Monday, February 27, 2012

သက္သတ္လြတ္စားတဲ့က်ား ရွိသလား (လူထုစိန္ဝင္း)

“ေမတၱာတရားကို ယံုတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ားက သက္သတ္လြတ္စားတယ္ဆိုတာေတာ့ မယံုပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ က်ားေရွ႕မွာ ဒူးတုပ္ထိုင္ၿပီး ေမတၱာပို႔တာမ်ဳိးေတာ့ မလုပ္ႏုိင္ပါဘူး။ ပုထုစဥ္ဆိုေတာ့ ပုထုစဥ္လိုပဲ စဥ္းစားၿပီး ပုထုစဥ္လိုပဲ တု႔ံျပန္ရမွာပဲ။ ကိုယ္ကေတာ့ သက္သက္မဲ့ က်ားနားရြက္သြားၿပီး တံေတြး မဆြတ္ပါဘူး။ သူ႔စည္း ကိုယ့္စည္းဆိုတာ နားလည္ပါတယ္။ က်ားက က်ားေနရာေန၊ လူက လူ႔ေနရာေနရင္ ၿပီးတာပဲ။ က်ားက လူသားစားခ်င္လို႔ စည္းေဖာက္ၿပီး လူ႔ရပ္လူ႔ရြာထဲ က်ဴးေက်ာ္ဝင္ေရာက္လာရင္ေတာ့ …”

ဒီႏွစ္ မရမ္းသီးေပၚတာ ေနာက္က်တယ္။ ဇန္နဝါရီ တစ္ဝက္က်ဳိးမွ စေပၚတယ္။ ခါတိုင္းႏွစ္ေတြဆို ဒီဇင္ဘာ မကုန္ခင္စေပၚတာ။ စေပၚတဲ့ေန႔မွာ ေစ်းကတစ္ဆယ္သား ၂၅၀၀ တဲ့။ မႏွစ္ကထက္ ၅၀၀ ပိုမ်ားတယ္။ တရရနဲ႔ တစ္ေမးတည္းေမးေနတာေၾကာင့္ စေတြ႔တဲ့ေန႔မွာပဲ ကေလးေတြဝယ္လာၾကတယ္။ ေစ်းထဲမွာ ရွိေသးသလားေမးေတာ့ ရွိေတာ့ ရွိေသးတယ္။ သိပ္မ်ားမ်ားေတာ့ မဟုတ္ဘူးတဲ့။

ေပၚဦးေပၚဖ်ား

အဲဒါေၾကာင့္ ေျပးစမ္းပါဦးဟဲ့ ဆိုၿပီး ခ်က္ခ်င္းသြားဝယ္ခိုင္းရတယ္။ ရခဲ့လို႔ ေတာ္ပါေသးတယ္။ ဒါေတာင္ ငါးဆယ္သားရဖို႔ သံုးဆိုင္ခြဲဝယ္ခဲ့ရတာတဲ့။ ေပၚဦးေပၚဖ်ားဆိုေတာ့ ရွားတယ္ေလ။ ေပၚဦးေပၚဖ်ားဆိုတာက အိမ္နားက ဘိုကေလးေစ်းနဲ႔ ၃၈ လမ္းေစ်း တစ္ခုခုမွာ စေရာင္းတဲ့ေန႔ကို ေျပာတာပါ။ တျခားေနရာမ်ားေတာ့ မသိႏိုင္ပါဘူး။ မရမ္းသီးပဲ ေပၚေပၚ၊ သရက္ကင္းေလးေတြပဲ စေတြ႔ေတြ႔၊ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား မႏၱေလးက ေဒၚေဒၚ လူထုေဒၚအမာဆီ ပို႔ျမဲျဖစ္ေလေတာ့ ဒီဝတၱရားကို မပ်က္ကြက္ခ်င္ဘူး။ ေဒၚေဒၚရွိစဥ္က မႏၱေလးမွာ တမာရြက္ပဲေပၚေပၚ၊ ပုရစ္ပဲေပၚေပၚ ေပၚဦးေပၚဖ်ား ေဒၚေဒၚက ႏွစ္တိုင္း မပ်က္မကြက္ ပို႔ခိုင္းတတ္တာ ျဖစ္တယ္။ ေအာင္ဒင္သရက္သီးဆိုလည္း ႏွစ္စဥ္ပ်က္တယ္ မရွိရပါဘူး။ ေဒၚေဒၚ မရွိေတာ့လည္း သမီးေတြက ဝတၱရား မပ်က္ရွာၾကဘူး။ သမီးႀကီးက ပို႔လိုက္၊ သမီးငယ္ ႏွစ္ေယာက္က ပို႔လိုက္နဲ႔ တစ္လ ႏွစ္ႀကိမ္ေလာက္ကေတာ့ အနည္းဆံုး ေအာင္ဆန္းကြင္းကားဂိတ္ကို သြားယူေနရတာ။ ကိုယ့္ဘက္ကေတာ့ သရက္ကင္းေလး၊ မရမ္းသီးေလး ေပၚဦးေပၚဖ်ား တစ္ႏွစ္တစ္ခါေလာက္ ပို႔ရတာ။ မႏၱေလးက ေတာ္ေတာ္ေလး ေနာက္က်မွ ေပၚတာေလ။

တံု႔လွယ္ေမတၱာ

ဒီၾကားထဲ လူၾကံဳေကာင္းလို႔ ထည့္ေပးလိုက္တာမ်ဳိးေတြကလည္း ျပတ္တယ္မရွိဘူး။ ႏွမေတြဆီပို႔ရင္းနဲ႔ တစ္လက္စတည္း ယုန္သားကင္ပို႔ေပးတဲ့ မိတ္ေဆြအတြက္ပါ ထည့္ေပးလိုက္ရေသးတယ္။ တံု႔လွယ္ေမတၱာဆိုတဲ့ သေဘာရွိတယ္ မဟုတ္လား။ ျမန္မာပီပီ ေမတၱာတန္ခိုးေတာ့ ေကာင္းေကာင္း ယံုတယ္။ ကိုယ္က သူတစ္ပါးအေပၚ စစ္မွန္တဲ့ ေမတၱာထားရင္ ကိုယ့္အေပၚ စစ္မွန္တဲ့ေမတၱာထားသူေတြလည္း ရွိလာျမဲၿဖစ္တယ္။ အခု ဒီစာေရးရင္းေတာင္ မႏၱေလး VEC ေက်ာင္းက ဆရာမႀကီး ေဒၚဝင္းဝင္းေမပို႔လိုက္တဲ့ ငခ်ိတ္ထမနဲစားရင္း ေကာ္ဖီေသာက္ေနတာ။ အဲဒီ ဆရာမႀကီးကလည္း လူၾကံဳရွိတုိင္း စားေသာက္ဖြယ္ရာေလးေတြပို႔ေနက်။ သူတို႔တင္မကပါဘူး။ တစ္ခါမွ မျမင္ဘူး မေတြ႔ဘူးတဲ့ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားဆီကလည္း သူတို႔ေဒသထြက္ စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္ေတြ မၾကာခဏ ေရာက္လာတတ္ပါတယ္။ အညာေဒသ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းက ေရာက္လာလိုက္၊ မေကြးက ေရာက္လာလိုက္၊ ရွမ္းျပည္ေတာင္ႀကီးက ေရာက္လာလိုက္၊ ျပင္ဦးလြင္နဲ႔သီေပါ၊ ေက်ာက္မဲကေရာက္လာလိုက္နဲ႔ သိပ္မျပတ္လွပါဘူး။

ေမတၱာေတြ အနႏၱေၾကာင့္

“ေမတၱာကို ကိုက္စားလို႔မရဘူး။ ပိုက္ဆံရွိမွ ဝမ္းဝတာ” လို႔ တခ်ဳိ႕ေျပာတတ္ၾကတယ္။ ပိုက္ဆံရွိလို႔ ဗိုက္ဝေပမယ့္ အသက္ရွည္ေအာင္ေတာ့ လုပ္မေပးႏိုင္ဘူး။ ေမတၱာနဲ႔ထမင္းမဝေပမယ့္ အသက္ရွည္ၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ေတာ့ တတ္ႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္တယ္။ ကိုယ္ေတြ႔ပါ။ ကိုယ္တိုင္က သံုးႀကိမ္သံုးခါ ေသရြာျပန္ပါ။ အပယ္ကျဖစ္တာေတြကေတာ့ မေရတြက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး ေျပာရမွာပါ။ တစ္သက္လံုး သတင္းစာ အလုပ္ထဲ စြဲျမဲေနတာေၾကာင့္ ဘာရာထူးအာဏာမ်ဳိးမွလည္း မရွိခဲ့ဖူးပါဘူး။ လူတိုင္းေသမယ္လို႔ ထင္ခဲ့ၾကတဲ့ အႀကိမ္ေတြလည္း မနည္းပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေအာက္ဆီဂ်င္ပိုက္တန္းလန္းနဲ႔ တစ္ေန႔ ေဆးအမ်ဳိးေပါင္း ၁၇ မ်ဳိးေသာက္ၿပီးေနလာခဲ့တာ အခုအသက္ ၇၀ ထဲေရာက္ပါၿပီ။ မွန္တာေျပာရရင္ ေဆးေတြေၾကာင့္ အသက္ရွင္ေနတာလို႔ ကိုယ့္ဘာကိုယ္ေတာ့ မထင္ဘူး။ ေမတၱာ၊ ေမတၱာေတြ အနႏၱေၾကာင့္ ခုထိေအာင္ အသက္ရွည္ေနတာလို႔ ထင္ပါတယ္။

ကဲ ဘာလိုေသးလဲ

ၾကည့္ေလ။ အထူးကုသမားေတာ္ ဆရာဝန္မေလးက ပင္ပန္းမွာစိုးလို႔ဆိုၿပီး သူအနားယူတဲ့ တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း အိမ္အေရာက္လာၿပီး ၾကည့္ေပးတာ။ ခြဲဖို႔စိတ္ဖို႔ ကိစၥေပၚလာေတာ့လည္း ခြဲစိတ္ဆရာဝန္ႀကီးက တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွမယူဘဲ ေမတၱာနဲ႔ ခြဲကုေပးတာ။ ေသြးစစ္၊ သလိပ္စစ္ စတဲ့ စစ္ေဆးမႈေတြလုပ္ဖို႔လိုေတာ့လည္း စာေရးဆရာ ေမာင္ညိဳျပာက လူလႊတ္ယူခိုင္းၿပီး အားလံုးလုပ္ကိုင္ၿပီးမွ အိမ္တိုင္ရာေရာက္ လာပို႔ေသးတယ္။ ဓာတ္မွန္႐ိုက္ဖို႔လိုေတာ့လည္း ဖုန္းဆက္လိုက္တာနဲ႔ အိမ္အေရာက္လာ႐ိုက္ေပးသူက အသင့္၊ ဒီၾကားထဲ ဆင္းရဲသားမ်ားရဲ႕ မိတ္ေဆြ၊ စာေရးဆရာမ်ားရဲ႕ ဇီဝက ဆရာေလး တင္စံဦးကလည္း ျပတ္တယ္လို႔မရွိ။ ကဲ ဘာလိုေသးလဲ။ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္က စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားကလည္း ဖုန္းနဲ႔တစ္မ်ဳိး၊ စာနဲ႔တစ္ဖံု ေမတၱာ ေစတနာေတြ အလွ်ံပယ္ပို႔ေပးေနၾကတာ ၾကည္ႏူးပီတိျဖစ္စရာေတြခ်ည္းပါပဲ။

ေရႊနဲ႔စက္ဝယ္လို႔ မရဘူး

ဒီလိုၾကည္ႏူးပီတိမ်ဳိးေတြကို ပိုက္ဆံနဲ႔ ဝယ္လို႔ရႏိုင္သလား။ ရာထူးအာဏာအရွိန္အဝါနဲ႔ ဖန္တီးယူလို႔ ရႏိုင္သလား။ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးေခတ္မွာ ဘာမဆို ပိုက္ဆံနဲ႔ ဝယ္လို႔ရႏိုင္ေပမယ့္ ေမတၱာေစတနာကိုေတာ့ ေရႊနဲ႔စက္ဝယ္လို႔လည္း မရပါဘူး။ အတင္းအဓမၼေပးခုိင္းလို႔လည္း မရပါဘူး။ ေမတၱာကို ေမတၱာနဲ႔သာ ဖလွယ္လို႔ရပါတယ္။ ေစတနာကို ေစတနာနဲ႔သာ တံု႔ျပန္႐ိုးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိေျပာလို႔ ေမတၱာဝါဒီႀကီး၊ သူေတာ္စင္ႀကီးလို႔ေတာ့ မထင္ပါနဲ႔။ ေမတၱာရဲ႕ တန္ခိုးစြမ္းအားကို ယံုၾကည္ေပမယ့္ လူ႔ေလာကမွာ ေမတၱာဆိုတာ ဘာမွန္းမသိ၊ ေစတနာဆိုတာ နားမလည္၊ က႐ုဏာဆိုတာ မၾကားဖူးတဲ့ ေမတၱာနဲ႔ မထိုက္တန္သူမ်ဳိးေတြလည္းရွိတယ္ဆိုတာ ယံုၾကည္လက္ခံထားသူ ျဖစ္ပါတယ္။

ေၾကာက္ရမ္း ရွက္ရမ္း

စာသင္ေက်ာင္းေတြေပၚ ဗံုးမၾကဲဖို႔ အီရတ္နဲ႔ အာဖဂန္နစတန္က မိခင္ေတြက အသနားခံ ေတာင္းပန္ေနၾကေပမယ့္ အခ်ည္းႏွီးပဲ မဟုတ္လား။ မူလတန္း ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားငယ္ေလးေတြ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ေသဆံုးေနၾကဆဲပါပဲ။ လူမပါတဲ့ ေလယာဥ္ေတြနဲ႔ေတာ့ ေၾကာက္ရမ္းရွက္ရမ္း ရမ္းၿပီး ဗံုးမၾကဲပါနဲ႔လို႔ မဟာမိတ္ အာဖဂန္သမၼတကိုယ္တိုင္က ေတာင္းပန္ေပမယ့္လည္း ဂ႐ုမစိုက္ပါဘူး။ “မေကာင္းသူထိပ္ ေကာင္းသူထိပ္” ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ေတြေပၚကေနၿပီး ဗံုးေတြ ဒလၾကမ္းၾကဲခ်ေနၾကဆဲပါပဲ။ ေသနတ္ေျပာင္းဝကထြက္တဲ့ ဘာသာစကားကလြဲၿပီး ဘယ္လိုဘာသာစကားမ်ဳိးကိုမွ နားမလည္တဲ့ အဲဒီလို အ႐ိုင္းအစိုင္း ေကာင္းဘြိဳင္ လူစားမ်ဳိးကိုေတာ့ သြားၿပီး ေမတၱာပို႔ေနလို႔ မရပါဘူး။ ေလာကမွာ သက္သတ္လြတ္စားတဲ့ က်ားမရွိပါဘူး။ အလားတူပါပဲ လူႀကီးလူေကာင္းစကား နားလည္တဲ့ ေကာင္းဘိြဳင္ေသနတ္သမားမ်ဳိး ဘယ္တုန္းကမွ မရွိပါဘူး။ ေနာင္လည္း ဘယ္ေတာ့မွ ရွိလာမွာမဟုတ္ပါဘူး။

သူ႔ေနရာသူေန၊ ကိုယ့္ေနရာကိုယ္ေန

ေမတၱာတရားကို ယံုတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ားက သက္သတ္လြတ္စားတယ္ဆိုတာေတာ့ မယံုပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ က်ားေရွ႕မွာ ဒူးတုပ္ထိုင္ၿပီး ေမတၱာပို႔တာမ်ဳိးေတာ့ မလုပ္ႏုိင္ပါဘူး။ ပုထုစဥ္ဆိုေတာ့ ပုထုစဥ္လိုပဲ စဥ္းစားၿပီး ပုထုစဥ္လိုပဲ တု႔ံျပန္ရမွာပဲ။ ကိုယ္ကေတာ့ သက္သက္မဲ့ က်ားနားရြက္သြားၿပီး တံေတြး မဆြတ္ပါဘူး။ သူ႔စည္း ကိုယ့္စည္းဆိုတာ နားလည္ပါတယ္။ က်ားက က်ားေနရာေန၊ လူက လူ႔ေနရာေနရင္ ၿပီးတာပဲ။ က်ားက လူသားစားခ်င္လို႔ စည္းေဖာက္ၿပီး လူ႔ရပ္လူ႔ရြာထဲ က်ဴးေက်ာ္ဝင္ေရာက္လာရင္ေတာ့ ဘယ္သည္းခံႏိုင္မွာလဲ။ ဓားဆြဲတန္ဆြဲ၊ တုတ္ဆြဲတန္ဆြဲ လုပ္သင့္တာေတာ့ လုပ္ရမွာပဲ။ သက္သတ္လြတ္စားတဲ့ က်ားရွိပါတယ္လို႔ေတာ့ မေျပာနဲ႔၊ ဘယ္ေတာ့မွ ယံုမွာမဟုတ္ဘူး။ ေမတၱာတရားကုိေတာ့ ယံုတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ားကိုေတာ့ မယံုဘူး။

၂၈. ၀၂. ၂၀၁၂ ထုတ္ News Watch Journal မွာပါတဲ့ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါတယ္။


 

No comments: