အရွိကို အရွိအတိုင္းၾကည့္
သမိုင္းကို ေမ့မပစ္ရ၊ ေဖ်ာက္မပစ္ရသလို ဖ်က္လည္း မပစ္ရဘူး။ ကိုယ္ႀကိဳက္သလို ျပဳျပင္တာလည္း မလုပ္ရဘူး။ အရွိကိုအရွိအတိုင္း တန္ဖိုးထားထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ရတယ္။ သမိုင္းကို ျပန္လည္ေလ့လာသံုးသပ္တဲ့အခါမွာ သူ႔ေခတ္ သူ႔အခါက အေျခအေနအတိုင္း သံုးသပ္ရတယ္။ ကိုယ့္ေခတ္ ကိုယ့္အခါကအျမင္နဲ႔ သမိုင္းကိုဆံုးျဖတ္ရင္ အမွန္ကို မရႏိုင္ဘူး။ သမိုင္းကို ကိုယ့္အတၱေနာမတိနဲ႔ မၾကည့္ရပါဘူး။
ဆိုရွယ္လစ္စကား လူတိုင္းေျပာေနတဲ့အခ်ိန္က သမိုင္းဝတၳဳေရးဆရာမ်ားက ေရွးဘုရင္မ်ားရဲ႕ပါးစပ္က လုပ္သားျပည္သူတို႔၊ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရးတို႔၊ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ယွဥ္တြဲေနထိုင္ေရးတို႔ ဆိုတဲ့စကားေတြ တြင္တြင္ႀကီး ေျပာခိုင္းၾကတာေတြ ဖတ္ခဲ့ရတယ္။ ပုဂံေခတ္ ပေဒသရာဇ္ရွင္ဘုရင္တပါးရဲ႕ အျမင္ေတြက ႏွစ္ဆယ္ရာစု လူမႈေတာ္လွန္ေရးသမားတေယာက္ရဲ႕ အျမင္ေတြျဖစ္ၿပီး၊ ရွင္ဘုရင့္ပါးစပ္က ဆိုရွယ္လစ္စကားေတြ ထြက္ေနေတာ့ ဖတ္ရတာ ေပါ့ပ်က္ပ်က္ျဖစ္ၿပီး ဝတၳဳအေနနဲ႔လည္းမေကာင္း၊ သမိုင္းအေနနဲ႔လည္း အသံုးမက်ျဖစ္သြားေတာ့တယ္။
အကြဲေတြ မီးေမာင္းထိုးျပ
အသံုးမက်႐ံုဆို ေတာ္ေသးတယ္။ တခ်ဳိ႕က ျမန္မာ့သမိုင္းကို ေနာင္လာေနာက္သားေတြ အထင္ေသး အျမင္ေသးျဖစ္ၿပီး ယံုတမ္းစကားေတြအျဖစ္ ျပက္ရယ္ျပဳေအာင္ တမင္လုပ္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ အခုေခတ္မွာလည္း သမိုင္းကို ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ေနၾကတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ တင္ျပၾကတယ္။
အမ်ားအားျဖင့္ စစ္မျဖစ္မီနဲ႔ စစ္ၿပီးေခတ္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းေတြကို ေဖာ္ျပၾကတယ္။ အဲဒီလိုေဖာ္ျပရာမွာ ေကာင္းတဲ့အပိုင္းကို မေဖာ္ျပၾကဘဲ မေကာင္းတဲ့ အပိုင္းကိုခ်ည့္ ဆြဲထုတ္ေဖာ္ျပေနၾကတယ္။ ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္ေရး၊ ႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရး ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြကိုေတာ့ ခ်န္ထားၿပီး၊ ဖဆပလနဲ႔ ကြန္ျမဴနစ္ အကြဲ၊ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ အကြဲ၊ တည္ျမဲသန္႔ရွင္း အကြဲ၊ ဦး ဗိုလ္ သခင္ အကြဲ စတဲ့ အကြဲအျပဲေတြကိုခ်ည့္ မီးေမာင္းထိုးျပေနတယ္။
ျမန္မာမ်ဳိးခ်စ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ဝံသာႏု
ဖဆပလ မတိုင္မီ ဝိုင္အမ္ဘီေအ၊ ဂ်ီစီဘီေအေခတ္ေတြ အေၾကာင္းေဖာ္ျပေတာ့လည္း ေရွးျမန္မာ မ်ဳိးခ်စ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ကိုယ့္တိုင္းျပည္၊ ကိုယ့္လူမ်ဳိးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကတဲ့ ဝံသာႏုရကၡိတ စိတ္ဓာတ္မ်ားကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားၿပီး၊ အကြဲအျပဲေတြအေၾကာင္းခ်ည့္ တူးဆြရွာေဖြ ေဖာ္ထုတ္ေနၾကတယ္။
သင္ခန္းစာထုတ္ယူဖို႔ဆိုၿပီး သံုးသပ္ျပသူမ်ားကလည္း၊ သံုးသပ္တဲ့ေခတ္ရဲ႕ အေျခအေနကို ထည့္မစဥ္းစားဘဲ အခု ၂၁ ရာစုအျမင္နဲ႔ ႐ႈုျမင္သံုးသပ္တာမ်ဳိးပဲ လုပ္ေလ့ရွိၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ကြဲတာ ျပဲတာေတြကိုခ်ည့္ မီးေမာင္းထိုးျပေနၾကတာလဲလို႔ေမးေတာ့ အကြဲအျပဲေတြေၾကာင့္ တိုင္းျပည္ ဘယ္ေလာက္ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ရတယ္ ဆိုတာ သင္ခန္းစာယူၾကေစခ်င္လို႔၊ ညီညြတ္ေစခ်င္လို႔ဆိုတဲ့ အေျဖပဲ ခပ္လြယ္လြယ္ေပးၾကတယ္။
ခုတ္ရာတျခား ရွရာတျခား
ဒီလိုေဖာ္ျပခ်က္ေတြက လက္ေတြ႔မွာ ခုတ္ရာတျခား ရွရာတျခား ျဖစ္သြားတယ္ဆိုတာေတာ့ သူတို႔ သတိမထားမိၾကဘူး။ သူတို႔ေဖာ္ထုတ္တာေတြကိုဖတ္ၿပီး စာဖတ္သူမ်ားရဲ႕အျမင္မွာ ႏိုင္ငံေရးသမားမွန္သမွ် ဘယ္သူမွ မေကာင္းဘူး၊ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာလည္း ကလိမ္ကက်စ္ လုပ္ေနၾကတာပဲ။ အခ်င္းခ်င္း အာဏာလုၿပီး ခြက္ေစာင္းခုတ္ေနၾကတာပဲဆိုတဲ့ အျမင္ေတြပဲ ေပၚထြက္လာေစတယ္။
ဒီေန႔ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ေဖာ္ျပေနတဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းစာေတြ၊ ကာတြန္းေတြကိုၾကည့္ၿပီး၊ ကေလးေတြကေတာင္ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို ရယ္သြမ္းေသြးၾက၊ ျပက္ရယ္ျပဳၾက လုပ္တာေတြ႕ရတယ္။ ရင္နာစရာ သိပ္ေကာင္းတယ္။ ျမန္မာလူမ်ဳိးမွန္သမွ် ဦးညြတ္အေလးျပဳၾကတဲ့ ‘ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္’ ဆိုတာ အားလံုး ႏိုင္ငံေရးသမား သခင္ေတြဘဝက ဗိုလ္ျဖစ္လာၾကတယ္ဆိုတာ ကေလးေတြ မသိႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ဘယ္သူမွ မေကာင္းဘူးဆိုတဲ့ စကားကို ဟိုးတခ်ိန္တုန္းက ဂိုဏ္းအုပ္စုတခုက လူပုဂၢိဳလ္တခ်ဳိ႕နဲ႕ စာေရးဆရာတခ်ဳိ႕က ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိနဲ႔ တမင္တကာ ေႂကြးေၾကာ္လႊင့္ထုတ္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္တယ္။
မတူညီမႈမ်ားျဖင့္ ေပါင္းစည္းမႈ
ညီညြတ္ၾကေစခ်င္လို႔ဆိုတဲ့ စကားကလည္း မစဥ္းစားဘဲ ခပ္ေပါ့ေပါ့ေျပာရင္ အဓိပၸာယ္ေကာက္လြဲၿပီး တလြဲဆံပင္ေကာင္း ျဖစ္သြားေစႏိုင္တာေၾကာင့္ သတိထားေျပာသင့္တယ္။ သဘာဝတရားႀကီးကိုက လူ႔ေလာကကို အသြင္သ႑ာန္အမ်ဳိးမ်ိဳး ကြဲျပားျခားနားမႈေတြနဲ႔ ဖန္တီးေပးထားတာ ျဖစ္တယ္။ မတူညီမႈမ်ား၏ ေပါင္းစည္းမႈကို အေျခခံထားတာျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း လူ႔ေလာကဟာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ၿပီး အေရာင္စံု အေသြးစံုေတြနဲ႔ လွပသာယာတဲ့ ေနရာႀကီး ျဖစ္ေနတာပါ။ တေရာင္တည္းျခယ္တဲ့ ေလာကႀကီးဆိုရင္ ဘယ္ဒီလိုသာယာလွပေနေတာ့မွာလဲ။ ကြဲျပားျခားနားျခင္းဆိုတာ သဘာဝျဖစ္လို႔ မလိုလားအပ္တဲ့အရာ မဟုတ္ဘူး။ ေၾကာက္စရာမဟုတ္သလို စက္ဆုပ္စရာလည္းမဟုတ္ဘူး။ ကြဲျပားျခားနားျခင္းေၾကာင့္ တိုက္ခိုက္ၾကတာမဟုတ္ဘူး။ ‘မတူညီမႈမ်ား၏ ေပါင္းစည္းမႈ’ သေဘာကို လူေတြက နားမလည္ သေဘာမေပါက္လို႔ တိုက္ၾက ခိုက္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။
ရန္ျဖစ္တာ မျပည့္ဝလို႔
အယူအဆမတူတာ သေဘာထား ကြဲျပားျခားနားတယ္ဆိုတာ သဘာဝပဲ။ အယူအဆမတူလို႔ ရန္ျဖစ္တယ္ဆိုတာက မျပည့္ဝတဲ့သေဘာ၊ မရင့္က်က္တဲ့ သေဘာျဖစ္တယ္။ လူတိုင္း ကိုယ္ယံုခ်င္တာ လြတ္လပ္စြာ ယံုခြင့္ရွိတယ္။ အခိုင္အမာ ကိုင္စြဲထားခြင့္ရွိတယ္ဆိုတာကို နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး မၿငိဳမျငင္ လက္ခံႏိုင္ျခင္းဟာ စိတ္ယဥ္ေက်းမႈ အထက္တန္းက်သူမ်ားရဲ႕ အေျခခံလူ႔က်င့္ဝတ္တခု ျဖစ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အႏွစ္သာရလည္း ျဖစ္တယ္။
ေရကိုတားလို႔ အၾကားမထင္ဆိုတဲ့ ညီညြတ္ေရးမ်ဳိးဟာ စကားအျဖစ္သာ ေျပာလို႔တင့္တယ္တာ။ တကယ္ လက္ေတြ႔ေတာ့ မရွိႏိုင္ဘူး။ တေသြး တသံ တမိန္႔ ဆိုတဲ့ ညီညြတ္ေရးစကားမ်ဳိးနဲ႔ တသားတည္း ညီညြတ္ေရးဆိုတဲ့ စကားမ်ဳိးဟာ၊ အဓိပၸာယ္ေကာက္ အယူလြဲရင္ တလြဲဆံပင္ေကာင္းျဖစ္ၿပီး အႂကြင္းမဲ့အာဏာရွင္စနစ္ကို ဦးတည္ေရာက္ရွိသြားေစႏိုင္တယ္။ သတိထား သံုးသင့္တယ္။
အစြဲေတြ ခၽြတ္ပစ္ရမယ္
လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အေျခအေနဟာ ႏွစ္ ၅၀ နီးပါး တပါတီ၊ တဖြဲ႔တစည္းရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကေန ဒီမိုကေရစီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ဆီ ကူးေျပာင္းဖို႔တာစူေနတဲ့ အခ်ိန္ကာလ ျဖစ္တယ္။ ဒီအခ်ိန္ ဒီကာလမွ လူတိုင္းရဲ႕ေခါင္းထဲမွာ ႐ိုက္သြင္းခံထားရတဲ့ (brain washed လုပ္ခံထားရတဲ့) ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္ဘူး၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတစုနဲ႔ပဲ ဆိုင္တယ္၊ ဝင္မစြက္နဲ႔ ဝင္မပါနဲ႔၊ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းတယ္၊ စက္ဆုပ္စရာ ေကာင္းတယ္၊ ႏိုင္ငံေရးသမားဆိုရင္ ဘယ္သူမွ မေကာင္းဘူးဆိုတဲ့ အစြဲအယူအဆေတြကို ေခ်းခၽြတ္ပစ္ဖို႔ အမ်ားႀကီး ႀကိဳးစားၾကရမယ္။
တိုင္းသူျပည္သားအားလံုး လွည္းေန ေလွေအာင္း ျမင္းေဇာင္းမက်န္ အားတက္သေရာ တက္တက္ႂကြႂကြ ပါဝင္မလာသေရြ႕ ဘယ္လိုဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမွ မေအာင္ျမင္ႏိုင္ဘူး။
ေက်းဇူးမေမ့သင့္
ဒီလိုအေျခအေနမွာ သမိုင္းျဖစ္စဥ္ေတြထဲက မေကာင္းတဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြကို ဆြဲထုတ္ၿပီး မီးေမာင္းထိုးတင္ ျပေနၾကတာမ်ဳိးေတြကို ဆင္ျခင္သင့္ၾကတယ္လို႔ သေဘာရပါတယ္။ ေရွးက ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီးေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ပါတီႀကီးေတြရဲ႕ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈေတြေၾကာင့္ လြတ္လပ္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရယ္လို႔ ျဖစ္တည္လာရတာကို ေက်းဇူးမကန္းသင့္ဘူး။
ႏွစ္ေပါင္းတရာေက်ာ္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး တိုက္ပြဲမ်ားအတြင္း၊ ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္ေရး တိုက္ပြဲမ်ားအတြင္း၊ အသက္စြန္႔ခဲ့ၾကရတဲ့ မ်ဳိးခ်စ္ အာဇာနည္သူရဲေကာင္းမ်ားရဲ႕ ေက်းဇူးကိုလည္း မေမ့သင့္ၾကပါဘူး။
ေအာက္တိုဘာလ ၁၀ ရက္၊ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္။
No comments:
Post a Comment