Friday, March 25, 2011

‘၈၈’ မတ္လ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ (၃)

"ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ဗ်ာ က်ေနာ္တို႔ အိမ္တအိမ္ထဲကိုဝင္ၿပီးေတာ့ အဲဒီအိမ္က လူေတြက ဝိုင္းဆြဲထားၿပီးေတာ့ အိမ္တံခါးပိတ္ၿပီး ဖြက္ေပးထားတာေပါ့ဗ်။ အဲဒီမွာ ဘုန္းႀကီးတပါးကေနၿပီးေတာ့လည္း အာဂႏၱဳအေနနဲ႔ သူက အလည္ေရာက္ေနတဲ့အခ်ိန္ သူတို႔ မ်က္စိအေရွ႕တင္ ျမင္ရတာေပါ့ဗ်၊ က်ေနာ္တို႔ကို ၿဖိဳခြင္းခံရတာ ျမင္တဲ့အခါေတာ့ သူက စကားတခြန္း ေျပာခဲ့တာရွိတယ္ ..."

မတ္လ ၁၃ ရက္ေန႔ ကိုဖုန္းေမာ္ က်ဆံုးခဲ့ရတာကို မေက်နပ္တဲ့အတြက္ မတ္လ ၁၆ ရက္ေန႔မွာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြက ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ခ်ီတက္ဆႏၵျပခဲ့ၾကတာပါ။

ဒီအေပၚကို အာဏာပိုင္ေတြဘက္က တဖက္သက္ အၾကမ္းဖက္ ေခ်မႈန္းခဲ့တဲ့အခါမွာေတာ့ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးသမိုင္းမွာ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲဖြယ္ရာ ေကာင္းတဲ့ ‘တံတားနီ အေရးအခင္းႀကီး’ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ရပါတယ္။

ဒီျဖစ္ရက္ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၇ ႏွစ္က ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တယ္ဆိုေပမယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ပါဝင္ဆႏၵျပခဲ့တဲ့သူေတြ အၾကမ္းဖက္ေခ်မႈန္း တိုက္ခိုက္ခံခဲ့ရသူေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ ဘယ္လိုမွ ေမ့လို႔ေပ်ာက္လို႔ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုမင္းေဇယ်ာနဲ႔ ကိုေဌးႂကြယ္တို႔ရဲ႕ ျပန္ေျပာင္း သံုးသပ္ခ်က္ကို က်ေနာ္တို႔ အရင္ နားဆင္ၾကည့္ရေအာင္လား ခင္ဗ်ာ။


“က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းသားေတြကို မတရား ညႇဥ္းဆဲသတ္ျဖတ္တယ္ဗ်ာ။ ဒါဆိုေတာ့ မခံႏုိင္ဘူးဗ်ာ။ ဒါကို မခံႏိုင္ေၾကာင္း ဆႏၵကို ေဖာ္ထုတ္တယ္ဗ်ာ။ ဒါဟာ Main Key ပဲ။ ဖုန္းေမာ္ကို ပစ္သတ္လိုက္တယ္ဗ်ာ။ ဖုန္းေမာ္ ေသသြားတယ္ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္ အသတ္ခံလိုက္ရတယ္။

ဒါကို ဒီေကာင္ေတြက ဖုံးထားတယ္။ မဟုတ္ဘူးဆိုၿပီး လိမ္တယ္ဗ်ာ။ ဒါကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လက္မခံႏုိင္ဘူး။ အဲဒါကို က်ေနာ္တို႔ ဆန္႔က်င္တာ။ ဟုတ္တယ္ ၁၆ ႏွစ္က ျဖစ္ရတဲ့ အဓိက အေရးအခင္းက အဓိကအခ်က္က ေက်ာင္းသား အသတ္ခံရလို႔ ဒါဟာ က်ေနာ့္အျမင္ေပါ့ေနာ္”

“ဒီဟာျဖစ္ရျခင္း အေၾကာင္းအရင္းက ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးကို ဖိႏွိပ္လို႔ဆိုတာထက္ မတရားမႈ၊ ဒီ မတရားမႈကို က်ေနာ္တို႔မွာ ေျပာဆိုပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔အစည္းလည္း မရွိဘူး။ မတရားမႈကို က်ေနာ္တို႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ထုတ္ျပႏုိင္တဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ တရားမွ်တမႈ ႀကီးစိုးေစခ်င္ရင္ လူထုကိုတိုင္ကေနၿပီးေတာ့ မတရားမႈကို လက္မခံဘူးဆိုတဲ့ အသိမ်ဳိးကို ေဖာ္ထုတ္ျပႏုိင္တဲ့ ျပသပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးေတြကို မရွိခဲ့ဘူး။

အဲဒီၾကားထဲကေနၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားေတြ ေပါင္းစည္းသြားၾကတယ္။ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္တင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဆးတကၠသိုလ္ ပါတယ္၊ စက္မႈတကၠသိုလ္ ပါတယ္။ ေပါင္းစံုက ပါလာၾကပါတယ္။ အဲဒီ တကၠသိုလ္ေပါင္းစံုက ပါလာတဲ့ ခ်ီတက္ ဆႏၵျပမႈဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာဆႏၵျပမႈလို႔ ဘယ္လုိပဲေျပာေျပာ အၾကမ္းဖက္ေခ်မႈန္းျခင္းကို က်ေနာ္တို႔ ခံခဲ့ရပါတယ္”

ကုိမုိးေအး ။ ။ ဟုက္ကဲ့ခင္ဗ်၊ ဒီလိုအၾကမ္းဖက္ေခ်မႈန္းခံခဲ့ရတဲ့အေပၚကို ကိုမင္းကိုႏုိင္အေနနဲ႔ေရာ ဘယ္လိုျပန္ေျပာင္း သံုးသပ္ထားတာရွိသလဲ ခင္ဗ်။

အဲဒါကေတာ့ဗ်၊ က်ေနာ္တို႔အရင္ကို က်ေနာ္တို႔ၾကည့္လိုက္ေလ။ အဲဒီမတိုင္ခင္က ျဖစ္ရပ္္ေတြကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ဟာ အဆံုးသတ္က်ေတာ့ အၾကမ္းဖက္ ၿဖိဳခြင္းခံရတာႀကီးပါပဲ။
ဆိုလိုတာက အဲဒီ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ေရွ႕က ကန္ေဘာင္႐ုိးရဲ႕ထိပ္မွာ သံဆူးႀကိဳးနဲ႔ ပိတ္ထားလိုက္ၿပီေလ။

ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ေသနတ္ေတြနဲ႔ ေျပာင္းရွည္ေတြနဲ႔ ခ်ိန္ထားတယ္။ ခ်ိန္ထားတယ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေရွ႕ဆက္သြားလို႔ မရေတာ့ဘူး။ မရတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔က ေနာက္ မဆုတ္ႏုိင္ဘူး။ ေနာက္မဆုတ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ဟာ ဘာလုပ္သလဲဆိုေတာ့ ဘာ အဖ်က္အစီး ျမက္တပင္ေတာင္ က်ေနာ္တုိ႔ မႏႈတ္ခဲ့ပါဘူးဗ်။

က်ေနာ္တို႔က ဘာလုပ္သလဲဆိုေတာ့ သံဆူးႀကိဳးေရွ႕မွာပဲ က်ေနာ္တို႔ ရပ္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေဒါင္းအလံထူထားၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ‘ကမၻာမေၾက’ သီခ်င္းကို ဆိုတယ္ဗ်။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အေနာက္ကေနၿပီးေတာ့ လံုထိန္း တပ္ဖြဲ႔ေတြေရာက္လာၿပီးေတာ့ ဒိုင္းေတြနဲ႔ ပိတ္လိုက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ႐ုိက္ႏွက္ၿပီးေတာ့ ၿဖိဳခြဲလိုက္တာပဲ။

အဲဒါ ဖမ္းတဲ့လူေတြ လက္လွမ္းမီတဲ့သူေတြကို ဆြဲတင္ၿပီးေတာ့ေခၚသြားတာပဲ။ အေတြ႔အၾကံဳတခုကို ေျပာျပမယ္။ အဲဒီမွာ ကန္ေဘာင္႐ုိးမွာ က်ေနာ္တို႔တေတြ အ႐ုိက္အႏွက္ခံရၿပီးေတာ့ ေနာက္ ဟုိဘက္ ရပ္ကြက္ထဲ လူေနရပ္ကြက္ေတြထဲ ေရာက္ေအာင္ က်ေနာ္တုိ႔ ေျပးသြားတာေပါ့။

ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ဗ်ာ က်ေနာ္တို႔ အိမ္တအိမ္ထဲကိုဝင္ၿပီးေတာ့ အဲဒီအိမ္က လူေတြက ဝိုင္းဆြဲထားၿပီးေတာ့ အိမ္တံခါးပိတ္ၿပီး ဖြက္ေပးထားတာေပါ့ဗ်။ အဲဒီမွာ ဘုန္းႀကီးတပါးကေနၿပီးေတာ့လည္း အာဂႏၱဳအေနနဲ႔ သူက အလည္ေရာက္ေနတဲ့အခ်ိန္ သူတို႔ မ်က္စိအေရွ႕တင္ ျမင္ရတာေပါ့ဗ်၊ က်ေနာ္တို႔ကို ၿဖိဳခြင္းခံရတာ ျမင္တဲ့အခါေတာ့ သူက စကားတခြန္း ေျပာခဲ့တာရွိတယ္။

ျဖစ္လာလို႔ရွိရင္ မင္းတို႔က ခံဘက္ကခ်ည္းပဲ ဆိုတဲ့စကားေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၇ ႏွစ္က ျပည္သူထဲက ျပည္သူတဦးအေနနဲ႔ မွတ္ခ်က္ခ်လိုက္တာပဲဗ်”

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments: