ေဟာ ေရွ႕မွာ ကြၽ ဲရုိင္းတေကာင္၊ ႏွာတဖူးဖူး ခြာတရွပ္ရွပ္ျဖင့္ လမ္းကုိ ကားယားခြကာ သူတုိ႔ကုိ ဆီးႀကိဳေနသည္။ ကြၽဲ႐ိုင္းေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ေမာင္းတက္ ဝါးကုိင္းဖ်ားတြင္ ႀကိဳးရွည္ရွည္ႏွင့္ခ်ည္ကာ လွန္ထားေသာ ခုိင္းကြၽဲႀကီးေပပဲ။
ဒီေဒသမွာ ကြၽဲေတြကုိ ရြာႏွင့္လွမ္းလွမ္း စားက်က္ေကာင္းေကာင္းမွာ လွန္ထားတတ္သည္။ အေပ်ာက္အရွ မရွိေပ။ လမ္းကက်ဥ္းက်ဥ္း ေဘးတဖက္စီ ခ်ံဳေတြ ထူထပ္ေနသျဖင့္ မသြားသာ ျဖစ္ေနသည္။ ကြၽဲႀကီးက ဝၿဖိဳးေတာင့္တင္းသည္။ လူစိမ္းေတြ ေတြ႔သျဖင့္ ႐ိုင္းခ်င္ေနသည္။
ေရွ႕က သြားႏွင့္သူတို႔မွာ ကြၽဲေမာင္းမရ၊ ကြၽဲက လမ္းဖယ္မေပး။ ေပေစာင္းေစာင္းျဖင့္ ခ်ဳိဝင့္ေနသည္။ ကြၽဲႏွင့္ လူတို႔ ဆုိင္ေနၾကစဥ္ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွလုိက္ပါလာေသာ ဦးအုိက္စံ ေရွ႕ကုိတက္ကာ ဘာမေျပာ ညာမေျပာ ကြၽဲေရွ႕မွာ ေျခေကာ လက္ေကာ ဖားခုန္ခုန္ စံုေျမႇာက္ကာ ေျခာက္ေလသည္။ ဦးအုိက္စံ၏ ကုိး႐ုိးကားရား အမူအရာႏွင့္ ေျခကားရား လက္ကားရား ဝူးဝူးေအာ္ကာ ေျခာက္လွန္႔မႈေၾကာင့္ ႐ိုင္းခ်င္သည့္ကြၽဲ ခ်ံဳၾကားသုိ႔ တုိးဝင္ေျပးေလသည္။
သူတုိ႔အားလံုး တဟားဟား ရယ္ေမာၾကသည္။ ဦးအုိက္စံ၏ ဝင္းပေသာ မ်က္ႏွာသည္ စပ္ၿဖီးၿဖီးျဖင့္ ျပံဳးေလသည္။ ဦးအုိက္စံ၏ ခုန္ေပါက္ျမဴးႂကြ ကုိး႐ုိးကားရား အမူအရာက သူတို႔ကုိ ကူးစက္သြားေပသည္။ ကြၽဲကုိႏုိင္တာ လယ္သမားေပပဲ။
သူတို႔ ရြာေတြ ျဖတ္လာၾကေတာ့ ဦးအုိက္စံ ပါမလာေတာ့ေပ။ ေမးၾကည့္ေတာ့ တမင္ခ်န္ေနရစ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ဦးအုိက္စံအား ေနာက္ထပ္ မေတြ႔ရေတာ့ေပ။ တခါသာ ရြာဘုန္ႀကီးေက်ာင္းပြဲတခုတြင္ လူအုပ္ၾကားမွာ လွမ္းေတြ႔လုိက္ရသည္။ ဦးအုိက္စံက မသိမသာ ျပံဳးျပကာ ႏႈတ္ဆက္သည္။ လွ်ဳိ႕ဝွက္ေရးေၾကာင့္ သူတို႔က ဦးအုိက္စံကုိ ႏႈတ္ဆက္ျခင္း မျပဳေပ။
ေႏြမုိးေဆာင္း ရာသီေတြ အလီလီေျပာင္းခဲ့ေပၿပီ။ သူတို႔သည္ ထုိးစစ္ေတြ ဗံုး အေျမာက္ က်ည္ဆံေတြၾကား ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကသည္။ ဒု႒ဝတီလုိပင္ ၾကမ္းေသာ ႐ိုင္းေသာ ျမစ္ေတြ ေခ်ာင္းေတြမ်ားစြာကုိ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကသည္။
သံလြင္ကုိ အေခါက္ေခါက္ ကူးခဲ့ၾကသည္။ ဝါးေဖာင္ကုိ ကုိယ္တုိင္ဖြဲ႔ကာ ကုိယ္တုိင္ေမွ်ာခဲ့ၾကသည္။
ေရစီးသန္ေသာ ျမစ္ေတြ ေခ်ာင္းေတြမွာ ဖ်ံတေကာင္လုိ ကူးခဲ့ၾကသည္။
ေတာင္ေတြေတာင္ေတြ၊ ေတာေတြေတာေတြ၊ ေျခရာခ်င္း ထပ္ေအာင္ သြားခဲ့ၾကသည္။ ေျခေထာက္ေတြ အသားမာတက္၊ လည္ဂုတ္ေတြ ႂကြက္သားတက္ေအာင္ ခရီးၾကမ္းေတြ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကသည္။ ေတာႏွင့္ေတာင္ကုိ အသားက်ခဲ့ၾကသည္။
သူတို႔သည္ ဦးအုိက္စံကုိ မေမ့။ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္တုိင္း သတိရသည္။ ဦးအုိက္စံသည္ သူတုိ႔၏ လက္ဦး ဆရာေပပဲ။ ဦးအုိက္စံ၏ စနစ္က်မႈ ေစ့စပ္ေသခ်ာမႈ တာဝန္ယူမႈ ဝိရိယရွိမႈ ၾကံ့ခုိင္မႈ ဇြဲ သတၱိရွိမႈ အနစ္နာခံမႈ ကုိယ့္အားကုိယ္ ကုိးမႈတို႔သည္ စံနမူနာမ်ား ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။
ဧရာဝတီကုိ အေခါက္ေခါက္ လက္ပစ္ကူးခဲ့ေသာ ေညာင္ဦးကမ္းပါးက ေညာင္ဦးဖီးလုိ ဒု႒ဝတီကုိ အေခါက္ေခါက္ ကူးခဲ့ေသာ ဒု႒ဝတီကမ္းပါးက ဦးအုိက္စံ။ ကြၽဲ႐ိုင္းကုိ ယဥ္ပါးေစေသာ လယ္သမားႀကီး ဦးအုိက္စံ။ ႐ိုးသား ေပ်ာ္ရႊင္တတ္ေသာ ေတာင္ေပၚသားႀကီး ဦးအုိက္စံ။ သူ အႀကိမ္ႀကိမ္အလီလီ ပို႔ေပးခဲ့ေသာ ဝရမ္းေျပးႏွင့္ ေထာင္ထြက္ေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားၿပီလဲ။
ဒု႒ဝတီသည္ ႐ိုင္းတခါ ယဥ္တလွည့္ ၾကမ္းတခါ ညင္သာတလွည့္ ေနာက္တခါ ၾကည္တလွည့္ စီးျမဲစီးလ်က္ ရွိ၏။ ႏွစ္အတန္ၾကာသည့္အခါ တခါ သူတို႔ခ်င္း ျပန္ေတြ႔စဥ္ စိတ္ထိခုိက္ဖြယ္ရာ သတင္းဆုိးတရပ္ ၾကားလုိက္ရသည္။
စစ္အစုိးရစစ္တပ္က ရြာကုိ ဝုိင္း ဦးအုိက္စံကုိ လက္ျပန္ႀကိဳးတုပ္ ရြာျပင္ထုတ္ကာ ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပန္းၿပီး လူမဆန္စြာ သတ္ျဖတ္ခဲ့ေလသည္။ အုိက္စံသည္ ကြန္ျမဴနစ္ အမာခံဆုိပဲ၊ အမာခံဆိုလွ်င္ တရားမရွိ ဓားမရွိ လက္လြတ္စပယ္ လုပ္ခြင့္ရွိပါသလား။
စစ္ပြဲစစ္ေျမျပင္တြင္ တဖက္ႏွင့္တဖက္ အေသအေၾက ပစ္ခတ္သတ္ျဖတ္ၾကသည္မွာ အဆန္းမဟုတ္ေသာ္လည္း ရပ္ထဲရြာထဲႏွင့္ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးေတြေပၚတြင္ ဥပေဒမဲ့ ထင္သလုိ သတ္ျဖတ္ခြင့္ ရွိပါသလား။ သူရဲေဘာေၾကာင္လြန္းလွေပသည္။
စစ္အစုိးရ ေၾကးစားစစ္တပ္၏ ဗုိလ္က်ရမ္းကားမႈမ်ားကုိ မၾကာခဏ ျမင္ရ ၾကားရပါမ်ားလာသည့္အခါ အမာခံဆုိသည္မွာ အဖိႏွိပ္ခံ ျပည္သူလူထုႀကီးပင္ျဖစ္သည္ဟု သေဘာေပါက္လာမိေပသည္။ ေထာင္ထြက္ ဝရမ္းေျပးႏွင့္ အမာခံတုိ႔သည္ တသားတည္း ရွိေနခဲ့ေပသည္။ ဒီအထဲတြင္ သစၥာေဖာက္မ်ား မပါဝင္ေပ။
သစၥာေဖာက္သူမ်ားသည္ ေက်းဇူးကန္းသူမ်ား ျဖစ္ၾကေပသည္။ တခ်ိန္က သူတို႔ကုိ ကူညီ႐ိုင္းပင္းခဲ့ေသာ သူတုိ႔က မွီခိုအားထားခဲ့ေသာ အမာခံမ်ားကုိ သူတုိ႔၏ ကုိယ္က်ဳိးစီးပြားအတြက္ ေရာင္းစားၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။
စကားတလံုးမွ်မေျပာ လုပ္စရာရွိသည္ကုိ ရင္စည္း၍ လုပ္ကုိင္တတ္ေသာ ႐ုိးသားသိမ္ေမြ႔သည့္ ေတာ၏ သမီးပ်ဳိျဖစ္ေသာ ဦးအုိက္စံ၏ ဇနီးေကာ။ ေၾကးစားတပ္က ေစာ္ကားခဲ့ေလသေလာ။ ခ်စ္စဖြယ္ စူးစမ္းတတ္ေသာ ႏွလံုးသားျဖဴစင္သည့္ ဦးအုိက္စံ၏ သမီးႏွင့္သားငယ္ေကာ မိမဲ့ဘမဲ့ လြင့္ေမ်ာခဲ့ၿပီေလာ။ စုိးရိမ္ပူပန္စြာျဖင့္ သတိတရ ေအာက္ေမ့မိေလသည္။
ဦးအုိက္စံတို႔ မိသားစုအေၾကာင္း စဥ္းစားမိတိုင္း သူသည္ မလႊဲသာမေရွာင္သာ ခြဲခြာလာခဲ့ရသည့္ အေမႏွင့္ ညီငယ္ ႏွမငယ္မ်ားကုိ လြမ္းဆြတ္မိေလသည္။
ေအာင္ၿငိမ္း
(၂ဝဝ၉၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၇)
No comments:
Post a Comment