ေရစစ္ခ်ိန္ေရာက္ၿပီဆိုရင္ ေရထဲကိုပစ္ခ်ထားတဲ့ အမ်ဳိးအမည္စံုလင္တဲ့ ပစၥည္းေတြ ျပန္ငုပ္၊ ကမ္းေပၚတင္၊ ကမ္းစပ္နဲ႔ကပ္လ်က္ မီးဖိုေခ်ာင္ေဘးသဲခံုကို ပစ္သြင္းေပါ့။ ၿပီးေတာ့မွ ရလာတဲ့ပစၥည္းေတြကို ကုန္ေခ်ာအျဖစ္ ထုတ္လုပ္ဖန္တီးေတာ့တာပါပဲ။
ဗမာ့တပ္မေတာ္ ေလတပ္က ကိုေတဇတို႔၊ ကိုလိႈင္တင္တို႔၊ ကိုထြန္းဝင္းတို႔က အႏုပညာသမားေတြ၊ ေမာ္တာပ်က္အိုးထဲက ေၾကးနန္းႀကိဳးပ်က္ေတြကို တေယာ၊ မယ္ဒလင္၊ ဒံုမင္းႀကိဳးေတြ ျပန္ၿပီးဖန္တီး၊ တေယာတို႔ မယ္ဒလင္တို႔ကေတာ့ အညံ့စား မထင္လိုက္ပါနဲ႔။ တကယ့္ထြင္းအိုးေတြနဲ႔ လုပ္ထားတာ။
ေန႔ႀကီးရက္ႀကီး ပြဲလမ္းသဘင္ဆိုရင္ ကိုလိႈင္တင္တို႔၊ ကိုေတဇတို႔ တီးဝိုင္းက တေယာ ၃ လက္၊ မယ္ဒလင္၊ ဒံုမင္း၊ ပတၱလား၊ ေျခာက္လံုးပတ္ အလြန္႔အလြန္ကိုပင္ ၿငိမ့္ေညာင္းသာယာတဲ့ ဆင္ဖိုနီ တီးဝိုင္းႀကီးပါ။ က်ေနာ္တို႔ကၽြန္းမွာ အတူမေနခဲ့ရသူေတြအဖို႔ ေရးျပ၊ ေျပာျပရတာ ပိုကားႂကြားတယ္လို႔ ထင္ၾကမွာပါ။
သီခ်င္းေတြဆိုတာလည္း ဗမာျပည္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေဟာင္းထဲက သီခ်င္းတပုဒ္မွ မပါဘူး။ မဆိုဘူး။ က်ေနာ္တို႔ကၽြန္းမွာ ကိုယ္တိုင္ေရးတဲ့၊ သီဆိုတဲ့ ထြန္းလင္းတဲ့ ကမၻာေလာကသစ္ႀကီးကို ေဖာ္ၫႊန္းတဲ့ ေတာ္လွန္တဲ့ သီခ်င္းေတြႀကီးပါပဲ။
အခုေတာ့ ကၽြန္းတုန္းက သီခ်င္းေတြကို ၈၈ မ်ဳိးဆက္သစ္ ညီငယ္ ညီမငယ္၊ ရဲေဘာ္ ရဲေဘာ္ေမမ်ားက လက္ဆင့္ကမ္း ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ၿပီး သမိုင္းတင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဦးသန္႔အေရးအခင္းနဲ႔ မႈိင္းရာျပည့္ အေရးအခင္းမွာ အင္းစိန္ ဖိႏွိပ္ေရးအက်ဥ္းစခန္းႀကီးကို ေရာက္ခဲ့ၾကတဲ့ ေတာ္လွန္တဲ့ ရဲေဘာ္မ်ားကလည္း ဦးသန္႔နဲ႔ မႈိင္းရာျပည့္ ဂုဏ္ျပဳသီခ်င္းေတြကို ေမာ္ကြန္းထိုးခဲ့ပါတယ္။ ဒါလည္း ၈၈ မ်ဳိးဆက္သစ္ ညီငယ္ ညီမငယ္မ်ားကပဲ ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ၿပီး သမိုင္းမွတ္တမ္း တင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
သံတိုသံစ သံျပားေတြကိုေတာ့ အလြန္႔ လြန္မရွိတဲ့ပစၥည္းေတြကို ေလတပ္က ကိုအုန္းေမာင္ႀကီးက ပန္းပဲဆရာႀကီးအျဖစ္နဲ႔ ဦးေဆာင္ ထုတ္လုပ္ပါတယ္။ လုပ္သားေတြက ကိုအုန္းေမာ္၊ ကိုေအာင္ထီ (သူ႔ကို က်ေနာ္တို႔က ခ်စ္စႏိုးနဲ႔ ေက်ာက္ပိုးလို႔ ေခၚသည္)၊ ကိုခ်စ္ေဆြ၊ ဘဖူးၫြန္႔၊ ကိုလတ္၊ ရမ္းၿဗီး ၿပီးေတာ့ မပါမျဖစ္တဲ့ ဗန္းေမာ့္ ဇာတ္လိုက္။
မီးဖိုဆိုက္တဲ့မီးက သစ္နီသားေပါက္ျခမ္းေတြ၊ မီးခဲကလည္း အင္မတန္ေကာင္းတာ၊ မီးဖိုေဘးက စတိုနားမွာ ေပတံုးလုပ္လို႔ေကာင္းတဲ့ သံတံုးႀကီးကိုခ်၊ သစ္နီသား ေပါက္ျခမ္းမီးခဲေတြကို လာပံု၊ ပင္လယ္ကမ္းနားစပ္နဲ႔ ကို ၃၀ ေက်ာ္ေလာက္ပဲ မီးဖိုနဲ႔ေဝးတာဆိုေတာ့ ပင္လယ္ေလကလည္း တဟူးဟူးနဲ႔ တကယ့္သဘာဝ ပန္းပဲဖိုႀကီးေပါ့။
အဲဒီ ပန္းပဲဖိုႀကီးထဲကို သံျပားေတြ ထည့္ဖုတ္၊ သံျပားကရဲလာၿပီဆိုရင္ ပန္းပဲဆရာႀကီး ဦးအုန္းေမာင္ ေျပာဆိုၫႊန္ျပတဲ့အတိုင္း က်ေနာ္တုိ႔ငယ္သားေတြကလည္း တေယာက္တလဲ ထုၾက၊ လုပ္အားခ ပူစရာမလိုေတာ့ ဓားတလက္ဆိုရင္ ထုမွထုေပါ့။ ဓားေကာင္းတလက္လိုခ်င္ရင္ နာနာေတရတယ္လို႔ ေရွးအဆိုအမိန္႔ကလည္းရွိတယ္ မဟုတ္လား။
စိတ္ႀကိဳက္ရၿပီဆိုေတာ့မွ ကိုအုန္းေမာင္ႀကီး သေဘၤာေပၚကရတဲ့ သံျဖတ္စို႔ႏွင့္ ႀကိဳက္တဲ့ဓားပံုစံကို ျဖတ္ထုတ္ၿပီးေတာ့ ျပန္ထု၊ ေဆးသားတင္၊ ေဆးသားတင္ၿပီးသား ဓားကို ႏို႔ဆီခြက္ကို ေထာင္၊ ခုတ္ၾကည့္၊ အသြားလိပ္သြားတယ္ဆိုရင္ မႀကိဳက္ေသးဘူး၊ ျပန္ထု၊ ျပန္ေဆးသားတင္၊ ႏို႔ဆီခြက္ကို ျပန္ခုတ္၊ တိခနဲျပတ္မွ အုိေက။
ဒီလိုနည္းနဲ႔ ကိုအုန္းေမာင္ႀကီး ပန္းပဲဖိုက ဓားေျမႇာင္ေတြ၊ ဓားရွည္ေတြ၊ ဓားမေတြ၊ လွံေတြ၊ မွိန္းေတြ လူငယ္တိုင္းမွာ ကိုယ္စီကိုယ္ငွ ဓားရွည္ေတြ၊ ဓားေျမႇာင္ေတြနဲ႔ ျဖစ္လာၾကတာပါပဲ။
က်ေနာ္တို႔ကို ထုတ္ေပးတဲ့ အတြင္းခံ၊ ေအာက္ခံေဘာင္းဘီက ေဘးဘက္က တျခမ္းကြဲ ႀကိဳးႏွင့္ သံုးခ်က္ ျပန္ခ်ည္ရတယ္။ အဲဒီ ေဘာင္းဘီတိုန႔ံနံ႔ႏွင့္ (က်ေနာ္တို႔လူငယ္ေတြက တာဇံေဘာင္းဘီလို႔ နာမည္ေပးထားတယ္) မနက္လင္းၿပီဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔လူငယ္တသိုက္ဟာ ခါးမွာလည္း ဓားေျမႇာင္ႀကီး ခ်ိတ္သူက ခ်ိတ္၊ တခ်ဳိ႕ကလည္း ဓားရွည္၊ တခ်ဳိ႕ကလည္း မွိန္းေတြနဲ႔၊ တာဇံတသိုက္ကေတာ့ ေျခဦးတည့္ရာ စိတ္ကူးေပါက္ရာ ကၽြန္းေပၚကို ေလွ်ာက္သြား ရွာေဖြေတာ့တာပဲ။
ေမာရင္ အုန္းပင္လွဲ၊ အုန္းရည္ေသာက္ အုန္းသားစား၊ တခါတေလ အက်ဥ္းသားဘဝကိုေတာင္ ေမ့ေမ့သြားသဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ေနဝင္ မိုးခ်ဳပ္လို႔ အိပ္တန္းျပန္တက္ၾကမွပဲ တို႔ဟာ မလြတ္လပ္ပါလားဆိုတဲ့အသိက ဝင္လာတယ္။
ေတာ္လွန္တဲ့ ဗမာ့တပ္မေတာ္သားမ်ား
ကၽြန္းေပၚေရာက္လာတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြထဲမွာ ဗမာ့တပ္မေတာ္ ေလတပ္က ရဲေဘာ္မ်ားဟာ မနည္းပါဘူး။ ကိုထြန္းဝင္း (ကၽြန္းဖ်က္သိမ္းေရးတိုက္ပြဲတြင္ က်ဆံုး)၊ ကိုေတဇ၊ ကိုလႈိင္ဝင္း၊ ကိုအုန္းေမာင္၊ ကိုသိန္းလြင္၊ ကၽြန္းမေရာက္ဘဲ အင္းစိန္ေထာင္တြင္ က်န္ရစ္ခဲ့တာက ေစာေမာင္တင္၊ ေစာေရႊဘ၊ ဝင္းေရႊခ်စ္ အျခားမမွတ္မိေတာ့။ ဗမာ့တပ္မေတာ္ ေလတပ္မွ အဲဒီလို အစဥ္အလာႀကီးခဲ့တာပါ။၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ဒီမိုကေရစီအံုႂကြတိုက္ပြဲဝင္မႈႀကီးမွာ ေက်ာင္းသား၊ ရဟန္းရွင္လူ၊ မိဘျပည္သူမ်ားႏွင့္အတူ ေရွ႕ဆံုးတန္းက လက္တြဲ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့တယ္ဆိုတာ မိဘျပည္သူမ်ား မ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ၾကရပဲ မဟုတ္လား။
သမိုင္းအစဥ္အလာ ႀကီးမားတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒီရဲေဘာ္ေတြဟာ ျပည္သူေတြဘက္က၊ အမွန္တရားဘက္က ရပ္တည္ၿပီး ေရွ႕ဆံုးတန္းက ရဲရဲရင့္ရင့္နဲ႔ သူတို႔ကို ခြပိုးထားတဲ့ စစ္အာဏာရွင္ေတြကို ပုခံုးေပၚကခါခ်ၿပီး တိုက္ပြဲဝင္သြားဦးမယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ အေလးအနက္ ယံုၾကည္ပါတယ္။
ဗမာ့တပ္မေတာ္ (ၾကည္း)ကလည္း သမိုင္းတင္ခဲ့သူေတြပါ။ ကိုအုန္းေမာ္(ကၽြန္းဖ်က္သိမ္းေရးတိုက္ပြဲတြင္ က်ဆံုး)၊ ကိုေအာင္ထီ (ရခိုင္စစ္မ်က္ႏွာတြင္ က်ဆံုး)၊ ကိုေဇာ္လြင္၊ ကိုတင္ဝင္း၊ အျခားသူမ်ားကို မမွတ္မိေတာ့ပါ။
က်ေနာ္တို႔လူငယ္ေတြ အျပင္ထြက္ၿပီး ရွာလို႔ေဖြလို႔ရလာတဲ့ ငါးတို႔ ဘာတို႔ဆိုရင္ မစားရက္ပါဘူး၊ ဖိုႀကီးကို သြားေပးတာပါပဲ။ ဖိုႀကီးကေန လူမမာေတြ၊ နလံထေတြ၊ လူႀကီးပိုင္းေတြကို စီစဥ္ခ်က္ျပဳတ္ေကၽြးပါတယ္။
ကိုကိုးကၽြန္းႀကီးရဲ႕ အေနာက္ဘက္ကမ္း က်ေနာ္တို႔အက်ဥ္းစခန္းကေန ၃ မိုင္ေလာက္အကြာမွာ လျခမ္းေကြးသ႑ာန္ လိပ္ေသာင္ဆိုတာရွိပါတယ္။ အဲဒီ လိပ္ေသာင္ကို ေရတပ္ကေန စစ္ဧရိယာ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ကန္႔သတ္နယ္ေျမေပါ့။ မသြားရ မလာရ အမိန္႔ထုတ္ထားတယ္။
တညေနေတာ့ က်ေနာ္ႏွင့္ ရမ္းၿဗီး၊ က်ေနာ္တို႔ကၽြန္းေပၚတက္လာခဲ့တဲ့ ကမ္းနားေသာင္ခံုကို လမ္းေလွ်ာက္ၾကရင္း လိပ္တက္ဥထားသလို သံခံုကိုဖြသြားတဲ့ စြပ္ေၾကာင္းႀကီး ဖံုေအာင္ ေတြ႔ရတယ္။ က်ေနာ္က တုတ္ရွည္ရွည္တေခ်ာင္းနဲ႔ ေလွ်ာက္ထိုးၾကည့္ေတာ့ ဇတ္ခနဲ တုတ္က သဲထဲကို ကၽြံက်သြားတယ္။ တုတ္ကို ဆြဲထုတ္လုိက္ေတာ့ တုတ္အဖ်ားမွာ ခၽြဲက်ိက်ိအရာေတြ ကပ္ပါလာတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ၂ ေယာက္ထိုင္ၿပီးေတာ့ သဲကို ယက္ထုတ္ၾကတယ္။ လက္တႏိႈက္ေလာက္ေရာက္ေတာ့ လိပ္ဥေတြ အေဖြးသားကို ေတြ႔ရတယ္။
က်ေနာ္တို႔ ၂ ေယာက္ ေပ်ာ္သြားတာပဲ။ ပင္လယ္လိပ္ဥက ေပ်ာ့စိစိပါ။ လိပ္ဥက အားလံုး ၇၀ ေက်ာ္တယ္။ တုတ္နဲ႔ထိုးမိတာ ၂ လံုးေလာက္ ကြဲသြားတယ္။ က်ေနာ္တို႔အျပံဳးကိုယ္စီနဲ႔ စခန္းထဲျပန္ၿပီး ဖိုႀကီးကို အပ္လိုက္တာပဲ။ ကၽြန္းမွာဆို ပထမဆံုး လိပ္ဥရသူေတြကေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ ရမ္းၿဗီး ၂ ေယာက္ပါပဲ။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
No comments:
Post a Comment