Saturday, July 3, 2010

၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ႏွင့္ အနာဂတ္ (၁၁)

ဒါကေတာ့ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွာ တိုင္းရင္းသားကိုယ္စားလွယ္ေတြ အခ်ဳိးက် ပါဝင္ခြင့္ရေပမယ့္ လက္ေတြ႔ရင္ဆိုင္ႏိုင္တဲ့ အခက္အခဲကို ေဒါက္တာ ဆလိုင္းလွ်ံမႈန္း က ေထာက္ျပသြားတာပါ။

ဒီေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕အခြင့္အေရးကို လက္ေတြ႔မွာ ဘာမွ မေဖာ္ေဆာင္ေတာ့တဲ့ သေဘာလား။ ပုဒ္မ ၃၆၅ အရေတာ့ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အႏုပညာနဲ႔ ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြကို လြတ္လပ္စြာ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ခြင့္ ျပဳထားပါတယ္။ ဒီအခြင့္အေရးအေပၚ ဦးေအာင္ထူးက အခုလို သံုးသပ္ျပပါတယ္။

“စုေပါင္းအခြင့္အေရးနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ ရွားရွားပါးပါး ဒီတခုပဲ က်ေနာ္ ေတြ႔ရတယ္။ ဒီတခုက အဓိက စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အႏုပညာ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြ နဲ႔ဆိုင္တယ္။ အဲေတာ့ အဲဒါေတြကို ေပးထားသေယာင္ ရွိတယ္။ သို႔ေသာ္ ပုဒ္မ ၃၆၅ ကို အေသအခ်ာ ေလ့လာၾကည့္ပါ။ ဒုတိယစာေၾကာင္းမွာ ေတြ႔ရလိမ့္မယ္၊ ယင္းသို႔ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုး ညီညြတ္ေရးကို ထိပါးမႈမရွိေစရန္ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္ တဲ့။

တိုင္းရင္းသားေတြက စုေပါင္းၿပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ စာေပ တိုးတက္ေအာင္လုပ္တာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္တာ၊ အႏုပညာေတြကို တိုးတက္ေအာင္ လုပ္တာေတြအားလံုးက အာဏာပိုင္ေတြရဲ႕မ်က္ေစ့ထဲမွာ ၾကည့္လို႔ မရေတာ့ဘူး။ သူတို႔အာဏာတည္ျမဲမႈကို ထိပါးေတာ့မယ္ ယူဆရင္ တုိင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို ထိပါးေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ဖိႏွိပ္ခံရဖို႔သာရွိတဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္ျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေထာက္ျပခ်င္တယ္”

ေနာက္တခါ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒထဲမွာ ျပည္နယ္နဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီးေတြမွာ လႊတ္ေတာ္ ၁၄ ရပ္ ဖြဲ႔စည္းခြင့္ျပဳထားသလို ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြကိုလည္း ခန္႔အပ္ထားမယ္ဆိုတဲ့ကိစၥဟာ အရင္ ဥပေဒေတြနဲ႔ စာရင္ ထူးျခားမႈရွိတဲ့သေဘာ ေတြ႔ရပါတယ္။ သထံုၿမိဳ႕နယ္ အမွတ္ ၁ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ခြန္ျမင့္ထြန္းက အမ်ဳိးသားညီလာခံကို ၃ ႏွစ္ေလာက္ တက္ခဲ့ၿပီး သူ႔ရဲ႕အျမင္ကို အခုလို ရွင္းျပပါတယ္။

“နအဖက အမည္ခံျပည္ေထာင္စု နာမည္တပ္ထားတဲ့ အမည္ခံျပည္ေထာင္စုကိုပဲ လုပ္ခ်င္တယ္။ တိုင္းရင္းသားေတြက တကယ့္ကို အသြင္သဏၭာန္ေရာ အႏွစ္သာရပါ ျပည့္ဝတဲ့ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ကို လိုခ်င္ပါတယ္။ ဒါ အဓိက ကြာဟခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲေတာ့ ဒီေန႔ဖြဲ႔စည္းပံုက ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ ေပၚထြန္းမွာ မဟုတ္ဘူး။

ဥပမာေျပာရရင္ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကုိခန္႔အပ္တဲ့ကိစၥမွာ တိုင္းရင္းသား အင္အားစုေတြ အပါအဝင္ က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြက ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကို သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ကပဲ ေရြးရမယ္၊ နအဖက သမၼတကေနၿပီးေတာ့ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကို ေရြးမယ္။ အဲဒါ အဓိက ကြာဟခ်က္ပဲ။ နအဖက အေပၚကေနၿပီးေတာ့ ေရြးမယ္။ က်ေနာ္တို႔က ေအာက္ကေနၿပီးေတာ့ တင္ေျမႇာက္မယ္။ အဲဒါ အဓိက ကြာဟခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲေတာ့ ဒီမွာထဲကိုက နအဖရဲ႕ဖြဲ႔စည္းပံုက တျပည္ေထာင္စနစ္၊ ဗဟိုကေန ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတဲ့စနစ္ဆိုတာ ရွင္းပါတယ္”

ေသာတရွင္မ်ားရွင္၊ အေျခခံဥပေဒမွာပါဝင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုတိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို အခ်ိန္ရသေလာက္ စုစည္းတင္ျပခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အေျခခံဥပေဒဆိုတာ တိုင္းျပည္ရဲ႕အနာဂတ္အတြက္ အလြန္အေရးပါသလို အေျခခံမူထဲမွာလည္း ျပည္ေထာင္စု မၿပိဳကြဲေရး၊ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္မႈ မၿပိဳကြဲေရး ဆိုတာကို အတိအလင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ လြတ္လပ္ေရးရတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး ျပည္ေထာင္စုအစိုးရနဲ႔ ျပည္နယ္ေတြ အၾကား အာဏာခြဲေဝမႈကို မေျဖရွင္းႏိုင္လို႔ တိုင္းျပည္ဟာ အႏွစ္ ၆၀ ျပည္တြင္းစစ္နဲ႔ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခု ဒီအေျခခံဥပေဒကို ျပ႒ာန္းလိုက္ရင္ေကာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရႏိုင္မလား။ ေဒါက္တာ ဆလိုင္းလွ်ံမႈန္းက အခုလို သံုးသပ္ျပပါတယ္။

“သူတို႔က တဖက္သတ္ေရးဆြဲေနတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပ႒ာန္းသြားမယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ နအဖ စစ္အစိုးရ သေဘာထား အဲဒီမွာ က်ေနာ္တို႔ ျမင္ႏိုင္တာက ႏိုင္ငံေရးျပႆနာကို ႏိုင္ငံေရးနည္းနဲ႔ မေျဖရွင္းဘဲနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာကို စစ္ေရးနဲ႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ ေျဖရွင္းမယ္ထင္တယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ သြားေတြ႔ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ စစ္အစိုးရက ေရးဆြဲျပ႒ာန္းတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒက အတည္ျပဳသြားမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္က အင္မတန္မွ ရင္ေလးစရာေကာင္းပါတယ္။

ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ သူတို႔က ျပည္တြင္းစစ္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းဖို႔ ဆႏၵမရွိဘူး။ တိုင္းရင္းသားေတြကို အခြင့္အေရးေပးဖို႔ ဆႏၵမရွိဘူး။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသာ အတည္ျပဳမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒါဟာ တိုင္းျပည္အနာဂတ္ မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ အလားအလာ လံုးဝ မျမင္ဘူးဆိုတာ အင္မတန္ ဝမ္းနည္းဖြယ္ေတြ႔ရပါတယ္”

ေသာတရွင္မ်ားရွင္၊ လက္ရွိေျပာေနၾကတဲ့ အေျခခံဥပေဒဟာ ၁၉၄၇၊ ၇၄ ဥပေဒေတြနဲ႔စာရင္ တုိင္းရင္းသား အခြင့္အေရးေတြကို ေပးထားတယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားေပမယ့္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈမ်ားတဲ့အတြက္ စစ္မွန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု လို႔မေခၚႏိုင္ေၾကာင္း အျမင္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။

လာမယ့္အစီအစဥ္က်ရင္ေတာ့ အခု ဒီ ဥပေဒၾကမ္းဟာ တခ်ဳိ႕ယူဆသလို တျဖည္းျဖည္းေျပာင္းလဲႏိုင္မယ့္ အလားအလာ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲဆုိတာ နားဆင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္ရွင္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။


No comments: