Thursday, January 3, 2013

ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ နဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရး

ဒီတပတ္ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီေရးရာ ေဆြးေႏြးခန္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွာ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္အတြင္းျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဆႏၵျပကန္႔ကြက္မႈ သေဘာထားဆႏၵ ထုတ္ေဖာ္မႈေတြဟာ လက္ရွိႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြအေပၚ ဘယ္လို သက္ေရာက္မႈရွိသလဲဆိုတာေတြကို FDB (Forum for Democracy in Burma) ျမန္မာႏိုင္ငံ ဒီမုိကရက္တစ္အင္အားစု အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ ကို ဗီြအိုေအ စတူဒီယိုမွာ ကိုသားညြန္႔ဦး က ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းထားပါတယ္။

ကိုသားညြန္႔ဦး ။ ။ ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ အခုလို ဗီြအိုေအ စတူဒီယိုကိုလာၿပီးေတာ့ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္းမွာ ေျဖၾကားေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးအမ်ားႀကီး တင္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။ က်ေနာ္ အခုအရင္ဆံုးေမးခ်င္တာက လတ္တေလာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ဆႏၵျပကန္႔ကြက္မႈေတြ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကလည္း ျဖစ္ေနတယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔အတူ လြတ္လပ္မႈေတြရလာေတာ့ တခ်ဳိ ႔ဆႏၵျပကန္႔ကြက္မႈေတြ ကိုယ့္ရဲ႕သေဘာထားေတြ ထုတ္ေဖာ္မႈေတြ မ်ားလာတာကို ေတြ႔ရတယ္။ ဒီအေျခအေနေတြက တဖက္မွာသြားေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ စိုးရိမ္သံေတြ အေတာ္ေလး ၾကားရတယ္။ ကိုႏိုင္ေအာင္ အျမင္လည္း သိခ်င္ပါတယ္။


ကိုႏိုင္ေအာင္ ။ ။ က်ေနာ္ေတာ့ အဲဒီလို မထင္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္၊ တပါတီအာဏာရွင္စနစ္ ေအာက္ကေနၿပီးသြားတာ ဒီမုိကေရစီကို ဦးတည္တဲ့ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးလို႔ ေျပာတာကို။ ဒီမိုကေရစီကို ဦးတည္တဲ့ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးဆုိရင္ေတာ့ ဒီမုိကေရစီလုပ္ဟန္ေတြကို က်ေနာ္တုိ႔က ေလ့က်င့္ရမွာေပါ့။ ဒီမုိကေရစီလုပ္ဟန္ေတြ က်င့္သံုးရမွာေပါ့။ အဲဒီလို က်င့္သံုးတဲ့အခါမွာ ဒီလို အထမက်ေနေသးတာေတြ၊ စနစ္ေဟာင္းထဲကေနစၿပီး ထိုးထြက္တဲ့ေနရာမွာ နဂိုရွိေနတဲ့ အျပဳအမႈေတြ၊ ဓေလ့ထံုတမ္းအစဥ္အလာေတြ၊ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈေတြကေတာ့ က်န္ေနႏိုင္ေသးတာရွိတယ္။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီမုိကေရစီ အခြင့္အေရးကို က်င့္သံုးေနတဲ့ လူေတြကလည္း က်င့္သံုးဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့လူေတြကလည္း အရင္တုန္းက ဖိႏိွပ္မႈေခတ္ကေနစၿပီးေတာ့ ပြင့္လင္းစြာ ေဖာ္ထုတ္ခြင့္ရတဲ့အေပၚမွာ သူတုိ႔ဘက္ကလည္း ဒီဂရီ အတုိးအေလွ်ာ့ေတြ ခ်ိန္ရမွာလည္းရွိတာေပါ့။ ဒါကေတာ့ သေဘာသဘာဝက်စြာ ရွိတတ္တဲ့ ဒီအသြင္းကူးေျပာင္းေရးကာလမွာ ၾကံဳရတဲ့ အခက္မ်ဳိးပါ။

ဒါေပမဲ့ ဒီေနရာမွာ သတိျပဳမိဖို႔ကေတာ့ ဘာလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ဒီမိုကေရစီေရးကို ဦးတည္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔ ဒီမုိုကေရစီရဲ ႔ အႏွစ္သာရေတြျဖစ္တဲ့ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုပိုင္ခြင့္၊ အဲဒီဟာကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ကန္႔သတ္လို႔မရဘဲနဲ႔ ဒါကို စနစ္တက်နဲ႔ ေျမေတာင္ေျမႇာက္ေပးႏိုင္ေအာင္၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ က်င့္သံုးႏိုင္ေအာင္ အစိုးရ အပါအဝင္၊ သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူေတြကအားလံုးက လုပ္ေပးသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ အဲဒီအေပၚမွာပဲ က်ေနာ္တုိ႔ ပိုအာ႐ံုစိုက္သင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ ဖီလာဆန္႔က်င္တယ္လို႔ က်ေနာ္ မထင္ပါဘူး။

ကိုသားညြန္႔ဦး ။ ။ အခု ဆႏၵျပမႈေတြအတြက္ သူတုိ႔က ဥပေဒအတိုင္း ဆႏၵျပခြင့္ ေတာင္းခံတာေတြရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ မက်လာေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာထြက္ၿပီးေတာ့ ဆႏၵျပၾကတယ္။ ဒီ အေျခအေနကေရာ တဖတ္မွာ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔သြားၿပီးေတာ့ ထိခိုက္ႏိုင္စရာရွိသလား။

ကိုႏိုင္ေအာင္ ။ ။ က်ေနာ္ျမင္တာကေတာ့ ဒီမုိကေရစီစနစ္မွာ လူေတြက ခံစားေနရတဲ့ကိစၥကို ေဖာ္ထုတ္ျပတာ ေကာင္းတယ္။ ဆိုေတာ့ မေက်နပ္မႈရွိတာကို ေဖာ္ထုတ္ျပတာကို။ ေဖာ္ထုတ္ျပတာကို ပိတ္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒါက ဘယ္လုိေျပာမလဲ ဒီဟာကို ကန္႔ကြက္တဲ့အဆင့္ေတြ ေပၚလာလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုဟာမ်ဳိး မျဖစ္ေအာင္လို႔ ေဖာ္ထုတ္ျပတာကို ခြင့္ျပဳျခင္းအားျဖင့္ က်ေနာ္တုိ႔က ဘာေတြျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာေတြကို သိမယ္။ ဘာေတြ မေက်နပ္ေနတယ္ဆိုတာကို သိမယ္။

ဆိုေတာ့ အခုဆႏၵျပေနတဲ့ကိစၥေတြမွာ တန္းစီလွည့္လည္ခြင့္ျပဳတယ္ ၃ ရက္ ဘာညာဆိုတဲ့ေနရာမွာ အဓိက အာဏာရွိတဲ့လူေတြအားလံုး အာဏာကိုက်င့္သံုးေနတဲ့ လူေတြအားလံုး သတိထားရမွာက ဘာလဲဆိုေတာ့ အခုလိုမ်ဳိး က်ေနာ္တို႔ ဒီ ၃ ရက္မွာ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းရမယ္ဆိုတာ ဆႏၵျပတဲ့အေၾကာင္းအရာနဲ႔ မဆိုင္ရဘူး။ ဆႏၵျပတဲ့ အေၾကာင္းအရာအေပၚမွာ အေျခမခံဘဲနဲ႔ ခြင့္ျပဳေပးေနရမယ္။

အဓိက လံုျခံဳေရးနဲ႔ တာဝန္ရွိသူေတြ လုပ္ေပးရမွာက အခုနေျပာတဲ့ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး၊ အမ်ားသူငါကို အေႏွာက္အယွက္ မျဖစ္ေရး၊ ယာဥ္လမ္းေၾကာင္း မပိတ္ဆို႔ေရး။ ဒါေတြကိုပဲ အဓိကထားၿပီးေတာ့ စီစဥ္ေပးသင့္တယ္၊ ခြင့္ျပဳေပးသင့္တယ္။ အဲဒီ ဆႏၵျပတဲ့ အေၾကာင္းအရာေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ ပိတ္ဆို႔တဲ့အခါမွာ ဆႏၵျပတဲ့လူေတြက ဒီအေၾကာင္းအရာေတြကို တမင္သက္သက္ ပိတ္ပင္တယ္လို႔ ခံစားလာရတဲ့အခါမွာ မေက်နပ္မႈက ပိုမိုႀကီးထြားလာႏိုင္တယ္။ ဆိုေတာ့ အဲဒီဟာကို ထိပ္ပိုင္း အစိုးရတင္မကဘဲနဲ႔ ေအာက္ေျခမွာ ျပည္သူလူထုကို တုိက္႐ိုက္ထိဆက္ေနတဲ့ လံုထိန္းေတြ၊ ရဲေတြကအစ ဒီအျမင္မ်ဳိးရွိေအာင္ အစိုးရက ေသခ်ာလမ္းညႊန္႔ေပးသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။

ကိုသားညြန္႔ဦး ။ ။ ေနာက္တခ်က္က ဒီဆႏၵျပမႈေတြ အခုန ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ေျပာသလို ဆႏၵျပမႈေတြက ဒီလုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္ဘူးဆိုရင္ တဖက္က ျပန္စဥ္းစားမယ္ဆိုရင္ သြားေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြအတြက္ အားျဖစ္ေစသလား။ အဲဒီလို ထင္ထားသလား။

ကိုႏိုင္ေအာင္ ။ ။ အခု အသြင္ကူးေျပာင္းေရးဆိုတဲ့အခါမွာ ကိစၥေပါင္းစံုက ကိစၥအေျခအေနအရပ္ရပ္ကိုေျပာင္းဖို႔ ႀကိဳးစားတာ။ ေျပာင္းဖို႔ႀကိဳးစားတဲ့အခါမွာ ၿပီးခဲ့တဲ့ စစ္အစိုးရေခတ္တုန္းက လုပ္ထားတဲ့ ျပႆနာေတြ ရွိႏိုင္တယ္။ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိႏိုင္တယ္။ အဲဒီ အားနည္းခ်က္ေတြ၊ ခံစားခ်က္ေတြကို လူေတြက ထုတ္ေျပာၾကမွာပဲ။ ဘာလဲဆိုေတာ့ အသြင္ကူးေျပာင္းတယ္ဆိုတာက မွားတာကေန မွန္တာကိုျပင္ဖို႔၊ မေကာင္းတာကေန ေကာင္းတာကိုလုပ္ဖို႔။ အဲဒီေတာ့ မွားတာေတြ မေကာင္းတာေတြ ေျပာတဲ့အေပၚမွာ ဒါေတြက ငါတုိ႔ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကို အေထာက္အကူျပဳေနပါလားဆိုတာကို ျမင္ဖို႔လိုတယ္။

ဒီမွာ အေရးႀကီးတာက ဘာလဲဆိုေတာ့ ဆႏၵျပတိုင္း ျဖဳတ္ခ်ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာ မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့အျမင္ အစိုးရမွာ ရွိဖို႔လိုတယ္။ ငါတုိ႔ ဦးေဆာင္လုပ္ေနတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ အဲဒီ ဦးေဆာင္ေနတဲ့ အေျပာင္းအလဲကို ျပည္သူေတြက ငါတုိ႔ကို ကူညီေပးေနပါလားဆိုတဲ့ အျမင္ကို ျမင္ဖုိ႔လိုတယ္။ လႊတ္ေတာ္မွာ ေႂကြးေၾကာ္သံရွိပါတယ္။ ျပည္သူ႔ဆႏၵ လႊတ္ေတာ္ဆႏၵ၊ ျပည္သူ႔အသံ လႊတ္ေတာ္အသံ ဆိုတာ။ ဒါကို တကယ္ပဲ လက္ေတြ႔က်က် အျမင္ခံယူခ်က္ထားၿပီးေတာ့ ဒီဟာေတြကို အားျပဳၿပီးေတာ့မွ တုိင္းျပည္အတြက္၊ ျပည္သူအတြက္ တကယ္လိုအပ္တဲ့ အေျခအေနေတြကို ျပည္သူေတြက ေဖာ္ထုတ္တင္ျပေနတာကို လမ္းဖြင့္ ေျဖရွင္းေပးသင့္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ထင္ပါတယ္။

ကိုသားညြန္႔ဦး ။ ။ ဒါေပမဲ့ အတုိက္အခံေတြဘက္က အထူးသျဖင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အပါအဝင္ အန္အယ္လ္ဒီ၊ ၈၈ အဖြဲ႔ေတြလည္း ေျပာပါတယ္။ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကိစၥကို ေျပာေနၾကတာရွိတယ္။ တဖတ္မွာ ဒီလုိ ဆႏၵျပမႈေတြက စိုးရိမ္ၾကတာပါ။ ဆႏၵျပမႈေတြ၊ မတည္ၿငိမ္မႈေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့ အဲဒီအေျခအေနေပၚမွာ အာဏာသိမ္းတာမ်ဳိး။ တဖတ္မွာ တင္းမာတဲ့ အုပ္စုေတြ ေခါင္းေထာင္လာတာမ်ဳိး အစုိးရဘက္မွာ အဲဒီလိုမ်ဳိးျဖစ္လာရင္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လည္သြားႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ စိုးရိမ္ခ်က္ေတြလည္း က်ေနာ္တို႔ၾကားရတယ္။ ဒီအေပၚမွာေကာ ...။

ကိုႏိုင္ေအာင္ ။ ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ က်ေနာ္တို႔က ဆႏၵျပတယ္ဆိုတာကို ဘယ္လုိျမင္သလဲဆုိတဲ့ အျမင္႐ႈေထာင့္ကေန ၾကည့္တာကို။ အရင္ စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ကဆုိရင္ ဆႏၵျပတယ္ဆိုရင္ ငါတုိ႔ကို ဆန္႔က်င္တာ၊ ငါတို႔ကို ျဖဳတ္ခ်ဖို႔ ႀကိဳးစားတယ္ဆိုတဲ့အျမင္။ ဒါေပမဲ့ အခုအခ်ိန္မွာထားသင့္တာက ဆႏၵျပတယ္ဆိုတာ လူေတြက သူတုိ႔ၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ ဒုကၡေတြ၊ ျပႆနာေတြကို ေျပာေနတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က ျမင္သင့္တယ္။ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျပဳတာမ်ဳိးလို႔ မဟုတ္ဘူးလို႔ ျမင္သင့္တယ္။

အဲဒီေတာ့ အဲဒီလုိ ဆႏၵျပထုတ္ေဖာ္ ေျပာျပေနတာကို ကန္႔ကြက္တယ္။ ဖိႏိွပ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ဒီဆႏၵေတြကို ဖိႏိွပ္လိုက္တဲ့သေဘာ ျဖစ္သြားမယ္။ အဲဒီလို ဆႏၵေတြကို ဖိႏိွပ္လိုက္တဲ့သေဘာ ျဖစ္သြားရင္ လူထုက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း လုပ္လို႔မရဘူးဆိုရင္ တျခားလုပ္လို႔ရတဲ့ကိစၥေတြ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္။ ငါတုိ႔ေျပာတဲ့စကားကို နားမေထာင္တဲ့လူေတြ ငါတို႔ ဒီေနရာမွာ ဘာလို႔ထားစရာ လိုေသးသလဲဆိုတဲ့ ဆႏၵေတြပါ ေရာက္သြားလိမ့္မယ္။

အဲဒီလိုဟာမ်ဳိး မျဖစ္ေအာင္ စဥ္းစားၿပီးေတာ့ လုပ္သင့္တာေပါ့။ ေနာက္တခုက ဒီလုိမ်ဳိး ေဖာ္ထုတ္တ့ဲကိစၥေတြအားလံုးကို က်ေနာ္တို႔က နည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ႔ နားေထာင္ေျဖရွင္းေပးႏိုင္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ေကာင္းတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ ဆႏၵျပေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြက အေရွ ႔အစဥ္ကာလအဆက္မွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ျပႆနာေတြ၊ တိမ္ျမဳပ္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြ၊ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ ျပႆနာေတြ၊ ျပဳျပင္သင့္တဲ့ ျပႆနာေတြကို ေျပာေနတယ္ဆိုတဲ့ အျမင္မ်ဳိးနဲ႔ နားေထာင္သင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

ကိုသားညြန္႔ဦး ။ ။ ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ အခုနေျပာသြားတဲ့ကိစၥမွာ လူ႔အခြင့္အေရးကိစၥေတြ အမ်ားႀကီးပါပါတယ္။ လက္ရွိ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းစဥ္သြားတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တုိ႔ သတိထားမိသေလာက္ ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကို ပုိၿပီးေတာ့ ဦးတည္ၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ျပည္ပမွာရွိတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြက လူ႔အခြင့္အေရးကိစၥကို အေတာ္ေလးေျပာတယ္။ အဲဒီႏွစ္ခုက နည္းနည္းေလး ဟန္ခ်က္မ်ား လႊဲေနသလား။ ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လိုယူဆပါသလဲ။

ကိုႏိုင္ေအာင္ ။ ။ က်ေနာ္ျမင္တာကေတာ့ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးလို႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ၿပီးခဲ့တဲ့ အာဃာတေတြကို သင္ပုန္းေျခလိုက္ၿပီးေတာ့ လည္ပင္းဖက္ၾကတဲ့အဆင့္ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ လည္ပင္းဖက္ၿပီးေတာ့ ေရွ႕ကိုဘာသြားမလဲဆိုတဲ့ေပၚမွာ မူတည္တာေပါ့။ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးလို႔ ဒီေန႔ ဒီမုိကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ျဖစ္လာတယ္ဆိုတာကလည္း ၈ ေလးလံုးက အေျခခံတယ္လို႔ က်ေနာ္ ယူဆပါတယ္။

ဒီဟာကို အားလံုးက သေဘာတူထားတယ္လို႔လည္း လက္ခံတဲ့အေပၚမွာ ၈ ေလးလံုးရဲ႕ေတာင္းဆိုခ်က္ျဖစ္တဲ့ ဒီမုိကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရး၊ က်ေနာ္တုိ႔ ေရွ႕သြားခ်င္တဲ့ အနာဂတ္ကလည္း ဒီမုိကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရး ျပည့္ဝတဲ့ဟာေပါ့။ ဒီမုိကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးဆုိတာကလည္း ေန႔ခ်င္းညခ်င္းလို႔ နတ္ေရကန္ထဲမွာ ပစ္ခ်သလို မရဘူးဆိုတာကိုလည္း က်ေနာ္တို႔အားလံုး သေဘာေပါက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို ဦးတည္ၿပီးသြားတဲ့ အဲဒီပန္းတုိင္းကို ဦးတည္ၿပီးသြားတဲ့ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးေတာ့ ျဖစ္ဖို႔လုိတယ္။ အဲဒီ မူေလးကို အေျခခံၿပီးေတာ့ က်င့္သံုးတာေတာ့ လုိတာေပါ့။

အဲဒါေလးကို သြားႏိုင္ဖုိ႔အတြက္ မျပည့္စံုေသးတဲ့ ဒီမုိကေရစီနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ က်င့္ဝတ္ေတြ၊ ဥပေဒပိုင္းဆိုင္ရာကိစၥေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရးကို ျမႇင့္တင္မယ့္ကိစၥေတြလည္း ဒီၾကားထဲမွာ ေျပာသင့္တယ္။ ေျပာတဲ့အခါမွာ အတိတ္ကာလ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္မႈေတြ ရွိႏိုင္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ေျပာခ်င္တာက အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးလို႔ ေျပာတဲ့အခါမွာ အတိတ္ကာလ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္မႈေတြကို က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ သင္ခန္းစာယူတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ေတာ့ အမွန္တရားေတာ့ ေဖာ္ထုတ္သင့္တယ္။

ဒီအေပၚမွာ အျပစ္ေပး အေရးယူမႈကိစၥမ်ဳိးကို ဘယ္သူမွ ေတာင္းဆုိေနတာ မဟုတ္ဘူး။ သင္ခန္းစာယူဖို႔ပဲ က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာေနၾကတာ။ ဘယ္လုိ မွားခဲ့တယ္၊ ဘာေၾကာင့္ မွားခဲ့တယ္။ ဒါမ်ဳိးေတြဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ဘယ္ေလာက္ နစ္နာခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ သင္ခန္းစာေတြ ယူခဲ့ႏိုင္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ ေရွ႕လုပ္ရမယ့္ လူ႔အခြင့္အေရးကိစၥေတြမွာ တန္ဖိုးထားမႈေတြ ရွိလာလိမ့္မယ္။ တန္ဖိုးျမင့္လာမႈေတြ ရွိလာလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ဒီမုိကေရစီကိုအေျခခံတဲ့ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကို လုပ္သင့္ပါတယ္လို႔ တင္ျပခ်င္ပါတယ္။

ကိုသားညြန္႔ဦး ။ ။ ဒါဆုိလို႔ရွိရင္ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံသြားေနတဲ့ အေျပာင္းအလဲမွာ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးက လူ႔အခြင့္အေရးအရ လိုအပ္ခ်က္ရွိတယ္လို႔ေကာ ကိုႏုိင္ေအာင္ ျမင္သလား။ ဆိုလိုတာက လက္ပံေတာင္းေတာင္ကိစၥနဲ႔ ဥပမာထားၿပီးေျပာမယ္ဆုိရင္ ဒီ ေခါင္းေဆာင္တခ်ဳိ႕ကေျပာတာက ၿပီးခဲ့တဲ့အစိုးရကာလမွာ လက္မွတ္ထိုးခဲ့တယ္။ ဒီကိစၥက တုိင္းျပည္နဲ႔ သက္ဆုိင္တယ္။ ဒီကိစၥကို တာဝန္ယူရမယ္။ အခုလက္ရွိ ေနာက္ပိုင္းက လူေတြကအစ တာဝန္ယူရမယ္ဆိုတဲ့ ေျပာလာတာေတြ ရွိတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ လက္ရွိသြားေနတဲ့ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးနဲ႔ …။

ကိုႏိုင္ေအာင္ ။ ။ တာဝန္ယူရမယ္ဆိုတာက ေရွ႕ကလုပ္ထားတဲ့ကိစၥကို ေနာက္ကယူရမယ္ဆိုတဲ့ကိစၥက ႏွစ္ပိုင္းရွိတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီ တာဝန္ယူမႈက ဘာလဲဆုိေတာ့ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ျပည္တြင္းမွာျဖစ္ျဖစ္ မွန္တဲ့ကိစၥကို တာဝန္ယူရမယ္။ မွားတယ္ကိစၥကိုလည္း ျပင္ရဲတဲ့တာဝန္ယူရမယ္လို႔ က်ေနာ္ ထင္တယ္။ အမွားကို အမွားအတုိင္း ဆက္လက္ခံေနတာက ဒါက တာဝန္ခံတယ္၊ တာဝန္ယူတယ္လို႔ က်ေနာ္ မထင္ဘူး။ ဆိုေတာ့ တာဝန္ယူမႈနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္ နားလည္တဲ့အပိုင္းေပါ့။ အခုနေျပာတဲ့ ေျဖရွင္းနည္းနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဥပမာ ဒီကိစၥမွာ ျဖစ္စဥ္အရကိုက အလြဲသံုးစားမႈေတြနဲ႔ ျဖစ္လာခဲ့တဲ့ ျဖစ္စဥ္မ်ဳိး၊ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားကိုၾကည့္တဲ့ျဖစ္စဥ္မ်ဳိး မဟုတ္ဘူးဆုိပါစို႔။

ဥပမာ ျမစ္ဆံုလိုဟာမ်ဳိးျဖစ္တယ္ ဆုိပါစို႔။ အဲဒါဆိုလို႔ရွိရင္ တိုင္းျပည္အတြက္၊ ျပည္သူအတြက္ နစ္နာမယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္တို႔က ႏိုင္ငံတကာရဲ႕ ကတိကဝတ္အရ ေလ်ာ္သင့္တာ ေလ်ာ္ရမယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီပဲယင္းကိစၥ၊ ရွစ္ေလးလံုးကိစၥတုိ႔၊ ၂၀၀၇ ကိစၥတို႔ ေျပာေနတယ္ဆုိတာကလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ဒီလုိနည္းမ်ဳိးနဲ႔ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္တဲ့ကိစၥကို အၾကမ္းဖက္တဲ့ဟာကို က်င့္သံုးလုိက္လို႔ရွိရင္ အၾကမ္းဖက္သံသရာထဲမွာ က်ေနာ္တုိ႔ အျမဲတမ္းတဝဲလယ္လယ္ ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို အၾကမ္းဖက္လို႔ ျဖစ္လာတဲ့ နာက်ဥ္မႈေတြက ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ကုရခဲတယ္။ ဆိုေတာ့ အဲဒီအသိေတြအားလံုးကို ႏိုင္ငံေတာ္ထဲမွာရွိတဲ့ က႑အသီးသီးက အျမင္သေဘာေပါက္သြားဖို႔လိုတယ္။ အဲဒီလို သင္ခန္းစာရလိုက္လို႔ရွိရင္ ေနာင္ေနာင္ ဒါမ်ဳိးကို မက်ဴးလြန္ေတာ့ဘဲနဲ႔ တုိင္းျပည္တုိးတက္ရာ တုိးတက္ေၾကာင္းကို လုပ္ႏုိင္မယ္။ အဲဒီ အၾကမ္းဖက္မႈသံသရာႀကီးကို လုပ္လုိက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ ၄၈ လြတ္လပ္ေရးရကတည္းက က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္ရဲ႕ အေနအထားက ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိျဖစ္သြားသလဲဆုိတာကို အဓိက သင္ခန္းစာယူေစခ်င္တဲ့ သေဘာပါပဲ။

ကိုသားညြန္႔ဦး ။ ။ ေက်းဇူးအမ်ားႀကီး တင္ပါတယ္။

ဗြီအိုေအ (ျမန္မာပိုင္း) အစီအစဥ္မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။ 


 


 

No comments: