Wednesday, March 3, 2010

ေက်ာင္းသား ေထာင္ ေတာ္လွန္ေရးသမား (၄၁)

ဒီလိုနဲ႔ ‘ျပည္သူ႔သူရဲေကာင္းမ်ားရဲ႕စ်ာပန’ ကို က်ေနာ္တို႔ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔မွာ က်င္းပတယ္။ ေခါင္းတလံုးကို လူ ၈ ေယာက္စီ ထမ္းၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ရဲေဘာ္ေတြတင္မကဘူး။ မဟာမိတ္ ပါတီအဖြဲ႔ေတြက ရဲေဘာ္ေတြလည္း ဝင္ထမ္းၾကတယ္။ အဲ့ဒီေန႔က ရာသီဥတုဟာ သာယာေကာင္းမြန္ပါတယ္။ မုန္တိုင္းလည္း စဲသြားၿပီ။

အာဇာနည္ေတြကိုျမႇဳပ္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔ေရြးလိုက္တဲ့ေနရာကေတာ့ ကင္းစခန္းရဲ႕အေရွ႕ဘက္ေထာင့္၊ ပင္လယ္ကမ္းကေန တက္လာမယ္ဆိုရင္ မီတာ ၇ဝ-၈ဝ ေလာက္ တက္ရမယ္ထင္တယ္။ အဲ့ဒီမွာ အုန္းပင္ ၃ ပင္ ဖိုခေနာက္ဆိုင္ ေပါက္ေနတဲ့ေနရာရွိတယ္။ အဲဒီ အုန္းပင္ ၃ ပင္ရဲ႕အလယ္မွာပဲ ဆိုၾကပါစို႔။ အဲ့ဒီမွာပဲ က်ေနာ္တို႔ သူတို႔ကို ျမႇဳပ္ပါတယ္။

အဲ … ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာကေတာ့ အိုနာဆစ္သေဘၤာပ်က္ႀကီးကို လွမ္းျမင္ေနရတယ္။ သေဘၤာပ်က္ႀကီးကေတာ့ လႈိင္းေတြထဲမွာ ယိမ္းထိုးေနတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ေခါင္းေတြထမ္းသြားတဲ့အခါမွာ ေလေျပေလးက တသုန္သုန္ ျဖဴးေနတယ္။ အုန္းပင္ ၃ ပင္ရဲ႕အလယ္မွာ က်င္းအက်ယ္ႀကီး၊ အနက္ႀကီးတခု က်ေနာ္တို႔ တူးထားတယ္။ အာဇာနည္ေတြရဲ႕ေခါင္းေတြကိုမပိတ္မီမွာ သူတို႔ရဲ႕နာမည္ႏွင့္တကြ အသက္၊ သူတို႔ရဲ႕ေဆာင္ပုဒ္၊ စတာေတြကို ေရးထားတဲ့ ေၾကးျပားေလးေတြကို အထဲမွာထည့္ၿပီးမွ ေခါင္းပိတ္ပါတယ္။

အာဇာနည္ သုသာန္ေနရာမွာ ေခါင္း ၈ လံုးစံုၿပီဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕တူရိယာဝိုင္းကေနၿပီးေတာ့ ‘အင္တာေနရွင္နယ္’ လို႔ ေခၚတဲ့ ႏိုင္ငံတကာသီခ်င္းကို တေယာ ၈ လက္နဲ႔ အျခားတူရိယာအစံုနဲ႔ တီးမႈတ္ ဂုဏ္ျပဳၾကတယ္။

ၿပီးေတာ့ ရဲေဘာ္တေယာက္စီကို သူတို႔အတြက္ ဂုဏ္ျပဳတဲ့သီခ်င္းေတြသီဆိုၿပီး ေခါင္းတေခါင္းစီ ေျမခ်ပါတယ္။ သူတို႔ က်ဆံုးတဲ့အစဥ္အတိုင္း တေယာက္ၿပီးတေယာက္ ဂုဏ္ျပဳၿပီးေတာ့ ေျမခ်တာပါ။ ေခါင္း ၈ လံုး ေျမက်ၿပီးၿပီဆိုေတာ့ သူတို႔ ၈ ေယာက္စလံုးအတြက္ ဂုဏ္ျပဳစပ္ထားတဲ့ ‘ျပည္သူ႔သူရဲေကာင္းမ်ားသို႔’ ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ျပဳသီခ်င္းကို တီးမႈတ္သီဆိုပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ေျမဖို႔ၾကတာပါပဲ။

ေျမဖို႔ၿပီးၿပီဆိုတဲ့အခါမွာ လြမ္းသူ႔ပန္းေခြေတြ ခ်ၾကပါတယ္။ ပထမဆံုးခ်တာက ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီရဲ႕ ပန္းေခြပါ။ ပန္းေခြခ်ၿပီးေတာ့ အဲ့ဒီအဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ သက္ဆိုင္ရာရဲေဘာ္ေတြက ဦးၫြတ္အေလးျပဳၾကပါတယ္။ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက ပန္းေခြခ်ၿပီးတဲ့အခါမွာ က်န္ ပါတီအဖြဲ႔အစည္းေတြက ပန္းေခြေတြ အသီးသီးခ်ၾကပါတယ္။

ထူးထူးျခားျခားေျပာရမွာက မႏၱေလးက ႏိုင္ငံေရးသမားေဟာင္းႀကီး သခင္ ရန္ေခြၽ။ သူက သူ႔ပုဂၢိဳလ္တဦးခ်င္းအေနနဲ႔ကို ပန္းေခြခ် သီးသန္႔အေလးျပဳပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔နဲ႔ အတူတိုက္ပြဲဝင္လာၾကတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြရဲ႕ခႏၶာကိုယ္မ်ားဟာ ပထဝီေျမႀကီးေအာက္ကို ေရာက္သြားပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕စိတ္ဓာတ္ဝိဉာဥ္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ အခုအထိအတူ ဆက္ခ်ီတက္ေနပါတယ္။ က်ေနာ္ တဦးခ်င္းအေနနဲ႔ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ဘဝရဲ႕ အေရးႀကီးတဲ့ အေကြ႔အခ်ဳိးတိုင္း၊ ဆံုးျဖတ္မႈတိုင္းမွာ သူတို႔ကို သတိရပါတယ္။ သူတို႔ကို ျပန္စဥ္းစားၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေမာင္းတင္ရ၊ သံပတ္တင္းရတာမ်ဳိးေတြလည္း မၾကာခဏ ၾကံဳရဖူးပါတယ္။

အာဇာနည္ သူရဲေကာင္းေတြသာမရွိရင္ ေတာ္လွန္ေရးေအာင္ဖို႔ မေျပာနဲ႔။ ေတာ္လွန္ေရးတခုလံုးကုိ သယ္ေဆာင္ဖို႔ေတာင္မွ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အခု ကိုကိုးကြၽန္းသမိုင္းဟာ အႏွစ္ ၃ဝ ေက်ာ္သြားပါၿပီ။ ဘယ္သူေတြ ဘယ္လိုပဲေျပာေနေန။ ကိုကိုးကြၽန္းသမိုင္းေၾကာင္း အာဇာနည္မ်ားရဲ႕စိတ္ဓာတ္နဲ႔ သူတို႔ရဲ႕စြန္လႊတ္မႈ၊ သူတို႔ေၾကာင့္ရရွိတဲ့ ေအာင္ပြဲကိုေတာ့ အသိအမွတ္မျပဳလို႔ မေနႏိုင္ပါဘူး။


အေမ့ေခၚသံ

က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ ကုိယ္ထူကိုယ္ထလုပ္ဖို႔ မလိုေတာ့ဘူးဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ အခ်ိန္ေတြက အမ်ားႀကီးရတယ္။ အခ်ိန္ေတြ ပိုလာတယ္။ စာဖတ္လို႔ရတာေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ အားကစားေတြ ဘာေတြ လုပ္ခ်င္စိတ္လည္း မရွိေတာ့ဘူး။ အဲ့ဒီ ရဲေဘာ္ေတြမရွိေတာ့တဲ့အခါမွာ သူတို႔ကိုပဲ သတိရေနတယ္။

အဲ့ေတာ့ က်ေနာ္တို႔လူစုမိတိုင္း သူတို႔အေၾကာင္းေတြကိုပဲ ေျပာၾကတယ္။ တခါတခါ သူတို႔ကိုဂုဏ္ျပဳတဲ့ ေတးေတြ စုၿပီး သီခ်င္း ဆိုၾက၊ တီးၾက၊ မႈတ္ၾကတယ္။ ေရၾကည္ေသာက္တိုင္း ေရတြင္းတူးတဲ့သူေတြကို မေမ့ၾကတာေပါ့ေလ။ အဲ့လုိ စ်ာပနၿပီးတဲ့ေနာက္ တလအၾကာမွာ သူတို႔ကိုဂုဏ္ျပဳတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္တအုပ္ ထုတ္ခဲ့ၾကတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ မုတ္သုန္လြန္တဲ့အခါမွာ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက က်ေနာ္တို႔ကို ျပည္မ ျပန္ပို႔တယ္။ သူတို႔က လာႀကိဳတဲ့သေဘၤာ ေရာက္လာတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔ကိုလာၿပီးေတာ့ အေၾကာင္းၾကားတယ္။

“ေနာက္ ၂ ရက္ေနရင္ ထြက္ခြာရမယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ျပင္ဆင္ၾကပါ”

လို႔ လာၿပီးေျပာတယ္။

ဒါနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ျပင္ဆင္ၾကပါတယ္။ ျပည္မ ျပန္ရမယ္ဆိုေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ စိတ္ထဲမွာ ေပ်ာ္လွတယ္လို႔ မရွိပါဘူး။ ျပည္မကေထာင္ေတြ (အထူးသျဖင့္ အင္းစိန္ေထာင္)အေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္း သိထားေတာ့ ကြၽန္းကျပန္ရတယ္ဆိုတာဟာ ဒယ္အိုးထဲကေန မီးေတာက္ထဲကို ခုန္ခ်ရတာျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ တြက္ထားၾကတယ္။ ဟုိေရာက္ရင္ ကြၽန္းမွာလို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အားလံုးအတူတူ မေနရမွာကလည္း ေသခ်ာေနတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ က်ေနာ္တို႔ ျပင္ၾကတယ္။

ျပင္ၾကတယ္ဆိုတာ ဘာျပင္လဲဆိုေတာ့ အဓိကအားျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ရွိတဲ့ စာရြက္စာတမ္းေတြ အကုန္လံုး ဖ်က္ဆီးၾက၊ ေျမျမႇဳပ္တန္တာ ျမႇဳပ္ၾကေပါ့ေလ။ ၿပီးေတာ့မွ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းေလးေတြ ထုပ္ၾကပိုးၾကတာ။ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းကေတာ့ မ်ားမ်ား မရွိပါဘူး။ က်ေနာ္လို လူသာ အိမ္ကပို႔တဲ့ စာအုပ္ေတြ မ်ားေနတာ။ (အဲဒီစာအုပ္ေတြလည္း အင္းစိန္ေထာင္ ေရာက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္းကို မသိေတာ့ဘူး၊ ျပန္မေတြ႔ေတာ့ဘူး။)

ေနာက္တခုက က်ေနာ္တို႔မွာ စုထားတဲ့ စားစရာ၊ ေသာက္စရာေတြရွိတယ္။ ဥပမာ … အမဲသားဘူးတို႔၊ လိပ္သားေျခာက္တို႔၊ ႏို႔ဆီဗူး အပါအဝင္ေပါ့ေလ၊ က်ေနာ္တို႔ ရိကၡာေတြ ပိုေနတဲ့ဟာေတြ ရွိတယ္။ တမင္စုထားတာ၊ က်ေနာ္တို႔ အခမ္းအနားေတြ၊ ပြဲေတြလမ္းေတြၾကရင္ စားရ ေသာက္ရေအာင္ဆိုၿပီးေတာ့။ အခုေတာ့ အဲဒါေတြ က်ေနာ္တို႔ အျပတ္ရွင္းၾကတယ္။

က်ေနာ္တို႔ရိကၡာ႐ံုမွာရွိတဲ့ ႏို႔ဆီေတြ၊ လိပ္သား ေျခာက္ေတြ၊ အမဲဗူးေတြကို အနပ္တိုင္း စားၾကတာပဲ။ အမဲဗူးထဲက အမဲသားေတြဆိုရင္ အေျခာက္ေၾကာ္ၿပီး ဗန္းႀကီးေတြနဲ႔ စားပြဲေပၚမွာ တင္ထားတယ္။ စားလို႔လည္း မကုန္ေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔လည္း စားခ်င္ ေသာက္ခ်င္စိတ္ မရွိေတာ့ဘူး။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments: