Friday, February 26, 2010

မုန္တိုင္းကိုဆန္၍ ပင္လယ္ကိုျဖတ္ေသာအခါ (၃၀)

အခ်ိန္ေျပာင္းလိုက္ရၿပီ

က်ေနာ္တို႔အစီအစဥ္မွာ ေျပာင္းလိုက္ရၿပီျဖစ္ရာ အခ်ိန္ယူရဦးမည္။ အခ်ိန္ၾကာဦးမည္ျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ အေနအထိုင္၊ အသြားအလာ လႈပ္ရွားမႈကို ပိုၿပီးသတိထားလာရပါသည္။

က်ေနာ္သတင္းနားေထာင္ၿပီး ကၽြန္း၏ေတာင္ဘက္ ဂ်ယ္ရီကၽြန္းဘက္သို႔ တိုက္႐ိုက္တန္းသြားျခင္းကို ေနာက္ပိုင္းတြင္ မလုပ္ေတာ့ပါ။ စခန္း၏ေျမာက္ဘက္ ဗိုလ္တင့္တယ္တို႔၏ ေတာင္ယာဘက္သို႔ ထြက္လာပါသည္။ ဗိုလ္တင့္တယ္တို႔၏ ေတာင္ယာေရာက္ခါနီးတြင္ အုန္းပင္ပ်ဳိတစု ရွိသည္။ လက္ခုပ္တေဖာင္ေက်ာ္ေက်ာ္သာ ရွိသည္။ အသီးမ်ားစ၍ သီးေနၿပီျဖစ္သည္။

၎အုန္းပင္နိမ့္နိမ့္ကေလးမ်ားကို ထန္းေရခံသကဲ့သို႔ အုန္းဖူးမ်ားကိုစည္း၍ လွီးပါသည္။ တပတ္ေလာက္ ညမနက္ လွီးလွ်င္ အုန္းဖူးရည္ထြက္လာပါသည္။ အလြန္ခ်ဳိၿပီး အာဟာရလည္း ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ဥ္ႏွင့္ခံလွ်င္ ခ်ဥ္ခ်ဥ္ရွိန္းရွိန္းႏွင့္ အေသာက္မ်ားလွ်င္ မူးပါသည္။ က်ေနာ္ခံသည့္အုန္းရည္မွာ အခ်ဳိျဖစ္သည္။ အခ်ဳိမွာ ရွတတ အေနေလာက္သာ ရွိပါသည္။ ေသာက္ေသာ္လည္း မမူးပါ။

က်ေနာ့္မွာ အုန္းရည္ေသာက္ၿပီး မူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ရပါသည္။ စိတ္ဓာတ္တက္ႂကြသည့္ အမူအယာမ်ဳိး မျပမိေအာင္ သတိထားရပါသည္။ တခါတရံ က်ေနာ္ႏွင့္ခင္သည့္ ကိုေဇာ္လြင္ အုန္းဖူးရည္ လိုက္ေသာက္ပါသည္။ ၿပီးေတာ့မွ ေတာလိုက္မည့္အေၾကာင္းျပၿပီး ေတာထဲသို႔ဝင္ခဲ့သည္။ လူရိပ္လူျခည္ ၾကည့္ၿပီးမွ ကၽြန္း၏ေတာင္ဘက္ ဂ်ယ္ရီကၽြန္းဘက္သို႔ ကူးခဲ့ပါသည္။

ဂ်ယ္ရီကၽြန္းဘက္သို႔ကူးရာတြင္လည္း ေန႔တိုင္းကူး၍ရသည္ မဟုတ္ပါ။ ေရတက္ေရက်ခ်ိန္သည္ အျမဲ ေျပာင္းလဲမႈရွိသည္။ တခါတရံတြင္ မနက္ဖက္ ေရလက္ၾကားသည္ ေရျပည့္ခ်ိန္မ်ဳိးတြင္ ကူး၍မရပါ။ ကူး၍ရဖို႔ဆိုလွ်င္ ၆ နာရီခန္႔ ၾကာတတ္ပါသည္။

ဤလိုေန႔မ်ဳိးတြင္ လုပ္ရကိုင္ရသည္မွာ အခ်ိန္နည္းပါးလွသည္။ တခါတရံ ကူးခတ္၍ရေသာ္လည္း လူသြားလူလာေနလွ်င္ ကူး၍မရျပန္ပါ။ ဂ်ယ္ရီကၽြန္းဘက္သို႔ ေနတိုင္းကူးသြားျခင္းကို လူျမင္ခံ၍မရေတာ့ပါ။ တကယ္ကလည္း ေန႔တိုင္း ကူး၍ရသည္မဟုတ္ပါ။

႐ုပ္ျပေတာင္ယာလည္း ဟုတ္၊ တကယ့္ေတာင္ယာလည္း ဟုတ္

မိုးဦးကာကိုျဖတ္သန္းရမည္ဆိုလွ်င္ ေတာင္ယာတခင္းလုပ္ဖို႔ စီစဥ္ပါေတာ့သည္။ အိမ္ေဟာင္းမ်ားႏွင့္ မနီးမေဝး အေနာက္ဘက္ေတာင္ေျခ ေတာစပ္တြင္ ေတာင္ယာတခင္းလုပ္ဖို႔ စီစဥ္ပါသည္။ မိုးလည္းက်လာပါၿပီ။ က်ေနာ္တို႔ ေတာင္ယာမွာ ႐ုပ္ျပေတာင္ယာလည္း ျဖစ္သည္။ တကယ့္ ေတာင္ယာလည္း ျဖစ္သည္။

အခ်ိန္ကေလးရကာမွေတာ့ ဗိုလ္တင့္တယ္တို႔ ေတာင္ယာက ကန္စြန္းဥကို ဘာလုပ္ၿပီး တူးဆြစရာလိုေသးလဲ။ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် စိုက္ေတာ့မွာေပါ့။ ကန္စြန္းဥစိုက္ဖို႔ ၁၅ ေပေလာက္ရွည္တဲ့ ေျမာင္း ၅ ေျမာင္း ေဘာင္ေဖာ္တယ္။ သစ္ေဆြး၊ ေျမေဆြးေတြေရာ၊ ဘီးစပ္ပင္ေတြလည္းထည့္ လုပ္ပါတယ္။ ဗိုလ္တင့္တယ္ေတာင္ယာက ကန္စြန္းဥ မယူေတာ့ေပမယ့္ ကန္စြန္းၫြန္႔ေတာ့ မ်ဳိးအျဖစ္ ေတာင္းယူခဲ့ရေသးသည္။

ၿပီးေတာ့ သခြား။ သခြားကလည္း ေပၚလစီနဲ႔ ခန္႔ခြဲတဲ့ကိစၥေအာက္က စိုက္တာပါ။ သခြားသီးက ေရငတ္ေျပမယ္၊ ေအးလည္း ေအးတယ္၊ ဗိုက္လည္း ျပည့္မယ္၊ အာဟာရလည္း ျဖစ္တယ္။ ဒါတင္မကေသးပါ။ ‘ဗူး၊ ဖ႐ံု၊ င႐ုတ္၊ ပဲ တို႔ပါ အျမဲလုပ္ ကိုင္ခါ’ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းထဲကလိုပဲ ရွာလို႔ေဖြလို႔ရတဲ့ မ်ဳိးေစ့ေတြ အကုန္ထည့္ထားတယ္။

ဖထီးမန္းနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ၂ ေယာက္ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ တိုင္ပင္စရာရွိရင္ ယာထဲမွာထိုင္ၿပီး ေပါင္းရွင္းရင္းနဲ႔ ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ ေျပာဆိုတိုင္ပင္ၾကပါတယ္။ အေဝးကေနၾကည့္ရင္ ေပါင္းရွင္း ေပါင္းႏႈတ္တယ္ေပါ့။

ကြန္တီတီက ေက်းဇူးျပဳခဲ့တယ္

က်ေနာ္တို႔တိုက္ပြဲမွာ ႀကီးမားစြာ ေက်းဇူးျပဳခဲ့ကိစၥတခုကလည္း ရွိပါေသးတယ္။ ျမဝတီ မဂၢဇင္းမွာလား၊ ေငြတာရီ မွာလား ေကာင္းေကာင္းမမွတ္မိေတာ့ဘူး၊ အဲဒီမဂၢဇင္းထဲမွာ ဒဂုန္ေရႊမွ်ား ဘာသာျပန္တဲ့ “သမုဒၵရာ ေရေဖာင္ခရီး” ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါး ျဖစ္တယ္။

ဟိုအရင္တုန္းက တကၠသိုလ္မွာ ျပဌာန္းခဲ့ေသးတယ္။ အဲဒီအထဲက အေၾကာင္းအရာက ပီ႐ူးကမ္းေျခကေန ပစၥိဖိတ္သမုဒၵရာ မိုင္ ၄ ေထာင္ခရီးကို ေဖာင္နဲ႔ျဖတ္ၿပီး ေပၚလီနီးရွန္းကၽြန္းစုကိုျဖတ္တဲ့ သုေတသန အေတြ႔အၾကံဳပါ။ ပီ႐ူးကမ္းေျခမွာရွိတဲ့ ကြန္တီတီ ေနနတ္သား ဘုရား႐ုပ္ထုဟာ ေပၚလီနီးရွန္းကၽြန္းစုမွာလည္း အဲဒီလိုပဲ ေနနတ္ဘုရား ႐ုပ္ထုရွိတယ္။ ေပ ေလးငါးဆယ္ အျမင့္ရွိတယ္။

ဒီယဥ္ေက်းမႈ ၂ ခုဟာ မိုင္ ၄ ေထာင္ေက်ာ္ကြာေဝးတဲ့ သမုဒၵရာႀကီးတခုလံုးျခားၿပီး ဘာျဖစ္လို႔ လာေရာက္ တူညီေနသလဲဆိုတဲ့ကိစၥကို သမိုင္းျပတိုက္ေတြ၊ စာၾကည့္တိုက္ေတြကေနရတဲ့ အေထာက္အထားနဲ႔ သူက လက္ေတြ႔စမ္းသပ္တာ ျဖစ္တယ္။ သူက ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံသား ေသာဟီလ္ဒါ ဆိုတဲ့ပုဂၢိဳလ္။ စိတ္တူ သေဘာတူ သေဘၤာသားေဟာင္း အေပါင္းအေဖာ္ ၅ ေယာက္နဲ႔ မိုင္ ၄ ေထာင္ေက်ာ္ ပစၥိဖိတ္သမုဒၵရာႀကီးကို ေအာင္ျမင္စြာ ေဖာင္နဲ႔ျဖတ္ကူးခဲ့တဲ့ အေတြ႔အၾကံဳပါပဲ။

သူ႔အေတြ႔အၾကံဳက က်ေနာ္တို႔တိုက္ပြဲအတြက္ လြန္စြာပဲတန္ဖိုးရွိၿပီး ေက်းဇူးမ်ားပါတယ္။ ပင္လယ္ျပင္ရဲ႕ သဘာဝ၊ ပင္လယ္ျပင္မွာ ေတြ႔ၾကံဳရတဲ့ကိစၥေတြ ဘယ္လို ႀကိဳတင္စီစဥ္ လုပ္ေဆာင္ ကာကြယ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳပါ။ က်ေနာ္ ၃ ေခါက္ ဖတ္တယ္။ ဖထီးမန္းကလည္း ၃ ေခါက္ေလာက္ ဖတ္တယ္။

ဥပမာ … သူတို႔အေတြ႔အၾကံဳထဲက အသက္ကယ္ႀကိဳးတေခ်ာင္းကို ကိုယ္နဲ႔အျမဲမကြာ ခ်ည္ထားၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစကို ေဖာင္မွာခ်ည္ထားရမယ္။ အမိန္႔မရဘဲ မျဖဳတ္ရဘူး။ ပင္လယ္ျပင္မွာ လိႈင္းဟာ ျဗဳန္းဒိုင္း ျဗဳန္းစား လႈိင္းထၿပီး လႈိင္းက လူကို႐ိုက္ခ်ၿပီး ဆြဲခ်သြားတတ္တယ္ဆိုတဲ့ ဟာမ်ဳိးေပါ့။ ဦးထြန္းရွိန္ လႈိင္း႐ိုက္ၿပီး ပင္လယ္ထဲကို ဆြဲခ်သြားတယ္ဆိုတာ အဲဒါမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီ ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံသား ေသာဟီလ္ဒါဟာ လူစြန္႔စားပါ။ ဒုတိယ သုေတသန စြန္႔စားခန္းက ေမာ္႐ိုကိုကမ္းေျခ ကေန ေတာင္အာဖရိကအငူကို က်ဴ႐ိုးေလွ (ယား)နဲ႔ျဖတ္တဲ့ အေတြ႔အၾကံဳပါ။

သူ႔အေတြ႔အၾကံဳကိုေလ့လာၿပီး က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ကိုက္ညီမယ့္ဟာကို ယူပါတယ္။ မီးဝိုင္ယာႀကိဳးေတြကို စုထားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကမ္းေျခကေနေမ်ာလာတဲ့ ၁၅ ေတာင္ေလာက္ရွည္တဲ့ ဝါးလံုးေျခာက္ ၆ လံုးေလာက္ကို စုထားတယ္။ ေပ ၃၀ ေလာက္ရွည္မယ့္ ႀကိမ္ႀကိဳး ၅ ေခ်ာင္းေလာက္ကို ဆက္ရက္ခ်ည္ထားၿပီးေတာ့ ေခြထားတယ္။ မေတာ္တဆ လူက်သြားရင္ ေပ ၁၅၀ ေလာက္ရွည္တဲ့ ႀကိမ္ႀကိဳးကို ပစ္ခ်ေပးမယ္။ ဝါးလံုးေျခာက္ေတြ ပစ္ခ်ေပးမယ္။ အဲဒီလို စီစဥ္ထားတယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

No comments: