ဂ်ဴး
သို႔တၿပီးကား သင္ေသသြားေသာ္
သင္ဖြားေသာေျမ သင္တို႔ေျမသည္
အေျခတိုးျမင့္ က်န္ေကာင္းသင့္၏။
ကၽြန္မ တေနရာရာသို႔ ခရီးထြက္ခ်ိန္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ျမင္ကြင္းက်ယ္က်ယ္ကို ျမင္ရၿပီဆိုလွ်င္ ဆရာႀကီးေဇာ္ဂ်ီ၏ ထိုကဗ်ာေလးကို ကၽြန္မ သတိတရ စိတ္ထဲက ေရရြတ္မိသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးမွာ ျမင့္မားသည့္ အေဆာက္အအံုေတြ၊ ကုန္ထုတ္စက္႐ံုေတြ၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပး စက္႐ံုေတြကို ျမင္ေနက်ပါ။ ဒါေပမယ့္ ခရီးထြက္ျဖစ္တဲ့အခါ သဘာဝသယံဇာတေတြကို ျမင္ရေတာ့မွ ထိုကဗ်ာက ရင္ထဲမွာ ေပၚလာတတ္ျခင္းျဖစ္၏။
ထိုကဗ်ာသည္ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ အဆင့္ဆင့္ျမင့္မား တိုးတက္ေရးမွာ ကၽြန္မတို႔ တဦးတေယာက္ခ်င္း ထားရမည့္ အသိစိတ္တခုကေန ဖြင့္ျပေပးလိုက္ျခင္းဟု ခံစားရပါသည္။
မ်ဳိးဆက္တခုကေန ေနာက္မ်ဳိးဆက္တခုဆီကို လက္ဆင့္ကမ္းေပးရသည့္ အေမြအႏွစ္မ်ားတြင္ လူသားယဥ္ေက်းမႈလည္း ပါသည္။
“မ်ဳိးဆက္တိုင္းဟာ ပစၥဳပၸန္ထက္ပိုေကာင္းတဲ့ အနာဂတ္ကို ဖန္တီးဖို႔ တာဝန္ရွိပါတယ္”
ထိုစကားကို ကၽြန္မ ႏွစ္သက္သေဘာက်စြာ ခဏခဏ ေရရြတ္မိသည္။
ကၽြန္မတို႔၏ေရွ႕က မ်ဳိးဆက္ေတြထားရစ္ခဲ့သည့္ အေမြအႏွစ္အားလံုး စာေပ၊ နည္းပညာ၊ သယံဇာတ၊ ကိုယ္က်င့္တရား၊ ဘာသာတရား အားလံုးကို ကၽြန္မတို႔ ပိုေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္ဖူးၿပီလားဟု ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေမးခြန္းထုတ္ၾကည့္မိသည္။ ကၽြန္မတို႔ ဘာလိုေနေသးသလဲ....
‘ပိုေကာင္းတဲ့အနာဂတ္’ ဆိုတာကို ဘယ္ေပတံႏွင့္ တိုင္းမလဲ။
‘တိုးတက္မႈ’ ႏွင့္ တိုင္းတာၾကပါသည္။
တိုးတက္မႈဆိုသည္ကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္သည့္အခါ ျမင္ကြင္းက်ယ္ျဖင့္ ျမင္တတ္ဖို႔လည္း အေရးႀကီးပါသည္။
လူသားသည္ ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္ဆင့္ ျမင့္တင္တိုးတက္လာဖို႔ ခရီးရွည္ႀကီးကို ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ရသည္။ ဝီလ္ဒူးရန္႔တ္က လူသားအထြတ္အထိပ္ ဆယ္ခု Ten Peaks of Human Progression အက္ေဆးတြင္ ေျပာျပထားသည္မွာ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါသည္။
Speech (စကားေျပာျခင္း)
Fire (မီးကို ေတြ႔ရွိအသံုးခ်ျခင္း)
Conquer on animal (တိရစၧာန္မ်ားအေပၚ ေအာင္ႏိုင္ျခင္း)
Agriculture (စိုက္ပ်ဳိးေရး)
Social Organizations (လူမႈအဖြဲ႔အစည္းမ်ား)
Morality (ကိုယ္က်င့္တရား)
Tools (လက္နက္ကိရိယာ)
Science (သိပၸံပညာ)
Education (ပညာေရး)
Writing and Printing (စာေရးျခင္းႏွင့္ ပံုႏွိပ္ျခင္း)
ဟု ေျပာပါသည္။
(၂၀၀၇ ဧၿပီလထုတ္ ကဗ်ာမဂၢဇင္းတြင္ လူသား၏ အထြတ္အထိပ္ဆယ္ခု အက္ေဆးကို ေရးျဖစ္ခဲ့ပါသည္။)
ကၽြန္မတို႔က ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြျဖစ္သျဖင့္ ျမန္မာ၏တိုးတက္မႈေတြကိုခ်ည္း သီးသန္႔ထပ္ခြဲ ေမွ်ာ္လင့္ၾကည့္ခ်င္ပါေသးသည္။
ကၽြန္မတို႔ ဘယ္ေလာက္ထိ ခရီးရွည္ေရာက္ခဲ့ၿပီလဲ။ အေၾကာင္းေၾကာင္းအရ ေနာက္ျပန္ဆုတ္ရတဲ့ ေျခလွမ္းေတြေရာ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္ေအာင္ ရွိခဲ့ၿပီးၿပီလဲ။
မညႇာမတာေျပာရရင္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဆုတ္ယုတ္ခဲ့ၾကဖူးပါသည္။
အေရွ႕ေတာင္အာရွရဲ႕ သန္႔ရွင္းတဲ့ၿမိဳ႕ေတာ္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတာနဲ႔ပဲ ဟိုတုန္းက ရန္ကုန္အေပၚ ကၽြန္မတို႔ ေက်နပ္ေနတာနဲ႔ပဲ ၿပီးမလား။ ဟိုတုန္းက တကၠသိုလ္ရဲ႕ဂုဏ္ေရာင္ထြန္းမႈ ခံ့ညားမႈကို ကၽြန္မတို႔ ေနာက္တႀကိမ္ျပန္ရဖို႔ မႀကိဳးစားႏိုင္ၾကေတာ့ဘူးလား။
ဆရာႀကီးဦးေဖေမာင္တင္ ေျပာခဲ့ဖူးေသာ စကားတခြန္းရွိသည္ဟု ၾကားဖူးပါသည္။
‘ဆရာ့ထက္ တပည့္က ေတာ္ရမယ္’
ေၾသာ္ ေလးစားဖို႔ေကာင္းလိုက္သည့္ စကားပါလား။
ဆရာ့ထက္ တပည့္ကေတာ္မွ ပညာေရးထြန္းကားမွာေပါ့။ မိဘထက္ သားသမီးေတာ္မွ မ်ဳိးဆက္ျမင့္မားထြန္းကားမွာေပါ့။
စီးပြားေရးပဲျဖစ္ျဖစ္ တီထြင္ၾကံဆမႈပဲျဖစ္ျဖစ္ က်န္းမာေရးပဲျဖစ္ျဖစ္ ေနာက္မ်ဳိးဆက္က အရင္မ်ဳိးဆက္ထက္ ေတာ္ကိုေတာ္ေနမွ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ ျမင့္မားတိုးတက္လာမွာပါလားဟု ကၽြန္မ သေဘာေပါက္လာမိသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကိုယ့္ေနာက္မ်ဳိးဆက္ လူငယ္ေတြကို ကိုယ့္ထက္ေတာ္ေစခ်င္သည္မွာ လူသားအားလံုး၏ မွန္ကန္ေသာ စိတ္ဓာတ္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ထို႔အတူ ကိုယ့္ထက္ေတာ္ရမည့္ ေနာက္မ်ဳိးဆက္အတြက္ ကၽြန္မတို႔ လက္ဆင့္ကမ္းထားရစ္ခဲ့မည့္ အေမြအႏွစ္မွာ အသံုးတည့္မည့္၊ တန္ဖိုးႀကီးမားသည့္ အေမြအႏွစ္ျဖစ္ဖို႔လည္းလိုသည္ မဟုတ္လား။
စိုက္ပ်ဳိးလို႔ျဖစ္ထြန္းမည့္ ေျမေတြထားခဲ့ရမည္။ ေျမဆီလႊာခန္းေျခာက္သည့္ ေျမေတြကို ထားခဲ့လို႔မရ။
စိမ္းေမွာင္အုပ္ဆိုင္းေသာ သစ္ေတာေတြကို ထားခဲ့ရမည္။ အေျပာင္ရွင္း လြင္တီးေခါင္ႀကီးကို ထားခဲ့လို႔မရ။
ျမန္မာလူမ်ဳိး၏သိကၡာကို တည္ၾကည္ေလးစားဖြယ္ရာအျဖစ္ ခ်န္ထားရစ္ခဲ့ရမည္။ ပ်င္းရိသူမ်ားအျဖစ္၊ အိပ္ေပ်ာ္သူမ်ားအျဖစ္၊ ငါတေကာ ေကာသူမ်ားအျဖစ္ ခ်န္ထားရစ္ခဲ့လို႔မရ။
လူ႔ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္းမွာ တစ္ခ်ိန္က ထြန္းကားခဲ့ၿပီးမွ ယခုအခါ ေပ်ာက္ဆံုးသြားေသာ တိုင္းျပည္တို႔လို နမူနာေတြလည္း ရွိေနသည္။
ဆရာႀကီးေဇာ္ဂ်ီက ေတြးေတာပူပန္ခဲ့ဖူးဟန္ ရွိပါသည္။ ေဇာ္ဂ်ီ၏ တို႔တိုင္းျပည္ကဗ်ာကို ကၽြန္မတို႔ အလယ္တန္းမွာတုန္းက ျပ႒ာန္းကဗ်ာအျဖစ္ သင္ခဲ့ရသည္။
ထေလာ့ျမန္မာ အိုျမန္မာတို႔
တို႔ရြာတို႔ေျမ တို႔ရြာေျမဝယ္
ေစတီစပါး မ်ားလည္းမ်ား၏
မ်ားပါေလလည္း တမြဲမြဲႏွင့္
ဆင္းရဲကာသာ ကာလၾကာလွ်င္ ယာစကာမ်ဳိး
တညႇိဳးညႇိဳးႏွင့္ ပုထိုးျမင့္ေမာင္း
ေက်ာင္းႀကိဳေက်ာင္းၾကား လွည့္လည္သြားလ်က္
မစားေလရ ဝမ္းမဝ၍
ဆြမ္းမွ်မတင္ႏိုင္ ရွိမည္တည္း။
ထေလာ့ျမန္မာ အိုျမန္မာတို႔
တို႔ရြာတို႔ေျမ တို႔ရြာေျမဝယ္
ေရခ်ဳိသာက္ရန္ ျမစ္ေခ်ာင္းကန္ႏွင့္
သီးႏွံခ်ဳိပ်ား မ်ားလည္းမ်ား၏
မ်ားပါေလလည္း တမြဲမြဲႏွင့္
ဆင္းရဲကာသာ ကာလၾကာလွ်င္
ျမင္သာျမင္ရ မစားရ၍
ေတာက ၿပိတၱာျဖစ္မည္တည္း။
ထေလာ့ျမန္မာ ျမန္မာထေလာ့
အားမေပ်ာ့ႏွင့္ မေလွ်ာ့လုံ႔လ
သူကစ၍ ငါကအားလံုး
လက္႐ံုးျမားေျမာင္ ဉာဏ္ျမားေျမာင္ႏွင့္
စြမ္းေဆာင္ၾကေလ ေဆာင္ၾကေလေလာ့
ဤေျမဤရြာ ဘယ္သူ႔ရြာလဲ
ဤယာစပါး ဘယ္သူ႔စပါးလဲ
ထားေလာ့တာဝန္ ပြန္ေလာ့လုပ္ငန္း
ဉာဏ္ေရွ႕ပန္း၍ တဝမ္းတစိတ္ ညီေစသတည္း။
ကိုလိုနီလက္ေအာက္ခံဘဝ ျမန္မာတို႔ကို ဆရာႀကီးက တပ္လွန္႔ႏိႈးေဆာ္သည့္ ကဗ်ာတပုဒ္ ျဖစ္ပါသည္။ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္ ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက္မွ ေရးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ေခတ္အဆက္ဆက္ မ်ဳိးဆက္ေတြသာေျပာင္းသြားေပမယ့္ ကဗ်ာ၏တန္ဖိုးက ေျပာင္းလဲမသြားပါ။
ကဗ်ာစာဆို၏ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားကို ကၽြန္မတို႔ လိုအပ္ေနဆဲျဖစ္သည္။ ကၽြန္မတို႔၏ေရွ႕က မ်ဳိးဆက္ေတြထားရစ္ခဲ့သည့္ အေမြအႏွစ္ အားလံုး စာေပ၊ နည္းပညာ၊ သယံဇာတ၊ ကိုယ္က်င့္တရား၊ ဘာသာတရား အားလံုးကို ကၽြန္မတို႔ ပိုေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္ဖူးၿပီလားဟု ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေမးခြန္းထုတ္ၾကည့္မိသည္။
ကၽြန္မတို႔ ဘာလိုေနေသးသလဲ။
လိုေနတာေတြေတာ့ အမ်ားႀကီးပါ။ လိုမွန္းမသိမိမွာကိုသာ စိုးရိမ္မိပါသည္။
မ်ဳိးဆက္တခုမွတခုသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ရမည့္ ပိုင္ဆိုင္မႈႏွင့္ အေမြအႏွစ္မ်ားအေၾကာင္း ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိဖို႔ ကၽြန္မမွာ ဘာအရည္အခ်င္းေတြရွိပါသလဲ။
တခါတုန္းက ကၽြန္မတဦးတည္း ေဟာေျပာပြဲတခုတြင္ ကၽြန္မက ‘ဘာေၾကာင့္ ပညာသင္ၾကရသလဲ’ ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ပညာဂုဏ္ သတၱိမ်ားအေၾကာင္း ေျပာျပခဲ့ဖူးသည္။ ထိုေန႔က အေမးအေျဖ ေဆြးေႏြးခ်ိန္ေရာက္သည့္အခါ ကၽြန္မအား မိန္းကေလးတေယာက္က ေမးခြန္းတခု ေမးသည္။
‘ဆရာမ အိမ္ေထာင္မျပဳတဲ့အတြက္ မ်ဳိးဆက္ကိုခ်န္မထားခဲ့ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ မ်ဳိးဆက္ထိန္းသိမ္းဖို႔အတြက္ တာဝန္ေက်ပါ့မလား။ တခုခု လိုအပ္ေနတယ္လို႔ ဆရာမ မခံစားရဘူးလား’ တဲ့။
ကၽြန္မ တခါမွ အဲသည္လို မခံစားခဲ့ရဘူးပါ။
‘ကၽြန္မ အိမ္ေထာင္မျပဳခဲ့တဲ့အတြက္ ညီမေျပာတဲ့ ေသြးနဲ႔ဆက္တဲ့ မ်ဳိးဆက္ေတာ့ မရႏိုင္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေသြးနဲ႔ဆက္တဲ့ မ်ဳိးဆက္မက်န္ခဲ့ေပမယ့္ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ဆက္တဲ့ မ်ဳိးဆက္ေတြ က်န္ခဲ့မွာပါ။ ကၽြန္မ လံုးဝ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ညီမကိုယ္တိုင္ေတာင္ ကၽြန္မရဲ႕မ်ဳိးဆက္မျဖစ္ဘူးလို႔ ဘယ္လိုလုပ္ ေသခ်ာႏိုင္ပါ့မလဲ’
ကၽြန္မမွာ ေသြးသားျဖင့္ဆက္စပ္သည့္ တူ တူမေတြ ရွိသည္။ ကၽြန္မႏွင့္ ယံုၾကည္ခ်က္ျခင္း တန္ဖိုးခ်င္းတူသူေတြလည္း ပါႏိုင္သည္။ ေသြးသားမေတာ္စပ္ေပမယ့္ ယံုၾကည္ခ်က္ ခံယူခ်က္ ႏွလံုးသားေတြျဖင့္ ဆက္စပ္ ခ်ိတ္ဆက္ထားသည့္ လူငယ္ေလးေတြရွိသည္။
ပို၍ေကာင္းမြန္တိုးတက္ေသာ စိမ္းလန္းစိုေျပေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဖန္တီးဖို႔ လူငယ္ေတြကို ကၽြန္မ ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။
x x x x x
ဂ်ဴး
စံပယ္ျဖဴ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ (၁) ဇန္နဝါရီ၊ ၂၀၀၉ စာမ်က္ႏွာ ( ၈၆- ၈၉)
No comments:
Post a Comment