Tuesday, November 24, 2009

ေက်ာင္းသား ေထာင္ ေတာ္လွန္ေရးသမား (၁၇)

ဒါ ကိုကိုးကၽြန္းျဖစ္တယ္

အဲဒီကေန တဆက္တည္း ဟိုး … ေနာက္မွာ အခန္းတခန္းရွိေသးတယ္။ အဲဒီအခန္းမွာ ဘယ္သူေတြပါေသးလဲဆုိတာ စံုစမ္းၾကည့္ရတယ္။ အဲ စံုစမ္းၾကည့္ေတာ့ သူမ်ားေျပာျပတာအရ သိရတာေတာ့ ေလထီးဗိုလ္အုန္းေမာင္ ပါတယ္။ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက ဗဟိုေကာ္မတီ ဆရာ ရာဂ်န္ ပါတယ္။ ဒါ … နာမည္ႀကီးပုဂၢိဳလ္ေတြ။ ေလထီး ဗိုလ္အုန္းေမာင္ဆိုရင္ ဒါက ကိုကိုးကၽြန္းကို ဒုတိယအႀကိမ္။ သူက လိပ္ကၽြန္းကိုလည္း ေရာက္ဖူးေတာ့ တတိယကၽြန္း လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ ေနာက္တခါ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ထဲက ခရမ္း ကိုစိန္ဝင္း၊ တကသက ကိုလွၾကည္၊ ေနာက္ … ရန္ကုန္ခ႐ိုင္ ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢ ကိုဉာဏ္ဝင္းလည္း ပါလာတယ္လို႔ ၾကားရတယ္။

တခါ က်ေနာ္က ဟုိ … ကိုယ့္ ‘လူထုသတင္းစာ’ အသိုင္းအဝိုင္းထဲက ဘယ္သူေတြမ်ား ပါေသးလဲလို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ … က်ေနာ္နဲ႔ ညီလို အကိုလို တေလွ်ာက္လံုး ေနလာခဲ့တဲ့ လူထုစိန္ဝင္းလည္း ပါတယ္။ ေနာက္တခါ လူထုမွာ ရန္ကုန္က သတင္းေထာက္လုပ္တဲ့ ကိုတင္ေမာင္ေလး၊ ေနာက္ … ဦးေဖရွိန္။ ဦးေဖရွိန္က ရန္ကုန္သတင္းေထာက္လည္း လုပ္တယ္။ လူထုသတင္းေထာက္လည္း လုပ္တယ္။ သူတို႔လည္း ပါတယ္လို႔ ၾကားရတယ္။

ဒါနဲ႔ အခန္းခ်င္းျခားထားတဲ့ အဲဒီသေဘၤာဝမ္းထဲကေန နံရံကိုသြားကပ္၊ သူမ်ားေတြလုပ္သလိုေပါ့၊ မတ္ေစ့ေပါက္ကေလး ေလာက္ရွိတဲ့ အေပါက္ကေလးကေနၿပီးေတာ့ အေခၚခိုင္းရတယ္။ ဦးစိန္ဝင္း ေခၚေပးပါ… ဦးတင္ေမာင္ေလး ေခၚေပးပါ… ဦးေဖရွိန္ ေခၚေပးပါ … စသည္ျဖင့္ ေခၚၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ပါလာၿပီဆိုတဲ့အေၾကာင္းေျပာေတာ့ သူတို႔ကလည္း ဝမ္းသာလိုက္ တာ။ က်ေနာ္က အရင္ေထာင္ထဲေရာက္သြားတာ။ သူတို႔ကေနာက္မွ ေထာင္ထဲေရာၾကတာ။ သူတို႔က ၆၇ တ႐ုတ္-ဗမာ အေရးအခင္းၿပီးေတာ့ အစိုးရက သိမ္းဖမ္းတဲ့အခါက်မွ ပါလာၾကတာ။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ကလည္း က်ေနာ္ပါလာၿပီးေတာ့ ဝမ္းသာတာ၊ ဝမ္းသာ ဝမ္းနည္းေပါ့ေလ။ ဝမ္းသာတယ္လို႔ေတာ့ ေျပာရတာ ခက္ေတာ့ခက္တယ္။

အဲဒီလိုနဲ႔ မနက္ မိုးမလင္းတလင္းေလာက္မွာပဲ သေဘၤာ စထြက္လာတယ္။ ဒီသေဘၤာတစီးလံုးဟာ က်ေနာ္တို႔ ကိုကိုးကၽြန္း လိုက္ပို႔ဖို႔ တမင္ဆြဲေခၚလာတဲ့သေဘၤာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင္မို႔ ဒီသေဘၤာမွာ သေဘၤာဝမ္းထဲမွာဆိုရင္ ေထာင္က်ေတြ ခ်ည္းပဲ။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြခ်ည္းပဲ။ သေဘၤာဝမ္းေပၚမွာဆိုရင္ စစ္သားေတြ ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေထာင္အမႈ ထမ္းေတြ ပါတယ္။ အရာရွိေတြ ပါတယ္။ ေထာင္အရာရွိေတြ ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကို လုိက္ပို႔ဖို႔သက္သက္ တေခါက္ဆြဲတဲ့ သေဘၤာပဲ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အညာေဒသကလာတဲ့ ဘဝတူေတြကို ဒီေရာက္ႏွင့္ၿပီးသား ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာက ရခိုင္ျပည္နယ္ … အစရွိတဲ့ ၿမိတ္ဘက္က၊ တနသၤာရီက ပုဂၢိဳလ္ေတြက လိႈက္လႈိက္လွဲလွဲပဲ ႀကိဳၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ စကားေတာ့ မ်ားမ်ားမေျပာႏိုင္ၾကပါဘူး။ အားလံုးက ေရွ႕ဘာျဖစ္မလဲ။ ဘာလုပ္ၾကမလဲ အဲဒါကိုပဲ စဥ္းစားေနၾကတာ။ သေဘၤာေပၚမွာ အဲဒီလိုနဲ႔ အေျခအေနက တင္းတင္းမာမာဆိုတာမ်ဳိးႀကီး။

ၾကာလာတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ မႏၱေလးဘက္ကလာတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြ၊ က်ေနာ္တို႔တေတြက အဲဒီမွာ သီခ်င္းေတြ ေကာက္ဆိုၾကတယ္။ ဆိုတဲ့သီခ်င္းေတြက ေတာ္လွန္ေရးသီခ်င္းေတြ၊ ေက်ာင္းသားသီခ်င္းေတြ ေကာက္ဆိုၾကတယ္။ အဲဒီ လိုဆိုေတာ့ က်ေနာ္တု႔ိလူလည္း မနည္းပါဘူး။ အဲဒီလိုဆိုလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ က်န္တဲ့သူေတြလည္း အားတက္လာၾက တယ္။ အဲဒီေနာက္ မၾကာခင္ပဲ ဟိုဘက္အခန္းကလည္း၊ ေနာက္ဘက္ခန္းကလည္း သီခ်င္းဆိုသံ (အင္တာေနရွင္နယ္ သီခ်င္း ဆိုတဲ့အသံ) ေပၚထြက္လာတယ္။

ဆိပ္ကမ္းကခြာၿပီးေတာ့ နာရီဝက္ေလာက္ရွိေတာ့မွ ထင္တယ္ … သူတို႔ သေဘၤာဝမ္းေပါက္ေဘးက အေပါက္ကေလးေတြ၊ အေပါက္ဝိုင္းကေလးေတြ ဖြင့္ေပးတယ္။ အဲဒီအေပါက္ဝိုင္းကေလးေတြက ေခါင္းထုတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေလေကာင္း ေလသန္႔ကေလးေတြ ရတာေပါဗ်ာ။ အဲဒီက်ေတာ့ ဟုိး … ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ေရႊတိဂံုဘုရားႀကီး ေဝေဝဝါးဝါးနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း က်န္ရစ္တာကို က်ေနာ္တုိ႔ေတြ႔ၾကရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကေန ခြာလာၾကၿပီ။

လမ္းမွာ က်ေနာ္တို႔ တညအိပ္တယ္။ ထမင္ေကၽြးေတာ့ သေဘၤာကုန္းပတ္ေပၚ တက္စားရတယ္။ ေထာင္ေကၽြးသလိုပါပဲ၊ ပံုစံနဲ႔ေကၽြးတာပါ။ က်ေနာ္တို႔ တန္းစီ၊ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာပဲ ပန္းကန္းျပားခ်စားၾကရတာ။

အဲဒီလိုနဲ႔ တညအိပ္ၿပီး ေနာက္တေန႔ ေန႔လည္ ၁၁ နာရီေလာက္မွာျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ သေဘၤာဝမ္းထဲမွာေနေပ မယ့္ ကုန္းကို ျမင္ရၿပီ။ ကုန္းေျမျမင္ရတဲ့ ေအာ္သံေတြ ၾကားရတယ္။ ဒါနဲ႔ က်ေနာ္တို႔လည္း ခုနက သေဘၤာေဘးက အေပါက္ဝိုင္းေလးဆီေျပးၿပီး သြားၾကည့္ၾကတယ္။ စုေဝး။ အဲလိုၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ ဟိုး … ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ျဖဴလြလြ သဲေသာင္ျပင္၊ အုန္းပင္တန္းေလးေတြ၊ ေနာက္ … သြပ္မိုးအိမ္ မဲမဲေလးေတြ လွမ္းေတြ႔ရတယ္။ သာေတာင့္သာယာပါပဲ။ အဲလိုေငးၿပီးလို႔ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္သူမွ စကားလည္း မေျပာၾကဘူး။ ေရွ႕မွာ ဘာျဖစ္မလဲ။ အဲဒါကိုပဲ က်ေနာ္တို႔ စဥ္းစားေန ၾကတာ။

အဲလို ေငးၾကည့္ေနရင္းကေနၿပီးေတာ့ သေဘၤာေက်ာက္ခ်တဲ့အသံ ၾကားလာတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သေဘၤာကေန လွမ္းၾကည့္ေနတုန္းမွာ သေဘၤာႀကီးက ရပ္လိုက္ေရာ။ အဲဒီေတာ့ ဟိုဘက္က ဆိပ္ကမ္းနဲ႔ သေဘၤာက မီတာ ၁၀၀ ေလာက္ ေဝးေသးတယ္လို႔ ထင္တယ္။ အဲလိုအခ်ိန္မွာ ကမ္းတက္ယာဥ္တစင္းက က်ေနာ္တုိ႔ကို ကမ္းဘက္အထိ လိုက္ပို႔တယ္။ ကမ္းတက္ယာဥ္ဆိုေပမယ့္ ကမ္းဘက္ပို႔တယ္ဆိုေပမယ့္ တကယ္တမ္းက (ေရမရွိတဲ့ေနရာနဲ႔က) မီတာ ၅၀ ေလာက္ လိုေသးတယ္ ထင္တယ္။ ၅၀-၆၀-၇၀ အဲေလာက္မ်ား လိုမယ္။ အေတာ္လိုေသးတယ္။ အဲလို လိုတဲ့ေနရာမွာရပ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီကေန ဆင္းရတာ။

လႈိင္းေတြကလည္း လႈိင္းႀကီးလာတာမဟုတ္ေပမယ့္ ကမ္းေပၚတက္တဲ့အခါက်ေတာ့ လႈိင္းေတြက အလိပ္လိပ္ျဖစ္ေနၿပီ။ ေနာက္တခါက ေအာက္က ေက်ာက္တံုးေတြကလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး။ က်ေနာ္တို႔မွာ ပစၥည္းေတြကလည္း တိုးလို႔တြဲလဲနဲ႔။ အို … လဲတဲ့သူက လဲ၊ ပစၥည္းေတြ လိုက္ဖမ္းရတဲ့လူက ဖမ္းရ၊ တခ်ဳိ႕က ကိုယ့္ရာဘာဖိနပ္ကို လိုက္ျပန္ဖမ္းရ။ အဲဒီလိုပဲ အေတာ့္ကို ကသိကေအာက္ႏိုင္တဲ့ကိစၥ။

ေနာက္ … က်ေနာ္တို႔ အဲဒီသဲေသာင္ျပင္ေပၚေရာက္ေတာ့ သဲေသာင္ျပင္မွာ အားလံုးထိုင္ၿပီး ေစာင့္ေနရတယ္။ ခဏေန ေတာ့မွ အားလံုး တန္းစီခိုင္းတယ္။ တန္းစီခိုင္းၿပီး နည္းနည္းေလး လမ္းေလွ်ာက္ခိုင္းတယ္။ နည္းနည္းေလး လမ္းေလွ်ာက္ ခိုင္းၿပီးေတာ့ သဲေသာင္ျပင္တခုမွာပဲ ထပ္ၿပီးေတာ့ ထိုင္ခိုင္းတယ္။ အဲဒီေဘးနားမွာ ကုန္းအျမင့္ေလး ရွိတယ္။ နည္းနည္း ေလး ျမင့္တာပါ။ အဲဒီေတာ့ ေနကလည္း ပူလိုက္တာ ျခစ္ျခစ္ေတာက္။ သဲကလည္း ပူလိုက္တာ။


အဲဒီမွာ က်ေနာ္တို႔ထုိင္ေနတုန္း ေထာင္က အထူးအရာရွိ ဒု-ဗိုလ္မွဴးႀကီး ထြန္းရင္ေလာ ( သူက ေနာင္က်ေတာ့ မဆလ ဗဟိုေကာ္မတီလည္း ျဖစ္ေသးတယ္ ထင္တယ္) က်ေနာ္တို႔ကို မိန္႔ခြန္းေႁခြတာပဲ။ သူေႁခြတဲ့မိန္႔ခြန္းရဲ႕ အဓိကအခ်က္ ကေတာ့ … ကၽြန္းေပၚမွာ သူတို႔တေတြ ‘ကိုယ္ထူကိုယ္ထ’ ဆိုတဲ့ ကိုယ္စားဖို႔ေသာက္ဖို႔၊ ကိုယ္ေနထိုင္ဖို႔ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ေပၚလစီကို ေျပာတာပဲ။ သူတို႔က လိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းကိရိယာ တန္ဆာပလာ ေပးမယ္။ က်ေနာ္တို႔က ကိုယ့္ ဟာကိုယ္ ထမင္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္စားၾက၊ အဲဒီသေဘာပဲ။ ဒါ ကိုကိုးကၽြန္းျဖစ္တယ္။ ေပးတာယူ၊ ေကၽြးတာစား၊ စကားမမ်ား နဲ႔။ ဒါ ကိုကိုးကၽြန္းျဖစ္တယ္။ ထြက္ေျပးရင္ ေျပးၾကည့္။ ပတ္ပတ္လည္မွာ ငါးမန္းေတြခ်ည္းပဲ။ ဒါ ကိုကိုးကၽြန္းျဖစ္တယ္။ အကုန္လံုး ၿခိမ္းေျခာက္စကားပဲ။ သူက စကားေျပာတာေတာ့ ဝဲတဲဝဲတဲနဲ႔။ ဒါေပမယ့္ ၿခိမ္းေျခာက္တဲ့ေနရာမွာေတာ့ အင္မတန္ ပီတယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments: