Monday, February 14, 2011

ေက်ာက္သင္ပုန္း၊ ဗလာစာအုပ္ႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာ (ထိန္လင္း)

စာေပေဟာေျပာပြဲတခုမွာ ေဟာေျပာသူ စာေရးဆရာႀကီးတေယာက္ကို “ျမန္မာျပည္ ဘာေၾကာင့္ ကြၽန္ျဖစ္ခ့ဲရသလဲ” ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေမးတဲ့အခါ အဆိုပါ စာေရးဆရာႀကီးက ခပ္တိုတိုပဲ ေျဖဆိုခဲ့ပါတယ္။

“ပညာမတတ္လို႔” … တဲ့။

ပညာဆိုတဲ့အရာဟာ လူတိုင္းသိတဲ့အရာျဖစ္ေပမယ့္ လူတိုင္းနဲ႔ကင္းေဝးတဲ့အရာ ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ပညာရဲ႕ သေဘာသဘာဝ ေပ်ာက္ကြယ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ပညာမတတ္လို႔ ဆိုးက်ဳိးနဲ႔ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္လည္မသံုးသပ္ႏိုင္တာလည္း ပညာမတတ္လို႔ပါပဲ။

က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ဟာ ဒီလိုဆိုးက်ဳိးေတြကို ရင္မွာပိုက္ၿပီး ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရတာဟာ ရာစုႏွစ္နဲ႔ခ်ီေအာင္ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီလို႔ ဆိုရပါလိမ့္မယ္။


ယေန႔ကမၻာဟာ အေတြးအေခၚပညာရပ္ေတြ၊ နည္းပညာရပ္ေတြက ေရွ႕ေဆာင္ၿပီး ကမၻာတဝွမ္းလံုးကို ေနရာအႏွံ႔ဆီ လက္လွမ္းမီေလာက္တဲ့ ကြန္ပ်ဴတာကြန္ယက္ေတြ ျဖန္႔ၾကက္ႏိုင္တဲ့အခါမွာ ဒီေရစီးေၾကာင္းႀကီးနဲ႔အတူ အမီလိုက္စီးဆင္းေမ်ာပါႏိုင္ဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။

ေက်ာက္ေခတ္က လူတေယာက္ဟာ သူေနထုိင္ရာ ဂူအတြင္းကေန အျပင္ေလာကကို ထြက္မၾကည့္ဘူးဆိုရင္ သူ႔အတြက္ ဘာမွ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ သိပ္ၿပီးထူးျခားမွာမဟုတ္ေပမယ့္ ယခုေခတ္အခါမွာေတာ့ ဒီလုိေနလို႔မရေတာ့ပါဘူး။

အနာဂတ္ဟာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕အေဝးႀကီးဆီမွာမရွိေတာ့ဘဲ ပစၥဳပၸန္ဆီကို လွ်င္ျမန္တဲ့ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ ေျပးလာဝင္ေဆာင့္ေနပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ အသစ္သစ္ဆိုတဲ့ အရာေတြက မၾကာခင္ အခ်ိန္ေလးမွာဘဲ အေဟာင္းေတြ ျဖစ္ကုန္ပါေတာ့တယ္။ ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲတိုးတက္မႈေတြက ျမန္ဆန္လြန္းတာမို႔ ဂ႐ုမထားမိလိုက္တဲ့ အခ်ိန္အခိုက္အတန္႔ကေလးမွာပဲ ကမၻာႀကီးရဲ႕ျဖစ္စဥ္ေတြကို မ်က္ျခည္ျပတ္သြားႏိုင္ပါတယ္။

စူးအက္တူးေျမာင္းေဖာက္လိုက္တဲ့အခါ အာဖရိကတိုက္ႀကီးတခုလံုးကို ပတ္ၿပီးသြားရတဲ့ဒုကၡမရွိေတာ့ဘဲ အေရွ႕နဲ႔ အေနာက္ ခရီးကြာဟမႈဟာ ႐ုပ္ျခည္းတိုေတာင္းသြားခဲ့ပါတယ္။ ပနားမားတူးေျမာင္း ေဖာက္ခဲ့ေတာ့လည္း ဒီလိုပါပဲ။ လက္ႏွစ္ဖက္မွာ အေတာင္ပံတပ္ၿပီး ကုန္းျမင့္ေပၚကခုန္ခ်ဖုိ႔ ႀကိဳးပမ္းခဲ့မႈရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲရလဒ္ေတြအျဖစ္ ေလယာဥ္ပ်ံ ေပၚေပါက္လာျပန္ေတာ့လည္း ဒီလိုပဲ ထူးျခားတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ေတြကို ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရတာပါပဲ။

ဒါေပမယ့္ ဒီကေန႔ ေျပာင္းလဲမႈေတြက အရင္ကာလေတြ မွာေျပာင္းလဲခဲ့တဲ့ လွ်င္ျမန္မႈထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ျမန္ဆန္ေနတယ္။ အရင္တုန္းကလို လေတြ၊ ႏွစ္ေတြ မေစာင့္ရေတာ့ဘဲ စကၠန္႔ပိုင္း၊ မိနစ္ပိုင္းေတြမွာပဲ အစားထိုး ေျပာင္းလဲျပစ္ေနပါၿပီ။ အဲ့ဒီအထဲမွာ နည္းပညာရဲ႕ေျပာင္းလဲမႈက အဓိကဇာတ္ေကာင္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေခတ္ကိုက “ပညာေခတ္” တဲ့။

ဗလာစာအုပ္၊ ခဲတံ၊ ခဲဖ်က္ကို အသံုးျပဳၿပီး ကႀကီး၊ ခေခြး တတ္လာတဲ့ ကေလးတေယာက္ဟာ ေက်ာက္သင္ပုန္း၊ ေက်ာက္တံေခတ္နဲ႔ မၾကံဳလိုက္တာကိုဘဲ ေခတ္မီတဲ့ ပညာေရးစနစ္နဲ႔ ၾကံဳလိုက္ရတယ္လို႔ ဂုဏ္ယူေနတာထက္ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ပညာေရးစနစ္ႀကီးထဲ ဘယ္လိုခရီး ဆက္ရမယ္ဆိုတာသိဖို႔က ပိုၿပီးအေရးႀကီးပါတယ္။

တကယ္က်ေတာ့ မ်ဳိးဆက္သစ္ လူငယ္ေပါင္းမ်ားစြာဟာ စမ္းသပ္ပညာေရးစနစ္ႀကီးထဲမွာပဲ အစမ္းသပ္ခံေတြအျဖစ္ ႀကီးျပင္းလာခဲ့ၾကရၿပီး ဇီဝေဗဒ လက္ေတြ႔စာသင္ခန္းထဲက ဖားေတြလိုဘဲ သူတို႔ရဲ႕ဘဝေတြကို စေတးခဲ့ရပါတယ္။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေျခခံအုပ္ျမစ္ေကာင္းတခုကို ဖန္တီးခ်င္တယ္ဆိုရင္ ပညာေရးစနစ္ေကာင္းတခုကို ေရြးခ်ယ္ရပါမယ္။ အဲဒီလို ပညာေရး စနစ္ေကာင္းတခုကို ဖန္တီးမယ္ဆုိရင္လည္း မိမိတို႔သြားခ်င္တ့ဲပန္းတိုင္ကို ဦးစြာ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ သြားခ်င္တဲ့ ပညာေရးစနစ္ဟာ ဘယ္သူ႔ကို အေျခခံမလဲဆုိတာကို ဆံုးျဖတ္ရပါလိမ့္မယ္။ အထူးသျဖင့္ ပညာေရး စနစ္ေကာင္းေတြဟာ ေက်ာင္းသားေတြကို ခ်ည္းကပ္တဲ့ ပညာေရးစနစ္သာ ျဖစ္ရမွာပါ။ ဆိုလိုရင္းကေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြကို အဓိကထားတဲ့ ပညာေရးပါပဲ။

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အတိတ္က ပညာေရးစနစ္ေတြဟာ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ဘယ္ေလာက္ထိေရာက္မႈရွိ လဲဆိုတာ ဒီေန႔အထိ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ ခိုင္ခိုင္မာမာ မခ်ႏိုင္ေသးပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ပဲ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္း ေျပာင္းလဲမႈေတြ၊ သင္ၾကားပံုနည္းစနစ္ ေျပာင္းလဲမႈေတြကို စဥ္ဆက္မျပတ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကတာျဖစ္တယ္လို႔ သံုးသပ္ႏိုင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အထက္တန္း ပညာေရးစနစ္ဟာ ေျပာင္းလဲမႈအမ်ားဆံုးျဖစ္ခဲ့သလို လက္ရွိလည္း ေျပာင္းလဲေနဆဲပါ။

(ဝိဇၨာ သိပၸံ) ဘာသာတြဲမ်ား ခြဲထုတ္ျခင္း၊ ျပန္လည္ေပါင္းစပ္ျခင္း၊ တဖန္ ျပန္လည္ခြဲထုတ္ျခင္း စတဲ့ စနစ္ေျပာင္းလဲမႈေတြနဲ႔အတူ ျမန္မာလို သင္ၾကားေရး၊ အဂၤလိပ္လို သင္ၾကားေရး စတဲ့ ျပဌာန္းစာအုပ္ ေရးဆြဲသတ္မွတ္ျခင္းေတြကလည္း စာသင္သားမ်ားအတြက္ သက္ေရာက္မႈမ်ဳိးစံုနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရေစပါတယ္။

အဂၤလိပ္စာကို ငယ္ငယ္ကတည္းက ထိေတြ႔ခြင့္ရႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းခ်က္အရ မဆလ အစိုးရဟာ ပဥၥမတန္းေရာက္မွ အဂၤလိပ္စာ စတင္သင္ၾကားရတဲ့ အေနအထားကေန သူငယ္တန္းမွ စတင္သင္ၾကားရတဲ့စနစ္ကို က်င့္သံုးခဲ့ပါတယ္။

သူ႔ရဲ႕ေနာက္ဆက္တြဲကေတာ့ အထက္တန္းပညာမွာ သိပၸံတြဲေတြကို အဂၤလိပ္လို ျပဌာန္းလိုက္ျခင္းပါပဲ။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ပညာေရးအဆင့္ျမင့္ေၾကာင္း ဂုဏ္ယူခ်င္တဲ့အတြက္ အဲဒီျပဌာန္းစာအုပ္ေတြမွာ ႏိုင္ငံတကာက အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ ႐ုိက္ႏွိပ္ထုပ္ေဝထားတဲ့ မူရင္းစာအုပ္ေတြထဲကအတုိင္း တုိက္႐ိုက္ ေရြးခ်ယ္ ျပဌာန္းထားတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီမွာတင္ ဘာသာစကားဆိုင္ရာ အခက္အခဲေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ၾကရပါေတာ့တယ္။

အဂၤလိပ္လို ျပဌာန္းထားတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြကို သင္ၾကားသူ ဆရာ၊ ဆရာမေတြဟာ သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေသခ်ာေရလည္စြာ မရွင္းျပ၊ မသင္ၾကားႏိုင္တာေၾကာင့္ စာသင္သားေတြကလည္း မူရင္း အဂၤလိပ္စာကို ႏုတ္တက္ အာဂံုရေအာင္ က်က္မွတ္႐ံုကလြဲၿပီး တျခားနည္းလမ္း မရွိေတာ့ပါဘူး။

သင္ခန္းစာကို နားလည္ထားျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္ေတာ့ ေမးခြန္းရဲ႕သေဘာကို နားမလည္၊ ဘာသာရပ္ကို နားမလည္ဘဲ အတန္းစဥ္ ေအာင္ဖို႔သာ အာ႐ံုထဲမွာ ရွိပါေတာ့တယ္။ ဒါဟာ ပညာေရးစနစ္ နိမ့္ပါးျခင္းရဲ႕ ျပယုဂ္ပဲ ျဖစ္္ပါတယ္။

ဥပမာတခု ေျပာပါရေစ …။

နယ္ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕က တြဲဖက္ အ-ထ-က ေက်ာင္းတေက်ာင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အထက္တန္းေက်ာင္းသားေတြကို ဇီဝေဗဒပညာ သင္ၾကားတဲ့ ေက်ာင္းဆရာတဦးဟာ သူသင္ရမယ့္ ဘာသာရပ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အျမဲတမ္း ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ ျပဳလုပ္ပါတယ္။

ဒီအခါ သူ႔အတြက္အခက္အခဲက သင္ခန္းစာထဲမွာပါတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို ေၾကညက္ေအာင္ ၾကည့္ထားဖို႔မဟုတ္ဘဲ အဂၤလိပ္စာလံုးေတြကို ႀကိဳတင္ဘာသာျပန္ဆိုျခင္းသာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီေတာ့ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ အဘိဓာန္ ႏွစ္အုပ္ေလာက္ကို ေဘးမွာခ်ၿပီး သင္ခန္းစာထဲက စာလံုးေတြကို ျမန္မာလို အဓိပၸာယ္ျပန္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားရတာေပါ့။

ဒါေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ေသာ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ အသံုးအႏႈန္းေတြက အဘိဓာန္ေတြမွာ မပါတာမို႔ သူကိုယ္တိုင္ မသိတဲ့ အျဖစ္မ်ဳိး ၾကံဳေတြ႔ရတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ စာသင္ခန္းထဲမွာ သူ မသိထားတဲ့ စကားလံုးရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို ေက်ာင္းသားေတြက ေမးပါေလေရာ။ ဒီအခါ ဆရာလုပ္သူက “ဆရာလည္း မသိဘူးကြ၊ အဂၤလိပ္စာလံုးအတုိင္းသာ မွတ္ထားလိုက္ၾကေပါ့ကြာ” လို႔ ေျပာၿပီး ေျဖရွင္းလိုက္ရပါသတဲ့။

ဒီျဖစ္ရပ္က မၾကာေသးခင္က အျဖစ္အပ်က္မို႔ လက္ရွိအေနအထားကို ထင္ဟပ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒီ သာဓကကို ၾကည့္ရင္ ေက်ာင္းသားေတြကို နားလည္ေအာင္ သင္ၾကားေပးရမယ့္ ဆရာကိုယ္တိုင္က နားမလည္တဲ့အျဖစ္ကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါဟာ ရင္ေလးစရာေကာင္းလွတဲ့ အေနအထားပါ။

ေက်ာင္းသားတေယာက္အတြက္ က်ယ္ဝန္းတဲ့ ပညာေရးနယ္ပယ္မွာ ဆက္လက္ႀကိဳးစားသင္ယူဖို႔ မဆိုထားနဲ႔၊ က်ဥ္းေျမာင္းေသးငယ္လွတဲ့ သင္႐ုိးၫႊန္းတမ္းေတြကိုေတာင္ တတ္ကြၽမ္းနားလည္ျခင္းမရွိတာမို႔ သူ႔ရဲ႕ေက်ာင္းစာသင္ယူခ်ိန္ေတြဟာ အက်ဳိးမဲ့ ကုန္လြန္ခဲ့ေလသလား ဆိုတဲ့ သံသယဝင္လာႏိုင္ပါတယ္။
“ငါးႏွစ္ကစၿပီး ေက်ာင္းထားတယ္ကြာ၊ ဆယ္တန္းေအာင္တဲ့အထိ ၁၁ ႏွစ္ၾကာတယ္။

ဆယ္တန္းေအာင္ေတာ့ ဘာ အာမခံခ်က္ရွိလဲ၊ ဘာမွမရွိဘူး။ အဲဒီ ဆယ့္တႏွစ္မွာ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ပညာရပ္တခုခုကို သင္ေပးလိုက္ရင္ သူမ်ားဘြဲ႔ရၿပီး ေယာင္လည္လည္ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ကိုယ္က စီးပြားေရးနယ္ပယ္ထဲ လုပ္ငန္းတခုခုကိုေတာင္ ဦးစီးၿပီး လုပ္ႏိုင္ေလာက္ၿပီေပါ့”

စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တဦးရဲ႕ အဲဒီေျပာစကားကို က်ေနာ္က ပညာအေပၚ ေစာ္ကားရေကာင္းလားလို႔ မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ၿပီး ေျပာခ်င္ေပမယ့္ က်ေနာ့္မွာ သူ႔လို လက္ေတြ႔က်တဲ့ အေထာက္အထား ေလာေလာဆယ္ မရွိပါ။ လတ္တေလာ အေနအထားကလည္း အရာရာေငြက လႊမ္းမိုးထားတဲ့ အေနအထားမဟုတ္လား။

ကမၻာေပၚမွာ ပညာသာ အဓိက လို႔ ေႂကြးေၾကာ္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္ က်ေနာ္တို႔မွာက “ေငြသာ အဓိက” ဆိုတဲ့ အသံတိတ္ လူသတ္သမားနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရပါတယ္။ ဒီ အသံတိတ္ လူသတ္သမားက အခ်ိန္အခါမေရြး ေရာက္လာၿပီး ဘယ္သူမွ မသိလိုက္ခင္မွာ အႏိုင္ယူရင္း ပညာေရးဆိုတဲ့အရာကို ေက်ာင္းသားေတြဆီက ေမာင္းထုတ္ျပစ္လိုက္ပါေတာ့တယ္။

ဒါေၾကာင့္ပဲ အတန္းပညာတပိုင္းတစနဲ႔ လူငယ္ေတြဟာ ဘဝတၠသိုလ္ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းႀကီးထဲမွာ ရရာအလုပ္ေတြကို လုပ္ကိုင္ရင္း ရွင္သန္ႀကီးျပင္းေနၾကရပါေလေရာ။

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လက္ရွိပညာေရးကို ပကတိအတိုင္း သံုးသပ္ၾကည့္ရမယ္ဆိုရင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့၊ အနာဂတ္မဲ့ ပညာေရးစနစ္ ျဖစ္တယ္လို႔ တြက္ဆႏိုင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြဟာ သင္တန္းေတြ ၿပီးဆံုးသြားတဲ့အခါ ကတ္ျပားေလးတခုေလာက္ ရတာကလြဲလို႔ လက္ေတြ႔နယ္ပယ္မွာ အသံုးမက် ျဖစ္ေနလို႔ပါ။

တကၠသိုလ္က ဘြဲ႔တခုခုရရင္ ဘယ္အလုပ္ရႏုိင္တယ္။ ဘယ္ေလာက္အဆင့္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးမရွိဘဲ ဌာနဆိုင္ရာတခုခုရဲ႕ အေျခခံဝန္ထမ္းအဆင့္ေလာက္သာ မွန္းဆႏိုင္တာမို႔ ဒီသင္တန္းေတြၿပီးဆံုး ေအာင္သင္ယူခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြ၊ ေငြေတြ၊ ခြန္အားေတြဟာ ဘယ္သူမွ အက်ဳိးမရွိဘဲ ေပးဆပ္လိုက္ရတဲ့ အရင္းအႏွီးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခါ ပညာေရးကို ယံုၾကည္စိတ္နည္းလာျခင္း၊ ေငြေၾကး အဆင္မေျပျခင္းမ်ားေၾကာင့္ တဝက္တပ်က္နဲ႔ ေက်ာင္းထြက္လိုက္ရသူ အေရအတြက္ တျဖည္းျဖည္း မ်ားလာပါတယ္။

လြပ္လပ္တဲ့ ပညာေရးစနစ္တခု တည္ေဆာက္မယ္ဆိုရင္ ေက်ာင္းသားေတြကို စာသင္ခန္းနဲ႔မသက္ဆိုင္တဲ့ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈမ်ဳိး မရွိေစရပါဘူး။ ဥပမာအားျဖင့္ မဆလ ေခတ္မွာ ေတဇလူငယ္၊ ေရွ႕ေဆာင္လူငယ္၊ လမ္းစဥ္လူငယ္ ဆိုၿပီး လူငယ္ေတြကို အသံုးခ်ခဲ့သလို ယေန႔ေခတ္ ၾကံ႕ခိုင္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအသင္းမွာ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ မဝင္မေနရ ဝင္ေစျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။

ေက်ာင္းသားေတြဟာ မိဘကို ေၾကာက္ရ၊ ဆရာသမားကို ေၾကာက္ရ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူကို ေၾကာက္ရနဲ႔မို႔ လြတ္လပ္တဲ့စိတ္နဲ႔ ပညာသင္ၾကားရျခင္းမရွိဘဲ စာသင္ေက်ာင္းဆိုတဲ့ အဝန္းအဝိုင္းဟာလည္း အက်ဥ္းေထာင္တမွ်သာ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။

“ပန္းလိုခ်င္ရင္ အပင္ပ်ဳိးတတ္မွ” ဆိုတဲ့ အဆိုတရပ္ ရွိပါတယ္။ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ကို ပညာတတ္ေတြ ေပါမ်ားတဲ့ တိုင္းျပည္ျဖစ္ေစခ်င္ရင္ ပညာတတ္ေတြ တကယ္ပဲေပါမ်ားဖို႔ ႀကိဳးပမ္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာတတ္ဆိုရာမွာလည္း ေအာင္လက္မွတ္ေတြ တေပြ႔တပိုက္ႀကီး ရွိရမယ္မဆိုလိုဘဲ ဘာသာရပ္တခုခုကို ကြၽမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္တဲ့ လက္ေတြ႔ အသံုးခ်ႏိုင္တဲ့သူေတြကို ဆိုလိုပါတယ္။ ဒီလူေတြအတြက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အေနအထားေကာင္းေတြကိုလည္း ဖန္တီးေပးႏိုင္ရပါလိမ့္မယ္။

ေက်ာင္းသားတိုင္း သင္ေထာက္ကူပစၥည္းေတြ ျပည့္စံုစြာရရွိႏိုင္တဲ့၊ မိမိသင္ၾကားေနရတဲ့ ပညာေရးစနစ္အေပၚ ျပန္လည္ေဝဖန္ခြင့္ရွိတဲ့၊ မိမိ ဝါသနာအေလ်ာက္ ဆက္လက္သင္ၾကားႏိုင္တဲ့ ပညာေရးစနစ္ကို ဖန္တီးႏိုင္မွသာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ပညာေရးစနစ္ရဲ႕ ယိုယြင္း အားနည္းခ်က္ေတြကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ပညာေရးစနစ္ေကာင္းတခုကို ဖန္ဆင္းေတာ့မယ္ဆုိရင္ အရင္အေရးႀကီးဆံုးအခ်က္က အဲဒီပညာေရးစနစ္ကို တကယ္ ဖန္ဆင္းရမယ့္သူေတြဟာ ပညာရွင္ေတြသာ ျဖစ္ရပါမယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူရဲ႕ လႊမ္းမိုးခ်ယ္လွယ္မႈေအာက္မွာ ပညာရွင္ေတြက လုပ္ေဆာင္ရတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးကို ေရွာင္ရွားရပါမယ္။

ဒါ့အျပင္ ပညာေရးဝန္ထမ္းေတြအတြက္လည္း ေဆာင္ပုဒ္ထဲကလို “တပည့္ မရွား၊ တျပား မရွိ” ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးကေန ေသခ်ာတဲ့ အာမခံခ်က္ေတြ ေပးထားၿပီး တကယ္ တတ္ကြၽမ္းသူေတြျဖစ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးရပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရမယ့္ အေနအထားမွာ အခက္ခဲဆံုးက စိတ္ဓာတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အခက္အခဲေတြ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အာ႐ံုစိုက္မႈ နည္းပါးလာတဲ့ လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ႀကီးတခုလံုးကို ပညာဟာ တန္ဖိုးရွိတယ္လို႔ ယံုၾကည္လာဖို႔ ႀကိဳးပမ္းေတာ့မယ္ဆိုရင္ သူတို႔အတြက္ ကမၻာကို အလြယ္တကူ အခ်ိန္မေရြးၾကည့္႐ႈႏိုင္တဲ့ ျပဴတင္းေပါက္ေတြကို အတားအဆီးမဲ့ ဖြင့္ေပးမွသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ နည္းပညာေတြနဲ႔ ဖံုးလႊမ္းေနတဲ့ ကမၻာႀကီးကို ျမင္ေတြ႔ၾကရမွသာ အဲဒီကမၻာႀကီးထဲ ဝင္ေရာက္ဖုိ႔ ဘာေတြ လုိအပ္တယ္ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်သိၿပီး ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈေတြကို ေသခ်ာေပါက္ ထြက္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။

ေခတ္ကို အမီမလိုက္ႏိုင္ျခင္းဟာ ေခတ္ေနာက္က်ျခင္းျဖစ္ေပမယ့္ ေခတ္ကိုမသိျခင္းေလာက္ ေနာက္က်တာ မရွိပါဘူး။ “လူသားမ်ဳိးႏြယ္အစ ျမန္မာက”လုိ႔ ေႂကြးေၾကာ္ေနၿပီး ဂုဏ္ယူေလာက္စရာလို႔ ထင္ျမင္ယူဆေနတာထက္စာရင္ ဒီလူသားေတြက ေလာကဓာတ္ပညာရပ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ ထူးခြၽန္ခဲ့တယ္၊ ေလာကအတြက္ ေကာင္းက်ဳိးေတြ ဘယ္ေလာက္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တယ္၊ ဘယ္ေလာက္ အတုယူဖုိ႔ေကာင္းတယ္ဆိုတာေတြကို ပိုၿပီးအေလးထားဖို႔ သင့္ပါတယ္။

ကမၻာ့လူသားမ်ဳိးႏြယ္ကိုစတင္ခဲ့တဲ့ အရပ္ေဒသကလူေတြဟာ ကမၻာေပၚမွာ ပညာအမဲ့ဆုံးလူေတြျဖစ္တယ္လို႔ သမိုင္းမွာ ေမာ္ကြန္းအထိုးမခံရဖို႔ကေတာ့ အေရးအႀကီးဆံုးပါပဲ။ ။

လူ႔ေဘာင္သစ္ ဂ်ာနယ္ (အတြဲ ၆၊ အမွတ္ ၁) ေအာက္တိုဘာလ၊ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ မွ ...

No comments: