ေကာင္းတာလုပ္ရင္ လူေကာင္းျဖစ္တယ္
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ ကံကိုယံုသလို တျခားလူမ်ဳိးေတြလည္း သူတို႔ဘာသာ စ႐ိုက္အလုိက္ ေျဖသိမ့္စရာ ယံုၾကည္မႈတခုေတာ့ ရွိျမဲျဖစ္တယ္။ အေရွ႕တိုင္းသားေတြက ဘာမဆို မိုးနတ္မင္းအလိုက် စီရင္ဖန္တီးတာလို႔ ယံုတယ္။ ‘မိုးနတ္မင္း စီရင္တာကို လူသားမ်ားက ေျပာင္းလဲမပစ္ႏိုင္ဘူး’ လို႔ ေျပာေလ့ရွိတယ္။
အေနာက္တိုင္းသားမ်ားကလည္း အရာရာဟာ ေကာင္းကင္ဘံုက အဖ ဘုရားသခင္ အလိုေတာ္အရျဖစ္ရတာပဲလို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဘာကိုပဲယံုယံု ေျဖသိမ့္မႈ ရတာကေတာ့ အတူတူပါပဲ။ ယံုၾကည္မႈနက္နဲရင္ နက္နဲသေလာက္ ေကာင္းက်ဳိးျပဳပါတယ္။ မိုးနတ္မင္းပဲေျပာေျပာ၊ အဖဘုရားသခင္ပဲဆိုဆို၊ သူတို႔အလိုက် မေကာင္းတာေတြ ေရွာင္ၿပီး ေကာင္းတာေတြလုပ္ရင္ လူေကာင္းျဖစ္တာပါပဲ။
လူေတြ မေကာင္းလို႔
ကမၻာေပၚမွာရွိသမွ် ကိုးကြယ္ရာဘာသာအားလံုးဟာ ေကာင္းတာေတြကိုပဲ ညႊန္ျပၾကတာခ်ည္းပါ။ လူသတ္တာ ေကာင္းတယ္။ ဓားျပတိုက္တာ ေကာင္းတယ္။ သူတပါးကို လိမ္ညာလွည့္ျဖားတာ ေကာင္းတယ္လို႔ သင္ၾကားေပးတဲ့ ဘာသာတခုမွ မရွိပါဘူး။
ဘာသာတခုကို နက္နက္နဲနဲ ယံုၾကည္ၿပီး ယံုတဲ့အတိုင္း လုိက္နာက်င့္ၾကံၾကရင္ လူ႔ေလာကမွာ လူဆိုးရယ္လို႔ ရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ လူေတြက မေကာင္းလို႔သာ လူ႔ေလာကႀကီးတခုလံုး ဒုစ႐ိုက္မႈေတြ ထူေျပာၿပီး စိတ္ပ်က္စရာႀကီး ျဖစ္ေနတာပါ။ လူတိုင္းဟာ ‘ခလုတ္ထိမွ အမိတ’ ဆိုသလို ဒုကၡၾကံဳေတြ႔ရမွ ဘာသာတရားကို သတိရၾကၿပီး တျခားအခ်ိန္ေတြမွာ ဆိုရင္ေတာ့ ခလုတ္ေတြကို ကိုယ္တိုင္လုိက္ၿပီး ေထာင္ေနၾကတာပါပဲ။
လူကို ေျပာင္းလို႔ရတယ္
ျမန္မာေတြ ကံကုိယံုတယ္ဆိုေပမယ့္ ဘယ္သူမွေတာ့ ဆူးပံုမနင္းပါဘူး။ အသိဉာဏ္ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆူးပံုႀကီးကို ဖယ္ရွားပစ္ဖို႔ မႀကိဳးစားဘဲ ငုတ္တုတ္ထိုင္ၾကည့္ေနတတတ္တဲ့ စ႐ိုက္ရွိတာေတာ့ မေကာင္းပါဘူး။ ကံတရားကို ေျပာင္းလဲမပစ္ႏိုင္ေပမယ့္ လူ႔စ႐ိုက္ကိုေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲပစ္လို႔ ရပါတယ္။
ဆူးပံုႀကီးကို မိုးနတ္မင္းက လာခ်ထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သဘာဝတရားေၾကာင့္ ျဖစ္တည္ေပၚေပါက္လာတာပါ။ ကိုယ့္ခရီးလမ္းမွာ အတားအဆီး အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းပစ္လိုက္႐ံုပါပဲ။ ဒီအတိုင္းၾကည့္ေနရင္ ဆူးခ်ဳံႀကီးက ႀကီးသထက္ ႀကီးထြားသြားဖို႔ပဲ ရွိတယ္။ သူ႔အလိုလိုေတာ့ ရွင္းသြားမွာ မဟုတ္တာ ေသခ်ာတယ္။
ျပႆနာကို ေၾကာက္တယ္
လူ႔ရဲ႕စ႐ိုက္ဗီဇက ေအးေအးေဆးေဆး သက္သက္သာသာ ေနခ်င္တယ္။ ျပႆနာကို ႐ႈပ္႐ႈပ္ယွက္ယွက္ျဖစ္ရမွာ ေၾကာက္တယ္။ ေရွာင္ေနလို႔ရသမွ် ျပႆနာမျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္တယ္။ မလႊဲမေရွာင္သာ ၾကံဳေတြ႔ရတဲ့ ျပႆနာဆိုရင္လည္း ေရွာင္ကြင္းသြားလို႔ရရင္ ေရွာင္ကြင္းသြားတယ္။ ေရွာင္ကြင္းသြားလို႔မရရင္ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းဖို႔ အားမထုတ္ဘဲ ေနာက္ျပန္ဆုတ္တယ္။ ေနာက္ျပန္ဆုတ္လို႔မရေအာင္ ညႇပ္ပူးညႇပ္ပိတ္ ျဖစ္ေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ ကုသိုလ္ကံပဲေလလို႔ သေဘာထားၿပီး လည္စင္းေပးထားလိုက္ေတာ့တယ္။
ျပႆနာဆိုတာက ေၾကာက္လို႔ေရွာင္ေလ ႀကီးထြားေလပဲ။ ျပႆနာကို ေၾကာက္စရာလို႔ ျမင္လို႔ ေၾကာက္ေနတာျဖစ္တယ္။ ျပႆနာကို ေၾကာက္စရာလို႔ မျမင္ဘဲ လူစြမ္းလူစကို စမ္းသပ္တဲ့ စိန္ေခၚခ်က္တခုအျဖစ္ သေဘာထားလိုက္ရင္ ေပ်ာ္စရာေတာင္ ေကာင္းေသးတယ္။ သခၤ်ာဝါသနာရွင္ဟာ ခက္ခဲ႐ႈပ္ေထြးတဲ့ ပုစၦာကိုေတြ႔ေလ ေပ်ာ္ေလျဖစ္တယ္ မဟုတ္လား။
႐ိုးစင္းလြယ္ကူတဲ့ အမႈတခုဟာ တခါတရံမွာ ေျဖရွင္းဖုိ႔ အင္မတန္ ခက္ခဲတတ္ၿပီး ႐ႈပ္ေထြးခက္ခဲလွတယ္ ဆိုတဲ့ အမႈမ်ဳိးက ေျဖရွင္းဖို႔ အလြယ္ကူဆံုးျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာရွိတယ္ဆိုတဲ့ စံုေထာက္ႀကီး ဦးစံရွားရဲ႕ စကားကို ျပန္ၿပီး သတိရသင့္တယ္။
ဓားတစင္းနဲ႔ ရွင္းပစ္
ျပႆနာဆိုတဲ့ စိန္ေခၚခ်က္ႀကီးမားေလေလ လူရဲ႕အစြမ္းအစေတြ တိုးတက္ေလေလ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ နယူတန္ရဲ႕ သိပၸံနိယာမနဲ႔လည္း ကိုက္ညီတယ္။ ‘လႈပ္ရွားမႈတိုင္းမွာ တူညီတဲ့ တန္ျပန္အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈရွိတယ္’ လို႔ ဆိုထားတယ္ မဟုတ္လား။
ျပႆနာႀကီးေတာ့ အားထုတ္မႈႀကီးရတယ္။ အားထုတ္မႈႀကီးတဲ့အတြက္ လူရဲ႕စြမ္းအားေတြလည္း တိုးတက္ ႀကီးမားလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပႆနာကို ေၾကာက္စရာလို႔ မျမင္ဘဲ စိန္ေခၚခ်က္လို႔ ျမင္ပါ။ ျပႆနာကို ေရွာင္ကြင္းမသြားဘဲ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းပါ။ ျပႆနာေရွ႕မွာလည္း စင္းမခံဘဲ ဆူးခ်ဳံကို ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းသလို ဓားတစင္းနဲ႔ ရွင္းပစ္လိုက္ပါလို႔ တိုက္တြန္းလိုက္ခ်င္ပါတယ္။
Envoy ဂ်ာနယ္ - ဒီဇင္ဘာ ၂၃၊ ၂၀၁၀ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။
No comments:
Post a Comment