Monday, April 7, 2014

အိႏိၵယက သႀကၤန္သံခ်ပ္ကို လြမ္းတယ္ (ကိုညိဳ)

အခါသႀကၤန္ရက္ျမတ္နဲ႔ နီးလာၿပီဆိုေတာ့ ျမန္မာျပည္ထဲမွာ သႀကၤန္သီခ်င္းနဲ႔ ယိမ္းအက တိုက္တဲ့အသံေတြ၊ သံခ်ပ္ဝိုင္းေတာ္သားေတြရဲ႕ သံခ်ပ္ထိုးသံေတြ၊ စည္း၊ ဝါး၊ ဒိုး၊ လင္းကြင္းသံေတြနဲ႔ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ရိွေရာ့မယ္ထင္ပါရဲ႕။ 

က်ေနာ္တို႔ အေဝးေရာက္ ျမန္မာေတြအဖို႔ မိခင္ေျမကိုအလြမ္းဆံုးအခ်ိန္ဟာ အခုလို အတာသႀကၤန္ကာလပဲျဖစ္တယ္။ သႀကၤန္သီခ်င္းေလးေတြနားေထာင္ၿပီး သႀကၤန္တြင္း လည္ပတ္ေပ်ာ္ျမဴးခဲ့ရတဲ့ လူငယ္ဘဝေလးကို ျပန္လည္ ျမည္းစမ္းခ်င္လာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပည္ပမွာေနထိုင္ခဲ့စဥ္ မိမိတို႔႐ိုးရာသႀကၤန္ပဲြေတာ္ကို မေမ့မေလွ်ာ့က်င္းပခဲ့ၾကသလို သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြနဲ႔ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ရဲ႕ ကေဘာက္ခ်ိ၊ ကေဘာက္ခ်ာ အျဖစ္သနစ္ေတြကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေလွာင္ေျပာင္ခဲ့ၾကတာလည္း သတိတရျဖစ္မိတယ္။ 


တေလာက ရန္ကုန္မွာသံခ်ပ္စာသားေတြကို ႀကိဳတင္ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူရမယ္လို႔ သတင္းေတြထြက္ေပၚခဲ့တာ သတိထားမိတယ္။ စာနယ္ဇင္းေတြေတာင္ လြတ္လြတ္္လပ္လပ္ထြက္ေနတဲ့အခ်ိန္၊ တႏွစ္မွတခါ ႐ိုးရာဓေလ့နဲ႔အညီ အျပဳသေဘာနဲ႔ ေဝဖန္သေရာ္္ၿပီး ျပည္သူအေပါင္းရဲ႕ စိတ္ထြက္ေပါက္ေပးတဲ့ သံခ်ပ္ကို ဘာလို႔မ်ား ထိတ္လန္႔ေနရပါလိမ့္။ ျမန္မာမႈကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးသူေတြကေတာ့ သႀကၤန္နဲ႔ သံခ်ပ္ကို ခဲြျခားမထားခ်င္ပါဘူး။ တနည္းေျပာရရင္ ဒီမိုကေရစီစိတ္ဓာတ္နဲ႔အညီ ပြင့္လင္းၿပီး ထင္သာျမင္သာရိွတဲ့ ႐ိုးရာသႀကၤန္သံခ်ပ္ဟာ ျမန္မာ့အတာသဘင္ ရဲ႕ ဂုဏ္က်က္သေရလိုလည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ ၁၉၈၈ မတိုင္မီ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္က ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ဘာမွန္းမသိတာေတာင္ သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြကို ဆင္ဆာျဖတ္ၿပီး အတိုင္းအတာ တစံုတရာအထိ ခြင့္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ 

ပြင့္လင္းတဲ့ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ႀကီးမွာ တခ်ိန္ကလို သံခ်ပ္ကို ထိမ္းခ်ဳပ္ဖို႔လည္း မလိုအပ္ေတာ့ပါ။ ၁၉၈၈ ကေန ၂၀၁၀ ကာလအထိ စစ္အစိုးရက သံခ်ပ္ေတြကို ပိတ္ပင္ထားပါတယ္။ ျမန္မာလူငယ္ေတြဟာ သံခ်ပ္ဆိုတာ သံခ်ပ္ကာကားကို ေျပာတာလားလို႔ ထင္မွတ္ကုန္တဲ့အထိ သံခ်ပ္သေဘာသဘာဝကို မသိ္ေတာ့ပါဘူး။ ႐ိုးရာကို မေမ့သင့္ဘူးဆိုတဲ့ အျဖစ္သေဘာအေနနဲ႔ ဆင္ဆာအထပ္ထပ္၊ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး ဦးတည္ခ်က္၊ ဒို႔တာဝန္အေရးသံုးပါး၊ ေႂကြးေၾကာ္သံေတြနဲ႔ သံခ်ပ္ၿပိဳင္ပဲြေတြေတာ့ ဝတ္ေက်တန္းေက်လုပ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အႏွစ္သာရ မရိွပါ။ အစိုးရ ေဖာ္လံဖား သံခ်ပ္အဆင့္ပဲ ရိွပါတယ္။ 

က်ေနာ္တို႔ အိႏိၵယမွာေနထိုင္ခဲ့စဥ္ အခုလို တန္ခူးလဆန္းေရာက္တာနဲ႔ သံခ်ပ္ေခြေတြ ပံုမွန္ထုတ္ေလ့ရိွပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီအေရး လႈပ္ရွားသူေတြမို႔ တိုက္ပဲြဝင္သံခ်ပ္၊ စြမ္းအားျမႇင့္သံခ်ပ္၊ စိတ္ဓာတ္ျမႇင့္တင္ေရးသံခ်ပ္ ဆိုၿပီး စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ထိုးႏွက္ေဝဖန္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး သံခ်ပ္သက္သက္ျဖစ္ပါတယ္။ သံခ်ပ္ဆရာကေတာ့ ၁၉၈၈ ကတည္းက အိႏိၵယနယ္စပ္မွာ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအေရးလႈပ္ရွားေနတ့ဲ မႏၱေလးသား ကဗ်ာဆရာ ျမတ္ထက္ (ေဒါက္တာ ေအာင္ေက်ာ္ဦး) ျဖစ္တယ္။ သံခ်ပ္စီစဥ္သူက ေက်ာက္မဲ ေက်ာ္ႀကီးျဖစ္တယ္။ သံခ်ပ္အေခြက ၁၉၉၇ ကစၿပီး မႏွစ္က ၂၀၁၃ အထိ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ ေပၚထြက္ေနတာပါ။ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္နဲ႔ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္က သံခ်ပ္ဆရာ ခရီးလြန္ေနလို႔ မထုတ္ျဖစ္ခဲ့ဘူး။ 

သံခ်ပ္အေခြစထုတ္ဖို႔ ျဖစ္လာတာကလည္း မွတ္သားစရာေလးပါ။ အိႏိၵယျမန္မာနယ္စပ္ မိုးေရးၿမိဳ႕မွာ စစ္အစိုးရဆန္႔က်င္တဲ့ ျမန္မာေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ အမ်ားအျပားေနၾကတယ္။ မိုးေရးၿမိဳ႕ခံေတြဆိုတာကလည္း ျမန္မာစကား တတ္ကၽြမ္းသူ မ်ားတယ္။ ျမန္မာျပည္ဘြား အိႏိၵယႏိုင္ငံသားေတြလည္း မ်ားတယ္။ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြနဲ႔လည္း မိသားစုေတြလို ေနထိုင္တယ္။ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြက အထိမ္းအမွတ္ ေန႔ရက္ေတြျဖစ္တဲ့ လြတ္လပ္ေရးေန႔၊ ျပည္ေထာင္စုေန႔၊ ၈ ေလးလံုးေန႔၊ စက္တင္ဘာ စစ္အာဏာသိမ္းေန႔၊ ဖုန္းေမာ္ေန႔၊ ေတာ္လွန္ေရးေန႔ေတြဆို မိုးေရးၿမိဳ႕ေဈးနဲ႔ နယ္စပ္တလႊားမွာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆန္႔က်င္ေရး ပိုစတာေတြ ကပ္၊ လက္ကမ္းစာေစာင္ေတြ ျဖန္႔ၾကတယ္။ အခမ္းအနားေတြလည္း က်င္းပၾကတယ္။ ဒါက ျပဳလုပ္ေနၾက အစဥ္အလာ။ 

သႀကၤန္ေရာက္ေတာ့လည္း နယ္စပ္ဂိတ္အနီးမွာ ျမန္မာျပည္အတိုင္း မ႑ပ္ႀကီးထိုးၿပီး ေရပက္ကစားတယ္။ မုန္႔လက္ေဆာင္း၊ မုန္႔လံုးေရေပၚနဲ႔ မုန္႔ဖက္ထုတ္ေတြလုပ္ၿပီး တမူးၿမိဳ႕ခံေတြကို ဧည့္ခံေကၽြးေမြးတယ္။ ျမန္မာျပည္အတိုင္း စည္ပိုင္းထဲ ေရအျပည့္ထည့္၊ မီးသတ္ပိုက္ေတြနဲ႔ တမူးၿမိဳ႕ကလာတဲ့ သႀကၤန္ကားေတြကို ပက္တယ္။ နယူးေဒလီမွာရိွတဲ့ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြေတာင္ သႀကၤန္နီးရင္ ပိုက္ဆံစုၿပီး နယ္စပ္သႀကၤန္ကို ဝင္ႏဲႊေနၾကပါ။ 

၁၉၉၆ ခုႏွစ္မွာ ေဒါက္တာေအာင္ေက်ာ္ဦးက ႏိုင္ငံေရးအတို႔အေထာင္ပါတဲ့ လက္တန္းသံခ်ပ္ေလး စပ္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြက ၿမိဳ႕ထဲလွည့္ပတ္ၿပီး သံခ်ပ္တိုင္ၾကတယ္။ မိုးေလးၿမိဳ႕ခံေတြလည္း ဝင္ႏဲႊတယ္။ ျမင္ရသူေတြအဖို႔ ေပ်ာ္စရာေလးပါ။ တမူးဘက္က အာဏာပိုင္ေတြက မိုးေရးၿမိဳ႕ လံုျခံဳေရးရဲေတြကို ဆူပူေအာင္လံႈ႕ေဆာ္ေနပါတယ္လို႔ အေၾကာင္းၾကား တားျမစ္တဲ့့အထိ သံခ်ပ္ေလးက အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္းျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီမွာတင္ ေနာက္ႏွစ္မွာ သႀကၤန္သံခ်ပ္ အေခြထုတ္မယ္ဆိုၿပီး နယ္စပ္ေက်ာင္းသားေတြ အပါအဝင္ ေဒါက္တာေအာင္ေက်ာ္ဦးနဲ႔ ေက်ာက္မဲေက်ာ္ႀကီးတို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကတယ္။ 

သံခ်ပ္စာသားေတြကို ေဒါက္တာေအာင္ေက်ာ္ဦးကပဲ ျမတ္ထက္ဆိုတဲ့ ကေလာင္နာမည္နဲ႔ ေရးတယ္။ ၁၉၉၇ မွာ ထားပေခ်မိ၊ ငါဝန္ရိွလိမ့္ ဆိုတဲ့နာမည္နဲ႔ ထုတ္တယ္။ နယူးေဒလီမွာ အသံသြင္းတယ္။ သံခ်ပ္ေခြသာထုတ္ခ်င္တာ တူရိယာပစၥည္းက မရိွဘူး။ လင္းကြင္းအစား ဒန္အိုးဖံုးနဲ႔ စတီးပန္းဂံျပားေတြ သံုးတယ္။ ဒိုးပတ္နဲ႔ ေထာက္ဒိုး မရိွေတာ့ ျမန္မာျပည္ဘြား စာေရးဆရာႀကီး ဦးေမာသီရိ (ေအာလ္အင္ဒီးယား ေရဒီယို)က အိႏိၵယဗံု ငွားေပးတယ္။ (တီးေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ဗံုေပါက္သြားလို႔ သံခ်ပ္ဆရာ သြားေတာင္းပန္ရတယ္) ပတ္စာအျဖစ္ ေပါင္မုန္႔ကို အေနေတာ္ေလး ေရနဲ႔ႏႈးၿပီးသံုးတယ္။ အသံသြင္းေနတုန္း ပတ္စာက ကြာက်သြားလို႔ မၾကာခဏ ဒုကၡေရာက္တယ္။ ဝါးလက္ခုပ္လုပ္ဖို႔ ဝါးကလည္း ရွာရခက္တယ္။ စည္းနဲ႔ဝါးအစား စတူဒီယိုမွာေတြ႔တဲ့ သစ္သားျပားေတြ ေခါက္ရတယ္။ 

စတူဒီယိုက Old Delhi (ေဒလီၿမိဳ႕ေဟာင္း) ဘက္မွာ တနာရီခဲြၾကာ ကားေမာင္းရတယ္။ ညကတည္းက ခ်က္ျပဳတ္ထားၿပီး ထမင္းဟင္းေတြ သယ္သြားၾကတယ္။ သံခ်ပ္အဖဲြ႔ေတြ အသံသြင္း ခဏနားၿပီး ေန႔လည္စာစားတယ္။ အသံဖမ္းတဲ့လူက အိႏိၵယသား၊ ကိုယ့္ဆီက တူရိယာပစၥည္းေတြက သံပန္းကန္ျပားေတြ၊ သစ္သားျပားေတြဆိုေတာ့ သူလည္း အူေၾကာင္ေၾကာင္နဲ႔ အသံဖမ္း မိုက္က႐ိုဖံုးေတြ ဆင္ရတယ္။ သံခ်ပ္ဆိုေတာ့ အတိုင္ေတြ၊ အေဖာက္ေတြနဲ႔ မညီမညာအသံေတြကို ညႇိရတာလည္း သူ႔ခမ်ာ လြယ္မယ္မထင္ဘူး။ ဘာသာစကားလည္း မေပါက္ၾကေတာ့ ေဒလီမွာေနထိုင္တဲ့ ျမန္မာျပည္ဘြား ကူနန္းဆိုသူက ဘာသာျပန္လုပ္ေပးတယ္။ 

ပထမဆံုးအေတြ႔အၾကံဳေတြနဲ႔ဆိုေတာ့ အမွားမွား၊ အလဲြလဲြေတြနဲ႔။ အသံသြင္းၿပီးသားကို မွားဖ်က္မိလို႔ သံခ်ပ္ဝိုင္းေတာ္သားေတြ အိမ္ျပန္ေရာက္ၿပီးမွ စတူဒီယိုကို တေခါက္ျပန္သြား သြင္းၾကရေသးတယ္။ ေနာက္ပိုင္းႏွစ္ေတြသြင္းတဲ့ အေခြေတြမွာ သူလည္း အထာေပါက္သြားၿပီ။ တူရိယာပစၥည္း ဒိုး၊ ဗံု၊ လင္းကြင္း၊ ဝါးလက္ခုပ္ကအစ တမူးကတဆင့္ မွာယူတယ္။ ကာရာအိုေကသီခ်င္းေတြလည္း ေပၚလာ၊ ဂစ္တာတီးခတ္ႏိုင္သူေတြလည္းရိွေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ သံခ်ပ္ေတြလည္း ပိုပီျပင္လာတယ္။ ဒါေပမယ့္ တီးခတ္သူေတြအားလံုးဟာ စနစ္တက် ေလ့လာသင္ၾကား တတ္ေျမာက္သူေတြေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ၾကားဖူးနားဝေတြနဲ႔ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ အၾကံဉာဏ္ေတြယူၿပီး အေရးေတာ္ပံုစိတ္ဓာတ္နဲ႔ တီးၾကတာပါ။ 

အိႏိၵယက သံခ်ပ္ေတြထုတ္တဲ့ကာလေတြဟာ ျမန္မာျပည္ထဲမွာ သံခ်ပ္ထိုးသံ တိတ္ဆိတ္ေန ႏိုင္ငံေရးစကားေတာင္ က်ယ္က်ယ္မေျပာရဲတဲ့အခ်ိန္ ျဖစ္တယ္။ သံခ်ပ္ဆရာ ျမတ္ထက္ကလည္း ကေလာင္သြားကလည္း ထက္၊ နေဘကာရံလည္း ႏိုင္၊ အာဝဇၨန္းလည္း ရႊင္၊ ဟာသဉာဏ္လည္းႂကြယ္သူဆိုေတာ့ သံခ်ပ္စာသားေတြက ထိမိေျပာင္ေျမာက္တယ္။ သံခ်ပ္ေခါင္းစဥ္ေတြကလည္း အားပါတယ္၊ မွတ္မိသေလာက္.. သစၥာ ေက်ာက္တံုး ေျမႇာက္လိုက္ၿပီ၊ ဘယ္ပုရပိုက္ မင္းႀကိဳက္သလဲ၊ စိတ္ကူးအျပင္ ထိပ္ဖူးဝင္လိမ့္။ ဘုန္းဘုန္းခ်မွ လံုးလံုးရမယ္၊ ေျခာက္စား ေဟာက္စား ေခါက္ထားစမ္းပါ၊ ေအာင္ပဲြဆင္ဖို႔ ေထာင္ထဲဝင္စို႔၊ စနစ္ဆိုးနဲ႔ စစ္ခ်ဳိးခြာစို႔၊ သူေသ ကိုယ္ရွင္ တိုက္ပဲြဝင္၊ ငံု႔မခံရဖို႔ တံု႔ျပန္စို႔၊ ရပ္ၾကည့္လို႔ အျမတ္မရိွ၊ ထုေလမာေလ တို႔လူေတြ စသျဖင့္ေပါ့။ 

စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးနဲ႔ မီဒီယာေလာက၊ ဝန္ထမ္းေလာက အေၾကာင္းအရာေတြအျပင္ သူတို႔စီမံကိန္းေတြ အမ်ဳိးသားညီလာခံနဲ႔ ဖဲြ႔စည္းပံုဥပေဒပါမက်န္ ေထာင့္စံုကေန စကားလံုးေျပာင္ေျပာင္နဲ႔ တင္ျပထားေတာ့ ၾကားရသူတိုင္း ႏွစ္ၿခိဳက္အားေပးတယ္။ စစ္အာဏာရွင္ေတြခ်ည္း သေရာ္တာမဟုတ္၊ ကိုယ့္ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္နဲ႔ အၿမီးအေမာက္မတည့္တာေတြလည္း ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ပါတယ္။ ဥပမာ NCGUB အေဝးေရာက္ ညြန္႔ေပါင္းအစိုးရ၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအဖဲြ႔၊ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖဲြ႔၊ ျပည္ပမီဒီယာေတြကိုလည္း ေဝဖန္တယ္။ သံခ်ပ္ေခြထြက္ၿပီဆို ေရဒီယိုသတင္းဌာန (ဘီဘီစီ၊ ဗြီအိုေအ၊ အာအက္ဖ္ေအ၊ ဒီဗြီဘီ) က တေခြလံုး အစအဆံုး လႊင့္ထုတ္ေပးတယ္။ ျပည္တြင္းကိုလည္း နယ္စပ္ကတဆင့္ ျဖန္႔တယ္။ သံခ်ပ္အေခြမိလို႔ ထိမ္းသိမ္းခံရသူေတြလည္း ရိွတယ္။ 

အိႏိၵယနယ္စပ္ မိုးေရးၿမိဳ႕ သႀကၤန္မ႑ပ္ကေန သံခ်ပ္ကို အသံခ်ဲ႕စက္နဲ႔လႊင့္ရင္ တမူး လံုျခံဳေရးတပ္က မႀကိဳက္ဘူး။ အိႏိၵယအာဏာပိုင္ေတြကို လွမ္းတိုင္တယ္။ အိႏိၵယရဲေတြကလည္း အံ့ၾသၾကတယ္။ သီခ်င္းေခြ၊ သံခ်ပ္ေခြလႊင့္တာ အဲေလာက္ စိုးရိမ္စရာရိွသလားေပါ့ ...။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ႏွစ္ႏိုင္ငံခ်စ္ၾကည္ေရးအတြက္ နယ္စပ္က ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုေတြကပဲ သေဘာထားႀကီးျပရတယ္။ သံခ်ပ္ေခြကို တဖက္ကမ္းကၾကားေအာင္ မဖြင့္ေတာ့ဘူး။ 

အိႏိၵယက သံခ်ပ္အေခြကို ျပည္သူေတြက တခဲနက္အားေပးၾကတယ္။ ေရဒီယိုအသံလႊင့္ခ်က္ကေန တကူးတက အသံဖမ္းၿပီး လက္ဆင့္ကမ္းျဖန္႔ၾကတယ္။ သံခ်ပ္စာသားေတြဟာ သတင္းအခ်က္အလက္မွန္ေတြနဲ႔ ျပည္သူေတြၾကားက ဟာသေတြ၊ သေရာ္ခ်က္ေတြ၊ ရင္ဖြင့္ေျပာဆိုခ်က္ေတြကို အေျခခံေရးတာလို႔ ဆရာျမတ္ထက္က မၾကာခဏ ဝန္ခံေလ့ရိွတယ္။ သံခ်ပ္ဆရာက ကိုယ့္လူအခ်င္းခ်င္းေပးတတ္တဲ့ အၾကံဉာဏ္ေတြ၊ ဟာသနဲ႔ ပ်က္လံုးေတြကိုလည္း လက္ခံၿပီး အလွ်င္းသင့္သလို သံုးေလ့ရိွတယ္။

ႏွစ္စဥ္ ဒီလိုအခ်ိန္ဆို အိႏိၵယက သံခ်ပ္ေတြ ထြက္ေပၚေနက်ပါ။ ဒီႏွစ္ေတာ့ မထြက္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ သံခ်ပ္ဆရာ ျမတ္ထက္လည္း က်န္းမာေရးမေကာင္းသလို စီစဥ္သူ ေက်ာက္မဲေက်ာ္ႀကီးလည္း နယ္စပ္မွာ မိသားစုဝမ္းေရးအတြက္ ႐ုန္းကန္ေနရတယ္။ သံခ်ပ္ဝိုင္းေတာ္သားေတြလည္း ႏိုင္ငံတကာအႏွံ႔ အကဲြကဲြအျပားျပားလြင့္စင္ၿပီး ဘဝတိုက္ပဲြ ကိုယ္စီႏဲႊေနၾကတယ္။ တကယ္လို႔မ်ား သံခ်ပ္ဝိုင္းေတာ္သားေတြ နယူးေဒလီမွာရိွေနေသးရင္ အခုလိုေခတ္ကလည္း ပြင့္လင္း၊ ေျပာစရာေရးစရာေတြကလည္း ပိုလို႔မ်ားေနေတာ့ အေတာ့္ကိုထိေရာက္တဲ့ သံခ်ပ္အေခြႀကီး ထြက္လာမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းတယ္။ လယ္သိမ္းယာသိမ္း ျပႆနာ၊ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕အေျခအေန၊ တမတ္သားျပႆနာ၊ေျခဥ ျပင္ေရး မျပင္ေရး၊ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ၊ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာနဲ႔ အစြန္းေရာက္ အမ်ဳိးသားဝါဒီေတြ၊ ရခိုင္နဲ႔ ႐ိုဟင္ဂ်ာ၊ သမၼတေနရာနဲ႔ တိုင္းရင္းသားအေရး၊ ကေမာက္ကမ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေတြအေၾကာင္း... ေျပာမဆံုးေပါင္ ေတာသံုးေတာင္ပါပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာျပည္မွာ သံခ်ပ္ေတြ မ်ဳိးတုံးၿပီး လြတ္လပ္စြာ ေျပာခြင့္ဆိုခြင့္ သေဘာထားမွန္ ထုတ္ေဖာ္ခြင့္ေတြ မရခဲ့စဥ္ကာလေတြက အိႏိၵယက သံခ်ပ္သံေတြဟာ ျပည္သူ႔ သေဘာထားအမွန္ေတြကို ပဲ့တင္ထပ္ေပးႏိုင္ခဲ့တယ္၊ အဲဒီ ေက်းဇူးတရားေလးကို စိတ္ထဲ သတိတရနဲ႔ လြမ္းမိေနတုန္းပါ…။ ။ 

ကိုညိဳ (ေအာ္စလို) 
၀၃ ဧၿပီ ၂၀၁၄ 

(၀၆ ဧၿပီ ၂၀၁၄ ထုတ္ ဒီမိုကေရစီ တူေဒးသတင္းစာပါ ေဆာင္းပါး) 

 

No comments: