Friday, January 3, 2014

အေတြးအျမင္ နဲ႔ က်ေနာ့္ဘဝ တစိတ္တပိုင္း (ေမာင္စိုးသစ္)

႐ိုး႐ိုးသားသားေျပာရရင္ ေဆြမ်ဳိးမေတာ္စပ္ဘဲ ေဆြလိုမ်ဳိးလို ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ကိုယ္ေျပာခ်င္တာ၊ ကိုယ္ျမင္တာကို ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေျပာဆိုႏိုင္ခဲ့တဲ့သူေတြ က်ေနာ့္ဘဝမွာ မ်ားမ်ားစားစား မရွိခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီလို က်ေနာ္ ေျပာဆိုဆက္ဆံႏိုင္ခဲ့တဲ့ ရွားရွားပါးပါးသူေတြထဲမွာ ဆရာ ေမာင္ဝံသမိသားစုက ပါေနခဲ့ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ကေတာ့ ဆရာ ေထာင္က ျပန္မလြတ္ခင္ကတည္းက ရင္းႏွီးၿပီးျဖစ္တဲ့ ဆရာ့ဇနီး အမ ေဒၚျမင့္ျမင့္နဲ႔ အဲဒီအခ်ိန္က အိမ္မွာက်ေနာ္ေရာက္တိုင္း အေတြ႔ရမ်ားတဲ့ ဆရာ့သမီး လတ္လတ္စိုး (က်ေနာ္ကေတာ့ စကတည္းက လတ္လတ္ လို႔ပဲ ေခၚခဲ့ပါတယ္။)၊ က်န္တဲ့ဆရာ့သားနဲ႔ သမီးေတြကေတာ့ သူတို႔လည္း ေက်ာင္းနဲ႔အလုပ္နဲ႔ က်ေနာ္ကလည္းရတဲ့ စာသင္ခ်ိန္အားတဲ့ အခ်ိန္ေလးေတြပဲ ဝင္ေရာက္ေလ့ရွိတာဆိုေတာ့ မဆံုျဖစ္တာမ်ားပါတယ္။ 

အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္က ရန္ကုန္အႏွံ႔အျပားမွာ စာသင္ဝိုင္းေလးေတြလိုက္ၿပီး အဂၤလိပ္စာသင္ျပေပးေနတဲ့ က်ဴရွင္ဆရာအျဖစ္ အသက္ေမြးေနတဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ တဖက္က ဝါသနာအရနဲ႔ တာဝန္ရွိတယ္လို႔ ခံယူခ်က္အရ စာေရးေနေပမယ့္ အသက္ေမြးမႈအရေတာ့ က်ဴရွင္ဆရာပါ။ အဲဒီလိုနဲ႔ တဖက္က စာသင္ တဖက္က စာေရးေနရင္းနဲ႔ တခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ စာသင္ရာမွာ သြားလာလႈပ္ရွားရာမွာ အရင္နဲ႔မတူဘဲ ေမာလြယ္လာ ပင္ပမ္းလာတာကို သတိျပဳမိလာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အလုပ္ကလည္း မလုပ္လို႔မရေတာ့ အသက္ေလးရလာလို႔ပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ဆိုၿပီး ဆက္ၿပီး စာသင္ေနခဲ့တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ တျဖည္းျဖည္းျဖစ္လာတာက အသံတျဖည္းျဖည္းတိုးလာၿပီး စာသင္ရာမွာ အသံကို မနည္းညႇစ္ၿပီးေျပာလာရတဲ့ အေျခအေန ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ကေပၿပီး ဆက္သင္ေနခဲ့တာပါပဲ။ ဒီေနရာမွာအေတြးအျမင္စာစဥ္ နဲ႔ ေဒါင္းစာေပ ကို က်ေနာ့္ဘဝအတြက္ ေက်းဇူးအမ်ားႀကီးတင္စရာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ 


က်ေနာ္က စာသင္ေနသလို ပံုမွန္ေပးေနက် ေဆာင္းပါးေတြလည္း ေရးေပးေနဆဲျဖစ္ေတာ့ တေန႔ က်ေနာ္ စာမူသြားေပးခ်ိန္မွာ က်ေနာ့္ရဲ႕ႏြမ္းနယ္ေနတဲ့ပံုနဲ႔ အသံမထြက္တာကိုေတြ႔ရတဲ့ အမေဒၚျမင့္ျမင့္က ကိုစိုးသစ္ ေနမေကာင္းဘူးလား ဘာျဖစ္ေနလဲလို႔ ေမးပါတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း က်ေနာ္ ျဖစ္ေနတာကို ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ အမက ေဆးေတြဘာေတြစစ္ၾကည့္ဖို႔ေျပာေတာ့ က်ေနာ္က က်ေနာ့္ စာေပမိတ္ေဆြ ကိုညိဳျပာ(စာေရးဆရာ ေမာင္ညိဳျပာ) ရဲ႕ဓာတ္ခြဲခန္းမွာ သလိပ္စစ္ၾကည့္ၿပီး၊ ပိုးမေတြ႔ရေၾကာင္း ေျပာျပလိုက္ပါတယ္။ အမက ကိုစိုးသစ္ ဒီလိုပဲေနသြားလို႔ေတာ့ ဘယ္ျဖစ္မလဲ က်မေမာင္တေယာက္က ေရႊဘံုသာလမ္းက ကုန္းေဘာင္ေဆးခန္းမွာထိုင္တဲ့ ဓာတ္ေရာင္ျခည္ဆိုင္ရာ အထူးကုဆရာဝန္ပါ။ ကိုစိုးသစ္ သူ႔ဆီသြားျဖစ္ေအာင္သြားလိုက္ပါ၊ က်မ စာေရးေပးလိုက္မယ္လို႔ေျပာၿပီး ခ်က္ခ်င္းပဲ က်ေနာ္ ဘယ္သူျဖစ္တယ္ ဘာျဖစ္လို႔ စတာေရးထားတဲ့ မိတ္ဆက္စာကို ေရးေပးပါတယ္။ သြားျဖစ္ေအာင္သြားဖို႔လည္း အထပ္ထပ္ေျပာၿပီး က်ေနာ့္ကို တိုက္တြန္းခဲ့ပါတယ္။ 

က်ေနာ္လည္း သြားပါ့မယ္လို႔ကတိေပးၿပီး အဲဒီညေနမွာပဲ အမေမာင္ဆရာဝန္ရွိတဲ့ ေဆးခန္းကို သြားခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္က အမရဲ႕စာေလးကိုျပလိုက္ေတာ့ သူ ရင္းရင္းႏီွးႏွီးပဲ ခ်က္ျခင္း ဓာတ္မွန္႐ိုက္ေပးပါတယ္။ ခဏၾကာေတာ့ ထြက္လာတဲ့ ဓာတ္မွန္ဖလင္ျပားကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ၿပီး က်ေနာ့္ကို တီဘီျဖစ္ဖူးလားလို႔ေမးေတာ့ က်ေနာ္က တခါမွမျဖစ္ဖူးဘူးလို႔ ေျဖလိုက္ပါတယ္။ သူက ကိုစိုးသစ္အဆုပ္မွာ အနာေဟာင္းေတြ ေတြ႔ေနရတယ္လို႔ အေသအခ်ာေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္က တီဘီေတာ့မျဖစ္ဘူးတဲ့အေၾကာင္း ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ ေထာက္လွမ္းေရး စစ္ေၾကာေရးတိုက္ခန္းထဲက အဂၤေတေပၚမွာ ေဆာင္းတြင္းႀကီး ၂ လ ေလာက္အိပ္ခဲ့ရၿပီး အျပင္းအထန္ အဆုပ္အေအးမိခဲ့တဲ့အေၾကာင္း အက်ဥ္းေထာင္ကို ပို႔တဲ့အခ်ိန္မွာ ၂ လေက်ာ္ အပူခ်ိန္ ၁၀၂၊ ၁၀၃ ေလာက္ ေန႔တိုင္းတက္ေနလုိ႔ ေထာင္ေဆးခန္းမွာ ေဆးထိုးကုသမႈခံခဲ့ရေၾကာင္း ေျပာျပလိုက္ေတာ့ သူက ဒါဆို ေသခ်ာပါတယ္၊ သူ႔ဆရာ အဆုပ္ေရာဂါ အထူးကု ဆရာဝန္ႀကီးနဲ႔သြားေတြ႔ပါလို႔ ထပ္လႊဲေပးပါတယ္။ 

အဲဒီေတာ့မွ က်ေနာ္လည္း အဲဒီဆရာဝန္ႀကီးကို သြားေတြ႔ဖို႔ဆံုးျဖတ္ၿပီး ေနာက္တေန႔မွာ သြားေတြ႔ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာဝန္ႀကီးက ေမးျမန္းၿပီး ခ်က္ျခင္းေသြးေဖာက္စစ္ေဆး ဓာတ္မွန္လည္း ႐ိုက္ေပးပါတယ္။ ေနာက္တေန႔ ေဆးခန္းသြားေတာ့ က်ေနာ့္ကို အဆုပ္ေရာဂါျဖစ္ေနတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ မစိုးရိမ္ဖို႔ အဆုပ္နာေဆး ၉ လတိတိ သူ ညႊန္ၾကားတဲ့အတိုင္းစားဖို႔ ေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း သူဝယ္ခိုင္းတဲ့ေဆးေတြဝယ္ သူ ညႊန္ၾကားတဲ့အတိုင္း ေသာက္ပါတယ္။ ၃ လေလာက္အတြင္းမွာပဲ က်ေနာ္ျပန္ၿပီး စိုစိုေျပေျပျဖစ္လာ အသံလည္း ပံုမွန္ျပန္ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဆးကေတာ့ ၉ လျပည့္ေအာင္ ေသာက္ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီလို ေဆးေသာက္ရင္းနဲ႔ က်ေနာ္က စာဆက္သင္ေနခဲ့သလို အေတြးအျမင္အတြက္ ေဆာင္းပါးေတြ ေရးေပးေနခဲ့ပါတယ္။ ေဒါင္းစာေပကိုလည္း အဝင္အထြက္ မပ်က္ခဲ့ပါဘူး။ အမေဒၚျမင့္ျမင့္က က်ေနာ္ တီဘီေရာဂါျဖစ္ေနမွန္း ေဆးကုေနရမွန္းသိေပမယ့္ က်ေနာ့္ကို ဆက္ဆံတဲ့ေနရာ ေျပာဆိုတဲ့ေနရာမွာ အရင္လိုပါပဲ၊ တခ်ဳိ႕သူေတြလို ေရာဂါကူးမွာေၾကာက္လို႔ ရြံ႕သြားတာမ်ဳိး မရွိပါဘူး။ က်ေနာ္ ပိုၿပီးေလးစား ေက်းဇူးတင္ခဲ့ရပါတယ္။ က်ေနာ့္ကို သူ႔ေမာင္ ဆရာဝန္ဆီ အတင္းတိုက္တြန္းမလႊတ္ခဲ့၊ က်ေနာ္ကလည္း ေခါင္းမာမာနဲ႔ ေဆးကုရမွန္းမသိ ေပေနခဲ့ရင္ က်ေနာ္ အဲဒီအခ်ိန္တည္းက ေသသြားေလာက္တယ္လို႔ ျပန္ေတြးမိပါတယ္။ ျပန္ေတြးမိတဲ့အခါတိုင္းလည္း အမနဲ႔ အေတြးအျမင္ကို ေက်းဇူးတင္ေနမိပါတယ္။ 

ေနာက္ ဆရာေမာင္ဝံသ လြတ္ေျမာက္လာ၊ က်ေနာ္နဲ႔ ရင္းႏွီးခင္မင္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာက က်ေနာ္ ေရာက္သြားတဲ့ အခ်ိန္အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ကိုစိုးသစ္ လက္ဖက္ရည္ထြက္ေသာက္ရေအာင္လို႔ ေခၚတတ္ပါတယ္၊ ဆရာကပဲ လက္ဖက္ရည္တိုက္ မုန္႔ေကၽြးလုပ္ၿပီး စာေပအေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရး အေၾကာင္းေျပာဆိုျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕သတင္းစာ မိတ္ေဆြ၊ အယ္ဒီတာမိတ္ေဆြ၊ ထုတ္ေဝသူမိတ္ေဆြေတြနဲ႔လည္း မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ တေန႔မွာ ဆရာေမာင္မိုးသူက သူ႔မဂၢဇင္းမွာ စီးပြားေရး အထူး ေဆာင္းပါးေရးဖို႔ စာေရးသူတေယာက္ လုိေနတယ္လို႔ ေျပာတယ္ဗ်။ ကိုစိုးသစ္နဲ႔ဆို ျဖစ္မယ္ထင္တယ္ သြားေတြ႔လိုက္ပါလို႔ လမ္းညႊန္လို႔ ဆရာေမာင္မိုးသူဆီကို က်ေနာ္ေရာက္သြားခဲ့၊ ဆရာနဲ႔ သိကၽြမ္းခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ 

ဆရာက သူ႔မဂၢဇင္း(ျမန္မာ့ဓန) နမူနာေတြေပးၿပီး သူတို႔အတြက္ ေဆာင္းပါး စဥ္ ေရးေပးဖို႔ ေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း ႀကိဳးစားၾကည့္မယ္လို႔ေျပာၿပီး ဆရာလိုခ်င္တဲ့ပံုစံကိုေလ့လာ ၾကည့္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေဆာင္းပါးအတြက္ သတင္းဓာတ္ပံုတခ်ဳိ႕ ႐ိုက္ကူးဖို႔၊ သက္ဆိုင္ရာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္း အသံဖမ္းမွတ္တမ္းယူ စတာမ်ဳိးေတြလုပ္ဖို႔ လိုအပ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ့္ရဲ႕စာသင္ခ်ိန္ေတြနဲ႔ အဲဒီလိုလုပ္ဖို႔ အခက္အခဲရွိတဲ့အတြက္ က်ေနာ္ အခ်ိန္မီ မေပးႏိုင္မွာစိုးတဲ့အတြက္ က်ေနာ္က ဆရာေမာင္မိုးသူကို အားနာနာနဲ႔ပဲ တျခားသူတေယာက္ရွာဖို႔ အႏူးအညြတ္ ျပန္ေျပာခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာနဲ႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးသြားခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ ဆရာ ေမာင္ဝံသ၊ ဆရာေမာင္မိုးသူ နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ျဖစ္ၾက၊ စကားစျမည္ေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ 

ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဆရာေမာင္ဝံသနဲ႔ ပိုရင္းႏွီးလာၿပီး တခါတခါ ဆရာက ရွားပါးစာအုပ္ေဟာင္းေလးေတြ ေပးၿပီးဖတ္တတ္ပါတယ္။ မွတ္မိေနေသးတဲ့ စာအုပ္ကေလးတအုပ္ကေတာ့ဆရာ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္တင့္ေဆြ ေရးတဲ့ “ကေလာင္စစ္သား” ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကေလးကို ဖတ္ဖို႔ငွားလိုက္လို႔ တကယ့္သတင္းစာသမား၊ စာနယ္ဇင္းသမားဆိုတာ ဘယ္လိုလဲဆိုတာကို နားလည္သိရွိခြင့္ရလိုက္ၿပီး က်ေနာ္က အဲဒီစာအုပ္ကေလးထဲက အခ်က္အလက္ေတြကို ကိုးကားၿပီး အေတြးအျမင္စာစဥ္အတြက္ “သူလိုလူမ်ား” ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးတပုဒ္ ျပန္ေရးေပးလိုက္ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ မွတ္မွတ္ရရရွိခဲ့တာတအုပ္ကေတာ့ ML.Stein ေရးတဲ့ “ How to be a journalist” ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကေလးပါ၊ စာအုပ္က အေတာ္ေလးေတာင္ႏြမ္းေနပါၿပီ၊ Ladder series က ထုတ္ခဲ့တဲ့ စာအုပ္ကေလးပါ။ က်ေနာ္က ဖတ္ၿပီးသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ရွားပါးေနတဲ့ သတင္းစာသမားျဖစ္ခ်င္၊ သတင္းေထာက္ျဖစ္ခ်င္ၾကတဲ့ လူငယ္ေတြအတြက္ အေတာ္ေကာင္းတဲ့ စာအုပ္ကေလးဆိုတာ ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ တေန႔ က်ေနာ္က ဆရာေမာင္ဝံသကို ဆရာ က်ေနာ္ အဲဒီစာအုပ္ကေလးကို ဘာသာျပန္ရရင္ ေကာင္းမလားလို႔ ေမးလိုက္ေတာ့ ဆရာက အားရဝမ္းသာပဲ ဟာ ေကာင္းတာေပါ့ ကိုစိုးသစ္ရာ ျပန္ပါလို႔ တိုက္တြန္းတာနဲ႔ က်ေနာ္ ဘာသာျပန္ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ကို က်ေနာ့္မိတ္ေဆြ ပန္းခ်ီဆရာနဲ႔ ဒီေရဦး စာအုပ္တိုက္ပိုင္ရွင္ ကိုေအးကိုက ထုတ္ေဝေပးခဲ့လို႔ စာဖတ္ပရိသတ္လက္ထဲကို ထည့္ေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေမာင္ဝံသကပဲ က်ေနာ့္ကို စာအုပ္အတြက္ အမွာစာ ခ်ီးျမႇင့္ေပးခဲ့ပါတယ္။ 

အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ဆရာ့သမီးငယ္ လတ္လတ္နဲ႔ က်ေနာ္ ပိုၿပီးရင္းႏွီးစရာျဖစ္လာပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ ေဖာင္ေဒးရွင္းတခ်ဳိ႕ရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ Art center တခု တည္ေထာင္ခ်င္တဲ့ ႏိုင္ငံျခားသား စံု တြဲတတြဲ နဲ႔ ပန္းခ်ီဆရာ ကိုေအးကိုကပဲ မိတ္ဆက္ေပးလို႔ သိကၽြမ္းခင္မင္လာၿပီး ေနာက္ သူတို႔ ၂ ေယာက္အကူအညီနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ အႏုပညာ ဆင္ပိုဇီယမ္ (symposium) တခုကို က်င္းပႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ေနာက္ သူတို႔ art center တခုေထာင္ၿပီး က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံက အႏုပညာ နယ္ပယ္အသီး သီးက သူတို႔ရဲ႕ အႏုပညာဖန္တည္းမႈအတြက္ လိုအပ္မႈရွိေနတာေတြကို ပံ့ပိုးျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း ကိုယ္လုပ္ေပးႏိုင္တာရွိတာေတြကို အကူအညီေပးခဲ့တဲ့အတြက္ သူတို႔နဲ႔ ပိုၿပီးရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္မႈရွိလာခဲ့ပါတယ္။ 

ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အဲဒီ art center မွာ လတ္လတ္က ဝင္ အလုပ္လုပ္ဖို႔ဆံုးျဖတ္ၿပီး ဆရာ ေမာင္ဝံသကလည္း က်ေနာ့္ကို အဲဒီကိစၥ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးလာၿပီး က်ေနာ့္ရဲ႕အျမင္ကို ေမးျမန္းလာခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္က အက်ဳိးယုတ္စရာမရွိတဲ့အျပင္ ဆရာ့သမီးလည္း အႏုပညာကိစၥ၊ ဘာသာစကားကိစၥေတြမွာ အမ်ားႀကီး တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာႏိုင္တဲ့အတြက္ လုပ္သင့္တဲ့အေၾကာင္း က်ေနာ္တို႔လည္း မၾကာခဏ ဝင္ထြက္ေနသလို တျခား အႏုပညာရွင္ေတြလည္း ဝင္ထြက္ေနတဲ့အတြက္ စိတ္ပူစရာမရွိတဲ့အေၾကာင္း က်ေနာ့္သေဘာထားကို ေျပာျပလိုက္ပါ တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဆရာ့သမီး လတ္လတ္က အဲဒီမွာ အလုပ္လုပ္ က်ေနာ္တို႔ကလည္း ဝင္ထြက္ဆက္ဆံေနေတာ့ လတ္လတ္နဲ႔ ပိုၿပီးစကားေျပာျဖစ္လာသလို၊ တခါတရံ art center ကို အတူတူသြား ျဖစ္ျပန္ျဖစ္တာေတြ ရွိလာပါတယ္။ လတ္လတ္ရဲ႕ ေတြးျမင္ စဥ္းစားပံုေတြ အေျပာအဆို စ႐ိုက္သဘာဝေတြကို က်ေနာ္ သိရွိခဲ့ပါတယ္။ ႐ိုးသားပြင့္လင္း ရဲတင္းသလို အေတြးအေခၚအရလည္း မွန္ကန္ေျဖာင့္မတ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္က သူနဲ႔ရြယ္တူနီးပါးရွိတဲ့ က်ေနာ့္တူမအရင္းေတြထက္ေတာင္ အေလးထား ဆက္ဆံခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ့္ တူမေလးတေယာက္လိုပဲ ဆက္ဆံမႈ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးရွိခဲ့သလို ေလာကအျမင္ေတြကိုလည္း ဖလွယ္ေျပာဆို ေဆြးေႏြးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ 

ဒါေပမယ့္ … က်ေနာ္နဲ႔ အေတြးအျမင္စာစဥ္ မလႊဲမေရွာင္သာ ယာယီ လမ္းခြဲစရာအေၾကာင္းေတြက ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါက က်ေနာ့္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးရပ္တည္ခ်က္ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ေနတာ၊ ေရးသားေနတာေတြကို က်ေနာ္ ေထာင္ကလြတ္လာတဲ့အခ်ိန္ကတည္းက စဥ္ဆက္မျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ေနခဲ့တဲ့ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးက က်ေနာ္ နယ္နဲ႔ရန္ကုန္ ကူးလူးစာသင္ေနတာ၊ ႏိုင္ငံျခားသားေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးဆက္ဆံေနတာ၊ က်ေနာ္ ေရးေနတာေတြအေပၚ သံသယစိတ္ေတြဝင္ေနၿပီး က်ေနာ္နယ္ကို ျပန္ေရာက္ရမယ့္ရက္မွာ ျပန္မေရာက္ရင္ လာေမးတာ၊ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးမွဴးနဲ႔ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခင္ညြန္႔ က်ေနာ္ တို႔ၿမိဳ႕ကို ခရီးစဥ္အရ လာေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ညည့္နက္သန္းေခါင္ က်ေနာ္ေရာက္ၿပီလား လာေမး ၿပီး သူေရာက္မယ့္ေန႔မွာ က်ေနာ့္ကို ရဲစခန္းနားက ရပ္ကြက္႐ံုးမွာ ေခၚထားတာေတြ လုပ္လာပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ျပႆနာ မရွိပါဘူး အဲဒီ႐ံုးမွာထိုင္ၿပီး စစ္အစိုးရရဲ႕ ေဖာက္ျပန္မွားယြင္းမႈေတြကို တေနကုန္ ထိုင္ေျပာေနလိုက္တာပါပဲ။ ဗိုလ္ခင္ညြန္႔ ၿမိဳ႕ကျပန္ထြက္သြားၿပီဆိုေတာ့မွ က်ေနာ့္ကို အိမ္ျပန္ပို႔ေပးၾကပါတယ္။

ပိုဆိုးလာတာက ၿမိဳ႕မွာ တာဝန္က်ေထာာက္လွမ္းေရး တာဝန္ခံက ေနာက္ပိုင္းမွာ က်ေနာ္ နယ္နဲ႔ရန္ကုန္ကူးၿပီး စာသင္သြားတိုင္း ျပန္ေရာက္တိုင္း သူ႔ဆီသတင္းပို႔ခိုင္းလာပါတယ္။ အစပိုင္းမွာ က်ေနာ္ လုပ္ေပးပါေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ရန္ကုန္ကိုခရီးထြက္ရင္ ခရီးသြားေထာက္ခံစာ လာယူပါ ရမွသြားပါဆိုတာမ်ဳိးအထိ က်ေနာ့္ကို ထိန္းခ်ဳပ္လာပါတယ္။ က်ေနာ္က က်ေနာ့္ကို တရားဝင္ ေထာင္က လႊတ္ေပးၿပီးၿပီ။ က်ေနာ္ ႏိုင္ငံသားမွတ္ပံုတင္လည္းရွိတယ္ က်ေနာ္ ခရီးသြားေထာက္ခံစာ ေတာင္းေနရအံုးမွာလားလို႔ ျပန္ေမးခဲ့ပါတယ္။ သူက လိုအပ္မႈအရ လုပ္တာပါလို႔ တုံ႔ျပန္ပါတယ္။ က်ေနာ္က အဲဒီလိုဆို က်ေနာ္ နယ္ကို ျပန္မလာေတာ့ဘူးလို႔ပဲ ခပ္ျပတ္ျပတ္ ေျပာပစ္လိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ အေျခအေနအေနကို က်ေနာ္ အေလးအနက္ ထားစဥ္းစားခဲ့ပါတယ္။ ဒီတိုင္းဆက္သြားလို႔ရပါ့မလား က်ေနာ့္ကို ျပန္ဖမ္းခ်င္ေနပံုရၿပီလို႔လည္း တြက္ဆၾကည့္မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို က်ေနာ္က စကားေျပာဆိုရင္းဖြင့္ေျပာျပၿပီး ဆရာ ေမာင္ဝံသကို သူ႔ရဲ႕အၾကံဉာဏ္ ေတာင္းခံၾကည့္တာ့ သူက ဒီတခါေတာ့ ကိုစိုးသစ္ ျပန္အဖမ္းခံသင့္ေတာ့ဘူးလို႔ ထင္တယ္။ ေရွာင္လို႔ရရင္ ေရွာင္ေစခ်င္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ 

တိုက္ဆိုင္ခ်င္ေတာ့ အဲဒီကာလေတြအတြင္း ျပည္ပက ဒီမိုကေရစီအတိုက္အခံ သတင္းစာတေေစာင္ျဖစ္တဲ့ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္အေျခစိုက္ ေခတ္ၿပိဳင္သတင္းစာက သူတို႔ရဲ႕ တိုးခ်ဲ႕ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝမယ့္ အြန္လိုင္းဂ်ာနယ္မွာ တာဝန္ခံ အယ္ဒီတာလုပ္ေပးဖို႔ အဆက္အသြယ္တခုကေန က်ေနာ့္ကို ကမ္းလွမ္းလာပါတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း ေထာင္ကလြတ္လာၿပီး မိသားစု စီးပြားေရးဘဝကို ျပန္လည္ထူေထာင္ေနရသလို ဖခင္ေမတၱာငတ္မြတ္ခဲ့တဲ့ က်ေနာ့္သား ၂ ေယာက္ကိုလည္း ခ်က္ျခင္းျပန္မခြဲခြာလိုတဲ့အတြက္ စဥ္းစားဖို႔ အခ်ိန္ ၆ လေလာက္ယူၿပီးမွ က်ေနာ္ ဆက္ေနရင္ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးရဲ႕ ျပန္ဖမ္းဆီးတာခံရၿပီး ဘာမွလုပ္မရ မိသားစုသာ ပိုဝန္ပိသြားမယ့္အေရးလို႔စဥ္းစားၿပီး အဲဒီအလုပ္ကိုလက္ခံဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒါက ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလလို႔ မွတ္မိေနပါတယ္။ ေနာက္ က်ေနာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံက လွ်ဳိ႕ဝွက္ထြက္ခြာဖို႔ ျပည္ပနဲ႔ အဆက္အသြယ္လုပ္ အခ်ိန္သတ္မွတ္ အခ်ိန္းအခ်က္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ က်ေနာ္က ဆရာေမာင္ဝံသ နဲ႔ အမ ေဒၚျမင့္ျမင့္တို႔ မသိတာက သူတို႔အတြက္ ပိုၿပီး အႏၱရယ္ကင္းတယ္လို႔ယူဆၿပီး သူတို႔ ၂ ေယာက္ကို အသိမေပးေတာ့ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ 

က်ေနာ္ အသိေပးဖို႔ေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့သူကေတာ့ ဆရာ့သမီး ငယ္လတ္လတ္ပါပဲ။ အဲဒီေန႔မွာ အေတြးအျမင္တိုက္ကို ခါတိုင္းလိုပဲဝင္ အမတို႔ကိုႏႈတ္ဆက္စကားေျပာၿပီး အမကို လတ္လတ္နဲ႔ ခဏစကားေျပာစရာရွိလို႔ ခဏေလာက္ထည့္လိုက္ဖို႔ ခြင့္ေတာင္းေတာ့ အမက အလြယ္တကူပဲ ရပါတယ္ ကိုစိုးသစ္လို႔ေျပာၿပီး လတ္လတ္ကို က်ေနာ္နဲ႔လိုက္သြားဖို႔ ခြင့္ျပဳလိုက္ပါတယ္။ က်ေနာ့္ကို တျခားဘာမွမေမးပါဘူး။ 

က်ေနာ္နဲ႔ လတ္လတ္ ၃၄ လမ္း အလယ္လမ္းထဲက စားေသာက္ဆိုင္တခုမွာ သြားစကားေျပာၿပီး က်ေနာ္က က်ေနာ့္ရဲ႕အေျခအေနနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ေျပာျပလိုက္ပါတယ္။ လတ္လတ္ကလည္း အေျခအေနအရ ဦး ဆံုးျဖတ္တာမွန္တယ္လို႔ သူထင္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္က ဆရာနဲ႔ အမကို ခ်က္ခ်င္းမေျပာဘဲ ေနာက္မွပဲဖြင့္ေျပာဖို႔ေျပာၿပီး က်ေနာ္က လတ္လတ္ကို အိမ္ျပန္ပို႔ေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္ကစၿပီး က်ေနာ့္ရဲ႕ ေမာင္စိုးသစ္ဆိုတဲ့ ကေလာင္ဟာ အေတြးအျမင္စာစဥ္ကေန ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ရတာပါပဲ။ အဆက္အသြယ္လုပ္လို႔ရေပမယ့္ ဆရာနဲ႔ အမတို႔၊ ေနာက္ စာစဥ္ရဲ႕ထုတ္ေဝမႈ စတာေတြကို မထိခိုက္ေစခ်င္တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ ျပည္ပမွာပဲ ျပည္ပသံုး ကေလာင္တေခ်ာင္းနဲ႔ အမွန္တရား၊ တရားမွ်တမႈ၊ ဒီမိုကေရစီ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေတြအတြက္ ဆက္ၿပီး ကေလာင္လက္နက္နဲ႔ တိုက္ပြဲဝင္ေနခဲ့တာ ဆယ္စုႏွစ္တခုေတာင္ ေက်ာ္လာခဲ့ပါၿပီ။ 

ဒါေတြဟာ ေရွးျဖစ္ေဟာင္း ေအာက္ေမ့ဖြယ္ မဟုတ္ေသးေပမယ့္ က်ေနာ့္ဘဝရဲ႕ အေရးပါတဲ့ စာမ်က္ႏွာေဟာင္းတခ်ဳိ႕ဆိုတာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ အေတြးအျမင္စာစဥ္ဟာ ဆရာေမာင္ဝံသ မရွိေတာ့ေပမယ့္ ဆက္လက္အဓြန္႔ရွည္ၾကာ ျပည္သူလူထုအတြက္ ဆက္လက္ရပ္တည္ေပးေနဆဲျဖစ္သလို က်ေနာ္လည္း ျပန္လည္ကူညီေဆာင္ရြက္ခြင့္ရမယ္လို႔ ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္ရင္း … …။ ။ 

ေမာင္စိုးသစ္

(ျပည္တြင္းမွာထုတ္ေဝေနတဲ့ အေတြးအျမင္စာစဥ္အတြက္ ေရးသားေပးပို႔ခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါတယ္) 

 

No comments: