Sunday, July 18, 2010

၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ႏွင့္ အနာဂတ္ (၁၂)

အပိုင္း (၅)

၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒမွာ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ေတြရွိလို႔ ကန္႔ကြက္တဲ့သူေတြရွိေနသလိုပဲ၊ ေနာက္က်မွ တျဖည္းျဖည္း ျပင္ယူမယ္ ဆိုတဲ့သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ တကယ္တမ္း ျပင္ဆင္ခြင့္ရွိမလား၊ ဒီအေၾကာင္းေတြကို ေဆြးေႏြးထားပါတယ္။ မသီတာႏြယ္ စီစဥ္တင္ဆက္ထားပါတယ္။

“ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပါဝင္ေရး မပါဝင္ေရး၊ တပ္မေတာ္ကေနၿပီးေတာ့ တပ္မေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅% ကို ပါဝင္ေရး မပါဝင္ေရး အဲဒီလို အျငင္းပြားေနမယ့္အစား က်ေနာ္တို႔ ေရွ႕ဆက္ၿပီးေတာ့ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ ေျပာင္းလဲလို႔ရတဲ့ အေျခအေနတခုအေပၚမွာ ဒီဖြဲ႔စည္းပံုကို ေထာက္ခံလိုက္မယ္၊ ေထာက္ခံၿပီး ဒီမိုကေရစီစံေတြ တိုးသထက္တိုးလာေအာင္ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္သြားလို႔ရွိရင္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က သံုးသပ္တယ္”

ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဒီမိုကေရစီ အျပည့္အဝက်င့္သံုးတဲ့၊ လူ႔အခြင့္အေရးေတြကို ေလးစားလိုက္နာတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္အျဖစ္ ေပၚထြန္းလာႏိုင္ေရးအတြက္ အခု နအဖ အစိုးရေရးဆြဲထားတဲ့ အေျခခံဥပေဒကို လက္ခံသင့္တယ္၊ ၿပီးမွ တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲယူမယ္၊ အခု ရသေလာက္ယူထားသင့္တယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆကို လက္ခံသူတဦးက ဘီဘီစီက အပတ္စဥ္ျပဳလုပ္တဲ့ လြတ္လပ္အေတြး ေဆြးေႏြးဖလွယ္မွာ ေျပာတာကို ၾကားခဲ့ၾကရတာပါ။

အဲဒီအယူအဆကို လက္ခံၾကသူေတြရွိသလို၊ တျဖည္းျဖည္းျပင္ယူမယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆဟာ စိတ္ကူးယဥ္တာပဲလို႔ ျမင္ၾကသူေတြလည္း ရွိပါတယ္။

“ေညာင္ႏွစ္ပင္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေပါ့၊ သူကိုၾကည့္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ႏိုင္ငံရဲ႕ အျမင့္ဆံုးအာဏာပိုင္ ျဖစ္ေနတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒီလို အာဏာရွင္ဆန္တဲ့ အစိုးရ စနစ္တခုေအာက္မွာ ဖြဲ႔စည္းပံုတခုကို ျပန္ျပင္ဖို႔ဆိုရင္ စဥ္းစားတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ စိတ္ကူးယဥ္တဲ့ စဥ္းစားမႈမ်ဳိးျဖစ္လိမ့္မယ္၊ တကယ့္ ျပည္သူလူထုတရပ္လံုးရဲ႕ အနာဂတ္ဘဝေတြအတြက္ ဒီလိုစိတ္ကူးယဥ္တဲ့ စဥ္းစားခ်က္ေတြနဲ႔ ကံကိုယံုၿပီး ဆူးပံုနင္းဖို႔ေတာ့ မစဥ္းစားသင့္ဘူးေပါ့၊ ဒါ က်မ အျမင္ျဖစ္ပါတယ္”

ျပည္ပအေျခစိုက္ ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္ရွားသူေတြရဲ႕ အနာဂတ္ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ မူၾကမ္းေရးဆြဲေရးေကာ္မတီ ဒုတိယ ဥကၠ႒ မိဆူးပြင့္ရဲ႕အျမင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ နအဖရဲ႕ဖြဲ႔စည္းပံုဟာ တျဖည္းျဖည္း ျပင္ဆင္သြားႏိုင္မယ့္ အလားအလာ ဘယ္ေလာက္ရွိပါသလဲ။ အနာဂတ္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံအျဖစ္ တဆင့္ၿပီးတဆင့္ ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္ေအာင္ ရည္ရြယ္ေရးဆြဲထားတာလား။ ဆန္းစစ္ၾကည့္ၾကပါစို႔။

“နအဖ အစိုးရ ျပင္ဆင္ထားတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ အဲဒီ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ဘယ္လိုမွ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ ျပင္လို႔မရေအာင္ သူတို႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးျပင္ဆင္ထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ စစ္အစိုးရရဲ႕ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခဥပေဒနဲ႔ ကာကြယ္ျပ႒ာန္းဖို႔ အတြက္ ျပင္ဆင္တဲ့ေနရာမွာ နည္းမ်ဳိးစံုသံုးတာေတြ႔ရပါတယ္။ အဲလိုသံုးတဲ့ေနရာမွာ နံပတ္ ၁ အေနနဲ႔ ဥပေဒျပဳခဲ့တဲ့အပိုင္းကို ၾကည့္ဖို႔လိုပါတယ္။

အဲဒီဥပျပဳအာဏာမွာ အထက္လႊတ္ေတာ္မွာေရာ၊ သူတို႔ေျပာတာ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ေပါ့ေနာ္၊ ၿပီးေတာ့ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာေရာ၊ ၿပီးေတာ့ ျပည္နယ္နဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီးရဲ႕ လႊတ္ေတာ္ေတြမွာေရာ၊ ၂၅ % ႏႈန္းက အားလံုးေနရာယူထားၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ အဲလို အားလံုးေနရာယူထားၿပီးတဲ့အျပင္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဘက္မွာ ၾကည့္လိုက္လို႔ရင္လည္းပဲ သူတို႔က အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာအားလံုးကို စစ္တပ္ရဲ႕လႊမ္းမိုးမႈေအာက္မွာ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ဥပမာ သမၼတဆိုလို႔ရွိရင္ စစ္တပ္အေတြ႔အၾကံဳရွိရမယ္ ဆိုတဲ့ဟာမ်ဳိးပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္မွာ အာဏာအရွိဆံုးအဖြဲ႔ က ဘာလဲဆိုေတာ့ အမ်ဳိးသားလံုျခံဳေရးနဲ႔ ကာကြယ္ေရးေကာင္စီဆိုတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေကာင္စီကို အာဏာသိမ္းခြင့္ပါ ေပးထားပါတယ္။ ဆိုေတာ့ အာဏာသိမ္းခြင့္ပါ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွာ ေပးထားတယ္ ဆိုကတည္းက သူတို႔စိတ္တိုင္းက်မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဘာမွလုပ္လို႔မရဘူးဆိုတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ တရားဥပေဒပိုင္းမွာလည္း အဲဒီအတိုင္းပဲ သူတို႔ လႊမ္းမိုးထားတာ ေတြ႔ပါတယ္”

နအဖ အစိုးရဦးေဆာင္ၿပီးေရးဆြဲထားတဲ့ အေျခခံဥပေဒကို အေသအခ်ာေလ့လာထားတဲ့ ENC ေခၚ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးမ်ားေကာင္စီ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာ ဆလိုင္းလွ်ံမႈန္းကေတာ့ ၾကားခဲ့ရသလို ဒီဖြဲ႔စည္းပံုဟာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ အရွည္တည္တ့ံေရးကို ကာကြယ္ေရးဆြဲထားတာလုိ႔ ဆိုပါတယ္။

ဒါဆိုရင္ တျဖည္းျဖည္းျပင္ဆင္ယူမယ္ ဆိုတဲ့ အယူအဆဟာ မွားတယ္ဆိုတဲ့သေဘာလား။ ျပည္ပအေျခစိုက္ BLC ျမန္မာႏိုင္ငံေရွ႕ေနမ်ားေကာင္စီရဲ႕ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေအာင္ထူးက ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ မူၾကမ္းပါ ျပင္ဆင္ျခင္းက႑ကို ေထာက္ျပၿပီး အခုလို ရွင္းပါတယ္။

အဲဒီအယူအဆက လံုးဝမွားပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္မွားလည္းလို႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ နအဖ လက္ရွိအဆိုျပဳထားတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အခန္း ၁၂ ပုဒ္မ ၄၃၆ မွာ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ဆင္ျခင္းနဲ႔ပတ္သက္လို႔ေျပာထားတဲ့ေနရာမွာ အပိုင္း ၂ ပိုင္းရွိတယ္။ ပုဒ္မ ၄၃၆ (က) က အဓိကအားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒရဲ႕ ေက်ာ႐ိုးလို႔ ေျပာရမယ့္ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြ ျဖစ္တယ္။

အဲဒီျပ႒ာန္းခ်က္ေတြကို ျပင္တဲ့ေနရာမွာ အင္မတန္ ခက္ေအာင္လုပ္ထားတယ္။ အဆင့္ ၂ ဆင့္ရွိတယ္။ တဆင့္က ဘာလဲဆိုေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အားလံုးရဲ႕ ၇၅ % ေက်ာ္က ျပင္ဆင္ဖို႔သေဘာတူရမယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္တိုင္းျပည္မွာမဆို ၇၅ % ရေအာင္လုပ္ဖို႔ေတာင္မွ အမတ္ေတြကို စုစည္းဖို႔ရာ အင္မတန္ ခက္တယ္။ ဘယ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္မဆို ၇၅ % ဆိုတာ ေတာ္ေတာ့္ကိုခက္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖစ္တယ္။ ၇၅ % ေက်ာ္ရမယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ မေက်ာ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။

ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ က်န္တ့ဲ ၂၅ % က တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ ၂၅ % ထဲကလည္း တေယာက္တေလမွေတာင္မွ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ရဲ႕ အမိန္႔အာဏာကို လြန္ဆန္ၿပီးေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္တဲ့ဘက္မွာ ပါႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ အဲဒါအျပင္မၿပီးေသးဘူး၊ လူထုဆႏၵခံယူပြဲမွာ ခ်ျပဦးမယ္။ အဲေတာ့ မဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူက အားလံုးရဲ႕ ထက္ဝက္ေက်ာ္က ဆႏၵမဲ ေပးရအံုးမယ္။

ဒီျပ႒ာန္းခ်က္ေတြအားလံုးကေတာ့ လံုးဝကို ျပင္ခြင့္မေပးေတာ့ဘူးလို႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေရးလိုက္တာကမွ တိုင္းျပည္အတြက္ ေငြေၾကးမကုန္က်ဘဲနဲ႔ သက္သာဦးမယ္လုိ႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တယ္”

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။


No comments: