Sunday, March 14, 2010

ေက်ာင္းသား ေထာင္ ေတာ္လွန္ေရးသမား (၄၂)

အဲဒီမွာ အံ့ၾသစရာတခုေျပာခ်င္ေသးတယ္။ အဲဒါကဘာလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔တေတြ အဲဒီလုိ ထူးထူးျခားျခား အလုပ္႐ႈပ္ေနၾကတယ္၊ ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ ေမြးထားတဲ့ ေခြးေတြကလည္း သတိထားမိၾကတယ္။ သူတို႔လည္း မ်က္ႏွာ မသာဘူး။ က်ေနာ္တို႔က အမဲသားေတြကို သူ႔တို႔လည္း ေကြၽးတယ္။ သူတုိ႔လည္း မစားေတာ့ဘူး။

အရင္ဆို က်ေနာ္တို႔ေခြးေတြက အသားဆို အငမ္းမရ၊ သူတုိ႔လည္း က်ေနာ္တို႔လိုပဲ ငတ္ျပတ္ေနတဲ့ဟာေတြ။ အဲေတာ့ ေခြးေတြကေတာင္ သတိထားမိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ျပန္ရတာက ေအာက္တိုဘာလလား၊ ႏိုဝင္ဘာလလား က်ေနာ္ အေသအခ်ာ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ အခု က်ေနာ္ျပန္စဥ္းစားမိတာကေတာ့ ကြၽန္းကိုလာတုန္းကကိစၥေတြကို ကြၽန္းကျပန္တဲ့ ကိစၥေတြထက္ ပိုၿပီးမွတ္မိေနတယ္။ ကြၽန္းကျပန္တဲ့ကိစၥကို ေခါင္းထဲမွာ သိပ္မရွိဘူး။

အဲဒါ ျပန္ၾကတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ျပန္ၾကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို လာႀကိဳတာက အလာတုန္းက ‘ျပည္ေတာ္ၫြန္႔’ သေဘၤာပဲ။ ျပန္မယ့္ေန႔ မနက္အေစာႀကီးမွာ က်ေနာ္တို႔ မိုးေတာင္ မလင္းေသးဘူး။ အာဇာနည္ေတြကိုသြားၿပီး အသုတ္လိုက္ အေလးျပဳၾကတယ္။ ဘာနဲမွမတူတဲ့ ခံစားမႈပဲေလ၊ က်ေနာ္တဦးခ်င္းမွာေတာ့ အဲဒီနားမွာတင္ က်ေနာ့္ဘဝအတြက္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္က်သြားတယ္လို႔ ထင္တယ္။ ငါေရွ႕မွာ ဘာဆက္လုပ္မယ္ဆိုတာ အဲဒီမွာ ဆံုးျဖတ္လိုက္တဲ့သေဘာပဲ။

အဲဒီလိုပဲ က်ေနာ္တို႔ လာတဲ့ေနရာဘက္ကပဲ ျပည္ေတာ္ၫြန္႔ သေဘၤာေပၚ ျပန္တက္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔အလာတုန္းက သေဘၤာႀကီးက အျဖဴေရာင္ႀကီး၊ အခုေတာ့ သူတုိ႔ ေဆးေျပာင္းသုတ္ထားတယ္။ အနက္ေရာင္ႀကီး၊ ဒါပဲကြာတယ္။ သေဘၤာဝမ္းထဲမွာ က်ေနာ္တို႔အလာတုန္းက ဘာမွမရွိဘူး။ ဒီ ေအာက္ခံ ႐ိုး႐ိုးသံၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ဖင္ခ်ထိုင္ရတာ။ အခု အျပန္ၾက သေဘၤာဝမ္းထဲမွာ ႏွစ္ထပ္အိပ္စင္ အျပည့္လုပ္ထားတာ။ ၾကည့္ရတာသူတုိ႔ ခရီးသည္ေတြဆြဲတဲ့ သေဘာပဲ။ ေနာက္ၿပီး အိပ္စင္တိုင္းမွာလည္း အသက္ကယ္ေဘာ အက်ႌေလးေတြ ခ်ိတ္ထားတာ ေတြ႔ရတယ္။

က်ေနာ္တို႔ကို သေဘၤာဆိပ္ကဆင္း ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းတက္ေတာ့ ညပိုင္း ၈ နာရီ၊ ၉ နာရီေလာက္ရွိၿပီ ထင္တယ္။ အလာတုန္းကလိုပဲ က်ေနာ္တို႔ကို ကားႀကီးေတြေပၚတင္ၿပီး အင္းစိန္ေထာင္ကို တန္းေမာင္းသြားတယ္။

မွန္ျပဴတင္းေပါက္မွာေတာ့ အလာတုန္းကလို စကၠဴအျဖဴေတြ ကပ္မထားေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ကို အင္းစိန္ေထာင္မႀကီးထဲကို အကုန္လံုး သြင္းလိုက္တယ္။ ေထာင္ဘူးထဲေရာက္ေတာ့ နာမည္နဲ႔လူစစ္ၿပီး ေခါင္းေပၚေစာင္အုပ္ၿပီး ေခၚသြားတာပဲ။ အသုတ္လုိက္ အသုတ္လုိက္ ေခၚသြားတာ။

ဘူးခန္းထဲကေနၿပီး က်ေနာ္တို႔ ၾကက္တူေရြး ေလွာင္အိမ္ကိုျဖတ္၊ ဟိုဘက္ေရာက္တာနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ကို ပံုစံထိုင္ခိုင္းတာပဲ။ က်ေနာ္တို႔က မထိုင္တက္ေတာ့ မထိုင္ၾကဘူး။ မထိုင္ေတာ့ အသင့္ေစာင့္ေနတဲ့ ေကာင္ေတြက ဝိုင္း႐ိုက္တာပဲ။ ေခါင္းကိုအုပ္ထားေတာ့ ဘာမွမျမင္ရဘူး။ လဲက်သြားၿပီးေနာက္က်ေတာ့ ထိုင္လိုက္ရတာပဲ။

အဲဒီေနာက္မွာ က်ေနာ့္ကိုက်ေတာ့ ၄ တိုက္ကို ေခၚသြားတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကြၽန္းျပန္ေတြအားလံုးကို တျခား ဘယ္အက်ဥ္းသားနဲ႔မွ မေရာဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ကြၽန္းျပန္ေတြခ်ည္းပဲ သပ္သပ္ထားတယ္။ က်ေနာ္ေနတဲ့ ၄ တိုက္မွာလည္း အားလံုး ကြၽန္းျပန္ေတြခ်ည္းပဲ။

က်ေနာ္နဲ႔ တခန္းထဲေနရတာက မႏၱေလးဘက္ကလာတဲ့လူ။ လူငယ့္တပ္ဦးက ကိုေအာင္ျမင့္ တဲ့၊ သူက ေရႊဘိုသား။ အရင္က မႏၱေလးပန္တ်ာေက်ာင္းက ပန္းခ်ီေက်ာင္းသား။ မႏၱေလးေထာင္မွာလည္း ေနဖူးတယ္။ က်ေနာ္ရဲ့ညာဘက္အခန္းမွာက စာေရးဆရာ ဦးေလး ဦးျမသန္းတင့္။ ဦးေလး ဦးျမသန္းတင့္နဲ႔ အတူေနတာက (တေလာက NLD က က်သြားတဲ့ အုတ္ဖိုက ကိုနီေအာင္ေမသုေပါ့။ မ်က္ႏွာက ျပံဳးျပံဳး ျပံဳးျပံဳးနဲ႔၊ အင္းစိန္ေထာင္ အာဏာပိုင္ေတြၾကားမွာ အလြန္ေခါင္းမာတယ္လို႔ နာမည္ႀကီးတဲ့လူ။)

က်ေနာ့္ဘယ္ဘက္အခန္းမွာက ရန္ကုန္ခ႐ိုင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢက ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္၊ က်ေနာ္တို႔က ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္(အျဖဴ) လို႔ ေခၚတယ္။ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ ၂ ေယာက္ရွိတာမိုလို႔ သူက ရန္ကုန္ ေရေက်ာ္က။ သူနဲ႔အတူေနရတာက ခုနက ကိုေအာင္ျမင့္နဲ႔ အမႈတြဲတခုတည္းျဖစ္တဲ့ လူငယ့္တပ္ဦးက ကိုခင္ေမာင္သန္း၊ သူလည္းပဲ ေရႊဘိုကပဲ။

ေထာင္ထဲသြင္းလိုက္ၿပီဆိုကတည္းက အားလံုးေစာင္အုပ္ၿပီး ေခၚသြင္းလာတာ။ ေဘးခန္းေတြနဲ႔ မဆက္သြယ္ရဘူး။ စကားမေျပာရဘူး။ ေျပာရင္အေသပဲ ဆိုတာမ်ဳိးေျပာၿပီး အထဲကို ကန္ထည့္လိုက္တာ။ က်ေနာ္တို႔လည္း ေရာက္ေရာက္ခ်င္းဆိုေတာ့ အရိပ္အေျခ ၾကည့္ေနရတာ။ ေနာက္က်မွ ေဘးခန္းနံရံကုိ ေခါက္ၿပီးဆက္သြယ္ရတယ္။ ‘ေဒါက္ေဒါက္ ေဒါက္ေဒါက္’ ေပါ့ေလ။

ပထမဆံုး အဲဒီဘက္အခန္းမွာ ဘယ္သူရွိလည္းဆိုတာပဲ ေမးၾကရတာ။ ဒါ အလြယ္ဆံုးနည္းပဲ။ အဲဒါကေတာ့ … A B C D စကားလံုးေတြကို A ဆိုရင္ ၁ ခ်က္၊ B ဆိုရင္ ၂ ခ်က္၊ C ဆိုရင္ ၃ ခ်က္၊ Z ဆိုရင္ ၂၆ ခ်က္။ အဲဒီလိုေခါက္ၿပီး ဆက္ၾကရတာ။ အေတာ္လက္ဝင္တဲ့ ကိစၥ။ ေထာင္ထဲမွာကေတာ့ အခ်ိန္ကလည္း ေပါတာကိုး။ အဲဒီေတာ့ လက္ဝင္ေပမယ့္လည္း ၾကာၾကာႀကီး အလုပ္လုပ္လို႔ ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ နားေထာင္တဲ့လူကလည္း နားဝင္တယ္။ သိပ္လြယ္တာ မဟုတ္ဘူး။

စ႐ိုက္တာကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း Who ဘယ္သူလဲေပါ့ ဗ်ာ။ ဒီေတာ့မွ တဖက္က နာမည္ကို ျပန္႐ိုက္ျပတယ္။ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ကလည္း သူ႔နာမည္ က်ေနာ့္ကို အတုိ TAK လို႔ ႐ိုက္ျပတယ္။ ျပႆနာက က်ေနာ္တို႔အထဲမွာက ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ဆိုတာ ႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္။ ဒီ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ကို က်ေနာ္တို႔က လိပ္ကေလးလို႔ ေခၚတယ္။

အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္က ‘လိပ္ကေလးလား’ လို႔ ေမးခ်င္တာနဲ႔ က်ေနာ္က အဂၤလိပ္စာလံုး လိပ္(tortoise) ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ႐ိုက္ျပတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီစာလံုးက t o r t o i s e ရွစ္လံုးေတာင္၊ ႐ိုက္ရတာ အရွည္ႀကီး။ အဲဒီေတာ့ သူက စိတ္မရွည္ဘူး၊ နံရံကုိ ဂ်စ္ဂ်စ္ ဂ်စ္ဂ်စ္ ဆိုၿပီး ဆြဲျခစ္ပစ္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့မွ သူက ႐ိုက္တယ္။ l a k e လိပ္ တဲ့။ အဲဒီလိုဆိုေတာ့ ပြဲက ျပတ္သြားေရာ။ ရယ္လည္း ရယ္ရတယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments: