Wednesday, November 25, 2009

ေက်ာင္းသား ေထာင္ ေတာ္လွန္ေရးသမား (၁၈)

ေတာ္လွန္ေရးသမား

ကိုယ္ထူကိုယ္ထ

အဲဒီေတာ့ ဒီ ကိုယ္ထူကိုယ္ထဆိုတာဟာ ဗမာျပည္ေထာင္သမိုင္းမွာ အသစ္ပဲ။ ဗမာျပည္ေထာင္သမိုင္း၊ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းမွာ အသစ္ဆန္းဆံုးေသာ အရာလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကို B ကလပ္ကေနၿပီးေတာ့ ျဖဳတ္၊ အဆင့္အမ်ဳိးမ်ဳိး ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ၿပီး အခုဟာက သာမန္အက်ဥ္းသားေတြထက္ ပိုဆိုးတဲ့အဆင့္ကို ပို႔လိုက္တာျဖစ္တယ္။

က်ေနာ္တုိ႔တေတြဟာ ကုိယ့္ထမင္းကိုယ္ ခ်က္ရ႐ုံမက ကိုယ့္ထင္း ကိုယ္ရွာရမယ္။ ကိုယ့္ေရ ကိုယ္ခပ္ရမယ္။ ကိုယ့္သီးႏွံ ကိုယ္စုိက္ရမယ္။ ဒီလို စည္းကမ္းသတ္မွတ္တဲ့ ေထာင္မ်ဳိးကို ျပည္မမွာ လုပ္လို႔မရဘူး။ သူတုိ႔ ဒါသိတယ္။ ျပည္မမွာလုပ္ရင္ ဒါဟာ ႏုိင္ငံတကာကလည္း သိသြားမယ္။ ျပည္တြင္းကလည္း သိကုန္မယ္။ ေနာက္တခါ ေနာက္ပိုင္းမွာ က်ေနာ္ေျပာပါမယ္။ ျပည္မမွာ လုပ္လုိ႔မရတဲ့ အပိုင္းေတြ ထြက္ေျပးကုန္ၾကမွာ။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္းပို႔မွ လုပ္လို႔ရတာ။ အဲဒီအတြက္ ေသေသခ်ာခ်ာကုိ စီစဥ္ၿပီးေတာ့ စီမံကိန္းတခုနဲ႔ လုပ္တယ္ဆုိတာ ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ထပ္ၿပီးေတြ႔ရလိမ့္ဦးမယ္။

ေစာေစာတုန္းက က်ေနာ္ေျပာတဲ့သေဘၤာေပၚက လွမ္းျမင္ရတယ္ဆုိတဲ့ အိမ္ေတြက လယ္ေက်းရွင္းက အိမ္ေတြ။ ေျမေက်း ရွင္းလုပ္သားေတြ ဒီမွာရွိတယ္။ အုန္းပင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ဟာေတြ။ ေနာက္ၿပီးက်ေတာ့ အထဲနည္းနည္းဝင္လာေတာ့ ေထာင္အမႈထမ္းေတြရဲ႕ တန္းလ်ားေတြ။ ေထာင္အမႈထမ္းေတြရဲ႕တန္းလ်ား ဆုိေတာ့ ေထာင္အမႈထမ္းေတြလည္း သူတုိ႔ဇနီးေတြ ဘာေတြ ေခၚလာရတာ မဟုတ္ဘူး။ ဟို … ေထာင္ပိုင္ကအစ အကုန္လုံး ဒီမွာ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္မွ မရွိဘူး။

အဲဒီ တန္းလ်ားေတြေက်ာ္လာ၊ ေနာက္ ကမူေလးတခုကိုေက်ာ္လိုက္ေတာ့မွ အဲဒီလမ္းရဲ႕ဘယ္ဘက္ ညာဘက္ ႏွစ္ဖက္ စလုံးမွာ သံဆူးႀကိဳး ႏွစ္ထပ္ကန္႔ထားတဲ့ ဝင္းႀကီး ၃ ဝင္းကို လွမ္းေတြ႔ရတယ္။ ဧရာမ ဝင္းႀကီးေတြ၊ အထဲမွာ အေဆာင္ေတြ နဲ႔။ အဲဒါ က်ေနာ္တုိ႔ကိုထားမယ့္ အေဆာင္ေတြပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔အားလုံးကို ဝင္းႀကီးတဝင္းထဲမွာပဲ ထည့္လိုက္တယ္။ က်န္တဲ့ ဝင္းႀကီး ၂ ဝင္းက လြတ္ေနေသးတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔လိုပဲ အလားတူႀကီးတဲ့ ဝင္းႀကီးေတြ။ တဝင္းကဆုိ က်ေနာ္တုိ႔ထက္ေတာင္ ပုိႀကီးေသးတယ္။

ဝင္းတဝင္းထဲမွာ ထည့္လိုက္တယ္။ ထည့္လိုက္တာက လူ ၂၃၃ ေယာက္။ အေဆာင္ေတြမွာ ခပ္ေခ်ာင္ေခ်ာင္ပဲ ပိုေတာင္ေနေသးတယ္။ ေနာင္မွ က်ေနာ္တုိ႔ ျပန္တြက္ၾကည့္တာ ဝင္း ၃ ဝင္းလုပ္ထားတာ ဒီစခန္းထဲမွာ လူအျပည့္ ခပ္က်ပ္က်ပ္ ထည့္ႏုိင္မယ္ဆုိလို႔ရွိရင္ ဒီဝင္း ၃ ဝင္းဆုိလုိ႔ရွိရင္ လူ ၁၀၀၀ ေလာက္ကို ပို႔ႏုိင္တယ္။ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ၁၀၀၀ ကိုကုိးကြၽန္းပို႔ဖုိ႔ဆုိတဲ့ အစီအစဥ္။ ဘယ္ေလာက္ ေၾကာက္စရာေကာင္းလိုက္သလဲ။ ဘယ္ေလာက္ ရက္စက္ ယုတ္မာလိုက္တယ္ဆုိတာ စဥ္းစားလို႔ရတယ္။

အဲဒီေတာ့က်ေနာ္တို႔တေတြ အေဆာင္ထဲဝင္သြားတယ္ဆုိေတာ့ ေနရတာက ဘားတုိက္လိုဟာေတြ။ စစ္တန္းလ်ား ဘားတုိက္လိုဟာေတြ၊ အဲဒီမွာ ကုတင္ မရွိဘူး။ ကြပ္ပ်စ္လိုအေဆာင္ ဘားတုိက္အျပည့္ ႐ုိက္ထားတဲ့ဟာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီအလယ္မွာ လူသြားလမ္းက အုတ္စီ ကြန္ကရစ္နဲ႔။ အဲဒီကုတင္ ေတြရဲ႕ေအာက္မွာေတာ့ သဲေတြပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ေရာက္သြားေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေနတဲ့အေဆာင္ေတြထဲမွာကိုပဲ ဝင္ကစြပ္ေတြ၊ ဂဏန္းအေသးေလးေတြ သြားလာေနၾကတုန္းရွိေသးတယ္။ ဆုိလိုတာ ဒီစစ္အစိုးရဟာ ေထာင္ေတြ တုိးခ်ဲ႕ျခင္းအားျဖင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကိုပါ အႀကီးအက်ယ္ ထိခုိက္ေစတယ္။ ဒီလို က်ေနာ္တုိ႔ ထင္းခုတ္၊ ေတာင္ယာခုတ္နဲ႔ ပိုကိုထိခုိက္သြားတာ။

အဲဒီေတာ့ ဒီတခါပို႔လိုက္တဲ့လူကို ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္က ရာခုိင္ႏႈန္း ၇ဝ-၈ဝ ေလာက္ရွိတယ္။ အဲဒီအထဲက ေက်ာင္းသားခ်ည္းကိုက တဝက္ေက်ာ္ (ရာခုိင္ႏႈန္း ၅ဝ ေက်ာ္) ေလာက္ရွိလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ေသေသခ်ာခ်ာေတာ့ အဲလိုစာရင္းေတာ့ တြက္မၾကည့္ဘူးေပါ့ေလ။ ေသခ်ာတာေတာ့ ရာခုိင္ႏႈန္း ၅ဝ အထက္မွာပဲ။ ၆ဝ ေတာင္ေက်ာ္ေလာက္တယ္ ထင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ျပန္စဥ္းစားလိုက္ေတာ့ ၅၈ ခုႏွစ္ ကိုကိုးကြၽန္းပို႔တုန္းက ေက်ာင္းသားက နည္းနည္းေလး။ အဲဒီတုန္းက ေက်ာင္းသားဟာ ကိုကိုးကြၽန္းပို႔တဲ့ အေရအတြက္ထဲမွာ ၁ဝ ခုိင္ႏႈန္းေတာင္ မရွိဘူး။ ဒီတခါက်ေတာ့ ရာခုိင္ႏႈန္းက ၅ဝ-၆ဝ အဲလိုျဖစ္ေနတယ္။

က်ေနာ္ေထာက္ျပခ်င္တာက က်ေနာ္ အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ စစ္အစိုးရရဲ႕ ေက်ာင္းသားေတြအေပၚထားတဲ့ အာဃာတ အၿငိဳး၊ အဲဒါကို ထပ္ၿပီးေျပာခ်င္လို႔ပါ။ ဒီတခါ ပို႔လိုက္တဲ့အထဲမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ျပန္စစ္ ၾကည့္လိုက္ေတာ့(ဗကသ)က ပါတယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢ ပါတယ္။ ရန္ကုန္ခ႐ုိင္ ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢ ပါတယ္။ မႏၱေလးတကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ ပါတယ္။ မႏၱေလးခ႐ုိင္ (ဗကသ)က လူငယ့္တပ္ဦး။ ေနာက္ … ျမန္မာႏုိင္ငံ အလုပ္သမား ညီၫြတ္ေရးပါတီ၊ ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္၊ အလံနီပါတီ၊ ABKO ၊ ရခုိင္လူငယ္ … စတဲ့ဟာေတြပါတယ္။ ဖဆပလ၊ ပထစ တေယာက္မွ မပါဘူး။ အကုန္လုံး ေထာင္ေတြထဲမွာ က်န္ေနခဲ့တယ္။ လႊတ္လည္း မလႊတ္ေသးဘူး။ အဲဒီတုန္းက အရင္ကြၽန္းေရာက္ဖူးသူေတြ လည္း ၃-၄ ေယာက္ပါတယ္။ အရင္တခါ ကြၽန္းပါၿပီးသား ဗုိလ္အုန္းေမာင္ အပါအဝင္ေပါ့ေလ။

အဲဒီေတာ့ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ မပတ္သက္သူ၊ လက္ဝဲနဲ႔ မပတ္သက္သူရယ္လို႔ ဒီ ေဒသ ဆုိင္ရာအာဏာပိုင္ေတြ (အဲဒီတုန္းကေတာ့ လဝကတုိ႔၊ မဝကတုိ႔ အဲဒီ ေကာင္ေတြေပါ့။) သူတုိ႔က သူတုိ႔နဲ႔မတည့္လို႔ ညစ္ၿပီးထည့္လိုက္တဲ့ ဘယ္လိုမွ ႏုိင္ငံေရးမလုပ္တဲ့၊ မပတ္သက္တဲ့ တခါမွ မလုပ္ဘူးတဲ့လူေတြ ၄-၅ ေယာက္ ေလာက္ ပါလာတယ္။ ဥပမာ … မႏၱေလးကပါလာတဲ့ ေဒါက္တာ ကူးမားတုိ႔လို ပုဂၢိဳလ္ေတြ။ က်န္တာကေတာ့ ေက်ာင္းသားနဲ႔ လက္ဝဲေတြႀကီးပဲ။

က်ေနာ္တုိ႔ေနရတဲ့ ဟို ဝိုင္းထဲမွာအေဆာင္ ၁၂ ေဆာင္ ရွိတယ္။ အဲဒီ ၁၂ ေဆာင္ ထဲက အေဆာင္ ၂ ေဆာင္ကို လွပ္ထား လိုက္တယ္။ တေဆာင္ကို ဆန္ဂုိေဒါင္ လုပ္တယ္။ တေဆာင္ကို ေဆး႐ုံအေဆာင္ဆုိၿပီးေတာ့ လွပ္ထား လိုက္တယ္။ အဲဒီ က်န္တဲ့ ၁ဝ ေဆာင္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ ၂၃၃ ေယာက္ မွ်ေနၾကတာ။ က်ေနာ္တုိ႔ေနတဲ့ဟာရဲ႕ အေရွ႕ဘက္အဆံုးမွာ က်ေနာ္တို႔ က သူနဲ႔ အေရွ႕ဘက္ဖ်ားဆိုေတာ့ အေရွ႕ဘက္အစြန္မွာ ရိကၡာ႐ံု အႀကီးႀကီး ရွိတယ္။ အဲဒီ ရိကၡာ႐ံုအႀကီးႀကီးမွာ မီးဖိုအႀကီး ႏွစ္ခု ရွိတယ္။ ေနာက္ … ထမင္းစားခန္းႀကီး ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေနတာက ကြၽန္းရဲ႕ေတာင္ဘက္အဖ်ား။ ေတာင္ဘက္ အဖ်ားမွာဆိုေတာ့ ကြၽန္းက အဖ်ား႐ွဴးတဲ့အပိုင္းကို ေရာက္ေနၿပီ။ က်ေနာ္တို႔ ေတာင္ဘက္နားမွာ နည္းနည္းပဲ က်န္ေတာ့တယ္။

က်ေနာ္တို႔ေနတဲ့ေနရာမွာ ကြၽန္းက အေရွ႕နဲ႔ အေနာက္ဘက္ဆိုလို႔ရွိရင္ မီတာ ၄ဝဝ မီတာ ၅ဝဝ ေလာက္ရွိတယ္။ ကြၽန္းရဲ႕ ေတာင္ဘက္ဖ်ားမွာက်ေတာ့ သူတုိ႔ ေရတပ္ တို႔၊ ေလယာဥ္ပ်ံကြင္းတို႔၊ အုန္းဆံႀကိဳးစက္တို႔၊ ေျမေက်းရွင္းတုိ႔ အဲဒါေတြ ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ရိကၡာ႐ံုကေနၿပီးေတာ့ အဲဒီ အေရွ႔ဘက္ကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ရင္ သေဘၤာပ်က္ႀကီးတခု လွမ္းေတြ႔ရတယ္။ သေဘၤာပ်က္ႀကီးက ဘာမွ မေဝးဘူး။ ဒီေရက်ခ်ိန္ဆုိလို႔ရွိရင္ လမ္းေလွ်ာက္သြား အဲဒီ ေရစပ္ေရာက္လို႔ ရွိရင္ ေရထဲ ဆင္း။ အဲ ေရကူးစရာရွိရင္ ေနာက္ထပ္ ကိုက္ သံုးေလးဆယ္ ေရကူးလိုက္ရင္ အဲဒီသေဘၤာႀကီးကို ေရာက္သြားေရာ။ ဆန္တင္သေဘၤာႀကီး။ က်ေနာ္က အဲဒီသေဘၤာႀကီးကို အိုနာဆစ္လို႔ နာမည္ ေပးထားတယ္။ ဂရိသေဘၤာ သူႂကြယ္ႀကီး အုိနာဆစ္။ ၾကားဖူးတာက ဒါ … ဂရိ သေဘၤာတစင္းလို႔ က်ေနာ္တုိ႔ၾကားဖူးတယ္။

ဟုတ္လည္းဟုတ္ပါတယ္။ ေနာင္မွ က်ေနာ္တို႔ သေဘၤာေပၚ တက္ၾကည့္ၾကတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဂရိစာေတြ ဘာေတြ ေတြ႔တယ္။ ဒါေပမယ့္ အိုနာဆစ္သူေ႒းရဲ႕ သေဘၤာဟုတ္ မဟုတ္ဆုိတာေတာ့ မေသခ်ာဘူးေလ။ အဲဒီဟာက ဒီသေဘၤာရဲ႕သမိုင္းကလည္း ဒီလို …။

ဗမာျပည္မွာ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္၊ ဆန္ေတြ ျပတ္လပ္တဲ့အခါက်ေတာ့ စစ္အစိုးရဟာ (အဲဒီတုန္းက မဆလအစိုးရေပါ့) သူတို႔က ျပည္သူလူထုမသိေအာင္ တိတ္တိတ္ကေလး ဆန္ေတြကို ႏိုင္ငံျခားကိုထုတ္ေရာင္းတာ။ ဒီသေဘၤာမွာတင္ၿပီး လႊတ္လိုက္တာ။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ဒီသေဘၤာက ဒီနားမွာေရာက္ေတာ့ မီးေလာင္တာ။ သေဘၤာမီးေလာင္တာနဲ႔ ေနာက္ဆံုး ကြၽန္းနားကို ေရတိမ္တဲ့ေနရာ အတင္း ထိုးၿပီးေတာ့ သေဘၤာထိုးတက္လိုက္ၿပီး လူေတြအကုန္လံုး ဆင္းေျပးရတာ။ အဲဒီသေဘၤာႀကီးက ဒီအတိုင္း က်န္ေနခဲ့တာ။ သေဘၤာေပၚမွာ မီးေလာင္ထားတဲ့ ဟာေတြ အမ်ားႀကီး။ က်ေနာ္တို႔ တက္ရွာတဲ့အခါက်ေတာ့ သေဘၤာေပၚမွာ ဆန္အိတ္အပုပ္ေတြ၊ ဆန္အိတ္ေတြက ပုပ္ၿပီးနံေနၿပီ။ လက္ႏွိပ္စက္အပ်က္ေတြ၊ တျခားတန္ဖိုးရွိတဲ့ပစၥည္းေတာ့ ဘာမွမရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေနာင္မွာက်ေတာ့ ဒီသေဘၤာႀကီးနဲ႔ အဲဒီ တန္ဖိုးမရွိတဲ့ပစၥည္းေတြကပဲ က်ေနာ္တုိ႔အတြက္ အင္မတန္တန္ဖိုးရွိတဲ့ အဓိက ကုန္ၾကမ္း အရင္းအျမစ္ေတြ ျဖစ္တာ က်ေနာ္ ဆက္ေျပာျပပါမယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments: