Thursday, April 26, 2012

လယ္ယာေျမ ဥပေဒသစ္အေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း

ဒီတပတ္ မ်က္ေမွာက္ေရးရာေဆြးေႏြးခန္းမွာ ဦးေက်ာ္ဇံသာ က ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မၾကာေသးခင္က ျပဳျပင္ျပဌာန္းလိုက္တဲ့ လယ္ယာေျမဥပေဒဆိုင္ရာမ်ားကို အလုပ္သမားအခြင့္အေရးဆိုင္ရာ၊ လယ္သမားမ်ားအခြင့္အေရး အက်ဳိးေဆာင္အၾကံေပး ေရွ႕ေန ဦးဖိုးျဖဴ နဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေဖသန္းတို႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးသံုးသပ္ထားပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ က်ေနာ္ ဒီေန႔ ေဆြးေႏြးခ်င္တာကေတာ့ မၾကာေသးခင္က ျမန္မာႏိုင္ငံလႊတ္ေတာ္မွာ အတည္ျပဳခဲ့တဲ့ ေျမလြတ္ေျမလပ္ ေျမ႐ိုင္းဥပေဒနဲ႔ လယ္ယာေျမဥပေဒေတြဟာ လယ္ယာေျမကိစၥကို ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တေယာက္အေနနဲ႔ လက္ခံႏိုင္တဲ့ အဆင့္ရွိမရွိဆိုတာကို ေရွ႕ေန ဦးဖိုးျဖဴ က ေဆြးေႏြးပါ။ အက်ဥ္းေဆြးေႏြးေပးပါ။

ဦးဖိုးျဖဴ ။ ။ အဓိက ေထာက္ျပစရာ ေဆြးေႏြးစရာက လယ္ယာေျမဥပေဒေတြလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ အဓိကေဆြးေႏြးရမယ့္အေၾကာင္းအရာက ဥပေဒမဲ့။ ယခင္ ဥပေဒေဟာင္းေတြတုန္းက ျပဌာန္းခ်က္ေတြရွိေနပါလွ်က္နဲ႔ လယ္လက္လႊတ္ဆံုး႐ံႈးသြားသူေတြနဲ႔ ဘယ္လိုကာကြယ္ေပးႏိုင္မယ္ဆိုတဲ့ ဥပေဒတလံုးတပါသာမွ မပါဝင္ျခင္းပဲလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဦးေဖသန္းအေနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တဦးအေနနဲ႔ ဒီကိစၥေတြသာ လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးၾကတဲ့အခါ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတာ ရွိပါသလား။ ဘာေၾကာင့္ မပါဝင္ဘူးလဲ။ ဒီကိစၥကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းဖို႔ စဥ္းစားခဲ့ပါသလဲ။


ဦးေဖသန္း ။ ။ လယ္ယာေျမဥပေဒနဲ႔ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္တို႔ လႊတ္ေတာ္မွာ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အခ်ိန္ယူၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္းျပည့္စံုလားဆိုေတာ့ သိပ္ျပည္စံုတဲ့အခ်ိန္ေတာ့ မရခဲ့ဘူးလို႔ ေျပာရပါမယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ ဥပေဒေတြကလည္း အသစ္ျပဌာန္းတာဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ဥပေဒေတြကလည္း အသစ္ေရာက္လာတာဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဘက္မွာလည္း အားနည္းခ်က္ေတြေတာ့ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ပညာရွင္ေတြ မဟုတ္ေတာ့။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔က အခုန ဦးဖိုးျဖဴ ေျပာသလိုပဲ လယ္သမားေတြရဲ႕ လယ္ယာေျမသိမ္းပိုက္ခံရမႈကို ဒီ ဥပေဒမွာ ကာကြယ္ေပးႏိုင္တာ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေက်းရြာစီမံခန္႔ခြဲေရးအဖြဲ႔ေတြက မွန္မွန္ကန္ကန္လုပ္ႏိုင္မယ့္ စည္းကမ္းခ်က္ေတြ ပါေနပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ လယ္ေျမေတြကို မတရား သိမ္းပိုက္ႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရး မရွိေတာ့ပါဘူး။ လယ္ေျမေတြကို မွတ္ပံုတင္ၿပီးေတာ့ စနစ္တက်လုပ္မွာမိုလို႔ ပိုင္ရွင္ေတြကလည္း တိတိက်က် ျဖစ္လာမွာပါ။ တခ်ိန္ကဆိုရင္ ပိုင္ရွင္ေတြက တိတိက်က် မရွိဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ လယ္သမားေတြရဲ႕ ႐ိုးသားတဲ့အားနည္းခ်က္ေတြအေပၚမွာ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ဒါမွမဟုတ္ အာဏာပိုင္ေတြက ဝင္ၿပီးေတာ့ သိမ္းဆည္းသြားတာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒါမ်ဳိးေတြကို မကာကြယ္ေပးႏိုင္ခဲ့ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း ဒီေန႔ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံတဝွမ္းမွာ အဲဒီျပႆနာမ်ဳိး ေပၚေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာက်ေတာ့ ဒီဥပေဒက အရင္ရွိၿပီးသာ ဆံုး႐ႈံးမႈေတြကို မကာကြယ္ႏိုင္ေပမယ့္ ေနာက္အဲဒီလို မျဖစ္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ စနစ္တက် မွတ္ပံုတင္ၿပီးေတာ့ လုပ္သြားႏိုင္မယ့္ အေျခအေနရွိပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဦးဖိုးျဖဴအေနနဲ႔ အခုနေျပာတဲ့ အခ်က္ေတြကေတာ့ ဒီဥပေဒရဲ႕ အဓိကအားနည္းခ်က္အျဖစ္နဲ႔ ေထာက္ျပလိုတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ အားနည္းခ်က္အေနနဲ႔ ေနာက္ထပ္ေထာက္ျပစရာ ရွိပါေသးလား။ သို႔တည္းမဟုတ္ ဒီဥပေဒရဲ႕ ေကာင္းတဲ့အခ်က္၊ အရင္ကထက္ တုိးတက္လာတဲ့ဆိုတဲ့ဘက္က ေျပာစရာရွိပါသလား။

ဦးဖိုးျဖဴ ။ ။ ရွိတယ္ခင္ဗ်ား။ အခုန ဦးေဖသန္း ေျပာျပတဲ့အတုိင္းပဲ အခုလက္ရွိ လက္လုပ္စိုက္ပ်ဳိးခြင့္ရေနၾကတဲ့ လယ္သမားေတြအတြက္ကေတာ့ လယ္ယာေျမလုပ္ပိုင္ခြင့္ အသိအမွတ္လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ ထုတ္ေပးေတာ့မယ္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာဟာ ဒီဥပေဒရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ပါပဲ။ ဒီလို လုပ္ပိုင္ခြင့္အသိအမွတ္ျပဳ လက္မွတ္ေတြထုတ္ေပးမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတုိ႔လယ္ယာေတြကို အကာအကြယ္ေပးႏိုင္တဲ့ အေျခအေနတခုကို ေရာက္လိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္။ ဒါဟာ ေကာင္းမြန္တဲ့ထူးျခားခ်က္တခ်က္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ လယ္ယာေျမကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ လက္မွတ္ေလာက္ မေျပာနဲ႔၊ ဂရမ္ေျမ ထုတ္ေပးထားတဲ့ဟာေတြကိုေတာင္ တရားမ တရား႐ံုးေတြမွာ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနတာ ေျဗာင္းဆန္ေနတာပဲ။ ဒီေတာ့ လယ္ယာေျမလုပ္ပိုင္ခြင့္ အသိအမွတ္ျပဳလက္မွတ္ ထုတ္ေပးထား႐ံုေလာက္နဲ႔ေတာ့ အခုနကေျပာတဲ့ ေက်းရြာ၊ လယ္ယာေျမ စီမံခန္႔ခြဲမႈအဖြဲ႔ေတြက ဆံုးျဖတ္ေပးႏိုင္မယ္။ တိတိက်က် မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မတ္မတ္ လုပ္ေပးႏိုင္မယ္ဆိုတာ လံုးဝ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုရင္ အဲဒီလို ခန္႔ခြဲမယ့္ အဖြဲ႔ေတြကိုယ္တိုင္ကိုယ္က ဥပေဒေရးရာ အလြတ္ကၽြမ္းက်င္သူေတြ မဟုတ္ၾကဘူး။ တရားစီရင္ေရးအသြင္ေဆာင္လုပ္ငန္းကို စီမံခန္႔ခြဲေရးက စီမံေဆာင္ရြက္ေနရၿပီးေတာ့ အဲဒီ ဝန္ႀကီးဌာနလက္ေအာက္ကပဲ ျဖစ္ေနျခင္း။ တနည္းအားျဖင့္ လြတ္လပ္တဲ့ စီမံခန္႔ခြဲသူေတြ၊ လြတ္လပ္တဲ့ ဥပေဒကၽြမ္းက်င္သူေတြ မပါဝင္ျခင္းေၾကာင့္ စီမံခန္႔ခြဲေရးလက္ေအာက္က တရားစီရင္ေရးတာဝန္ထမ္းရြက္ရတဲ့အဖြဲ႔ေတြဟာ ဝန္ႀကီးဌာန စီမံခန္႔ခြဲေရးဌာနဘက္ကိုပဲ ဘက္လိုက္တဲ့ကိစၥေတြ ျဖစ္ေပၚလာအံုးမယ္ဆိုတာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ေတာင္သူလယ္သမား တရားစီရင္ေရးအတြက္ ခိုင္မာတဲ့မူမရွိတာ ဒီဥပေဒရဲ႕ အဓိက အားနည္းခ်က္လို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ ဦးဖိုးျဖဴ ဒါေပမယ့္ ဒီမွာ separation of power အဓိက အာဏာ (၃) ရပ္ျဖစ္တဲ့ စီမံခန္႔ခြဲေရး၊ တရားစီရင္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာဟာ ဘယ္ေလာက္ separate ျဖစ္လဲ၊ ဘယ္ေလာက္ independence ျဖစ္လဲ။ ဘယ္ေလာက္ တခုနဲ႔တခု သီးျခားကင္းလြတ္စြာ ရပ္တည္ႏိုင္သလဲဆိုတဲ့ ျပႆနာကေတာ့ ပိုၿပီးႀကီးက်ယ္တဲ့ ျပႆနာလို႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဟာကေတာ့ ဒီဥပေဒ မကဘူး တျခားကိစၥေတြမွာလည္း အမ်ားႀကီးရွိအံုးမယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒါကိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေနာက္ပိုင္းမွာ အက်ယ္ေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့။ အခုေလာေလာဆယ္ က်ေနာ္ ဦးေဖသန္းကို ေျပာခ်င္တာက ဒီလို ဥပေဒေတြ ျပဌာန္းတဲ့အခါ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြကေတာ့ အေၾကာင္းအရာအားလံုးကို ဘယ္သိပါ့မလဲ။ ဒီမွာကေတာ့ public briefing ေတြလုပ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ လူထုကိုခ်ျပတယ္။ ဒီဥပေဒကို က်ေနာ္တို႔ လႊတ္ေတာ္က တင္သြင္းထားပါတယ္။ အတည္ျပဳဖို႔ အစီအစဥ္ရွိတယ္။ ကၽြမ္းက်င္သူေတြ လာၿပီးေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္ဆိုၿပီး သူတုိ႔က ႀကိဳတင္ၿပီး ဥပေဒၾကမ္းကို ေဖာ္ထုတ္တယ္ လူေတြက ေဆြးေႏြးတယ္။ ကၽြမ္းက်င္သူေတြ ဥပမာ ဦးဖိုးျဖဴ က လႊတ္ေတာ္အမတ္ မဟုတ္ေပမယ့္ ဒီကိစၥကို လယ္ယာေျမအေရး ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ သူတို႔လိုလူမ်ဳိး ေဆြးေႏြးပိုင္ခြင့္ ရွိတယ္။ အဲဒီလို အခြင့္အေရးမ်ဳိး ဗမာျပည္မွာ ေပးတာရွိပါသလား။

ဦးေဖသန္း ။ ။ ဒီ ေျမ႐ိုင္းေျမလြတ္ ဥပေဒ၊ လယ္ယာေျမဥပေဒ အဲဒီလို ေခၚယူၿပီးေတာ့ တိုင္ပင္တာတုိ႔၊ ေဆြးေႏြးတာတုိ႔ေတာ့ ျပင္ပမွာေတာ့ ရွိရင္ရွိမွာေပါ့။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာေတာ့ အဲဒီဟာမ်ဳိးေတြ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း အားနည္းတဲ့ဥပေဒတရပ္ ျဖစ္ေကာင္းလည္းျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ဥပေဒတခုဆိုတာက အျမဲတမ္းျဖစ္ေနရမယ္။ ဒီအတိုင္းပဲ တသက္လံုးသြားေနရမယ္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔က ဒီဥပေဒေတြမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်ဳိးဆက္ေတြကို ျပည္သူရဲ႕အသံကို နားေထာင္ၿပီးေတာ့ အျမဲတမ္းေစာင့္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္မွာျပန္ၿပီးေတာ့ ဒီဥပေဒကို ျပဳျပင္ဖုိ႔ျပန္တင္ႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးရွိပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ စနစ္တခုအေျပာင္းအလဲမွာ ကာလအပိုင္းအျခားျဖစ္လည္း တိုေတာင္းတဲ့ကာလမွာ က်ေနာ္တို႔က အၿပီးသတ္ျဖစ္ခ်င္တယ္။ ဘာမွအစြန္းမထြက္ခ်င္ဘူးဆိုတဲ့ အဲဒီလို အေျခအေနမ်ဳိးေတာ့ မွန္းဆလို႔ မရေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေအာက္ေျခမွာရွိတဲ့ မူလ လယ္ယာေျမစီမံခန္႔ခြဲေရး အဖြဲ႔ေတြကေတာ့ ဦးပုိးျဖဴ ေျပာသလိုပါပဲ ဥပေဒ နားမလည္းတာေတာ့ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ ႐ိုး႐ိုးေတြးၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဒီေျမဟာ ဘယ္သူ႔ေျမလဲဆိုတာေတာ့ ေဒသခံေတြက သိၾကပါတယ္။ ဥပမာ က်ေနာ္တို႔ ေျမပံုၿမိဳ႕နယ္မွာဆိုရင္ တပ္ကသိမ္းတဲ့ ေျမေတြရွိတယ္၊ လုပ္ငန္းရွင္ေတြကသိမ္းတဲ့ ေျမေတြရွိတယ္။ သူတို႔သိမ္းတာက ေတာင္သူလယ္သမားေတြရဲ႕ ဂရမ္မရွိတဲ့၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္မရွိတဲ့၊ စနစ္တက် မွတ္ပံုတင္မထားျခင္းရွိတဲ့ေျမေတြကို သူတုိ႔က အေရာင္ဆိုးလိုက္တာ။ ေျမပံုေပၚၾကည့္ၿပီး ဌာနဆိုင္ရာေတြနဲ႔ေပါင္းၿပီးေတာ့ အေရာင္ဆိုးလိုက္တာ။ ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္း ေတြးၾကည့္ရင္၊ အမွန္တရားကို စီစစ္ေတြးၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဒီ ေဒသခံအားလံုး၊ ေက်းရြာဥကၠ႒ အပါအဝင္ ဆရာေတာ္ကအဆံုး ဒီေျမေတြဟာ ဒီလူေတြပဲ ဓားမဦးခ် လုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ တာေဘာင္တာ႐ိုးေတြကို ဖို႔တယ္။ ငုတ္ထြင္တယ္၊ ရွင္းလင္းတယ္။ အဲဒီလို ရွင္းလင္းၿပီးလုပ္ကိုင္စားေသာက္ခဲ့တယ္ဆိုတာကို ေဒသခံေတြအကုန္လံုး သိၾကပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီလို ေဒသခံေတြက ဆံုးျဖတ္တဲ့အထဲမွာလည္း ဥပေဒကို နားမလည္းေပမယ့္ ဒါဟာ ဘယ္သူ႔ဥစၥာ၊ ဘယ္သူပိုင္ရွင္အရင္းအမွန္ဆိုတာကို သူတုိ႔ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ယူဆပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဦးေဖသန္း ကို ထပ္ေမးခ်င္တာက ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္၊ ေျမ႐ိုင္း ဥပေဒနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အရင္တခါတုန္းက ၾကားဖူးပါတယ္။ ဦးေဖသန္း က က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ ေဆြးေႏြးဘူးပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေမြးျမဴေရးလုပ္ခြင့္ရတဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြက ငါးကန္၊ ပုဇြန္းကန္ေတြ လုပ္လိုက္တာ၊ လူေနတဲ့ ရပ္ကြက္၊ ရြာထဲကိုပဲ ေရနစ္သြားတယ္။ ဒါကို ဘာမွအကာအကြယ္ မေပးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ ဥပေဒမွာေတာ့ လူေနတဲ့ ေက်းရြာေတြကိုေတာ့ အကာအကြယ္ေပးဖုိ႔အတြက္ ေတာင္းဆိုရမယ္၊ ဘာညာေျပာခဲ့တာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီ အခ်က္အလက္ေတြ အခု ျပဌာန္းတဲ့ ဥပေဒမွာ ပါလာပါသလား။

ဦးေဖသန္း ။ ။ အဲဒါကေတာ့ လယ္ေျမကို တျခားနည္းျဖင့္ အသံုးမခ်ဆိုတဲ့ ဥပေဒအပိုဒ္ေတြေတာ့ ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၿပီးခဲ့တဲ့ ကာလေတြမွာေတာ့ ဒါမ်ဳိးေတြက အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဥပေဒတျခား လုပ္တာတျခားေပါ့။ ေဒသဆုိင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြနဲ႔ ဌာနဆိုင္ရာေတြ လုပ္ၾကတဲ့အပိုင္းေတာ့ ရွိတာေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္အခါမ်ဳိးမွာေတာ့ ကူမယ့္လူလည္းမရွိ ကယ္မယ့္လူလည္းမရွိဆိုေတာ့ ဒီျပႆနာေတြ အမ်ားႀကီး႐ႈပ္ေထြးေနခဲ့ပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ဒါေတြကို အနီးကပ္ေစာင့္ၾကည့္ပါတယ္။ လိုအပ္ရင္ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနတို႔၊ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒တို႔ဆီ တင္ျပႏိုင္တဲ့အတြက္ အဲဒီကိစၥေတြ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေလ်ာ့နည္းလာတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေက်းရြာဘံုပိုင္ေျမေတြ၊ ဓားမဦးခ် လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနတဲ့ ဥယ်ာဥ္ျခံေျမေတြကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ အေထာက္အထားရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ ဒါေတြဟာ ပိုင္ရွင္ေတြရဲ႕ သေဘာဆႏၵအရပဲ ျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ဥပေဒတခုကို က်ေနာ္တို႔ ျပဌာန္းႏိုင္တဲ့အတြက္ ဒီလႊတ္ေတာ္ႀကီးမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အားနည္းခ်က္ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိရင္ ရွိမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီကိစၥေတြကို က်ေနာ္တုိ႔ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ျပဳျပင္သြားလို႔ ရႏိုင္တယ္။ မျပည့္စံုတဲ့ဟာကိုလည္း ျပည့္စံုေအာင္ ျဖည့္သြားရင္ ရႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အေကာင္းျမင္ဘက္ကေန ၾကည့္ပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ေလာေလာဆယ္မွာ ဒီ ဥပေဒေတြ ျပဌာန္းၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ အဆိုးဆံုးျဖစ္လာတဲ့ ဥပေဒကို လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္လားေတာ့ က်ေနာ္ မသိေသးဘူး။ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၿပီလား။ ဒါျဖင့္ရင္လည္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ၿပီေပမယ့္ ေလာေလာဆယ္မွာ အဆုိးဝါးဆံုးျဖစ္ေနတဲ့ အခက္အခဲဆံုး ျပႆနာကဘာလဲဆိုတာကို ဦးဖိုးျဖဴ ေဆြးေႏြးပါ။

ဦးဖိုးျဖဴ ။ ။ ဒီ ဥပေဒက အေကာင္အထည္ မေဖာ္ေသးဘူး။ အာဏာတည္တဲ့ရက္ကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ က မေၾကညာေသးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မုိလို႔ အာဏာသက္ဝင္ျခင္း မရိွေသးပါဘူး။ သို႔ေသာ္ ဒီ ဥပေဒအတိုင္းသာ ေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုရင္ တရားဝင္ လက္လႊတ္ရွိတဲ့လယ္ေတြကို လယ္ယာေျမ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးမယ္လို႔ဆိုတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တရားဝင္လက္လုပ္ဆိုတဲ့သေဘာသည္ တရားဝင္လက္ေရာက္ဆိုတဲ့ သေဘာကို ဆက္လက္ၿပီး အနက္အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုထားတာ၊ ျပဌာန္းထားတာ လံုးဝ မရွိဘူး။ အဲဒါထက္ အဆိုးဝါးဆံုးက ဒီ ဥပေဒ အာဏာသက္ဝင္ျခင္း မတိုင္ခင္တုန္းက အျငင္းပြားေနတဲ့ ျပႆနာရပ္ေတြကို ဘယ္ဥပေဒေတြနဲ႔ ဘယ္ဥပေဒစံေတြနဲ႔ ေျဖရွင္းမယ္ဆိုတဲ့ ျပဌာန္းခ်က္မ်ဳိး လံုးဝ ပါဝင္လာျခင္း မရွိဘူး။ အဲဒါဟာ ေတာင္သူလယ္သမားေတြအတြက္ အႀကီးအက်ယ္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့တဲ့ကိစၥရပ္တရပ္လို႔ က်ေနာ္ ျမင္ပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမယ္ဆိုတာ ေမွ်ာ္လင့္ေကာင္းတဲ့ အရာတခုပါ။ ဒါေပမယ့္လို႔ တျဖည္းျဖည္းေျပာင္းလဲေနတဲ့ ကာလထဲမွာပဲ ဘဝေတြပ်က္ေနတဲ့ မိသားစုေတြရဲ႕ကိစၥေတြကို စဥ္းစားသင့္တယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဦးေဖသန္းအေနနဲ႔ ေနာက္ဆံုး ဘာျပန္ေျပာခ်င္ပါသလဲ။ ဦးဖုိးျဖဴ ေထာက္ျပသြားတဲ့အခ်က္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့။

ဦးေဖသန္း ။ ။ အရင္တုန္းက သမုိင္းဇာတ္ေၾကာင္းေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးေပါ့။ တႏိုင္ငံလံုး ဥပေဒေရးရာမွာေရာ၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္မွာေရာ၊ လက္သင့္ရာ စားေတာ္ေခၚခဲ့တဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ႏိုင္ငံလည္း ဒီလိုပ်က္စီးသြားခဲ့ရတယ္။ အဲဒီလို မတရားမႈေတြေတာ့ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့တာေပ့ါ။ ဒီကိစၥဟာ ဥပေဒတခု ျပဌာန္းတဲ့အခါမွာ တခ်ဳိ႕တဝက္ေတာ့ သက္သာသြားမွာကို က်ေနာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း က်ေနာ္တုိ႔ အဲဒီကိစၥကို ဥပေဒ စိုးမိုးမႈရယ္၊ ဥပေဒမွာ လက္ရွိျပဌာန္းထားတဲ့ လယ္ယာေျမဥပေဒ၊ ေျမလြတ္ေျမ႐ိုင္း ဥပေဒေတြမွာ တိက်တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ၊ အေထာက္အထားေတြ အဲဒါမ်ဳိးေတြ ပါဝင္လာႏိုင္ဖို႔လည္း တျဖည္းျဖည္း လုပ္သြားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ့္ေဒသမွာရွိတဲ့ မတရားမႈေတြကို သက္ဆိုင္ရာကို တင္ျပပါတယ္။ အခုလည္း လႊတ္ေတာ္ထဲမွာဆိုရင္ တရားသူႀကီးေတြ အာဂတိလုိက္စားတာေတြကို က်ေနာ္တုိ႔ ေဆြးေႏြးေနၾကတယ္။ တရားဥပေဒ စိုးမုိးေရးအပိုင္း။ အဲဒီလိုမ်ဳိးပဲ ဒီ ေျမ႐ိုင္းေျမလြတ္ ဥပေဒ၊ လယ္ယာေျမဥပေဒေတြမွာ မတရား အရင္က သိမ္းခံထားရတဲ့ လယ္ေျမေတြကိုလည္း တင္ျပေနပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ခံယူထားတာကေတာ့ ဒါေတြကို ရေအာင္ လုပ္ရမယ္။ မရလုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ ေရွ ႔ဆက္ၿပီး လုပ္သြားရမယ့္အပိုင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႀကီး ေျပာသလို သတိၱရွိရွိနဲ႔ လုပ္ေဆာင္သြားႏုိင္ရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျပႆနာေတြတျဖည္းျဖည္း ေျပလည္သြားပါလိမ့္မယ္။ သိပ္ၿပီးေတာ့ အခ်ိန္လည္းေစာင့္စရာမလိုေတာ့ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။

ဗြီအိုေအ (ျမန္မာပိုင္း) အစီအစဥ္မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။ 


No comments: