Thursday, March 9, 2017

ထာဝစဥ္ ေမတၱာဓာတ္တိုးေစ ဖ်န္းဆြတ္ေသာ သႀကၤန္ေရ ... (ဆူးငွက္)

ျမန္မာ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၁၃ ခုႏွစ္အကူး ျမန္မာသႀကၤန္သည္ ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၅၁ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလျဖစ္သည္။ ၁၃၁၃ ခုႏွစ္၊ တန္ခူးလဆန္း ပထမပတ္သည္ အတာသႀကၤန္ကာလ ျဖစ္၏။ ထိုႏွစ္သႀကၤန္တြင္လည္း မႏၲေလးၿမိဳ႕၌ပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးႏွင့္အတူ (ထိုစဥ္က) ႏိုင္ငံေတာ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုႏွင့္ မိသားစုပါ၊ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲၾကသည္။ တိုင္းရင္းသားမ်ဳိးႏြယ္မ်ားပါ တေပ်ာ္တပါး ပါဝင္ဆင္ႏႊဲသျဖင့္ မႏၲေလးသႀကၤန္သမိုင္း၌ 'ျပည္ေထာင္စုသႀကၤန္' အျဖစ္ ထင္ရွားခဲ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယခင္ႏွစ္ ၁၃၁၂ ခုႏွစ္(၁၉၅ဝ) သႀကၤန္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသႀကၤန္။ ယခုႏွစ္ ၁၃၁၃ (၁၉၅၁) သႀကၤန္က ျပည္ေထာင္စုသႀကၤန္အျဖစ္ (၂)ႏွစ္ဆက္တိုက္ ဆင္ႏႊဲခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕၏ ယခုထက္တိုင္ လူႀကီးသူမ်ား ေျပာစမွတ္ျပဳခဲ့ေသာ အလြန္စည္ကားလွသည့္ သႀကၤန္မ်ားျဖစ္သည္။ `ျပည္ေထာင္စုသႀကၤန္' ႏွင့္ပတ္သက္၍ တျခား ေျပာစမွတ္တခုမွာ ... မႏၲေလး သႀကၤန္၏ အထင္ကရ ပညာရွင္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၊ ပန္းခ်ီဦးဘသက္၊ ဦးကိုရင္ (ဦးေလးရင္)၊ ဦးကိုေလး၊ တေယာကိုကံ၊ တာပလာကိုထြန္းရင္၊ မီးပညာရွင္ ဦးဘရွင္တို႔သည္ ပင္မမူလလက္ေဟာင္း ၿမိဳ႕မအသင္း ဦးစီးဦးကိုင္ ၿမိဳ႕မအသင္းသားေဟာင္းမ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုႏွစ္က ၿမိဳ႕မအသင္းႏွင့္ အဆင္မသင့္ ခြဲခြာကာ ဦးကိုေလး၏ ေတာင္ၿမိဳ႕ AMBA ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အသင္းကို ဦးစီးၿပီး ေစာင္းေကာက္ပံု အလွျပယာဥ္ႀကီးျဖင့္ ဆန္းသစ္ထူးျခားစြာ ေရသဘင္ပြဲ ဆင္ႏႊဲခဲ့သည္။


ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း၏ က်န္းမာေရး အေျခအေနတရပ္ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕မအသင္း၏ ဂီတဆိုင္ရာ ဦးေဆာင္မႈမွကင္းခဲ့ရၿပီး ေနာက္ၿပီး ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း က်န္းမာလာေသာ္လည္း ၿမိဳ႕မႏွင့္ဆရာ့ၾကား နီးလ်က္ႏွင့္ေဝးခဲ့ၾကရာမွာ မႏွစ္ကလည္း ဆရာၿငိမ္းက ရန္ကုန္ေရာက္ ၿမိဳ႕မအသင္းသားမ်ားႏွင့္ပဲ ရန္ကုန္သႀကၤန္မွာ 'ေရႊမန္းေရယာဥ္'အမည္ျဖင့္ပင္ ဆင္ႏႊဲခဲ့သည္။ ယခုႏွစ္ မႏၲေလး ျပည္ေထာင္စုသႀကၤန္၌လည္း တၿမိဳ႕လံုး အံုးၿခိမ့္ညံမွ် ဆင္ႏႊဲၾကေသာအခါ ... ဆရာၿငိမ္းက မိတ္ေဆြ ေတာင္ၿမိဳ႕ ဦးကိုေလးႏွင့္ တြဲဖက္ၿပီး သံေယာဇဥ္ႀကီးေသာ ၿမိဳ႕မအသင္းသား လက္ေဟာင္းႀကီးမ်ားႏွင့္အတူ အသင္းတသင္း ဖြဲ႔စည္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

တူရိယာပစၥည္းမ်ားကို တီးမႈတ္တတ္ကြၽမ္းသူမ်ားက ဂီတအႏုပညာအေပၚ နားမလည္ႏိုင္ၾကေသာအခါ ဂီတကို 'ကႀကီး' ပုတ္ေလာက္ ေရးျပေတာင္ မသိႏိုင္သည့္ သာမန္ဘတ္စ္ကား ဒ႐ိုင္ဘာ၊ စပယ္ယာမ်ားျဖင့္ သူလုပ္ခ်င္ေသာ ဂီတအႏုပညာအား ဖန္တီးျပမယ္ဟူေသာ မာနစိတ္ျဖင့္ AMBA ေစာင္းေကာက္အသင္းႀကီးကို ဖြဲ႔စည္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ႏွဲဆရာႀကီး အမရပူရ ဆရာထပ္၏ အကူအညီျဖင့္ ဝါးပေလြမ်ားကို သံုးစြဲကာ အုပ္စုဖြဲ႔ သံစဥ္ခြဲၿပီး ေလ့က်င့္ တီးမႈတ္ေစခဲ့၏။ ျမန္မာျဖစ္ ဝါးပေလြ (၆ဝ) လက္၊ ဘူးေျခာက္အတြင္း၌ မန္က်ည္းေစ့မ်ား ထည့္လႈပ္ရေသာ စည္း၊ ေရစည္ပိုင္းအား ရာဘာျပား ၾကက္ထားသည့္ စည္တိုႏွင့္ ႏိုင္ငံျခား တူရိယာပစၥည္းဆို၍ ကလယ္ရီနက္ တေခ်ာင္းသာ ပါဝင္၏။

ယခင္ႏွစ္ကတည္းက နာမည္ႀကီးလွေသာ 'ဝင္းလိုက္မယ္' အဖြဲ႔မွ ေခ်ာေမာလွပေခတ္ ဆန္လွေသာ 'ရတနာနတ္မယ္' အသြင္သႀကၤန္မယ္ႏွင့္ သူႏိုင္ကိုယ္ႏိုင္ အၿပိဳင္ႏႊဲႏိုင္ရန္ သီခ်င္းမ်ားလည္း ေရးစပ္ထား၏။ ရတနာနတ္မယ္အသြင္ သႀကၤန္မယ္က ဝင္းပျဖဴအိ လံုးႀကီး ေပါက္လွ ဘိုဆန္ဆန္အလွ၊ သူမ၏ ေခတ္မီမီ ဘိုဆန္ဆန္အကမ်ားႏွင့္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ႀကီး တီးမႈတ္ကခုန္ႏိုင္ရန္ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းက ဂီတဖြဲ႕စည္းသီခ်င္းမ်ား ေရးစပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း 'ျပည္ေထာင္စုသႀကၤန္' ႏွစ္က ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းတို႔၏ အျမင္ဆန္း၊ အသြင္္ဆန္း၊ အသံဆန္း၊ ဂီတဆန္းမ်ားႏွင့္ ေစာင္းေကာက္အလွျပယာဥ္ႀကီးႏွင့္ ဝင္းလိုက္မယ္ကား နာမည္ႀကီးလွပါဘိ။

တဖက္က ၿမိဳ႕မအသင္းကလည္း အျပာႏု၊ အစိမ္းႏုမ်ား ၿငိမ့္ၿငိမ့္စီးေစေသာ ေရလိႈင္းပံု ေရကန္ထည္ႏွင့္ ကားေခါင္းတြင္ ငန္း႐ုပ္လံုးႀကီး ဆင္ယင္ထားေသာ ႐ႈမဝဦးႀကီးေငြ၏ ဒီဇိုင္း အလွျပယာဥ္ႀကီးႏွင့္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ ဆင္ႏႊဲျပန္ကာ ...၊ ဧည့္ခံအမ်ဳိးသမီး၊ အသင္းတသင္း၌ ၿမိဳ႕မႏွင့္ ေစာင္းေကာက္ႀကီးတို႔ ဆံု၍မ်ားေရာက္လာလွ်င္ ... အစဥ္အလာအရ ၿမိဳ႕မကို ဦးစားေပးရလွ်င္လည္း တဖက္အသင္းက ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းႏွင့္ ဝါရင့္ ဂီတပညာရွင္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ျပန္ ...။

ေစာင္းေကာက္ႀကီးအား ဦးစားေပးျပန္လွ်င္လည္း တဖက္ အစဥ္အဆက္ သမၻာႏွင့္ ဝါရင့္ ၿမိဳ႕က်က္သေရေဆာင္ အသင္းႀကီးျဖစ္ျပန္ႏွင့္ ဆံုးျဖတ္ရခက္ၾကလွသည္ဟု ဆို၏။ ၿမိဳ႕မက ေရွ႕ကဝင္ ေစာင္းေကာက္က ေနာက္ကလိုက္ ...၊ ေစာင္းေကာက္က ေရွ႕ကဝင္... ၿမိဳ႕မက ေနာက္ကလိုက္ႏွင့္ ... အၿပိဳင္အဆိုင္ ဆင္ႏႊဲၾကသည့္ႏွစ္ဟု ဆို၏။

'ဝင္းလိုက္မယ္' ၌ ၿမိဳ႕မႏွင့္ ေစာင္းေကာက္ ... ဆံု၍မ်ား ေရာက္လာလွ်င္ ... ႏွစ္သင္းစလံုး မ်က္ႏွာပူစရာ ျဖစ္ၾကရေတာ့သည္။ ဘယ္သူ႔ကို ဦးစားေပးရေလမည္မသိ...။

ေစာင္းေကာက္အလွျပယာဥ္ႀကီးေပၚမွ ဝါးပေလြမ်ား၊ ဘူးသီးေျခာက္စည္းမ်ား၊ ရာဘာ ျပားၾကက္ေရစည္ပိုင္း စည္တိုမ်ားျဖင့္ အုပ္စုဖြဲ႔ ေတးသံသာညက္ညက္တြင္ ကလယ္ရီနက္၏ ေတးသြား အဝင္အထြက္ အလူးအလိမ့္မ်ားတြင္ ဝင္းလိုက္မယ္မွ ရတနာနတ္မယ္က ဆိုက အလႈပ္အရွား ယဥ္ယဥ္ေလးႏွင့္ ၾသဘာသံမစဲ ကျပခဲ့သည္ဆို၏။ ေစာင္းေကာက္အဖြဲ႔ႀကီးမွ AMBA ေစာင္းေကာက္အဖြဲ႔ႀကီးမွ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း၏ သႀကၤန္သီခ်င္းႏုႏုလွလွ စာသားေလး မ်ားကိုလည္း ခံစားၾကည့္ၾကပါကုန္ ...။ ထိုသို႔ေသာ ဂႏၳဝင္စာသားမ်ားက ျမန္မာသံ မဟုတ္ေသာ အေနာက္တိုင္း ဘိုသံေတးသြားတြင္ ပူးကပ္စီးဝင္သြားေစသည္ ဆိုပါ၏။ အႏုပညာ..။

-ခါေတာ္မီ သိဂႌေရႊမန္းပိေတာက္တို႔သာ။
မွည့္ဝင္းကာ ေနလိမ့္မယ္၊ ထင္မိတာေတြ။
ဝန္ခံပါၿပီ၊ ခုေတာျဖင့္ တျခားစီေန ...။
မာလာစံုအမည္ မွည့္ႏိုင္ေပ ...
ျပာသိုမွာ ခြာညိဳဟာ ပြင့္ခဲ့ေပါ႔ေလ ...
ခုတန္ခူးလည္း သူလည္း ပါစြာလိုက္ပံုေတြ
အို ... အလိုဗ်ာ၊ သႀကၤန္မယ္ေတြ၊ ပန္းမွတ္ထင္ေန
လူလည္ဆိုအ ဦးကြဲ႔ေလ ...
ေရႊသဇင္ေတြ ..၊ ဟိုမွာ ႏွင္းဆီတို႔တေတြ
လွဦးေတာ့ သရဖီေလးႏွင့္ စံပယ္လည္းပါေပ
AMBA ေငးမိေပါ႔ က်က္သေရ
အို ... အစုလိုက္ ယဥ္မ်ားေခါင္ေတြ။

-ေတာင္သမန္ၾကည္အင္း ေရလိႈင္းေငြ
ျမဴးကာေန ညင္းေလယဥ္ေျပေျပ
ေထာင္ေရာင္ေန ရေဝနန္း အမရဘုန္းေတာ္
ေရာင္ရႊန္းထြန္ခဲ့ေပ
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ AMBA ေခၚ
အသင္းေတာ္သားမ်ားက မာပါေစ ...
ႏိုင္ငံေတာ္ ညီရင္းအစ္ကိုမ်ား ဒို႔တိုင္းရင္းသားေတြ
တအူထံု႔ဆင္း ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီး၊ ၾကတယ္ေလ
ထာဝစဥ္ ေမတၱာဓာတ္တိုးေစ ဖ်န္းဆြတ္ေသာ
သႀကၤန္ေရ ...၊

-အစ္မႀကီးေတြ စိတ္မွာတင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ယာဥ္ ယာဥ္
ႏွမေလးေတြစိတ္မွာျမင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ယာဥ္ ယာဥ္
ကပါ ဆိုပါ စိတ္တိုင္းက်ေပါ႔ တီးမယ္ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပင္ ...
ကပါ ဆိုပါ စိတ္တိုင္းက်ေပါ့ တီးမယ္ ေပ်ာ္ျမဴးရႊင္
ထာစဥ္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ မာေစ၊ ေတာင္းဆုထူးပင္။

၁၉၅၁ ခုမွာ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း စုစည္းခဲ့သည့္ ဝါးပုေလြအလက္ ၆ဝ ေက်ာ္ႏွင့္ ေစာင္းေကာက္အသင္းကဲ့သို႔ ၁၉၆ဝ ေက်ာ္ဝန္းက်င္တြင္လည္း အသင္းတသင္း ထြက္ေပၚလာျပန္၏။ ထိုအဖြဲ႔ကလည္း ေတးမႈတ္ပုေလြမ်ား ပါသည္။ ေမွာက္ထားေသာ သံစည္ပိုင္းမ်ား ပါသည္။ ဘူးသီးေျခာက္မ်ား ပါသည္။ သူတို႔အဖြဲ႔နာမည္က Hard Rock တဲ့။ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း၏ ေစာင္းေကာက္ကဲ့သို႔ လူ ၆ဝ ေက်ာ္ေတာ့ မပါ။ လူ ၁ဝ ေယာက္ေလာက္ပဲ ပါမွာေပါ႔။ သို႔ေသာ္ ထိုႏွစ္မွာ Hard Rock က သႀကၤန္မင္းသားျဖစ္သြားသည္။ ဝါးပုေလြမ်ား၊ သံစဥ္နိမ့္ျမင့္ သံစည္ပိုင္းမ်ားျဖင့္ ထိုစဥ္က ေခတ္စားေနေသာ Rock ေတးသြားမ်ားကို ၿမိဳင္ၿမိဳင္ႀကီး တီးမႈတ္ၾကသည္။ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း ဂ်ပ္(စ္)အသြားျဖင့္ ေရးစပ္ခဲ့ေသာ 'ကရဝိတ္(သ)ျမဴးစစ္' ကိုလည္း တီးခတ္သည္။ ထို႔ျပင္ ...

'ရႊံ႕ေပၚ ရွဥ့္ေျပး ရွဥ့္ေမြး ရႊံ႕မလူး
ရႊံ႕ေပၚ ရွဥ့္ေျပး ရွဥ့္ေမြး ရႊံ႕မလူး
(ၾကားဖူးတယ္)
ရႊံ႕ေပၚ ရွဥ့္ေျပး ရွဥ့္ေမြး ရႊံ႕မလူး
ေတာင္ေပၚက ရွမ္းကေလး
ေလွ်ာ္ထမ္းလို႔ေျပး
တိုတဲ့ေလွ်ာ္က တိုတို၊
ရွည္တဲ့ေလွ်ာ္က ရွည္ရွည္'
စေသာ စာသားမ်ားျဖင့္ သီဆို တီးမႈတ္ျပေတာ့ ပရိသတ္က သေဘာအက်ႀကီး က်သည္။ တက္ေခါက္ရင္း လွ်ာမကိုက္မိေအာင္ အလ်င္အျမန္သီဆိုရေသာ၊ ငါးပိ(ေတာက္)၊ ငါးခ်ဥ္ (ေတာက္)၊ ငါးလူး (ေတာက္)၊ ငါးလဲ (ေတာက္) သီခ်င္းလည္း ၾကားသူတိုင္း လိုက္လံတုပ သီဆိုျဖစ္ၾကသည္။ အခ်င္းခ်င္းလည္း အေလာင္းအစားျဖင့္ သီဆိုၾက၏။

မႏၲေလးၿမိဳ႕မွ ျမန္မာပညာရွိ ဆရာႀကီး ေရႊျပည္ဦးဘတင္၏သား ပန္းခ်ီဆရာ စာေရးဆရာ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးဝင္းေဖ ဦးစီးေသာ Hard Rock အဖြဲ႔တြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕က အႏုပညာ မ်က္ႏွာဖံုးေတြခ်ည္း ပါဝင္ခဲ့တာလည္း ေမ့လို႔မရ။

ဒါေပမယ့္ အႏွစ္ ၆ဝ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီေလ။

ဆူးငွက္ 

သူရဲ႕ေဖ့ဘုတ္စာမ်က္ႏွာက ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။ 

 

No comments: