Tuesday, July 20, 2010

၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ႏွင့္ အနာဂတ္ (၁၃)

ဒီေနရာမွာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ဘယ္လိုေရြးသလဲဆိုတာ ျပန္ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဆိုၿပီး လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္ရွိပါတယ္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာ ၿမိဳ႕နယ္ ဒါမွမဟုတ္ လူဦးေရအလိုက္ ျပည္သူက ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္တဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ ၃၃၀ နဲ႔ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ကေရြးတဲ့ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ ၁၁၀ ပါပါတယ္။

အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွာေတာ့ တိုင္းေဒသႀကီး ၇ ခု၊ ျပည္နယ္ ၇ ခုက ျပည္သူေတြ ေရြးေကာက္ထားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ ၁၆၈ ဦးနဲ႔ တိုင္းနဲ႔ျပည္နယ္ တခုစီမွာ ၄ ဦးက်စီနဲ႔ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကေရြးတဲ့ တပ္မေတာ္သား ၅၆ ဦး ပါဝင္ပါတယ္။

အားလံုးျခံဳၾကည့္ရင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွာ ျပည္သူကေရြးတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ ၇၅ % ၊ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ကေရြးတဲ့ တပ္မေတာ္သား ၂၅ % ပါဝင္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

တနည္းေျပာရရင္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က သေဘာတူမွသာ အဲဒီတပ္မေတာ္သား ၂၅ % ရဲ႕ မဲေတြကိုရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အေျခခံဥပေဒကိုျပင္ဖို႔ ခက္တယ္လို႔ ေျပာေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အေျခခံဥပေဒက ဘယ္လိုျပ႒ာန္းခ်က္ေတြ ကို ျပင္ဆင္ဖို႔ခက္ေအာင္ လုပ္ထားပါသလဲ။

ႏိုင္ငံေတာ္အေျခခံမူနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္အားလံုး၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ျပ႒ာန္းခ်က္အားလံုး၊ သမၼတေရြးခ်ယ္ေရးဆိုင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြ၊ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးဆိုင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြ၊ အေရးေပၚကာလဆိုင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္အားလံုး၊ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ခြင့္ဆိုင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြ စတာေတြကို ေစာေစာကေျပာခဲ့သလို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၇၅ % က ေထာက္ခံမႈရၿပီးတဲ့ေနာက္ လူထုဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပရမယ္၊ အဲဒီလူထုဆႏၵခံယူပြဲမွာ မဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ တဝက္ေက်ာ္ ေထာက္ခံမႈရမွသာ ျပင္ဆင္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေတြထဲက အဓိကက်တဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္တခ်ဳိ႕ကို ဦးေအာင္ထူးက အခုလို ဥပမာနဲ႔ရွင္းျပပါတယ္။

“အခန္း ၁ မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕အေျခခံမူမ်ား အခန္းတခန္းလံုး ျပင္လို႔မရဘူး။ အဲဒီအထဲမွာ ဘာပါလဲဆိုေတာ့ တပ္မေတာ္က ႏိုင္ငံေရးဦးေဆာင္မႈမွာ ပါရမယ္ဆိုတဲ့မူမ်ဳိးက လံုးဝ ျပင္ခြင့္မရွိေတာ့ဘူး။

ေနာက္တခါ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲရဲ႕ အရည္အခ်င္း သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ၊ ဥပမာ သမၼတဟာ စစ္ေရးအျမင္ရွိရမယ္ဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ဳိးေတြ၊ ေနာက္တခါ သမၼတ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ပံုစနစ္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ လုပ္တဲ့သူကို ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ျခင္းခံရတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားထဲကျဖစ္ေစ၊ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ျခင္းမခံသူမ်ားနဲ႔ျဖစ္ေစ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိတဲ့ဆိုတဲ့ ဟာမ်ဳိးေတြကို ျပင္လို႔ကို မရေတာ့ဘူး။

ေနာက္ ဥပေဒျပဳေရးက႑အရေျပာမယ္ဆိုရင္ စစ္ဗိုလ္ေတြ ၄ ပံုတပံု ပါဝင္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္ဖြဲ႔စည္းတဲ့ ကိစၥေတြ၊ ေနာက္တခါ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ေတြမွာလည္း ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကခန္႔တဲ့ စစ္ဗိုလ္ေတြ ပါတဲ့ကိစၥေတြ၊ ေနာက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာလည္းပဲ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရးေကာင္စီကို အားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားၿပီးေတာ့က အာဏာသိမ္းစစ္ေကာင္စီတရပ္လို ဖြဲ႔စည္းပံုထဲမွာ တည္ရွိ လည္ပတ္ခြင့္ျပဳတဲ့ကိစၥေတြ။

တရားစီရင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္လာလို႔ရွိရင္လည္းပဲ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာတရား႐ံုးဆိုတဲ့ ကမၻာမွာ ဘယ္တိုင္းျပည္မွာမွ မရွိတဲ့ တရား႐ံုးခ်ဳပ္ေတြ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ကိစၥေတြ ဒီလို ေက်ာ႐ိုးေပါ့ဗ်ာ၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ႀကီးတရပ္လံုးကို ခိုင္ခိုင္ျမဲျမဲ အသက္ရွင္ေစမယ့္ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး က႑ ၃ ရပ္စလံုးကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ ေက်ာ႐ိုးႀကီး တခုလံုးကို မျပင္ဆင္ေစခ်င္လို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ သံုးသပ္ပါတယ္”

ေနာက္တခါ အဓိကက်တဲ့ အေရးေပၚကာလျပ႒ာန္းခ်က္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဦးေအာင္ထူးကပဲ အခုလို ဆက္ရွင္းျပပါတယ္။

“အေရးေပၚျပ႒ာန္းခ်က္ေအာက္မွာ အဓိက အာဏာအရွိဆံုးက အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ ျဖစ္တယ္၊ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရး ေကာင္စီကို ကမၻာမွာ ဘယ္ဖြဲ႔စည္းပံုမွာမွမရွိဘဲနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအထဲမွာ အတိအက် ထည့္သြင္း ျပ႒ာန္းထားတယ္။

အဲေတာ့ အဲဒီ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရးေကာင္စီဟာ သာမန္ကာလမွာ အာဏာသိမ္းစစ္ေကာင္စီအျဖစ္နဲ႔ ေနာက္ကြယ္မွာရပ္တည္ေနၿပီးေတာ့ အေရးေပၚကာလလည္းေရာက္ေရာ ေရွ႕တန္းကို လံုးဝ ထြက္ရပ္တည္သြားမယ္။ သူ႔မွာ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကို တာဝန္တိုးေပးႏိုင္တယ္၊ ခန္႔ထားႏိုင္တယ္၊ ျဖဳတ္ႏိုင္တယ္၊ တာဝန္က ႐ုတ္သိမ္းႏိုင္တယ္။

အဲဒါအျပင္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒက အလုပ္မလုပ္တဲ့အခါမ်ဳိး အတိအက် ေျပာရလို႔ရွိရင္ လႊတ္ေတာ္ေတြေတာင္ မရွိေတာ့တဲ့အခါမ်ဳိးမွာ အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရးေကာင္စီဟာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး အာဏာႀကီး ၃ ရပ္ကို ဆက္လက္က်င့္သံုးသြားမယ္ဆိုတဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြကို အေရးေပၚ အခန္းမွာ အတိအက် ထည့္သြင္းျပ႒ာန္း ထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီျပ႒ာန္းခ်က္ေတြကို လံုးဝ ျပင္ခြင့္မေပးေတာ့ဘူး လို႔ ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္”

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။


No comments: