Wednesday, May 18, 2011

ႏိုင္ဝင္းေဆြ သို႔မဟုတ္ အႏုပညာေမွာ္ဝင္စားသူ (၁) - ေအာင္ၿငိမ္း

(ႏွစ္)

ကိုႏိုင္ဝင္းတေယာက္ ရဲေဘာ္ေက်ာ္ဆိုင္ အျဖစ္ ျပည္သူ႔အသံေဆာင္းပါးရွင္၊ စစ္သတင္းေထာက္၊ အေျမာက္တပ္သား၊ သံု႔ပန္းပညာေပး ႏိုင္ငံေရးေကဒါ၊ ျပဇာတ္ ဒါ႐ိုက္တာ မင္းသား၊ ေက်းလက္လူထုဘဝ ေလ့လာေရး စတဲ့ အလုပ္တာဝန္မ်ဳိးစံု ထမ္းေဆာင္ေနပါၿပီ။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္ မေတာ္မတရားမႈမ်ားနဲ႔ အဓမၼမႈမ်ားကုိ ၾကံဳေတြ႔ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔မ်ဳိးဆက္ဟာ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို လက္ျဖန္႔ခံေတာင္းေနလို႔မရ တိုက္ယူမွရမယ္ ဆိုတာကို ဘဝအရ သိျမင္လာၾကတယ္။

ကိုႏိုင္ဝင္းဟာ ၁၉၈ဝ ဇူလိုင္ မိုင္းေယာင္းတိုက္ပြဲမွာ စစ္သတင္းေထာက္အျဖစ္ ပါခဲ့တယ္။ မိုင္းေယာင္းကို ဗကပ အေရွ႕ေျမာက္တပ္က ခဏခဏ တိုက္ခဲ့ဖူးတဲ့အနက္ ယခုတိုက္ပြဲဟာ ‘မင္းရန္ေအာင္ ထိုးစစ္’ ကာလ တိုက္ပြဲႀကီးတပြဲ ျဖစ္ပါတယ္။


မိုင္းေယာင္း ၈၈၁ ဗ်ဴဟာကုန္းကိုသိမ္းၿပီး စစ္အစိုးရ စစ္စခန္းမ်ားနဲ႔ စစ္လက္နက္ယႏၱယားမ်ားကို မီးတင္႐ႈိ႕ခဲ့တဲ့အတြက္ မိုင္းေယာင္းတၿမိဳ႕လံုး မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္သြားတာကို သူဟာ မ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။ သံု႔ပန္းအေျမာက္အျမား ဖမ္းမိတယ္။ လက္နက္ေတြ သယ္ႏိုင္သမွ် သယ္ခဲ့တယ္။ ထိုစဥ္က ၈၈ တပ္မမွဴးက ဗိုလ္သန္းေရႊ (ယခု တပ္ခ်ဳပ္ႀကီး) ျဖစ္ၿပီး ၈၈၁ ဗ်ဴဟာမွဴးက ဗိုလ္ထြန္းၾကည္ (အလယ္ပိုင္းတိုင္းမွဴး- ၿငိမ္း)ျဖစ္တယ္။

၁၉၈၂ လြယ္ပန္လံုတိုက္ပြဲမွာ ကိုႏိုင္ဝင္းဟာ ၁၂ဝ မမ အေျမာက္တပ္ဖြဲ႔ဝင္အျဖစ္ ၁၂ဝ ကို ကိုယ္တိုင္ပစ္ခဲ့သူပါ။ လူတေယာက္ အေျမာက္က်ည္တေတာင့္သာ သယ္ႏိုင္ေအာင္ေလးတဲ့ ၁၂ဝ က်ည္မ်ားကို သူကိုယ္တိုင္ ျပည္သူ႔စစ္မ်ားနဲ႔အတူ ေရွ႕တန္းသို႔ထမ္းပိုးၿပီး ကိုယ္တိုင္ပစ္ခတ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

တျခားတိုက္ပြဲေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။ မမွတ္မိေတာ့ပါ။ စစ္ရဲ႕အနိ႒ာ႐ံုကို စစ္သားတေယာက္က ပိုသိပါတယ္။ စစ္နင္းခံရတဲ့လူထုေတြရဲ႕ဘဝကို အစာနာႏိုင္ဆံုးနဲ႔ မတရားမႈကိုအမုန္းတီးဆံုးလူဟာ ကိုႏိုင္ဝင္းလို ေတာ္လွန္ေရးစစ္သည္တဦး ျဖစ္ေနတာ မထူးဆန္းေပဘူးလား။

ကိုႏိုင္ဝင္းဟာ ေတာ္လွန္ေရးထဲမွာ ျပဇာတ္ေတြအမ်ားႀကီး ကခဲ့တယ္။ သူကိုယ္တိုင္ေရး သူကိုယ္တိုင္ ဒါ႐ိုက္တာ မင္းသား လုပ္ၿပီး ကခဲ့တာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါ။ သူ႔ရဲ႕အႏုပညာစိတ္ ႀကီးမားမႈကို ဒီေနရာမွာ ေတြ႔ရတယ္။ သူဟာ ဒါနဲ႔တင္ အားမရေသးဘူး။ စစ္နဲ႔ေတာ္လွန္ေရးကို ျဖတ္သန္းေနတဲ့ ေခတ္ၿပိဳင္ ဂႏၴဝင္ဝတၳဳႀကီးမ်ဳိးကိုလည္း ေရးလိုတယ္။ ဟဲမင္းေဝးရဲ႕ ‘ေခါင္းေလာင္းထိုးသံ ဘယ္သူ႔ထံ’ ဆိုတဲ့ ဝတၳဳမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။

သူ႔ရဲ႕ညီညာတဲ့ လက္ေရးနဲ႔ ေရးလက္စ စာမူတခ်ဳိ႕ကို ကြၽန္ေတာ့ကိုဖတ္ဖို႔ လာေပးတယ္။ သူနဲ႔ကြၽန္ေတာ္ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ လူငယ္ဘဝ စာေပလႈပ္ရွားမႈ ပံုရိပ္မ်ားကိုလည္းေရးဖို႔ တိုက္တြန္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္ မေရးျဖစ္ပါဘူး။ သူ႔ေလာက္ ကြၽန္ေတာ္အႏုပညာေမွာ္ မဝင္စားဘူး။

၁၉၈၄ ထဲမွာ ကိုႏိုင္ဝင္းဟာ ဝေတာင္ ပန္မလန္းရြာသူ ဝအမ်ဳိးသမီး မဂ်ဳံနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်တယ္။ သူတို႔လင္မယား စပယ္ေတာစခန္းက ရဲေဘာ္ေတြ ရွင္းလင္းေပးထားတဲ့ ရိကၡာဂိုေဒါင္ေဟာင္းမွာ လာေနၾကတယ္။ မဂ်ံဳဟာ အရပ္သူတေယာက္ျဖစ္ေသာ္လည္း အဖြဲ႔အစည္းက ကိုႏိုင္ဝင္းကို ေထာက္ထားၿပီး ရဲေဘာ္တေယာက္ရသင့္တဲ့ ပံုစံအတိုင္း ရိကၡာထုတ္ေပးပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္က သူ႔အိမ္နဲ႔တြဲလ်က္ အဖီခ်ထားတဲ့ အခန္းေလးမွာ ေနေနတယ္။ ‘ၾကား သံုးၾကား’ မဝင္နဲ႔ လို႔ ျမန္မာစကား ရွိေသာ္လည္း ကိုႏိုင္ဝင္းဟာ သူတို႔လင္မယားၾကား ကြၽန္ေတာ့္ကို ဆြဲထည့္ေလ့ရွိတယ္။ မဂ်ံဳစိတ္ေကာက္ရင္ ကြၽန္ေတာ့ဆီလာ အပူကပ္တယ္။

“လုပ္ပါဦးဗ် ေျပာေပးစမ္းပါဦး”

“က်ဳပ္က ဘာေျပာေပးရမွာလဲ၊ ခင္ဗ်ားမိန္းမ ခင္ဗ်ားေခ်ာ့ေပါ့ဗ်”

“က်ဳပ္ကလည္း မေခ်ာ့တတ္ဘူးဗ်၊ ခင္ဗ်ား ဝင္ေျပာေပးစမ္းပါ”

“က်ဳပ္က ဘာဝင္ေျပာေပးရမွာလဲ”

“ဒီလိုဗ်ာ စခန္းထဲမွာ ရဲေဘာ္ခ်င္း ရန္မျဖစ္ရဘူး၊ ရန္ျဖစ္ရင္ အေရးယူခံရမယ္ေပါ့၊ ခင္ဗ်ားဟာ ဒီစခန္းမွာ ဗိုလ္လံု(ဗိုလ္ႀကီး) ျဖစ္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ေျပာထားတယ္၊ ဗိုလ္လံုကေျပာရင္ သူ ေၾကာက္တယ္ဗ်၊ ကြၽန္ေတာ့ကိုေတာ့ သူ မေၾကာက္ဘူး”

“ခင္ဗ်ားဟာက မဟုတ္ေသးပါဘူး”

“ဟုတ္ဟုတ္၊ မဟုတ္ဟုတ္ဗ်ာ လုပ္စမ္းပါ”

ဒီလိုနဲ႔ သူတို႔လင္မယားၾကား ကြၽန္ေတာ္ အရပ္လူႀကီး မၾကာခဏဝင္ လုပ္ခဲ့ရတယ္။ ‘ၾကား’ဝင္မိတဲ့ ကြၽန္ေတာ္ဟာ မၾကာခင္ ဒုကၡေတြ႔ေတာ့တာပဲ။

ကြၽန္ေတာ့္အခန္းထဲမွာ စာဖတ္ရင္ (အထူးသျဖင့္ အဂၤလိပ္စာဖတ္ရင္) အသံတိုးတိုး ထြက္ၿပီး ဖတ္ေလ့ရွိတယ္။ တေန႔ေတာ့ မဂ်ံဳဟာ ကြၽန္ေတာ့ကို ၾကည့္ကြက္ ၾကည့္ကြက္နဲ႔ ရယ္ရယ္ေနတယ္။ ကိုႏိုင္ဝင္းကလည္း ျပံဳးၿဖီးၿဖီးလုပ္ေနတယ္။ ဒီလင္မယား မူမမွန္ဘူး ဘာျဖစ္ေနပါလိမ့္၊ ကိုႏိုင္ဝင္းကို ေမးေတာ့ …

“ခင္ဗ်ားဟာ စိတ္ေကာင္းရွိေပမယ့္ စိတ္သိပ္မမွန္ဘူး၊ ၾကည့္ပါလား တေယာက္တည္း စကားေျပာေျပာေနတာ၊ ဒါေၾကာင့္ ခဏခဏ စိတ္ေကာက္ၿပီး ရန္မျဖစ္နဲ႔၊ ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ေျပာထားတာ”

“လုပ္ၿပီ ခင္ဗ်ားကေတာ့၊ ေနာက္ မဂ်ံဳ စိတ္ေကာက္ရင္ ကြၽန္ေတာ့္လာမေခၚနဲ႔ေတာ့”။

မဂ်ံဳကလည္း ေၾကာက္တဲ့ အမူအယာ လုပ္ျပတယ္။ ကိုယ့္ဆရာ သေဘာက်ၿပီး မ်က္ႏွာႀကီးျပဲေနေအာင္ ရယ္ေနပါေတာ့တယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။ 


 

No comments: