Tuesday, November 24, 2009

က, ကေလးငယ္ ခ်စ္စဖြယ္ (မိုးခ်ဳိသင္း)

“ဟယ္ … စုိးစုိး၊ နင္ ဘယ္တုန္းကေရာက္လဲ”

“မေန႔ကပဲဟ၊ ငါ နင္နဲ႔ေတြ႔ခ်င္လြန္းလို႔သာ လာရတာ၊ လမ္းက သိပ္မမွတ္မိဘူး။ ေမးလာရတယ္”

“နင္က ငါ့ကိုေမ့ေနတာကိုး၊ ေက်ာင္းတက္တုန္းက အျမဲလာလည္တဲ့အိမ္ေတာင္ နင္က မမွတ္မိဘူးဆိုေတာ့…”

“ဟိတ္ အပုိေတြေျပာမေနနဲ႔။ သတိမရရင္ ဒီလုိ တကူးတက လာပါ့မလားဟ”

“ဟုတ္ပါၿပီရွင္၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္”

“အင္းေလ … ခုဆို ၇ ႏွစ္ေလာက္ရွိေရာ့မယ္”

“နင္ အခု ဘာလုပ္ေနလဲ”

“ဟယ္ … ငါထည့္လိုက္တဲ့စာ နင္မရဘူးလား။ ငါ ေက်ာင္းဆရာမလုပ္ေနတယ္လို႔ စာေရးလုိက္တယ္ေလ”

“ျမတ္စြာဘုရား၊ နင္ ဆရာမလုပ္ေနတယ္ ဟုတ္လား။ ဆရာမအလုပ္ကို ဝါသနာ မပါဘူး၊ စိတ္မရွည္ပါဘူး ဆို၊ ခုေရာ ဘယ္ႏွယ့္လဲ”

“ခုေတာ့ မဆိုးပါဘူးလုိ႔ေျပာရမွာပဲ။ နင္မွတ္မိေသးလား။ ေက်ာင္းတုန္းက နင္နဲ႔တျခားေနရာေတြမွာတူၾကေပ မယ့္ ဆရာမအလုပ္ကိစၥမွာ ကြဲျပားၾကတယ္ ေလ။ ငါက ဆရာမအလုပ္ဆုိရင္ တူးတူးခါးခါး၊ နင္က မက္မက္ေမာေမာ။ ခုေရာ ကိုယ္ဝါသနာပါတာ လုပ္လို႔ရလို႔ ေပ်ာ္ေနၿပီမဟုတ္လား”

“မေပ်ာ္ႏိုင္ပါဘူးဟာ၊ ကေလးေတြအစား ငါ သိပ္ရင္ေမာတာပဲ”

“ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆရာမႀကီးရဲ႕”

“နင္က ကံေကာင္းပါတယ္၊ ၿမိဳ႕ေပၚမွာ သင္ရတဲ့ဆရာမဆိုေတာ့ ဒီလို ဘယ္ ရင္ေမာရပါ့မလဲ၊ ငါ တာဝန္က်တဲ့ ရြာမွာ ကေလးေတြက သိပ္သနားဖို႔ ေကာင္းတယ္ဟာ။ ငါက သူငယ္တန္းကို ကုိင္ရတယ္။ ကေလးေတြက ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ပညာေရးကို စိတ္မဝင္စားႏိုင္ဘူး သိလား။ သူတို႔ေခါင္းထဲမွာရွိတာ ထမင္းနပ္မွန္ေအာင္ စားႏိုင္ဖို႔ပဲ။ ဒီအရြယ္ေလးေတြနဲ႔ မိဘနဲ႔အတူ႐ုန္းကန္ၿပီး ထမင္းမွန္မွန္စားႏိုင္ဖို႔ မိဘကို အလုပ္ကူလုပ္ၾကရ တယ္”

“ကြာလုိက္တာကြာ၊ ငါသင္ရတာက သူငယ္တန္း မဟုတ္ဘူး။ ငါက အေမရဲ႕ကိုယ္ပိုင္ ေက်ာင္းမို႔လို႔ ၿမိဳ႕ေပၚမွာ သင္ရတာပါ။ ႏို႔မို႔ဆို ငါလည္း ဘယ္ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ရလိမ့္မလဲ။ မူႀကိဳသင္တာ။ ဒါေပမယ့္ေဟ့ အသက္က ေက်ာင္းမဝင္ခင္ စပ္ၾကား ၃ ႏွစ္က ၅ ႏွစ္ဆိုေပမယ့္ စာလိုခ်င္တာ လက္ဖ်ားတင္ မကဘူး။ ေျခဖ်ားပါ ခါသြားရမယ္။ ေက်ာင္းမဝင္ခင္ သူငယ္တန္း စာအုပ္ကုိ ဖြတ္ဖြတ္ေၾကေနေအာင္တတ္သြားမွ၊ ဒါမွေက်ာင္းဝင္ေတာ့ ပထမရၾကမွာေလ”

“ငါ့ကေလးေတြလည္း ဒီလိုျပည့္စုံရင္ ဒီလိုပဲ စာလိုခ်င္ၾကမွာေပါ့ေလ။ ခုေတာ့ ငါက ေန႔တိုင္း မွန္မွန္ ေက်ာင္းတက္ဖို႔ ေက်ာင္းအဆင္းေတြမွာ မိဘေတြကို လုိက္စည္း႐ုံးရတယ္။ ကိုယ့္ကေလး ပညာတတ္ဖို႔ပဲဟာ။ ဘယ္သူ မလႊတ္ခ်င္ပဲေနမွာလဲ။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းလႊတ္လိုက္ရင္ ဟင္းရြက္ခူးဖို႔ လူမရွိဘူး။ ငါးပုစြန္ႏိႈက္ဖို႔ ခိုင္းစရာမရွိဘူး။ ကေလး ကူထိန္းေပးမယ့္သူ မရွိေတာ့ဘူး။ ကဲ … ဘယ္လိုလုပ္မလဲ”

“ဒါဆို ငါ့ေက်ာင္းက ကေလးေတြက သိပ္ကံေကာင္းတာေပါ့ေနာ္။ သူတို႔မွာ ဘာမွပူပန္စရာမရွိၾကဘူး။ သူတို႔မွာ ထမင္းခ်ဳိင့္ဆြဲေပးမယ့္ အိမ္ေဖာ္က အဆင္သင့္။ လက္ထဲမွာ ဂ်ယ္လီေတြ၊ ေခ်ာကလက္ေတြနဲ႔။ ေက်ာင္းသြား ေက်ာင္းျပန္ ကားေတြနဲ႔ …”

“နင့္ကေလးေတြဘဝမ်ဳိးကို ငါ့ကေလးေတြ အိပ္မက္ေတာင္မက္ဖူးပါ့မလား မသိဘူး။ စာေမးပြဲေတြမွာေတာ့ ငါက မွန္မွန္လာေျဖေစခ်င္တယ္ေလ။ စာေမးပြဲေျဖဖို႔ ကေလးေတြကို အိမ္ေပါက္ေစ့ လိုက္ေခၚရင္ ‘အေမ ေနမေကာင္းလို႔ ဒီတခါ က်ေနာ္ မေျဖေတာ့ဘူး’ လို႔မ်ား ျပန္ေျပာရင္ ငါျဖင့္ ဝမ္းနည္းလို႔မဆုံးဘူး၊ သူတို႔ေလးေတြရဲ႕ဦးေႏွာက္ထဲမွာ သူတို႔ေလးေတြရဲ႕စကားေတြမွာ ေခတ္ရဲ႕အရိပ္ေတြ လႊမ္းမိုးေနတယ္”

“ငါ့ကေလးေတြရဲ႕စကားထဲမွာေတာ့ ညကၾကည့္တဲ့ ဗီြဒီယိုအေခြက ကာတြန္းကား အေၾကာင္းပါမယ္။ ပန္းျခံထဲမွာ ရထားစီးတာေတြ၊ ေလထီးစီးတာေတြ ပါမယ္။ သူတို႔ပါပါးက ႏိုင္ငံျခားကပို႔လုိက္တဲ့ ဓာတ္ခဲနဲ႔ သြားတဲ့ရထားေလးအေၾကာင္း ပါတယ္။ ဒါပဲ”

“ငါေတာ့ေျပာရင္းနဲ႔ ဘာကိုစိိတ္နာရမွန္း မသိေတာ့ဘူး။ ငါ့ကေလးေတြမွာ ကေလးစိတ္ေလးေတြ မရွိဘူးဆိုရင္ နင္ယံုမလား။ ဒီ့ထက္ ဝမ္းနည္းဖို႔ေကာင္းတာ ရွိေသးတယ္။ သူတို႔မွာ ႀကီးလာရင္ ဆရာဝန္ လုပ္မယ္။ အင္ဂ်င္နီယာ လုပ္မယ္ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိၾကဘူးဟာ။ ကိုယ့္ရြာကေက်ာင္းမွာ ဆရာမ ျပန္လုပ္မယ္။ ဆရာျပန္လုပ္မယ္ဆိုတဲ့အဆင့္ေတာင္ မေမွ်ာ္မွန္းရဲၾကဘူး။ ငါက ‘သားတို႔သမီးတို႔ႀကီးရင္ ဘာလုပ္မလဲ’ လို႔ေမးရင္ စဥ္းစားမေနဘဲ ‘ဆရာမကလဲ လယ္စိုက္မွာေပါ့’ တဲ့။ ငါကေတာ့ အတင္းေျပာင္းယူတာပဲ။ ဆရာမလို ဆရာမ မလုပ္ခ်င္ဘူးလားလို႔။ စာႀကိဳးစားရင္ ဆရာမလုပ္လို႔ရတယ္။ ဆရာဝန္ျဖစ္တယ္လို႔။ ဒါေပမယ့္ စာႀကိဳးစားဖို႔ ပညာေတာ္ဖို႔ဆိုတာကလည္း ဖန္တီးေပးႏိုင္တဲ့ အေျခအေနရွိဦးမွဆိုတာ ငါအခုမွ နည္းနည္း သေဘာေပါက္လာတာ”

“ငါ စိတ္မေကာင္းပါဘူးဟာ။ နင့္လို ဆရာမအလုပ္ ဝါသနာပါလြန္းသူမို႔ပဲ။ ဒီက ကေလးေတြကေတာ့ မူႀကိဳ ကတည္းက ဆရာဝန္က တျပားမွမေလွ်ာ့ဘူး။ သူတို႔ပဲေျပာၾကတာေလ။ စာမတတ္ရင္ စကၠဴေကာက္ရမယ္ တဲ့။ ငါတို႔ဆီမွာ မူႀကိဳတက္လို႔ စာေတြရသြားတာေတာင္ ေက်ာင္းဝင္ရင္ အတန္းပိုင္ဆရာမဆီမွာ က်ဴရွင္ ယူၾကေသးတာ။ ဒါမွ ပထမရမွာ တဲ့။ ပထမေနရာဆိုတာ အေတာ္ဆုံးအတန္းမွာ ၁ဝ ေယာက္ ၁၅ ေယာက္ ထပ္ေနတယ္ဆိုရင္ေကာ နင္ ယုံမလား။ သူငယ္တန္းကတည္းက တစ္မွတ္ ႏွစ္မွတ္ ကပ္ၿပိဳင္ေနၾကတာပဲ”

“ေအာင္မယ္ေလး … ဒီအရြယ္ေလးေတြက က်ဴရွင္နဲ႔လား”

“သြားၿပီ။ နင္ ေတာ္ေတာ္ ေခတ္ေနာက္က်သြားၿပီ။ ငါ့ေက်ာင္းက ကေလးေတြက တ႐ုတ္ေလးေတြ မ်ားတယ္ဟ။ က်ဴရွင္က တခုတည္းေတာင္မကဘူးေနာ္။ တ႐ုတ္စာ က်ဴရွင္ ရွိတယ္။ အဂၤလိပ္စကားေျပာ က်ဴရွင္ ရွိတယ္။ ေက်ာင္းစာသင္တဲ့ က်ဴရွင္ ရွိတယ္။ ကဲ … နင္ဘာေျပာမလဲ”

“ဘာမွမေျပာပါဘူးဟယ္။ ငါ ေၾကာင္ေတာင္လာၿပီ”

“ဒါေၾကာင့္ေျပာတာေပါ့။ စာလည္းမေတာ္ပဲေနပါ့မလား။ ဒီေလာက္ျပည့္စုံ ေနတဲ့ဟာကို”

“အဲဒါ ေခတ္တရားပဲလားေဟ”

“ဒါေတာ့ ငါမသိဘူး။ အဲဒီအတုိင္းျဖစ္ေနတာပဲ”

“ဟဲ့ … ဟုိမွာေထာင္ထားတာ နင့္ တပည့္ပုံလား။ ျပစမ္းပါဦး ၾကည့္ရေအာင္။ ခ်စ္စရာေလးဟ။ အက္စ္အီးနဲ႔ ႐ုိက္ထားတာပါလား။ ေအာင္မယ္ ဒီအေနာက္က စာေၾကာင္းကေရာ သူကုိယ္တိုင္ ေရးတာလား။ တယ္ဟုတ္ ပါလားေဟ့။ လက္ေရးလည္း မဆိုးဘူး။ ဝတ္ထားတာကလည္း တကယ့္ကို အပ်ံစားပဲ။ ငါ့ေက်ာင္းက ကေလးေတြနဲ႔မ်ား ကြာပါ့။ ငါ့ကေလးေတြက တပတ္မွာတခါမွ ေရခ်ဳိးၾကရဲ႕လား မသိဘူး။ ညစ္ပတ္ နံေစာ္ ေနတာပဲ။ သူတို႔ ေရခ်ဳိးရင္လည္း ေခ်ာင္းထဲဆင္းခ်ဳိးၿပီး ဒီအက်ႌပဲ ျပန္ဝတ္တာကိုးဟ။ အက်ႌအပိုေတြလည္း မရွိရွာဘူး ထင္ပါတယ္ဟာ။ ဆံပင္ေတြကလည္း နီေၾကာင္လို႔။ ဘယ္ေတာ့မွ ဆီမထိတဲ့ေခါင္း။ သူတို႔မွာ လွလွပပ ဝတ္ခ်င္စိတ္မရွိရဘူးလို႔ ဘုရားက အမိန္႔ခ်ထားသလိုပဲ”

“နင္ဒီလုိေျပာလို႔ ငါ့ကေလးေတြအေၾကာင္းေျပာရရင္ မတရားပဲေနေတာ့မယ္။ သူတို႔မွာ ႏိုင္ငံျခားကလာတဲ့ ေက်ာပိုးအိတ္နဲ႔။ စီးတဲ့ဖိနပ္ေလးေတြကလည္း လွမွလွ။ ႏွိပ္လိုက္ရင္ သံစုံျမည္တဲ့ ကြန္ပါဘူးနဲ႔။ အက်ႌ၊ စကတ္၊ ေဘာင္းဘီဆိုတာေတာ့ ေျပာမေနနဲ႔”

“ေအးေဟ့ … နင္မေျပာတာပဲ ေကာင္းတယ္။ ၾကာရင္ စိတ္မေကာင္းလြန္းလို႔ ငါေသသြားႏိုင္တယ္။ ငါမေသ ခ်င္ေသးဘူး။ ငါ့ေက်ာင္းက ကေလးေတြကို သံေယာဇဥ္မျပတ္ႏိုင္ဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွလည္း ျပတ္မွာမဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ေလးေတြနဲ႔အတူ ဘဝကို ငါ ခံစားၾကည့္ခ်င္ေသးတယ္”

“ဘယ္လိုလဲ … ကေလးသံေယာဇဥ္တင္ပဲလား”

“ဟား … ဟား။ နင့္ေမးခြန္းကလဲ မင္းသမီးေတြ အင္တာဗ်ဴးသလိုပါပဲလား။ ငါကေတာ့ အေတြးေခါင္တယ္ပဲ ေျပာေျပာ၊ ငါေမြးတဲ့ကေလးက်ရင္ ဘယ္လိုစခန္းသြားရမလဲ မေတြးဝံ့တာနဲ႔ပဲ ရင္ေလးလြန္းလို႔ အပ်ဳိႀကီးဘဝ ကေန ဗိမာန္ျဖစ္ေနတယ္”

“နင့္ကေလးက်ရင္လား။ ငါေျပာျပမယ္ေလ။ ဘယ္ကေလးမ်ဳိးျဖစ္မလဲဆိုတာ…”

“ဟုိး … ဆရာ။ ေတာ္ၿပီ။ ငါျပန္ေတာ့မယ္။အလုပ္က သိပ္အားတာ မႈတ္ဘူး ”

* * * * *

(၁၉၉၀၊ ေအာက္တိုဘာလ မေဟသီမဂၢဇင္းတြင္ပါရွိေသာ ဝတၳဳကို ‘မွန္တင္ခံုေပၚက ႏွင္းဆီပြင့္’ စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္)

သ႐ုပ္ေဖာ္ - ဝသုန္

1 comment:

ကိုခ်စ္ေဖ said...

လြန္ခဲ့ေသာ နွစ္နွစ္ဆယ္ ခန္႔က ေဒၚမိုးခ်ိဴသင္းရဲ့ က ကေလးငယ္ခ်စ္စဖြယ္ကို လာဖတ္သြားပါတယ္ ခင္ဗ်ား
ခုထိလည္း ကေလးေတြ ဒီလိုပါပဲ တခ်ိဴ႔ပိုေတာင္ဆိုးသြားျပီ..အဲ့လို ၀ထၳဳေလးမိ်ဴးေရးခ်င္ပါ့ရဲ့.