Saturday, November 28, 2009

ေက်ာင္းသား ေထာင္ ေတာ္လွန္ေရးသမား (၁၉)

က်ေနာ္တို႔ စ ေရာက္ေရာက္ျခင္း ပထမဆံုးလုပ္ၾကရတာ အလုပ္ဆိုင္းဖဲြ႔ အသက္ႀကီးတဲ့လူေတြ၊ အသက္ႀကီးေတြက တခ်ဳိ႕ ၆ဝ နီးပါး ပါတယ္။ က်န္းမာေရးမေကာင္းတဲ့လူေတြ၊ ေထာင္ထဲမွာအႏွစ္ႏွစ္ ဒဏ္ေတြခံလာခဲ့တဲ့လူေတြ၊ သူတို႔ကို ပလပ္ၿပီးေတာ့ က်န္းမာေရးေကာင္းတဲ့လူေတြ ဒါမွမဟုတ္ က်န္းမာေရး အသင့္အတင့္ရွိတဲ့လူေတြ ကိုယ္နဲ႔တန္ရာ အလုပ္ေတြ ကိုယ္ဝင္လုပ္ၾကရတယ္။

ဖြဲ႔လိုက္တာကေတာ့ အဓိကအားျဖင့္ ေရခတ္တဲ့အဆိုင္း၊ ထင္းခုတ္ထြက္တဲ့အဆိုင္း၊ စိုက္ပ်ဳိးေရးလုပ္တဲ့အဆိုင္း၊ မီးဖို ထမင္းခ်က္တဲ့အဆိုင္း၊ မီးဖိုထမင္းခ်က္တယ္ဆိုေပမယ့္ လူရာနဲ႔ခ်ီၿပီးေတာ့ ခ်က္ရတဲ့အတြက္ မသက္သာလွဘူး။ ပါသြားတဲ့ အထဲမွာ အခုနေျပာသလို ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြက အမ်ားႀကီးဆိုေတာ့ အလုပ္ၾကမ္းမလုပ္ဖူးသူ၊ အလုပ္ၾကမ္း မလုပ္တတ္တဲ့လူက အမ်ားႀကီး။ က်ေနာ္ အပါအဝင္။

အဲေတာ့ … ဟိုက်မွ အကုန္ျပန္သင္ရတာ။ ေရေတာင္လံုးလံုး မထမ္းတတ္သူ။ အဲဒါက ေရထမ္းတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ မႏၱေလးအေခၚ တျပေက်ာ္ေသး၊ တျပခြဲေလာက္ ရွိတယ္။ အဲဒီေလာက္အေဝးကို လမ္းမွာ ကမူႀကီးတခု ေက်ာ္တက္ရေသးတယ္။ အဲလိုထမ္းရတာ။ အဲေတာ့ အေတာ္ကို မသက္သာတဲ့အလုပ္ပဲ။ အစမွာေတာ့။ ပုခံုးေပါက္တာ ျပဲတာေလာက္ကေတာ့ ေျပာမေနမနဲ႔။ ေရပံုးဟာ ေရေတြ ဖိတ္လည္း ဖိတ္၊ ေနာက္တခါ ဟိုရြဲ႕ ဒီရြဲ႕နဲ႔။

ေပါက္ျပားေပါက္တယ္ဆိုရင္လည္းပဲ မေပါက္တတ္လို႔၊ ထင္းခဲြတယ္ဆိုရင္လည္း မခြဲတတ္လို႔။ စခြဲတုန္းက ပံုက်ေအာင္ မခြဲတတ္ဘူး။ ခြဲျခမ္းရရွိ႐ံုနဲ႔ မရေသးဘူးေလ။ ေနာက္ေတာ့ လႊေသြးရတာ ျဖစ္လာဦးမယ္။ ဓားေသြးရတာ ျဖစ္လာဦးမယ္။ ဒါေတြကလည္း ဘာမွမလုပ္ဘူးတဲ့လူေတြအတြက္ အေတာ့္ကို ကာလတခု ျဖတ္သန္းၿပီး အေတာ့္ကို ေလ့က်င့္ရေသးတဲ့ ကိစၥေတြပါ။

အဲဒီအထဲမွာေလ့က်င့္ရတဲ့ ေနာက္တခုက ပင္လယ္အစားအစာ၊ က်ေနာ္တို႔တေတြကို ေထာင္ကေကြၽးတာက အစားအေသာက္ေတြလည္း သံဗူး၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြလည္း သံဗူးပဲ။ က်န္တာက ပဲ၊ ငါးပိ။ အစားအေသာက္အတြက္ အသားက တပတ္ကို ၂ ခါ ေပးတယ္။ အဲဒီလိုေပးတဲ့ဟာ ဘယ္လိုမွ အာဟာရနဲ႔မျပည့္စံုလို႔ က်ေနာ္တို႔ေတြ ေရခ်ဳိးထြက္တဲ့အခါ ပင္လယ္အစားအေသာက္ကို ရွာၾကတယ္။ ခ႐ုေကာက္တယ္။ ေယာက္သြားခြာတယ္… အစရွိသျဖင့္ေပါ့။

ပင္လယ္အစားအေသာက္ဆိုတာက က်ေနာ္တို႔လည္း အဲက်မွသိတာ။ စားက်င့္မရွိတဲ့သူ စားတဲ့အခါက်ေတာ့ အသားဝါေရာဂါျဖစ္တာ။ အဲဒီဒဏ္ကို ေထာင္ထဲကပါလာတဲ့ဒဏ္နဲ႔ ေပါင္းလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ အေတာ္ဆိုးတာကိုး။ ေနာင္မွာ က်ေနာ္ထပ္ေျပာပါမယ္။ ရဲနီတေယာက္ အလံနီပါတီကပုဂၢိဳလ္တေယာက္ဆို ဆံုးကိုသြားတာ။ အသားဝါေရာဂါနဲ႔။

အဲေတာ့ … က်ေနာ္တို႔တေတြရဲ့ေခါင္းထဲမွာ ဘယ္လိုေပၚလာလဲဆိုေတာ့ ေျပာျပဦးမယ္။ ေထာင္စကားမွာ ‘ေထာင့္အျပင္ တန္းမရွိ’ ဆိုတဲ့ စကားရွိတယ္။ တန္းဆိုတဲ့ဟာ ေထာင္ထဲမွာ တိုက္ပိတ္ေအာင္လို႔ သံႀကိဳးနဲ႔ တန္းဆြဲၿပီး ခ်ီထားတာကို ေျပာတာ။ အဓိပၸာယ္က “ေထာင့္အျပင္ တန္းမရွိပါဘူးကြ” ဆိုတာ “သန္းေခါင္ထက္ ညဥ့္မနက္ပါဘူး” ဆိုတာ ေထာင္ထဲ ေရာက္မွေတာ့ “သန္းေခါင္ထက္ ညဥ့္မနက္ပါဘူး၊ ဘာမွ ေၾကာက္ပါဘူး” ဆိုတ့ဲစကားအတိုင္း ဒါ ႐ိုး႐ိုးေထာင္သား ေျပာတဲ့စကားပါ။

အဲ … က်ေနာ္တို႔က်ေတာ့ ေထာင္လည္းမက တိုက္လည္းမက တန္းလည္းမက၊ ကြၽန္းေတာင္ေရာက္ေနၿပီ။ ေနာက္ၿပီးက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ ေထာင္ဒဏ္ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ ခ်လိုက္တယ္ဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္လည္း မရွိဘူး။ ေနာက္ၿပီး အခု အာဏာပိုင္ေတြ ေျပာပံုဆိုပံုအရဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ဟာ အကန္႔အသတ္မရွိဘဲ ဒီေထာင္မွာ ေနရေတာ့မွာ။ အဲေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေခါင္းထဲမွာ ေသမထူး ေနမထူးဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔ နည္းနည္းကြာေတာ့တာ။ ဒါက က်ေနာ္တို႔ေခါင္းထဲက။

ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြဘက္ကက်ေတာ့လည္း သူတို႔မွာျပႆနာက ဘယ္လိုျဖစ္လာလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို အလုပ္ ၾကမ္းခိုင္းခ်င္လို႔ တနည္းအားျဖင့္ နံႏွိမ္ခ်င္လို႔ ကြၽန္းကိုပို႔လိုက္တာ။ ေနာက္တခုက အဆက္အသြယ္ ျဖတ္ခ်င္လို႔။ ျပည္မက လူထုနဲ႔ အဆက္အသြယ္ျဖတ္ခ်င္လို႔။ က်ေနာ္တို႔ ဘာေတြလုပ္တယ္ဆိုတဲ့သတင္း ျပည္မကမၾကားေအာင္ ကြၽန္းကိုပို႔လိုက္တာ။

ဒါေပမယ့္ ျဖစ္တာက ကြၽန္းမွာ သတ္လို႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ကို ေလာေလာဆယ္ေပါ့၊ ဘာလို႔ဆို က်ေနာ္တို႔က ေတာထဲက ဖမ္းလာတဲ့လူေတြ မဟုတ္ဘူး။ ေတာထဲကဖမ္းတဲ့လူကေတာ့ ထြက္ေျပးလို႔ဆိုၿပီးေတာ့ ေတာထဲမွာတင္ ပစ္သတ္လိုက္တယ္။ အဲလိုပဲ သတ္ေနတာပဲေလ။တေလွ်ာက္လံုး။ ၿမိဳ႕ဆိုေတာ့ အိမ္ကမိဘေတြ မ်က္စိေအာက္က ဖမ္းတာေလ။ သတ္ပစ္လည္း မျဖစ္ဘူး။

အဲဒီမွာထားေတာ့ သူက ထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ခိုင္းတယ္။ ထုတ္လုပ္ေရးလုပ္တယ္ဆိုေတာ့ ကိရိယာ တံဆာပလာေတြ ေပးရတယ္။ တူ၊ လႊ၊ ေဆာက္၊ ေပါက္ျပား၊ ဓား၊ အဲဒါေတြ ေပးရတယ္။ အဲဒါေတြေပးရေတာ့ ဒါေတြက က်ေနာ္တို႔လက္ထဲမွာ လက္နက္လို ျဖစ္လာတယ္။ ဝါဒါေတြက်ေတာ့ ေသနတ္ကိုင္ခြင့္ မရွိဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို အျပင္ထုတ္ရမွာ။ အျပင္ထုတ္ အလုပ္လုပ္ခိုင္းရမွာ။ က်ေနာ္တို႔ လူ ၂၀ ေလာက္ကို ဝါဒါတေယာက္က ‘အေစာင့္’ ဆိုၿပီး လိုက္ရတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ၂ ေယာက္ လိုက္ရတယ္။ က်ေနာ္တို႔လက္ထဲမွာ တူေတြ၊ လႊေတြ၊ ဓားေတြနဲ႔။

အဲ … ဝါဒါေတြလက္ထဲမွာေတာ့ ေသနတ္ေပးမိရင္ က်ေနာ္တို႔လုလိုက္လို႔ရွိရင္ ဒုကၡပဲ။ အဲေတာ့ ဝါဒါလည္း ေသနတ္ကိုင္ခြင့္ မရွိဘူး။ သူတို႔ထံုးစံအတိုင္း ဝါဒါေတြကိုင္ေနက် တုတ္ကေလးတေခ်ာင္းပဲ ရွိတယ္။ အဲဒီ တုတ္ကေလးကေတာ့ ထည့္ေျပာမေနနဲ႔၊ က်ေနာ္တို႔ လက္ထဲမွာ ဓားေတြ ေဆာက္ေတြ အကုန္ရွိေနတယ္။ ေပါက္ျပားေတြေရာ။ ဝါဒါေတြကလည္း က်ေနာ္တို႔ကို ေၾကာက္တယ္။

အဲဒါအျပင္ သူတို႔လဲ က်ေနာ္တို႔နဲ႔အတူတူပဲ ေထာင္က်ေနတာပဲ။ အိမ္ကမိဘ သားခ်င္းနဲ႔ခြဲ၊ ဒီေရာက္လာၾကတာ။ ေနရတဲ့ ေနရာပဲမတူတာ။ စားရတာကလည္း က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ဘာမွမကြာဘူး။ အဲ … သူတို႔က စိတ္ဓာတ္လည္း က်တယ္။ စိတ္လည္း မပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ထဲက ထင္းခုတ္တယ္၊ ေတာင္ယာလုပ္တယ္ဆိုရင္ လူအုပ္နဲ႔ သြားတယ္။ ဟိုမွာ မီးေမႊးတယ္၊ ၾကံဖန္ ခ်က္ျပဳတ္စားတယ္။ ေနာက္တခါ ဟင္းရွာသြားဆို ေတာထဲကို ဝင္သြားတယ္။ လက္ထဲမွာ ဓားပါသြားတယ္။ ဝါဒါေနာက္က မလိုက္ရဲဘူး။

အဲေတာ့ ျပည္မေထာင္ေတြမွာက်ေတာ့ ေထာင္ထဲမွာ သူတို႔မသိလို႔ရွိရင္ အျပစ္က်ဴးလြန္တယ္ဆိုၿပီး ၾကံဖန္ၿပီး တိုက္ပိတ္ေနရတယ္။ ကိုကိုးကြၽန္းမွာ တိုက္ပိတ္လို႔ မရဘူး။ တိုက္ပိတ္ရင္ သူတို႔ ထမင္းခ်က္ေကြၽးရမွာ။ အဲလိုသာ ခ်က္ေကြၽးမယ္ဆိုရင္ အကုန္လံုးက တိုက္ထဲဝင္ၾကမွာ။ ဒါဆို ‘ကိုယ္ထူကိုယ္ထ’ဆိုတဲ့ ေပၚလစီတခု ဟာ အဓိပၸာယ္ မရွိေတာ့ဘူး၊ ဘာမွလုပ္လို႔ မရေတာ့ဘူး။ ဆိုေတာ့ တိုက္ပိတ္လို႔လဲမျဖစ္ဘူး။ တိုက္ပိတ္ရေအာင္ လည္း သူတို႔မွာ အင္အား မရွိဘူး။ သူတို႔အင္အားသံုးလိုက္ရင္လည္း က်ေနာ္တို႔မွာ တုတ္ေတြ ဓားေတြနဲ႔ ျပႆနာေတြ ႀကီးေတာ့မွာ။

အဲေတာ့ အခုျဖစ္လာတာက ဘာမွမၾကာဘူး က်ေနာ္တို႔ကို အလုပ္ဆိုင္းအျဖစ္ ထုတ္လိုက္တာနဲ႔တၿပိဳင္နက္ ဝါဒါေတြဟာ က်ေနာ္တို႔ကို ေၾကာက္တဲ့လူေတြ ျဖစ္သြားတယ္။ “သြားမလုပ္နဲ႔ သူတို႔က ေသမထူး ေနမထူးေတြ၊ ဘာမွေၾကာက္တဲ့လူေတြ မဟုတ္ဘူး။ ငါတို႔မွာ သားမယားေတြ ငဲ့ရဦးမွာ” အဲဒီလိုျဖစ္လာတယ္။ အဲေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေတြ အလုပ္ၾကမ္း လုပ္လာရတာလဲရွိေတာ့ ဟို… ၾကာေတာ့ ေဒါသလည္းျဖစ္၊ စိတ္ကလည္း တိုၾကတယ္။

အဲေတာ့ ထင္းလုပ္တဲ့ ထင္းတံုးေလးေတြ သယ္လာတယ္။ ထမ္းၿပီး သယ္လာတယ္။ ထမ္းၿပီးေတာ့ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲ ပို႔ရမွာ။ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲပို႔ဖို႔ဆိုရင္ ဟို … က်ေနာ္တို႔ ထင္းလုပ္တဲ့ေနရာ ဥပမာ … မီးဖိုေခ်ာင္နဲ႔နီးတဲ့ဘက္က ထင္းေတြကို သယ္လာတယ္။ အဲဒီကေန ဟိုးဖက္ တံခါးေပါက္ကို ျပန္သြား။ အဲဒီကေနဝင္ၿပီးေတာ့ ေထာင္တေလွ်ာက္လံုး ျပန္ေလွ်ာက္လာရတယ္။ ေနာက္ထပ္ မီတာႏွစ္ရာေက်ာ္ေလာက္ ထပ္ေလွ်ာက္ေနရဦး မွာ ထင္းတံုးႀကီးထမ္းၿပီးေတာ့။

အဲေတာ့ ဘယ္သူမွ မထမ္းခ်င္ေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ထင္းတံုးေတြကို၊ ထင္းတံုးေတြ ဒါမွမဟုတ္ ခြဲျခမ္းေတြကို သံဆူးႀကိဳး အျပင္ဘက္ကေန အထဲကိုေရာက္ေအာင္ ပစ္ခ်တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ေအာက္ကေန အတင္း ထိုးသြင္းတယ္။ အဲဒီေတာ့ ၾကာေတာ့ သံဆူးႀကိဳးေတြ ျပတ္ကုန္တာေပါ့။ တခါတေလက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ခဲြျခမ္းေတြကို တမင္ကို သံဆူးႀကိဳးေပၚ ပစ္ခ်တာကို သူတို႔ မျမင္ဘူး။ သံဆူးႀကိဳးေတြ ျပတ္ကုန္ေရာ၊ ျပတ္ကုန္ေတာ့ သူတို႔လည္း ျပင္မေနခ်င္ဘူး။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments: