Saturday, February 19, 2011

ခင္ေမာင္ရင္ကုိ မီရဲ႕လား (မိုးခ်ဳိသင္း)

တေန႔က အေဖ ကက္ဆက္ေခြေတြ ငွားလာသည္။ အမွတ္တမဲ့ၾကည့္မိေတာ့ ခင္ေမာင္ရင္၏ သီခ်င္းမ်ား။ အမွန္ေျပာရလွ်င္ သိပ္စိတ္မဝင္စားမိပါ။ ဖြင့္ၿပီး နားမေထာင္မိပါ။ အေဖ နားေထာင္ဖုိ႔ ငွားလာတာပဲလုိ႔ ထင္မိပါသည္။ မေန႔ကေတာ့ ကြၽန္မ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ သီခ်င္းမ်ား နားေထာင္ေနတုန္း ကြၽန္မအနား အေဖေရာက္လာသည္။ “ခင္ေမာင္ရင္ သီခ်င္းေတြ နားေထာင္ ၾကည့္ရေအာင္” ဆုိ၍ ဖြင့္လက္စကိုပိတ္ကာ ခင္ေမာင္ရင္ကို ဖြင့္ေပးလုိက္ရ၏။

ေမာင္ေမာင္ႀကီး၏ ဆုိသံက ပ်ံ႕လြင့္လာသည္။ “အင္းကို ဟသၤာဆင္းမည္။ ဆင္းရင္ေလးနဲ႔ ခြင္းမည္။ ထုိမုဆုိးကို ထီး႐ိုး႐ိုက္သည္။ ထီး႐ိုးကို မိုးႀကိဳးပစ္မတဲ့ စာရွိပါသည္။ ၁၃၀၀ ျပည့္မွ စ၍ ျမန္မာျပည္သည္ လုိတာရႏိုင္မည္” တဲ့။ “စၾကာ သိုက္သီခ်င္း”၊ ကြၽန္မက ထုိအပိုဒ္ေလးကို စိတ္ထဲမွာ ၾကားဖူးသလုိပဲဟု ထင္မိ၏။ အဓိပၸာယ္ကို နားမလည္၍ အေဖ့ကို ရွင္းျပခိုင္းေတာ့ အေဖက အေသအခ်ာ ရွင္းျပသည္။ ဒီသီခ်င္းသည္ အဂၤလိပ္လက္ထက္ အဂၤလိပ္ အာဏာပိုင္ေတြ အႀကီးအက်ယ္ စိတ္ဆုိးၿပီး ပိတ္ပစ္ခဲ့ရသည့္ သီခ်င္းပါလား။ အေဖရွင္းျပမွ သီခ်င္းအရသာ ပိုပီျပင္လာသည္။


အေဖက စည္းခ်က္လုိက္ေတာ့ ကြၽန္မက တုိးတုိးေလးလုိက္ဆုိမိ၏။ ႏွစ္ေယာက္စလံုး သေဘာက်ကာ ထပ္ခါတလဲလဲ ဖြင့္ေနမိ၏။ အေဖကေတာ့ သီခ်င္းသံၾကားမွာ ကြၽန္မအား “သမီးက ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ နားေထာင္တယ္၊ အေဖက ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ရဲ႕အဘိုး ေရႊတုိင္ညြန္႔ ေရးတဲ့ သီခ်င္းေတြ နားေထာင္တယ္” ဟု လွမ္းေျပာေနေသး၏။

ေခတ္ဆုိတာ သိပ္ျမန္တာပဲဟု ကြၽန္မ ေတြးေနမိ၏။ ခင္ေမာင္ရင္ကိုေတာ့ ဗုိလ္ေအာင္ဒင္ ၾကည့္ၿပီးကတည္းက သူ႔အေျပာ၊ သူ႔အရယ္ေတြကို သေဘာက်ေနခဲ့တာပဲျဖစ္သည္။ သူ႔ သီခ်င္းကိုေတာ့ အျမဲတေစ နားမေထာင္ခဲ့ဖူးပါ။ ကြက္က်ား ကြက္က်ားေတာ့ နားေထာင္ဖူးသည္။ ငယ္ငယ္က အေဖနဲ႔ တကၠသိုလ္အႏုပညာအသင္း အဆုိအက အတီးၿပိဳင္ပဲြ လုိက္သြားစဥ္က လူရႊင္ေတာ္ ေတာသားႀကီးကို ကြၽန္မ အလြန္ပဲ သေဘာက်မိပါသည္။

ေနာက္ ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္သံၾကားမွာ “သူဇာ” ဇာတ္ကားလာေတာ့ “နတ္သမီးေလးေတြ တဖက္ ေလးငါးရာ” ႏွင့္ တျခားသီခ်င္းမ်ား နားေထာင္ဖူးပါသည္။ သည္လုိ နားေထာင္ၿပီးတုိင္း ခင္ေမာင္ရင္က အဆုိေရာ၊ အမူအရာပါ အလြန္ပိုင္တဲ့ မင္းသားေကာင္း တလက္ပဲဟု စိတ္ထဲ မွတ္ခ်က္ခ်မိ၏။ ေနာက္တခါ အေဖ အျမဲဆုိေနတတ္တဲ့ ဘုိးဘိုးေအာင္ သီခ်င္းတုိ႔၊ ေက်ာ္ၾကားလွတဲ့ နဂါးနီတုိ႔ကေတာ့ ကြၽန္မ ကိုယ္တုိင္ပဲ လုိက္ဆုိတတ္ေနပါၿပီ။ နဂါးနီ သီခ်င္းဆုိ ေနရာအႏွံ႔အျပားမွာ ၾကားရတတ္၏။

ဒီသီခ်င္းသည္ ကြၽန္မတို႔ အတြက္ စိမ္းမေနပါ။ ထီဆုိင္ေတြမွာလည္း ဖြင့္ၾကသည္။ ကြၽန္မကေတာ့ ထုိသီခ်င္းသံၾကားတုိင္း အမ်ဳိးအမည္ မသိတဲ့ စိတ္လႈပ္ရွားမႈမ်ဳိး အျမဲျဖစ္တတ္၏။ တခါလည္း မဟုတ္၊ ႏွစ္ခါလည္း မဟုတ္။ ဒါေပမယ့္ ခင္ေမာင္ရင္ကို ကြၽန္မသိတာ ဒီေလာက္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီေလာက္နဲ႔တင္ပဲ ခင္ေမာင္ရင္ကို ကြၽန္မ စြဲၿငိလွၿပီ။ ကြၽန္မစိတ္ထဲမွာ ခမ္းနားလွၿပီ။ အေမကေတာ့ ကြၽန္မကို ခင္ေမာင္ရင္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဇာတ္လမ္းတပုဒ္ ေျပာျပဖူး၏။ ပံုျပင္မဟုတ္ပါ။ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ ျဖစ္၏။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ေတြ႔ မဟုတ္ပါ။ တဆင့္ေျပာေသာ ဇာတ္လမ္းျဖစ္၏။

ဟိုးအရင္က ရြာတစ္ရြာမွာ ခင္ေမာင္ရင္ကို အလြန္စြဲေသာ လူႀကီးတစ္ေယာက္ ရွိသည္တဲ့။ စြဲလုိက္သမွ ခင္ေမာင္ရင္မွ ခင္ေမာင္ရင္၊ ခင္ေမာင္ရင္ ဆုိသည့္ သီခ်င္းမွန္သမွ် သူ ရသည္။ ခင္ေမာင္ရင္ႏွင့္ တူေအာင္လည္း အေတာ့္ကို ပင္ပန္းတႀကီး ႀကိဳးစားက်င့္ယူသည္တဲ့။ တခါတခါ မာဖလာေလး လည္ပင္းပတ္ၿပီးလည္း ေနတတ္သည္။ အုန္းဆီကို ရႊဲေနေအာင္လိမ္းၿပီး ဆံပင္ကိုေျပာင္ေနေအာင္ လွန္ၿဖီးကာ မ်က္ႏွာ ခပ္ေမာ့ေမာ့ႏွင့္ ခင္ေမာင္ရင္ စတိုင္လည္း ဖမ္းတတ္ေသး၏။

သူက ခင္ေမာင္ရင္ အသည္းစြဲေလ။ သူမ်ားေတြက ခင္ေမာင္ရင္ ေခတ္ၿပီးလုိ႔ တြံေတးသိန္းတန္တုိ႔၊ ေဇာ္ဝမ္းတုိ႔ေခတ္ေတြ ေရာက္ကုန္ၿပီ။ သူ မမႈပါ။ သူ နားမလည္ သေဘာမေပါက္ပါ။ အျမဲတေစ ခင္ေမာင္ရင္ ေခတ္လုိ႔ပဲ ထင္ေနရွာသည္။ အစြဲအလမ္းကလည္း ခပ္ႀကီးႀကီး မဟုတ္လား။ သူ႔ကို တရြာလံုးက ခင္ေမာင္ရင္ႏွင့္ပတ္သက္၍ စိတ္ကုန္ၾက၏။ စိတ္ပ်က္ၾက၏။ သူႏွင့္ ေဝးေဝးေရွာင္ၾကရ၏။

သူႏွင့္ စကားဝိုင္းတ၀ိုင္းထဲမွာ ထိုင္ၿပီး ဘယ္သူမွ မျငင္းရဲေပ။ မျငင္းခ်င္ေပ။ သူမ်ားေတြက

“တံြေတးသိန္းတန္ သိပ္ေကာင္းတာပဲဗ်ာ။ ဘယ္လုိ အဆုိပိုင္တာ” လုိ႔ သူ႔ေရွ႕မွာ ေျပာမိရင္ သူက ...

“ဟုတ္ပါၿပီ။ မင္းတုိ႔ တြံေတးသိန္းတန္ ေကာင္းတာ လက္ခံပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ငါ ေမးပါရေစ။ ဦးခင္ေမာင္ရင္ကို မီရဲ႕လား” ဟု အျမဲ ေမးတတ္၏။

ဒါဆုိ သူနဲ႔ ၿပိဳင္မျငင္းခ်င္ သူေတြက သူ႔အေၾကာင္းသိေနသူေတြက “မမီပါဘူး မမီပါဘူး” ဟု ျပန္ေျပာမွ ေက်နပ္ သေဘာက်ေနတတ္သည္ တဲ့။

တခါကလည္း (ထုိေခတ္က ေဇာ္ဝမ္း ေရပန္းစားေနခ်ိန္ ျဖစ္သည္) လူတေယာက္က သူ႔ေရွ႕မွာ
“ေဇာ္ဝမ္းတုိ႔မ်ား ဆုိတတ္လုိက္တာ”ဟု သြားေျပာမိရာ …

“ဆုိတတ္တာကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ငါ ေမးလုိက္ရဦးမယ္။ ခင္ေမာင္ရင္ကို မီရဲ႕လား” ဟု ေမးေတာ့သည္။

မခံခ်င္စိတ္ရွိသူက …

“သူ႔ေခတ္နဲ႔ သူေပါ့ဗ်ာ” ဟု ေျပာၾကည့္ပါလား။

သူႏွင့္ ျငင္းမဆံုးႏုိင္ေတာ့။ စကားစ မျပတ္ႏုိင္ေတာ့။ “ခင္ေမာင္ရင္ကို မီရဲ႕လား” ဟူေသာ စကားသံသည္သာ ထုိစကားဝိုင္းတြင္ ေပါက္ကြဲလ်က္ရွိေတာ့သည္။ က်ယ္ေလာင္လ်က္ က်န္ရစ္ေတာ့သည္။ ထုိအခါ အထြန္႔တက္သူ ၿဂိဳဟ္ဆုိးဝင္ေတာ့၏။ မီးခိုးႂကြက္ေလွ်ာက္ တသီတတန္းႀကီး ဒုကၡေရာက္ေတာ့၏။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ကိုယ္ကပင္ မွန္ေနေစဦးေတာ့ အ႐ံႈးေပးရကာ“ေအးဗ်ာ ခင္ေမာင္ရင္ကိုေတာ့ ဘယ္မီမလဲ” ဟု ေျပာမွ စကားဝိုင္း သိမ္း၏။ ျငင္းခန္းရပ္၏။ ထုိအခါမွသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရေတာ့၏။

သူ႔ကိုေတာ့ တရြာလံုးက က်ိတ္ရယ္ၾက၏။ “ခင္ေမာင္ရင္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ေတာ့ တခြန္းမွ သြားမဟေလနဲ႔” ဟု တိတ္တိတ္ က်ိတ္ သတိေပးၾက၏။ စကားစပ္မိလုိ႔ ခင္ေမာင္ရင္အေၾကာင္း ေရာက္သြားပါကလည္း အခ်င္းခ်င္းလက္တုိ႔ကာ စကားဝိုင္းမွ မသိမသာ ခြာၾက၏။ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျပ၍ သုတ္ေျခတင္ၾက၏။

သူသည္ ေခတ္ကိုလည္း မျမင္ေတာ့ေပ။ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္း၏ အားမာန္ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈကာ ေနာက္က်ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ေခတ္မမီေတာ့ၿပီျဖစ္တဲ့ သံသရာထဲမွာ ကုတ္ကပ္ တြယ္ရစ္လ်က္ က်န္ရစ္ခဲ့ေလ၏။ ဘယ္လုိ အေၾကာင္းျပခ်က္ကိုမွ လက္မခံေတာ့ဘဲ စိတ္၏ အစဲြအလမ္း ေနာက္ကို တေကာက္ေကာက္ လိုက္ပါေနကာ ဘယ္အရာမဆုိ ခင္ေမာင္ရင္ ေပတံႏွင့္ခ်ည္း တုိင္းထြာေနေတာ့၏။ ရယ္လည္း ရယ္ရ၊ အေတာ္လည္း ကသိကေအာက္ႏုိင္လွေသာကိစၥပင္ ျဖစ္သည္။

ကြၽန္မလည္း ထိုလူႀကီးအေၾကာင္းေတြးရင္း အခုလုိ တိုးတက္ေခတ္မီလွေသာ ဟဲဗီးေရာ့ခ္တုိ႔၊ ေရာ့အင္႐ိုးတုိ႔ ေခတ္စားေနေသာ ေခတ္ႀကီးထဲတြင္ “ခင္ေမာင္ရင္ကို မီရဲ႕လား” ဟု ထိုလူႀကီး လာေမးေနမွာ စိုးေၾကာက္မိပါေတာ့၏။ လူႀကီးမင္းမ်ားရွင္ … မိမိသေဘာက် ႏွစ္ၿခိဳက္သူမ်ားကို တုိးတိုးတိတ္တိတ္သာ ေကာင္းခ်ီးေပးၾကရန္ ကြၽန္မ ေမတၱာရပ္ခံပါရေစ။

မိုးခ်ဳိသင္း
ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္း
၁၉၉၀ ေအာက္တုိဘာလ

ေပဖူးလႊာ၏ မွတ္ခ်က္

အခ်ဳိ႕ေသာ သူတုိ႔သည္ မိမိတို႔ ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ အတိတ္ကာလတခုဆီမွ အစြဲအလမ္းမ်ားကို မလႊတ္စတမ္း ဆုပ္ကိုင္ဖက္တြယ္ထားရင္းမွ ေရစီးေၾကာင္းတခု၏ အေျပာင္းအလဲႏွင့္ အရွိန္အဟုန္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳေလ့ရွိပါသည္။ လုိက္ပါစီးဆင္းျခင္းမျပဳႏုိင္ေတာ့ဘဲ “ေရေမ်ာကမ္းတင္” ျဖစ္ေလ့ရွိပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္က ဝတၳဳေကာင္းတပုဒ္သည္ ေခတ္တုိင္းေခတ္တုိင္း၌ ရွိတတ္စျမဲျဖစ္ေသာ အစြဲသန္သူတုိ႔ကို ေဖာ္ညႊန္းႏုိင္ဆဲရွိသည္ဟု ယူဆရ၍ ဤက႑တြင္ ျပန္လည္ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ေပဖူးလႊာ

ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္း၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၀၁၁ မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။

No comments: