Sunday, November 29, 2009

ေက်ာင္းသား ေထာင္ ေတာ္လွန္ေရးသမား (၂၀)

တခါ က်ေနာ္တုိ႔ကို ေရခ်ဳိးထုတ္တယ္ဆုိတာလည္း အစေတာ့ အဆုိင္းနဲ႔ စနစ္တက်။ ေနာက္က်ေတာ့ ထင္းသြားလုပ္တဲ့လူက ျပန္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတုိ႔ကိုသပ္သပ္ ေရခ်ဳိးထုတ္ေပးရ။ ဟာ … မီးဖုိေခ်ာင္ လုပ္တဲ့လူက ခ်က္ျပဳတ္ၿပီးမွ ေရခ်ဳိးတာဆုိေတာ့ သူတုိ႔ကို သပ္သပ္ထုတ္ေပးရ။ ေနာက္ေတာ့သူတုိ႔လည္း မႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေမာင္မင္းႀကီးသားတုိ႔ သေဘာပဲဆုိတာမ်ဳိး ျဖစ္လာေရာ။

တျခားမေျပာနဲ႔၊ သူတုိ႔ ေငြေတြေၾကးေတြ အမ်ားႀကီး အကုန္ခံၿပီး ေဆာက္ထားတဲ့ ဒီစခန္းႀကီး ၃ ခုမွာ က်ေနာ္တုိ႔ကိုလည္း ေခၚလာၿပီးေရာ ေနာက္ထပ္အသုတ္ေတြေခၚဖုိ႔ သူတုိ႔ စဥ္းစားကို မစဥ္းစားႏုိင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီ အခန္းေထာင္ေတြက က်ေနာ္တုိ႔ ျပန္လာသည္အထိ ေဟာင္းေလာင္းပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာင္မွ အဲဒီအေဆာင္ေတြထဲကိုဝင္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ လိုခ်င္တဲ့ဟာေတြကို ဖ်က္ယူ၊ သုံးခ်င္တာ သုံးေနၾကတာ။ ေရပံုးလုပ္ဖုိ႔သြပ္ျပားလိုခ်င္တယ္ဆုိ အဲဒီအခန္းကိုသြားၿပီး သြပ္ျပားေတြ ခြာတယ္။ ေနာက္တခါ တူရိယာ ပစၥည္းေတြ လုပ္ဖုိ႔အတြက္ဆုိၿပီး သစ္သားေကာင္းေတြ အဲဒီအေဆာင္ထဲ သြားယူတယ္။

ေနာက္ဆုံး ကုိကိုးကြၽန္းကထြက္ေျပးတဲ့ ေလွ ၂ စင္းဟာ … မန္းၿငိမ္းေမာင္တုိ႔ ခုနကေျပာတဲ့ ဦးမန္းေအာင္ၾကည္ တုိ႔၊ ဦးေအာင္ေဝ (ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက ရဲေဘာ္ေအာင္ေဝ) သူတုိ႔ ၃ ေယာက္ စီးထြက္တဲ့ေလွဟာ ဆုိလို႔ရွိရင္ အဲလိုပဲ ပင္လယ္ထဲကရတဲ့ ပ်ဥ္ျပားလည္း ပါတယ္။ အဲဒီကခြာတဲ့ ပ်ဥ္ျပားလည္း ပါတယ္။ အဲလို လုပ္ၾကရတာပဲ။

အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာေဘးက အိုနာဆစ္သေဘၤာႀကီးရွိေနတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီသေဘၤာေပၚတက္ၿပီးေတာ့ အကုန္ယူ ၾကတာ။ တူရိယာပစၥည္းေတြအတြက္ ဂစ္တာ၊ ဒုံမင္း၊ မယ္ဒလင္ အဲဒါေတြအတြက္ ႀကိဳးေတြ အကုန္လုံး။ ေနာက္တခါ က်ေနာ္တုိ႔က ပတ္ႀကိဳးလုပ္ဖုိ႔အတြက္ ပတ္ႀကိဳးရစ္တဲ့စက္ကေလးေတြေတာင္ လုပ္ထား ေသးတယ္။ ဒုံမင္းမွ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ပုံစံလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ စားပဲြတင္ဒုံမင္းမ်ဳိးလည္း ရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီးက်ေတာ့ ခုံႀကီးတခုနဲ႔ ေဆာင္းေဘာက္အႀကီးနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ ဒုံမင္းမ်ဳိးလည္းရွိတယ္။ ပတၱလားေတြလည္း အမ်ားႀကီး။ အဲဒီ မယ္ဒလင္ေတြကေတာ့ေျပာမေနနဲ႔ေတာ့။

အဲဒါေတြအျပင္ က်ေနာ္တုိ႔ကဓားေတြ၊ ဓားေျမႇာင္ေတြ၊ ေနာက္ ငါးထုိးဖုိ႔ မွိန္းေတြ အဲဒီ အုိနာဆစ္သေဘၤာႀကီး ေပၚကရတဲ့ သံတိုသံစေတြနဲ႔ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ပန္းဘဲဖုိလုပ္ၿပီးေတာ့ လုပ္ၾကတာပဲ။ လူတုိင္းလူတုိင္းမွာ ေတာတုိးတဲ့ဓားေျမႇာင္ေတြ ရွိၾကတယ္။ ဓားေျမႇာင္ဆုိေပမယ့္ ခုတ္လို႔လည္း ရတာေပါ့။ အနည္းဆုံးေတာ့ အုန္းသီး ေဖာက္ေသာက္လို႔ ရတယ္။ ဒါေတာင္ အင္မတန္ မ်က္စိမဲြပါတယ္ဆုိတဲ့ ဦးေလး ဦးျမသန္းေတာင္မွ (စာေရးဆရာ ျမသန္းတင့္) ဓားရွည္တေခ်ာင္းနဲ႔။ သူကလည္း ေရကူးတာတုိ႔၊ ေတာတုိးတာတုိ႔ အင္မတန္ ဝါသနာပါတာ။ ျမင္သာ မျမင္တာ။

အဲလိုျဖစ္လာၾကတဲ့အခါက်ေတာ့ ေထာင္ကလူေတြ က်ေနာ္တုိ႔ကို ေၾကာက္တာလည္း ဘာမွ အျပစ္ေျပာလို႔ မရဘူး။ ၾကည့္ေလ သူတုိ႔ေပးတဲ့ဟာက က်ေနာ္တုိ႔ကိုေပးတဲ့ဟာက အဝတ္အစားဆုိရင္ အျဖဴေတြ၊ အက်ႌအျဖဴ၊ လုံခ်ည္အျဖဴ၊ အျဖဴဆြတ္ဆြတ္ေတြ။ အဲဒါက သိပ္ၿပီးလြယ္တယ္။ ေနာက္ က်ေနာ္တုိ႔က အဲဒီဟာေတြကို အေရာင္ဆုိးတယ္။ ေဆးဆုိးတယ္။

ဘာနဲ႔ဆုိးလဲဆုိေတာ့ အုန္းခံြနဲ႔ ဆုိးတယ္။ ေနာက္က်ေတာ့ သရက္ေခါက္ေတြ၊ အဲဒီမွာ ေတာသရက္ပင္ေတြ ရွိတယ္။ အဲ … သရက္ေခါက္ေတြ၊ အုန္းခံြေတြကို ဧရာမ မုိးျဗဲဒယ္ႀကီးနဲ႔က်ဳိ။ က်ဳိၿပီးေတာ့ အဝတ္ေတြ ပစ္ထည့္။ အဲ … အဝတ္အစားေတြက ညိဳညိဳေတြ၊ မဲမဲ၊ ဒါမွမဟုတ္ ဟို နက္ျပာေရာင္ေတြ မႈိင္းမႈိင္းအေရာင္ေတြခ်ည္းပဲ အကုန္လုံး။ လူတဦးတေယာက္မွ မရွိတဲ့ ေတာႀကီးတေတာထဲမွာ ဝါဒါတေယာက္ဟာ ခုနက အက်ႌကလည္း အကုန္လုံး ညိဳညိဳမဲမဲ မႈိင္းမႈိင္းနဲ႔။ လူေတြကလည္း တကယ့္ကို မ်က္ႏွာေတြကလည္း ခက္ထန္ေနတဲ့လူေတြ။ ဓားေတြ၊ လွံေတြ၊ မွိန္းေတြနဲ႔ထြက္လာေတာ့ ျဗဳန္းကနဲ ေတြ႔လိုက္တယ္ဆုိ ဘယ္လိုျဖစ္သြားမလဲ။ ဟို … ဝါဒါေတြ ထြက္ကိုေျပးတာ က်ေနာ္တို႔ ၾကံဳဖူးတယ္။

ေနာက္ၾကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို လာေခ်ာ့ေပါင္းတာ။ က်ေနာ္တို႔လိုခ်င္တဲ့ဟာေလးေတြ သူတုိ႔က ရွာေပးတယ္။ မိတ္ေဆြေတြ ျဖစ္သြားတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း ဝါဒါဟာ ကိုယ့္ရန္သူမွ မဟုတ္ဘဲ။ ရန္သူလို သေဘာမထားဘူး။ က်ေနာ္တို႔က သူတို႔တေတြဟာ ဆင္းဆင္းရဲရဲ အမႈထမ္းပဲဆိုၿပီးေတာ့ နားလည္တာပါ။ အဲဒီေတာ့ ၾကာေတာ့ မိတ္ေဆြျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီလို ေထာင္ရဲ႕အေျခအေနဟာ အာဏာပိုင္ေတြ ေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့ဟာနဲ႔ လံုးဝမကိုက္ဘဲနဲ႔ တမ်ဳိးတမည္ ေျပာင္းလဲလာတယ္။

အဲလိုေျပာင္းလဲလာတဲ့အခါ တႏွစ္ေလာက္ေနတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တုိ႔ သတင္းေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး ၾကားလာရတယ္။ တခုက ဘာလဲဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ရိကၡာသြားထုတ္တဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ရွိတယ္ေလ။ အေဆာင္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကေန ရိကၡာသြားထုတ္။ ရိကၡာသြားထုတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ သူတုိ႔က ေျပာလႊတ္တယ္။

“ခင္ဗ်ားတုိ႔အတြက္ ဒီမွာစိုက္ပ်ဳိးဖုိ႔ မ်ဳိးေစ့ေတြ ယူေပးမွာ။ စပါးစိုက္ရင္ေတာင္ ရႏုိင္တယ္။ ေနာက္ ေမြးျမဴစရာ အေကာင္ေတြ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ေနာင္ဆုိလို႔ရွိရင္ သားစုိငါးစုိ စားရမွာပါ။ ေမြးျမဴစရာအေကာင္ေတြကို က်ေနာ္ ျပည္မက ယူေပးမွာ။ အခုလုိအပ္ရင္ လယ္ထြန္စက္ေတာင္ ယူေပးမွာ” အဲလို သူတုိ႔က ေျပာလာတယ္။

အဲဒါနဲ႔ တခ်ိန္တည္းမွာ ဝါဒါေတြကတဆင့္ က်ေနာ္တို႔ဆီ သတင္းေတြျပန္႔လာတာ။ အင္း … ဇနီးသား မယားေတြေတာင္ ေခၚေပးမယ္ဆုိတဲ့ဟာမ်ဳိး။ အဓိပၸာယ္က သူတုိ႔ရဲ႕ကိုကိုးကြၽန္းစီမံကိန္းက သိပ္ႀကီးတာ။ ေနာက္ … က်ေနာ္တုိ႔ကို အခု လက္ရွိလုပ္ေနတဲ့ဟာေတြထက္ကို အမ်ားႀကီးပိုက်ယ္ျပန္႔တဲ့၊ ပိုႀကီးမားတဲ့ ထုတ္လုပ္ေရးစီမံကိန္းေတြနဲ႔ ေထာင္ခ်ဖုိ႔ ျပင္ထားတာ။ အဲဒါအျပင္ ဇနီး သားမယားေတြပါ ေခၚေပးမယ္ဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔သာမက သားမယားေတြပါ ေထာင္ခ်မယ့္ စီမံကိန္းႀကီးပဲ။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments: