(က)
တကယ္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္၏ စာေပဘဝသည္ စစ္ၿပီးေခတ္မွ ပီသထင္လင္းလာသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ စစ္မျဖစ္ခင္ ေက်ာင္းသားဘဝ ကေတာ့ ကဗ်ာေရးလိုက္၊ ဝတၳဳေရးလိုက္၊ ေဆာင္းပါးေရးလိုက္၊ ဟိုစမ္းစမ္း သည္စမ္းစမ္း။ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ အာရွစစ္ႀကီးဝင္ေရာက္လာ၍ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕စနစ္ကို တြန္းလွန္ေသာ ေတာ္လွန္ေရး။
တစ္ဖန္ စိုးမိုးခ်ဳပ္ခ်ယ္ထားေသာ ဂ်ပန္ဖက္ဆစ္၊ စစ္ဝါဒီမ်ား၏လက္ေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ႐ုန္းကန္ေသာ ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္ေရး ေတာ္လွန္ေရးတို႔ျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ပြင့္သစ္စဘဝမ်ားကို မ်ားစြာ႐ိုက္ခတ္ခဲ့သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ကြၽန္ေတာ္သည္ သမိုင္းေခတ္မ်ားအေၾကာင္း ဖြဲ႔ႏြဲ႔ေဖာ္ျပရာတြင္ စစ္ႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရးဟူေသာ စကားရပ္ကို သံုးစြဲခဲ့သည္။
သမိုင္းေခတ္အသီးသီးရွိ မ်ဳိးဆက္မ်ားသည္ အနည္းႏွင့္အမ်ား စစ္ႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရးကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ခံစားရသည္။ ယင္း ခံစားသည့္အတိုင္း ကြၽန္ေတာ္ ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
စစ္ ႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရး
စစ္ဆိုသည္မွာ ကမၻာစစ္၊ ျပည္တြင္းစစ္ လက္နက္ျဖင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္တိုက္ခိုက္ရေသာ စစ္မ်ားကို ဆိုလိုသည္။ ေတာ္လွန္ေရး ဆိုသည္ကား တစ္ေခတ္သို႔ ကူးေျပာင္းသြားေအာင္ ေျပာင္းလဲေစေသာ လႈပ္ရွားမႈကို ေတာ္လွန္ေရးဟု နားလည္ထားသည္။
ေတာ္လွန္ေရးဆိုသည္မွာ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးကိုသာ ေျပာလိုျခင္းမဟုတ္။ စာေပ ေတာ္လွန္ေရး၊ အႏုပညာ ေတာ္လွန္ေရး စေသာ ယဥ္ေက်းမႈေရးရာ ေတာ္လွန္ေရးမ်ား ဆိုင္သည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ နားလည္ထားသည္။
စစ္မျဖစ္မီေခတ္ ၁၉၄ဝ ဝန္းက်င္က စစ္ကိုင္း ဂုဏ္ရည္မဂၢဇင္းတြင္ ကြၽန္ေတာ္ စာေပေတာ္လွန္မႈဟု ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ စာတစ္ပုဒ္ေရးခဲ့ဖူး သည္။ သမိုင္းေခတ္အတြင္းတြင္ ပါဝင္ခဲ့ေသာ မ်ဳိးဆက္သားတို႔သည္ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ ျခားနားခ်င္ျခားနားမည္။
သမိုင္းေခတ္ အေတြ႔အၾကံဳ သဘာဝခ်င္း ျခားနားခ်င္ ျခားနားမည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔သည္ လႈပ္ရွားမႈတစ္ရပ္ရပ္၏ ႐ိုက္ခတ္ခ်က္ကို ထိေတြ႔ရမည္မွာ မလြဲေပ။ ယင္းတို႔သည္ သမိုင္းလႈပ္ရွားမႈမ်ားဟု ကြၽန္ေတာ္ ေျပာခ်င္သည္။ သမိုင္းေခတ္တစ္ေခတ္ႏွင့္ တစ္ေခတ္ ဆက္စပ္ဆင့္ပြားကာ ေပၚထြန္းေနခဲ့သည္ဟု ခံစားမိသည္။
အတိတ္မွ ပစၥဳပၸန္ ေပၚထြန္းလာသည္။ ပစၥဳပၸန္မွ အနာဂတ္ ေပၚထြန္းလာရသည္။ အတိတ္မရွိဘဲ ပစၥဳပၸန္မရွိႏိုင္။ ပစၥဳပၸန္မရွိဘဲ အနာဂတ္ ေရာက္ရွိမလာေပ။ ယင္းသို႔ ဆက္စပ္မႈရွိသည္။ အတိတ္ကို ေကာင္းစြာမသိလွ်င္ ပစၥဳပၸန္ကို ဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္ရန္ ခက္ေပမည္။
ပစၥဳပၸန္ကို ဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္မွသာလွ်င္ အနာဂတ္သည္ ေပါက္ဖြားလာႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ငယ္စဥ္ေက်ာင္းသားဘဝကတည္း က ေရွးအေခၚ ရာဇဝင္၊ ယခုအေခၚ သမိုင္းပညာကို စာအုပ္မ်ားျဖင့္သင္ၾကားရသည္။
မိဘမရွိဘဲ သားသမီး မေပၚထြန္းႏိုင္၊ သားသမီးသည္လည္း ထို႔အတူပင္၊ ေျမးမ်ားကို ေပါက္ဖြားေပးၾကရသည္။ ယင္းသို႔ျဖင့္ သမိုင္းသည္ ဆက္စပ္ေနသည္။ သမိုင္းသည္ မဆံုး။
(ခ)
ေခတ္ကို မည္သို႔ သတ္မွတ္ၾကမည္လဲ။ ေခတ္ကို မည္သို႔ သိရွိၾကမည္လဲ။ ယင္းသည္ သမိုင္းေဗဒ ပညာရပ္တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။
သမိုင္း မသိသူသည္ (သို႔) အတိတ္ မသိသူသည္ မိဘမဲ့သားသမီးႏွင့္ တူေပလိမ့္မည္။ မိဘ၏ အမ်ဳိးအမည္ သဘာဝမသိဘဲ လမ္းေပၚ တြင္ စြန္႔ပစ္ျခင္းခံရေသာ မိဘမဲ့သားသမီးႏွင့္ တူေပလိမ့္မည္။ ယင္း အေတြးအေခၚမ်ားျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္သည္ မိမိျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ သမိုင္းေခတ္မ်ား အေတြ႔အၾကံဳအရ သံုးသပ္ရင္း ေတြ႔ရွိလာရသည္ဟု ဆိုရေပမည္။
သမိုင္းေခတ္မ်ားကို ျဖတ္သန္းရင္း အစဥ္အလာကို၊ သေဘာကို ထိေတြ႔လာရသည္။ ပထမေသာ္ အစဥ္အလာကို ေကာင္းစြာမသိ။ သာမန္အားျဖင့္သာ သိရသည္ဟုဆိုရေပမည္။ သို႔ေသာ္ ပထမမ်ဳိးဆက္၊ ဒုတိယမ်ဳိးဆက္၊ တတိယမ်ဳိးဆက္ စသည္အားျဖင့္ ျဖတ္သန္း သြားရင္း အစဥ္အလာ၏ စြမ္းအင္အက်ဳိးေက်းဇူးကို ထိေတြ႔ခံစားလာရသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပထမမ်ဳိးဆက္ ဆိုပါေတာ့။ စာေပမ်ဳိးဆက္သည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔အရင္ တစ္ေခတ္မွ ဆင္းသက္လာသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အရင္ အစဥ္အလာ သမိုင္းေခတ္မွ ဆင္းသက္လာသည္။ စာေပသည္လည္း ထုိ႔အတူ။ စာေပသည္လည္း အစဥ္အလာရွိသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ စာေပသစ္အေၾကာင္း ေရးေသာအခါ ယင္းသို႔ အစဥ္အလာမွ ဆင္းသက္လာသည့္ သေဘာကို ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းသည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အရင္ေခတ္က အစဥ္အလာကို ထူေထာင္သူျဖစ္သည္။ ဂႏၱဝင္ အစဥ္အလာမွပင္ ဆင္းလာသည္။ သို႔ေသာ္ သူက သူ၏ အစဥ္အလာေဟာင္း၊ သူ၏ ေခတ္ၿပိဳင္ေခတ္ကို အက်ဳိးမျပဳေသာ အေဟာင္းမ်ားကုိ မဆက္ခံ။ သူ၏ ေခတ္ၿပိဳင္ေခတ္ အမ်ဳိးသားေရးလႈပ္ရွားမႈကို အက်ဳိးျပဳေသာ အစဥ္အလာကိုကား ဆက္ခံသည္။ အစဥ္အလာေကာင္းကို ဆက္ခံသည္။ အေမြအႏွစ္ ေကာင္းေပၚမွာ တိုးပြားေအာင္ ျပဳလုပ္သည္။ အေမြဆိုးကို ဆက္ခံမည္ဆိုလွ်င္ အဆိုးကုိသာ ရရွိလိမ့္မည္။
အေမြေကာင္းကို ဆက္ခံလွ်င္ အေကာင္းကို ရရွိလိမ့္မည္။ ထို႔အတူပင္ ေခတ္ၿပိဳင္လႈပ္ရွားမႈတြင္ ကိုယ္တိုင္ ပါဝင္ေနေသာအခါ မိမိသည္ မည္သည့္အစဥ္အလာကို ဆက္ခံရမည္ကို သိသင့္သည္။ စဥ္းစားစရာ အခ်ိန္မ်ားရွိသည္။
သို႔ေသာ္ ေနာက္တစ္ေခတ္သို႔ ကူးေျပာင္းမည္ရွိေသာအခါ ယခင္ မိမိဆက္ခံလာဖူးေသာ သမိုင္းေခတ္၏ အက်ဳိးေက်းဇူးကို သိရမည္။ သို႔ေသာ္ အက်ဳိးေက်းဇူးကို သိရွိသူလည္း ရွိမည္။ ေက်းဇူးကန္းသူလည္း ရွိမည္။ ယင္းသည္ သဘာဝပင္။
အစဥ္အလာမရွိသူ (သို႔) အစဥ္အလာေကာင္းကို မသိသူ (သို႔) အစဥ္အလာကို ေကာင္းစြာမဆက္ခံေသာသူ သည္ လက္ငင္းတြင္ အသစ္ကို ရရွိႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။
ကတၱရာလမ္းေပၚတြင္ ေမာ္ေတာ္ကားစီးလ်က္ လမ္းေဘးေျမႀကီးေပၚတြင္ တအိအိသြားေနေသာ လွည္းကို ေခတ္မမီေကာင္းလားဟု ကဲ့ရဲ႕ေနျခင္းသည္ အစဥ္အလာကို မသိသူျဖစ္သည္။ လွည္းေပၚၿပီးမွ ေမာ္ေတာ္ကားအထိ အဆင့္ဆင့္ ကူးေျပာင္းလာျခင္း ျဖစ္သည္ကို သူသိမွသိပါေလစ။ လွည္းမရွိဘဲ ေမာ္ေတာ္ကား ေပၚလာျခင္းမဟုတ္။
အတိတ္မရွိဘဲ ပစၥဳပၸန္သက္သက္ တည္ရွိေနျခင္း မဟုတ္ေပ။ ယင္းသို႔ အဆင့္ဆင့္ ေက်းဇူးတရားသည္ သမိုင္းေခတ္ မ်ိဳးဆက္တို႔ ဆင့္ပြားဆက္ခံလာေသာ အစဥ္အလာ သေဘာတရားကို သိမႈျဖစ္သည္။ ယင္းအသိတရားျဖင့္ မ်ိဳးဆက္ကြာဟျခင္းကို နီးစပ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေပသည္။
(ဂ)
အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ သမိုင္းေခတ္တစ္ေခတ္တြင္ မ်ဳိးဆက္ကြာဟျခင္း ေရာဂါကို ေကာင္းစြာ ဖတ္႐ႈေလ့လာႏိုင္သည္။ အနည္းဆံုး သမိုင္းေခတ္တြင္ ေက်းဇူးျပဳသည့္အမႈကို သိရွိႏိုင္သည္။
သမိုင္းတစ္ေခတ္ႏွင့္ တစ္ေခတ္ ဆက္စပ္ေနၾကသည္။ မ်ဳိးဆက္ တစ္ေခတ္ႏွင့္တစ္ေခတ္ ဆက္စပ္ေနသည္ကို သမိုင္းေခတ္ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားျဖင့္ သိရွိႏိုင္သည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ သမိုင္းေခတ္တို႔၏ မ်ဳိးဆက္ေခတ္မ်ားကို ျဖတ္သန္းလာရင္း မ်ဳိးဆက္တစ္ေခတ္ႏွင့္ တစ္ေခတ္ ေက်းဇူးျပဳမႈကို ထိေတြ႔ခံစားရသည္။
အမ်ဳိးသား လြတ္လပ္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး၊ ညီၫြတ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေခတ္တို႔ကား တစ္ေခတ္ႏွင့္တစ္ေခတ္ ေက်းဇူးျပဳၾကသည္။ ဆက္စပ္ေနၾကသည္။ မ်ဳိးဆက္ကြာဟမႈ ရွိေနလွ်င္ တည္ေဆာက္ဆက္စပ္ ေပးၾကလိမ့္မည္။ ယင္းသည္ သမိုင္း တာဝန္ျဖစ္သည္ဟု ခံစားမိသည္။
ဒဂုန္တာရာ
ခ်ယ္ရီ၊ အမွတ္(၅၂)၊ ၁၉၉၉။
(ပန္းခ်ီ-ေဇာ္ေမာင္)
No comments:
Post a Comment