Tuesday, December 22, 2009

ေက်ာင္းသား ေထာင္ ေတာ္လွန္ေရးသမား (၂၉)

ေနာက္ ထူးျခားခ်က္တခုက က်ေနာ္တုိ႔ဘက္က အေတြးအေခၚေရး၊ ႏုိင္ငံေရး အျမဲရွင္သန္ေနေအာင္ ကိုယ့္လူေတြကို ကုိယ္လုပ္ထားႏုိင္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီမွာ ျပည္မနဲ႔ အဆက္အသြယ္ျပတ္ေနေပမယ့္ တျခားေထာင္ေတြမွာလုိ အေဆာင္ တခုနဲ႔တခု တုိက္ခန္းတခုနဲ႔တခု အဆက္ျဖတ္ထားတဲ့ဟာမ်ဳိး လုပ္လို႔မရဘူး။ အျမဲတမ္း အလုပ္ထြက္ လုပ္ေနၾကတဲ့အခါက်ေတာ့ အကုန္လုံးက တုိးလွ်ဳိေပါက္။ ေနာက္ပိုင္း ျခံစည္း႐ုိးေတာင္ မရွိေတာ့တဲ့ အေျခအေနမ်ဳိး။

အဲဒီေတာ့ အဲလို အဆက္အသြယ္ သိပ္ေကာင္းေနတဲ့အခါက်ေတာ့ တဦးကိုတဦး အၾကံေပးႏုိင္တယ္၊ အားေပးႏုိင္တယ္။ စိတ္ဓာတ္က်ရင္လည္း အကူအညီေပးႏုိင္တယ္။ တုိင္ပင္ညိႇႏႈိင္းႏုိင္တယ္။ အစည္းေဝးႀကီးေတြ က်င္းပႏုိင္တယ္။ ကလပ္စည္း အစည္းအေဝး မေျပာနဲ႔၊ စခန္းလုံးကြၽတ္ အစည္းအေဝး က်င္းပမလား၊ က်ေနာ္တုိ႔ ရိကၡာလုံးကြၽတ္ အစည္းအေဝး က်င္းပမလား။ ကပဲြႀကီးေတြလုပ္မလား၊ ေဟာေျပာပဲြႀကီးေတြ လုပ္မလား၊ အားကစားပဲြႀကီးေတြ လုပ္မလား ဘာမဆုိလုပ္လို႔ ရတယ္။ လုပ္လည္း လုပ္ေနၾကတယ္။

အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ အခမ္းအနားေတြမွာ လုပ္ခဲ့တယ္ဆုိလို႔ရွိလွ်င္ က်ေနာ္တုိ႔မွာ တီးဝုိင္းေတြ အျပည့္အစုံနဲ႔။ တီးဝုိင္းမွာ ေလမႈတ္တဲ့ဘက္ကပဲ နည္းနည္း အားနည္းတယ္။ ေလမႈတ္တာေတာ့ ပေလြပဲရွိတာ။ ႀကိဳးတပ္ တူရိယာေတြမွာဆုိလွ်င္ တေယာ၊ ဒုံမင္း၊ မယ္ဒလင္၊ ဂီတာ၊ ေနာက္ ပတၱလား။ သားေရဘက္မွာဆုိရင္လည္း ေျခာက္လုံးပတ္၊ အုိးစည္ ဒုိးပတ္ အကုန္ရွိတယ္။ ေနာက္ ပါတီသီခ်င္းေတြ၊ ေက်ာင္းသားသီခ်င္းေတြ၊ ကြၽန္းေပၚမွာ ထပ္ေရးတဲ့ သီခ်င္းေတြ၊ ေနာက္ တိုက္ပဲြအတြင္းမွာ က်ဆုံးသြားတဲ့လူေတြကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့သီခ်င္းေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔အဲဒီမွာ တီးၾကမႈတ္ၾက၊ ကပဲြႀကီးေတြဆုိလွ်င္ ဟိန္းေနတာ ျပဇာတ္ေတြနဲ႔။

ဒီ ၅၃ ရက္ တုိက္ပဲြထဲမွာက်သြားတဲ့ ကိုသိန္းၾကည္တုိ႔၊ ကိုေမာင္ေမာင္စုိးတုိ႔ဆုိ သီခ်င္းေရးေကာင္းတဲ့လူေတြေပါ့။ အဲဒီ ၅၃ ရက္မွာက်သြားတဲ့ ကိုထြန္းဝင္းဆုိတာေတာ့ သူ႔လက္ဖ်ားမွာ အလကၤာလို႔ ဆုိရမေလာက္ေအာင္ အႏုပညာေျမာက္တဲ့ တူရိယာပစၥည္းေတြကို ဖန္တီးႏုိင္တဲ့လူ။ က်ေနာ္တုိ႔ တူရီယာဝုိင္းမွာ တူရီယာဝုိင္း ေခါင္းေဆာင္က ကိုလိႈင္တင္၊ ေနာက္ ကိုေတဇ၊ ကိုျမတ္ေဆြ၊ ကိုျမတ္ေသာင္း၊ ကိုဝင္း … အစရွိသူေတြ။ အင္မတန္ၿမိဳင္တဲ့ တူရီယာတီးဝုိင္းပါ။

အားကစားၿပိဳင္ပဲြေတြဆုိလို႔ရွိရင္လည္း က်ေနာ္တုိ႔ ေထာင္ထဲမွာ ေဘာလီေဘာၿပိဳင္ပဲြ၊ ေဘာလုံးၿပိဳင္ပဲြ၊ စစ္တုရင္ၿပိဳင္ပဲြ၊ က်ားၿပိဳင္ပဲြ အကုန္ရွိတယ္။

ေနာက္တခါ သေဘာတရားေရး စာေစာင္ေတြ ျဖန္႔ၾကတာ။ ဒါလည္း အင္မတန္ စနစ္က်တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အထက္ကေျပာခဲ့သလိုပဲ ေရဒီယုိကေနၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ သတင္းေတြ ရတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေဆာင္းပါးေတြ ရတယ္။ အဲဒါေတြ ကူးတယ္။ ကူးၿပီး စာအုပ္ထုတ္ၾကတယ္။ ေနာက္တခါ အခါႀကီးရက္ႀကီး၊ ေန႔ႀကီးေတြမွာ မဂၢဇင္းေတြ ထုတ္တယ္။

စာအုပ္က ဘယ္လိုျဖစ္သြားလဲဆုိေတာ့ ႏုိ႔ဆီဗူးပက္ေတြကို က်ေနာ္တုိ႔က ေကာ္နဲ႔ကပ္ၿပီးေတာ့ စာရြက္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တာ။ ထမင္းလုံးကို ေကာ္တုိက္တာေပါ့ဗ်ာ။ ပိတ္သားခံၿပီး ထမင္းလုံးကို ေကာ္တုိက္၊ ၿပီးလို႔ရွိရင္ အဲဒီ ႏုိ႔ဆီဗူး အပတ္ကေလးေတြ ကို ထိပ္ကေလးေတြ လိုက္ဆက္ယူတာ။ ႏုိ႔ဆီဗူးပတ္ ၂ ခုဆုိလို႔ရွိရင္ စာအုပ္ငယ္ငယ္၊ ၃ ခုဆုိရင္ နည္းနည္း ပိုႀကီးတာေပါ့။ ေနာက္တခါ ဘိလပ္ေျမအိတ္ အခြံေတြနဲ႔လည္း က်ေနာ္တုိ႔ အဲဒါ စာအုပ္လုပ္တယ္။

အဲ … ေရးတာကေတာ့ ကေလာင္နဲ႔ေရးတာ။ ကေလာင္က အမ်ဳိးမ်ဳိးပဲ။ ႐ုိး႐ုိးသံျပားက အစ ေၾကးျပားပါမယ္၊ ေဆးပုလင္း ျဖတ္တဲ့လႊကို ကေလာင္လိုေသြးထားတာ၊ အင္မတန္ လက္ရာေျမာက္တယ္။ ေနာက္တခါ ေဆးသြင္းတဲ့ Drip သြင္းတဲ့ အခါမွာသုံးတဲ့ ပုလင္းထဲကို ထုိးစုိက္တဲ့ အပ္အတုတ္ကိုျဖတ္ၿပီးေတာ့ ထိပ္က နည္းနည္းေလးခဲြၿပီး လုပ္ထားတာ။ အဲဒါ အေကာင္းဆုံးပဲ။ မင္က အမ်ားဆုံးကေတာ့ သရက္ပင္အေခါက္နဲ႔ သံေခ်းေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါ အင္မတန္မွ အဆင့္ျမင့္ပါတယ္။

အဲဒီလို ႏုိင္ငံေရးရွင္သန္ေအာင္ လုပ္ထားတဲ့ႏုိင္တဲ့အတြက္ တုိက္ပဲြဝင္တဲ့လူေတြေရာ၊ အျပင္ဘက္က လူေတြေရာ အင္မတန္ တက္ႂကြေနၿပီးေတာ့ တုိက္ပဲြကို အစကေန အဆုံးအထိ အလံတလူလူနဲ႔ သီခ်င္းေတြ တဟိန္းဟိန္းနဲ႔ သယ္ေဆာင္သြားႏုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အခုလို က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕အက်ဥ္းစခန္းထဲမွာ၊ အဖဲြ႔အစည္း အသီးသီးၾကားမွာ၊ လူတဦးခ်င္းရဲ႕ေခါင္းေတြထဲမွာ အေတြးအေခၚေရးအရ၊ ႏုိင္ငံေရးအရ ႐ႈပ္႐ႈပ္ေထြးေထြးေတြ ျဖစ္ေနတုန္းမွာပဲ မွတ္ေလာက္သားေလာက္တဲ့ ထူးထူးျခားျခား အျဖစ္အပ်က္တခုနဲ႔ ၾကံဳရတယ္ဗ်။ အေတာ္ေတာ့ မေမ့ႏုိင္စရာေကာင္းတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကေလး တခု။

အဲဒါက တေန႔၊ ေန႔လယ္ ၁ နာရီ ၂ နာရီေလာက္ျဖစ္လိမ့္မယ္။ က်ေနာ္က က်ေနာ့္ရဲ႕အိပ္ေဆာင္ထဲမွာ ထုိင္ေနတာ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေလွတစင္း ဒီကြၽန္းဘက္ကို လာေနတယ္ဆုိတဲ့သတင္း က်န္တဲ့ အက်ဥ္းသားေတြက ေျပာလို႔ က်ေနာ္တုိ႔ စခန္းေတြထဲကို ေရာက္လာေရာ။ က်ေနာ္လည္း “ဟာ!” သိပ္အံ့ၾသသြားၿပီးေတာ့ အင္မတန္ စိတ္ဝင္စားၿပီး ေလွလာေနတဲ့ဘက္ကို က်ေနာ္တုိ႔ အကုန္ေျပးထြက္သြားၾကတာ။

အဲဒါ အေဆာင္ေတြတုိင္းက လူေတြအကုန္လုံး ေျပးထြက္တာပဲ။ တေယာက္မွေတာင္ မက်န္ဘူးထင္တယ္။ အဖုိးႀကီးေတြလည္း လိုက္လာတယ္။ ဆရာ ရာဂ်မ္တုိ႔၊ ေလထီး ဗုိလ္အုန္းေမာင္တုိ႔ သူတုိ႔လည္း လုိက္လာတယ္။ ဦးေလး ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္တို႔၊ ဦးျမသန္းတုိ႔လည္း လုိက္လာတယ္။ က်န္တဲ့ အဖဲြ႔အစည္းက လူေတြ၊ က်န္တဲ့အေဆာင္က လူေတြလည္း အကုန္လုံး ထြက္လာၾကတာပဲ။

အဲဒီေတာ့ ဒီမွာ က်ေနာ္တို႔ျဖတ္ေျပာခ်င္တာ တခုရွိတယ္။ အဲဒါ ဘာလဲဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ကြၽန္းကိုပို႔ၿပီး ႏွိပ္စက္ေနတဲ့ အေၾကာင္းကို က်ေနာ္တုိ႔က သူမ်ားေတြမသိမွာ သိပ္စိုးတယ္။ တကယ္လည္း ဒီစစ္အစိုးရဟာ ကမၻာနဲ႔ေရာ၊ ျပည္တြင္းက လူထုနဲ႔ေရာ အဆက္ျဖတ္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီထဲမွာ ကပ္ၿပီး ႏွိပ္စက္ေနတာ။ အဲဒါကို က်ေနာ္တုိ႔က က်ေနာ္တုိ႔သတင္းကို အျပင္ကို သိပ္ပို႔ေစခ်င္တာ၊ ေရာက္ေစခ်င္တာ။ အဲဒါကို စာေရး၊ စာကိုပုလင္းထဲမွာထည့္ ပုလင္းကိုပိတ္ၿပီး ပင္လယ္ထဲပစ္တာမ်ဳိးေတာင္ စဥ္းစားဖူး လုပ္ၾကဖူးေသးတယ္။

အဲဒါ တခါတခါဆုိလွ်င္ က်ေနာ္တုိ႔ကြၽန္းနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာႀကီးေတြ ျဖတ္သြားတာ ေတြ႔ရတယ္။ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာႀကီးေတြက ေန႔ဘက္ဆုိလွ်င္ မီးခုိးေတြ တန္းလို႔၊ မီးခုိးတလူလူနဲ႔ သြားတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ျမင္ေနရတာ တျဖည္းတျဖည္း ေဝးေဝး ေဝးေဝးၿပီး ေပ်ာက္သြားတာ။ ညဆုိလို႔ရွိရင္မီးေတြထိန္လုိ႔ တရိပ္ရိပ္သြားေနတာ။ တခါကလည္း က်ေနာ္တုိ႔ မႏၱေလးက သႀကၤန္အလွျပကားႀကီးတစင္း ျဖတ္သြားသလား ေအာက္ေမ့ရတယ္။

သူတုိ႔ကေတာ့ ပင္လယ္ျပင္ အက်ယ္ႀကီးမွာ မုိးေကာင္ကင္က်ယ္က်ယ္ႀကီးမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ႀကီးနဲ႔ ျဖတ္သြားၾကတာေလ။ ကိုယ္ကေတာ့ ပင္လယ္ဝန္းရံထားတဲ့ အခ်ဳပ္စခန္းတခုထဲမွာ အပိတ္အေႏွာင္ခံေနရတာ။ တကယ္ကို အဲဒီသေဘၤာႀကီးေတြ ျဖတ္သြားတာၾကည့္ရတာ လြမ္းစရာႀကီးပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ အညာမွာ ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းထိုင္ၿပီးေတာ့ သေဘၤာႀကီးေတြျဖတ္သြားရင္ လြမ္းရတာထက္ အဲဒီထက္ေတာင္ပိုၿပီး လြမ္းစရာ ေကာင္းေသးတယ္။

အဲဒီေတာ့ အခုဒီမွာ ေလွတစင္းေရာက္လာၿပီ၊ လူစိမ္းေတြလာေတာ့မယ္ဆုိေတာ့ အုိ … က်ေနာ္တို႔ အင္မတန္ စိတ္ဝင္စား၊ စိတ္လႈပ္ရွားၾကတာ၊ အင္မတန္လည္း တက္ႂကြၾကတာ။ အဲဒါနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ကိုကိုးကြၽန္းရဲ႕ အေနာက္ဘက္ ကမ္းေျခဘက္ကို တန္းေျပးၾကတာပဲ။

က်ေနာ္တုိ႔ေရာက္ေတာ့ အဲဒီမွာ က်ေနာ္တုိ႔အရင္ ေရတပ္ေတြ၊ ေထာင္အမႈထမ္းေတြက ေရာက္ေနၾကၿပီ။ သူတုိ႔က အကုန္လုံး အေျခအေနသိၿပီးသား။ အဲဒီေတာ့ သူတုိ႔က လက္နက္ေတြကုိယ္စီနဲ႔ စစ္တုိက္ပဲြတပဲြလို ေနရာယူၿပီး ေစာင့္ေနၾကတာ။ အဲဒီေတာ့က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ အေနာက္ဘက္ ၁၄ မုိင္ေလာက္ေဝးတဲ့ေနရာမွာ ကိုကိုးေလးကြၽန္း ရွိတယ္။ ကိုကိုးေလးကြၽန္း ဆုိတာလည္း သိပ္ေတာ့ မေသးဘူး။ သူ႔အရွည္က ၃-၄ မုိင္ေတာ့ ရွိမယ္ထင္တယ္။ အဲဒီ ကိုကိုးေလးကြၽန္းဘက္ကေန ၿပီးေတာ့ ေလွလိုလို၊ ေဖာင္လိုလိုတစင္း က်ေနာ္တုိ႔ဘက္ကို လာေနတာလွမ္းျမင္ေနရတယ္။ လႈပ္လႈပ္ လႈပ္လႈပ္နဲ႔ေပါ့ေလ။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments: