Tuesday, June 22, 2010

၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ႏွင့္ အနာဂတ္ (၈)

“ဒီ နအဖ ဖြဲ႔စည္းပံုဥပေဒအရ တရား႐ံုးထံုးစနစ္ကို က်င့္သံုးတဲ့အခါမွာ စစ္ဘက္ ဆိုင္ရာတရား႐ံုးဆိုၿပီးေတာ့ ေပၚလာတယ္။ အဲဒီတရား႐ံုးက အရပ္ဘက္ဆိုင္ရာ တရား႐ံုး တျပည္လံုးမွာ အျမင့္ဆံုးျဖစ္တဲ့ တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္နဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ ျဖစ္သြားတယ္။

အဲဒီ ယွဥ္ၿပိဳင္တရား႐ံုးမွာ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္မွာ အယူခံစီရင္ပိုင္ခြင့္အာဏာ ရွိတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္က အဆိုးဆံုးျဖစ္သြားတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ အဲေတာ့ စစ္တပ္က သီးျခားလြတ္လပ္တဲ့အဖြဲ႔ႀကီးျဖစ္တဲ့အျပင္ကို တရားစီရင္ပိုင္ခြင့္မွာေတာင္မွ လူထုအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ အျမင့္ဆံုးျဖစ္တဲ့ တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္နဲ႔ မဆိုင္ေတာ့ဘူး ျဖစ္သြားတယ္”


ေရွ႕ေနဦးခင္ေမာင္ေဇာ္ကေတာ့ ဒီအေျခခံဥပေဒမွာ တပ္မေတာ္သား ၂၅% အေရအတြက္ အရယူထားတာထက္ အာဏာကို တပ္မေတာ္က ၉၀% ေလာက္ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတဲ့အခ်က္က ပိုအေရးပါတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

“အမ်ားေျပာေျပာေနၾကတဲ့ တပ္မေတာ္သား ၂၅% ဆိုတဲ့ကိစၥ။ အေျခခံဥပေဒ မူၾကမ္းကို ျပန္ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ၂၅% ဆိုတာက လူဦးေရပဲဗ်။ အဲဒီ ၂၅% လူဦးေရျဖစ္ေပမယ့္လို႔ အာဏာရဲ႕ ၉၀% က တပ္မေတာ္ဆီေရာက္ေနတယ္ လို႔ အဲဒီလို ခံစားမိတယ္ဗ်”

ဘယ္အခ်က္ေတြကို ေထာက္ထားၿပီး သူ ဒီလိုေျပာတာပါလဲ။

“ႏိုင္ငံေတာ္မွာ လံုျခံဳေရးေကာင္စီဆိုၿပီးေတာ့ ထားတယ္ဗ်၊ အဲဒီလံုျခံဳေရး ေကာင္စီက သူ႔ရဲ႕အာဏာက ေတာ္ေတာ္ကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔နဲ႔ ႀကီးႀကီးမားမား ရွိတယ္။ လံုျခံဳေရးေကာင္စီက ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ကိုသည္ပင္လွ်င္ ျပန္ၿပီးေတာ့ခ်ဳပ္ကိုင္တဲ့ ကိစၥမ်ဳိးေတြရွိတယ္။ ပုဒ္မ ၂၀၄ မွာဆိုလို႔ရွိရင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ ျပစ္ဒဏ္လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ ေပးပိုင္ခြင့္ရွိသည္။ တနည္းဆိုရင္ Amnisty ေပးလုိ႔ရတယ္ေပါ့ဗ်ာ။

ဒါေပမယ့္ (ခ) မွာ ဆက္ၿပီးေတာ့ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ ေထာက္ခံခ်က္ႏွင့္အညီ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးပိုင္ခြင့္ရွိသည္လုိ႔ ဒီလိုမ်ဳိး ေျပာတယ္။ ပုဒ္မ ၂၀၆ မွာလည္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတဟာ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရး ႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီႏွင့္ ညႇိႏႈိင္းလ်က္ ႏိုင္ငံျခား တိုင္းျပည္တခုခုႏွင့္ သံတမန္အဆက္အသြယ္ ျဖတ္ေတာက္ႏိုင္သည္လို႔ သူက လာတယ္ဗ်။ အဲေတာ့ သူ႔ရဲဲ႕အခန္းက႑က ေတာ္ေတာ္ကို ႀကီးမားေနတာကိုး။ အဲေတာ့ လူဦးေရက ၂၅% ဆိုေပမယ့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာ ၉၀% က တပ္မေတာ္ရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ထဲမွာ ေရာက္ေနတယ္လို႔ ယူဆတာေပါ့ဗ်ာ”


ဦးခင္ေမာင္ေဇာ္ေျပာသလိုပဲ ဒီအေျခခံဥပေဒက အခြင့္အာဏာေပးအပ္ထားတဲ့ အထဲမွာ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရးေကာင္စီရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ အလြန္အေရးပါတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ဘယ္ေလာက္ေတာင္အေရးပါသလဲဆိုရင္ သမၼတ က အေရးေပၚအေျခအေန ေၾကညာမယ္ဆိုရင္လည္း အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရးေကာင္စီနဲ႔ ညႇိႏႈိင္းၿပီးမွသာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါတယ္။ အလြန္အေရးႀကီးတဲ့ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ကို ခန္႔ထားရာမွာလည္း သမၼတမွာ အမွန္တကယ္ အာဏာ မရွိဘူးလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္အသစ္ကို အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရးေကာင္စီက အဆိုျပဳမွာျဖစ္သလို အဲဒီအဖြဲ႔ရဲ႕ေထာက္ခံမႈလည္းလိုအပ္တယ္ ဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ က လက္မွတ္ထိုးရ႐ံုသာ အခြင့္အာဏာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္ေတြကို ပုဒ္မ ၄၁၀၊ ပုဒ္မ ၄၁၇ နဲ႔ ပုဒ္မ ၃၄၂ ေတြမွာ ျပ႒ာန္းထားတာပါ။

ဒါထက္ပိုၿပီး အေရးပါတာကေတာ့ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရး ေကာင္စီဟာ အေရးေပၚအေျခအေနေၾကညာၿပီး တပ္မေတာ္ကို အာဏာသိမ္းခြင့္ေပးႏုိင္ၿပီး တပ္မေတာ္ အာဏာသိမ္းထားစဥ္ကာလမွာလည္း ပုဒ္မ ၄၂၇ အရ အာဏာသံုးရပ္ က်င့္သံုးခြင့္ရွိပါတယ္။ အဲဒီလိုအခြင့္အာဏာထူးေတြ ရယူထားတဲ့ ကာကြယ္ေရးနဲ႔လံုျခံဳေရးေကာင္စီဆိုတာ ဘယ္လို အဖြဲ႔အစည္းမ်ဳိးပါလဲ။ ေရွ႕ေနဦးေအာင္ထူးရဲ႕ သံုးသပ္ခ်က္က …

“အဓိကအားျဖင့္ အ့ံၾသစရာေကာင္းတာကေတာ့ ကမၻာမွာ ဘယ္ဖြဲ႔စည္းပံုမွာမွ မေတြ႔ရတဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ဳိးနဲ႔ တိုင္းျပည္မွာ အာဏာႀကီး ၃ ရပ္ရွိတဲ့အနက္က အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ အခန္းက႑မွာ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရး ေကာင္စီကို ခမ္းခမ္းနားနား ေဖာ္ျပထားတာျဖစ္တယ္။

အဲဒီထဲမွာ အဖြဲ႔ဝင္ ၁၁ ေယာက္ရွိတဲ့အနက္က ၆ ေယာက္က လက္ရွိတပ္မေတာ္မွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနၾကတဲ့ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြျဖစ္တယ္။
အဲေတာ့ က်န္တဲ့ ၅ ေယာက္ကလည္းပဲ တပ္ကထြက္သြားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။ အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရးေကာင္စီဟာ ဘယ္အခ်ိန္မွာဆိုဆို အစည္းအေဝး လုပ္လုပ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ေခါင္းေဆာင္တဲ့ စစ္ေခါင္းေဆာင္ ၆ ေယာက္က သာလွ်င္ အမ်ားစုျဖစ္ၿပီးေတာ့ အျမဲတမ္း အႏိုင္ရၿပီးေတာ့ တတိုင္းျပည္လံုးကို အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရးေကာင္စီကတဆင့္ ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲသြားမယ့္ သေဘာရွိတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒရွိတဲ့ ကာလအေတာ္အတြင္းမွာျဖစ္ေစ၊ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အလုပ္မလုပ္ႏုိင္ေတာ့တဲ့ ကာလအေတာ္အတြင္းမွာျဖစ္ေစ ဘယ္အေျခအေန ေအာက္မွာမဆို အာဏာႀကီး ၃ ရပ္ကို အဓိကခ်ဳပ္ကိုင္ၿပီးေတာ့ လႊမ္းမိုးအုပ္ခ်ဳပ္သြားမယ့္ အာဏာသိမ္း စစ္ေကာင္စီသဖြယ္ ေတာက္ေလွ်ာက္ ရပ္တည္သြားလိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ တင္ျပလိုပါတယ္”


ဦးေအာင္ထူးက အေျခခံဥပေဒမွာေဖာ္ျပထားတဲ့ ကာကြယ္ေရးနဲ႔လံုျခံဳေရး ေကာင္စီရဲ႕ အလားအလာကို ေဝဖန္ဆန္းစစ္သြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေသာတရွင္မ်ားရွင္၊ ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္တုန္းက က်မတို႔ေလ့လာသံုးသပ္ခဲ့ၾကတဲ့ အပိုင္း ၂ နဲ႔ အခု အပိုင္း ၃ ေရွ႕ပိုင္းက ေလ့လာခ်က္ေတြကိုၾကည့္ရင္ သမၼတ၊ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရးေကာင္စီတို႔ဟာ ဒီအေျခခံဥပေဒရဲ႕ လြဲအပ္ခ်က္အရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာအရွိဆံုး လူပုဂၢိဳလ္နဲ႔ အဖြဲ႔အစည္းေတြျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

အေျခခံဥပေဒက ဒီလိုအာဏာေပးအပ္ထားတဲ့အတြက္ အကယ္၍ ဒီအေျခခံ ဥပေဒသာ အတည္ျပဳႏိုင္ခဲ့ရင္ တိုင္းျပည္ရဲ႕အနာဂတ္ဟာ ဘယ္လုိျဖစ္လာႏိုင္ပါ သလဲ။ တကယ္လို႔ စစ္ေရးအျမင္ရွိရမယ္ဆိုတဲ့ သမၼတ ဟာလည္း စစ္တပ္ကပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေနရင္ တိုင္းျပည္ရဲ႕အနာဂတ္ဟာ ဘယ္လိုျဖစ္လာႏိုင္ပါသလဲ။ ဝါရင့္ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီး သခင္ခ်န္ထြန္းရဲ႕ သံုးသပ္ခ်က္ကေတာ့ …

“ဒီဟာကေတာ့ တပ္မေတာ္က ႀကိဳးကိုင္ေနတဲ့အဖြဲ႔ႀကီးျဖစ္ေနလို႔ တပ္မေတာ္က အေျခခံဥပေဒအရ အာဏာသိမ္းထားတဲ့သေဘာလို႔ပဲ သက္ေရာက္တယ္လို႔ ဒီလိုပဲ ယူဆပါတယ္။ အမွန္ကေတာ့ တပ္မေတာ္က ထာဝရ အေျခခံဥပေဒအရ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံျဖစ္သြားေအာင္ လုပ္ေနတယ္လို႔ ဒီလိုပဲ ျမင္တယ္။ အေျခခံ ဥပေဒမရွိဘဲနဲ႔ ဒီအတိုင္း စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုၿပီး ေျပာင္ေျပာင္ အုပ္ခ်ဳပ္တာကမွ ဒါစစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပဲဆိုၿပီးေတာ့ ခံသာေသးတယ္။ ဟိုက်တဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါ အေျခခံ ဥပေဒႀကီးနဲ႔ တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိး ေျပာလို႔ရေအာင္လုပ္တဲ့ဟာလို႔ ဒီလိုပဲ ျမင္တယ္”

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရရင္ေတာ့ ဒီအေျခခံဥပေဒဟာ ပုဒ္မ ၆ (စ) မွာေဖာ္ျပထားသလို ႏိုင္ငံေရးဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑ကို တပ္မေတာ္က အျပည့္အဝရယူထားတ့ဲ အေျခခံဥပေဒလို႔သာ ဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္ရွင္။

ေနာက္တပတ္ အပိုင္း ၄ မွာေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕အနာဂတ္အေရးမွာ အလြန္ အေရးပါတဲ့ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ရပိုင္ခြင့္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္နဲ႔ တာဝန္ ဝတၱရားေတြကို ေလ့လာသံုးသပ္သြားမွာမို႔ ေစာင့္ေမွ်ာ္နားဆင္ၾကပါရွင္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။


No comments: