Wednesday, June 12, 2013

ဆူးထြင္းအပ္ (ခင္မမမ်ဳိး)

တခါတရံမွာ လူတဦးတေယာက္ကို အျခားလူတေယာက္က တမင္တကာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေစတနာနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပဳမူဆက္ဆံေျပာဆိုမႈေလးေတြဟာ တဖက္သားရဲ႕ရင္ထဲမွာ ဆူးစူးသလို ဒဏ္ရာအနာတရေလးေတြ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ လူႀကီးမိဘ၊ ဆရာသမားေတြရဲ႕ ပဲ့ျပင္ဆံုးမမႈေတြကို ကေလးငယ္ေတြက မတရားဘူးလို႔ လက္ခံသြားမိတဲ့အခါ ဒီကေလးငယ္ေတြရဲ႕ ႏုနယ္တဲ့ ႏွလံုးသားေတြမွာ ဆူးေလးေတြ စိုက္ဝင္သြားတတ္ၾကပါတယ္။ ပဲ့ျပင္ဆံုးမမႈဆိုတာမွာ ေစတနာႏွင့္ အက်ဳိးကိုေမွ်ာ္ၿပီး ဆံုးမၾကတာမ်ားေပမယ့္ တခါတရံမွာ ေဒါသအေလ်ာက္ လက္လြန္ေျခလြန္ ျဖစ္သြားတတ္တာေတြ ရွိပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ လူတေယာက္ဟာ ထိခိုက္နာက်င္ ခံစားရၿပီဆိုရင္ မတရားမႈ (injustice) ရဲ႕ အရိပ္အေငြ႔ေလးေတြက သူ႔အာ႐ံုကို လႊမ္းမိုးလာတတ္ပါတယ္။ အဲဒါကို injustice gap လို႔ ပညာရွင္မ်ားက သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီ injustice gap က ႀကီးထြားရင္ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ဖို႔ ပိုၿပီးခက္ခဲပါတယ္။ ဒီထက္ပိုဆိုးတာက negative emotions ေတြ ထြက္ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ ခံျပင္းစိတ္၊ လက္စားေခ်လိုစိတ္၊ အရြဲ႕တိုက္လိုစိတ္ စတာေတြ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ အနည္းဆံုးေတာ့ တိုက္ဆိုင္မႈေတြရွိလာတဲ့အခါ စိုက္ဝင္ေနတဲ့ ဆူးေလးေၾကာင့္ တႏုံ႔ႏံု႔ ခံစားရတတ္ပါတယ္။


ပဲ့ျပင္ဆံုးမမႈမွာ ဆံုးမသူရဲ႕ေစတနာကို နားလည္ခဲ့ရင္ injustice gap ေသးငယ္ေပမယ့္ ေစတနာကို နားမလည္ခဲ့ရင္ (သို႔မဟုတ္) ဆံုးမသူ ကိုယ္တိုင္က ေဒါသအေလ်ာက္ လုပ္ခဲ့တာဆိုရင္ injustice gap က ႀကီးထြားတတ္ပါတယ္။ ဒါေတြဟာ အေသးအဖြဲေလးေတြလို ထင္ရတတ္ေပမယ့္ လူတေယာက္ရဲ႕အနာဂတ္ မိသားစုဘဝပံုေဖာ္မႈ၊ ပတ္ဝန္းက်င္အသိုင္းအဝိုင္းႏွင့္ ဆက္ဆံေရး စတာေတြေပၚမွာ သက္ေရာက္မႈေတြ ရွိလာတတ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ မိဘ၊ ဆရာ၊ လူႀကီးသူမေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆူးေလးေတြ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာရွိေနတဲ့အခါ ဆူးထြင္းအပ္ေလးေတြနဲ႔ ဖယ္ရွားပစ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ injustice gap နည္းတဲ့ ဆူးေလးေတြကို ခြင့္လႊတ္ျခင္း (forgiveness) နဲ႔ဖယ္ရွားပစ္ၿပီး၊ injustice gap မ်ားတဲ့ ဆူးေလးေတြကိုေတာ့ သက္ဆိုင္သူေတြနဲ႔ ျပန္လွန္ေဆြးေႏြးမႈကေနတဆင့္ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ျဖစ္ရပ္မွာ သူ႔ေနရာမွ ဝင္ေရာက္ေနရာယူၾကည့္ၿပီး နားလည္ေပးရန္ ႀကိဳးစားျခင္း (attempt to understand) နဲ႔ ဖယ္ရွားပစ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ သက္ဆိုင္သူေတြ မရွိေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာဆိုရင္ေတာ့ ခြင့္လႊတ္ျခင္းနဲ႔ ေမ့ေပ်ာက္ရန္ ႀကိဳးစားျခင္း စတဲ့ ဆူးထြင္းအပ္ေလးကို အသံုးျပဳဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

ကၽြန္မဘဝမွာလည္း ဆူးေလးေတြ အမ်ားအျပား စိုက္ဝင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆူးေလးေတြက်ေတာ့ injustice gap က နည္းပါတယ္။ ေစတနာကို နားလည္ခံစားမိတာေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ကို ထိခိုက္နာက်င္မႈျဖစ္ေစတဲ့ ႐ိုက္ႏွက္ဆံုးမမႈေတြကိုေတာင္ ေက်းဇူးတရားလို႔ပဲ ျပန္လွန္ နားလည္ရင္း ခြင့္လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ ဆူးထြင္းအပ္နဲ႔ အလြယ္တကူ ဖယ္ရွားပစ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အသက္ ကိုးႏွစ္အရြယ္မွာ ဆူးခဲ့ဖူးတဲ့ ဆူးေလးတေခ်ာင္းကိုေတာ့ ကိုယ္တိုင္ အတတ္လည္း သင္၊ ပဲ့ျပင္ဆံုးမသူေနရာကို ေရာက္ေနတဲ့ အသက္ႏွစ္ဆယ့္တႏွစ္အရြယ္အထိ မဖယ္ရွားပစ္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။

အျဖစ္က ဒီလိုပါ။

ကၽြန္မ ေလးတန္းေရာက္တဲ့ႏွစ္မွာ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းေတြပိတ္ထားတာေၾကာင့္ ကၽြန္မ အေမက ဆရာမတေယာက္ဆီမွာ က်ဴရွင္အပ္ထားပါတယ္။ ဆရာမကလည္း ေက်ာင္းက ဆရာမပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မက ဆရာမရဲ႕အခန္းက မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္မွာ စာလုပ္ျဖစ္ေအာင္ဆိုၿပီး ေမေမက ဆရာမဆီ က်ဴရွင္ထားခဲ့တာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္ကာလမွာ ေက်ာင္းေတြပိတ္ထားတာဆိုေတာ့ အဖိုးရဲ႕စာဖတ္ခန္းႀကီးကို ကၽြန္မက အပိုင္စီးထားခ်ိန္ပါ။ အရွင္ဇနကာဘိဝံသရဲ႕ အနာဂတ္သာသာနာေရး၊ ဆရာသိန္းေဖျမင့္ရဲ႕ အေရွ႕ဘက္က ေနဝန္းထြက္သည့္ပမာ၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလးရဲ႕ သူမ၊ ဆရာျမသန္းတင့္ ဘာသာျပန္တဲ့ စစ္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဦးကုလားရဲ႕ ျမန္မာရာဇဝင္ႀကီး၊ ဆရာေမာင္ထင္ရဲ႕ ငဘ စတဲ့ စာအုပ္ေတြနဲ႔ အေမ့ကိုယ္ပိုင္ေဆးခန္းအနီးက သပိတ္စခန္းက ျဖန္႔ေဝတဲ့ စာေစာင္ေတြကိုဖတ္ရင္း စာေပစည္းစိမ္ကို ခံစားေနတဲ့အခ်ိန္ပါ။

မေတာက္တေခါက္ လူမမယ္ေလးေပမယ့္ ဆရာမ သင္ေပးေနတဲ့ ေလးတန္း သမိုင္းသင္႐ိုးထဲက စာေတြကေတာ့ အလြန္ကို ပ်င္းစရာေကာင္းသလို ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ သံုးတန္းမွာ သီေပါမင္း ပါေတာ္မူတဲ့အေၾကာင္းအထိ သင္ခဲ့ၿပီးေလေတာ့ ေလးတန္းသမိုင္းမွာ ကိုလိုနီ နယ္ခ်ဲ႕ေခတ္အေၾကာင္းေတြ ပါလာပါေတာ့တယ္။ သင္႐ိုးထဲမွာ ဘယ္လိုေရးထားသလဲဆိုတာေတာ့ ကၽြန္မ မမွတ္မိေတာ့ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဆရာမက နယ္ခ်ဲ႕ကိုလိုနီဆိုၿပီး မွတ္စုေပးပါတယ္။ ကၽြန္မကလည္း ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ ျဖစ္သင့္တယ္လို႔ေျပာရင္း ဆရာမနဲ႔ ျငင္းသလို ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္က ဘယ္လို ေခါင္းထဲ ေရာက္ေနခဲ့မွန္းမသိတဲ့ နီ႐ိုကိုလိုနီဝါဒ၊ စီးပြားေရးကိုလိုနီဝါဒေတြကို အေၾကာင္းျပၿပီး နယ္ခ်ဲ႕တယ္ဆိုတာက ကိုလိုနီကၽြန္ျပဳျခင္းရဲ႕ အမ်ဳိးအစားတခုပဲျဖစ္လို႔ နယ္ခ်ဲ႕ကို ေနာက္က ထည့္သင့္တယ္ဆိုၿပီး ကပ္သီးကပ္သတ္နဲ႔ကို ျငင္းခဲ့တာပါ။

ဒီအျဖစ္အပ်က္ကိုေတာ့ ကၽြန္မ လံုးဝ မေမ့ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေနာက္ေန႔မွာ ကၽြန္မ အႀကီးအက်ယ္ အ႐ိုက္ခံရလို႔ပါပဲ။ ပထမတရက္မွာ ကၽြန္မနဲ႔ ဆရာမ ျငင္းၾကတုန္းက က်ဴရွင္ဆင္းခ်ိန္ျဖစ္သြားလို႔ ဘာမွ ဆက္မေျပာျဖစ္ေတာ့ပါ။ ဒုတိယေန႔ေရာက္ေတာ့ ျပႆနာက စပါၿပီ။ ဆရာမက တေန႔စာ တေန႔က်က္ခိုင္းၿပီး အလြတ္ ျပန္ေရးခိုင္းတတ္ပါတယ္။ တခါတေလက်ေတာ့လည္း တေယာက္က စာစဆိုၿပီး၊ ဆရာမ ရပ္ခိုင္းတဲ့ေနရာမွာ ရပ္လိုက္ရပါတယ္။ ေနာက္တေယာက္က ေရွ႕မွာရပ္ထားတဲ့ေနရာကေန ၏ သည္ မေရြး ဆက္ဆိုရပါတယ္။ စာကို ေသခ်ာ မက်က္လာသူေတြအတြက္ကေတာ့ ဆရာမရဲ႕ ၾကက္ေမြး ႀကိမ္လံုးနဲ႔ ေတြ႔ၾကေတာ့တာပါပဲ။

အဲဒီေန႔ကေတာ့ ဆရာမက အလြတ္ေရးခိုင္းပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သခ်ၤာတြက္ခိုင္းထားရင္းနဲ႔ စာစစ္ပါတယ္။ စာစစ္ေနရင္းနဲ႔ ဆရာမက ကၽြန္မကို အတန္းေရွ႕ေခၚထုတ္ပါေတာ့တယ္။ ကိုလိုနီ နယ္ခ်ဲ႕လို႔ ေရးထားတဲ့ ျပႆနာပါပဲ။ မင္နီေတြနဲ႔ ဝိုင္းလိုက္ေတာ့ အမွားက အမ်ားႀကီးလို ျဖစ္သြားပါတယ္။ တခ်ဳိ႕အမွားေတြက်ေတာ့လည္း ၏ နဲ႔ သည္ လြဲတဲ့အမွားေတြပါ။ ျမန္မာျပည္က ဆရာမေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ ၏ နဲ႔ သည္ လြဲတာကို အျပစ္ရွာတတ္ၾကသလဲဆိုတာ ကၽြန္မ ေသခ်ာမသိပါ။ ဒါေပမယ့္ ၏ နဲ႔ သည္ ျပႆနာေၾကာင့္ ကၽြန္မ လက္ဝါးေပၚမွာက်ခဲ့တဲ့ ႀကိမ္ခ်က္ေတြကေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားခဲ့ပါတယ္။

ဆရာမက အတန္းေရွ႕ေခၚထုတ္ေတာ့ ကၽြန္မ ေအးေအးေဆးေဆးပဲ ထြက္သြားလိုက္ပါတယ္။ မင္နီေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔ေပမယ့္ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာ လံုးဝ ေၾကာက္လန္႔စိတ္ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ဆရာမက အမွားေတြကို ေရတြက္ၿပီး ကၽြန္မ လက္ကို သားေရကြင္း စြတ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ သားေရကြင္းကို အမွားအေရအတြက္အလိုက္ ဆြဲဆန္႔လိုက္ ျပန္လႊတ္လိုက္ လုပ္တာပါ။ ေတာ္ေတာ္ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ႏိုင္တဲ့ အျပစ္ေပးနည္းပါ။ အရမ္းႀကီးနာတာ မဟုတ္ေပမယ့္ ခပ္စပ္စပ္ေလးေတာ့ ထိပါတယ္။ အျပစ္ရွိလားလို႔ေမးၿပီး ျပစ္ဒဏ္ေပးတာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ကၽြန္မကလည္း ေအးေအးေဆးေဆးပဲ အျပစ္ခံလိုက္ပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ကိုယ့္အျပစ္ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေတြးထားလိုက္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဆရာမက ဒီေလာက္နဲ႔ မရပ္ပါဘူး။ ေနာက္ကို မမွားေစနဲ႔လို႔ေျပာၿပီး သခ်ၤာတြက္ၿပီးရင္ နယ္ခ်ဲ႕ကိုလိုနီ ဆိုတဲ့ စာလံုးကို အေခါက္ ငါးဆယ္ ေရးၿပီးမွ စာအုပ္ထပ္ရမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီမွာတင္ ကၽြန္မရဲ႕ မဟုတ္မခံ၊ စေန ဇာတိက ျပလာပါေတာ့တယ္။ သခ်ၤာတြက္ခိုင္းထားၿပီး ဆရာမက စာဆက္စစ္ေနပါတယ္။ ကၽြန္မကလည္း သခ်ၤာမတြက္ဘဲ ငုတ္တုပ္ထိုင္ေနလိုက္ပါတယ္။ တတိယခံုတန္းမွာ ထိုင္ေနတာမို႔ ဆရာမကပဲ မေတြ႔တာလား၊ ေတြ႔ရက္နဲ႔ မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနလိုက္တာလားဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္မ မသိပါ။ စာအုပ္ေတြ လာထပ္လို႔ ဆိုလိုက္ခ်ိန္မွာ ကၽြန္မ ရင္ထဲ ဒိန္းကနဲ ျဖစ္သြားတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။

စာအုပ္လာမထပ္ဘဲ ေခါင္းငံု႔ထိုင္ေနတာေၾကာင့္ ဆရာမက ကၽြန္မ နာမည္ကို ေခၚပါတယ္။ ကၽြန္မလည္း တြက္လက္စ အပိုင္းကိန္း ပုစာၦေလးေတြကိုၾကည့္ရင္း ဆက္ထိုင္ေနလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဆရာမက မၿပီးေသးဘူးလား၊ ဘယ္နားေရာက္ၿပီလဲဆိုၿပီး ကၽြန္မ အနီးကို ေရာက္လာပါတယ္။ စာအုပ္ကို ျမင္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ သခ်ၤာတြက္ရင္ အရမ္းျမန္တဲ့ ကၽြန္မအေၾကာင္းကိုသိေနတဲ့ ဆရာမတေယာက္အေနနဲ႔ ကၽြန္မ ဘာလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ ရိပ္မိသြားေလာက္ပါၿပီ။ လာစမ္း၊ ေရွ႕ထြက္ခဲ့စမ္းလို႔ဆိုတာနဲ႔ အေျခအေနကို ကၽြန္မလည္း ရိပ္မိသြားခဲ့ပါၿပီ။ ဆရာမရဲ႕ ႀကိမ္ခ်က္ေတြက အေတာ္ပဲ ျပင္းထန္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မ ရင္ထဲကိုလည္း ဆူးတေခ်ာင္းက အရွိန္နဲ႔ စူးဝင္သြားခဲ့ပါတယ္။

ဒီလို ဆူးေလးေတြဟာ ဘဝအနာဂတ္ကို သက္ေရာက္ေစတယ္ဆိုတာ သိလာတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ဆူးေလးေတြကိုႏႈတ္ဖို႔ ကၽြန္မ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အခ်ိန္အထိ ႏႈတ္လိုဲ႔ မရခဲ့ပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ ႏိုင္ငံျခားမထြက္ခင္ တေန႔မွာေတာ့ ေမြးဖြားရာ ဇာတိၿမိဳ႕ေလးဆီ ေခတၱျပန္ရင္း ဆရာမကိုလည္း သြားႏႈတ္ဆက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာမနဲ႔ စကားေျပာရင္း ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးကို အစေဖာ္ၿပီး ျပန္ေျပာျပျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ထူးျခားစြာပဲ ဆရာမကလည္း ဒီအျဖစ္အပ်က္ကို မွတ္မိေနခဲ့ပါတယ္။ သမီးငါးတန္းတုန္းက လက္ကိုင္ပုဝါ အျဖဴေလးတထည္ တီခ်ာလက္ေဆာင္ေပးဖူးတာ မွတ္မိလားလို႔ ျပန္ေမးပါတယ္။ ဒီတုန္းက ေက်ာင္းအဝင္ဂိတ္မွာ အလည့္က် ဂိတ္ေစာင့္ေနတဲ့ ဆရာမနဲ႔ ဆံုခဲ့တာပါ။ ဘာအတြက္မွန္းမသိေပမယ့္ ေလးတန္းမွာ ဆုရလို႔ ဆုထပ္ခ်တာလို႔ပဲ ထင္ခဲ့မိပါတယ္။

ဆရာမကေတာ့ တီခ်ာ့ဘက္က လြန္သြားတယ္ဆိုတာ ႐ိုက္မိၿပီးကတည္းက သိတယ္လို႔ ဆိုလာခဲ့ပါတယ္။ ကိုလိုနီ နယ္ခ်ဲ႕၊ နယ္ခ်ဲ႕ကိုလိုနီ စကားလံုး ေဝါဟာရေတြရဲ႕ အမွန္တရားဆိုတာေတြထက္ ကၽြန္မဘက္က ကလန္ကဆန္လုပ္လာခ်ိန္မွာ ဘာေၾကာင့္လုပ္သလဲဆိုတာကို မစူးစမ္းဘဲ အလ်င္စလို ႐ိုက္လိုက္မိတာက ဆရာ့အာဏာစက္ ျပသလိုျဖစ္သြားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ လက္ကိုင္ပုဝါျဖဴေလးေပးဖို႔ကို ေလးတန္းဆုရတဲ့သူေတြ ေၾကျငာတဲ့အထိ ေစာင့္ေနခဲ့တာလို႔ ဆိုပါတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ အဓိပၸာယ္မေဖာ္တတ္ဘဲ ရင္ထဲမွာဆူးသြားတဲ့ ဆူးတေခ်ာင္းကို ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ သိမ္းထားျဖစ္ခဲ့တာပါ။

ဆရာမက အဲဒီလိုေျပာလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေဝါဟာရျပႆနာေတြနဲ႔ အျငင္းပြားမႈေတြက ကၽြန္မအတြက္ အဓိက မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္မကို ႐ုပ္ပိုင္းအရ၊ စိတ္ပိုင္းအရ ထိခိုက္နာက်င္ေစမႈ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ တာဝန္ရွိသူက ဒီလိုျဖစ္ေစခဲ့မႈကို သူ႔အမွားလို႔ သိျမင္ခဲ့တယ္။ အမွားအတြက္ ေတာင္းပန္မႈကို သေကၤတ တစံုတရာနဲ႔ ျပသခဲ့တယ္။ တဖက္နဲ႔တဖက္ ရန္သူလို႔မသတ္မွတ္ၾကတဲ့ အေျခအေနတခုမွာ၊ အထူးသျဖင့္ တဖက္နဲ႔တဖက္ ရန္လိုမႈေတြ၊ လက္စားေခ်မႈေတြ၊ အာဃာတတရားေတြ မပါတဲ့ မိဘနဲ႔ သားသမီး၊ ညီရင္းအစ္ကို ေမာင္ႏွမ၊ ဆရာနဲ႔ တပည့္တို႔အၾကားမွာ ဒီလို အေျခအေနမ်ဳိးဟာ ဆူးေလးေတြကို ဆူးထြင္းအပ္နဲ႔ ဖယ္ရွားပစ္ႏိုင္ခ်ိန္ေလးေတြပါပဲ။

ဆရာမနဲ႔မဆံုေတြ႔ခင္တုန္းက ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးကို ျပန္သတိရမိရင္ စိတ္ထဲမွာ တႏံု႔ႏံု႔နဲ႔ sense of injustice က ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ သခ်ၤာ အပိုင္းဂဏန္းေလးေတြကို ျမင္ရတဲ့အခ်ိန္ေလးေတြမွာပါ။ ဆရာမနဲ႔ဆံုၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာက်ေတာ့ တိုက္ဆိုင္မႈရွိလာတဲ့အခါ ဆရာမနဲ႔အတူ ငယ္စဥ္တုန္းက အျဖစ္အပ်က္ေလးကို ျပန္သတိရမိတတ္ေပမယ့္ ဒီလို မခံစားရေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ၾကားမွာရွိခဲ့တဲ့ injustice gap က ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ပါတယ္။

တကယ္တမ္းက်ေတာ့ လူ႔ဘဝခရီးဟာ တိုတိုေလးပါ။ မိဘ၊ ဆရာဆိုတာကလည္း လူတေယာက္ရဲ႕ဘဝမွာ ဘဝခရီးသြားရင္း ေခတၱခဏ အရိပ္ဝင္ခိုခဲ့ရတဲ့ ရင္ခြင္ေတြပါ။ မိသားစုဆက္ဆံေရး၊ ဆရာတပည့္ ဆက္ဆံေရးေတြမွာ အမုန္းတရားေတြ၊ နာက်ည္းခ်က္ေတြ၊ အာဃာတတရားေတြ ေရရွည္မရွိသင့္ပါဘူး။ မေတာ္တဆ ဆူးေလးေတြ စိုက္ဝင္သြားခဲ့ရင္လည္း ဆူးထြင္းအပ္ေလးေတြအသံုးျပဳၿပီး ဆူးေလးေတြကို ဖယ္ပစ္လိုက္ႏိုင္ရင္ ဘဝရဲ႕ စိတ္ေအးခ်မ္းမႈ တစံုတရာကိုလည္း ရရွိလာမွာ မလြဲဧကန္ပါပဲ။

ခင္မမမ်ဳိး 
(၂၊ ၁၁၊ ၂၀၁၀)


 

No comments: