Sunday, February 19, 2012

သံုးဖန္လွ ေတာင္သမန္ရဟတ္ ဘယ္သူေတြ ရပ္ပစ္သလဲ (လူထုစိန္ဝင္း)

“ဝါးဘေလာက္ေသာက္တို႔ ပန္းလိႈင္တို႔လို မကယ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အင္းေလးကန္ႀကီးလည္း ကယ္လို႔ရပါဦးေတာ့မလား။ ဧရာဝတီတို႔၊ ခ်င္းတြင္းတို႔ေတာင္ အႏၲရာယ္ရွိေနၿပီဆိုေတာ့ အင္းေလးအတြက္ ရင္ေလးေနမိတယ္။ စီးပြားေရးနယ္ပယ္ ခ်ဲ႕ထြင္မႈေတြနဲ႔ ၿမိဳ႕ျပျဖစ္ထြန္းမႈေတြေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ေနလူတန္းစားေတြအတြက္ ေလ႐ႈဖို႔ေတာင္ အခက္အခဲ ရွိလာတယ္။ ၿမိဳ႕ထဲမွာက ဓာတ္ဆီနံ႔၊ ဒီဇယ္နံ႔ေတြ အေညႇာ္ေပါင္းစံု အနံ႔ေတြနဲ႔ ေလေကာင္းေလသန္႔ မ႐ႈရဘူး။ ညစ္ညမ္းတဲ့ပတ္ဝန္းက်င္မွာ မိုးလင္းကမိုးခ်ဳပ္ တကုပ္ကုပ္နဲ႔ ကုန္း႐ုန္းၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကရေလေတာ့ …”

ႏိုင္ငံျခားသားဧည့္သည္တစ္ေယာက္ သူ႔ကိုယ္သူမိတ္ဆက္ၿပီး ေရာက္လာပါတယ္။ သူက စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ပါ။ အဂၤလိပ္စာေရးဆရာႀကီး ေဂ်ာ့ေအာ္ဝဲလ္အေၾကာင္း စာတစ္အုပ္ေရးဖို႔ ေရာက္လာတာလို႔ သိရတယ္။

ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားရဲ႕ အျပံဳး

အေတာ္ၾကာေအာင္ေနၿပီး သူသိခ်င္တာေတြ ေမး၊ ဓာတ္ပံုေတြ႐ိုက္ လုပ္ပါတယ္။ သူက ညေနကားနဲ႔ မႏၲေလးသြားမွာပါ။ ၿပီးရင္ ေဂ်ာ့ေအာ္ဝဲလ္ေရာက္ခဲ့တဲ့ ကသာဘက္ထိသြားမယ္လို႔ ေျပာသြားတယ္။ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ၾကာေတာ့ သူျပန္လာၿပီး နက္ျဖန္ျပန္ေတာ့မယ္လို႔ ႏႈတ္ဆက္တယ္။ ကသာထိေရာက္ေအာင္ သေဘၤာစီးသြားခဲ့ရတဲ့ခရီးစဥ္ကို ေတာ္ေတာ္ ေက်နပ္ေနပံုရတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္က သိပ္လွတာပဲလို႔ ထပ္ခါတလဲလဲေျပာရင္း ေတြ႔သမွ် ျမန္မာလူမ်ဳိးတုိင္းက ျပံဳးေနၾကတာကိုလည္း သိပ္သေဘာက်တယ္။ မယံုႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အံ့ၾသရတယ္လို႔လည္း ေျပာျပတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး မေက်မနပ္ျဖစ္ေနတာတစ္ခုလည္း ေတြ႔ခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္း ျပန္ခါနီးမွာ ဖြင့္ဟသြားတယ္။

ဖုန္တလံုးလံုးနဲ႔ လွည္းတစ္စီး

ဘာကိုမေက်နပ္တာလဲလို႔ ေမးလိုက္ေတာ့ သူ႔ေက်ာပိုးအိတ္ႀကီးထဲက ခရီးသြားလမ္းညႊန္စာအုပ္ကိုထုတ္ၿပီး ဓာတ္ပံုတစ္ပံုကိုျပတယ္။ ဦးပိန္တံတားႀကီးရဲ႕ေအာက္က ဖုန္တလံုးလံုးၾကားမွာ လွည္းတစ္စီးေမာင္းသြားတဲ့ပံု ျဖစ္ေနတယ္။ မဲနယ္လိုျပာေနတဲ့ အျပာေရာင္ေကာင္းကင္ႀကီးေအာက္မွာ တလိပ္လိပ္တက္ေနတဲ့ ဖုန္လံုးႀကီးေတြနဲ႔ အေသာ့ႏွင္ေနတဲ့ ႏြားလွည္းေလးဟာ ဓာတ္ပံုထဲမွာေတာ့ လွခ်င္တုိင္းလွေနတယ္။ ဝါဂြမ္းလိုေဖြးေနတဲ့ အျဖဴေရာင္တိမ္လိပ္ေတြနဲ႔ ေျမျပင္ကတက္သြားတဲ့ ဖုန္လံုးႀကီးေတြ ထိစပ္ေနပံုကိုၾကည့္ၿပီး ‘မိုးထိေအာင္ ေလွခါးေထာင္’ဆိုတဲ့ စကားစေလးကို သတိရလိုက္မိတယ္။

လိမ္ညာၿပီး ေၾကာ္ျငာသလို

ဓာတ္ပံုထဲက႐ႈခင္းကိုၾကည့္ခ်င္လို႔ ဓာတ္ပံုနဲ႔ဗီဒီယိုေတြ အမ်ားႀကီး ႐ိုက္ယူသြားခ်င္လို႔သြားခဲ့တာ ေရေတြျပည့္ေနတဲ့ ေတာင္သမန္ကန္ႀကီးကိုပဲေတြ႔ခဲ့ရလို႔ သြားရက်ဳိးမနပ္တဲ့အေၾကာင္း ျဗစ္ေတာက္ျဗစ္ေတာက္နဲ႔ သူေျပာလုိ႔ မၿပီးႏုိင္ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။ ဒါဟာ လိမ္ညာၿပီးေၾကာ္ျငာသလို ျဖစ္မေနဘူးလားလို႔လည္း ေမးခြန္းထုတ္လိုက္ေသးတယ္။ သူျပတဲ့ ‘လမ္းညႊန္’ စာအုပ္ထဲကဓာတ္ပံုဟာ ႏွစ္အေတာ္ၾကာၾကာက ႐ိုက္ယူထားတဲ့ပံုျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း အခုအခါ ေတာင္သမန္အင္းဟာ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ေရေတြရွိေနတဲ့ကန္ႀကီးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္တာျဖစ္ေၾကာင္း သူ႔ကို ရွင္းျပလိုက္တယ္။

ကယ္ၾကပါဦး တဲ့

သူနဲ႔ ေတာင္သမန္အေၾကာင္းေျပာၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔မႇာ ကလ်ာမဂၢဇင္းက ဆရာမေဒၚကလ်ာက စာေလးတစ္ေစာင္ ေရးပို႔လိုက္လို႔ ဖတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ တုိက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ေတာင္သမန္အေၾကာင္းပဲျဖစ္ေနတာ ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ ဆရာမကစာထဲမႇာ မတ္လထုတ္ ကလ်ာကဆရာမရဲ႕ ‘ကယ္ၾကပါဦး’ ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔ေရးထားတဲ့ ေဆာင္းပါးကို ဖတ္ၾကည့္ၿပီးေတာင္ သမန္ကိုဝိုင္းၿပီးကယ္ၾကပါဦးလို႔ တပ္ကူေတာင္းထားပါတယ္။ ဆရာမဆီက စာေရာက္မလာခင္ကတည္းက ေဆာင္းပါးကို ဖတ္ၿပီးပါၿပီ။ ဖတ္ၿပီး ေတာ္ေတာ္စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ေတာင္သမန္ဆိုတာ ကိုယ္သံေယာဇဥ္ရွိတဲ့ေနရာမို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနရာတကာ စီးပြားေရးအဓိကလုပ္ေနၾကတဲ့ လူသားမ်ားရဲ႕ မုိက္မဲစြာေလာဘေဇာတိုက္မႈေတြေၾကာင့္ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ေရေျမေတာေတာင္ သဘာဝေတြ ျမစ္ေခ်ာင္းအင္းအိုင္ေတြ ပ်က္စီးခ်င္တိုင္း ပ်က္စီးတာေတြကို ေတြးမိလို႔ပါ။

ဝါးဘေလာက္ေသာက္ျမစ္ ေသဆံုးျခင္း

အမ်ဳိးသားေတြအေမြအႏွစ္ျဖစ္တဲ့ အင္းေလးကန္ႀကီး တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ပိုၿပီး ‘ေကာ’ လာေနတဲ့အတြက္ အင္းေလးကန္ကယ္တင္ေရးကို အပူတျပင္း လုပ္ေဆာင္ေနၾကရတဲ့ သတင္းေတြလည္း ၾကားေနရတယ္။ ႏိုင္ငံတကာကေတာင္ ဝိုင္းၿပီးကူညီေနရတဲ့ အေျခအေနျဖစ္ေနၿပီ။ ဒု႒ဝတီ၊ ေဇာ္ဂ်ီ၊ ပန္းေလာင္ဆိုတဲ့ သီခ်င္းစာသားေလးထဲက ေဇာ္ဂ်ီျမစ္၊ ပန္းေလာင္ျမစ္တို႔ဆိုရင္ ဒီေခတ္မႏၲေလးကလူငယ္ေတြ ဘယ္ေနရာမွာရွိမွန္းေတာင္ မသိၾကေတာ့ဘူး။ စမုန္ျမစ္၊ စမာျမစ္တို႔ဆို ၾကားေတာင္မၾကားဖူးၾကေတာ့ဘူး။ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာမွာလည္း အတူတူပါပဲ။ မႏွစ္ေလာက္က ဆဲဗင္းေဒးဂ်ာနယ္မွာ စာေရးဆရာ ေမာင္သာခ်ဳိေရးခဲ့တဲ့ ‘ဝါးဘေလာက္ေသာက္ျမစ္ ေသဆံုးျခင္း’ ဆိုတဲ့သတင္းေဆာင္းပါးေလးကို ရင္နာစြာနဲ႔ ေကာင္းေကာင္းမွတ္မိေနတယ္။

မဆိုင္သလိုေနခဲ့ၾက

ေမာင္သာခ်ဳိတို႔ငယ္စဥ္က ၿမိဳ႕ကိုလာတဲ့အခါ ဝါးဘေလာက္ေသာက္ျမစ္ကို ေလွနဲ႔ျဖတ္ကူးရတယ္။ အခုေတာ့ လွည္းနဲ႔ ျဖတ္ကူးေနရၿပီလို႔ ေရးထားတယ္။ ေနာက္သိပ္မၾကာဘူး ဂ်ာနယ္ေတြထဲမွာ ပန္းလိႈင္ျမစ္လည္း ေကာေနၿပီ။ ေႏြအခါဆို လွည္းနဲ႔ျဖတ္ေမာင္းလို႔ရေနၿပီလို႔ ဓာတ္ပံုနဲ႔တကြ ေဖာ္ျပထားတာေတြ႔ရျပန္တယ္။ မေန႔က ဂ်ာနယ္ထဲမႇာလည္း ေသာင္ေတြေၾကာင့္ စစ္ကိုင္းနဲ႔ ေရႊၾကက္ယက္ဘက္မွာ သေဘၤာေတြ သတိထား ခုတ္ေမာင္းေနရတယ္လို႔ ဖတ္လိုက္မိေသးတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ့္ေလး၊ ငါးႏွစ္၊ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ကတည္းက သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြက သတိေပးႏိႈးေဆာ္မႈေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးလုပ္ေနၾကေပမယ့္ လူေတြက ကိုယ့္ဆီမွာ သိသိသာသာ မထိခိုက္ေသးေတာ့ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္သလို ေပါ့ေပါ့ပဲ သေဘာထားခဲ့ၾကတယ္။

အမ်ားႀကီးေနာက္က်သြား

သတိထားရေကာင္းမွန္းသိတဲ့ အခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ အမ်ားႀကီးေနာက္က်သြားၿပီ။ ဝါးဘေလာက္ေသာက္တို႔ ပန္းလိႈင္တို႔လို မကယ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အင္းေလးကန္ႀကီးလည္း ကယ္လို႔ရပါဦးေတာ့မလား။ ဧရာဝတီတို႔၊ ခ်င္းတြင္းတို႔ေတာင္ အႏၲရာယ္ရွိေနၿပီဆိုေတာ့ အင္းေလးအတြက္ ရင္ေလးေနမိတယ္။ စီးပြားေရးနယ္ပယ္ ခ်ဲ႕ထြင္မႈေတြနဲ႔ ၿမိဳ႕ျပျဖစ္ထြန္းမႈေတြေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ေနလူတန္းစားေတြအတြက္ ေလ႐ႈဖို႔ေတာင္ အခက္အခဲ ရွိလာတယ္။ ၿမိဳ႕ထဲမွာက ဓာတ္ဆီနံ႔၊ ဒီဇယ္နံ႔ေတြ အေညႇာ္ေပါင္းစံု အနံ႔ေတြနဲ႔ ေလေကာင္းေလသန္႔ မ႐ႈရဘူး။ ညစ္ညမ္းတဲ့ပတ္ဝန္းက်င္မွာ မိုးလင္းကမိုးခ်ဳပ္ တကုပ္ကုပ္နဲ႔ ကုန္း႐ုန္းၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကရေလေတာ့ တစ္ခါတစ္ခါ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ အနားယူ အပန္းေျဖဖို႔ မလုပ္မျဖစ္ လုပ္ဖို႔လိုအပ္တယ္။

ေတာပန္းေတာင္ပန္းေတြ ခူးရတာ

ေရွးက မႏၲေလးမွာဆိုရင္ အပန္းေျဖစရာေနရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ရန္ကင္းေတာင္၊ ေရတံခြန္ေတာင္၊ သမခင္မေတာင္တုိ႔ဘက္သြားရင္လည္း ေတာင္တန္းေတြေတာအုပ္ေတြနဲ႔ ေတာပန္းေတာင္ပန္းေတြ လိုက္ခူးရတာကိုက ေပ်ာ္စရာ။ ဆည္ေတာ္ႀကီးတို႔၊ ဆည္ေတာ္ေလးတို႔ဘက္ ေပ်ာ္ပြဲစားထြက္ရင္း ေရခ်ဳိးရတာလည္း ေႏြအခါဆို သိပ္အရသာရွိတယ္။ ေရႊစာရံဘက္ဆိုရင္ေတာ့ ေျပာမေနနဲ႔ ေတာႀကီးမ်က္မည္းထဲသြားရသလို သရက္ပင္အုပ္ေတြက ေနေပ်ာက္မထိုးဘူး။ သားေကာင္ေတြ ေတြ႔တတ္လို႔ လူအုပ္ေတာင့္မွ သြားရဲတယ္။ နားေဋာင္းက်ေခ်ာင္းေရကလည္း ေတာင္ေပၚက စီးဆင္းလာတာဆိုေတာ့ ေအးစိမ့္ေနတာ။

ေအးလည္းေအး သန္႔လည္းသန္႔

ေတာင္သမန္ကေတာ့ သြားေရးလာေရး အလြယ္ကူဆံုးမုိ႔ လူသူအေရာက္အေပါက္ အမ်ားဆံုးျဖစ္တယ္။ ဥပုသ္ေန႔ေတြဆို မိသားစုေပ်ာ္ပြဲစားထြက္သူေတြနဲ႔ ေႏြ မိုး ေဆာင္း ျပတ္တယ္မရွိဘူး။ ေတာင္သမန္က သံုးရာသီလံုး ေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္။ ေႏြမွာလည္း ေႏြမို႔ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္။ ကိုင္းခင္း၊ ယာခင္းေတြထဲဆင္းၿပီး ေျပာင္းဖူးခ်ဳိးၾက၊ ၾကံခ်ဳိးၾက၊ သခြားသီးဆြတ္ၾကနဲ႔ ေနရာတိုင္း လူေတြတ႐ုန္း႐ုန္းပဲ။ ခုေခတ္လိုစားေသာက္ဆိုင္ေတြ မရွိေတာ့ ကိုင္းထဲယာထဲကပဲ ရွာေဖြစားေသာက္ၾကရတယ္။ ပူတယ္ေလ ဆယ္ေနကဲ လို႔ဆိုရတဲ့ အညာေႏြျဖစ္ေပမယ့္ မယ္ဇယ္ပင္ေတြၾကား ျဖတ္တိုက္လာတဲ့ေလကေတာ့ ေအးလည္း ေအးတယ္။ သန္႔လည္း သန္႔တယ္။ အေမာေျပသြားေစတယ္။

ေကာက္ညႇင္းေပါင္းနဲ႔ ဘယာေၾကာ္

မိုးက်ေတာ့ေရအျပည့္နဲ႔ အင္းျပင္ႀကီးကို ျဖတ္တိုက္လာတဲ့ေလဆိုေတာ့ ရင္ထဲအထိကို ေအးျမသြားရတယ္။ အင္းထဲမွာ ေလွစီးၿပီး ျမဴးၾကတယ္။ ငါးဖမ္းေရာင္းသူေတြဆီက ငါးဝယ္ၿပီး လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ကင္စားရတဲ့ အရသာကလည္း ဘာနဲ႔မွမလဲႏိုင္ေအာင္ ေကာင္းတာ။ ေဆာင္းေရာက္ေတာ့လည္း ကန္ေရျပင္ထက္က ျမဴႏွင္းျပယ္စျမင္ကြင္းက ၾကည့္မဝေအာင္ကို လွတာျဖစ္တယ္။ ေနထြက္ျပဴစ တံတားေပၚလမ္းေလွ်ာက္ရင္း ေရာင္းဖို႔ထြက္လာတဲ့ ေကာက္ညႇင္းေပါင္းသည္ဆီက အေငြ႔တေထာင္းေထာင္း ေကာက္ညႇင္းေပါင္းနဲ႔ အေၾကာ္သည္ဆီက ဘယာေၾကာ္တို႔ကလည္း မေမ့ႏိုင္စရာျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္ငါးခ်ဥ္မို႔ ကိုယ္ခ်ဥ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚသား ဆရာေဒါက္တာသန္းထြန္းတုိ႔၊ ဆရာမေဒၚကလ်ာတို႔ဆိုရင္ ေတာင္သမန္ကို ခ်စ္ၾကလြန္းလို႔ ညအိပ္ညေန ရက္ေပါင္းမ်ားစြာေနၿပီးကို စာေတြေရးၾကတယ္။

သံုးဖန္လွ မဟုတ္ေတာ့

အခုေတာ့ ေတာင္သမန္လည္း နဂိုရည္ပ်က္ယြင္းခဲ့ၿပီ။ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ျမတ္မိႈင္းေရးခဲ့သလို ‘သံုးဖန္လွ’ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ လူသားမ်ားရဲ႕ အသိဉာဏ္ကင္းမဲ့မႈေၾကာင့္ အ႐ုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္သြားၿပီ။ ဆရာမေဒၚကလ်ာ မခ်ိတင္ကဲ ေရးထားတာကို ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္တယ္။ ‘ယခုအခ်ိန္မႇာျဖင့္ ေတာင္သမန္သည္ သစၥာမဲ့ခဲ့ၿပီ။ ေတာင္သမန္ ေရတိုးျခင္း၊ ဧရာဝတီဆီအထိ ေရဆင္းျခင္း စေသာ လည္ပတ္မႈမ်ား လံုးဝမရွိေတာ့ပါ။ ငါးေမြးျမဴေရးလုပ္ရန္အတြက္ ေရဝင္ေရထြက္ျခင္းမ်ားကို လံုးဝ ပိတ္ဆို႔ကာရန္ထားလုိက္ၾကျခင္းေၾကာင့္ ေရေသကန္ႀကီး ျဖစ္သြားခဲ့ရပါၿပီ။ ေရမစီးႏိုင္ေတာ့ျခင္းေၾကာင့္ ရႇိသမွ် အမိႈက္မ်ားအားလံုး ဤေရထဲမွာဝင္ေနျခင္းေၾကာင့္ ေရညစ္ညမ္းမႈႀကီးက ဆိုးသြမ္းလြန္းလွပါဘိ။’

ျခင္ေတြ ဝိုင္းဝိုင္းလည္

‘ေရေသျဖစ္သြားသည့္အတြက္ ဘယ္တုန္းကမွ ျခင္ေထာင္ေထာင္၍ မအိပ္ရေသာ ေတာင္သမန္အနီးမွ အေဆာက္အအံု အားလံုးတြင္ ျခင္ေတြက သပ္ခ်လို႔ရေအာင္ ဝိုင္းဝိုင္းလည္ၿပီး လူတစ္ကိုယ္လံုးလည္း ရစရာမရွိေအာင္ ျခင္ကိုက္ဖုမ်ားႏွင့္ နပမ္းလံုးခဲ့ရပါသည္’ ဆရာမေဒၚကလ်ာေရးသလုိေရ ေသျဖစ္သြားေတာ့ ေရသိုးနံ႔ ညႇီစို႔စို႔ႀကီးက ေအာ္ဂလီဆန္စရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ ဆရာမေဒၚကလ်ာက ေနာက္ဆံုးမွာ တစ္ႏိုင္ငံလံုးကျပည္သူေတြ ဧရာဝတီကို ဝိုင္းၿပီး ကယ္တင္ခဲ့ၾကသလို ေတာင္သမန္ကိုလည္း ကယ္ၾကပါဦးလို႔ ရင္ကြဲနာနဲ႔ သံကုန္ဟစ္ထားရွာပါတယ္။

ေသသူကို ရွင္သူတရ
ေတာင္သမန္သားတို႔ရင္ထဲက
သံုးဖန္လွရဟတ္
ဘယ္သူေတြ ရပ္ပစ္ႏုိင္မတုန္း။

ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ျမတ္မိႈင္းတစ္ေယာက္ သူ ျမတ္ႏိုးလွတဲ့ သုံးဖန္လွ ေတာင္သမန္ကို အခုအခ်ိန္မွာ ျမင္ေတြ႔မသြားရတဲ့အတြက္ ကံေကာင္းသြားတယ္လို႔ေတာင္ ဆိုရမလိုပဲ။ ဒါမ်ဳိးေတြေၾကာင့္ပဲ ေသသူကို ရွင္သူက တရတယ္ ဆိုတဲ့စကား ျဖစ္ေပၚလာရတာ ထင္ပါရဲ႕။ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာဆိုတဲ့ ေၾကာင္ျဖဴ ေၾကာင္မည္း စီးပြားေရးသမားေတြက ေလာဘေဇာတိုက္ၿပီး ေတာင္သမန္ရဲ႕ သံုးဖန္လွရဟတ္ကို ဇြတ္အတင္းႀကီး ရပ္ပစ္လိုက္ၾကၿပီေလ။


Eleven Media Group မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။ 


 

No comments: