႔တဲ့ထဲမွာက တမာရြက္နဲ႔ ထေနာင္းရြက္ပါသလို ေခြးေတာက္ရြက္လည္း ပါတယ္။ တေဇာင္းခါးလည္း ပါတယ္။ ပဲနဲ႔ ဆီးသီးလည္း ပါတယ္။ ပဲျမစ္နဲ႔ ေခါပုတ္ေတာင္ မက်န္ဘူး။ နည္းနည္းနဲ႔စံုေအာင္ ထည့္ေပးလိုက္တာလို႔ ေျပာေပမယ့္ တမ်ဳိးတမ်ဳိးကို နည္းတာမဟုတ္ဘူး။ တဆင့္ေတာင္ ျပန္ၿပီး ခြဲေဝေပးရေသးတယ္။

ယုန္သားနဲ႔ ေခြးေတာက္ရြက္ဟင္းခ်ဳိ

တိုင္း၍ရက္တဲ့ပကၠလာ လို႔ေျပာလုိက္တာက ယုန္သားနဲ႔ ေခြးေတာက္ရြက္သိပ္ၿပီး လိုက္ဖက္လို႔ပါ။ ယုန္သားျပဳတ္တဲ့ အရည္ထဲကို ေခြးေတာက္ရြက္ကေလးခပ္ၿပီး ေသာက္ရတဲ့အရသာက သိပ္ေကာင္းတာ။ ျပဳတ္ထားတဲ့ယုန္သားကို ေထာင္းၿပီး ၾကက္သြန္နီေလးပါးပါးလွီး၊ ဆီရႊဲရႊဲေလးနဲ႔ စားရတာကလည္း ဘာနဲ႔မွ်မတူေအာင္ အရသာရွိလွတယ္။

ယုန္သားက ၾကက္သားထက္ ႏူးညံ့ၿပီး ပိုခ်ဳိတယ္။ ခ်က္စား၊ ေၾကာ္စား၊ ျပဳတ္ေထာင္း ေၾကာ္စား အမ်ဳိးမ်ဳိးစားလို႔ ရတယ္။ အဲဒီေန႔ကေတာ့ ယုန္သားေထာင္း ေခြးေတာက္ရြက္ဟင္းခ်ဳိ၊ ပဲႏွပ္၊ မရမ္းသီးေထာင္း၊ ထေနာင္းရြက္သုပ္နဲ႔ အညာျပန္ေရာက္ေနသလိုကို ေအာက္ေမ့ရတယ္။

လေပၚက ယုန္လို

ရန္ကုန္ေရာက္ကတည္းက ယုန္သားကို ခဏခဏ သတိရေနရတယ္။ မႏွစ္ကမွ မိတ္ေဆြရဲ႕ေက်းဇူးေၾကာင့္ စားရတာ။ ဒီႏွစ္ယုန္ႏွစ္မွာလည္း ယုန္သားစားရေတာ့ လေပၚက ယုန္ကေလးလို အသက္ရွည္မယ့္ပံုပဲ။ ရွဲ႕ရွဲ႕၊ ရွဲ႕ရွဲ႕လို႔ပဲ ေျပာလိုက္ရတယ္။ ထမင္းစားရင္းကေန ငယ္ဘဝကို ျပန္ၿပီးေတြးမိတယ္။

ငယ္ငယ္တုန္းက တ႐ုတ္တန္းေစ်းမွာ ယုန္သားရေလ့ရွိတယ္။ ယုန္သားကိုေထာင္းဖို႔ အသားကိုႏႊင္ေတာ့ ထြက္လာတဲ့အ႐ိုးေတြကို ဟင္းခ်ဳိအိုးထဲ အေမက ပစ္ထည့္တတ္တယ္။ ဟင္းခ်ဳိက ပိုခ်ဳိတာေပါ့။ မရမ္းသီးမေပၚတဲ့ အခ်ိန္ဆိုရင္ေတာ့ မန္က်ည္းသီးေထာင္းနဲ႔လည္း လုိက္ဖက္ပါတယ္။ မန္က်ည္းသီးေထာင္းေပၚမွာ ပင္စိမ္းရြက္ကေလးေတြ အုပ္လုိက္ရင္ အနံ႔ကေလးေမႊးေနတာေပါ့။

အေဆာင္ေတြထဲ ေျပးဝင္လာၾက

ရန္ကုန္မွာေတာ့ ယုန္သားစားေလ့ မရွိၾကဘူး။ ေရာင္းတာလည္း မေတြ႔ဖူးဘူး။ ေမြးဖို႔ေရာင္းတဲ့ ယုန္ေတြပဲ ရွိတယ္။ ေပါေပါမရလို႔ မစားတတ္ၾကတာ ထင္ပါရဲ႕။ မႏၲေလးမွာေတာ့ ငယ္စဥ္က ေတာ္ေတာ္ေပါတယ္။

မႏၲေလးတကၠသိုလ္ရဲ႕ ေယာက်္ားေလး အေဆာင္ႏွစ္ေဆာင္ျဖစ္တဲ့ ေအာင္မဂၤလာေဆာင္နဲ႔ ေရႊျပည္ေအးေဆာင္ ေဆာက္ၿပီးစကဆို အေဆာင္ထဲကို ယုန္ကေလးေတြ ေျပးေျပးလာတတ္တယ္။ အေဆာင္ေတြရဲ႕ အေရွ႕ဘက္မွာက လယ္ကြင္းေတြနဲ႔ ထန္းေတာေတြ ရွိတာကိုး။ ယုန္လိုက္႐ံုေလာက္ေတာ့ အေဝးႀကီးသြားစရာ မလိုဘူး။ တကၠသိုလ္ဝန္းက်င္မွာတင္ ရတယ္။

ဆင္အုပ္နဲ႔ တုိး

ေသနတ္ပစ္ ဝါသနာမပါေပမယ့္ ေတာလည္တာ ဝါသနာပါလို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ ေတာပစ္ထြက္ရင္ လိုက္ေလ့ရွိတယ္။ ပုလိပ္ေလာက္ ထြက္လိုက္႐ံုနဲ႔ ေတာဝက္ ေကာင္းေကာင္းပစ္ရတယ္။ မေတြ႔တဲ့အခါ မရွိသေလာက္ပဲ။ ထံုးဘိုတို႔၊ ေရႊစာရံတို႔ဘက္ထြက္ရင္ ေတာဝက္သာမက ဒရယ္တို႔၊ ဂ်ီ(ေခ်)တို႔ပါရတယ္။

တခါကဆို နားေဋာင္းက် ေခ်ာင္းဖ်ားမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြက ဂ်ီလိုက္ေခ်ာင္းေနတုန္း တေယာက္တည္း သရက္သီး လိုက္ေကာက္ေနမိတယ္။ သရက္ေတာႀကီးက ေနေျပာက္ေတာင္ မထိုးဘူး။ ေႂကြက်တဲ့ သရက္ကင္းေလးေတြကို လိုက္ေကာက္ေနတုန္း ေတာဆင္ ေလးငါးေကာင္အုပ္နဲ႔ တိုးလို႔ ေျပးရတာကို ေကာင္းေကာင္း မွတ္မိေနေသးတယ္။

ႏွစ္ဆယ့္တမိုင္ဝန္းက်င္မွာ တခါတေလ က်ားေတာင္ ေတြ႔ရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ေမၿမိဳ႕(ျပင္ဦးလြင္)အတက္ ေတာင္ေၾကာေတြမွာ ေရထြက္ကေလးေတြ၊ စမ္းေခ်ာင္းကေလးေတြက သိပ္ေပါတာ။

မုဆိုးလည္း သူ႔စ႐ိုက္နဲ႔သူ

ေရထြက္ကေလးေတြေနရာမွာ သားေကာင္မ်ဳိးစံု ေရေသာက္လာေလ့ရွိတယ္။ ေတာပစ္သူေတြက ေရထြက္ေနရာက ေစာင့္ၿပီး ပစ္႐ံုပဲ။ သူငယ္ခ်င္းေတြက ေတာဝက္ကိုပဲ ရွာၾကတာမ်ားတယ္။ ဝက္မရမွ ဒရယ္တို႔၊ ဂ်ီ (ေခ်)တို႔ ပစ္ၾကတယ္။ မုဆိုးကလည္း သူ႔စ႐ိုက္နဲ႔သူ ေသနတ္ကိုင္ၿပီး မည္းမည္းျမင္တုိင္း ေလွ်ာက္ပစ္တာ မဟုတ္ဘူး။

ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ေတာလည္လိုက္ေနေပမယ့္ ေလေသနတ္ေတာင္ပစ္ဖူးတာ မဟုတ္ဘူး။ ငယ္စဥ္ကလည္း ေလးခြေတာင္ မကိုင္ဖူးဘူး။ ေတာလည္ရတာကို ေပ်ာ္တာ။ ေတာထဲေရာက္ရင္ ဆီးသီး ခူးမယ္။ သရက္သီး ေကာက္မယ္။ မရမ္းသီး ေကာက္မယ္။ ဒါပဲ။

မိဘမဲ့ ဝက္ဝံေလးႏွစ္ေကာင္

တခါက ထံုးဘိုတို႔၊ ေက်ာက္ေခ်ာတို႔ဘက္ ေတာလည္ရင္း မိဘမဲ့ဝက္ဝံေလးႏွစ္ေကာင္ ေတြ႔ခဲ့ရတာကို မွတ္မိေသးတယ္။ ဝက္ဝံေလးေတြက တလသားအရြယ္ေလာက္ပဲ ရွိဦးမယ္နဲ႔ တူပါတယ္။ ဝက္ဝံမႀကီးက တေယာက္ေယာက္လက္ခ်က္ မိသြားပံုရပါတယ္။

ဝက္ဝံေလးႏွစ္ေကာင္ကိုယူလာၿပီး သူငယ္ခ်င္းတေယာက္အိမ္မွာ ႏို႔ဘူးတုိက္ ေမြးထားၾကတယ္။ သိပ္လိမၼာၿပီး သိပ္ခ်စ္စရာေကာင္းတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဒီေကာင္ေတြက ဧရာမ အေကာင္ႀကီးေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အႏၲရာယ္ျဖစ္မွာ စိုးရိမ္ရတယ္လို႔ ေျပာလြန္းမက ေျပာၾကတာေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးမွာ သူငယ္ခ်င္းတသိုက္ ေက်ာက္ဆည္ဘက္က ၿမိဳ႕ႀကီးေဒါင္းမီးအထိယူသြားၿပီး မ်က္ရည္စက္လက္နဲ႔ လႊတ္ပစ္ခဲ့ၾကရတယ္။

သမုိင္းေဆာင္းပါးလို

ယုန္သားေထာင္းနဲ႔ ေခြးေတာက္ရြက္ဟင္းခ်ဳိ စားရင္းေသာက္ရင္း ေရွးေဟာင္း ေႏွာင္းျဖစ္ေလးေတြကို ျပန္ေျပာင္း ေအာက္ေမ့ လြမ္းဆြတ္ေနမိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေခတ္ လူငယ္ေတြဖတ္မိရင္ေတာ့ သမုိင္းေဆာင္းပါးတပုဒ္ ဖတ္ရသလို ေအာက္ေမ့ေနၾကပါလိမ့္မယ္။

အေျခအေနေတြက ဆက္စပ္ၾကည့္လို႔ မရႏုိင္ေလာက္ေအာင္ကို ေျပာင္းလဲသြားၾကၿပီ မဟုတ္လား။ လူ႔သမိုင္းမွာ ေျပာင္းလဲမႈဆိုတာ လိုအပ္ခ်က္တခု ျဖစ္တယ္။ တားဆီးလို႔မရတဲ့ အရာလည္း ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေျပာင္းလဲမႈတိုင္းဟာ ေကာင္းတယ္လို႔ေတာ့ သတ္မွတ္လို႔ မရဘူး။ ေကာင္းတဲ့ေျပာင္းလဲမႈရွိသလို မေကာင္းတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈလည္း ရွိတယ္။

ဆင္နဲ႔လူ ဘယ္သူက က်ဴးေက်ာ္တာလဲ

မၾကာမီကပဲ ေတာဆင္႐ိုင္းေတြအႏၲရာယ္ျပဳလို႔ အင္းတေကာ္နားမွာ လူႏွစ္ေယာက္ ေသဆံုးသြားတဲ့ သတင္းဖတ္ရတယ္။ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚဘက္မွာလည္း ရြာနားပတ္ဝန္းက်င္ကို ေတာဆင္႐ိုင္းေတြ ဝင္ေရာက္ေႏွာင့္ယွက္တဲ့သတင္းေတြ ဖတ္ရတယ္။ ကေလာအတက္ ယင္းမာပင္နားမွာလည္း ေတာဆင္႐ိုင္းေတြ ဝင္ေရာက္လာတဲ့သတင္းေတြ ဖတ္ရတယ္။ ေတာဆင္႐ိုင္းေတြ ဝင္ေရာက္ေႏွာင့္ယွက္တယ္လို႔ သတင္းေတြက ဆိုတယ္။

လူေတြရဲ႕ရပ္ရြာထဲကို ဆင္ေတြကလာၿပီး ေႏွာင့္ယွက္တာလား၊ ဆင္ေတြေနတဲ့ ေတာႀကီးေတြထဲကို လူေတြက ဝင္ေရာက္က်ဴးေက်ာ္ ေနထိုင္ၾကတာလားဆိုတာ စဥ္းစားၾကဖို႔ ေကာင္းတယ္။ ေတာအုပ္ႀကီးေတြအျဖစ္ကေန လူေနရပ္ရြာေတြအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားျခင္းရဲ႕ရလဒ္ မဟုတ္ဘူးလား။

လူေတြကိုယ္တိုင္လုပ္တာ

ဒီေန႔ ကမၻာ့ေနရာအႏွံ႔အျပားမွာ အပူလြန္ကဲလိုက္၊ အေအးလြန္ကဲလိုက္၊ ေရႀကီးလိုက္၊ မုန္တိုင္းတိုက္လိုက္၊ ငလ်င္လႈပ္လိုက္၊ မီးေတာင္ေပါက္ကြဲလိုက္နဲ႔ သဘာဝအႏၲရာယ္ဆိုးႀကီးေတြ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း မၾကားရတဲ့ေန႔ တေန႔မွ မရွိပါဘူး။ ဒီအႏၲရာယ္ဆိုးႀကီးေတြ အမ်ားစုဟာ လူသားေတြကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးခဲ့ၾကတာ ျဖစ္တယ္။

ဒါကို လူတုိင္းလိုလို သိေနၾကတယ္။ မသိလို႔လုပ္ေနၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ေတာထဲက ဆင္ေတြက လူေနရပ္ရြာထဲ ဝင္ေရာက္ က်ဴးေက်ာ္တာလား။ လူေတြကပဲ ဆင္ေတြေနတဲ့ ေတာအုပ္ႀကီးေတြကို ဖ်က္ဆီးၿပီး က်ဴးေက်ာ္ေနထိုင္ၾကတာလား ဆိုတာ ရွင္းေနတာပဲ။ လူတိုင္းသိတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူေတြက ဆင္ျခင္ၾကသလား။ ျပဳျပင္ၾကသလား။ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကသလား။ အဲဒါေၾကာင့္ ေရွးျဖစ္ေဟာင္းေတြ ျပန္ၿပီးေျပာေနရတာပါ။

http://www.news-eleven.com/ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။


No comments: