Thursday, January 1, 2009

သာဒြန္း - နိဂံုးပိုင္း


(၄)


သည္လိုနဲ႔ ဆြမ္းသိမ္းပြဲနီးလာၿပီ ေျပာပါေတာ့။ တကယ္ဆိုရင္ သူမ်ားေတြက ဆိုင္းသံ ေမာင္းသံေတြနဲ႔ တခ်ိန္းခ်ိန္းတိုက္ၾကျပဳၾက၊ စေတာ္တိုက္ၾက၊ လမိုင္းတင္ၾက၊ ဆိုၾက ငိုၾကနဲ႔ ေနာက္ေနာက္ ေနာက္ေနာက္ ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ေဘာဂေခ်ာင္က သာဒြန္းတို႔ဘာမွ မလုပ္ေသးဘူး။


သူမ်ားေတြ လုပ္ၾကကိုင္ၾကတာလည္း ၾကည့္ဦးေလ။ လက္ခုပ္ေခ်ာင္က ေသရိဝဝါဏိဇ ရြဲကုန္သည္ဇာတ္ တဲ့။ ေ႐ႊမန္းဦးတင္ေမာင္ရဲ႕ ရြဲကုန္သည္ကို တိတ္ေခြနဲ႔ဖြင့္ၿပီး ေရွ႕က လူက သ႐ုပ္ေဆာင္ၾကမွာ တဲ့။ ဒန္ဖလားကို ေရႊေရာင္စကၠဴကပ္သူက ကပ္လုိ႔။


အလုိေလးေခ်ာင္က ကိသာေဂါတမီ တိတ္ေခြဇာတ္လမ္း တဲ့။ အဝတ္အစားေတြၿမိဳ႕တက္ငွားလို႔ တဲ့။ ကိသာေဂါတမီလုပ္တဲ့ မိန္းကေလးကလည္း မာန္ပါလိုက္တာ တဲ့။


ၿမိဳ႕မနဲ႔ မင္းလမ္းကေတာ့ ခ်မ္းသာတဲ့ လူမ်ားေတာ့ တတ္လည္းတတ္ႏိုင္တာကိုး။ ယိမ္းေတြနဲ႔ တဲ့။ တခန္းရပ္ျပဇာတ္ကေလးနဲ႔ တဲ့။


ေဘာဂေခ်ာင္က သာဒြန္းတို႔ကေတာ့ ေအးေအးပဲ။ တခန္းရပ္လုပ္မယ့္ သာဒြန္းလည္း ကဖို႔ ၂ ရက္ပဲလိုတာေတာင္ သူ႔ဇာတ္ကို မေျပာေသးဘူး။ သူနဲ႔တြဲဖက္သ႐ုပ္ေဆာင္ရမယ့္ ေလးေယာက္ကလည္း အခုထက္ထိ ဘာလုပ္ရမယ္မသိေသးဘူး။


တကယ္ဆိုရင္ တိုက္ဖို႔ေကာင္းၿပီ။ တိုက္သားက်ဖို႔ ေကာင္းၿပီ။ ေနာက္ခံတီးဝိုင္းက ဘာတီးမယ္။ ဘယ္သူက ဘယ္လုိ ထြက္မယ္၊ ဘယ္သူက ဘာေျပာမယ္္ဆိုတာလည္း အခုခ်ိန္ေလာက္ဆိုရင္ သိဖို႔ေကာင္းၿပီ။


သာဒြန္းကေတာ့ ေအးေအးပဲ။ လူႀကီးေတြကေတာ့ ေခါင္းပူလွၿပီ၊ သာဒြန္းရွာခိုင္းတဲ့ မင္းညီမင္းသားမ်ား ဝတ္တဲ့ အ၀တ္အစားေလး မရွိမယ့္ ရွိမယ့္ ငွား၊ သကၤန္းေဟာင္းေလးတထည္ ေက်ာင္းကေတာင္းၿပီး လာပို႔ ထားတာ ေတာင္ တခန္းရပ္က မလႈပ္ေသးေတာ့ သာဒြန္းတို႔ ၄ ေယာက္ကို ေခၚရေတာ့တာေပါ့။


သာဒြန္းတို႔ ေရာက္လာေတာ့ လူႀကီးေတြကလည္း ေဒါကန္သူက ကန္ေနၾကၿပီ။


“သာဒြန္း သူမ်ားေတြ ဇာတ္တိုက္တာပဲ လိုက္ၾကည့္မေနနဲ႔၊ မင္းတို႔က သန္ဘက္ခါ ဖိန္းႏႊဲခါပဲ ကရေတာ့မယ္ ဘာမွမလုပ္ေသးဘူး၊ ဟုတ္ေရာဟုတ္ရဲ႕လားကြာ”


“ဟုတ္ပါတယ္ ဘႀကီးရ။ ကေန႔ညမွ တိုက္မွာပါ”


“ဟ ျဖစ္ပါ့မလားကြာ၊ မင္းဟာက ေနပါဦး မင္းေကာင္ေတြကေကာ”


“ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ သိပလား”


“မသိေသးဘူး၊ မၾကာဘူး ဘႀကီးရ၊ ခဏေလးရယ္၊ တခန္းရပ္ပါ ဆို”


“ဘာဇာတ္လဲကြာ၊ သည္အခ်ိန္ေရာက္မွေတာ့ ေျပာပါေတာ့ကြာ”


“တို႔လည္း သိပါရေစေတာ့”


“နိမိတ္ေလးအင္ ဗုဒၶဝင္”


လူႀကီးေတြေတာင္ ေၾကာင္သြားတယ္။ နိမိတ္ေလးအင္ ဗုဒၶဝင္ဆိုပါလား။ သည္ေကာင္က ေျပာသာေျပာရတာ လုပ္လိုက္ရင္ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ထဲက ဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူးလား မေျပာႏိုင္ဘူးေလ။


“ဆိုပါဦး မင္းဇာတ္လမ္းက”


“ဘာခက္လို႔လဲ ဘႀကီးရ တေယာက္က ငွားထားတဲ့ မင္းသားအဝတ္အစားနဲ႔ အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၴမင္းသား လုပ္ရမယ္၊ တေယာက္က ေခါင္းတံုးတံုးၿပီး ရဟန္း လုပ္ရမယ္၊ တေယာက္က သူအုိ လုပ္ရမယ္၊ တေယာက္က သူနာ လုပ္မယ္၊ တေယာက္က သူေသ လုပ္ရမယ္၊ မင္းသမီး မလုိဘူး၊ အဝတ္အစား မလိုဘူး၊ သိပ္သ႐ုပ္ေဆာင္စရာ မလိုဘူး။ ဥယ်ာဥ္ေတာ္မွ နိမိတ္ႀကီးေလးပါး ျမင္ေတာ္မူခန္းကို ျပမွာ။ ေနာက္ခံက မယ္ဒလင္သမား ငျပဴးကုိ ယေသာ္ဓရာ ယုိးဒယားတီးခိုင္း႐ံုပါ၊ ဒါပဲ”


“ေရြ နိပ္ဟ”


လူႀကီးေတြ ေတာ္ေတာ္ သေဘာက်သြားတယ္။ ဟုတ္သားပါလား။ သာဒြန္းကို ဒါေၾကာင့္ အားကိုးတာ။ ၾကည့္စမ္း သူမ်ားေတြ ကုန္လိုက္တဲ့ ပိုက္ဆံ၊ ႐ြဲကုန္သည္ တဲ့။ ကိသာေဂါတမီ တဲ့။ ဝဏၰပထ တဲ့။ တို႔သာဒြန္းက နိမိတ္ႀကီး ေလးအင္ ဗုဒၶဝင္ တဲ့။ တျခားစီ။ ေကာင္းခ်က္ေတာ့ ရက္စက္တယ္ထဲက ေနမွာပဲေဟ့။


ၾကည့္စမ္း ဒီေကာင္ သူ႔ဉာဏ္စြမ္းဉာဏ္စနဲ႔ သူမို႔လို႔ စဥ္းစားမိတယ္။ ႀကီးလည္း ႀကီးက်ယ္ရမယ္၊ တရားသံေဝဂလည္း ရရမယ္၊ ပိုက္ဆံလည္း မကုန္ရဘူး။ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းသလဲ။ ေဘာဂေခ်ာင္ကေတာ့ ဆြမ္းသိမ္းပြဲမွာ အာဂေပါ့ကြယ္။


လူႀကီးေတြကေတာ့ သာဒြန္းအေျပာနဲ႔ပဲ သာဒြန္းဇာတ္ကို ယံုၾကည္သြားတယ္။ အဲသည္ေတာ့မွ သူ႔ သူငယ္ခ်င္း ၄ ေယာက္ကလည္း သူတို႔ကရမယ့္ ဇာတ္လမ္း သူတို႔ သိေတာ့တယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ တိုက္ရက္ကလည္း ၾကားတရက္ ႏွစ္ရက္ပဲ က်န္ေတာ့ ကေန႔ညက စ တိုက္ၾကမယ္ေပါ့။


မယ္ဒလင္သမားကိုလည္း ညက်ရင္ သီခ်င္းခ်ေပးမယ္ေပါ့။ ယေသာ္ဓရာ ယိုးဒယားထဲက ‘ေလးပါးရယ္ သူအို၊ သူနာ၊ သူေသ၊ ျမင္ျပန္လွ်င္ စြဲစိတ္သံေဝ လူတိုင္းရပ္ေျမ ၾကာရွည္ေနဝံ့ပဲ’ အပိုဒ္ကို သံုးေလးေက်ာ့ တီးခိုင္းမယ္ေပါ့။


(၅)


ဆြမ္းသိမ္းပြဲညက တကယ္ပြဲကေတာ့ ေခ်ာင္ေလးခုက တင္ဆက္တဲ့ ထိုးဇာတ္ေတြ၊ ယိမ္းေတြပဲ ပါေတာ့တယ္။ ေဘာဂေခ်ာင္က ‘နိမိတ္ေလးအင္ ဗုဒၶဝင္’ မတင္ဆက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ သူႀကီးကေတာ့ ေဘာဂေခ်ာင္က လူႀကီး ၃ ေယာက္ကို မ်က္ေစာင္းတခဲခဲ၊ အံတႀကိတ္ႀကိတ္ေပါ့ေလ။ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ နိမိတ္ႀကီးေလးပါးေလး ဘာေလး နဲ႔ ေနႏွင့္ဦး၊ ဒင္းတို႔ေတာ့လို႔လည္း ႀကိမ္းသတဲ့။


ေဘာဂေခ်ာင္က လူႀကီးေတြကလည္း မ်က္စိမ်က္ႏွာပ်က္လို႔။ သာဒြန္းကေတာ့ မင္းညီမင္းသား အဝတ္အစားနဲ႔ မ်က္ႏွာေခ် အေဖြးသားနဲ႔၊ က်န္တဲ့ ၄ ေယာက္ကို ရွာမေတြ႔လို႔ထင္ပါရဲ႕။ မ်က္ႏွာေလးငယ္လို႔။


“ေကာင္းၾကေသးရဲ႕လား သာဒြန္းရာ၊ မင္းဟာ ေကာင္းခ်ီေကာင္းရက္နဲ႔”


“က်ေနာ္လည္း ေသေသခ်ာခ်ာ စီစဥ္တာပါပဲဗ်ာ။ ငါက သိဒၶတၴမင္းသား လုပ္မယ္။ ၾကာယံုက ရဟန္းလုပ္၊ ငေတ က သူေသလုပ္၊ စိန္ေမာင္က သူနာလုပ္၊ ေက်ာ္လွက သူအုိလုပ္။ ေသခ်ာအကြက္ခ်ထားတာပဲ ဘႀကီးရာ၊ ၾကာယံုက ေခါင္းတံုးမတံုးခ်င္ဘူး တဲ့။ သကၤန္းႀကီးနဲ႔ မပါခ်င္ဘူးတဲ့ သိဒၶတၴမင္းသားလုပ္မယ္ တဲ့။ ငေတက ဇာတ္ခံုေပၚမွာ သူေသလုပ္ၿပီး ပက္လက္ႀကီးလုပ္ေနမွေတာ့ မပါတာေကာင္းတယ္တဲ့။ ဘာလုပ္ခ်င္တံုးဆိုေတာ့ မင္းသားပဲလုပ္မယ္တဲ့။ ေက်ာ္လွကလည္း ႐ုပ္က အဘိုးႀကီးအို႐ုပ္ေပါက္ေနလို႔ သူအိုလုပ္ပါဆိုေတာ့ သူ႔ေကာင္မေလးက ဇာတ္ခံုေပၚမွာ သူအုိမလုပ္ရဘူးတဲ့၊ လုပ္ရင္အျပတ္ပဲတဲ့၊ လုပ္ခ်င္ရင္ မင္းသားလုပ္မရရင္ မလုပ္နဲ႔ေျပာလို႔တဲ့”


“စိန္ေမာင္ကေကာ”


“ဒီေကာင္လည္း မေကာင္းပါဘူး ဘႀကီးရာ၊ သူက အ႐ိုးေပၚ အေရတင္မို႔လို႔ သူနာလုပ္ပါဆိုတာကို သူ႔ကုိႏွိမ္တာ တဲ့ ငါ မင္းသားလုပ္မယ္တဲ့။ က်ေနာ္ကလည္း က်ေနာ့္ဇာတ္ပဲ က်ေနာ္ မင္းသားလုပ္မွာေပါ့၊ ဒီေကာင္ေတြ လူပါးကို ဝတယ္”


“ေအး ေကာင္းကြာ၊ အခု အဲဒီေကာင္ေတြေကာ”


“မရွိေတာ့ဘူး၊ ဘယ္ေနရာ သြားမူးေနၾကသလဲ မသိဘူး၊ က်ေနာ္ရွာတာလည္း မေတြ႔ဘူး”


အဲဒီညက သာဒြန္းကေတာ့ မင္းညီမင္းသား အဝတ္အစားနဲ႔၊ မ်က္ႏွာေခ်နဲ႔။ လူႀကီးေတြကလည္း မ်က္ေစာင္း တခဲခဲ အံတႀကိတ္ႀကိတ္နဲ႔။ နိမိတ္ေလးအင္ ဗုဒၶဝင္ဇာတ္မွာ သူအုိ၊ သူနာ၊ သူေသ၊ ရဟန္း လုပ္မယ့္လူမရွိေတာ့ သာဒြန္းလည္း ဘာတတ္ႏိုင္မွာတံုး။ ဆဲလည္းခံ႐ံုေပါ့။ သာဒြန္းကေတာ့ သူအုိ၊ သူနာ၊ သူေသ၊ ရဟန္းလုပ္မယ့္ သူ႔သူငယ္ခ်င္း ၄ ေယာက္ကုိ ေမွ်ာ္တုန္း။


(၆)


ၾကာေတာ့ ၾကာပါၿပီ။ သဖန္းေခ်ာင္းမွာ သူႀကီးေခတ္ကျဖစ္ခဲ့တာေပမယ့္ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္ရင္ သဖန္းေခ်ာင္းသားေတြက ေျပာတုန္း၊ ဥပမာေပးေကာင္းတုန္း။ ရယ္ၾကေမာၾကတုန္း။


ၾသဂုတ္လ၊ ၁၉၉၃၊ ေရႊအျမဳေတ။


No comments: